Ga je maar weer de straatmocro uithangenquote:
O, jij legt die associatie... Nou, het is a. echt bont (dat had je van het cashmere al mogen begrijpen) en b. een zeer stijlvolle Italiaanse jas van Paul & Shark als het je iets zegt... Bepaald niet de uitstraling die jij voor ogen hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:23 schreef Ascendancy het volgende:
Ga je maar weer de straatmocro uithangen
het vernietigen zou niet gratis zijn. bij het verkopen van kleding aan outlets kunnen ze nog geld verdienen. de algemene gedachtengang is dus dat hun merk schade oploopt als ze het weggeven. ze vernietigen het liever dan dat ze er mensen plezier mee doen. hoe is dat geen afgunst?quote:
Ik zie daar nog steeds geen afgunst in. Wel een gezonde financiële afweging.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:33 schreef Synthesist het volgende:
het vernietigen zou niet gratis zijn. bij het verkopen van kleding aan outlets kunnen ze nog geld verdienen. de algemene gedachtengang is dus dat hun merk schade oploopt als ze het weggeven. ze vernietigen het liever dan dat ze er mensen plezier mee doen. hoe is dat geen afgunst?
Ah, zo. Ik begreep je niet helemaalquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:33 schreef Synthesist het volgende:
[..]
het vernietigen zou niet gratis zijn. bij het verkopen van kleding aan outlets kunnen ze nog geld verdienen. de algemene gedachtengang is dus dat hun merk schade oploopt als ze het weggeven. ze vernietigen het liever dan dat ze er mensen plezier mee doen. hoe is dat geen afgunst?
Dat is ook een goed punt. Maar je weet natuurlijk niet wat de mensen in het artikel zelf doen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
Consumenten kunnen beter eens naar zichzelf kijken in plaats van afschuw spreken over dergelijke bedrijven.
Die bedrijven bestaan niet om mensen te plezieren en bedrijven hoeven ook niet om die reden te bestaan in mijn ogen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:33 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Maatschappelijk-verantwoord ondernemen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die bedrijven bestaan niet om mensen te plezieren en bedrijven hoeven ook niet om die reden te bestaan in mijn ogen.
Ja, de vraag is meer of daar wat leuks tussen hangt.quote:
Het 1 sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Bedrijven kunnen zich beter inzetten om efficiënter te produceren, zodat ze niet blijven zitten met grote voorraden.
Ja, maar dat is heel iets anders dan liefdadigheid.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maatschappelijk-verantwoord ondernemen.
Wel es van gehoord?
Heb je nog niet gezien wat er allemaal vernietigd wordt. Prima spul wat onder controle wordt vernietigd (zodat ook de werknemers niets mee mogen nemen terwijl ze al geen hoog loon hebben)quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:45 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Klopt... de logistieke kosten zijn daar te hoog voor. Het is goedkoper om het weg te flikkeren. Helaas maar zo zit onze kapitalistische wereld in elkaar.
Nah, dacht het niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:42 schreef El_Matador het volgende:
De imagoschade door dit nieuwsbericht zal ze hopelijk op andere -moreel verantwoordere- gedachten brengen.
Dat is bij H&M anders?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, de vraag is meer of daar wat leuks tussen hangt.
Ja? Dan neem ik dan van je aan.quote:
Een typerende opmerking van iemand die de wereld in zwart wit ziet. In mijn ervaring hebben types als jij de intelligentie van een amoebe.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:06 schreef Harlon het volgende:
Inderdaad, geef maar weg. oh en help die mensen ook gelijk even met lopen, hoeven ze dat tenminste ook niet meer zelf te doen. oh en werk gelijk ook even voor ze, hoeven ze dat ook niet meer te doen. Idioten, niets immoreel. Tenzij mensen om medische redenen niet voor zichzelf op kunnen komen moet je ze niet bij het handje gaan nemen, anders leren ze het nooit.
Vaak word het in een arm land geproduceerd door kleine kindertjes van 4 en 5 jaar...quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:52 schreef Esmerallda17 het volgende:
stuur het dan naar een arm land toe ?
Die hebben er nog nooit van gehoord, dus wat maakt het dan uit
Je hebt een vraagteken gemist. En ik kennelijk de aard van jouw opmerking.quote:
Ja, en dan hoeven die uitkerings gerechtigen geen kleren meer te kopen dus nóg minder omzet. Lekker dan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:01 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Vaak word het in een arm land geproduceerd door kleine kindertjes van 4 en 5 jaar...
Maargoed ff OT vind het heel erg zonde, ze kunnen het beter dus aan minder bedeelde uitdelen? of bv 1 x per 4 maanden alle uitkerings gerechtigen en ouders met kinderen en een laag inkomen laten grabbelen ofzo...
Supermarkten inclusief de bijbehorende distributiecentra gooien voor tonnen aan voedsel weg per maand. Dat het schandalig is ben ik met je eens.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb je nog niet gezien wat er allemaal vernietigd wordt. Prima spul wat onder controle wordt vernietigd (zodat ook de werknemers niets mee mogen nemen terwijl ze al geen hoog loon hebben)
Echt schandalig soms.
En ja, ik weet wel dat ze het niet doen omdat mensen die het slecht hebben misschien toch nog hun producten bij elkaar sparen, maar ik zou werkelijk moeite hebben met dergelijk werk.
Het is absurd, maar het gebeurt overal. In het verleden heb ik bij een bakkerij een bijbaan gehad en daar konden we iedere middag "oud brood" weggooien. Gelukkig brachten die het ook met enige regelmatig naar de plaatselijke voedselbank, maar de hoeveelheden waar je over praat zijn gigantisch.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:14 schreef Stuart het volgende:
Absurd natuurlijk. Ze worden er niets slechter van als ze het weggeven. Lijkt zelfs sympathiek. Door het weg te gooien komen ze alleen maar gestoord op mij over![]()
Sticker erop met 35% korting vanwege die houdbaarheid en je maakt een paar klanten nog blijer, EN je krijgt meer geld voor dan het kost om het te laten vernietigen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:11 schreef -Techno- het volgende:
Klanten van die supermarkten vinden dat namelijk een stuk prettiger als ze iets kopen wat minimaal nog 2 a 3 dagen ¨goed¨ is. De wens van de klant zorgt er dus indirect voor dat dit gebeurd. Wat wou je hier aan doen?
Dat is waar. Als ik zie wat wij hier weggooien is eigenlijk ook al te gek voor woordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zelfs op een consumentenniveau is er erg veel verspilling.
Ze geven niks aan bv de medewerkers omdat ze bang zijn dat de medewerkers de boel besodemieteren. Bv door bewust ervoor te zorgen dat artikelen met een te korte houdbaarheidsdatum achter blijven zodat het op een later tijdstip wordt uitgedeeld. Dat gebeurde vroeger namelijk regelmatig. Doordat de targets tegenwoordig veel hoger liggen en de winstmarges lager wil het management deze praktijken uitbannen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:14 schreef Stuart het volgende:
Absurd natuurlijk. Ze worden er niets slechter van als ze het weggeven. Lijkt zelfs sympathiek. Door het weg te gooien komen ze alleen maar gestoord op mij over![]()
Dat gebeurt toch ook..... neemt niet weg dat die oplossing bij lange na niet afdoende is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sticker erop met 35% korting vanwege die houdbaarheid en je maakt een paar klanten nog blijer, EN je krijgt meer geld voor dan het kost om het te laten vernietigen.
verschil is dat een groot deel van supermarkt versproducten nog kan dienen als veevoer. Zonde voor de omzet van de supermarkt, maar toch niet zo ondankbaar als goede kleding vernietigen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Supermarkten inclusief de bijbehorende distributiecentra gooien voor tonnen aan voedsel weg per maand. Dat het schandalig is ben ik met je eens.
Het gaat om artikelen die zogenaamd een te korte houdbaarheidsdatum hebben. Supermarkten willen niet het risico lopen om ¨bedorven¨ spullen te verkopen en daarom hebben ze een regel bedacht. Een minimale verkoops termijn. Bv product X moet minimaal 3 dagen houdbaarheidsdatum hebben anders mag het niet in de schappen liggen.
Klanten van die supermarkten vinden dat namelijk een stuk prettiger als ze iets kopen wat minimaal nog 2 a 3 dagen ¨goed¨ is. De wens van de klant zorgt er dus indirect voor dat dit gebeurd. Wat wou je hier aan doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |