abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:11:48 #76
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_76541861
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb je nog niet gezien wat er allemaal vernietigd wordt. Prima spul wat onder controle wordt vernietigd (zodat ook de werknemers niets mee mogen nemen terwijl ze al geen hoog loon hebben)

Echt schandalig soms.

En ja, ik weet wel dat ze het niet doen omdat mensen die het slecht hebben misschien toch nog hun producten bij elkaar sparen, maar ik zou werkelijk moeite hebben met dergelijk werk.
Supermarkten inclusief de bijbehorende distributiecentra gooien voor tonnen aan voedsel weg per maand. Dat het schandalig is ben ik met je eens.
Het gaat om artikelen die zogenaamd een te korte houdbaarheidsdatum hebben. Supermarkten willen niet het risico lopen om ¨bedorven¨ spullen te verkopen en daarom hebben ze een regel bedacht. Een minimale verkoops termijn. Bv product X moet minimaal 3 dagen houdbaarheidsdatum hebben anders mag het niet in de schappen liggen.
Klanten van die supermarkten vinden dat namelijk een stuk prettiger als ze iets kopen wat minimaal nog 2 a 3 dagen ¨goed¨ is. De wens van de klant zorgt er dus indirect voor dat dit gebeurd. Wat wou je hier aan doen?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_76541987
Absurd natuurlijk. Ze worden er niets slechter van als ze het weggeven. Lijkt zelfs sympathiek. Door het weg te gooien komen ze alleen maar gestoord op mij over
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76542879
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:14 schreef Stuart het volgende:
Absurd natuurlijk. Ze worden er niets slechter van als ze het weggeven. Lijkt zelfs sympathiek. Door het weg te gooien komen ze alleen maar gestoord op mij over
Het is absurd, maar het gebeurt overal. In het verleden heb ik bij een bakkerij een bijbaan gehad en daar konden we iedere middag "oud brood" weggooien. Gelukkig brachten die het ook met enige regelmatig naar de plaatselijke voedselbank, maar de hoeveelheden waar je over praat zijn gigantisch.

Zelfs op een consumentenniveau is er erg veel verspilling.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:30:11 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76542986
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:11 schreef -Techno- het volgende:

Klanten van die supermarkten vinden dat namelijk een stuk prettiger als ze iets kopen wat minimaal nog 2 a 3 dagen ¨goed¨ is. De wens van de klant zorgt er dus indirect voor dat dit gebeurd. Wat wou je hier aan doen?
Sticker erop met 35% korting vanwege die houdbaarheid en je maakt een paar klanten nog blijer, EN je krijgt meer geld voor dan het kost om het te laten vernietigen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_76543164
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:28 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Zelfs op een consumentenniveau is er erg veel verspilling.
Dat is waar. Als ik zie wat wij hier weggooien is eigenlijk ook al te gek voor woorden
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:34:06 #81
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_76543184
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:14 schreef Stuart het volgende:
Ze geven niks aan bv de medewerkers omdat ze bang zijn dat de medewerkers de boel besodemieteren. Bv door bewust ervoor te zorgen dat artikelen met een te korte houdbaarheidsdatum achter blijven zodat het op een later tijdstip wordt uitgedeeld. Dat gebeurde vroeger namelijk regelmatig. Doordat de targets tegenwoordig veel hoger liggen en de winstmarges lager wil het management deze praktijken uitbannen.
Erg wrang natuurlijk.... Ik snap waarom mensen hierom boos worden maar vergeet niet: wij leven in een wegwerp maatschappij.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:39:41 #82
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_76543457
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Sticker erop met 35% korting vanwege die houdbaarheid en je maakt een paar klanten nog blijer, EN je krijgt meer geld voor dan het kost om het te laten vernietigen.
Dat gebeurt toch ook..... neemt niet weg dat die oplossing bij lange na niet afdoende is.
pi_76543625
Niks nieuws onder de zon. Alhoewel ik van mening ben dat de kleding beter besteed kan worden dan het weg te gooien. Maar zoals al is gezegd, dat (= duurzaamheid) kost meer geld.
pi_76545082
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:11 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Supermarkten inclusief de bijbehorende distributiecentra gooien voor tonnen aan voedsel weg per maand. Dat het schandalig is ben ik met je eens.
Het gaat om artikelen die zogenaamd een te korte houdbaarheidsdatum hebben. Supermarkten willen niet het risico lopen om ¨bedorven¨ spullen te verkopen en daarom hebben ze een regel bedacht. Een minimale verkoops termijn. Bv product X moet minimaal 3 dagen houdbaarheidsdatum hebben anders mag het niet in de schappen liggen.
verschil is dat een groot deel van supermarkt versproducten nog kan dienen als veevoer. Zonde voor de omzet van de supermarkt, maar toch niet zo ondankbaar als goede kleding vernietigen.

Er is niemand die kleding niet gaat kopen omdat ze het achteraf toch wel gratis krijgen omdat ze het niet kochten. Het is gewoon wrang als bedrijven goede producten vernietigen, slaat echt nergens op. Dit heeft ook niets met het correct voeren van een bedrijf te maken zoals iemand hier opmerkte

men zou gewoon restpartijen van een jaar ervoor weer moeten aanbieden in het des betreffende seizoen. mode is toch maar collectieve waanzin
pi_76548525
Alsof H&M z'n eigen markt moet verknoeien. Dit is trouwens niks nieuws. Gebeurt bij nagenoeg elke winkelketen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')