quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:14 schreef Zidane007nl het volgende:
Ik heb al sinds 2007 een Studenten OV-Chipkaart en gebruikte hem tot nu toe alleen bij de metro voor de poortjes, maar nou wou ik vanochtend voor het eerst in 2010 gaan reizen ermee. Inchecken bij de trein ging niet, maar ik lees net dat dat niet hoeft, maar bij de metro werd er gewoon geld afgeschreven.
In de brief van de IB-Groep stond dat er een tijdelijk abonnement op zou staan en dat blijkt dus niet. Ik kreeg ook een brief van OV-Chipkaart dat ik bij de NS balie de kaart tijdelijk kon opladen, maar dat kan daar helemaal niet.
Moet ik hem nou wel tijdelijk opladen of hoe zit dat? Ik kan pas vanaf de 13e het werkelijke aionnement erop zetten.
quote:Rotterdam en omgeving
Woon je in de regio Rotterdam en heb je sinds 2007 al een Studenten OV-chipkaart? Dan staat daarop een tijdelijk abonnement dat op 31 december 2009 afloopt. Wil je in 2010 blijven reizen? Activeer je nieuwe abonnement dan zo snel mogelijk bij een ophaalautomaat. De geadviseerde ophaalperiode op studentenov-chipkaart.nl geldt niet voor jou.
Vergeten uit te checken bij een bus oid? Bij mij ging het bij het inchecken al mis, toen ging er ook iets van ¤1,19 af, terwijl het gratis zou moeten zijnquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:47 schreef verzer het volgende:
Toen ik de bestelling ging ophalen gaf ie aan dat mijn saldo in de min was. ¤-1,19 ofziets....hoe kan dit
Bedankt! Dat stond dus niet in de brief die ik gekregen heb.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:31 schreef Carport het volgende:
[..]
Zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp:
[..]
Dat is toch op zijn zachtst gezegd belachelijk. Fijn ook dat je dan een brief krijgt waarin staat dat je tot de 31ste kan reizen... Maar ja, klachten indienen heeft ook weinig nut, dus ik zal me er maar bij neerleggenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:31 schreef Carport het volgende:
[..]
Zie http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp:
[..]
Bij mij ook. 5 euro, kan ik dat ergens terugdeclareren?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:57 schreef Gloeidoos het volgende:
[..]
Vergeten uit te checken bij een bus oid? Bij mij ging het bij het inchecken al mis, toen ging er ook iets van ¤1,19 af, terwijl het gratis zou moeten zijn.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat eten we vandaag?
Ik heb frietjes opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
quote:
Mja. Het inchecken ben ik wel mee eens. Dat vind ik wel handig. Maar het uitchecken vind ik minder. Vooral in drukke bussen vind ik dat een probleem.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:57 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat het mij wel fijn lijkt als het straks allemaal wél werktoké, behalve sommige dingen, maar oke
Naja, wat iemand een tijdje terug al zei; Waarom inchecken/uitchecken als je een abonnement hebt? Het enige waar het nuttig voor is, is om te kijken hoeveel mensen er precies op een bepaalde lijn reizenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Mja. Het inchecken ben ik wel mee eens. Dat vind ik wel handig. Maar het uitchecken vind ik minder. Vooral in drukke bussen vind ik dat een probleem.
Ja daar heb je wel gelijk in.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Naja, wat iemand een tijdje terug al zei; Waarom inchecken/uitchecken als je een abonnement hebt? Het enige waar het nuttig voor is, is om te kijken hoeveel mensen er precies op een bepaalde lijn reizen
Natuurlijk heb ik gelijkquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:02 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in.![]()
Nou ben benieuwd, de maand(en) zijn nog lang niet om.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik gelijk
Ik zal binnenkort eens een dagje A'dam / R'dam plannen en mijn chipkaart gaan gebruiken
Zou ik niet doen, ben nu twee keer een conducteur tegengekomen en allebei gingen ze scannen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:40 schreef Pindabroodje het volgende:
Ik heb vanaf vrijdag verschillende keren met de Chipkaart gereisd (heb een weekend-OV), en geen enkele conducteur heeft hem gescand. Ik hoefde de kaart alleen maar te laten zien en het was goed. Weet ik dat ook weer als ik voortaan doordeweeks wil reizen met de trein
Nee, volgens mij alleen welk abonnement je voor 31december 2009 al had. Dus als je een week-ov had dan staat die er nu nog op tot 31 januari.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:51 schreef yohan.nl het volgende:
Klopt het dat je tot en met 31 januari zowel doordeweeks als in het weekend kunt reizen met je OV-Studentenchipkaart?
Officieel? Nee.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:51 schreef yohan.nl het volgende:
Klopt het dat je tot en met 31 januari zowel doordeweeks als in het weekend kunt reizen met je OV-Studentenchipkaart?
OK. Toen ik mijn kaart 'ophaalde' bij zo'n automaat stond er: '2 producten opgehaald'. Ik dacht: misschien hebben ze tijdelijk beide studentenkaarten geactiveerd. Maar het 2e product zal dan wel het kortingstarief zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Officieel? Nee.
In de praktijk? Soms. Op trajecten waar ze je kaart niet kunnen controleren zou het kunnen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:07 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
Maar het 2e product zal dan wel het kortingstarief zijn.
Als je je product al hebt opgehaald bij zo'n automaat dan staat je definitieve ov-abonnement er al op.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:07 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
OK. Toen ik mijn kaart 'ophaalde' bij zo'n automaat stond er: '2 producten opgehaald'. Ik dacht: misschien hebben ze tijdelijk beide studentenkaarten geactiveerd. Maar het 2e product zal dan wel het kortingstarief zijn.
Bij sommigen meteen met het aanvraagformulier.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:10 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Afgelopen vrijdag eindelijk dat aanvraagformulier uit de deur kunnen doen. Bleek dat ik volgens hun systeem begin 2009 al een chipkaart gehad zou hebben, welke ik natuurlijk nooit ontvangen heb.
Ik weet dat het 2 of 3 weken duurt voordat je die uiteindelijke kaart krijgt maar wanneer sturen ze die tijdelijke kaart eigenlijk op?
in dus bus doen ze nergens moeilijk over. Zowel met een 2009 papierkaart als een chipkaart mag je doorlopen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:49 schreef soepp het volgende:
iemand al ervaring met de papiere ov uit 2009 en syntus? Ik rij al een week op deze manier , maar ben nog steeds niet gecontroleerd......
Ben wel benieuwd of het nou "legaal" is
Wat een nerd ben jij zeg. Dat is gewoon triestquote:Op zondag 10 januari 2010 13:52 schreef snakeman123 het volgende:
Gisteren met mijn WEEK ov-chipkaart gereisd in het weekend in de bus. Bij veolia bussen hebben ze helemaal geen incheck kastjes. Dus liep naar binnen en liet mijn chipkaart zien en zei van weekend ovtoen zei de bus chauffeur prima
![]()
Meer mensen als zo iets gedaan?
Woon je toevallig in Rotterdam?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:55 schreef Dudeson20 het volgende:
Het is sowieso een waardeloos systeem!
Ik kreeg een tijdelijke product van week + kortingsweekend, terwijl ik in 2009 een weekendov hadNaja opzich geen probleem want nu kan ik in januari met m'n papieren in weekend reizen en met chip door de weeks, 7 dagen vrij reizen! (alleen geen veolia)
Maar nu heb ik weekend er op proberen te laden, en nu staan er 4 reisproducten op, 1 week - 1 kortings weekend - 2 overige reisproducten... Maar die 2 overige zijnd us mijn weekend ov!! En die werken dus gewoon niet![]()
Bel je naar de ov-studentenchipkaart lijn, krijg je een turkse vrouw aan de telefoon die niet eens fatsoenlijk nederlands kan en ook geen fatsoenlijk antwoord geeft en onverstaanbaar!!!! Nou lekker is dat, schiet je mee op..
Iemand enig idee?? Heb er nog niks over kunnen vinden in alle faq's.
Mooi man. Ik heb nu zo'n tijdelijke kaart trouwens. Hoe kunnen ze in hemelsnaam controleren of je die echt hebt ingeleverd? Hij kan toch kwijt zijn geraakt met de post?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:59 schreef ErikT het volgende:
Aah hier zijn we.
Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik over 2 weken mijn kaart ontvang. Holladijee!
Dat had wel zo handig geweest....Was ik meteen van het gezeik van buschauffeurs hier in Zeeuws Vlaanderen afgeweest.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:43 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bij sommigen meteen met het aanvraagformulier.
het wordt gedoogdquote:Op zondag 10 januari 2010 20:34 schreef nijnja het volgende:
Lieve mensen,
Ik heb mijn ov-chipkaart nog niet binnen, maar meot binnenkort wel weer met de trein. Ik heb nog een OVkaart geldig tot december 2009, maar ik heb gehoord dat je hiermee tot 1 februari nog kan reizen, als de chipkaart is aangevraagd o.i.d., kan iemand dit bevestigen?
Bedankt!
Sommige buschauffeurs kunnen wel moeilijk doen, zal wel komen omdat ze net zo slecht ingelicht worden als het gewone publiek. Maar het blijft vervelend.quote:
Je kan ook spijbelen?quote:Op zondag 10 januari 2010 22:21 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik hoop dat morgen de treinen niet rijden. Maar dat lijkt er voor alsnog niet op.
me2quote:Op zondag 10 januari 2010 13:59 schreef ErikT het volgende:
Aah hier zijn we.
Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik over 2 weken mijn kaart ontvang. Holladijee!
Dat kan ik echt niet doen!quote:
Ik moet morgen studerenquote:Op zondag 10 januari 2010 22:47 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat kan ik echt niet doen!
Of wil jij mij warm houden?![]()
Dat wordt wat in de sneeuw. Hopelijk doet mijn pasje het dan. Straks bibbert 'ie van de kou.quote:
Misschien moet je hem een jasje aan doen?quote:Op zondag 10 januari 2010 23:18 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat wordt wat in de sneeuw. Hopelijk doet mijn pasje het dan. Straks bibbert 'ie van de kou.
Oeh, zoals dat mooie hoesje van 1+1=1 dat ik al drie jaar met me meesleep. Aan de ene kant mijn ov, aan de andere kant gebruikte treinkaartjes en een buskaart. Maar aan die kant mag nu mijn ov-chip zitten! Eindelijk! En lekker warm.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Misschien moet je hem een jasje aan doen?
Hahahaquote:Op maandag 11 januari 2010 01:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Oeh, zoals dat mooie hoesje van 1+1=1 dat ik al drie jaar met me meesleep. Aan de ene kant mijn ov, aan de andere kant gebruikte treinkaartjes en een buskaart. Maar aan die kant mag nu mijn ov-chip zitten! Eindelijk! En lekker warm.
Ik zit met precies hetzelfde probleem, kwam ik vandaag achter.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:55 schreef Dudeson20 het volgende:
Het is sowieso een waardeloos systeem!
Ik kreeg een tijdelijke product van week + kortingsweekend, terwijl ik in 2009 een weekendov hadNaja opzich geen probleem want nu kan ik in januari met m'n papieren in weekend reizen en met chip door de weeks, 7 dagen vrij reizen! (alleen geen veolia)
Maar nu heb ik weekend er op proberen te laden, en nu staan er 4 reisproducten op, 1 week - 1 kortings weekend - 2 overige reisproducten... Maar die 2 overige zijnd us mijn weekend ov!! En die werken dus gewoon niet![]()
Bel je naar de ov-studentenchipkaart lijn, krijg je een turkse vrouw aan de telefoon die niet eens fatsoenlijk nederlands kan en ook geen fatsoenlijk antwoord geeft en onverstaanbaar!!!! Nou lekker is dat, schiet je mee op..
Iemand enig idee?? Heb er nog niks over kunnen vinden in alle faq's.
Was dit toevallig bij een bus van Veolia ?quote:Op maandag 11 januari 2010 16:00 schreef Conversatie het volgende:
Vandaag ingecheckt (bus): Groen lampje
Bij het uitchecken gaf hij een leesfout aan (rood lampje) na paar keer proberen toch maar uitgestapt...
Hoe kan dit? En maakt het uit?
Heb overigens nog niet dat reisproduct opgehaald...
Neequote:Op maandag 11 januari 2010 16:04 schreef rsmits het volgende:
[..]
Was dit toevallig bij een bus van Veolia ?
Maar ik heb wel gewoon ingecheckt + in januari maakt het toch nog niet uit? (studenten-ov)quote:Op maandag 11 januari 2010 16:33 schreef The_Chosen_1 het volgende:
waarschijnlijk een negatief saldo... Dan kan je niet uitchecken
Ehm, wellicht niet bij alle vervoerders maar bij de RET sowieso wel.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:33 schreef The_Chosen_1 het volgende:
waarschijnlijk een negatief saldo... Dan kan je niet uitchecken
Dom van me je hebt natuurlijk gelijkquote:Op maandag 11 januari 2010 16:36 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Maar ik heb wel gewoon ingecheckt + in januari maakt het toch nog niet uit? (studenten-ov)
Ja, studenten-ovchip alleen nog geen reisproduct, snap er niets van. Probeer al paar dagen te bellen maar je komt er serieus niet door.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:40 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Dom van me je hebt natuurlijk gelijkMaar goed dan weet ik niet wat er mis is... heb je wel een studenten ov-chip dan? Anders heeft het nog geen nut. En een strippenkaart misschien. Maar ik heb geen flauw idee hoe de bus werkt.
Wat ik hoorde was, dat je automatisch wordt uitgecheckt na 24 uur. Maar probeer op ib-groep.nl te kijken. Of hier http://www.ov-chipkaart.nl/ en probeer veel gestelde vragen eens.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:47 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Ja, studenten-ovchip alleen nog geen reisproduct, snap er niets van. Probeer al paar dagen te bellen maar je komt er serieus niet door.Als je vergeet uit te checken en je reist per ongeluk heel lang op saldo, gaat hij dan oneindig in de min? Of is er een limiet? Bijvoorbeeld maximaal 20 euro negatief.
http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/quote:Op maandag 11 januari 2010 17:01 schreef Rengaw het volgende:
Heeft IEMAND een mailadres zodat ik per mail info kan inwinnen?
Ik heb al zeker 7 keer gebeld en geen ENKELE keer iemand aan de lijn gehad. Echt... wát een kutprutsers.
Nog steeds geen reactie hoe het met mijn chipkaart is maar ik vrees het ergste![]()
Ajb, geef me een e-mailadres van de ovchipkaart service
Heeft geen nut, krijg je een standaard mailtje als antwoord, met info die je ook op de site kunt vinden. Blijven bellen is de oplossing. 's Ochtends om 8 uur ofzo wil wel lukken soms. Niet 7 uur, want dan gaan ze net open en bellen ook weer veel tegelijk. Of rond etenstijd 's avonds.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:54 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/
Probeer deze maar. Tenminste ik hoop dat je dit bedoelde.
Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag mijn ov chipkaart geactiveerd, met succes.
Nu vraag ik me wel af of het goed is gegaan.
Als ik inlog op www.ov-chipkaart.nl kan ik zien welke producten er op mijn ov-chipkaart staan:
Studenten OV-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend
Weet iemand of dit klopt? Ik had een weekend ov.
Vraag me namelijk af of het niet "korting week" moet zijn
Ik weet niet zo zeker of dat verkeerd staat. Ik heb namelijk een week-ov en heb ook "korting week" staan. Als het wel klopt is de naamgeving knap verwarrend in ieder geval.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.
Yayquote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.
Owquote:Op maandag 11 januari 2010 21:48 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Ik weet niet zo zeker of dat verkeerd staat. Ik heb namelijk een week-ov en heb ook "korting week" staan. Als het wel klopt is de naamgeving knap verwarrend in ieder geval.
Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ow, ik wacht nog even met (pogingen tot) veranderen!
Ja, ik wacht nog naar even inderdaadquote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.
Bij mij staat er niks (nog steeds niet)quote:Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag mijn ov chipkaart geactiveerd, met succes.
Nu vraag ik me wel af of het goed is gegaan.
Als ik inlog op www.ov-chipkaart.nl kan ik zien welke producten er op mijn ov-chipkaart staan:
Studenten OV-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend
Weet iemand of dit klopt? Ik had een weekend ov.
Vraag me namelijk af of het niet "korting week" moet zijn
1) Chipkaart houden en je abonnement (als je hem er op heb gezet) stopzetten (kan telefonisch)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
Dus vanaf 1 februari heb je ook geen recht meer op je OV kaart? Dan hoef je nu in principe niets te doen, want je kunt tot de 31ste blijven reizen met je tijdelijke product die daarna ook verloopt. De kaart kun je houden en als 'normale' OV-chipkaart gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:
Ik weet niet of dit ook hier hoort;
Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.
Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef bear87 het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis?Of kost het je dan die 80 euro per maand?
http://www.ibgroep.nl/par(...)g_en_toch_reizen.aspquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:
Ik weet niet of dit ook hier hoort;
Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
Ik heb vandaag een tweede aanvraagformulier binnen gekregen...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:04 schreef Stienn het volgende:
Toch leuk van de overheid of wie die dingen regelt. Vandaag kreeg ik m'n derde tijdelijke ov chipkaart in de bus.
Hoeveel meer zou het inmiddels zijn?quote:Voor de invoering van de OV-chipkaart heeft het Ministerie van Verkeer en Waterstaat tot april 2008 130 miljoen euro uitgetrokken. Dit overigens los van 500 miljoen euro die in 2001 aan de NS beschikbaar is gesteld voor toegangspoortjes.
Miss je mobielquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:12 schreef _dirkjan_ het volgende:
Als je in de bus instapt, en je houdt je portemonnee bij dat apparaat, dan checkt ie ook in (zonder dat je je pas eruit haalt). De chauffeur hoort zo'n piep, dus die weet dat je ingecheckt bent.
Wat ik me nu afvroeg, is er niet een apparaatje te maken die net zo'n piepgeluid maakt, zodat je die in je portomonnee kan stoppenWant de meeste lijnbussen waar je voorin bij de chauffeur moet instappen worden toch nooit gecontroleerd door inspecteurs, de enige controle is dus voorin
Thnx!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Rengaw het volgende:
[..]
Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..
http://alexandervanloon.nl/nederlands/?p=233
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |