Mwah, tikt niet heul hard aan. De warmte van de urine voegt ws. meer toe.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:19 schreef marcel-o het volgende:
Gewoon met zn allen buiten urineren.. --> zit zout in
Jij bent incompetent. Het opslaan van een paar honderdduizend ton zout gaat ongelofelijk veel geld kosten voor iets dat maar één keer in de tig jaar nodig is. Zulk extreem winterweer voor langere periode komt bijna nooit voor.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:19 schreef Stoomhamer het volgende:
Stelletje incompetente ambtenaren bij Rijkswaterstaat, die liever aan hun loopbaan denken, lekker van het ene projectje naar het andere, dan een paar honderdduizend ton zout extra op voorraad houden en dan dus te doen waar ze wel voor betaald worden, maar ja zo saai dan ....
Ja want ze kunnen onbeperkt zout opslaan bij de gemeentes.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:19 schreef Stoomhamer het volgende:
Stelletje incompetente ambtenaren bij Rijkswaterstaat, die liever aan hun loopbaan denken, lekker van het ene projectje naar het andere, dan een paar honderdduizend ton zout extra op voorraad houden en dan dus te doen waar ze wel voor betaald worden, maar ja zo saai dan ....
Jezus kerel denk eens na hoeveel de opslag van zout kost en hoe vaak het voorkomt dat er zoveel zout nodig is. Daarnaast: Duitsland heeft hetzelfde probleem, dus ook al die ambtenare zijn incompetent?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:19 schreef Stoomhamer het volgende:
Sterker nog; het bestelde zout voor Nederland moet uit Duitsland komen, waarom heb ik het vermoeden dat ze eerst hun eigen straatjes gaan strooienquote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:34 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Jezus kerel denk eens na hoeveel de opslag van zout kost en hoe vaak het voorkomt dat er zoveel zout nodig is. Daarnaast: Duitsland heeft hetzelfde probleem, dus ook al die ambtenare zijn incompetent?
Zo ging het ook met de 2e wereldoorlog...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:43 schreef Poeke het volgende:
[..]
Sterker nog; het bestelde zout voor Nederland moet uit Duitsland komen, waarom heb ik het vermoeden dat ze eerst hun eigen straatjes gaan strooien
quote:
Lijkt me gelul, kost relatief een habbekrats. De NS kreeg ook veel kritiek dat ze de zaak niet winterbestendig hebben gemaakt, in een land waar winter heel gewoon is, maar ja niet sexy voor de incompetente managers, want zo saai die wissels ..... Nu, na die kritiek, kan het opeens wel en gooien ze er ca. 50 miljoen tegenaan om het in orde te maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:28 schreef AMDB het volgende:
[..]
Jij bent incompetent. Het opslaan van een paar honderdduizend ton zout gaat ongelofelijk veel geld kosten voor iets dat maar één keer in de tig jaar nodig is. Zulk extreem winterweer voor langere periode komt bijna nooit voor.
Denk na voordat je anderen van incompetentie gaat beschuldigen.
Een habbekrats? Wil je zout in China op gaan slaan?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:16 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Lijkt me gelul, kost relatief een habbekrats. De NS kreeg ook veel kritiek dat ze de zaak niet winterbestendig hebben gemaakt, in een land waar winter heel gewoon is, maar ja niet sexy voor de incompetente managers, want zo saai die wissels ..... Nu, na die kritiek, kan het opeens wel en gooien ze er ca. 50 miljoen tegenaan om het in orde te maken.
Tuurlijk jongen. Je hebt helemaal gelijk. Honderden tonnen aan zout inkopen en opslaan kost haast niks. Tuurlijk jongen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:16 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Lijkt me gelul, kost relatief een habbekrats. De NS kreeg ook veel kritiek dat ze de zaak niet winterbestendig hebben gemaakt, in een land waar winter heel gewoon is, maar ja niet sexy voor de incompetente managers, want zo saai die wissels ..... Nu, na die kritiek, kan het opeens wel en gooien ze er ca. 50 miljoen tegenaan om het in orde te maken.
Er is nu 100.000 ton zout gestrooid waar normaal 70.000 ton word gestrooid. En jij wilt dat er in Nederland even een paar honderd ton extra word aangehouden?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:19 schreef Stoomhamer het volgende:
Stelletje incompetente ambtenaren bij Rijkswaterstaat, die liever aan hun loopbaan denken, lekker van het ene projectje naar het andere, dan eenpaar honderdduizend ton zout extra op voorraad houden en dan dus te doen waar ze wel voor betaald worden, maar ja zo saai dan ....
Laat staan de aanvoer van zout/de productie die is natuurlijk ook niet onbeperkt zeker niet als zo ongeveer heel Europa er om schreeuwt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:21 schreef AMDB het volgende:
[..]
Een habbekrats? Wil je zout in China op gaan slaan?
Je hebt een goed bereikbare plaats nodig met veel machines die kapitalen kosten aan aanschaf en onderhoud. Daarnaast is er personeel nodig dat de machines kan bedienen (mocht dat ooit nodig zijn) en dan vele strooiwagens in korte tijd kan beladen.
En laten we dan nog niet beginnen over andere bijkomende kosten, zoals de software systemen die nodig zijn, personeel dat eigenlijk niet gebruikt wordt en apparatuur die staat te roesten omdat deze extra magazijnen nooit nodig zijn.
Ga ergens anders tegenaan schoppen, zaken die wel belangrijk zijn want zulk winters weer komt BIJNA NOOIT voor in Nederland.
Het ligt zelfs vaak jaren ongebruikt opgeslagenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:23 schreef stbabylon het volgende:
65.000 ton heeft Nederland normaal opgeslagen voor de winter. En dat is normaal genoeg. En jij wil er nog even 300.000~400.000 ton extra bij opslaan
Een recht-toe-recht-aan loods met een berg zout zou ongelofelijk veel geld kosten? Get a life.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:20 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Bewijs het maar danVooralsnog komt het gelul van jou.
En dan ben je er natuurlijkquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:24 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Een recht-toe-recht-aan loods met een berg zout zou ongelofelijk veel geld kosten? Get a life.
Verdiep je eens in magazijnkosten en kom dan terug. Je kan het sowieso niet onbeheerd laten liggen en er is apparatuur nodig om het te kunnen verplaatsen indien nodig. Of wil je als het zover is met scheppen de strooiwagens vol gaan gooien?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:24 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Een recht-toe-recht-aan loods met een berg zout zou ongelofelijk veel geld kosten? Get a life.
het is ook pure geldverspilling in 95% van de winters blijft de voorraad onaangetast.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Verdiep je eens in magazijnkosten en kom dan terug. Je kan het sowieso niet onbeheerd laten liggen en er is apparatuur nodig om het te kunnen verplaatsen indien nodig. Of wil je als het zover is met scheppen de strooiwagens vol gaan gooien?
We kunnen het in de zomer toch gewoon terugstoppen?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:23 schreef stbabylon het volgende:
Heb je geleven dat 100.000 ton extra oppompen in Friesland een flinke bodemverzakking kan veroorzaken. Is nml. best veel.
Etten-Leurquote:
Maar als we het nodig hebben hebben we het ook nodig. Anders is het chaos op de wegen en dat kost de economie nog veel meerquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:30 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
het is ook pure geldverspilling in 95% van de winters blijft de voorraad onaangetast.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:48 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Maar als we het nodig hebben hebben we het ook nodig. Anders is het chaos op de wegen en dat kost de economie nog veel meer
Dat betekent niet dat we de zoutvoorraden aan moeten gaan leggen die bijna nooit gebruikt worden. Er is waarschijnlijk al sprake van een niet geringe veiligheidsvoorraad aangezien er normaal maar 70.000 ton gestrooid wordt en er al 100.000 gestrooid is deze winter. En tot nu toe is het zout nóg niet op.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:48 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Maar als we het nodig hebben hebben we het ook nodig. Anders is het chaos op de wegen en dat kost de economie nog veel meer
Dat is pas bullshit. Je leest zeker geen kranten? Ik heb in de VK al een paar keer gelezen dat er een kleine ijstijd aan zit te komenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:21 schreef AMDB het volgende:
Ga ergens anders tegenaan schoppen, zaken die wel belangrijk zijn want zulk winters weer komt BIJNA NOOIT voor in Nederland.
Beetje het verkeerde subforum om over je eitjes te gaan pratenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:14 schreef Poeke het volgende:
Nu moet ik mijn eitje selectief strooien vanmorgen
Klacht: Het zout is bijna op.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Beetje het verkeerde subforum om over je eitjes te gaan praten
wil je je eitjes gevuld hebben?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:14 schreef Poeke het volgende:
Nu moet ik mijn eitje selectief strooien vanmorgen
Klacht: Het zout is bijna op.
Dat komt door de hele bonus / target cultuur, als je je wissels goed verwarmd en dus je targets niet haalt krijg je geen bonus. Beter laat je je wissels in de grond zakken, en bij de eerste de beste strenge winter lopen ze allemaal vast. Je krijgt dan extra budget om de problemen op te lossen, komt het jaar daarna als held uit de bus en vangt weer een extra bonus omdat je de problemen die je met je nalatigheid hebt veroorzaakt weer oplost.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:16 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Ware het niet dat de aubergine een uiterst bederfelijke vrucht is, die het in deze hoeveelheid nog geen twee weken uithoudt. Ik wist natuurlijk niet dat jij dergelijke strapatsen uit zou halen met het geld op mijn rekening!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:22 schreef AMDB het volgende:
Ik ben trouwens voor het opslaan van honderduizenden tonnen aan aubergines, mocht er ooit een aubergine tekort zijn in de wereld dan zijn we rijk.
Tenminste nog 1 iemand die 'm begrijptquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:19 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ware het niet dat de aubergine een uiterst bederfelijke vrucht is, die het in deze hoeveelheid nog geen twee weken uithoudt. Ik wist natuurlijk niet dat jij dergelijke strapatsen uit zou halen met het geld op mijn rekening!
Of kaassausquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:22 schreef AMDB het volgende:
Ik ben trouwens voor het opslaan van honderduizenden tonnen aan aubergines, mocht er ooit een aubergine tekort zijn in de wereld dan zijn we rijk.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:41 schreef AMDB het volgende:
[..]
Tenminste nog 1 iemand die 'm begrijpt![]()
We kunnen ook iemand met een emmertje met zand en schelpen laten strooien, heeft diegene ook gelijk z'n droombaanquote:
Die veegden toch eerst hier de straten schoon?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:45 schreef rashudo het volgende:
[..]
Zo ging het ook met de 2e wereldoorlog...
Die treinen reden wel gewoonquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:51 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Die veegden toch eerst hier de straten schoon?
Dat hebben ze bij ons in de stad jaren geleden al steeds gedaan, en nu in Etten-Leur doen ze alsof het iets unieks isquote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:33 schreef LasTeR het volgende:
Moet je badzout overheen strooien.
Ja, zo werkt dat inderdaad. En zulke instanties kunnen blijven bestaan bij gebrek aan een (echte) vrije markt, want daarin zou zo'n instantie zo kapot geconcurreerd zijn, zodat de betere overblijven.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:12 schreef rashudo het volgende:
[..]
Dat komt door de hele bonus / target cultuur, als je je wissels goed verwarmd en dus je targets niet haalt krijg je geen bonus. Beter laat je je wissels in de grond zakken, en bij de eerste de beste strenge winter lopen ze allemaal vast. Je krijgt dan extra budget om de problemen op te lossen, komt het jaar daarna als held uit de bus en vangt weer een extra bonus omdat je de problemen die je met je nalatigheid hebt veroorzaakt weer oplost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |