Ik weet niet zo zeker of dat verkeerd staat. Ik heb namelijk een week-ov en heb ook "korting week" staan. Als het wel klopt is de naamgeving knap verwarrend in ieder geval.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.
Yayquote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.
Owquote:Op maandag 11 januari 2010 21:48 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Ik weet niet zo zeker of dat verkeerd staat. Ik heb namelijk een week-ov en heb ook "korting week" staan. Als het wel klopt is de naamgeving knap verwarrend in ieder geval.
Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ow, ik wacht nog even met (pogingen tot) veranderen!
Ja, ik wacht nog naar even inderdaadquote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.
Bij mij staat er niks (nog steeds niet)quote:Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag mijn ov chipkaart geactiveerd, met succes.
Nu vraag ik me wel af of het goed is gegaan.
Als ik inlog op www.ov-chipkaart.nl kan ik zien welke producten er op mijn ov-chipkaart staan:
Studenten OV-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend
Weet iemand of dit klopt? Ik had een weekend ov.
Vraag me namelijk af of het niet "korting week" moet zijn
1) Chipkaart houden en je abonnement (als je hem er op heb gezet) stopzetten (kan telefonisch)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
Dus vanaf 1 februari heb je ook geen recht meer op je OV kaart? Dan hoef je nu in principe niets te doen, want je kunt tot de 31ste blijven reizen met je tijdelijke product die daarna ook verloopt. De kaart kun je houden en als 'normale' OV-chipkaart gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:
Ik weet niet of dit ook hier hoort;
Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.
Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef bear87 het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis?Of kost het je dan die 80 euro per maand?
http://www.ibgroep.nl/par(...)g_en_toch_reizen.aspquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:
Ik weet niet of dit ook hier hoort;
Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
Ik heb vandaag een tweede aanvraagformulier binnen gekregen...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:04 schreef Stienn het volgende:
Toch leuk van de overheid of wie die dingen regelt. Vandaag kreeg ik m'n derde tijdelijke ov chipkaart in de bus.
Hoeveel meer zou het inmiddels zijn?quote:Voor de invoering van de OV-chipkaart heeft het Ministerie van Verkeer en Waterstaat tot april 2008 130 miljoen euro uitgetrokken. Dit overigens los van 500 miljoen euro die in 2001 aan de NS beschikbaar is gesteld voor toegangspoortjes.
Miss je mobielquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:12 schreef _dirkjan_ het volgende:
Als je in de bus instapt, en je houdt je portemonnee bij dat apparaat, dan checkt ie ook in (zonder dat je je pas eruit haalt). De chauffeur hoort zo'n piep, dus die weet dat je ingecheckt bent.
Wat ik me nu afvroeg, is er niet een apparaatje te maken die net zo'n piepgeluid maakt, zodat je die in je portomonnee kan stoppenWant de meeste lijnbussen waar je voorin bij de chauffeur moet instappen worden toch nooit gecontroleerd door inspecteurs, de enige controle is dus voorin
Thnx!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Rengaw het volgende:
[..]
Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..
http://alexandervanloon.nl/nederlands/?p=233
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |