abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76570947
Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT==-- de OV-jaarkaart!
GAARNE DE OPENINGSPOST DOORLEZEN VOORDAT ER VRAGEN GESTELD WORDEN

Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de websites van de klantenservice en de Dienst Uitvoering Onderwijs (vroeger IB Groep) niet altijd uitkomst bieden, is er nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder beantwoord maar om dat er geregeld dingen wijzigen kun je het beste http://www.studentenov-chipkaart.nl/ raadplegen. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!

Vorige delen:

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #3
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #5
[FAQ] studenten ov-chipkaart #6
======================================================================================
Vragen en antwoorden!
======================================================================================

Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een week- of weekendabonnement.
Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!
De NS en enkele andere vervoerders doen voorlopig nog niet mee. Hier gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Controleurs kunnen echter wel controleren of je een geldig reisproduct op de chipkaart hebt staan.

Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je kan met je oude OV-studenten doorreizen tot 31 januari 2010. Voor die tijd moet je er voor zorgen dat je nieuwe reisproduct ingeladen wordt op je kaart. Dit kun je doen bij een ophaalautomaat.
Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Je kunt ook hier in google maps kijken.
De geadviseerde ophaaldata vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ .

Ophalen doe je bij onderstaande automaat. Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!

Zie ook de mail/brief die iedereen hierover heeft ontvangen:

Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten.
Een aanvraagformulier is ook te vinden op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Deze ontvang je over het algemeen binnen enkele dagen thuis en moet je voorzien van je gegevens, een pasfoto en een kopie van een identiteitsbewijs terug sturen.

Studenten die (te laat) een aanvraagformulier aangevraagd hebben en nog geen studenten OV-chipkaart gekregen hebben, ontvangen een tijdelijk chipkaart.

Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

In de gebieden waar de kaart nog niet volledig is ingevoerd gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Buiten de vrij-reizen periode om zul je dan een kaartje met korting moeten kopen. Dit geld ook als je andere mensen met je mee laat reizen.

Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld de metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
quote:
Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.

Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers

www.ocwduo.nl
http://www.studentenov-chipkaart.nl/
http://www.ov-chipkaart.nl/

en in het bijzonder:

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

Telefonisch kan via:

0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

Updates

De tijdelijke kaart

Retouradres na ontvangen van je persoonlijke kaart:

Patch marketing
Antwoordnummer 11090
5200 VC 's-Hertogenbosch

______________________________________________________________________________________
Belangrijk
Op verzoek van de NS!
quote:
Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id

______________________________________________________________________________________
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
quote:
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.

LET OP:
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.

[ Bericht 98% gewijzigd door Rene op 08-01-2010 22:48:30 ]
pi_76570954
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:14 schreef Zidane007nl het volgende:
Ik heb al sinds 2007 een Studenten OV-Chipkaart en gebruikte hem tot nu toe alleen bij de metro voor de poortjes, maar nou wou ik vanochtend voor het eerst in 2010 gaan reizen ermee. Inchecken bij de trein ging niet, maar ik lees net dat dat niet hoeft, maar bij de metro werd er gewoon geld afgeschreven.

In de brief van de IB-Groep stond dat er een tijdelijk abonnement op zou staan en dat blijkt dus niet. Ik kreeg ook een brief van OV-Chipkaart dat ik bij de NS balie de kaart tijdelijk kon opladen, maar dat kan daar helemaal niet.

Moet ik hem nou wel tijdelijk opladen of hoe zit dat? Ik kan pas vanaf de 13e het werkelijke aionnement erop zetten.
Zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp:
quote:
Rotterdam en omgeving
Woon je in de regio Rotterdam en heb je sinds 2007 al een Studenten OV-chipkaart? Dan staat daarop een tijdelijk abonnement dat op 31 december 2009 afloopt. Wil je in 2010 blijven reizen? Activeer je nieuwe abonnement dan zo snel mogelijk bij een ophaalautomaat. De geadviseerde ophaalperiode op studentenov-chipkaart.nl geldt niet voor jou.
pi_76571000
Dikke tvp.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76571404
Terugvindproduct.
pi_76571505
Toen ik de bestelling ging ophalen gaf ie aan dat mijn saldo in de min was. ¤-1,19 ofziets....hoe kan dit
pi_76573850
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:47 schreef verzer het volgende:
Toen ik de bestelling ging ophalen gaf ie aan dat mijn saldo in de min was. ¤-1,19 ofziets....hoe kan dit
Vergeten uit te checken bij een bus oid? Bij mij ging het bij het inchecken al mis, toen ging er ook iets van ¤1,19 af, terwijl het gratis zou moeten zijn .
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:10:12 #7
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_76574307
Hier bestelling opgehaald inmiddels, al komen de kastjes pas in het najaar in de bussen...
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_76579539
quote:
Bedankt! Dat stond dus niet in de brief die ik gekregen heb.
Ik heb er nou een tijdelijke abonnement op laten zetten. Volgende week maar een definitieve van maken.
pi_76593038
quote:
Dat is toch op zijn zachtst gezegd belachelijk. Fijn ook dat je dan een brief krijgt waarin staat dat je tot de 31ste kan reizen... Maar ja, klachten indienen heeft ook weinig nut, dus ik zal me er maar bij neerleggen
pi_76593108
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:57 schreef Gloeidoos het volgende:

[..]

Vergeten uit te checken bij een bus oid? Bij mij ging het bij het inchecken al mis, toen ging er ook iets van ¤1,19 af, terwijl het gratis zou moeten zijn .
Bij mij ook. 5 euro, kan ik dat ergens terugdeclareren?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:47:36 #11
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76605351
Hier ben ik ook weer
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_76605441
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:47 schreef automatic_ het volgende:
Hier ben ik ook weer
Wat eten we vandaag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:50:57 #13
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76605467
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wat eten we vandaag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb frietjes op
pi_76605554
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb frietjes op
!

Ah ja, kom ik volgende keer wel langs.

Anyway. Van de week nog 3 boze studenten weg zien lopen omdat het apparaat niet meer deed. Geweldig de invoering.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:57:20 #15
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76605703
Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat het mij wel fijn lijkt als het straks allemaal wél werkt oké, behalve sommige dingen, maar oke
pi_76605779
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:57 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat het mij wel fijn lijkt als het straks allemaal wél werkt oké, behalve sommige dingen, maar oke
Mja. Het inchecken ben ik wel mee eens. Dat vind ik wel handig. Maar het uitchecken vind ik minder. Vooral in drukke bussen vind ik dat een probleem.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:01:33 #17
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76605838
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Mja. Het inchecken ben ik wel mee eens. Dat vind ik wel handig. Maar het uitchecken vind ik minder. Vooral in drukke bussen vind ik dat een probleem.
Naja, wat iemand een tijdje terug al zei; Waarom inchecken/uitchecken als je een abonnement hebt? Het enige waar het nuttig voor is, is om te kijken hoeveel mensen er precies op een bepaalde lijn reizen
pi_76605881
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Naja, wat iemand een tijdje terug al zei; Waarom inchecken/uitchecken als je een abonnement hebt? Het enige waar het nuttig voor is, is om te kijken hoeveel mensen er precies op een bepaalde lijn reizen
Ja daar heb je wel gelijk in.

Nou ben benieuwd, de maand(en) zijn nog lang niet om.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:05:08 #19
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76605956
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:02 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in.

Nou ben benieuwd, de maand(en) zijn nog lang niet om.
Natuurlijk heb ik gelijk

Ik zal binnenkort eens een dagje A'dam / R'dam plannen en mijn chipkaart gaan gebruiken
pi_76606602
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:05 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik gelijk

Ik zal binnenkort eens een dagje A'dam / R'dam plannen en mijn chipkaart gaan gebruiken
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:40:07 #21
260258 Pindabroodje
http://www.junga.nl
pi_76606999
Ik heb vanaf vrijdag verschillende keren met de Chipkaart gereisd (heb een weekend-OV), en geen enkele conducteur heeft hem gescand. Ik hoefde de kaart alleen maar te laten zien en het was goed. Weet ik dat ook weer als ik voortaan doordeweeks wil reizen met de trein
pi_76607496
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:40 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik heb vanaf vrijdag verschillende keren met de Chipkaart gereisd (heb een weekend-OV), en geen enkele conducteur heeft hem gescand. Ik hoefde de kaart alleen maar te laten zien en het was goed. Weet ik dat ook weer als ik voortaan doordeweeks wil reizen met de trein
Zou ik niet doen, ben nu twee keer een conducteur tegengekomen en allebei gingen ze scannen.
Misschien doen ze het niet als het erg druk is?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 19:46:02 #23
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76609434
Ik moet nu mn tijdelijke weer terugsturen, die ik één dag voor mn echte heb gekregen. Goede interne administratie daar. Nja, ik probeer eerst wel even of ik mn echte kan activeren enzo. Spannend...
pi_76609566
iemand al ervaring met de papiere ov uit 2009 en syntus? Ik rij al een week op deze manier , maar ben nog steeds niet gecontroleerd......

Ben wel benieuwd of het nou "legaal" is
pi_76609641
Klopt het dat je tot en met 31 januari zowel doordeweeks als in het weekend kunt reizen met je OV-Studentenchipkaart?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 19:54:27 #26
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_76609739
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:51 schreef yohan.nl het volgende:
Klopt het dat je tot en met 31 januari zowel doordeweeks als in het weekend kunt reizen met je OV-Studentenchipkaart?
Nee, volgens mij alleen welk abonnement je voor 31december 2009 al had. Dus als je een week-ov had dan staat die er nu nog op tot 31 januari.
pi_76609798
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:51 schreef yohan.nl het volgende:
Officieel? Nee.
In de praktijk? Soms. Op trajecten waar ze je kaart niet kunnen controleren zou het kunnen.
pi_76610191
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Officieel? Nee.
In de praktijk? Soms. Op trajecten waar ze je kaart niet kunnen controleren zou het kunnen.
OK. Toen ik mijn kaart 'ophaalde' bij zo'n automaat stond er: '2 producten opgehaald'. Ik dacht: misschien hebben ze tijdelijk beide studentenkaarten geactiveerd. Maar het 2e product zal dan wel het kortingstarief zijn.
pi_76610208
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:07 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Maar het 2e product zal dan wel het kortingstarief zijn.
Dat dus.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 20:09:02 #30
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_76610261
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:07 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

OK. Toen ik mijn kaart 'ophaalde' bij zo'n automaat stond er: '2 producten opgehaald'. Ik dacht: misschien hebben ze tijdelijk beide studentenkaarten geactiveerd. Maar het 2e product zal dan wel het kortingstarief zijn.
Als je je product al hebt opgehaald bij zo'n automaat dan staat je definitieve ov-abonnement er al op.
pi_76627013
Afgelopen vrijdag eindelijk dat aanvraagformulier uit de deur kunnen doen. Bleek dat ik volgens hun systeem begin 2009 al een chipkaart gehad zou hebben, welke ik natuurlijk nooit ontvangen heb.

Ik weet dat het 2 of 3 weken duurt voordat je die uiteindelijke kaart krijgt maar wanneer sturen ze die tijdelijke kaart eigenlijk op?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_76628237
Van de week kon ik niet uitchecken in de bus, apparaat was opeens doodleuk buiten gebruik

Dan moet je vervolgens naar de buschauffeur die dan loopt te zuchten en te klagen (leuk he, die OV-chip) en je vervolgens een kaartje geeft waarop je je gegevens moet invullen en moet opsturen naar Connexxion in dit geval. En dan maar hopen dat het negatieve saldo wordt opgelost. Nou nou, ik ben benieuwd hoor!
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  zondag 10 januari 2010 @ 13:43:45 #33
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76630709
quote:
Op zondag 10 januari 2010 12:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Afgelopen vrijdag eindelijk dat aanvraagformulier uit de deur kunnen doen. Bleek dat ik volgens hun systeem begin 2009 al een chipkaart gehad zou hebben, welke ik natuurlijk nooit ontvangen heb.

Ik weet dat het 2 of 3 weken duurt voordat je die uiteindelijke kaart krijgt maar wanneer sturen ze die tijdelijke kaart eigenlijk op?
Bij sommigen meteen met het aanvraagformulier.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:46:55 #34
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76630866
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:26 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wat?
pi_76631024
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:49 schreef soepp het volgende:
iemand al ervaring met de papiere ov uit 2009 en syntus? Ik rij al een week op deze manier , maar ben nog steeds niet gecontroleerd......

Ben wel benieuwd of het nou "legaal" is
in dus bus doen ze nergens moeilijk over. Zowel met een 2009 papierkaart als een chipkaart mag je doorlopen.
You dream it, I live it.
pi_76631122
Kreeg toevallig gisteren post dat mijn aanvraag niet in behandeling kon worden genomen omdat uit de administratie (whehe) bleek dat ik er één had. Als ze dat bij het opsturen van een tijdelijke nou ook even gecontroleerd hadden...

Nog even zien wanneer en of ik die terugstuur
You dream it, I live it.
pi_76631133
Gisteren met mijn WEEK ov-chipkaart gereisd in het weekend in de bus. Bij veolia bussen hebben ze helemaal geen incheck kastjes. Dus liep naar binnen en liet mijn chipkaart zien en zei van weekend ov toen zei de bus chauffeur prima

Meer mensen als zo iets gedaan?
pi_76631236
Het is sowieso een waardeloos systeem!

Ik kreeg een tijdelijke product van week + kortingsweekend, terwijl ik in 2009 een weekendov had Naja opzich geen probleem want nu kan ik in januari met m'n papieren in weekend reizen en met chip door de weeks, 7 dagen vrij reizen! (alleen geen veolia)

Maar nu heb ik weekend er op proberen te laden, en nu staan er 4 reisproducten op, 1 week - 1 kortings weekend - 2 overige reisproducten... Maar die 2 overige zijnd us mijn weekend ov!! En die werken dus gewoon niet

Bel je naar de ov-studentenchipkaart lijn, krijg je een turkse vrouw aan de telefoon die niet eens fatsoenlijk nederlands kan en ook geen fatsoenlijk antwoord geeft en onverstaanbaar!!!! Nou lekker is dat, schiet je mee op..

Iemand enig idee?? Heb er nog niks over kunnen vinden in alle faq's.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:55:21 #39
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_76631250
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:52 schreef snakeman123 het volgende:
Gisteren met mijn WEEK ov-chipkaart gereisd in het weekend in de bus. Bij veolia bussen hebben ze helemaal geen incheck kastjes. Dus liep naar binnen en liet mijn chipkaart zien en zei van weekend ov toen zei de bus chauffeur prima

Meer mensen als zo iets gedaan?
Wat een nerd ben jij zeg. Dat is gewoon triest

Oh trouwens, Veolia heeft wel kastjes in de bussen, hier wel.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_76631345
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:55 schreef Dudeson20 het volgende:

Ik kreeg een tijdelijke product van week + kortingsweekend, terwijl ik in 2009 een weekendov had Naja opzich geen probleem want nu kan ik in januari met m'n papieren in weekend reizen en met chip door de weeks, 7 dagen vrij reizen! (alleen geen veolia)

Maar nu heb ik weekend er op proberen te laden, en nu staan er 4 reisproducten op, 1 week - 1 kortings weekend - 2 overige reisproducten... Maar die 2 overige zijnd us mijn weekend ov!! En die werken dus gewoon niet

Bel je naar de ov-studentenchipkaart lijn, krijg je een turkse vrouw aan de telefoon die niet eens fatsoenlijk nederlands kan en ook geen fatsoenlijk antwoord geeft en onverstaanbaar!!!! Nou lekker is dat, schiet je mee op..

Woon je toevallig in Rotterdam?
  zondag 10 januari 2010 @ 13:59:09 #41
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76631442
Aah hier zijn we.

Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik over 2 weken mijn kaart ontvang. Holladijee!

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 10 januari 2010 @ 14:00:58 #42
273430 HalvinCarris
pi_76631540
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:59 schreef ErikT het volgende:
Aah hier zijn we.

Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik over 2 weken mijn kaart ontvang. Holladijee!

Mooi man. Ik heb nu zo'n tijdelijke kaart trouwens. Hoe kunnen ze in hemelsnaam controleren of je die echt hebt ingeleverd? Hij kan toch kwijt zijn geraakt met de post?
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_76631541
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Woon je toevallig in Rotterdam?

Nee Wordt hierbij nu uitgesloten dat het geen plaatselijk probleem is?
pi_76640319
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:43 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Bij sommigen meteen met het aanvraagformulier.
Dat had wel zo handig geweest....Was ik meteen van het gezeik van buschauffeurs hier in Zeeuws Vlaanderen afgeweest.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 10 januari 2010 @ 20:34:02 #45
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_76650050
Lieve mensen,

Ik heb mijn ov-chipkaart nog niet binnen, maar meot binnenkort wel weer met de trein. Ik heb nog een OVkaart geldig tot december 2009, maar ik heb gehoord dat je hiermee tot 1 februari nog kan reizen, als de chipkaart is aangevraagd o.i.d., kan iemand dit bevestigen?

Bedankt!
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_76650096
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:34 schreef nijnja het volgende:
Lieve mensen,

Ik heb mijn ov-chipkaart nog niet binnen, maar meot binnenkort wel weer met de trein. Ik heb nog een OVkaart geldig tot december 2009, maar ik heb gehoord dat je hiermee tot 1 februari nog kan reizen, als de chipkaart is aangevraagd o.i.d., kan iemand dit bevestigen?

Bedankt!
het wordt gedoogd
You dream it, I live it.
pi_76654369
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:34 schreef Meddo het volgende:

[..]

het wordt gedoogd
Sommige buschauffeurs kunnen wel moeilijk doen, zal wel komen omdat ze net zo slecht ingelicht worden als het gewone publiek. Maar het blijft vervelend.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:21:10 #48
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76657351
Ik hoop dat morgen de treinen niet rijden. Maar dat lijkt er voor alsnog niet op.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 10 januari 2010 @ 22:35:12 #49
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76658388
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik hoop dat morgen de treinen niet rijden. Maar dat lijkt er voor alsnog niet op.
Je kan ook spijbelen?
pi_76658936
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:59 schreef ErikT het volgende:
Aah hier zijn we.

me2
  zondag 10 januari 2010 @ 22:47:31 #51
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76659135
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:35 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Je kan ook spijbelen?
Dat kan ik echt niet doen!

Of wil jij mij warm houden?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 10 januari 2010 @ 22:53:01 #52
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76659482
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:47 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat kan ik echt niet doen!

Of wil jij mij warm houden?
Ik moet morgen studeren
  zondag 10 januari 2010 @ 23:18:47 #53
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76660904
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:53 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik moet morgen studeren
Dat wordt wat in de sneeuw. Hopelijk doet mijn pasje het dan. Straks bibbert 'ie van de kou.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 10 januari 2010 @ 23:52:32 #54
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76662680
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:18 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat wordt wat in de sneeuw. Hopelijk doet mijn pasje het dan. Straks bibbert 'ie van de kou.
Misschien moet je hem een jasje aan doen?
  maandag 11 januari 2010 @ 01:12:51 #55
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76665347
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:52 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Misschien moet je hem een jasje aan doen?
Oeh, zoals dat mooie hoesje van 1+1=1 dat ik al drie jaar met me meesleep. Aan de ene kant mijn ov, aan de andere kant gebruikte treinkaartjes en een buskaart. Maar aan die kant mag nu mijn ov-chip zitten! Eindelijk! En lekker warm.
  maandag 11 januari 2010 @ 01:13:29 #56
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76665357
quote:
Op maandag 11 januari 2010 01:12 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Oeh, zoals dat mooie hoesje van 1+1=1 dat ik al drie jaar met me meesleep. Aan de ene kant mijn ov, aan de andere kant gebruikte treinkaartjes en een buskaart. Maar aan die kant mag nu mijn ov-chip zitten! Eindelijk! En lekker warm.
Hahaha Ik heb dat ding nog nooit gebruikt (ook niet toen ik mijn OV & OV-chip had)
pi_76667794
Ik heb hem nooit gekregen
You dream it, I live it.
  maandag 11 januari 2010 @ 09:44:51 #58
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76668499
Ik heb net mijn tijdelijke ov chipkaart gekregen. Moet ik nog iets extra's daarmee doen? En hoe zie ik of ze wel de week abbo erop hebben gezet aangezien ik niet het risico wil lopen om extra te moeten betalen.
pi_76674181
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:55 schreef Dudeson20 het volgende:

Ik zit met precies hetzelfde probleem, kwam ik vandaag achter.

Gister gezellig met de trein, kwam de meneer van de NS mij melden dat ik een weekov heb!
Ik zeg ik weet van niets. Waarop hij het op zijn kastje liet zien.

Vervolgens vandaag naar zo'n oplaadapparaat geweest blijk ik dus 4 reisproducten te hebben.

Wat het nog raarder maakt is dat ik zowel door de weeks als in het weekend wel gratis met de metro kan?

Ovchipkaart lijn medewerkers verwezen me door naar de IBG... Heerlijk dat systeem!
From all the things I've lost I miss my mind the most...
pi_76682020
Vandaag ingecheckt (bus): Groen lampje
Bij het uitchecken gaf hij een leesfout aan (rood lampje) na paar keer proberen toch maar uitgestapt...
Hoe kan dit? En maakt het uit?
Heb overigens nog niet dat reisproduct opgehaald...
pi_76682219
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:00 schreef Conversatie het volgende:
Vandaag ingecheckt (bus): Groen lampje
Bij het uitchecken gaf hij een leesfout aan (rood lampje) na paar keer proberen toch maar uitgestapt...
Hoe kan dit? En maakt het uit?
Heb overigens nog niet dat reisproduct opgehaald...

Was dit toevallig bij een bus van Veolia ?
pi_76683103
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:04 schreef rsmits het volgende:

[..]

Was dit toevallig bij een bus van Veolia ?
Nee
Andere mensen konden wel uitchecken overigens.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:33:14 #63
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76683624
waarschijnlijk een negatief saldo... Dan kan je niet uitchecken
  maandag 11 januari 2010 @ 16:34:09 #64
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76683669
overigens uit pure interesse! Met welke vervoers middelen kan je nu gratis reizen dan als je ov chip hebt met een week reisproduct? Alles gewoon?
pi_76683749
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:33 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Maar ik heb wel gewoon ingecheckt + in januari maakt het toch nog niet uit? (studenten-ov)
pi_76683793
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:33 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Ehm, wellicht niet bij alle vervoerders maar bij de RET sowieso wel.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:40:42 #67
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76683973
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:36 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Maar ik heb wel gewoon ingecheckt + in januari maakt het toch nog niet uit? (studenten-ov)
Dom van me je hebt natuurlijk gelijk Maar goed dan weet ik niet wat er mis is... heb je wel een studenten ov-chip dan? Anders heeft het nog geen nut. En een strippenkaart misschien. Maar ik heb geen flauw idee hoe de bus werkt.
pi_76684331
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:40 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Dom van me je hebt natuurlijk gelijk Maar goed dan weet ik niet wat er mis is... heb je wel een studenten ov-chip dan? Anders heeft het nog geen nut. En een strippenkaart misschien. Maar ik heb geen flauw idee hoe de bus werkt.
Ja, studenten-ovchip alleen nog geen reisproduct, snap er niets van. Probeer al paar dagen te bellen maar je komt er serieus niet door. Als je vergeet uit te checken en je reist per ongeluk heel lang op saldo, gaat hij dan oneindig in de min? Of is er een limiet? Bijvoorbeeld maximaal 20 euro negatief.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:54:58 #69
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76684706
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:47 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ja, studenten-ovchip alleen nog geen reisproduct, snap er niets van. Probeer al paar dagen te bellen maar je komt er serieus niet door. Als je vergeet uit te checken en je reist per ongeluk heel lang op saldo, gaat hij dan oneindig in de min? Of is er een limiet? Bijvoorbeeld maximaal 20 euro negatief.
Wat ik hoorde was, dat je automatisch wordt uitgecheckt na 24 uur. Maar probeer op ib-groep.nl te kijken. Of hier http://www.ov-chipkaart.nl/ en probeer veel gestelde vragen eens.
pi_76685068
Heeft IEMAND een mailadres zodat ik per mail info kan inwinnen?

Ik heb al zeker 7 keer gebeld en geen ENKELE keer iemand aan de lijn gehad. Echt... wát een kutprutsers.
Nog steeds geen reactie hoe het met mijn chipkaart is maar ik vrees het ergste

Ajb, geef me een e-mailadres van de ovchipkaart service
  maandag 11 januari 2010 @ 17:54:28 #71
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76687032
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:01 schreef Rengaw het volgende:
Heeft IEMAND een mailadres zodat ik per mail info kan inwinnen?

Ik heb al zeker 7 keer gebeld en geen ENKELE keer iemand aan de lijn gehad. Echt... wát een kutprutsers.
Nog steeds geen reactie hoe het met mijn chipkaart is maar ik vrees het ergste

Ajb, geef me een e-mailadres van de ovchipkaart service
http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/

Probeer deze maar. Tenminste ik hoop dat je dit bedoelde.
  maandag 11 januari 2010 @ 18:34:41 #72
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76688406
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:54 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/

Probeer deze maar. Tenminste ik hoop dat je dit bedoelde.
Heeft geen nut, krijg je een standaard mailtje als antwoord, met info die je ook op de site kunt vinden. Blijven bellen is de oplossing. 's Ochtends om 8 uur ofzo wil wel lukken soms. Niet 7 uur, want dan gaan ze net open en bellen ook weer veel tegelijk. Of rond etenstijd 's avonds.

Ik heb inmiddels mijn ovchip ook al geactiveerd. Bonnetje printen kon ie niet, maar na twee pogingen het activeren wel. Wat blijven die automaten trouwens achterlijk lang op 'tot ziens' staan, nog geen wonder dat de rijen overal zo lang zijn...

Het activeren is wel gelukt, de conducteur in de trein scande m en kon zien dat ie geactiveerd was. Daar was ie zelf ook helemaal verbaasd over, het zag er blijkbaar anders uit ofzo. Hij wist niet dat ie dat kon zien. Ook raar dat die conducteurs daar geen cursus over hebben gehad ofzo...
pi_76691598
Inmiddels alweer 4 weken geleden dat ik mijn 5e aanvraag voor de ov-chipkaart heb gedaan.
Nog steeds niets gehoord en ook geen tijdelijke pas ontvangen.

Bellen is ook onmogelijk omdat je elke keer van de lijn wordt gegooid.
Die chipkaart was al een faal, maar het wordt met de dag erger

Ik vrees dat ik nooit mijn pas zal krijgen.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
pi_76696622
Ik heb afgelopen zaterdag mijn ov chipkaart geactiveerd, met succes .
Nu vraag ik me wel af of het goed is gegaan .
Als ik inlog op www.ov-chipkaart.nl kan ik zien welke producten er op mijn ov-chipkaart staan:
Studenten OV-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend

Weet iemand of dit klopt? Ik had een weekend ov .
Vraag me namelijk af of het niet "korting week" moet zijn
  maandag 11 januari 2010 @ 21:41:10 #75
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_76697476
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
Als ik inlog op www.ov-chipkaart.nl kan ik zien welke producten er op mijn ov-chipkaart staan:

Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.
  maandag 11 januari 2010 @ 21:48:51 #76
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_76697936
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.
Ik weet niet zo zeker of dat verkeerd staat. Ik heb namelijk een week-ov en heb ook "korting week" staan. Als het wel klopt is de naamgeving knap verwarrend in ieder geval.
pi_76697981
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Yay

Tnx
pi_76698005
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:48 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Ik weet niet zo zeker of dat verkeerd staat. Ik heb namelijk een week-ov en heb ook "korting week" staan. Als het wel klopt is de naamgeving knap verwarrend in ieder geval.
Ow , ik wacht nog even met (pogingen tot) veranderen!
pi_76698048
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ow , ik wacht nog even met (pogingen tot) veranderen!
Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.
pi_76699392
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.
Ja, ik wacht nog naar even inderdaad , voordat ik eventueel nog meer verpruts . Ga eerst even bij nog meer andere na wat daar aangegeven staat. Ben benieuwd
pi_76700256
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:

Bij mij staat er niks (nog steeds niet)
You dream it, I live it.
pi_76705357
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:09:15 #83
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76705399
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
1) Chipkaart houden en je abonnement (als je hem er op heb gezet) stopzetten (kan telefonisch)
2) Wat jij wil. Je kan het ook digitaal doen (moet je even de site checken)
3) Dan heb je pech. Je moet een x bedrag erop hebben staan, wil je überhaupt in kunnen checken.
pi_76705452
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Dus vanaf 1 februari heb je ook geen recht meer op je OV kaart? Dan hoef je nu in principe niets te doen, want je kunt tot de 31ste blijven reizen met je tijdelijke product die daarna ook verloopt. De kaart kun je houden en als 'normale' OV-chipkaart gebruiken.

Je kunt alleen niet inchecken met een negatief saldo. En dat is natuurlijk dezelfde vraag als "mijn strippenkaart is vol maar ik móét deze bus hebben, wat nu?"

Wat je wel kan doen is automatisch opladen activeren zodat er altijd saldo op staat.
pi_76705502
Dank je! Heb 'm nog geen enkele keer opgeladen, dus hoef er verder niets aan te doen? Aah oke mooi dus ik hoef niet speciaal naar zo'n oplaadpunt te reizen om dat ding op te laden. Dat scheelt me een hoop gedoe en snap ik ook waarom je per se een bedrag erop hebt moeten staan.
pi_76718049
Vanochtend na de 7de keer bellen... CONTACT.
Ik stond niet in het systeem en ik moest maar een nieuwe studentenchipkaart aanvragen
Zou 2 tot 3 weken duren... FAAAL.

Vervolgens kijk ik net in mijn g-mail(kijk ik niet altijd op) staat er.. een mailtje van vrijdag dat mijn aavraag is geaccepteerd en ik hem uiterlijk volgende week in de bus heb

Wát een puinhoop.

(maar wel íets meer hoop dat ik em tijdig heb...)
pi_76719195
Ik weet niet of dit ook hier hoort;

Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
pi_76719336
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:

Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.
pi_76720206
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis? Of kost het je dan die 80 euro per maand?
pi_76722995
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef bear87 het volgende:

[..]

Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis? Of kost het je dan die 80 euro per maand?
Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..

http://alexandervanloon.nl/nederlands/?p=233
pi_76725229
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:

http://www.ibgroep.nl/par(...)g_en_toch_reizen.asp
http://www.ibgroep.nl/par(...)zen_en_presteren.asp
Je kunt je OV gewoon houden. Let wel op, je OV wordt als je afstudeert omgezet in een gift, maar als je niet binnen 10 jaar afstudeert moet je alsnog je OV over al die jaren terugbetalen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76729606
Toch leuk van de overheid of wie die dingen regelt. Vandaag kreeg ik m'n derde tijdelijke ov chipkaart in de bus.
pi_76730037
Vandaag flink aan het reizen geweest in Utrecht, en 5 van de 6 bussen waren de automaten kapot
Lopen de chauffeurs flink chagrijnig te doen als je doorloopt, maar ja daar kun jij niks aan doen dat ze niet werken.
Lopen ze te zeuren dat ze niet kunnen checken of ik wel een studenten ov heb, man moet ik ter plekke het iovivat gaan zingen of wat, ik ben een beetje stereotype student.
Heb echt een hekel aan die of flopkaart, kijk dat af en toe die automaten niet werken ok, storing kan gebeuren, maar hier in Utrecht is het dag in dag uit, elke dag tref ik bussen, of bussen waar minstens een niet werkt.
Maar wat willen ze doen als je niet in/uit checkt? je rijdt niet zwart, je hebt immers een studenten ov
Hadden ze de kaarten maa reen ander uiterlijk gegeven dan kon je ook nog visueel zien dat je een studenten ov had...
pi_76730321
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:04 schreef Stienn het volgende:
Toch leuk van de overheid of wie die dingen regelt. Vandaag kreeg ik m'n derde tijdelijke ov chipkaart in de bus.
Ik heb vandaag een tweede aanvraagformulier binnen gekregen...
Nog geen ov-chipkaart of zelfs maar tijdelijke ov-chipkaart.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:26:33 #95
163094 Ladidadida
pi_76730340
quote:
Voor de invoering van de OV-chipkaart heeft het Ministerie van Verkeer en Waterstaat tot april 2008 130 miljoen euro uitgetrokken. Dit overigens los van 500 miljoen euro die in 2001 aan de NS beschikbaar is gesteld voor toegangspoortjes.
Hoeveel meer zou het inmiddels zijn?
pi_76732445
Als je in de bus instapt, en je houdt je portemonnee bij dat apparaat, dan checkt ie ook in (zonder dat je je pas eruit haalt). De chauffeur hoort zo'n piep, dus die weet dat je ingecheckt bent.

Wat ik me nu afvroeg, is er niet een apparaatje te maken die net zo'n piepgeluid maakt, zodat je die in je portomonnee kan stoppen Want de meeste lijnbussen waar je voorin bij de chauffeur moet instappen worden toch nooit gecontroleerd door inspecteurs, de enige controle is dus voorin
pi_76733879
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:12 schreef _dirkjan_ het volgende:
Als je in de bus instapt, en je houdt je portemonnee bij dat apparaat, dan checkt ie ook in (zonder dat je je pas eruit haalt). De chauffeur hoort zo'n piep, dus die weet dat je ingecheckt bent.

Wat ik me nu afvroeg, is er niet een apparaatje te maken die net zo'n piepgeluid maakt, zodat je die in je portomonnee kan stoppen Want de meeste lijnbussen waar je voorin bij de chauffeur moet instappen worden toch nooit gecontroleerd door inspecteurs, de enige controle is dus voorin
Miss je mobiel
pi_76734336
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Rengaw het volgende:

[..]

Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..

http://alexandervanloon.nl/nederlands/?p=233
Thnx!

@Gebraden_Wombat

Jij ook bedankt.

Scheelt me weer een hoop centen hehe.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:34:37 #99
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_76736683
Eindelijk die bagger opgehaald.

Nu maar hopen dat studentenweek geen afkorting is voor studentenweekend.

Wat staat er als je een weekend abonnement ophaalt?
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:37:09 #100
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76736828
Wat gebeurt er als je de tijdelijke OV-chip niet inlevert of laat.?
pi_76736933
Geen idee, krijg je vast wel iets over te horen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 20:45:21 #102
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76737197
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:34 schreef JimmyJames het volgende:
Eindelijk die bagger opgehaald.

Nu maar hopen dat studentenweek geen afkorting is voor studentenweekend.

Wat staat er als je een weekend abonnement ophaalt?
Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".

Had duidelijker aangegeven kunnen worden inderdaad.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:17:06 #103
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_76742081
In Mijn IB Groep staat geen datum bij geactiveerd. Is er dan iets misgegaan bij het ophalen van mijn abonoment?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:26:04 #104
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76742631
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:17 schreef Cosmo. het volgende:
In Mijn IB Groep staat geen datum bij geactiveerd. Is er dan iets misgegaan bij het ophalen van mijn abonoment?
Waar staat dat dan.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76754317
Kan je eigenlijk met de chipkaart nog iemand met korting mee laten reizen?
pi_76755402
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan je eigenlijk met de chipkaart nog iemand met korting mee laten reizen?
Volgens mij wel, diegene moet dan gewoon een kortingskaartje kopen . Tenminste, zo heb ik het begrepen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:39:53 #107
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_76755956
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".

dan staat er wknd.
en dat is gelijk mijn probleem - ik wil er week zien staan, maar de wijziging van de IBG komt maar niet door op die stomme ophaalpaal. Elke dag check ik dat ding 2x maar nog steeds niet (en 4 januari al wijziging doorgegeven).
vanmorgen kwam ik eindelijk door de enorme wachtrij van 0900 6655444 heen en ze gaan het 'onderzoeken', whatever that may be.
2
pi_76759922
Even op een rijtje:

-Ik heb een tijdelijke OV-chipkaart gehad (3 december)
-Ik heb een permanente OV-chipkaart gehad (4 december)
-Op deze permanente OV-chipkaart heb ik twee reisproducten gezet d.m.v. een paaltje (wachtrij +/- half uur)

Toch is volgende de conducteur mijn permanente kaart niet geactiveerd. Ook al doe ik er vanalles mee.

Bizar dit.
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:08:15 #109
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76761018
quote:

[..]

Hoe kun je dat opvragen? Als ik naar zo'n oplaad punt ga, kan ik kiezen tussen 'bestelling ophalen' en saldo opwaarderen' niet een optie als 'opvragen reisproduct' oid.
Ook op de site (mijn ov-chipkaart, waar ik vandaag een account voor heb aangemaakt) kan ik het niet zien. Als ik daar naar mijn reizen en transacties ga staat er helemaal niets in (ik kan hier in Groningen nog niet reizen met dat ding maar de transactie (ophalen van reisproduct) staat er ook niet in).
Ik heb mijn kaart op 5 januari activeerd en kan me niet herinneren dat ik toen heb gezien wat voor soort kaart ik heb gekregen, wel dat de bestlling opgehaald was. Op het bonnetje staat: 'Verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van 2 reisproduct(en)'

Overigens wil ik net als vorig jaar weer een weekend ov.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_76761600
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:08 schreef maok het volgende:

[..]

Hoe kun je dat opvragen? Als ik naar zo'n oplaad punt ga, kan ik kiezen tussen 'bestelling ophalen' en saldo opwaarderen' niet een optie als 'opvragen reisproduct' oid.
Ook op de site (mijn ov-chipkaart, waar ik vandaag een account voor heb aangemaakt) kan ik het niet zien. Als ik daar naar mijn reizen en transacties ga staat er helemaal niets in (ik kan hier in Groningen nog niet reizen met dat ding maar de transactie (ophalen van reisproduct) staat er ook niet in).
Ik heb mijn kaart op 5 januari activeerd en kan me niet herinneren dat ik toen heb gezien wat voor soort kaart ik heb gekregen, wel dat de bestlling opgehaald was. Op het bonnetje staat: 'Verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van 2 reisproduct(en)'

Overigens wil ik net als vorig jaar weer een weekend ov.
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijken .
En dan toon kaartinformatie
pi_76761650
Ik kan vanaf de 22e mijn bestelling ophalen, maar ik probeer het nu al elke dag... Alleen, in het begin van deze maand stond er nog "er staan geen bestellingen voor u klaar", nu staat er telkens alleen "bestelling ophalen onmogelijk" of "bestelling ophalen mislukt". Huh? Nou ja, het zal wel goedkomen. Ik blijf het proberen. Wat zijn er trouwens achterlijk weinig van die gele oplaaddingen... In mijn woonplaats staat er mooi geen. En op de gewone ticketautomaten heb je ook een optie 'bestelling ophalen', maar die is zeker niet voor studenten?
pi_76762049
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:22 schreef Evelien het volgende:
Ik kan vanaf de 22e mijn bestelling ophalen, maar ik probeer het nu al elke dag... Alleen, in het begin van deze maand stond er nog "er staan geen bestellingen voor u klaar", nu staat er telkens alleen "bestelling ophalen onmogelijk" of "bestelling ophalen mislukt". Huh? Nou ja, het zal wel goedkomen. Ik blijf het proberen. Wat zijn er trouwens achterlijk weinig van die gele oplaaddingen... In mijn woonplaats staat er mooi geen. En op de gewone ticketautomaten heb je ook een optie 'bestelling ophalen', maar die is zeker niet voor studenten?

Die melding heb ik ook gehad, toen ik het een week later nog eens probeerde ging het gewoon goed .
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:36:26 #113
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76762206
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:21 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijken .
Als ik dat doe, staat er alleen mijn kaartnummer. En ik heb mijn studenten-week al opgehaald en dat was ook gelukt volgens de conducteur. Vreemd...
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:42:02 #114
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76762473
quote:

[..]

Staat ook niets:

pi_76763215
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:42 schreef maok het volgende:

[..]

Staat ook niets:

[ afbeelding ]
Oke, bij mij staat het daar dus wel, vreemd . Misschien komt het nog .
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:00:55 #116
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76763276
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:59 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Oke, bij mij staat het daar dus wel, vreemd . Misschien komt het nog .
Heb jij er al wel mee gereisd? Misschien dat het daar aan ligt.
pi_76763338
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:00 schreef maok het volgende:

[..]

Heb jij er al wel mee gereisd? Misschien dat het daar aan ligt.
Nee niet gedaan, ik heb m zondag geactiveerd, staat ook nog geen geld op.

Dit staat er bij mij :
pi_76763956
Hee mensen, kun je nog reizen met slechts je papieren OV-kaart? Het zit namelijk zo. Ik heb zelf nog geen stufi en dus ook nog geen OV, maar mijn tweelingbroer heeft wel OV Hij moest zelf ook reizen dus heb ik zijn zichtkaart ff gekregen zodat ik ook ff kan reizen. Dit kan toch tot 31 januari?? en als ik gwoon zeg dat ik mijn chipkaart nog niet heb ontvangen is het toch prima? Die gasten in de trein of de bus kunnen toch niet met die apparaatjes controleren of er al wel een chipkaart op mijn naam staat??

Alvast bedankt
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:13:07 #119
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76766383
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:17 schreef JennoL het volgende:
Hee mensen, kun je nog reizen met slechts je papieren OV-kaart? Het zit namelijk zo. Ik heb zelf nog geen stufi en dus ook nog geen OV, maar mijn tweelingbroer heeft wel OV Hij moest zelf ook reizen dus heb ik zijn zichtkaart ff gekregen zodat ik ook ff kan reizen. Dit kan toch tot 31 januari?? en als ik gwoon zeg dat ik mijn chipkaart nog niet heb ontvangen is het toch prima? Die gasten in de trein of de bus kunnen toch niet met die apparaatjes controleren of er al wel een chipkaart op mijn naam staat??

Alvast bedankt
Ja, deze manier van frouderen kan heel gemakkelijk. Daarbij controleren ze dan toch of er een ov-chipkaart op je broers naam staat aangezien dit naam ook op de papieren versie staat. Je bent alleen de lul als je zou moeten identificeren (bijvoorbeeld als je zwart reist) of je moet ook zijn paspoort mee nemen ofzo.

Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met reisproducten. De een zegt dat je standaard het zelfde reisproduct krijgt als je vorig jaar had (in mijn geval een weekend-ov) en de ander zegt dat hij standaard op week-ov staat omdat de meeste studenten daar voor kiezen. Had ik bij het activeren van mijn kaart ergens vor moeten kiezen? Wat is het meest waarschijnlijke wat er nu op mijn kaart staat? (ik heb gewoon bestelling ophalen gedaan)
pi_76766718
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:13 schreef maok het volgende:

[..]

Ja, deze manier van frouderen kan heel gemakkelijk. Daarbij controleren ze dan toch of er een ov-chipkaart op je broers naam staat aangezien dit naam ook op de papieren versie staat. Je bent alleen de lul als je zou moeten identificeren (bijvoorbeeld als je zwart reist) of je moet ook zijn paspoort mee nemen ofzo.

Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met reisproducten. De een zegt dat je standaard het zelfde reisproduct krijgt als je vorig jaar had (in mijn geval een weekend-ov) en de ander zegt dat hij standaard op week-ov staat omdat de meeste studenten daar voor kiezen. Had ik bij het activeren van mijn kaart ergens vor moeten kiezen? Wat is het meest waarschijnlijke wat er nu op mijn kaart staat? (ik heb gewoon bestelling ophalen gedaan)
Volgens mij staat ie standaard op hetzelfde als wat je vorig jaar had.
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 17:18:56 #121
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76769630

YEAH !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76770331
met een foto van 5 jaar geleden zo te zien
You dream it, I live it.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:36:32 #123
273430 HalvinCarris
pi_76770346
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:18 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]

YEAH !!!
Gecondoleerd.

Nu begint de ellende pas.
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 17:54:53 #124
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76770950
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:36 schreef Meddo het volgende:
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:36 schreef Meddo het volgende:
1,5 jaar gok ik !
pi_76773142
Het gaat bij mij misschien toch nog goed komen, heb vandaag een tijdelijke ov-chipkaart op de mat liggen.
Nu hopen dat de definitieve versie ook binnenkort verschijnt.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:23:31 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76774342
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:18 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]

YEAH !!!
Ik kreeg hem vandaag ook binnen . Kreeg jij vandaag ook nog een tijdelijke chipkaart die je kon gebruiken tot de echte binnen was? .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:37:43 #127
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76774922
Vandaag werd ik toch in lijn 2 opgepropt... ik kon echt geen meter meer bewegen. Dan moest ik ook nog uitchecken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:46:43 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76775323
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef CantFazeMe het volgende:
Vandaag werd ik toch in lijn 2 opgepropt... ik kon echt geen meter meer bewegen. Dan moest ik ook nog uitchecken.
En, dat lukte?
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 19:48:05 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76775389
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik kreeg hem vandaag ook binnen . Kreeg jij vandaag ook nog een tijdelijke chipkaart die je kon gebruiken tot de echte binnen was? .
Had al een tijdelijke. Die mag ik weer terug sturen
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:01:53 #130
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76776091
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:46 schreef automatic_ het volgende:

[..]

En, dat lukte?
Wou wel lukken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:02:29 #131
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76776127
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:01 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wou wel lukken.
Gelukkig!
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:08:38 #132
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76776404
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:02 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Gelukkig!

Volgende wordt weer proppen ben ik bang.

Ik moet echt eens fiets aanschaffen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:10:11 #133
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76776473
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:08 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Volgende wordt weer proppen ben ik bang.

Ik moet echt eens fiets aanschaffen.
Vouwfietsje
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:11:44 #134
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76776542
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:10 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Vouwfietsje
Oh nee! Die haat ik.

Ik neem wel een fietsje van 40 euro bij de fietsenboer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:41:36 #135
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76777886
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:11 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Oh nee! Die haat ik.

Ik neem wel een fietsje van 40 euro bij de fietsenboer.
Haha, doe dat
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:09:23 #136
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76782687
De kaart is dus geldig tot 2014 ( d8 ik..) maar het product wat je ophaalt tot 2011??? Dus je moet ieder jaar weer zo'n reisproduct ophalen..?
pi_76782986
Moet je die tijdelijke terug sturen? sprak vandaag een conducteur die had het er over dat je ze gewoon kon bewaren en dan kunt gebruiken als anonieme ov chipkaart.
pi_76782992
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:09 schreef bellabeauti het volgende:
De kaart is dus geldig tot 2014 ( d8 ik..) maar het product wat je ophaalt tot 2011??? Dus je moet ieder jaar weer zo'n reisproduct ophalen..?
Product is geldig zolang je recht op studiefinanciering hebt. Mocht dit voorbij zijn, kun je via de ocw/ib site alles stop laten zetten.
You dream it, I live it.
pi_76783064
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:13 schreef Stienn het volgende:
Moet je die tijdelijke terug sturen? sprak vandaag een conducteur die had het er over dat je ze gewoon kon bewaren en dan kunt gebruiken als anonieme ov chipkaart.
De brief zegt duidelijk dat ie terug moet. Is ook wel logisch, anders kan iedereen met jouw tijdelijke abo reizen tot 31-12
You dream it, I live it.
pi_76783099
Weten ze dan ook dat ze 3 van die dingen naar me gestuurd hebben..?

je kunt er mee reizen tot 31-01
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 22:16:20 #141
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76783143
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:15 schreef Stienn het volgende:

Dunkt mie wel. Stuur maar terug naar dat adres in de OP.
pi_76783185
quote:

Denk het wel. Kaartnummer zal wel ergens aan jouw naam gekoppeld staan. Of ze er achter komen is een andere vraag...
You dream it, I live it.
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:22:55 #143
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76783524
quote:

Ik denk dat ze wel zien dat die kaart gebruikt wordt & van wie dat hij is
pi_76795512
Waarom zouden wij nog straks moeten inchecken bij de NS omdat ze alleen op de kaartlezer kunnen zien of wij een week of weekend chipkaart hebben.

lekker handig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:30:36 #145
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_76796918
quote:

[..]

je kan het ook zien door je ov kaart tegen een kaartautomaat van de ns te houden (gewoon zo'n geel ding met touchscreen zeg maar), dan laat hij ook zien wat erop staat.
pi_76801883
Ik vind het nog steeds onduidelijk hoe dat zit met die apparaten waar iets opstaat als 'kan niet gebruikt worden voor abonnementen', valt de studenten ovchipkaart daar ook onder? Want de chauffeur (Veolia) zei dat ik gewoon in/uit kon checken, dus dat heb ik gedaan doordeweeks met ovweek en er ging geen geld vanaf
Zondag had ik toch maar een strippenkaart gebruikt omdat die nog op moet, maar had ik dan ook in/uit kunnen checken en dat dan het goede kortingsbedrag eraf gaat? Ik vind het nogal onhandig dat je de prijs niet ergens kan opzoeken (voor zover ik weet)...Er waren namelijk een heleboel studenten die wel in/uitcheckte maar misschien hadden die allemaal een weekendov. Bij de trein deden ze het trouwens ook heel veel, constant gebliep op het perron :p
pi_76802461
Naar aanleiding van dit topic ook maar even een account aangemaakt op de OV-chipkaart site. Ik heb nog niet gereisd met de OV-chipkaart (Studenten, week-ov), maar heb m laatst wel geactiveerd.
Wat er volgens die site nu op mijn kaart staat is: gratis week-ov, en korting week. Dat van het week-ov klopt wel, maar ik moet dan toch korting op weekend hebben? Hoe/waar kan ik dat aanpassen?
People live to learn things, and I learn to live...
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:35:01 #148
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_76802544
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:32 schreef Piepje het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ook maar even een account aangemaakt op de OV-chipkaart site. Ik heb nog niet gereisd met de OV-chipkaart (Studenten, week-ov), maar heb m laatst wel geactiveerd.
Wat er volgens die site nu op mijn kaart staat is: gratis week-ov, en korting week. Dat van het week-ov klopt wel, maar ik moet dan toch korting op weekend hebben? Hoe/waar kan ik dat aanpassen?
is op deze pagina al beantwoord:
quote:

[..]

pi_76802657
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:35 schreef peejdorie het volgende:

[..]

is op deze pagina al beantwoord:
[..]

Ah dat had ik wel gelezen, maar niet helemaal gesnapt dan denk ik
Maar t klopt dus wel, okej, fijn
People live to learn things, and I learn to live...
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:12:35 #150
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_76803858
Nu heb ik een Tijdelijke Studenten OV-chipkaart ontvangen.
Met daarop: een weekabonnement. Ik heb een weekend-OV aangevraagd...
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_76805557
Ik ben vanmorgen (vermoedelijk) vergeten uit te checken, waar op de NSsite kan ik vinden welk formulier ik moet invullen?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_76805709
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben vanmorgen (vermoedelijk) vergeten uit te checken, waar op de NSsite kan ik vinden welk formulier ik moet invullen?
Je hoeft nog niet in te checken ja bij de NS
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76805834
Ik ben geen student (meer), heb online bij m'n reisgegevens gezien dat er geen uitcheck is vastgelegd. Volgens mij ben ik 't niet vergeten, maar dat is loze discussie . Vraag is, wat moet je doen om je 'borg' weer terug te krijgen.
pi_76806287
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben geen student (meer), heb online bij m'n reisgegevens gezien dat er geen uitcheck is vastgelegd. Volgens mij ben ik 't niet vergeten, maar dat is loze discussie . Vraag is, wat moet je doen om je 'borg' weer terug te krijgen.
Volgens mij kan dat helemaal niet, borg terugkrijgen dan .
pi_76806909
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Volgens mij krijg je het niet meer terug. Maar weet het niet zeker
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76806956
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:18 schreef Pannenkoeken het volgende:
Volgens mij kan dat helemaal niet, borg terugkrijgen dan .
Dus dit ritje heeft me 20 euro gekost?
pi_76807008
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dus dit ritje heeft me 20 euro gekost?
Vraag het misschien an de infobalie bij de NS. Misschien dat zij daar meer van weten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76807364
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:35 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Vraag het misschien an de infobalie bij de NS. Misschien dat zij daar meer van weten.
Het traject gaat van een balieloos station naar een ander balieloos station . ff een telefoonnummer zoeken .
pi_76808263
Ik probeerde net bij zo'n klein geel automaatje m'n OV chip bestelling op te halen, gewoon voor Week. Nadat ik op "Bestelling ophalen" drukte gebeurde er 30 sec weinig en kreeg ik de melding dat het tijdelijk niet mogelijk is om de bestelling op te halen.

Iemand anders die hetzelfde had? Straks nog maar eens proberen.
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_76808871
Gebeld naar de klantenservice, alle gegevens moeten opnoemen en krijg 't verschil teruggestort.

* opgelucht

0900 20 21 163 (0,10 euro p.m.)
pi_76818239
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:17 schreef lostinthis het volgende:
Ik vind het nog steeds onduidelijk hoe dat zit met die apparaten waar iets opstaat als 'kan niet gebruikt worden voor abonnementen', valt de studenten ovchipkaart daar ook onder? Want de chauffeur (Veolia) zei dat ik gewoon in/uit kon checken, dus dat heb ik gedaan doordeweeks met ovweek en er ging geen geld vanaf
Zondag had ik toch maar een strippenkaart gebruikt omdat die nog op moet, maar had ik dan ook in/uit kunnen checken en dat dan het goede kortingsbedrag eraf gaat? Ik vind het nogal onhandig dat je de prijs niet ergens kan opzoeken (voor zover ik weet)...Er waren namelijk een heleboel studenten die wel in/uitcheckte maar misschien hadden die allemaal een weekendov. Bij de trein deden ze het trouwens ook heel veel, constant gebliep op het perron :p
Bij Veolia geldt dat in sommige regio's al wél met de studenten ov-chipkaart gereisd kan worden, maar nog niet met andere abonnementen. In het weekend kan je ook gewoon in- en uitchecken, dan wordt vanzelf het kortingstarief in rekening gebracht. De prijs vooraf opzoeken of checken kan hier: http://www.9292ov.nl/9292ov1063.asp. Helaas staat Veolia er nog niet tussen, maar dat komt nog wel denk ik.
pi_76818448
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef hinse het volgende:
Ik probeerde net bij zo'n klein geel automaatje m'n OV chip bestelling op te halen, gewoon voor Week. Nadat ik op "Bestelling ophalen" drukte gebeurde er 30 sec weinig en kreeg ik de melding dat het tijdelijk niet mogelijk is om de bestelling op te halen.

Ja heb ik ook steeds, bij meerdere apparaten op Rotterdam centraal geprobeerd, lekker handig als geen van die apparaten het doen, zeker als je elke keer 20 minuten in de rij moet staan.

En dan heb ik ook nog eens geen tijdelijk abonnement gehad tot 31 januari omdat ik mijn kaart al sinds 2007 heb
pi_76822034
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef hinse het volgende:

Heb het nu 4 keer geprobeerd, en 4 keer deze melding.

Klasse
pi_76834747
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:39 schreef bear87 het volgende:

[..]

Heb het nu 4 keer geprobeerd, en 4 keer deze melding.

Klasse
Ik krijg meestal de melding 'Bestelling ophalen mislukt'.
Nou ja, ik blijf het braaf elke dag proberen.
pi_76839616
Vanmorgen voor het eerst in aanraking gekomen met een conducteur *spannend* die mijn ov-chipkaart controleerde. En ja hoor, op zijn schermpje kwam 'geen reisrecht' te staan... Dus ik braaf uitleggen dat hij nog niet geactiveerd is, omdat die activeringsdingen storing hebben.
Volgens hem zou er dan wat anders moeten staan (iets in de richting van tijdelijke ov-chipkaart) dus ik krijg binnekort een automatisch incasso thuis gestuurd
Vervolgens voor de reis na mijn overstap ook nog eens een kaartje voor vol tarief moeten kopen... Het openbaar vervoer is niet meer wat het geweest is Kan wel huilen.

Iemand dit ook meegemaakt? Heeft de conducteur gelijk en moet ik nu een nieuwe ov-chipkaart aanvragen? Weer die hele procedure met pasfoto en kopie id enzo??? Word hier echt moe van...
pi_76840437
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:08 schreef frien het volgende:
Vanmorgen voor het eerst in aanraking gekomen met een conducteur *spannend* die mijn ov-chipkaart controleerde. En ja hoor, op zijn schermpje kwam 'geen reisrecht' te staan... Dus ik braaf uitleggen dat hij nog niet geactiveerd is, omdat die activeringsdingen storing hebben.
Volgens hem zou er dan wat anders moeten staan (iets in de richting van tijdelijke ov-chipkaart) dus ik krijg binnekort een automatisch incasso thuis gestuurd
Vervolgens voor de reis na mijn overstap ook nog eens een kaartje voor vol tarief moeten kopen... Het openbaar vervoer is niet meer wat het geweest is Kan wel huilen.

Iemand dit ook meegemaakt? Heeft de conducteur gelijk en moet ik nu een nieuwe ov-chipkaart aanvragen? Weer die hele procedure met pasfoto en kopie id enzo??? Word hier echt moe van...
Dat meen je niet, da's wel echt klote! Had je je papieren ov-kaart bij je als backup?
pi_76842091
Nee, had die ouwe niet bij me, had er vertrouwen in dat het goed zou gaan Hoe kon ik zo naïef zijn...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:53:07 #168
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76842669
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:08 schreef frien het volgende:

Met een account op ov-chipkaart.nl kan je kijken wat voor producten er op je chipkaart staan. Dit kan ook bij sommige NS-kaartjesautomaten (in elk geval degenen met een sticker met chipkaart-instructies onder het scherm)
pi_76842702
Kut zeg. Van dit probleem had ik nog helemaal niet gehoord.
Mijn ov-chipkaart is dit jaar nog niet één keer gecheckt in de trein... Gek eigenlijk.
pi_76846739
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Met een account op ov-chipkaart.nl kan je kijken wat voor producten er op je chipkaart staan. Dit kan ook bij sommige NS-kaartjesautomaten (in elk geval degenen met een sticker met chipkaart-instructies onder het scherm)
waar bij ov-chipkaart.nl kan je dat zien dan? Ik heb een account gemaakt maar er staat nergens iets over reisproducten bekijken
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 13:48:40 #171
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76849417
Zowaar stond er een product klaar !
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:49:53 #172
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76849466
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:48 schreef Renesite het volgende:
Zowaar stond er een product klaar !
Juig maar niet te vroeg, ik heb de bestelling opgehaald maar die is nog steeds niet te zien (op mijn account of via een zuil)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:16:29 #173
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76850596
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:37 schreef Negaiido het volgende:

[..]

waar bij ov-chipkaart.nl kan je dat zien dan? Ik heb een account gemaakt maar er staat nergens iets over reisproducten bekijken
Weet ik niet, ik kan namelijk nog steeds geen account aanmaken Maar ik dacht dat ik hier mensen gelezen had die dat op die site konden bekijken.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:22:14 #174
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76850917
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:37 schreef Negaiido het volgende:

[..]

-Inloggen
-Mijn OV-chipkaart (in de roze balk)
-Kaartinformatie (links onder aan de pagina onder kaartgegevens)
-Toon kaartinformatie
pi_76858673
Vandaag eindelijk een tijdelijke chipkaart gekregen

Maar wacht eens

Ik had vorige week al een tijdelijke gekregen
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:37 schreef Meddo het volgende:

Ik heb vandaag een tijdelijke chipkaart gekregen terwijl ik mijn echte al weer twee weken heb Zal wel zijn omdat ik een tweede aanvraagformulier heb opgestuurd, wat een baggeradministratie daar

Ik ben benieuwd of ze nog een tweede echte kaart opsturen
En mijn echte heb ik inmiddels al drie weken
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:57 schreef Meddo het volgende:
Mijne zat vandaag eindelijk bij de post
You dream it, I live it.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:32:10 #176
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76859061

wat een problemen, trouwens hoe zit dat met in en uit checken in de bus? Hier is er bijvoorbeeld een studentenlijn die bij een halte vol met studenten stopt en al zijn deuren open doet, om straks niet hoeven te staan check ik daar nooit bij de achterkant van de bus in. Alle andere studenten die met mij bij de achterkant instappen doen dat ook niet, de overige studenten checken alleen aan de voorkant in.

Nu check ik in en uit als ik uit school ben wel op de terugreis. (andere bussen.) Dus dan slaat mijn ovchipkaart alleen de terugreis op. Bij de NS hoef je nog tijdelijk niet in te checken.

Maar maakt het war uit dat ik 's ochtends bij die overvolle haltes gewoon achterin de bus stap zonder in en uit te checken? Zou mij een hoop gezeur schelen.

of krijg ik bijvoorbeeld problemen met de IB Groep als ze mijn traject gegevens gaan nakijken?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76859300
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:32 schreef CantFazeMe het volgende:

wat een problemen, trouwens hoe zit dat met in en uit checken in de bus? Hier is er bijvoorbeeld een studentenlijn die bij een halte vol met studenten stopt en al zijn deuren open doet, om straks niet hoeven te staan check ik daar nooit bij de achterkant van de bus in. Alle andere studenten die met mij bij de achterkant instappen doen dat ook niet, de overige studenten checken alleen aan de voorkant in.

Nu check ik in en uit als ik uit school ben wel op de terugreis. (andere bussen.) Dus dan slaat mijn ovchipkaart alleen de terugreis op. Bij de NS hoef je nog tijdelijk niet in te checken.

Maar maakt het war uit dat ik 's ochtends bij die overvolle haltes gewoon achterin de bus stap zonder in en uit te checken? Zou mij een hoop gezeur schelen.

of krijg ik bijvoorbeeld problemen met de IB Groep als ze mijn traject gegevens gaan nakijken?
Ik rijdt de heen- of terugweg ook wel eens bij iemand in de auto mee. Of ik neem de speciale busdienst die elke ochtend en avond door de hogeschool wordt gereden.

Dat moet echt niks uitmaken
You dream it, I live it.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:46:43 #178
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76859490
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:32 schreef CantFazeMe het volgende:

Tuurlijk niet. De IB Groep kan niet eens bij die gegevens. En ook al zouden ze er wel naar kijken, is het verboden om heen niet maar terug wel met de bus te rijden?

Zolang je maar zorgt dat je áls je incheckt, je ook uitcheckt is er niets aan de hand. Oh, en als je zou moet betalen moeten je natuurlijk altijd in- en en uitchecken, maar dat lijkt me logisch.
pi_76861404
Één dag nadat ik mijn tijdelijke ov-chipkaart ontvangen heb kreeg ik ook de definitieve

Zelfde dag bij een automaat op school er 2 reis producten op kunnen laden.

Alleen een beetje jammer dat ze mijn achternaam verkeerd op de pas gedrukt hebben, maar ja
Gelukkig is alles nu verder klaar en kan ik dan straks overal gratis reizen.
pi_76861840
Ik heb een vraagje:

Mijn aanvraag van mijn ov-chipkaart loopt nog, en heb hem dus nog niet binnen. Theoretisch heb ik dus recht op 40% reductie als ik in het weekend wil reizen.

Morgen moet ik naar Amsterdam, kan ik dan gewoon mijn kaartjes met korting kopen en mijn ouden OV laten zien, of moet ik de volle mep betalen?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 21:01:08 #181
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76867352
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. De IB Groep kan niet eens bij die gegevens. En ook al zouden ze er wel naar kijken, is het verboden om heen niet maar terug wel met de bus te rijden?

Zolang je maar zorgt dat je áls je incheckt, je ook uitcheckt is er niets aan de hand. Oh, en als je zou moet betalen moeten je natuurlijk altijd in- en en uitchecken, maar dat lijkt me logisch.
ah ok..

nee ik was even nieuwsgierig van hoe of wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door CantFazeMe op 15-01-2010 21:01:51 (Typo) ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:06:24 #182
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76870412
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:46 schreef cgemini21 het volgende:
Ik heb een vraagje:

Mijn aanvraag van mijn ov-chipkaart loopt nog, en heb hem dus nog niet binnen. Theoretisch heb ik dus recht op 40% reductie als ik in het weekend wil reizen.

Morgen moet ik naar Amsterdam, kan ik dan gewoon mijn kaartjes met korting kopen en mijn ouden OV laten zien, of moet ik de volle mep betalen?
Volgens mij kun je nog tot het einde van de maand met je papieren ovkaart reizen, dus ook met korting. Stel dat je toch een boete krijgt (die kans acht ik vrij klein) kun je het altijd nog op die ene keer dat je je ov per jaar mag vergeten gooien en kun je het geld weer terug krijgen.
pi_76883026
Dramachipkaart. Reis regelmatig met bus en check dan netjes in (geen keuze) en als ik het niet vergeet, ook uit. Soms (lees: best vaak) lukt uitchecken niet omdat de kastjes niet goed uit kunnen lezen en op andere momenten ben ik gewoon erg lui en vergeet ik uit te checken. Omdat ik niet altijd even geduldig ben, stap ik daarom na enkele keren proberen de bus gewoon maar uit. Nu lees ik overal dat er dan toch saldo afgeschreven wordt (in de zin van negatief saldo) terwijl het in theorie natuurlijk niet mogelijk is daar ik kan bewijzen dat ik met een weekkaart op een doordeweeksedag gewoon vrij reisrecht heb. Waar kun je precies je saldo bekijken? En: in hoeverre zijn ze gerechtigd een negatief saldo op mijn kaart te zetten wanneer men 'weet' dat ik vrije reisrechten heb?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 11:41:01 #184
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76884752
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:04 schreef Sodium het volgende:
Dramachipkaart. Reis regelmatig met bus en check dan netjes in (geen keuze) en als ik het niet vergeet, ook uit. Soms (lees: best vaak) lukt uitchecken niet omdat de kastjes niet goed uit kunnen lezen en op andere momenten ben ik gewoon erg lui en vergeet ik uit te checken. Omdat ik niet altijd even geduldig ben, stap ik daarom na enkele keren proberen de bus gewoon maar uit. Nu lees ik overal dat er dan toch saldo afgeschreven wordt (in de zin van negatief saldo) terwijl het in theorie natuurlijk niet mogelijk is daar ik kan bewijzen dat ik met een weekkaart op een doordeweeksedag gewoon vrij reisrecht heb. Waar kun je precies je saldo bekijken? En: in hoeverre zijn ze gerechtigd een negatief saldo op mijn kaart te zetten wanneer men 'weet' dat ik vrije reisrechten heb?
Op de officiele site van de ov-chipkaart. Maak een account aan.

█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:50:04 #185
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_76886849
Ik heb net geprobeerd mijn kaart te activeren, maar kreeg de melding 'staat geen reisproduct klaar' (of iets dergelijks). Moet ik het nu gewoon binnenkort nog eens proberen en hopen dat het dan wel werkt, of moet ik al gelijk bellen met die helpdesk ( ) van ze omdat er iets niet goed in het systeem staat?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:51:27 #186
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_76886881
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:12 schreef _dirkjan_ het volgende:

Maar er knippert tegelijk met de piep toch ook zo'n groen lampje? Dus dat gaat niet werken denk ik
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:54:46 #187
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_76887013
Waarom hebben jullie kleurenfoto's op je chipkaart.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_76888309
quote:
Waar kun je precies je saldo bekijken?
Bij een NS-kaartautomaat met chipkaartfunctionaliteit of bij zo'n apparaat waar je ook je studenten-OV-chipkaart kunt activeren. Het saldo dat op www.ov-chipkaart.nl onder Mijn OV-chipkaart te zien is, is vaak achterhaald; saldo wordt pas bijgewerkt als de betreffende transacties zichtbaar zijn, wat enkele dagen tot weken kan duren.
pi_76888419
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:54 schreef Christiaan het volgende:
Waarom hebben jullie kleurenfoto's op je chipkaart.
Waarom niet? Zo worden ze gemaakt.
You dream it, I live it.
pi_76889677
Nog steeds geen tijdelijke of definitieve chipkaart, maar het is dan ook nog maar 8 dagen geleden dat ik het aanvraagformulier heb op kunnen sturen.

Ik verwacht a.s. maandag trouwens problemen met het gebruik van mijn oude ov-kaart hier in Zeeuws Vlaanderen.
pi_76889720
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:17 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Nog steeds geen tijdelijke of definitieve chipkaart, maar het is dan ook nog maar 8 dagen geleden dat ik het aanvraagformulier heb op kunnen sturen.

Ik verwacht a.s. maandag trouwens problemen met het gebruik van mijn oude ov-kaart hier in Zeeuws Vlaanderen.
Als jij kunt aantonen dat je een aanvraag hebt gedaan voor een tijdelijke of definitieve chipkaart, hoef je geen problemen te verwachten .
pi_76889870
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:19 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Als jij kunt aantonen dat je een aanvraag hebt gedaan voor een tijdelijke of definitieve chipkaart, hoef je geen problemen te verwachten .
De laatste twee weken is me anders al meerdere keren gezegd dat ze vanaf de 17e de oude ov-kaart niet meer accepteren als vervoersbewijs.

Hoe toen ik het aan? Die aanvraagbrief laten zien ofzo?
pi_76889984
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

De laatste twee weken is me anders al meerdere keren gezegd dat ze vanaf de 17e de oude ov-kaart niet meer accepteren als vervoersbewijs.

Dat is toch vanaf 1 februari ?
Ja lijkt me dat die aanvraagbrief voldoende is .
pi_76890033
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:27 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Dat is toch vanaf 1 februari ?
Ja lijkt me dat die aanvraagbrief voldoende is .
Tsja veolia....
pi_76890148
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Tsja veolia....
In bussen van veolia heb ik nog nooit zo'n in en uitcheck ding aangetroffen , wat dat betreft mogen ze echt niet zeuren. Daar kun je nl niet eens met zo'n ding reizen .
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:35:48 #196
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_76890266
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:36 schreef Meddo het volgende:

[..]

Waarom niet? Zo worden ze gemaakt.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_76890317
Mijne is ook zwart-wit, maar heb hem ook al een lange tijd(jaar ofzo). Misschien zijn de nieuwste kaarten wel in kleur?
pi_76890416
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:32 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

In bussen van veolia heb ik nog nooit zo'n in en uitcheck ding aangetroffen , wat dat betreft mogen ze echt niet zeuren. Daar kun je nl niet eens met zo'n ding reizen .
Klopt, ik hoorde dat die kastjes pas in maart geinstalleerd zijn in alle bussen.
pi_76891134
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:40 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Klopt, ik hoorde dat die kastjes pas in maart geinstalleerd zijn in alle bussen.
Nja, das iig niet te vroeg .
pi_76891553
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:22 schreef maok het volgende:

[..]

-Inloggen
-Mijn OV-chipkaart (in de roze balk)
-Kaartinformatie (links onder aan de pagina onder kaartgegevens)
-Toon kaartinformatie
Kaartgegevens

Kaartnaam
nvt
Kaartnummer
3528010436086***

Is alles wat ik krijg dan? Nothing more..
pi_76893330
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:35 schreef Christiaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jij hebt ook nog een ibg nummer er op staan, een oud OCW logo, geen watermerk en een strip op de achterkant?

Zielig hoor
You dream it, I live it.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:43:31 #202
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76893870
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:23 schreef Meddo het volgende:

[..]

Jij hebt ook nog een ibg nummer er op staan, een oud OCW logo, geen watermerk en een strip op de achterkant?

Zielig hoor
Ik heb hetzelfde kaartje hoor.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:45:41 #203
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76893935
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:37 schreef MaxC het volgende:
Mijne is ook zwart-wit, maar heb hem ook al een lange tijd(jaar ofzo). Misschien zijn de nieuwste kaarten wel in kleur?
Ja, de mijne ook
pi_76894051
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:23 schreef Meddo het volgende:

[..]

Zielig hoor
Ik ook, zit eigenlijk niet te wachten op een andere kaart . Vast een hoop gedoe enzo .
pi_76895295
Kon gisteren mijn studentenreisproduct ophalen terwijl ik 'gepland' stond voor 22 januari. Jeej!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:46:00 #206
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76895876
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:27 schreef Evelien het volgende:
Kon gisteren mijn studentenreisproduct ophalen terwijl ik 'gepland' stond voor 22 januari. Jeej!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76895924
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:27 schreef Evelien het volgende:
Oh nee toch

Waarom wacht je niet gewoon tot de 22e.. nu schop je het hele systeem in de war
You dream it, I live it.
pi_76906144
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:47 schreef Meddo het volgende:

[..]

Oh nee toch

Waarom wacht je niet gewoon tot de 22e.. nu schop je het hele systeem in de war
Heheh sarcastisch? 22 januari was waarschijnlijk et begin van zijn adviesperiode. Maakt helemaal niks uit wanneer je hem ophaalt. Mijne was niet eens klaar op mijn adviesdatum maar na een teleofoontje werd hij eindelijk klaargezet.
pi_76916123
quote:
Waar kun je precies je saldo bekijken? En: in hoeverre zijn ze gerechtigd een negatief saldo op mijn kaart te zetten wanneer men 'weet' dat ik vrije reisrechten heb?
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:41 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Op de officiele site van de ov-chipkaart. Maak een account aan.

Dank!
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:33 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Bij een NS-kaartautomaat met chipkaartfunctionaliteit of bij zo'n apparaat waar je ook je studenten-OV-chipkaart kunt activeren. Het saldo dat op www.ov-chipkaart.nl onder Mijn OV-chipkaart te zien is, is vaak achterhaald; saldo wordt pas bijgewerkt als de betreffende transacties zichtbaar zijn, wat enkele dagen tot weken kan duren.
Helder. Dus je kunt je kaart gewoon opnieuw in die gele paal steken en dan wordt zichtbaar in hoeverre je een positief danwel negatief saldo hebt. Ga komende maandag eens proberen dan. Nou maar hopen dat het saldo nul is...
  zondag 17 januari 2010 @ 10:53:14 #210
163094 Ladidadida
pi_76916167
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:40 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Hier pas in het najaar, schijnt
pi_76919790
tot wanneer is de tijdelijke studenten ov chipkaart geldig ?
  zondag 17 januari 2010 @ 13:27:00 #212
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76920366
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:13 schreef jood90 het volgende:
31 januari 2010.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76920648
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:13 schreef jood90 het volgende:
het product dat er op staat tot 31 december!

iemand in een vorig topic had het laten controleren bij een conducteur
You dream it, I live it.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:37:23 #214
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76920818
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:33 schreef Meddo het volgende:

[..]

het product dat er op staat tot 31 december!

iemand in een vorig topic had het laten controleren bij een conducteur

Tot 31 januari 2010 hoor. Je moet je definitieve kaart/product vóór 31 januari 2010 opzetten. Dan is je product tot 31 december 2010 geldig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76920885
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Tot 31 januari 2010 hoor. Je moet je definitieve kaart/product vóór 31 januari 2010 opzetten. Dan is je product tot 31 december 2010 geldig.
het gaat over de tijdelijke kaart
You dream it, I live it.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:39:58 #216
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76920921
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:37 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om het tijdelijke product op de persoonlijke chipkaart van de studenten die die al hebben ontvangen, maar om de tijdelijke chipkaart van de studenten waarvan de persoonlijke chipkaart nog in aanvraag is.
  zondag 17 januari 2010 @ 13:42:20 #217
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76921020
Ah zo..my bad.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76931562
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:58 schreef Negaiido het volgende:

[..]

Heheh sarcastisch? 22 januari was waarschijnlijk et begin van zijn adviesperiode. Maakt helemaal niks uit wanneer je hem ophaalt. Mijne was niet eens klaar op mijn adviesdatum maar na een teleofoontje werd hij eindelijk klaargezet.
Zijn?

Ik geloof niet dat alle machines op tilt zijn geslagen doordat ik mijn reisproduct eerder heb opgehaald dan geadviseerd werd .
pi_76933624
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:08 schreef Evelien het volgende:

[..]

Zijn?

Ik geloof niet dat alle machines op tilt zijn geslagen doordat ik mijn reisproduct eerder heb opgehaald dan geadviseerd werd .
oh lol sorry

Nee maar wel hun eigen systeem die misschien crashed bij teveel aanmeldingen
pi_76934512
Ik werd vandaag in een bus geweigerd omdat ik alleen OV-chipkaart meegenomen had(met Weekend-OV) en niet mijn OV-kaart mee had
pi_76934560
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:27 schreef MaxC het volgende:
Ik werd vandaag in een bus geweigerd omdat ik alleen OV-chipkaart meegenomen had(met Weekend-OV) en niet mijn OV-kaart mee had
Daar had ik echt geen genoegen mee genomen, die kaart is gewoon een geldig vervoersbewijs, officieel de enige zelfs.
  zondag 17 januari 2010 @ 19:31:25 #222
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76934659
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:19 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Kaartgegevens

Kaartnaam
nvt
Kaartnummer
3528010436086***

Is alles wat ik krijg dan? Nothing more..
Dat heb ik ook terwijl mijne dus wel is geactiveerd is. Misschien bedoelde die conducteur wel iets anders. Misschien dat je een andere tijdelijk kaart zou moeten aanvragen (dus letterlijk een andere kaart)? Maar als ik dit lees kan dat dus al niet meer:
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Het lijkt er dus op dat jij al wel een kaart hebt gekregen maar dat er nog geen reisproduct is klaar gezet, (of had je gewoon nog niet geprobeerd op de kaart te activeren?) daar zul je dus op moeten wachten (ze lopen wat achter met die reisproducten klaar te zetten als bestelling). Deze maand kun je nog met je oude ov-kaart reizen en dan mag je dus hopen dat je hem voor 1 februari alsnog kunt activeren.
pi_76935712
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Daar had ik echt geen genoegen mee genomen, die kaart is gewoon een geldig vervoersbewijs, officieel de enige zelfs.
Ja, dat zei ik ook. Het feit dat ze geen scanners hebben is toch de fout van het bedrijf? Maar ja, kan moeilijk doorlopen en gaan vechten met de chauffeur.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 09:20:49 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76954753
quote:
Ruim 400.000 van de 650.000 studenten hebben hun ov-chipkaart nog niet geactiveerd. Dat meldde het Communicatie Coördinatiepunt Studenten OV-chipkaart vandaag. "Dat moet voor 1 februari gebeuren, dan is het oude vervoersbewijs niet meer geldig", aldus een woordvoerder. "Als iedereen wacht tot eind januari, ontstaan er enorme wachttijden."

Medewerkers met 'sandwichborden' gaan studenten vanaf vandaag op de belangrijkste stations wijzen op het belang van het tijdig ophalen van de chipkaart.

Maak haast!!!
  maandag 18 januari 2010 @ 09:23:20 #225
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76954799
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:55 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik ook. Het feit dat ze geen scanners hebben is toch de fout van het bedrijf? Maar ja, kan moeilijk doorlopen en gaan vechten met de chauffeur.
Mja, dat is ook zo. Wat een gedoe zeg... Je zou bijna een foldertje in je tas stoppen om alles te bewijzen
  maandag 18 januari 2010 @ 09:42:15 #226
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76955210
Ik had het echt niet geaccepteerd en was gewoon die bus ingestapt. Je hebt een geldig vervoersbewijs dus de chauffeur kan de pot op. Wat gaat hij je dan doen trouwens, uit de bus zetten?
pi_76955426
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Maak haast!!!
Tja, ik heb het nu al bij twee verschilende oplaadpunten geprobeerd, maar telkens staat er dat ik het reisproduct tijdelijk niet op kan halen ofzo.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 18 januari 2010 @ 09:54:00 #228
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76955481
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:51 schreef crossover het volgende:

[..]

Tja, ik heb het nu al bij twee verschilende oplaadpunten geprobeerd, maar telkens staat er dat ik het reisproduct tijdelijk niet op kan halen ofzo.
Dat schiet dan niet op nee...
  maandag 18 januari 2010 @ 10:13:18 #229
139770 Miasan
Roemer has it
pi_76955901
oplaadpunt Rijksuniversiteit Groningen (Adres: Broerstraat 4, 9712CP Groningen)

Weet iemand waar precies dat ding staat? Bedoelen ze misschien de UB?
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_76956081
Heb ook even een accountje aangemaakt, en bij mij staat ook geen informatie.

Heb hem vorige week geactiveerd. De hele week prima met de bus naar m'n stage en terug.
Alleen in de trein heb ik nog gezeik. Afgelopen vrijdag naar m'n vriendin met de trein... de conducteur moest hard op lachen omdat m'n pas aangaf tot 2030 geldig te zijn... dat had 'ie nog niet eerder gezien. Liet me wel gewoon reizen.

Vanochtend de terugweg kreeg ik te horen dat ik hem nog moest activeren van de conductrice. Ik uitleggen dat het al gebeurd was, m'n bonnetje waarop 2/2 reisproducten verwerkt laten zien etc... maar toch was hij niet geldig volgens haar. Gelukkig had ik wel m'n papieren OV bij me.

Ga toch maar weer eens langs zo'n paal om te kijken of hij er nog meer op gaat zetten ofzo..

Iemand anders die hetzelfde probleem heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door ice_9 op 18-01-2010 10:30:35 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 10:20:51 #231
178707 hendrik_M
015 nergens bang
pi_76956097
Ik heb 5 januari mijn bestelling opgehaald, ging eigenlijk meteen goed. Werd ik gecontroleerd door een conducteur in de trein, zei deze dat mijn chipkaart nog niet geactiveerd was. Inmiddels heb ik via kaartinformatie op de site gecontroleerd dat mijn kaart wel actief was. De conducteur zei dat het wel even kon duren voordat het ook bij hun apparatuur zichtbaar was dat mijn kaart actief was.
Bij kaartinformatie stond trouwens ook maar 1 product (week ov) en niet de korting, waar op het bonnetje wel staat dat ik 2 producten heb opgehaald...raarrr
Maakt me geen fuck uit..al zijn ze paars
  maandag 18 januari 2010 @ 10:21:44 #232
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76956115
Als het goed is staat er sowieso een abonnement op t/m 31-01-2010, dus had hij sowieso geldig moeten zijn... Vreemd dat zij dat dan zei.
  maandag 18 januari 2010 @ 10:25:26 #233
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76956199
.

Wat een gedoe.

Dat je zelf moet activeren vind ik echt bullshit.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76956296
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:21 schreef automatic_ het volgende:
Als het goed is staat er sowieso een abonnement op t/m 31-01-2010, dus had hij sowieso geldig moeten zijn... Vreemd dat zij dat dan zei.
Die had ik dus ook nooit gekregen. Heb een paar euro weg gegooid met de bus/metro omdat ik dacht dat deze er op stond. Niet dus.
  maandag 18 januari 2010 @ 10:32:48 #235
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76956401
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:25 schreef CantFazeMe het volgende:
.

Wat een gedoe.

Dat je zelf moet activeren vind ik echt bullshit.
Hoe stel je dan voor dat je abonnement erop gezet wordt? Aardstralen?
pi_76956702
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon voor iedereen het abonnement moeten behouden en dat diegene die een ander abonnement willen dat zelf maar moeten veranderen, veel makkelijker .
  maandag 18 januari 2010 @ 11:08:14 #237
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76957510
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:20 schreef ice_9 het volgende:
Heb ook even een accountje aangemaakt, en bij mij staat ook geen informatie.

Heb hem vorige week geactiveerd. De hele week prima met de bus naar m'n stage en terug.
Alleen in de trein heb ik nog gezeik. Afgelopen vrijdag naar m'n vriendin met de trein... de conducteur moest hard op lachen omdat m'n pas aangaf tot 2030 geldig te zijn... dat had 'ie nog niet eerder gezien. Liet me wel gewoon reizen.

Vanochtend de terugweg kreeg ik te horen dat ik hem nog moest activeren van de conductrice. Ik uitleggen dat het al gebeurd was, m'n bonnetje waarop 2/2 reisproducten verwerkt laten zien etc... maar toch was hij niet geldig volgens haar. Gelukkig had ik wel m'n papieren OV bij me.

Ga toch maar weer eens langs zo'n paal om te kijken of hij er nog meer op gaat zetten ofzo..

Iemand anders die hetzelfde probleem heeft?
Ja ik (tenminste nog geen problemen met reizen omdat ik er nog niet kan reizen hier en ook nog niet in de trein heb gezeten) Maar mijn ov-chipkaart heeft op de site ook geen reisproducten terwijl ik het er wel op heb gezet. Zie ook deze post er die daarvoor:

[FAQ] studenten ov-chipkaart #7
pi_76957721
Volgende week kom ik terug van mijn Erasmus. Ik heb wel een OV-chipkaart, maar dat was ik vergeten, dus heb ik een nieuwe aangevraagd. Moet ik nu met de oude of de nieuwe werken? En hoe zit het met opladen? Want ik wil mijn OV pas weer in laten gaan op 1 februari, maar vóór 1 februari moet ik m opladen, dat zal dan wel weer fout gaan en ¤80,25 gaan schelen...
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 11:20:30 #239
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76957952
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:13 schreef Miasan het volgende:
oplaadpunt Rijksuniversiteit Groningen (Adres: Broerstraat 4, 9712CP Groningen)

Weet iemand waar precies dat ding staat? Bedoelen ze misschien de UB?
je kan sowieso de ah aan de ebbingestraat proberen. Ik denk ub ja, of centrale hal academiegebouw..
  maandag 18 januari 2010 @ 11:24:16 #240
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_76958098
quote:
Kaartnaam
nvt
Kaartnummer
3528010xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Einddatum geldigheid
18-03-2014
Status
Actief
Huidig saldo **
¤ 0,00

** Het saldo dat u ziet, kan afwijken van de werkelijke waarde
Automatisch opladen

Automatisch opladen aanvragen
Producten op uw kaart
Product Status Prijs ¤
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart week ¤ 0,00
Studentenkaart korting week ¤ 0,00
Zo klopt hij toch geactiveerd en al? 2 conducteurs zeiden van wel geactiveerd en 1 niet
pi_76958122
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:24 schreef Cosmo. het volgende:

[..]

Zo klopt hij toch geactiveerd en al? 2 conducteurs zeiden van wel geactiveerd en 1 niet

Volgens mij klopt het zo ja .
pi_76958173
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:24 schreef Cosmo. het volgende:

[..]

Had ik dus ook. Wel/niet.

De bus en metro werken prima allebei.
pi_76958457
Vraagje... misschien weet iemand dit?

Ik ga binnenkort op stage naar het buitenland, OV vergoeding etc. is aangevraagd en goedgekeurd. Ik krijg vergoeding van februari t/m augustus, dus ik kan mijn OV chipkaart dan niet gebruiken. De vraag is nu, moet ik mijn OV chipkaart ergens inleveren net zoals toen met de oude kaart of gaat dat automatisch aangezien het nu allemaal 'digitaal' gaat?
pi_76958490
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:35 schreef Floffie het volgende:
Vraagje... misschien weet iemand dit?

Ik ga binnenkort op stage naar het buitenland, OV vergoeding etc. is aangevraagd en goedgekeurd. Ik krijg vergoeding van februari t/m augustus, dus ik kan mijn OV chipkaart dan niet gebruiken. De vraag is nu, moet ik mijn OV chipkaart ergens inleveren net zoals toen met de oude kaart of gaat dat automatisch aangezien het nu allemaal 'digitaal' gaat?
Kaart hoef je niet in te leveren, het product moet wel eraf gehaald worden, bel de IB-groep daar even over.
  maandag 18 januari 2010 @ 11:38:31 #245
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_76958570
Ik heb die kaart nog steeds niet ! help!
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_76959466
In de trein werkt mijn kaart prima, in de bus krijg ik telkens een preek van de chauffeur omdat er na vorige week op mijn gratis reisproduct geen tegoed blijkt te zitten.

Hij is nog niet geactiveerd omdat er telkens een mega rijd staat bij het apparaat of wanneer dit niet het geval is, is de paal defect.
pi_76962006
Wat ik me vandaag opeens afvroeg...

Op de oude OV-studentenkaart stonden altijd achterop het pasje datums wanneer de OV-kaart niet geldig was. Feestdagen, 16juli t/m 16 augustus etc... Hoe zit dat eigenlijk met de nieuwe studenten OV-chipkaart? Ik zie namelijk niets van dit soort datums staan. Kan ik nu dus bv gewoon de hele zomervakantie vrij reizen?
  maandag 18 januari 2010 @ 13:18:55 #248
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76962248
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:13 schreef Exterminator het volgende:

Op de oude OV-studentenkaart stonden altijd achterop het pasje datums wanneer de OV-kaart niet geldig was. Feestdagen, 16juli t/m 16 augustus etc... Hoe zit dat eigenlijk met de nieuwe studenten OV-chipkaart? Ik zie namelijk niets van dit soort datums staan. Kan ik nu dus bv gewoon de hele zomervakantie vrij reizen?
Nee. Er staat nu toch ook niet op de pas gedrukt of je in het weekend of door de weeks gratis mag reizen.

http://www.ibgroep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
pi_76962312
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:13 schreef Exterminator het volgende:

De IB-groep heeft een site

http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
pi_76964003
Vage boel weer allemaal dus Ik kan in Amsterdam gewoon reizen met bus en metro gelukkig. Wat ik alleen wel vreemd vind is dater twee producten opstaan:
Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

Waarom 2x week? Of is die tweede week een afkorting voor weekend ofzo Zeer onduidelijk allemaal.....
  maandag 18 januari 2010 @ 14:07:58 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76964136
Ik heb een paar vragen:

1. Hoe zit het met reizen met de bus in Groningen? Moet ik dan ook inchecken en uitchecken of gewoon pas laten zien? Heb nml nog helemaal geen poortjes gezien op het busstation. En hoe werkt het reizen met korting dan? Gewoon met roze strippenkaart? Ze kunnen toch helemaal niet zien of ik een weekabo of weekendabo heb als ik de pas alleen maar laat zien?

2. Ik heb een voordeelurenabonnement (zo'n kaart heb ik dus). Is die nog wel geldig of moet ik dat abonnement ook overzetten naar de chipkaart?
Niet meer actief op Fok!
pi_76964533
Goedendag,

Wat een gedoe die OV-chipkaart zeg. Nou heb ik ook nog wel een leuk verhaaltje...

Ik heb in november een aanvraag ingediend voor die kaart, nou kreeg ik een aantal weken later het hele pakket terug met de mededeling dat er geen kopie van een ID-kaart bij zat. Oke, ik die kopie gemaakt en weer opnieuw opgestuurd.
Nu maar wachten en wachten en maar niks ontvangen. Ik vorige week naar de IBG gebeld, met de vraag waar die kaart nou bleef. De vrouw aan de telefoon kon me niet helpen en ik kreeg het helpdesk nummer van de studentenOVchipkaart (kost 0,10 cent p. min.!!!). Ik meteen dat nummer gebeld, maar dat duurde en dat duurde maar en omdat ik college had heb ik op moeten hangen.
Vervolgens vandaag weer geprobeerd en na een kwartier gewacht te hebben eindelijk iemand aan de lijn kunnen krijgen. Die jongen controleert mijn gegevens en wat blijkt, ik sta helemaal niet in het systeem van ze!!
Dus ik vraag wat ik nu moet doen, nieuwe kaart aanvragen zegt ie.
Ik vraag hoe lang dat gaat duren, een week voor de formulieren en 3 tot 4 weken voordat ik de kaart heb zegt ie.
Dus ik zeg, maar dan heb ik die kaart nooit voor 1 februari binnen wat nu? Dan moet je maar kaartjes kopen zegt ie.

Lekker he...

Hebben meer mensen dit probleem? Zo ja, dan vind ik niet dat ze dit kunnen maken. Ik heb gewoon de aanvraagformulieren opgestuurd en zij raken het kwijt. Nu kan ik zodadelijk voor de kosten opdraaien, omdat hun lomp met hun gegevens omgaan!

Schandelijk
pi_76964576
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een paar vragen:

1. Hoe zit het met reizen met de bus in Groningen? Moet ik dan ook inchecken en uitchecken of gewoon pas laten zien? Heb nml nog helemaal geen poortjes gezien op het busstation. En hoe werkt het reizen met korting dan? Gewoon met roze strippenkaart? Ze kunnen toch helemaal niet zien of ik een weekabo of weekendabo heb als ik de pas alleen maar laat zien?

2. Ik heb een voordeelurenabonnement (zo'n kaart heb ik dus). Is die nog wel geldig of moet ik dat abonnement ook overzetten naar de chipkaart?
1. Kaart laten zien op trajecten waar de kaart nog niet is ingevoerd is voldoende, kijk op de site van je vervoerder of dat het geval is.

2. Geen idee waar je het over hebt
  maandag 18 januari 2010 @ 14:20:34 #254
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76964613
quote:
Waarom heb je uberhaupt een voordeelurenabonnement als je een OV chipkaart hebt?
  maandag 18 januari 2010 @ 14:23:27 #255
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76964725
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:04 schreef Kremers het volgende:
Vage boel weer allemaal dus Ik kan in Amsterdam gewoon reizen met bus en metro gelukkig. Wat ik alleen wel vreemd vind is dater twee producten opstaan:
Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

Waarom 2x week? Of is die tweede week een afkorting voor weekend ofzo Zeer onduidelijk allemaal.....
Zoals al eerder gezegt, de korting week houdt in dat dat de korting is die bij een weekkaart hoort, dus korting in het weekend
  maandag 18 januari 2010 @ 14:24:34 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76964772
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:20 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Waarom heb je uberhaupt een voordeelurenabonnement als je een OV chipkaart hebt?
Voordeelurenabo had ik al eerder, OV-chipkaart is pas sinds 1 januari geldig (ben pas weer begonnen met studeren).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 januari 2010 @ 14:25:53 #257
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76964831
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Voordeelurenabo had ik al eerder, OV-chipkaart is pas sinds 1 januari geldig (ben pas weer begonnen met studeren).
Oke, maar dan kan je je voordeelurenabo toch opzeggen, want dat is dan toch zonde van je geld? tenzij je dat natuurlijk ook gaat doen, dan heb ik niets gezegd
Ik denk in ieder geval dat je dat bij een NS balie moet regelen om hem over te zetten..
  maandag 18 januari 2010 @ 14:26:02 #258
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76964834
quote:
Ik heb een paar vragen:

1 neem je oude kaart ook mee (dus beide kaarten), anders kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen (vraag me trouwens af wat mensen moeten doen die vorig jaar geen kaart hadden)
En in de kortingsuren inderdaad met roze strippenkaart.
pi_76965215
Ik woon in hoogvliet, inmiddels op ophaalpunten op Beurs op de dagen 12-1, 14-1, 15-1 en 18-1,(storing centrum, apparaat defect) Zuidplein (apparaat defect, ander punt bestaat niet meer) Spijkenisse (storing centrum, storing metro)

Ik heb al amper tijd en ik vertrek zaterdag naar Istanbul.. als ik te laat ben is het natuurlijk weer mijn schuld straks
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_76965293
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:35 schreef Cara het volgende:
Ik woon in hoogvliet, inmiddels op ophaalpunten op Beurs op de dagen 12-1, 14-1, 15-1 en 18-1,(storing centrum, apparaat defect) Zuidplein (apparaat defect, ander punt bestaat niet meer) Spijkenisse (storing centrum, storing metro)

Ik heb al amper tijd en ik vertrek zaterdag naar Istanbul.. als ik te laat ben is het natuurlijk weer mijn schuld straks
Als je tijd hebt kan je Primera Rotterdam Slinge proberen, lekker rustig daar. 5 minuten lopen vanaf metrostation slinge.

Trouwens, in Hoogvliet zelf zit ook een Primera en een postkantoor met een ophaalpunt.
pi_76965421
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je tijd hebt kan je Primera Rotterdam Slinge proberen, lekker rustig daar. 5 minuten lopen vanaf metrostation slinge.
Thanks, is dat richting dierenwinkel of de andere kant op?
Al schijnt de storing die er op dit moment is landelijk te zijn, dus het wordt sowieso weer even wachten.
  maandag 18 januari 2010 @ 14:40:54 #262
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76965433
Vreemd dat er zo'n verschil tussen die plekken zit. Hier in Groningen staat er in in de hanzehogeschool en daar heb ik nog nooit een rij zien staan.
pi_76965520
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:40 schreef Cara het volgende:

[..]

Thanks, is dat richting dierenwinkel of de andere kant op?
Al schijnt de storing die er op dit moment is landelijk te zijn, dus het wordt sowieso weer even wachten.
paar honderd meter voorbij Rob's dierenshop inderdaad Maar nogmaals, als je mijn edit nog niet gelezen hebt, in Hoogvliet zitten ook 2 punten.
pi_76965577
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

paar honderd meter voorbij Rob's dierenshop inderdaad Maar nogmaals, als je mijn edit nog niet gelezen hebt, in Hoogvliet zitten ook 2 punten.
HAha ok.
Die punten zijn al een tijdje weggehaald omdat men ze niet aan de praat kreeg.
pi_76965595
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:44 schreef Cara het volgende:

[..]

HAha ok.
Die punten zijn al een tijdje weggehaald omdat men ze niet aan de praat kreeg.
Oké, dat schiet niet op dan
  maandag 18 januari 2010 @ 15:04:20 #266
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_76966395
Irritant overigens dat er nou in de media berichten verschijnen met koppen als 'Studenten traag met opladen ov-chip' (NOS Teletekst). De schuld wordt dus min of meer bij ons - die oh zo trage studenten - gelegd, terwijl de fout 'm toch echt vooral (in de administratie van) die chipkaart zit. Ik heb inmiddels al twee keer geprobeerd mijn kaart te activeren, maar krijg doodleuk de melding dat er geen reisproduct voor me klaarstaat. Tja...
  maandag 18 januari 2010 @ 15:42:49 #267
131278 moemoe
#teampanda
pi_76968188
!&$@Y@#!&#&#@&#@# .
  maandag 18 januari 2010 @ 15:49:33 #268
131278 moemoe
#teampanda
pi_76968559
Zo, dat moest even .

Ik heb mijn weekendov omgewisseld naar een weekov. Op de website staat dat het 1/2 werkdagen duurt. Niet dus, 10 werkdagen voordat ik eindelijk bericht kreeg dat er iets klaar stond.

Helemaal blij ging ik vandaag naar een ophaalpunt, staat er niks klaar . Ik bel naar de helpdesk en heb tot nog toe een liedje van Anouk, Whitney Houston en Candi Staton gehoord . Ik hoor liever hoe lang het nog duurt . En oja, deze geweldige service kost 10 cent per minuut .

Ik moet vandaag naar Utrecht en ik vertrouwde ( ) erop dat er vandaag daadwerkelijk iets zou klaar staan. Anders was ik gisteren wel gegaan, nu moet ik betalen!
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 15:56:25 #269
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76968981
Da's kut... Je mag de mijne wel gebruiken, maar dat lijkt niet
  maandag 18 januari 2010 @ 16:13:27 #270
131278 moemoe
#teampanda
pi_76969881
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:56 schreef Renesite het volgende:
Da's kut... Je mag de mijne wel gebruiken, maar dat lijkt niet
Zelfs schmink zal niet helpen .

Ook nog Alicia Keys en John Mayer gehoord en toen kreeg ik iemand aan de lijn .

''Ons systeem heeft vertraging, u heeft alleen een weekendov.''
''blablabla''
''Ik heb het nu voor u gewijzigd en raad u aan het morgenmiddag nogmaals te proberen. Als het niet lukt kunt u gewoon opnieuw bellen.''
''Nou, de 10 werkdagen zijn voorbij en het zou dus inmiddels gewijzigd moeten zijn. ''
''Als het niet lukt kunt u gewoon opnieuw opbellen.''

Like hell no .
  maandag 18 januari 2010 @ 16:13:42 #271
131278 moemoe
#teampanda
pi_76969897
Ow sorry, dit was meer klb.
pi_76970766
Ik kan me inderdaad ontzettend irriteren aan dat 'studenten traag met opladen' bericht.
En dan vooral aan die berichten eronder van mensen zonder enig benul die het allemaal maar geloven en het onder 'die luie studenten' scharen.

Is voor mij een beetje hetzelfde als de 'reiziger geeft NS een 7,5' en 'targets gehaald, bijna alle treinen op tijd' berichten.
pi_76972042
Aaargh, ik probeer al sinds eind december zo'n beetje wekelijks mijn 'product' op te halen, maar tot nu toe nog zonder succes. Mijn 'ideale ophaalperiode' begon woensdag. Sindsdien een keer of vier geprobeerd, maar ' er is geen bestelling voor u' of 'ophalen is tijdelijk niet mogelijk.'
Aaaargh, aaargh.

Er staat trouwens wel een product op mijn pasje dat claimt tot 2012 geldig te zijn, maar dat stond er al op toen ik mijn pas (in november, ofzo) kreeg.
Reizen met bus (ook met saldo) en metro gaat allemaal prima. Krijg in de trein wel steeds te horen dat ik mijn product op moet gaan halen en dat ik haast moet maken ook (Aaaaaargh!)

Zucht.
pi_76974171
Jongens, ik probeerde net m'n product op te laden, maar het blijft mislukken. Die man zei dat ik iets moest activeren op DigiD ofzo, wat bedoelt hij daar nou mee? Moet dat?
pi_76974242
Ik denk dat hij het over een ib-groep account heeft, daar kun je je gegevens inzien. Maar volgens mij moet je ib-groep gewoon even bellen om te vragen wat er aan de hand is.

Gelukkig kon ik mijn product gewoon laden zonder problemen. Veel gezeik als ik dit topic zo even doorlees.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:48:03 #276
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76974509
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Wat is er nou zo moeilijk aan om een stukje software op een chippie te krijgen? Al je gegevens van school staat al bij de IB Groep in de database. Al ze nou eens de hele database nou koppelden in hun eigen faciliteit zou het een stuk makkelijker gaan en gelijk geactiveerd zijn. (wat ze nu al doen, maar door 3 bedrijven = administratieve utterfail).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76974561
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wat is er nou zo moeilijk aan om een stukje software op een chippie te krijgen? Al je gegevens van school staat al bij de IB Groep in de database. Al ze nou eens de hele database nou koppelden in hun eigen faciliteit zou het een stuk makkelijker gaan en gelijk geactiveerd zijn. (wat ze nu al doen, maar door 3 bedrijven = administratieve utterfail).
Dat is ook niet moeilijk (al moet het blijkbaar wel moeilijk gaan), maar dat moet nog steeds fysiek gebeuren.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:52:25 #278
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76974707
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is ook niet moeilijk (al moet het blijkbaar wel moeilijk gaan), maar dat moet nog steeds fysiek gebeuren.
In mijn ogen zijn ze daarmee veel te laat mee begonnen.

Het administratieve zooi had al terug in 2007/8 klaar moeten zijn zodat alle niet-geactiveerde chipkaarten in bezit waren van studenten en de kaarten in "waves" geactiveerd kan worden door middel van draadloos ofzeau.

Nu moet iedereen fysiek moeilijk gaan doen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76974777
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:52 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

In mijn ogen zijn ze daarmee veel te laat mee begonnen.

Het administratieve zooi had al terug in 2007/8 klaar moeten zijn zodat alle niet-geactiveerde chipkaarten in bezit waren van studenten en de kaarten in "waves" geactiveerd kan worden door middel van draadloos ofzeau.

Nu moet iedereen fysiek moeilijk gaan doen.
Hoe wil jij een chip draadloos activeren? Hetzelfde geld voor de chipknip, die moet je ook gewoon opladen in een kastje, dat kan ook niet via internet.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:57:11 #280
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76974894
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hoe wil jij een chip draadloos activeren? Hetzelfde geld voor de chipknip, die moet je ook gewoon opladen in een kastje, dat kan ook niet via internet.
Het was maar een suggestie.

Ik bedoel in 2010 kan je met een een klein printplaatje en een goed stukkie software en ontvanger zon beetje op draadloos? Denk aan een overheid net ofzo (3G?)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76975250
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:43 schreef warrel het volgende:

[..]

Ik bladerde nog even door de IBG site en kwam hier op:
http://www.ib-groep.nl/SR(...)i=17,Case=obj(20621)

Via dat telefoonnummer kan je je OV-chipkaart onmiddellijk stopzetten. Dat heb ik gewoon gedaan, want de laatste paar dagen zijn nog te overbruggen met m'n papieren OV-kaart.

In ieder geval bedankt voor de tips!
Ik heb via dat telefoonnummer dus eind december m'n chipkaart opgezegd, maar ik heb er geen bevestiging van ontvangen. Hoort dit? Ik heb m'n chipkaart echter ook nog nergens gecheckt..
I will take the sun in my mouth
pi_76975315
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:04 schreef Veerboot het volgende:
Irritant overigens dat er nou in de media berichten verschijnen met koppen als 'Studenten traag met opladen ov-chip' (NOS Teletekst). De schuld wordt dus min of meer bij ons - die oh zo trage studenten - gelegd, terwijl de fout 'm toch echt vooral (in de administratie van) die chipkaart zit. Ik heb inmiddels al twee keer geprobeerd mijn kaart te activeren, maar krijg doodleuk de melding dat er geen reisproduct voor me klaarstaat. Tja...
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik ben deze maand 3 keer bij de C1000 in almelo geweest om mijn bestelling op te kunnen halen. Moest vandaag 6 minuten wachten op ''Bestelling ophalen...'' Kreeg opeens een melden: ''Bestelling kan op dit moment niet opgehaald worden''.

Ook ben ik een weekje of 2 geleden bij de Albert Heijn in Enschede geweest om het daar te proberen. Daar kreeg ik hetzelfde probleem.

Ik word er schijt ziek van.

Mijn advies afhaal datum was trouwens 16 januari.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 18:26:55 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76976135
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Uhm... bepaalde info wil men liever niet van een overheidsinstelling > private onderneming. Frauduleus en derhalve niet gewenst door veel mensen !
pi_76976717
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:06 schreef NeonPanda het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik ben deze maand 3 keer bij de C1000 in almelo geweest om mijn bestelling op te kunnen halen. Moest vandaag 6 minuten wachten op ''Bestelling ophalen...'' Kreeg opeens een melden: ''Bestelling kan op dit moment niet opgehaald worden''.

Ook ben ik een weekje of 2 geleden bij de Albert Heijn in Enschede geweest om het daar te proberen. Daar kreeg ik hetzelfde probleem.

Ik word er schijt ziek van.

Mijn advies afhaal datum was trouwens 16 januari.
Herken het.. Ik moest ook vanaf 16 januari..

Ik heb er wel op staan..
Studenten OV week abonnement
studenten korting week abonnement

Zonder dat ik iets heb gedaan.. Ik heb een week abonnement en korting in het weekend(op de oude ov) kan iemand mij vertellen of het nu dan goed is??
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_76976952
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:37 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Herken het.. Ik moest ook vanaf 16 januari..

Ik heb er wel op staan..
Studenten OV week abonnement
studenten korting week abonnement

Zonder dat ik iets heb gedaan.. Ik heb een week abonnement en korting in het weekend(op de oude ov) kan iemand mij vertellen of het nu dan goed is??

Ja klopt, deze "producten" zijn het zelfde als een oude week ov .
pi_76977199
Okej, grappig, niks voor gedaan. Maar thnx
pi_76977252
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Okej, grappig, niks voor gedaan. Maar thnx
Nja, t zou natuurlijk kunnen dat je dit moet bevestigen he? Dmv activeren..
pi_76977280
Moet je ook eerst nog iets op DigiD doen? Anders probeer ik het morgen weer voor niets.
pi_76977572
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:48 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Nja, t zou natuurlijk kunnen dat je dit moet bevestigen he? Dmv activeren..
Ja dat wil ik wel, maar als hij zegt dat er geen bestellingen voor mij klaar staan..
  maandag 18 januari 2010 @ 19:05:20 #290
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76978072
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:49 schreef DrDentz het volgende:
Moet je ook eerst nog iets op DigiD doen? Anders probeer ik het morgen weer voor niets.
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Je hebt alleen je DigiD nodig om in te loggen bij de IBG (en om dan eventueel je kaart te wisselen)
pi_76978867
Heb nu ook al 4x geprobeerd op te laden. Altijd 20-30 minuten omrijden/omreizen en gekut. 1e keer had apparaat nog nooit gewerkt 3x daarna 5 minuten wachten om te lezen dat ophalen product tijdelijk niet mogelijk is. Wat nu? Andere locaties of andere tijden of heeft het niets daarmee te maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Aestivate op 18-01-2010 19:29:57 ]
pi_76979136
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:21 schreef Aestivate het volgende:
Heb nu ook al 4x geprobeerd op te laden. Altijd 20-30 minuten omrijden/omreizen en gekut. 1e keer had apparaat nog nooit gewerkt 3x daarna 5 minuten wachten om te lezen dat ophalen product tijdgelijk niet mogelijk is. Wat nu? Andere locaties of andere tijden of heeft het niets daarmee te maken?
Ik zit met hetzelfde probleem, kutsysteem
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_76979414
Zo frustrerend om dan te horen dat 2/3 nog moet ophalen en dat ze aanraden dat zo snel mogelijk te doen.
pi_76979449
Ik kan ook niet opladen. Bovendien zei de NS conducteur net dat er op mn 'echte' OVshitkaart geen tijdelijk product staat (deze hele maand met dat tijdelijke ding gereisd). Net nog even bij zon paal gechecked en die zei dat er ook geen reisproducten opstaan.

Ik zie de bui al hangen ...
pi_76979975
Ik heb 'm NOG STEEDS NIET. Ben ik de enige hier? En wat nu aangezien ik al vaak heb gebeld...
  maandag 18 januari 2010 @ 19:46:19 #296
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76980255
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:31 schreef Gloeidoos het volgende:
Ik kan ook niet opladen. Bovendien zei de NS conducteur net dat er op mn 'echte' OVshitkaart geen tijdelijk product staat (deze hele maand met dat tijdelijke ding gereisd). Net nog even bij zon paal gechecked en die zei dat er ook geen reisproducten opstaan.

Ik zie de bui al hangen ...

Ook op je account niet op ov-chipkaart.nl?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76981129
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:46 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ook op je account niet op ov-chipkaart.nl?
Daar staat geen kaart info.....
  maandag 18 januari 2010 @ 20:05:23 #298
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76981236
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:03 schreef Gloeidoos het volgende:

[..]

Daar staat geen kaart info.....

Dat is wel zuur.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76981284
ZIe bij kaartinfo wel twee reisproducten staan.. moet ik er dan maar vanuit gaan dat t goed is?? (jah ik weet t: ga nooit zomaar ergens van uit bij die Ib groep)
pi_76982524
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
ZIe bij kaartinfo wel twee reisproducten staan.. moet ik er dan maar vanuit gaan dat t goed is?? (jah ik weet t: ga nooit zomaar ergens van uit bij die Ib groep)
Nee, dat zouden dan je tijdelijke producten weer moeten zijn.. Althans, dat vertelde de NS conducteur me.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:31:57 #301
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76982706
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:29 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Nee, dat zouden dan je tijdelijke producten weer moeten zijn.. Althans, dat vertelde de NS conducteur me.
Ik heb het van mij, met succes, opgehaald & bij mij staan ook gewoon twee producten...

FAQ] studenten ov-chipkaart #8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')