Supermarkten inclusief de bijbehorende distributiecentra gooien voor tonnen aan voedsel weg per maand. Dat het schandalig is ben ik met je eens.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb je nog niet gezien wat er allemaal vernietigd wordt. Prima spul wat onder controle wordt vernietigd (zodat ook de werknemers niets mee mogen nemen terwijl ze al geen hoog loon hebben)
Echt schandalig soms.
En ja, ik weet wel dat ze het niet doen omdat mensen die het slecht hebben misschien toch nog hun producten bij elkaar sparen, maar ik zou werkelijk moeite hebben met dergelijk werk.
Het is absurd, maar het gebeurt overal. In het verleden heb ik bij een bakkerij een bijbaan gehad en daar konden we iedere middag "oud brood" weggooien. Gelukkig brachten die het ook met enige regelmatig naar de plaatselijke voedselbank, maar de hoeveelheden waar je over praat zijn gigantisch.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:14 schreef Stuart het volgende:
Absurd natuurlijk. Ze worden er niets slechter van als ze het weggeven. Lijkt zelfs sympathiek. Door het weg te gooien komen ze alleen maar gestoord op mij over![]()
Sticker erop met 35% korting vanwege die houdbaarheid en je maakt een paar klanten nog blijer, EN je krijgt meer geld voor dan het kost om het te laten vernietigen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:11 schreef -Techno- het volgende:
Klanten van die supermarkten vinden dat namelijk een stuk prettiger als ze iets kopen wat minimaal nog 2 a 3 dagen ¨goed¨ is. De wens van de klant zorgt er dus indirect voor dat dit gebeurd. Wat wou je hier aan doen?
Dat is waar. Als ik zie wat wij hier weggooien is eigenlijk ook al te gek voor woordenquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zelfs op een consumentenniveau is er erg veel verspilling.
Ze geven niks aan bv de medewerkers omdat ze bang zijn dat de medewerkers de boel besodemieteren. Bv door bewust ervoor te zorgen dat artikelen met een te korte houdbaarheidsdatum achter blijven zodat het op een later tijdstip wordt uitgedeeld. Dat gebeurde vroeger namelijk regelmatig. Doordat de targets tegenwoordig veel hoger liggen en de winstmarges lager wil het management deze praktijken uitbannen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:14 schreef Stuart het volgende:
Absurd natuurlijk. Ze worden er niets slechter van als ze het weggeven. Lijkt zelfs sympathiek. Door het weg te gooien komen ze alleen maar gestoord op mij over![]()
Dat gebeurt toch ook..... neemt niet weg dat die oplossing bij lange na niet afdoende is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sticker erop met 35% korting vanwege die houdbaarheid en je maakt een paar klanten nog blijer, EN je krijgt meer geld voor dan het kost om het te laten vernietigen.
verschil is dat een groot deel van supermarkt versproducten nog kan dienen als veevoer. Zonde voor de omzet van de supermarkt, maar toch niet zo ondankbaar als goede kleding vernietigen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:11 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Supermarkten inclusief de bijbehorende distributiecentra gooien voor tonnen aan voedsel weg per maand. Dat het schandalig is ben ik met je eens.
Het gaat om artikelen die zogenaamd een te korte houdbaarheidsdatum hebben. Supermarkten willen niet het risico lopen om ¨bedorven¨ spullen te verkopen en daarom hebben ze een regel bedacht. Een minimale verkoops termijn. Bv product X moet minimaal 3 dagen houdbaarheidsdatum hebben anders mag het niet in de schappen liggen.
Klanten van die supermarkten vinden dat namelijk een stuk prettiger als ze iets kopen wat minimaal nog 2 a 3 dagen ¨goed¨ is. De wens van de klant zorgt er dus indirect voor dat dit gebeurd. Wat wou je hier aan doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |