quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:14 schreef Zidane007nl het volgende:
Ik heb al sinds 2007 een Studenten OV-Chipkaart en gebruikte hem tot nu toe alleen bij de metro voor de poortjes, maar nou wou ik vanochtend voor het eerst in 2010 gaan reizen ermee. Inchecken bij de trein ging niet, maar ik lees net dat dat niet hoeft, maar bij de metro werd er gewoon geld afgeschreven.
In de brief van de IB-Groep stond dat er een tijdelijk abonnement op zou staan en dat blijkt dus niet. Ik kreeg ook een brief van OV-Chipkaart dat ik bij de NS balie de kaart tijdelijk kon opladen, maar dat kan daar helemaal niet.
Moet ik hem nou wel tijdelijk opladen of hoe zit dat? Ik kan pas vanaf de 13e het werkelijke aionnement erop zetten.
quote:Rotterdam en omgeving
Woon je in de regio Rotterdam en heb je sinds 2007 al een Studenten OV-chipkaart? Dan staat daarop een tijdelijk abonnement dat op 31 december 2009 afloopt. Wil je in 2010 blijven reizen? Activeer je nieuwe abonnement dan zo snel mogelijk bij een ophaalautomaat. De geadviseerde ophaalperiode op studentenov-chipkaart.nl geldt niet voor jou.
Vergeten uit te checken bij een bus oid? Bij mij ging het bij het inchecken al mis, toen ging er ook iets van ¤1,19 af, terwijl het gratis zou moeten zijnquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:47 schreef verzer het volgende:
Toen ik de bestelling ging ophalen gaf ie aan dat mijn saldo in de min was. ¤-1,19 ofziets....hoe kan dit
Bedankt! Dat stond dus niet in de brief die ik gekregen heb.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:31 schreef Carport het volgende:
[..]
Zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp:
[..]
Dat is toch op zijn zachtst gezegd belachelijk. Fijn ook dat je dan een brief krijgt waarin staat dat je tot de 31ste kan reizen... Maar ja, klachten indienen heeft ook weinig nut, dus ik zal me er maar bij neerleggenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:31 schreef Carport het volgende:
[..]
Zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp:
[..]
Bij mij ook. 5 euro, kan ik dat ergens terugdeclareren?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:57 schreef Gloeidoos het volgende:
[..]
Vergeten uit te checken bij een bus oid? Bij mij ging het bij het inchecken al mis, toen ging er ook iets van ¤1,19 af, terwijl het gratis zou moeten zijn.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat eten we vandaag?
Ik heb frietjes opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
quote:
Mja. Het inchecken ben ik wel mee eens. Dat vind ik wel handig. Maar het uitchecken vind ik minder. Vooral in drukke bussen vind ik dat een probleem.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:57 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat het mij wel fijn lijkt als het straks allemaal wél werktoké, behalve sommige dingen, maar oke
Naja, wat iemand een tijdje terug al zei; Waarom inchecken/uitchecken als je een abonnement hebt? Het enige waar het nuttig voor is, is om te kijken hoeveel mensen er precies op een bepaalde lijn reizenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Mja. Het inchecken ben ik wel mee eens. Dat vind ik wel handig. Maar het uitchecken vind ik minder. Vooral in drukke bussen vind ik dat een probleem.
Ja daar heb je wel gelijk in.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Naja, wat iemand een tijdje terug al zei; Waarom inchecken/uitchecken als je een abonnement hebt? Het enige waar het nuttig voor is, is om te kijken hoeveel mensen er precies op een bepaalde lijn reizen
Natuurlijk heb ik gelijkquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:02 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in.![]()
Nou ben benieuwd, de maand(en) zijn nog lang niet om.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik gelijk
Ik zal binnenkort eens een dagje A'dam / R'dam plannen en mijn chipkaart gaan gebruiken
Zou ik niet doen, ben nu twee keer een conducteur tegengekomen en allebei gingen ze scannen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:40 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik heb vanaf vrijdag verschillende keren met de Chipkaart gereisd (heb een weekend-OV), en geen enkele conducteur heeft hem gescand. Ik hoefde de kaart alleen maar te laten zien en het was goed. Weet ik dat ook weer als ik voortaan doordeweeks wil reizen met de trein
Nee, volgens mij alleen welk abonnement je voor 31december 2009 al had. Dus als je een week-ov had dan staat die er nu nog op tot 31 januari.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:51 schreef yohan.nl het volgende:
Klopt het dat je tot en met 31 januari zowel doordeweeks als in het weekend kunt reizen met je OV-Studentenchipkaart?
Officieel? Nee.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:51 schreef yohan.nl het volgende:
Klopt het dat je tot en met 31 januari zowel doordeweeks als in het weekend kunt reizen met je OV-Studentenchipkaart?
OK. Toen ik mijn kaart 'ophaalde' bij zo'n automaat stond er: '2 producten opgehaald'. Ik dacht: misschien hebben ze tijdelijk beide studentenkaarten geactiveerd. Maar het 2e product zal dan wel het kortingstarief zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Officieel? Nee.
In de praktijk? Soms. Op trajecten waar ze je kaart niet kunnen controleren zou het kunnen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:07 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
Maar het 2e product zal dan wel het kortingstarief zijn.
Als je je product al hebt opgehaald bij zo'n automaat dan staat je definitieve ov-abonnement er al op.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:07 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
OK. Toen ik mijn kaart 'ophaalde' bij zo'n automaat stond er: '2 producten opgehaald'. Ik dacht: misschien hebben ze tijdelijk beide studentenkaarten geactiveerd. Maar het 2e product zal dan wel het kortingstarief zijn.
Bij sommigen meteen met het aanvraagformulier.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Afgelopen vrijdag eindelijk dat aanvraagformulier uit de deur kunnen doen. Bleek dat ik volgens hun systeem begin 2009 al een chipkaart gehad zou hebben, welke ik natuurlijk nooit ontvangen heb.
Ik weet dat het 2 of 3 weken duurt voordat je die uiteindelijke kaart krijgt maar wanneer sturen ze die tijdelijke kaart eigenlijk op?
in dus bus doen ze nergens moeilijk over. Zowel met een 2009 papierkaart als een chipkaart mag je doorlopen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:49 schreef soepp het volgende:
iemand al ervaring met de papiere ov uit 2009 en syntus? Ik rij al een week op deze manier , maar ben nog steeds niet gecontroleerd......
Ben wel benieuwd of het nou "legaal" is
Wat een nerd ben jij zeg. Dat is gewoon triestquote:Op zondag 10 januari 2010 13:52 schreef snakeman123 het volgende:
Gisteren met mijn WEEK ov-chipkaart gereisd in het weekend in de bus. Bij veolia bussen hebben ze helemaal geen incheck kastjes. Dus liep naar binnen en liet mijn chipkaart zien en zei van weekend ovtoen zei de bus chauffeur prima
![]()
Meer mensen als zo iets gedaan?
Woon je toevallig in Rotterdam?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:55 schreef Dudeson20 het volgende:
Het is sowieso een waardeloos systeem!
Ik kreeg een tijdelijke product van week + kortingsweekend, terwijl ik in 2009 een weekendov hadNaja opzich geen probleem want nu kan ik in januari met m'n papieren in weekend reizen en met chip door de weeks, 7 dagen vrij reizen! (alleen geen veolia)
Maar nu heb ik weekend er op proberen te laden, en nu staan er 4 reisproducten op, 1 week - 1 kortings weekend - 2 overige reisproducten... Maar die 2 overige zijnd us mijn weekend ov!! En die werken dus gewoon niet![]()
Bel je naar de ov-studentenchipkaart lijn, krijg je een turkse vrouw aan de telefoon die niet eens fatsoenlijk nederlands kan en ook geen fatsoenlijk antwoord geeft en onverstaanbaar!!!! Nou lekker is dat, schiet je mee op..
Iemand enig idee?? Heb er nog niks over kunnen vinden in alle faq's.
Mooi man. Ik heb nu zo'n tijdelijke kaart trouwens. Hoe kunnen ze in hemelsnaam controleren of je die echt hebt ingeleverd? Hij kan toch kwijt zijn geraakt met de post?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:59 schreef ErikT het volgende:
Aah hier zijn we.
Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik over 2 weken mijn kaart ontvang. Holladijee!
Dat had wel zo handig geweest....Was ik meteen van het gezeik van buschauffeurs hier in Zeeuws Vlaanderen afgeweest.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:43 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bij sommigen meteen met het aanvraagformulier.
het wordt gedoogdquote:Op zondag 10 januari 2010 20:34 schreef nijnja het volgende:
Lieve mensen,
Ik heb mijn ov-chipkaart nog niet binnen, maar meot binnenkort wel weer met de trein. Ik heb nog een OVkaart geldig tot december 2009, maar ik heb gehoord dat je hiermee tot 1 februari nog kan reizen, als de chipkaart is aangevraagd o.i.d., kan iemand dit bevestigen?
Bedankt!
Sommige buschauffeurs kunnen wel moeilijk doen, zal wel komen omdat ze net zo slecht ingelicht worden als het gewone publiek. Maar het blijft vervelend.quote:
Je kan ook spijbelen?quote:Op zondag 10 januari 2010 22:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik hoop dat morgen de treinen niet rijden. Maar dat lijkt er voor alsnog niet op.
me2quote:Op zondag 10 januari 2010 13:59 schreef ErikT het volgende:
Aah hier zijn we.
Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik over 2 weken mijn kaart ontvang. Holladijee!
Dat kan ik echt niet doen!quote:
Ik moet morgen studerenquote:Op zondag 10 januari 2010 22:47 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat kan ik echt niet doen!
Of wil jij mij warm houden?![]()
Dat wordt wat in de sneeuw. Hopelijk doet mijn pasje het dan. Straks bibbert 'ie van de kou.quote:
Misschien moet je hem een jasje aan doen?quote:Op zondag 10 januari 2010 23:18 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat wordt wat in de sneeuw. Hopelijk doet mijn pasje het dan. Straks bibbert 'ie van de kou.
Oeh, zoals dat mooie hoesje van 1+1=1 dat ik al drie jaar met me meesleep. Aan de ene kant mijn ov, aan de andere kant gebruikte treinkaartjes en een buskaart. Maar aan die kant mag nu mijn ov-chip zitten! Eindelijk! En lekker warm.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Misschien moet je hem een jasje aan doen?
Hahahaquote:Op maandag 11 januari 2010 01:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Oeh, zoals dat mooie hoesje van 1+1=1 dat ik al drie jaar met me meesleep. Aan de ene kant mijn ov, aan de andere kant gebruikte treinkaartjes en een buskaart. Maar aan die kant mag nu mijn ov-chip zitten! Eindelijk! En lekker warm.
Ik zit met precies hetzelfde probleem, kwam ik vandaag achter.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:55 schreef Dudeson20 het volgende:
Het is sowieso een waardeloos systeem!
Ik kreeg een tijdelijke product van week + kortingsweekend, terwijl ik in 2009 een weekendov hadNaja opzich geen probleem want nu kan ik in januari met m'n papieren in weekend reizen en met chip door de weeks, 7 dagen vrij reizen! (alleen geen veolia)
Maar nu heb ik weekend er op proberen te laden, en nu staan er 4 reisproducten op, 1 week - 1 kortings weekend - 2 overige reisproducten... Maar die 2 overige zijnd us mijn weekend ov!! En die werken dus gewoon niet![]()
Bel je naar de ov-studentenchipkaart lijn, krijg je een turkse vrouw aan de telefoon die niet eens fatsoenlijk nederlands kan en ook geen fatsoenlijk antwoord geeft en onverstaanbaar!!!! Nou lekker is dat, schiet je mee op..
Iemand enig idee?? Heb er nog niks over kunnen vinden in alle faq's.
Was dit toevallig bij een bus van Veolia ?quote:Op maandag 11 januari 2010 16:00 schreef Conversatie het volgende:
Vandaag ingecheckt (bus): Groen lampje
Bij het uitchecken gaf hij een leesfout aan (rood lampje) na paar keer proberen toch maar uitgestapt...
Hoe kan dit? En maakt het uit?
Heb overigens nog niet dat reisproduct opgehaald...
Neequote:Op maandag 11 januari 2010 16:04 schreef rsmits het volgende:
[..]
Was dit toevallig bij een bus van Veolia ?
Maar ik heb wel gewoon ingecheckt + in januari maakt het toch nog niet uit? (studenten-ov)quote:Op maandag 11 januari 2010 16:33 schreef The_Chosen_1 het volgende:
waarschijnlijk een negatief saldo... Dan kan je niet uitchecken
Ehm, wellicht niet bij alle vervoerders maar bij de RET sowieso wel.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:33 schreef The_Chosen_1 het volgende:
waarschijnlijk een negatief saldo... Dan kan je niet uitchecken
Dom van me je hebt natuurlijk gelijkquote:Op maandag 11 januari 2010 16:36 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gewoon ingecheckt + in januari maakt het toch nog niet uit? (studenten-ov)
Ja, studenten-ovchip alleen nog geen reisproduct, snap er niets van. Probeer al paar dagen te bellen maar je komt er serieus niet door.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:40 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Dom van me je hebt natuurlijk gelijkMaar goed dan weet ik niet wat er mis is... heb je wel een studenten ov-chip dan? Anders heeft het nog geen nut. En een strippenkaart misschien. Maar ik heb geen flauw idee hoe de bus werkt.
Wat ik hoorde was, dat je automatisch wordt uitgecheckt na 24 uur. Maar probeer op ib-groep.nl te kijken. Of hier http://www.ov-chipkaart.nl/ en probeer veel gestelde vragen eens.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:47 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Ja, studenten-ovchip alleen nog geen reisproduct, snap er niets van. Probeer al paar dagen te bellen maar je komt er serieus niet door.Als je vergeet uit te checken en je reist per ongeluk heel lang op saldo, gaat hij dan oneindig in de min? Of is er een limiet? Bijvoorbeeld maximaal 20 euro negatief.
http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/quote:Op maandag 11 januari 2010 17:01 schreef Rengaw het volgende:
Heeft IEMAND een mailadres zodat ik per mail info kan inwinnen?
Ik heb al zeker 7 keer gebeld en geen ENKELE keer iemand aan de lijn gehad. Echt... wát een kutprutsers.
Nog steeds geen reactie hoe het met mijn chipkaart is maar ik vrees het ergste![]()
Ajb, geef me een e-mailadres van de ovchipkaart service
Heeft geen nut, krijg je een standaard mailtje als antwoord, met info die je ook op de site kunt vinden. Blijven bellen is de oplossing. 's Ochtends om 8 uur ofzo wil wel lukken soms. Niet 7 uur, want dan gaan ze net open en bellen ook weer veel tegelijk. Of rond etenstijd 's avonds.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:54 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/
Probeer deze maar. Tenminste ik hoop dat je dit bedoelde.
Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag mijn ov chipkaart geactiveerd, met succes.
Nu vraag ik me wel af of het goed is gegaan.
Als ik inlog op www.ov-chipkaart.nl kan ik zien welke producten er op mijn ov-chipkaart staan:
Studenten OV-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend
Weet iemand of dit klopt? Ik had een weekend ov.
Vraag me namelijk af of het niet "korting week" moet zijn
Ik weet niet zo zeker of dat verkeerd staat. Ik heb namelijk een week-ov en heb ook "korting week" staan. Als het wel klopt is de naamgeving knap verwarrend in ieder geval.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.
Yayquote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.
Owquote:Op maandag 11 januari 2010 21:48 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Ik weet niet zo zeker of dat verkeerd staat. Ik heb namelijk een week-ov en heb ook "korting week" staan. Als het wel klopt is de naamgeving knap verwarrend in ieder geval.
Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ow, ik wacht nog even met (pogingen tot) veranderen!
Ja, ik wacht nog naar even inderdaadquote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.
Bij mij staat er niks (nog steeds niet)quote:Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag mijn ov chipkaart geactiveerd, met succes.
Nu vraag ik me wel af of het goed is gegaan.
Als ik inlog op www.ov-chipkaart.nl kan ik zien welke producten er op mijn ov-chipkaart staan:
Studenten OV-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend
Weet iemand of dit klopt? Ik had een weekend ov.
Vraag me namelijk af of het niet "korting week" moet zijn
1) Chipkaart houden en je abonnement (als je hem er op heb gezet) stopzetten (kan telefonisch)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
Dus vanaf 1 februari heb je ook geen recht meer op je OV kaart? Dan hoef je nu in principe niets te doen, want je kunt tot de 31ste blijven reizen met je tijdelijke product die daarna ook verloopt. De kaart kun je houden en als 'normale' OV-chipkaart gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:
Ik weet niet of dit ook hier hoort;
Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.
Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef bear87 het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis?Of kost het je dan die 80 euro per maand?
http://www.ibgroep.nl/par(...)g_en_toch_reizen.aspquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:
Ik weet niet of dit ook hier hoort;
Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
Ik heb vandaag een tweede aanvraagformulier binnen gekregen...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:04 schreef Stienn het volgende:
Toch leuk van de overheid of wie die dingen regelt. Vandaag kreeg ik m'n derde tijdelijke ov chipkaart in de bus.
Hoeveel meer zou het inmiddels zijn?quote:Voor de invoering van de OV-chipkaart heeft het Ministerie van Verkeer en Waterstaat tot april 2008 130 miljoen euro uitgetrokken. Dit overigens los van 500 miljoen euro die in 2001 aan de NS beschikbaar is gesteld voor toegangspoortjes.
Miss je mobielquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:12 schreef _dirkjan_ het volgende:
Als je in de bus instapt, en je houdt je portemonnee bij dat apparaat, dan checkt ie ook in (zonder dat je je pas eruit haalt). De chauffeur hoort zo'n piep, dus die weet dat je ingecheckt bent.
Wat ik me nu afvroeg, is er niet een apparaatje te maken die net zo'n piepgeluid maakt, zodat je die in je portomonnee kan stoppenWant de meeste lijnbussen waar je voorin bij de chauffeur moet instappen worden toch nooit gecontroleerd door inspecteurs, de enige controle is dus voorin
Thnx!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Rengaw het volgende:
[..]
Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..
http://alexandervanloon.nl/nederlands/?p=233
Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:34 schreef JimmyJames het volgende:
Eindelijk die bagger opgehaald.
Nu maar hopen dat studentenweek geen afkorting is voor studentenweekend.
Wat staat er als je een weekend abonnement ophaalt?
Waar staat dat dan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:17 schreef Cosmo. het volgende:
In Mijn IB Groep staat geen datum bij geactiveerd. Is er dan iets misgegaan bij het ophalen van mijn abonoment?
Volgens mij wel, diegene moet dan gewoon een kortingskaartje kopenquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan je eigenlijk met de chipkaart nog iemand met korting mee laten reizen?
dan staat er wknd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".
Had duidelijker aangegeven kunnen worden inderdaad.
Hoe kun je dat opvragen? Als ik naar zo'n oplaad punt ga, kan ik kiezen tussen 'bestelling ophalen' en saldo opwaarderen' niet een optie als 'opvragen reisproduct' oid.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijkenquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:08 schreef maok het volgende:
[..]
Hoe kun je dat opvragen? Als ik naar zo'n oplaad punt ga, kan ik kiezen tussen 'bestelling ophalen' en saldo opwaarderen' niet een optie als 'opvragen reisproduct' oid.
Ook op de site (mijn ov-chipkaart, waar ik vandaag een account voor heb aangemaakt) kan ik het niet zien. Als ik daar naar mijn reizen en transacties ga staat er helemaal niets in (ik kan hier in Groningen nog niet reizen met dat ding maar de transactie (ophalen van reisproduct) staat er ook niet in).
Ik heb mijn kaart op 5 januari activeerd en kan me niet herinneren dat ik toen heb gezien wat voor soort kaart ik heb gekregen, wel dat de bestlling opgehaald was. Op het bonnetje staat: 'Verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van 2 reisproduct(en)'
Overigens wil ik net als vorig jaar weer een weekend ov.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:22 schreef Evelien het volgende:
Ik kan vanaf de 22e mijn bestelling ophalen, maar ik probeer het nu al elke dag... Alleen, in het begin van deze maand stond er nog "er staan geen bestellingen voor u klaar", nu staat er telkens alleen "bestelling ophalen onmogelijk" of "bestelling ophalen mislukt". Huh?Nou ja, het zal wel goedkomen. Ik blijf het proberen. Wat zijn er trouwens achterlijk weinig van die gele oplaaddingen... In mijn woonplaats staat er mooi geen. En op de gewone ticketautomaten heb je ook een optie 'bestelling ophalen', maar die is zeker niet voor studenten?
Als ik dat doe, staat er alleen mijn kaartnummer. En ik heb mijn studenten-week al opgehaald en dat was ook gelukt volgens de conducteur. Vreemd...quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijken.
En dan toon kaartinformatie![]()
Staat ook niets:quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijken.
Heb jij er al wel mee gereisd? Misschien dat het daar aan ligt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:59 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Oke, bij mij staat het daar dus wel, vreemd. Misschien komt het nog
.
Nee niet gedaan, ik heb m zondag geactiveerd, staat ook nog geen geld op.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:00 schreef maok het volgende:
[..]
Heb jij er al wel mee gereisd? Misschien dat het daar aan ligt.
Ja, deze manier van frouderen kan heel gemakkelijk. Daarbij controleren ze dan toch of er een ov-chipkaart op je broers naam staat aangezien dit naam ook op de papieren versie staat. Je bent alleen de lul als je zou moeten identificeren (bijvoorbeeld als je zwart reist) of je moet ook zijn paspoort mee nemen ofzo.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:17 schreef JennoL het volgende:
Hee mensen, kun je nog reizen met slechts je papieren OV-kaart? Het zit namelijk zo. Ik heb zelf nog geen stufi en dus ook nog geen OV, maar mijn tweelingbroer heeft wel OVHij moest zelf ook reizen dus heb ik zijn zichtkaart ff gekregen zodat ik ook ff kan reizen. Dit kan toch tot 31 januari?? en als ik gwoon zeg dat ik mijn chipkaart nog niet heb ontvangen is het toch prima? Die gasten in de trein of de bus kunnen toch niet met die apparaatjes controleren of er al wel een chipkaart op mijn naam staat??
Alvast bedankt
Volgens mij staat ie standaard op hetzelfde als wat je vorig jaar had.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:13 schreef maok het volgende:
[..]
Ja, deze manier van frouderen kan heel gemakkelijk. Daarbij controleren ze dan toch of er een ov-chipkaart op je broers naam staat aangezien dit naam ook op de papieren versie staat. Je bent alleen de lul als je zou moeten identificeren (bijvoorbeeld als je zwart reist) of je moet ook zijn paspoort mee nemen ofzo.
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met reisproducten. De een zegt dat je standaard het zelfde reisproduct krijgt als je vorig jaar had (in mijn geval een weekend-ov) en de ander zegt dat hij standaard op week-ov staat omdat de meeste studenten daar voor kiezen. Had ik bij het activeren van mijn kaart ergens vor moeten kiezen? Wat is het meest waarschijnlijke wat er nu op mijn kaart staat? (ik heb gewoon bestelling ophalen gedaan)
Gecondoleerd.quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:36 schreef Meddo het volgende:
met een foto van 5 jaar geleden zo te zien
1,5 jaar gok ikquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:36 schreef Meddo het volgende:
met een foto van 5 jaar geleden zo te zien
Ik kreeg hem vandaag ook binnenquote:
En, dat lukte?quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef CantFazeMe het volgende:
Vandaag werd ik toch in lijn 2 opgepropt... ik kon echt geen meter meer bewegen.Dan moest ik ook nog uitchecken.
Had al een tijdelijke. Die mag ik weer terug sturenquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik kreeg hem vandaag ook binnen. Kreeg jij vandaag ook nog een tijdelijke chipkaart die je kon gebruiken tot de echte binnen was?
.
quote:
Vouwfietsjequote:Op woensdag 13 januari 2010 20:08 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Volgende wordt weer proppen ben ik bang.
Ik moet echt eens fiets aanschaffen.
Oh nee! Die haat ik.quote:
Haha, doe datquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:11 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Oh nee! Die haat ik.![]()
Ik neem wel een fietsje van 40 euro bij de fietsenboer.
Product is geldig zolang je recht op studiefinanciering hebt. Mocht dit voorbij zijn, kun je via de ocw/ib site alles stop laten zetten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:09 schreef bellabeauti het volgende:
De kaart is dus geldig tot 2014 ( d8 ik..) maar het product wat je ophaalt tot 2011??? Dus je moet ieder jaar weer zo'n reisproduct ophalen..?
De brief zegt duidelijk dat ie terug moet. Is ook wel logisch, anders kan iedereen met jouw tijdelijke abo reizen tot 31-12quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:13 schreef Stienn het volgende:
Moet je die tijdelijke terug sturen? sprak vandaag een conducteur die had het er over dat je ze gewoon kon bewaren en dan kunt gebruiken als anonieme ov chipkaart.
Dunkt mie wel. Stuur maar terug naar dat adres in de OP.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:15 schreef Stienn het volgende:
Weten ze dan ook dat ze 3 van die dingen naar me gestuurd hebben..?
je kunt er mee reizen tot 31-01
Denk het wel. Kaartnummer zal wel ergens aan jouw naam gekoppeld staan. Of ze er achter komen is een andere vraag...quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:15 schreef Stienn het volgende:
Ik denk dat ze wel zien dat die kaart gebruikt wordt & van wie dat hij isquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:15 schreef Stienn het volgende:
je kan het ook zien door je ov kaart tegen een kaartautomaat van de ns te houden (gewoon zo'n geel ding met touchscreen zeg maar), dan laat hij ook zien wat erop staat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
is op deze pagina al beantwoord:quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:32 schreef Piepje het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ook maar even een account aangemaakt op de OV-chipkaart site. Ik heb nog niet gereisd met de OV-chipkaart (Studenten, week-ov), maar heb m laatst wel geactiveerd.
Wat er volgens die site nu op mijn kaart staat is: gratis week-ov, en korting week. Dat van het week-ov klopt wel, maar ik moet dan toch korting op weekend hebben? Hoe/waar kan ik dat aanpassen?
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ah dat had ik wel gelezen, maar niet helemaal gesnapt dan denk ikquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:35 schreef peejdorie het volgende:
[..]
is op deze pagina al beantwoord:
[..]
Je hoeft nog niet in te checken ja bij de NSquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben vanmorgen (vermoedelijk) vergeten uit te checken, waar op de NSsite kan ik vinden welk formulier ik moet invullen?
Volgens mij kan dat helemaal niet, borg terugkrijgen danquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben geen student (meer), heb online bij m'n reisgegevens gezien dat er geen uitcheck is vastgelegd. Volgens mij ben ik 't niet vergeten, maar dat is loze discussie. Vraag is, wat moet je doen om je 'borg' weer terug te krijgen.
Volgens mij krijg je het niet meer terug. Maar weet het niet zekerquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben geen student (meer), heb online bij m'n reisgegevens gezien dat er geen uitcheck is vastgelegd. Volgens mij ben ik 't niet vergeten, maar dat is loze discussie. Vraag is, wat moet je doen om je 'borg' weer terug te krijgen.
Dus dit ritje heeft me 20 euro gekost?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:18 schreef Pannenkoeken het volgende:
Volgens mij kan dat helemaal niet, borg terugkrijgen dan.
Vraag het misschien an de infobalie bij de NS. Misschien dat zij daar meer van weten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dus dit ritje heeft me 20 euro gekost?
Het traject gaat van een balieloos station naar een ander balieloos stationquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:35 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Vraag het misschien an de infobalie bij de NS. Misschien dat zij daar meer van weten.
Bij Veolia geldt dat in sommige regio's al wél met de studenten ov-chipkaart gereisd kan worden, maar nog niet met andere abonnementen. In het weekend kan je ook gewoon in- en uitchecken, dan wordt vanzelf het kortingstarief in rekening gebracht. De prijs vooraf opzoeken of checken kan hier: http://www.9292ov.nl/9292ov1063.asp. Helaas staat Veolia er nog niet tussen, maar dat komt nog wel denk ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:17 schreef lostinthis het volgende:
Ik vind het nog steeds onduidelijk hoe dat zit met die apparaten waar iets opstaat als 'kan niet gebruikt worden voor abonnementen', valt de studenten ovchipkaart daar ook onder? Want de chauffeur (Veolia) zei dat ik gewoon in/uit kon checken, dus dat heb ik gedaan doordeweeks met ovweek en er ging geen geld vanaf
Zondag had ik toch maar een strippenkaart gebruikt omdat die nog op moet, maar had ik dan ook in/uit kunnen checken en dat dan het goede kortingsbedrag eraf gaat? Ik vind het nogal onhandig dat je de prijs niet ergens kan opzoeken (voor zover ik weet)...Er waren namelijk een heleboel studenten die wel in/uitcheckte maar misschien hadden die allemaal een weekendov. Bij de trein deden ze het trouwens ook heel veel, constant gebliep op het perron :p
Ja heb ik ook steeds, bij meerdere apparaten op Rotterdam centraal geprobeerd, lekker handig als geen van die apparaten het doen, zeker als je elke keer 20 minuten in de rij moet staan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef hinse het volgende:
Ik probeerde net bij zo'n klein geel automaatje m'n OV chip bestelling op te halen, gewoon voor Week. Nadat ik op "Bestelling ophalen" drukte gebeurde er 30 sec weinig en kreeg ik de melding dat het tijdelijk niet mogelijk is om de bestelling op te halen.
Iemand anders die hetzelfde had? Straks nog maar eens proberen.
Heb het nu 4 keer geprobeerd, en 4 keer deze melding.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef hinse het volgende:
Ik probeerde net bij zo'n klein geel automaatje m'n OV chip bestelling op te halen, gewoon voor Week. Nadat ik op "Bestelling ophalen" drukte gebeurde er 30 sec weinig en kreeg ik de melding dat het tijdelijk niet mogelijk is om de bestelling op te halen.
Iemand anders die hetzelfde had? Straks nog maar eens proberen.
Ik krijg meestal de melding 'Bestelling ophalen mislukt'.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:39 schreef bear87 het volgende:
[..]
Heb het nu 4 keer geprobeerd, en 4 keer deze melding.
Klasse
Dat meen je niet, da's wel echt klote! Had je je papieren ov-kaart bij je als backup?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:08 schreef frien het volgende:
Vanmorgen voor het eerst in aanraking gekomen met een conducteur *spannend* die mijn ov-chipkaart controleerde. En ja hoor, op zijn schermpje kwam 'geen reisrecht' te staan... Dus ik braaf uitleggen dat hij nog niet geactiveerd is, omdat die activeringsdingen storing hebben.
Volgens hem zou er dan wat anders moeten staan (iets in de richting van tijdelijke ov-chipkaart) dus ik krijg binnekort een automatisch incasso thuis gestuurd
Vervolgens voor de reis na mijn overstap ook nog eens een kaartje voor vol tarief moeten kopen... Het openbaar vervoer is niet meer wat het geweest isKan wel huilen.
Iemand dit ook meegemaakt? Heeft de conducteur gelijk en moet ik nu een nieuwe ov-chipkaart aanvragen? Weer die hele procedure met pasfoto en kopie id enzo??? Word hier echt moe van...
Met een account op ov-chipkaart.nl kan je kijken wat voor producten er op je chipkaart staan. Dit kan ook bij sommige NS-kaartjesautomaten (in elk geval degenen met een sticker met chipkaart-instructies onder het scherm)quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:08 schreef frien het volgende:
Vanmorgen voor het eerst in aanraking gekomen met een conducteur *spannend* die mijn ov-chipkaart controleerde. En ja hoor, op zijn schermpje kwam 'geen reisrecht' te staan... Dus ik braaf uitleggen dat hij nog niet geactiveerd is, omdat die activeringsdingen storing hebben.
Volgens hem zou er dan wat anders moeten staan (iets in de richting van tijdelijke ov-chipkaart) dus ik krijg binnekort een automatisch incasso thuis gestuurd
Vervolgens voor de reis na mijn overstap ook nog eens een kaartje voor vol tarief moeten kopen... Het openbaar vervoer is niet meer wat het geweest isKan wel huilen.
Iemand dit ook meegemaakt? Heeft de conducteur gelijk en moet ik nu een nieuwe ov-chipkaart aanvragen? Weer die hele procedure met pasfoto en kopie id enzo??? Word hier echt moe van...
waar bij ov-chipkaart.nl kan je dat zien dan? Ik heb een account gemaakt maar er staat nergens iets over reisproducten bekijkenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Met een account op ov-chipkaart.nl kan je kijken wat voor producten er op je chipkaart staan. Dit kan ook bij sommige NS-kaartjesautomaten (in elk geval degenen met een sticker met chipkaart-instructies onder het scherm)
Juig maar niet te vroeg, ik heb de bestelling opgehaald maar die is nog steeds niet te zien (op mijn account of via een zuil)quote:
Weet ik niet, ik kan namelijk nog steeds geen account aanmakenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:37 schreef Negaiido het volgende:
[..]
waar bij ov-chipkaart.nl kan je dat zien dan? Ik heb een account gemaakt maar er staat nergens iets over reisproducten bekijken
-Inloggenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:37 schreef Negaiido het volgende:
[..]
waar bij ov-chipkaart.nl kan je dat zien dan? Ik heb een account gemaakt maar er staat nergens iets over reisproducten bekijken
En mijn echte heb ik inmiddels al drie wekenquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:37 schreef Meddo het volgende:![]()
![]()
Ik heb vandaag een tijdelijke chipkaart gekregen terwijl ik mijn echte al weer twee weken hebZal wel zijn omdat ik een tweede aanvraagformulier heb opgestuurd, wat een baggeradministratie daar
Ik ben benieuwd of ze nog een tweede echte kaart opsturen
quote:Op maandag 28 december 2009 18:57 schreef Meddo het volgende:
Mijne zat vandaag eindelijk bij de post
Ik rijdt de heen- of terugweg ook wel eens bij iemand in de auto mee. Of ik neem de speciale busdienst die elke ochtend en avond door de hogeschool wordt gereden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:32 schreef CantFazeMe het volgende:
wat een problemen, trouwens hoe zit dat met in en uit checken in de bus? Hier is er bijvoorbeeld een studentenlijn die bij een halte vol met studenten stopt en al zijn deuren open doet, om straks niet hoeven te staan check ik daar nooit bij de achterkant van de bus in. Alle andere studenten die met mij bij de achterkant instappen doen dat ook niet, de overige studenten checken alleen aan de voorkant in.
Nu check ik in en uit als ik uit school ben wel op de terugreis. (andere bussen.) Dus dan slaat mijn ovchipkaart alleen de terugreis op. Bij de NS hoef je nog tijdelijk niet in te checken.
Maar maakt het war uit dat ik 's ochtends bij die overvolle haltes gewoon achterin de bus stap zonder in en uit te checken? Zou mij een hoop gezeur schelen.
of krijg ik bijvoorbeeld problemen met de IB Groep als ze mijn traject gegevens gaan nakijken?
Tuurlijk niet. De IB Groep kan niet eens bij die gegevens. En ook al zouden ze er wel naar kijken, is het verboden om heen niet maar terug wel met de bus te rijden?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:32 schreef CantFazeMe het volgende:
wat een problemen, trouwens hoe zit dat met in en uit checken in de bus? Hier is er bijvoorbeeld een studentenlijn die bij een halte vol met studenten stopt en al zijn deuren open doet, om straks niet hoeven te staan check ik daar nooit bij de achterkant van de bus in. Alle andere studenten die met mij bij de achterkant instappen doen dat ook niet, de overige studenten checken alleen aan de voorkant in.
Nu check ik in en uit als ik uit school ben wel op de terugreis. (andere bussen.) Dus dan slaat mijn ovchipkaart alleen de terugreis op. Bij de NS hoef je nog tijdelijk niet in te checken.
Maar maakt het war uit dat ik 's ochtends bij die overvolle haltes gewoon achterin de bus stap zonder in en uit te checken? Zou mij een hoop gezeur schelen.
of krijg ik bijvoorbeeld problemen met de IB Groep als ze mijn traject gegevens gaan nakijken?
ah ok..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. De IB Groep kan niet eens bij die gegevens. En ook al zouden ze er wel naar kijken, is het verboden om heen niet maar terug wel met de bus te rijden?
Zolang je maar zorgt dat je áls je incheckt, je ook uitcheckt is er niets aan de hand. Oh, en als je zou moet betalen moeten je natuurlijk altijd in- en en uitchecken, maar dat lijkt me logisch.
Volgens mij kun je nog tot het einde van de maand met je papieren ovkaart reizen, dus ook met korting. Stel dat je toch een boete krijgt (die kans acht ik vrij klein) kun je het altijd nog op die ene keer dat je je ov per jaar mag vergeten gooien en kun je het geld weer terug krijgen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:46 schreef cgemini21 het volgende:
Ik heb een vraagje:
Mijn aanvraag van mijn ov-chipkaart loopt nog, en heb hem dus nog niet binnen. Theoretisch heb ik dus recht op 40% reductie als ik in het weekend wil reizen.
Morgen moet ik naar Amsterdam, kan ik dan gewoon mijn kaartjes met korting kopen en mijn ouden OV laten zien, of moet ik de volle mep betalen?
Op de officiele site van de ov-chipkaart. Maak een account aan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:04 schreef Sodium het volgende:Dramachipkaart. Reis regelmatig met bus en check dan netjes in (geen keuze) en als ik het niet vergeet, ook uit. Soms (lees: best vaak) lukt uitchecken niet omdat de kastjes niet goed uit kunnen lezen en op andere momenten ben ik gewoon erg lui en vergeet ik uit te checken. Omdat ik niet altijd even geduldig ben, stap ik daarom na enkele keren proberen de bus gewoon maar uit. Nu lees ik overal dat er dan toch saldo afgeschreven wordt (in de zin van negatief saldo) terwijl het in theorie natuurlijk niet mogelijk is daar ik kan bewijzen dat ik met een weekkaart op een doordeweeksedag gewoon vrij reisrecht heb. Waar kun je precies je saldo bekijken? En: in hoeverre zijn ze gerechtigd een negatief saldo op mijn kaart te zetten wanneer men 'weet' dat ik vrije reisrechten heb?
Maar er knippert tegelijk met de piep toch ook zo'n groen lampje? Dus dat gaat niet werken denk ikquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:12 schreef _dirkjan_ het volgende:
Als je in de bus instapt, en je houdt je portemonnee bij dat apparaat, dan checkt ie ook in (zonder dat je je pas eruit haalt). De chauffeur hoort zo'n piep, dus die weet dat je ingecheckt bent.
Wat ik me nu afvroeg, is er niet een apparaatje te maken die net zo'n piepgeluid maakt, zodat je die in je portomonnee kan stoppenWant de meeste lijnbussen waar je voorin bij de chauffeur moet instappen worden toch nooit gecontroleerd door inspecteurs, de enige controle is dus voorin
![]()
Bij een NS-kaartautomaat met chipkaartfunctionaliteit of bij zo'n apparaat waar je ook je studenten-OV-chipkaart kunt activeren. Het saldo dat op www.ov-chipkaart.nl onder Mijn OV-chipkaart te zien is, is vaak achterhaald; saldo wordt pas bijgewerkt als de betreffende transacties zichtbaar zijn, wat enkele dagen tot weken kan duren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:04 schreef Sodium het volgende:
Waar kun je precies je saldo bekijken?
Waarom niet? Zo worden ze gemaakt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:54 schreef Christiaan het volgende:
Waarom hebben jullie kleurenfoto's op je chipkaart.
Als jij kunt aantonen dat je een aanvraag hebt gedaan voor een tijdelijke of definitieve chipkaart, hoef je geen problemen te verwachtenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:17 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Nog steeds geen tijdelijke of definitieve chipkaart, maar het is dan ook nog maar 8 dagen geleden dat ik het aanvraagformulier heb op kunnen sturen.
Ik verwacht a.s. maandag trouwens problemen met het gebruik van mijn oude ov-kaart hier in Zeeuws Vlaanderen.
De laatste twee weken is me anders al meerdere keren gezegd dat ze vanaf de 17e de oude ov-kaart niet meer accepteren als vervoersbewijs.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:19 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als jij kunt aantonen dat je een aanvraag hebt gedaan voor een tijdelijke of definitieve chipkaart, hoef je geen problemen te verwachten.
Dat is toch vanaf 1 februariquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De laatste twee weken is me anders al meerdere keren gezegd dat ze vanaf de 17e de oude ov-kaart niet meer accepteren als vervoersbewijs.
Hoe toen ik het aan? Die aanvraagbrief laten zien ofzo?
Tsja veolia....quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Dat is toch vanaf 1 februari?
Ja lijkt me dat die aanvraagbrief voldoende is.
In bussen van veolia heb ik nog nooit zo'n in en uitcheck ding aangetroffenquote:
quote:
Klopt, ik hoorde dat die kastjes pas in maart geinstalleerd zijn in alle bussen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:32 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
In bussen van veolia heb ik nog nooit zo'n in en uitcheck ding aangetroffen, wat dat betreft mogen ze echt niet zeuren. Daar kun je nl niet eens met zo'n ding reizen
.
Nja, das iig niet te vroegquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:40 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Klopt, ik hoorde dat die kastjes pas in maart geinstalleerd zijn in alle bussen.
Kaartgegevensquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:22 schreef maok het volgende:
[..]
-Inloggen
-Mijn OV-chipkaart (in de roze balk)
-Kaartinformatie (links onder aan de pagina onder kaartgegevens)
-Toon kaartinformatie
Jij hebt ook nog een ibg nummer er op staan, een oud OCW logo, geen watermerk en een strip op de achterkant?quote:
Ik heb hetzelfde kaartje hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:23 schreef Meddo het volgende:
[..]
Jij hebt ook nog een ibg nummer er op staan, een oud OCW logo, geen watermerk en een strip op de achterkant?
Zielig hoor
Ja, de mijne ookquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:37 schreef MaxC het volgende:
Mijne is ook zwart-wit, maar heb hem ook al een lange tijd(jaar ofzo). Misschien zijn de nieuwste kaarten wel in kleur?
Ik ook, zit eigenlijk niet te wachten op een andere kaartquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:23 schreef Meddo het volgende:
[..]
Jij hebt ook nog een ibg nummer er op staan, een oud OCW logo, geen watermerk en een strip op de achterkant?
Zielig hoor
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:27 schreef Evelien het volgende:
Kon gisteren mijn studentenreisproduct ophalen terwijl ik 'gepland' stond voor 22 januari. Jeej!![]()
Oh nee tochquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:27 schreef Evelien het volgende:
Kon gisteren mijn studentenreisproduct ophalen terwijl ik 'gepland' stond voor 22 januari. Jeej!![]()
Heheh sarcastisch? 22 januari was waarschijnlijk et begin van zijn adviesperiode. Maakt helemaal niks uit wanneer je hem ophaalt. Mijne was niet eens klaar op mijn adviesdatum maar na een teleofoontje werd hij eindelijk klaargezet.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:47 schreef Meddo het volgende:
[..]
Oh nee toch![]()
Waarom wacht je niet gewoon tot de 22e.. nu schop je het hele systeem in de war
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:04 schreef Sodium het volgende:
Waar kun je precies je saldo bekijken? En: in hoeverre zijn ze gerechtigd een negatief saldo op mijn kaart te zetten wanneer men 'weet' dat ik vrije reisrechten heb?
Dank!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:41 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Op de officiele site van de ov-chipkaart. Maak een account aan.
http://www.ov-chipkaart.nl/
Helder. Dus je kunt je kaart gewoon opnieuw in die gele paal steken en dan wordt zichtbaar in hoeverre je een positief danwel negatief saldo hebt. Ga komende maandag eens proberen dan. Nou maar hopen dat het saldo nul is...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:33 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Bij een NS-kaartautomaat met chipkaartfunctionaliteit of bij zo'n apparaat waar je ook je studenten-OV-chipkaart kunt activeren. Het saldo dat op www.ov-chipkaart.nl onder Mijn OV-chipkaart te zien is, is vaak achterhaald; saldo wordt pas bijgewerkt als de betreffende transacties zichtbaar zijn, wat enkele dagen tot weken kan duren.
Hier pas in het najaar, schijntquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:40 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Klopt, ik hoorde dat die kastjes pas in maart geinstalleerd zijn in alle bussen.
31 januari 2010.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:13 schreef jood90 het volgende:
tot wanneer is de tijdelijke studenten ov chipkaart geldig ?
het product dat er op staat tot 31 december!quote:Op zondag 17 januari 2010 13:13 schreef jood90 het volgende:
tot wanneer is de tijdelijke studenten ov chipkaart geldig ?
quote:Op zondag 17 januari 2010 13:33 schreef Meddo het volgende:
[..]
het product dat er op staat tot 31 december!
iemand in een vorig topic had het laten controleren bij een conducteur
het gaat over de tijdelijke kaartquote:Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
![]()
Tot 31 januari 2010 hoor. Je moet je definitieve kaart/product vóór 31 januari 2010 opzetten. Dan is je product tot 31 december 2010 geldig.
Het gaat hier niet om het tijdelijke product op de persoonlijke chipkaart van de studenten die die al hebben ontvangen, maar om de tijdelijke chipkaart van de studenten waarvan de persoonlijke chipkaart nog in aanvraag is.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
![]()
Tot 31 januari 2010 hoor. Je moet je definitieve kaart/product vóór 31 januari 2010 opzetten. Dan is je product tot 31 december 2010 geldig.
Zijn?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:58 schreef Negaiido het volgende:
[..]
Heheh sarcastisch? 22 januari was waarschijnlijk et begin van zijn adviesperiode. Maakt helemaal niks uit wanneer je hem ophaalt. Mijne was niet eens klaar op mijn adviesdatum maar na een teleofoontje werd hij eindelijk klaargezet.
oh lol sorryquote:Op zondag 17 januari 2010 18:08 schreef Evelien het volgende:
[..]
Zijn?
Ik geloof niet dat alle machines op tilt zijn geslagen doordat ik mijn reisproduct eerder heb opgehaald dan geadviseerd werd.
Daar had ik echt geen genoegen mee genomen, die kaart is gewoon een geldig vervoersbewijs, officieel de enige zelfs.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:27 schreef MaxC het volgende:
Ik werd vandaag in een bus geweigerd omdat ik alleen OV-chipkaart meegenomen had(met Weekend-OV) en niet mijn OV-kaart mee had
Dat heb ik ook terwijl mijne dus wel is geactiveerd is. Misschien bedoelde die conducteur wel iets anders. Misschien dat je een andere tijdelijk kaart zou moeten aanvragen (dus letterlijk een andere kaart)? Maar als ik dit lees kan dat dus al niet meer:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:19 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Kaartgegevens
Kaartnaam
nvt
Kaartnummer
3528010436086***
Is alles wat ik krijg dan? Nothing more..
Het lijkt er dus op dat jij al wel een kaart hebt gekregen maar dat er nog geen reisproduct is klaar gezet, (of had je gewoon nog niet geprobeerd op de kaart te activeren?) daar zul je dus op moeten wachten (ze lopen wat achter met die reisproducten klaar te zetten als bestelling). Deze maand kun je nog met je oude ov-kaart reizen en dan mag je dus hopen dat je hem voor 1 februari alsnog kunt activeren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De laatste twee weken is me anders al meerdere keren gezegd dat ze vanaf de 17e de oude ov-kaart niet meer accepteren als vervoersbewijs.
Hoe toen ik het aan? Die aanvraagbrief laten zien ofzo?
Ja, dat zei ik ook. Het feit dat ze geen scanners hebben is toch de fout van het bedrijf? Maar ja, kan moeilijk doorlopen en gaan vechten met de chauffeur.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar had ik echt geen genoegen mee genomen, die kaart is gewoon een geldig vervoersbewijs, officieel de enige zelfs.
quote:Ruim 400.000 van de 650.000 studenten hebben hun ov-chipkaart nog niet geactiveerd. Dat meldde het Communicatie Coördinatiepunt Studenten OV-chipkaart vandaag. "Dat moet voor 1 februari gebeuren, dan is het oude vervoersbewijs niet meer geldig", aldus een woordvoerder. "Als iedereen wacht tot eind januari, ontstaan er enorme wachttijden."
Medewerkers met 'sandwichborden' gaan studenten vanaf vandaag op de belangrijkste stations wijzen op het belang van het tijdig ophalen van de chipkaart.
Mja, dat is ook zo. Wat een gedoe zeg... Je zou bijna een foldertje in je tas stoppen om alles te bewijzenquote:Op zondag 17 januari 2010 19:55 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik ook. Het feit dat ze geen scanners hebben is toch de fout van het bedrijf? Maar ja, kan moeilijk doorlopen en gaan vechten met de chauffeur.
Tja, ik heb het nu al bij twee verschilende oplaadpunten geprobeerd, maar telkens staat er dat ik het reisproduct tijdelijk niet op kan halen ofzo.quote:
Dat schiet dan niet op nee...quote:Op maandag 18 januari 2010 09:51 schreef crossover het volgende:
[..]
Tja, ik heb het nu al bij twee verschilende oplaadpunten geprobeerd, maar telkens staat er dat ik het reisproduct tijdelijk niet op kan halen ofzo.
Die had ik dus ook nooit gekregen. Heb een paar euro weg gegooid met de bus/metro omdat ik dacht dat deze er op stond. Niet dus.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:21 schreef automatic_ het volgende:
Als het goed is staat er sowieso een abonnement op t/m 31-01-2010, dus had hij sowieso geldig moeten zijn... Vreemd dat zij dat dan zei.
Hoe stel je dan voor dat je abonnement erop gezet wordt? Aardstralen?quote:Op maandag 18 januari 2010 10:25 schreef CantFazeMe het volgende:
.
Wat een gedoe.
Dat je zelf moet activeren vind ik echt bullshit.
Ze hadden gewoon voor iedereen het abonnement moeten behouden en dat diegene die een ander abonnement willen dat zelf maar moeten veranderen, veel makkelijkerquote:Op maandag 18 januari 2010 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe stel je dan voor dat je abonnement erop gezet wordt? Aardstralen?
Ja ik (tenminste nog geen problemen met reizen omdat ik er nog niet kan reizen hier en ook nog niet in de trein heb gezeten) Maar mijn ov-chipkaart heeft op de site ook geen reisproducten terwijl ik het er wel op heb gezet. Zie ook deze post er die daarvoor:quote:Op maandag 18 januari 2010 10:20 schreef ice_9 het volgende:
Heb ook even een accountje aangemaakt, en bij mij staat ook geen informatie.
Heb hem vorige week geactiveerd. De hele week prima met de bus naar m'n stage en terug.
Alleen in de trein heb ik nog gezeik. Afgelopen vrijdag naar m'n vriendin met de trein... de conducteur moest hard op lachen omdat m'n pas aangaf tot 2030 geldig te zijn... dat had 'ie nog niet eerder gezien. Liet me wel gewoon reizen.
Vanochtend de terugweg kreeg ik te horen dat ik hem nog moest activeren van de conductrice. Ik uitleggen dat het al gebeurd was, m'n bonnetje waarop 2/2 reisproducten verwerkt laten zien etc... maar toch was hij niet geldig volgens haar. Gelukkig had ik wel m'n papieren OV bij me.
Ga toch maar weer eens langs zo'n paal om te kijken of hij er nog meer op gaat zetten ofzo..
Iemand anders die hetzelfde probleem heeft?
je kan sowieso de ah aan de ebbingestraat proberen. Ik denk ub ja, of centrale hal academiegebouw..quote:Op maandag 18 januari 2010 10:13 schreef Miasan het volgende:
oplaadpunt Rijksuniversiteit Groningen (Adres: Broerstraat 4, 9712CP Groningen)
Weet iemand waar precies dat ding staat? Bedoelen ze misschien de UB?
Zo klopt hij toch geactiveerd en al? 2 conducteurs zeiden van wel geactiveerd en 1 nietquote:Kaartnaam
nvt
Kaartnummer
3528010xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Einddatum geldigheid
18-03-2014
Status
Actief
Huidig saldo **
¤ 0,00
** Het saldo dat u ziet, kan afwijken van de werkelijke waarde
Automatisch opladen
Automatisch opladen aanvragen
Producten op uw kaart
Product Status Prijs ¤
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart week ¤ 0,00
Studentenkaart korting week ¤ 0,00
Volgens mij klopt het zo jaquote:Op maandag 18 januari 2010 11:24 schreef Cosmo. het volgende:
[..]
Zo klopt hij toch geactiveerd en al? 2 conducteurs zeiden van wel geactiveerd en 1 niet
Had ik dus ook. Wel/niet.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:24 schreef Cosmo. het volgende:
[..]
Zo klopt hij toch geactiveerd en al? 2 conducteurs zeiden van wel geactiveerd en 1 niet
Kaart hoef je niet in te leveren, het product moet wel eraf gehaald worden, bel de IB-groep daar even over.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:35 schreef Floffie het volgende:
Vraagje... misschien weet iemand dit?
Ik ga binnenkort op stage naar het buitenland, OV vergoeding etc. is aangevraagd en goedgekeurd. Ik krijg vergoeding van februari t/m augustus, dus ik kan mijn OV chipkaart dan niet gebruiken. De vraag is nu, moet ik mijn OV chipkaart ergens inleveren net zoals toen met de oude kaart of gaat dat automatisch aangezien het nu allemaal 'digitaal' gaat?
Nee. Er staat nu toch ook niet op de pas gedrukt of je in het weekend of door de weeks gratis mag reizen.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:13 schreef Exterminator het volgende:
Wat ik me vandaag opeens afvroeg...
Op de oude OV-studentenkaart stonden altijd achterop het pasje datums wanneer de OV-kaart niet geldig was. Feestdagen, 16juli t/m 16 augustus etc... Hoe zit dat eigenlijk met de nieuwe studenten OV-chipkaart? Ik zie namelijk niets van dit soort datums staan. Kan ik nu dus bv gewoon de hele zomervakantie vrij reizen?![]()
De IB-groep heeft een sitequote:Op maandag 18 januari 2010 13:13 schreef Exterminator het volgende:
Wat ik me vandaag opeens afvroeg...
Op de oude OV-studentenkaart stonden altijd achterop het pasje datums wanneer de OV-kaart niet geldig was. Feestdagen, 16juli t/m 16 augustus etc... Hoe zit dat eigenlijk met de nieuwe studenten OV-chipkaart? Ik zie namelijk niets van dit soort datums staan. Kan ik nu dus bv gewoon de hele zomervakantie vrij reizen?![]()
1. Kaart laten zien op trajecten waar de kaart nog niet is ingevoerd is voldoende, kijk op de site van je vervoerder of dat het geval is.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een paar vragen:
1. Hoe zit het met reizen met de bus in Groningen? Moet ik dan ook inchecken en uitchecken of gewoon pas laten zien? Heb nml nog helemaal geen poortjes gezien op het busstation. En hoe werkt het reizen met korting dan? Gewoon met roze strippenkaart? Ze kunnen toch helemaal niet zien of ik een weekabo of weekendabo heb als ik de pas alleen maar laat zien?
2. Ik heb een voordeelurenabonnement (zo'n kaart heb ik dus). Is die nog wel geldig of moet ik dat abonnement ook overzetten naar de chipkaart?
Waarom heb je uberhaupt een voordeelurenabonnement als je een OV chipkaart hebt?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:07 schreef Viking84 het volgende:
2. Ik heb een voordeelurenabonnement (zo'n kaart heb ik dus). Is die nog wel geldig of moet ik dat abonnement ook overzetten naar de chipkaart?
Zoals al eerder gezegt, de korting week houdt in dat dat de korting is die bij een weekkaart hoort, dus korting in het weekendquote:Op maandag 18 januari 2010 14:04 schreef Kremers het volgende:
Vage boel weer allemaal dusIk kan in Amsterdam gewoon reizen met bus en metro gelukkig. Wat ik alleen wel vreemd vind is dater twee producten opstaan:
Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week
Waarom 2x week? Of is die tweede week een afkorting voor weekend ofzoZeer onduidelijk allemaal.....
Voordeelurenabo had ik al eerder, OV-chipkaart is pas sinds 1 januari geldigquote:Op maandag 18 januari 2010 14:20 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Waarom heb je uberhaupt een voordeelurenabonnement als je een OV chipkaart hebt?
Oke, maar dan kan je je voordeelurenabo toch opzeggen, want dat is dan toch zonde van je geld? tenzij je dat natuurlijk ook gaat doen, dan heb ik niets gezegdquote:Op maandag 18 januari 2010 14:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Voordeelurenabo had ik al eerder, OV-chipkaart is pas sinds 1 januari geldig(ben pas weer begonnen met studeren).
1 neem je oude kaart ook mee (dus beide kaarten), anders kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen (vraag me trouwens af wat mensen moeten doen die vorig jaar geen kaart hadden)quote:Op maandag 18 januari 2010 14:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een paar vragen:
1. Hoe zit het met reizen met de bus in Groningen? Moet ik dan ook inchecken en uitchecken of gewoon pas laten zien? Heb nml nog helemaal geen poortjes gezien op het busstation. En hoe werkt het reizen met korting dan? Gewoon met roze strippenkaart? Ze kunnen toch helemaal niet zien of ik een weekabo of weekendabo heb als ik de pas alleen maar laat zien?
Als je tijd hebt kan je Primera Rotterdam Slinge proberen, lekker rustig daar. 5 minuten lopen vanaf metrostation slinge.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:35 schreef Cara het volgende:
Ik woon in hoogvliet, inmiddels op ophaalpunten op Beurs op de dagen 12-1, 14-1, 15-1 en 18-1,(storing centrum, apparaat defect) Zuidplein (apparaat defect, ander punt bestaat niet meer) Spijkenisse (storing centrum, storing metro)
Ik heb al amper tijd en ik vertrek zaterdag naar Istanbul.. als ik te laat ben is het natuurlijk weer mijn schuld straks
Thanks, is dat richting dierenwinkel of de andere kant op?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je tijd hebt kan je Primera Rotterdam Slinge proberen, lekker rustig daar. 5 minuten lopen vanaf metrostation slinge.
paar honderd meter voorbij Rob's dierenshop inderdaadquote:Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Cara het volgende:
[..]
Thanks, is dat richting dierenwinkel of de andere kant op?
Al schijnt de storing die er op dit moment is landelijk te zijn, dus het wordt sowieso weer even wachten.
HAha ok.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
paar honderd meter voorbij Rob's dierenshop inderdaadMaar nogmaals, als je mijn edit nog niet gelezen hebt, in Hoogvliet zitten ook 2 punten.
Oké, dat schiet niet op danquote:Op maandag 18 januari 2010 14:44 schreef Cara het volgende:
[..]
HAha ok.
Die punten zijn al een tijdje weggehaald omdat men ze niet aan de praat kreeg.
Zelfs schmink zal niet helpenquote:Op maandag 18 januari 2010 15:56 schreef Renesite het volgende:
Da's kut... Je mag de mijne wel gebruiken, maar dat lijkt niet
Wat is er nou zo moeilijk aan om een stukje software op een chippie te krijgen? Al je gegevens van school staat al bij de IB Groep in de database. Al ze nou eens de hele database nou koppelden in hun eigen faciliteit zou het een stuk makkelijker gaan en gelijk geactiveerd zijn. (wat ze nu al doen, maar door 3 bedrijven = administratieve utterfail).quote:Op maandag 18 januari 2010 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe stel je dan voor dat je abonnement erop gezet wordt? Aardstralen?
Dat is ook niet moeilijk (al moet het blijkbaar wel moeilijk gaan), maar dat moet nog steeds fysiek gebeuren.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat is er nou zo moeilijk aan om een stukje software op een chippie te krijgen? Al je gegevens van school staat al bij de IB Groep in de database. Al ze nou eens de hele database nou koppelden in hun eigen faciliteit zou het een stuk makkelijker gaan en gelijk geactiveerd zijn. (wat ze nu al doen, maar door 3 bedrijven = administratieve utterfail).
In mijn ogen zijn ze daarmee veel te laat mee begonnen.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is ook niet moeilijk (al moet het blijkbaar wel moeilijk gaan), maar dat moet nog steeds fysiek gebeuren.
Hoe wil jij een chip draadloos activeren? Hetzelfde geld voor de chipknip, die moet je ook gewoon opladen in een kastje, dat kan ook niet via internet.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:52 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
In mijn ogen zijn ze daarmee veel te laat mee begonnen.
Het administratieve zooi had al terug in 2007/8 klaar moeten zijn zodat alle niet-geactiveerde chipkaarten in bezit waren van studenten en de kaarten in "waves" geactiveerd kan worden door middel van draadloos ofzeau.![]()
Nu moet iedereen fysiek moeilijk gaan doen.
Het was maar een suggestie.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoe wil jij een chip draadloos activeren? Hetzelfde geld voor de chipknip, die moet je ook gewoon opladen in een kastje, dat kan ook niet via internet.
Ik heb via dat telefoonnummer dus eind december m'n chipkaart opgezegd, maar ik heb er geen bevestiging van ontvangen. Hoort dit? Ik heb m'n chipkaart echter ook nog nergens gecheckt..quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:43 schreef warrel het volgende:
[..]
Ik bladerde nog even door de IBG site en kwam hier op:
http://www.ib-groep.nl/SR(...)i=17,Case=obj(20621)
Via dat telefoonnummer kan je je OV-chipkaart onmiddellijk stopzetten. Dat heb ik gewoon gedaan, want de laatste paar dagen zijn nog te overbruggen met m'n papieren OV-kaart.
In ieder geval bedankt voor de tips!
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:04 schreef Veerboot het volgende:
Irritant overigens dat er nou in de media berichten verschijnen met koppen als 'Studenten traag met opladen ov-chip' (NOS Teletekst). De schuld wordt dus min of meer bij ons - die oh zo trage studenten - gelegd, terwijl de fout 'm toch echt vooral (in de administratie van) die chipkaart zit. Ik heb inmiddels al twee keer geprobeerd mijn kaart te activeren, maar krijg doodleuk de melding dat er geen reisproduct voor me klaarstaat. Tja...
Uhm... bepaalde info wil men liever niet van een overheidsinstelling > private onderneming. Frauduleus en derhalve niet gewenst door veel mensenquote:Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat is er nou zo moeilijk aan om een stukje software op een chippie te krijgen? Al je gegevens van school staat al bij de IB Groep in de database. Al ze nou eens de hele database nou koppelden in hun eigen faciliteit zou het een stuk makkelijker gaan en gelijk geactiveerd zijn. (wat ze nu al doen, maar door 3 bedrijven = administratieve utterfail).
Herken het.. Ik moest ook vanaf 16 januari..quote:Op maandag 18 januari 2010 18:06 schreef NeonPanda het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik ben deze maand 3 keer bij de C1000 in almelo geweest om mijn bestelling op te kunnen halen. Moest vandaag 6 minuten wachten op ''Bestelling ophalen...'' Kreeg opeens een melden: ''Bestelling kan op dit moment niet opgehaald worden''.
Ook ben ik een weekje of 2 geleden bij de Albert Heijn in Enschede geweest om het daar te proberen. Daar kreeg ik hetzelfde probleem.
Ik word er schijt ziek van.
Mijn advies afhaal datum was trouwens 16 januari.
quote:Op maandag 18 januari 2010 18:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Herken het.. Ik moest ook vanaf 16 januari..
Ik heb er wel op staan..
Studenten OV week abonnement
studenten korting week abonnement
Zonder dat ik iets heb gedaan.. Ik heb een week abonnement en korting in het weekend(op de oude ov) kan iemand mij vertellen of het nu dan goed is??
Nja, t zou natuurlijk kunnen dat je dit moet bevestigen he? Dmv activeren..quote:Op maandag 18 januari 2010 18:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Okej, grappig, niks voor gedaan. Maar thnx
Ja dat wil ik wel, maar als hij zegt dat er geen bestellingen voor mij klaar staan..quote:Op maandag 18 januari 2010 18:48 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Nja, t zou natuurlijk kunnen dat je dit moet bevestigen he? Dmv activeren..
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Je hebt alleen je DigiD nodig om in te loggen bij de IBG (en om dan eventueel je kaart te wisselen)quote:Op maandag 18 januari 2010 18:49 schreef DrDentz het volgende:
Moet je ook eerst nog iets op DigiD doen? Anders probeer ik het morgen weer voor niets.
Ik zit met hetzelfde probleem, kutsysteemquote:Op maandag 18 januari 2010 19:21 schreef Aestivate het volgende:
Heb nu ook al 4x geprobeerd op te laden. Altijd 20-30 minuten omrijden/omreizen en gekut. 1e keer had apparaat nog nooit gewerkt 3x daarna 5 minuten wachten om te lezen dat ophalen product tijdgelijk niet mogelijk is. Wat nu? Andere locaties of andere tijden of heeft het niets daarmee te maken?
quote:Op maandag 18 januari 2010 19:31 schreef Gloeidoos het volgende:
Ik kan ook niet opladen. Bovendien zei de NS conducteur net dat er op mn 'echte' OVshitkaart geen tijdelijk product staat (deze hele maand met dat tijdelijke ding gereisd). Net nog even bij zon paal gechecked en die zei dat er ook geen reisproducten opstaan.
Ik zie de bui al hangen...
Daar staat geen kaart info.....quote:Op maandag 18 januari 2010 19:46 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
![]()
Ook op je account niet op ov-chipkaart.nl?
Nee, dat zouden dan je tijdelijke producten weer moeten zijn.. Althans, dat vertelde de NS conducteur me.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
ZIe bij kaartinfo wel twee reisproducten staan.. moet ik er dan maar vanuit gaan dat t goed is?? (jah ik weet t: ga nooit zomaar ergens van uit bij die Ib groep)
Ik heb het van mij, met succes, opgehaald & bij mij staan ook gewoon twee producten...quote:Op maandag 18 januari 2010 20:29 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Nee, dat zouden dan je tijdelijke producten weer moeten zijn.. Althans, dat vertelde de NS conducteur me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |