Serieus? Dit riekt wat mij betreft naar Hebreeuwse praktijken. Want dit doe je gewoon niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:48 schreef JediMasterLucia het volgende:
Idioot, geef dan die kleding aan de voedselbanken/minderbedeelden. dan word het tenminste nog gebruikt.![]()
dat is beter dan vernielen en weggooien.
we leven echt in een wegwerpmaatschappij: gooien liever iets weg dan dat een minder bedeelde daarmee blij gemaakt kan wordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:59 schreef Iblis het volgende:
Dit gebeurt inderdaad, maar met zoveel. Boeken worden zo vernietigd, groente, fruit, kleding ook blijkbaar.
Ja maar dat is goed. Want zo hebben onze leiders het gewild en onze leiders zijn van God.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:02 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
we leven echt in een wegwerpmaatschappij: gooien liever iets weg dan dat een minder bedeelde daarmee blij gemaakt kan worden
Inderdaad, geef maar weg. oh en help die mensen ook gelijk even met lopen, hoeven ze dat tenminste ook niet meer zelf te doen. oh en werk gelijk ook even voor ze, hoeven ze dat ook niet meer te doen. Idioten, niets immoreel. Tenzij mensen om medische redenen niet voor zichzelf op kunnen komen moet je ze niet bij het handje gaan nemen, anders leren ze het nooit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:40 schreef devuser_250 het volgende:
[ afbeelding ]
In plaats van ze uit te delen aan minderbedeelden, vernietigt H&M zijn onverkochte kledij, om zo te verzekeren dat niemand deze nog kan dragen of doorverkopen. Dit roept heel wat vragen op bij critici, zij vinden dit namelijk niet ecologisch verantwoord.
Geen uitverkoop
De New York Times ontdekte dat grote ketens als H&M en het Amerikaanse Wal-Mart onverkochte kledij simpelweg vernietigen om dan weg te smijten. Kleinere winkels lossen dit probleem op door een uitverkoop te houden of naar speciale outletwinkels te sturen, dat meldt Styletoday.nl. Omdat de kledij van H&M al zo goedkoop is, doen zij dit echter niet.
Vernietigen
Omdat de ketens er zeker van willen zijn dat de stukken die ze weggooien niet doorverkocht worden, vernietigen ze perfect draagbare dingen. Ze doen dit door middel van machines die gaten maken of ze halen zolen uit schoenen. De New York Times ontdekte dit door in de vuilbakken van een H&M-filiaal in New York te snuffelen, daar ontdekten ze verknipte jassen of exemplaren waar de mouwen van geknipt waren. De Amerikaanse Wal-Mart zou zelfs personeel hebben ingehuurd die de kledij ergens dumpte.
Immoreel
Critici vindend it echter immoreel is, H&M zou bijvoorbeeld de afdankertjes kunnen doneren aan minderbedeelden. Een woordvoerder van Wal-Mart verdedigde zich door te zeggen dat ze normaal niet-verkochte artikelen doneren aan goede doelen en dat ze de situatie zullen uitspitten. Modeketen H&M weigerde commentaar te geven op het artikel in de Times, wel meldt de keten initiatieven te hebben genomen om hun papierberg te verkleinen. (ep)
Bron
Ten eerste: dit is zwaar immoreel, met dit gure koude weer kunnen arme mensen, minderbedeelden wat extra kleding goed kunnen gebruiken.
Ten tweede: dat H&M niet eens commentaar geeft op deze daad is zeer betreurenswaardig.
Ten eerste: in mijn post wordt er niet gevloekt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Inderdaad, geef maar weg. oh en help die mensen ook gelijk even met lopen, hoeven ze dat tenminste ook niet meer zelf te doen. oh en werk gelijk ook even voor ze, hoeven ze dat ook niet meer te doen. Idioten, niets immoreel. Tenzij mensen om medische redenen niet voor zichzelf op kunnen komen moet je ze niet bij het handje gaan nemen, anders leren ze het nooit.
Ze kunnen toch het leger des heils bellen om het te komen ophalen? Dan kost het ze niks.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:30 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij gaat het gewoon om geld. Het kost geld om die rommel (want dat is het!) te vervoeren naar minderbedeelden. En ja, dat je niet wil concurreren met de 5 euro bak door het om de hoek gratis weg te geven snap ik ook wel.
Als je H&M draagt vind je het vast ook niet erg om uit een vuilnisbak te winkelen...
Dit dus....quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:30 schreef DS4 het volgende:
Volgens mij gaat het gewoon om geld. Het kost geld om die rommel (want dat is het!) te vervoeren naar minderbedeelden.
Ik ben bang dat er niet genoeg kandidaten zijn voor de hoeveelheden waar het om gaat.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:34 schreef wonderer het volgende:
Ze kunnen toch het leger des heils bellen om het te komen ophalen? Dan kost het ze niks.
Klopt... de logistieke kosten zijn daar te hoog voor. Het is goedkoper om het weg te flikkeren. Helaas maar zo zit onze kapitalistische wereld in elkaar.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:41 schreef JohnLocke het volgende:
Krom, gebeurt ook veel te vaak met voedsel.
Dat niet alleen: het is nog hypocriet ook om hier over te zeiken. Hoeveel gooien we zelf niet weg wat nog prima te gebruiken is?quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:45 schreef -Techno- het volgende:
Klopt... de logistieke kosten zijn daar te hoog voor. Het is goedkoper om het weg te flikkeren. Helaas maar zo zit onze kapitalistische wereld in elkaar.
Nou, doe dan een beetje en vernietig de rest. En het leger was maar een voorbeeld, er zijn ook organisaties die kleren naar Afrika brengen enzo, of ze opslaan voor als er een ramp plaatsvindt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er niet genoeg kandidaten zijn voor de hoeveelheden waar het om gaat.
Bovendien lijkt het mij ook niet goed voor het imago als alle minderbedeelden in de stad in H&M lopen. Nu al is het discutabele kledij, maar dan heb je pas echt een uitstraling die je niet zoekt!
Het zou mooi zijn... Maar ik begrijp de keuze.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:56 schreef wonderer het volgende:
Nou, doe dan een beetje en vernietig de rest. En het leger was maar een voorbeeld, er zijn ook organisaties die kleren naar Afrika brengen enzo, of ze opslaan voor als er een ramp plaatsvindt.
Mijn oude kleren geef ik altijd aan de buurman, die zorgt ervoor dat het terecht komt ergens in oost Europa. Maar verder snap ik je punt wel hoor, met eten ben ik zelf wat minder ¨correct¨quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat niet alleen: het is nog hypocriet ook om hier over te zeiken. Hoeveel gooien we zelf niet weg wat nog prima te gebruiken is?
Ik ook wel, maar ik ben zo iemand die een boxer met gaten nog niet weggooit want het ziet er nog herkenbaar als een boxer uitquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn... Maar ik begrijp de keuze.
Wie is er nog goedkoper dan H&M dan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ondanks mijn solide salary vind ik H&M juist duur. Ik snap het dus niet.²
Wij geven het mee aan de Roemeense hulp. Maar goed, dat is net zo makkelijk als weggooien natuurlijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:01 schreef -Techno- het volgende:
Mijn oude kleren geef ik altijd aan de buurman, die zorgt ervoor dat het terecht komt ergens in oost Europa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |