RealZeus | maandag 4 januari 2010 @ 23:14 |
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC Waar we fantaseren over trucks met neuzen: ![]() Wel eens kort door de bocht gaan ![]() De trailer een andere route verzint dan de trekker ![]() En we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen: ![]() Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt: Van rijtijdenleed ![]() tot lading die gleed: [ Bericht 91% gewijzigd door RealZeus op 04-01-2010 23:33:41 ] | |
willempjewever | maandag 4 januari 2010 @ 23:22 |
Even een vraagje aan de chauffeurs: zijn er ook dagen waarop je een vrachtwagen kan bekijken (ook voor kinderen)? Zelf zou ik weleens een vrachtwagen van binnen willen zien en mijn zoon is er ook gek op. Waar kan zoiets? We wonen in Friesland trouwens. | |
druppelkut | maandag 4 januari 2010 @ 23:29 |
quote:In Assen zijn ieder jaar die truckdagen. Misschien een ideetje? Volgens mij het Truckstar Festival | |
RealZeus | maandag 4 januari 2010 @ 23:35 |
Ik weet niet wanneer het is maar op de BedrijfsautoRai kun je ook in de auto's kijken, dat kan waarschijnlijk met Truckstar niet. | |
druppelkut | maandag 4 januari 2010 @ 23:37 |
Die OP ![]() | |
RealZeus | maandag 4 januari 2010 @ 23:40 |
quote: ![]() | |
RealZeus | maandag 4 januari 2010 @ 23:40 |
De eerste drie staan al jaren op mijn computer en de laatste (mijn bier, wat doe je) zag ik hier al vaker. | |
Wupppie | maandag 4 januari 2010 @ 23:50 |
He eikels, waarom moeten jullie altijd met 2 km/u verschil inhalen? | |
druppelkut | maandag 4 januari 2010 @ 23:52 |
quote:Da's om sukkels zoals jij te irriteren ![]() liefst doen we dat met 1 km/h verschil | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:01 |
quote:Om jou zoiets bij te brengen als geduld. ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:03 |
quote:Een bevriende chauffeur eens vragen? Of anders eens kijken of bedrijven in de buurt binnenkort soms een open dag hebben? Anders gewoon eens bij een bedrijf in de buurt vragen of je op een zaterdagmorgen eens mag komen kijken? Een beetje welwillend bedrijf zou daar best aan meewerken denk ik ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:07 |
quote:Mijn kwalitatief uitermate geweldige foto met een deel van mijn vinger staat al jaren op jouw computer? ![]() Wel een leuke OP ja ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:08 |
quote: ![]() ![]() ![]() Auto's die van autotrailers aflazerden na een noodstop en zulks. | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:11 |
quote:Ja, toen was ik 16 ofzo en fietste ik van school naar huis, kwam ik dat tegen ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:12 |
quote:Dat zou kunnen. Hij staat op mijn externe HD dus hij heeft zelfs op mijn vorige pc gestaan. ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:12 |
quote:En toch he? Ik heb het met een collega eens uitgeprobeerd. Hij zou plankgas rijden, volgens zijn tomtom 89km/h, en ik zou me inhouden. Uiteindelijk heb ik op mijn tomtom 84km/h gereden. En dat dan op een rit van de immer pittoreske Achterhoek naar een gat in the fucking middle of niks een eindje voorbij Donauwörth. Heel bewust ook de pauzes precies even lang gehouden, en zo heb ik de hele dag achter hem aan gereden. We zijn tegelijk de poort uit gereden, en nou mag jij eens raden hoe veel later ik bij dat andere bedrijf de poort binnen reed dan hij. Nou? Wat denk je? Drie!!! minuten!!! was ik later dan hij. Op 9 uur sturen! Met twee verder identieke auto's met identieke trailers erachter en zelfs exact dezelfde lading. Dat inhalen met maar zo weinig snelheidsverschil ís ook zinloos, de winst die men daarmee denkt te behalen zit gewoon tussen de oren. Bovendien, bij de volgende afslag gaat die ander er toch af, of moet je er zelf af, dus why bother. Of je duikt 5 minuten later de file in en dan staat ie net zo mooi weer strak achter je, weg winst. Bovendien, je wordt toch per uur betaald? Zal het jou boeien dat je wel een hele minuut later komt? Kijk, als er een tankwagen voor zit, dan blaas ik er ook voorbij. Maar. Die tankwagens rijden wel maar streep 80, en als ik er langs ga trap ik hem ook tegen de begrenzer. Dan is het verschil dus al gauw een km of 8, en dan ben je er in no time langsheen. En daarna ga ik vrolijk weer 85 rijden, ik moet de bekeuringen zelf betalen dus ik kijk wel uit ![]() ![]() | |
motaro | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:14 |
tankwagens zijn toch ook begrensd op ongeveer 83 ? | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:16 |
quote:Nee hoor, ze kunnen gewoon 88 net zoals de rest. Alleen rijden die jongens dus met gevaarlijke stoffen, en hebben dus nogal wat verantwoordelijkheid in de nek. Om claims en aansprakelijkheid te vermijden mócht er iets mis gaan, houden ze zich heel strikt aan de regels. Want áls het misgaat, gaat het met die auto's ook góed mis ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:16 |
quote: Het scheelt uiteindelijk ook maar heel weinig. Da's met een personenauto net zo, het verschil tussen 120 en 140 is maar een paar minuten. In de nacht is het verschil groter. En dat zit ook tussen de oren. Het zal allicht wat schelen. Toen de auto's bij mijn vorige werkgever terug gezet werden van 90 naar 86 scheelde dat toch al met al een kwartier op een nachtrit naar België. Maar goed, geen files etc dus dan kon je doorrijden. En met een oude FH scheelde het nog meer, die liep 93. ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:17 |
quote:Boeiend, het zit niet in mijn mentaliteit als persoon om achter in de rij aan te sluiten als ik naar voren kan. Automobilisten moeten ook zo nodig met 125 inhalen als ik er voorbij wil met 150. Niet zeuren en gewoon wachten dus. | |
motaro | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:19 |
quote:Hehe, totaal niet aan gedacht eigenlijk.. Dacht altijd dat ze zo laag begrensd waren, omdat je er echt geen een veel harder ziet rijden. | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:22 |
quote:Vloeistoffen hebben over het algemeen ook andere 'bewegende' eigenschappen dan vaste ladingen. | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:23 |
quote:Dus omdat die ander in de sloot springt, spring jij er maar achteraan? En als jouw collega's zoiets doen, en alle automobilisten moeten er voor op de rem, waardoor de laatste zowat stilstaat, en jij dus ook, wat vind je daar dan van? Of zijn het dan soms de kut-automobilisten die niet rijden kunnen? We willen uiteindelijk toch met z'n allen zo snel mogelijk van A naar B? En dat bereik je toch alleen maar door een beetje samen te werken, inzicht te tonen en elkaar een beetje de ruimte te geven? En al doen anderen het ook, wat dan nog, wie is hier nou de professional? En als je zo graag voorop wil rijden, waarom ga je dan niet juist wat kalmer aan doen? Dan rijd je ook voorop. En de rest achter jou ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:26 |
quote:Mijn punt was juist dat ik doe wat ik zelf wil en niet omdat een ander dat perse doet. Dus als anderen in de sloot springen kan ik nog steeds nadenken of dat voor mij wel goed is. Waarschijnlijk spring ik dus niet. We willen allemaal zo snel mogelijk van A naar B, klopt. Maar 9 van de 10 auto's op de weg zijn hufters dus ik doe vrolijk mee. Zo los je inderdaad het probleem niet op maar het rijdt wel lekker. En als ik kalmer aan doe houdt ik het verkeer nog verder op, en dat zit HELEMAAL niet in mijn mentaliteit... Ik kan hier wel gaan proberen te verantwoorden dat inhalen snel is enzo, maar ik ben toch maar gewoon eerlijk. | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:27 |
Waar moet dat heen als zelfs chauffeurs onderling op elkaar gaan zeiken over het inhalen van vrachtwagens? ![]() | |
motaro | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:28 |
quote:Dat is ook zo.. Ben zelf nooit verder gekomen dan een rijdende pedaalemmer, maar vindt t leuk zulk soort dingen te leren/lezen. Jullie denken toch aan dingen waar (in feite) een leek niet aan denkt. | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:30 |
![]() Met dank aan Snakey lopen wij een gezellig KPD-filmpje mis ![]() Mening over persoonlijke topics | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:32 |
quote:Ik heb net een tr geplaatst en snakey bedankt voor het sluiten. Was duidelijk 1 van mijn mindere topics ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:34 |
quote:En die 9e van die 10 vindt dat ook van de andere 8. En die 8e van die 10 weer van de voorgaande 7. En ga zo maar verder. Punt blijft dat je per saldo met het hele gedoe niks opschiet, en dat het voor jezelf als chauffeur een hele hoop energie en stress kost die je heel simpel zelf kunt wegnemen. Dat is een stukje bewustwording dat moet groeien. Hoe meer mensen de professionaliteit tonen om die discipline op te brengen, hoe minder hufters er dus zijn, hoe minder mensen als een hufter gaan reageren, en dus hoe beter we uiteindelijk van A naar B kunnen. En dat brengt ons meteen bij het volgende punt: de bijscholingsregeling. Ik ben dus van mening dat een cursus zuinig en bewust rijden op z'n tijd helemaal zo gek nog niet is en dat zoiets best verplicht mag worden. Kommaarrrrrrrrrrrrrrrrr ![]() Voor de duidelijkheid: dit is maar mijn mening en mijn ervaring, en het is jouw goed recht om het daar niet mee eens te zijn uiteraard. Net zo goed dat ik het dus ook niet met jou eens ben wat betreft het inhalen. Even goeie vrienden ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:34 |
quote:Heb je ook juweeltjes dan? | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:35 |
quote:Het topic was compleet ruk maar ik dacht er wel een goede wending aan te geven. Filmpje van Druppelkut in KPD zodat alle truckers hun treksok weer te eten konden geven. ![]() Maar ja, ze moeten het weer met die oude Playboy of Tuk doen. ![]() ![]() | |
motaro | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:36 |
heb een Passie voor de Foxy ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:37 |
Nou loop ik toch al een paar jaartjes mee hier op FOK!, maarehmm.... KPD? | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:37 |
quote: quote:Die opmerking had ik speciaal er in gezet omdat ik wist hoe je zou reageren ![]() En ik ben geen full-time chauffeur dus dat beetje extra inspanning kan ik me op de zaterdagochtend wel veroorloven. En dat je in theorie gelijk hebt weet ik ook wel, ik ben niet achterlijk, maar ik ben het praktisch gezien oneens met je ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:38 |
quote:Keiharde Porno voor Danny ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:39 |
quote:Nou, het is geen schande op KPD niet te kennen hoor ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:39 |
quote:Keiharde Porno voor Danny. Subforum hier ergens. Moet je toestemming voor vragen om erin te kunnen kijken/posten ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:40 |
quote:Hoh. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik krijg op zaterdag 150%. Mooi niet dat ik dan harder ga rijden/lopen/kruipen/schijten dan strikt noodzakelijk is ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:41 |
quote:Oh. Te laat. Nu heb ik zo'n vriending ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:41 |
quote:Nouja, ik kreeg inderdaad ook 150%. Het probleem met mij is dat ik voor mijn baas ook werk zoals ik zou hopen/verwachten dat mijn personeel ook voor mij werkt. Helaas is dat wel eens nadelig voor mezelf ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:42 |
quote:En dus kun je ineens geen porno meer kijken? ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:42 |
quote:Juist, je bent toch een vent of niet? ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:42 |
quote:Hard en slecht betaald? ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:42 |
quote:VrienDING ????????? | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:43 |
quote:Ik typ dat altijd per ongeluk als ik "vriendin" wil typen. Ik denk dat het in mijn natuur zit ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:43 |
quote: ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:45 |
Oh, en als mannen geen porno kijken zijn ze volgens mij niet gezond ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:46 |
quote: ![]() ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:49 |
quote:Nou dat doe ik ook. Ik rijd rustig en bewust, wat er toe leidt dat ik als zaterdagbeunhaas structureel 10 tot 15% zuiniger rijd dan de vaste chauffeur op de betreffende auto. Dat scheelt de baas een hoop centen. Verder vul ik netjes mijn uren in zoals ik ze ook daadwerkelijk gedraaid heb. Een kwartiertje lossen en een kwartiertje koffie zuipen bij de klant streep ik dus niet aan als een kwartiertje wachten en dan een kwartiertje lossen. Verder zorg ik dat ik de boel weer netjes heel en compleet terug op de dam zet, en behandel ik de boel zoals ik zou doen als het van mezelf was. Binnen die grenzen doe ik wat ik kan om e.e.a. zo snel mogelijk te laten verlopen. Ook als dat betekent dat ik dus de rit een beetje omgooi, een hoop kilometers (en dus rijuren) uitspaar, en dus mezelf qua uren wat in de vingers snijdt. En ik denk dat je als transportondernemer niet heel veel meer dan dat van je chauffeurs verwachten kunt ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:51 |
quote:Ja hoor, van ons werd verwacht dat wij laden en lossen gedeeltelijk als rust registreerden. ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:52 |
quote:Jah, ik kan nogsteeds niet helemaal aan het idee wennen ![]() ![]() quote:Mjah maar dat hoeft zij niet te weten ![]() ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:53 |
quote:10% zuiniger rijden en een uur langer opschrijven is alsnog duurder voor de baas ![]() Maar het is maar net hoe je het bekijkt inderdaad. Personeel zijn nooit 100% engeltjes. Als ik later een bedrijf heb met 100 man in dienst waarvan er 50 jouw weg volgen en 50 mijn weg, dan kan ik al geen beter personeel dromen denk ik ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:54 |
quote:Dat heet jatten van je personeel. De enige afspraak die wij hebben is dat van ieder vol uur wachten het laatste kwartier gestreept wordt in het kader van 'je zit immers dat volle uur koffie te zuipen'. Nouja, vrede mee, zo is het eigenlijk ook. Maar die tijd dat ik wat voor de baas aan het doen ben, als in laden of lossen, krijg ik netjes betaald ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:55 |
quote:Ik heb ooit eens op mijn kop gekregen dat ik in Schiedam 49 minuten stil had gestaan en toen pas ben gaan rijden. Alsof die containers vanzelf gewisseld zijn in die 49 minuten ![]() Ben daar aangekomen, containers gewisseld en 49 minuten later weer gaan rijden. Ik kreeg dat niet in z'n hoofd. | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:56 |
quote:Ik blijf er bij dat het minutenwerk is, op die paarhonderd km op een zaterdag scheelt dat écht geen vol uur. Zeker niet met een klant of 5, 6. En dan laat mij maar lekker 10% zuiniger rijden ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:58 |
quote:Zulke lui moet je eens een dagje meenemen. Zo heb ik mijn baas ook al eens een dagje meegenomen, zo van, nou kom dan maar eens kijken hoe het werkelijk gaat als je het er niet mee eens bent ![]() ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 00:58 |
Tja, zo heb ik ook ooit bij een baas gezeten waar ik van mijn eerste collega geleerd heb dat je van het dock naar de parkeerplaats onder de 2kmpu moet rijden omdat de tacho dan niets registreert. Anders analyseren ze 's avonds je schijven en krijg je de koffieminuten niet betaald. Daar heb ik niet lang gewerkt. | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 01:01 |
quote:Staat anders gewoon in de CAO dat je pauzes onbetaald zijn. Je zou als chauffeur de ballen moeten hebben om dat ook gewoon zo op te schrijven. En dan heb ik het niet over 3 minuten waarin je ff gauw een bak pleuâh naar binnen gooit, maar over een kwartiertje koffieleuten met de collega's ![]() Edit: poh, bedtijd. Truste heren & dame ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 01:01 |
quote:Stomme is dat hij 12 jaar chauffeur was daar. En toen planner is geworden. Maar ja, als je zelf eerst bij een klant een kwartiertje koffie drinkt om vervolgens naar een tankstation te rijden om daar 3 kwartier te pakken, dan vertrouw je je personeel ook niet. | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 01:04 |
quote:Ik heb het over even uit het dock, je auto op de parkeerplaats, even naar binnen voor een bak koffie en weer naar buiten. 3/4 minuten hooguit. Pauzes werden uiteraard gewoon afgetrokken. Maar als je aan het einde van de maand een loonstrook krijg waar netjes je "gesmokkelde" minuten op gespecificeerd stonden is het voor mij vlug over. Ik werk toch zeker niet voor de Gestapo? | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 01:08 |
Ik wil nu in elk geval een werkgever die wel de CAO ten volle naleeft zonder allerlei schimmige constructies om bepaalde dingen maar niet te hoeven betalen. En een bedrijf dat zijn personeel waardeert. Maar goed, dat zal wel niet in de transport worden, ik moet nog maar eens even bedenken waar dan wel. ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 01:15 |
Welke regio? | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 01:34 |
quote:Regio Groningen. ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 01:44 |
quote:Ja, daar ken ik toch helemaal niemand. ![]() ![]() | |
LoempiaLiza | dinsdag 5 januari 2010 @ 03:58 |
Over dat 80/90 rijden, ik heb dinsdags normaal een rit waarbij ik eerst vanuit Apeldoorn naar A'foort/H'wijk/Putten ga, dan in Alphen a/d Rijn laden voor A'doorn/A'doorn/Deventer/Meppel/Wolvega/Drachten, dan is 90 rijden het verschil tussen 9,5 rij-uren of 10,5. Een keer raden hoe hard ik rijd, het is trouwens een 600-650km met allemaal bekende adressen waarbij ik in Alphen nog wel eens een uur sta te laden. Heb het met toestemming uitgeprobeerd, dus het scheelt gewoon echt een rij-uur. | |
TommyGun | dinsdag 5 januari 2010 @ 07:48 |
Mooie OP ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 09:19 |
quote:En die ene keer dat je het probeerde was het niet toevallig ook slecht weer, files, ongelukken, verdwaalde dakduiven die te lang blijven staan bij het stoplicht, en noem maar op? Want die rit waar ik het over had is ook bijna 700km, maar aan 1 streep. En in principe doet een groter aantal adressen de behaalde winst juist teniet ![]() Bovendien, het ging er niet om dat iedereen nou streepje 80 moet gaan rijden, maar om het verschil tussen tegen de begrenzer blijven hangen en dus gaan inhalen met 1 km/h verschil, of er achter blijven hangen en de knop van de cruise control een tik geven. Dan maar 1km/h langzamer. En dát scheelt je écht geen uur ![]() | |
Wupppie | dinsdag 5 januari 2010 @ 10:47 |
maar de gemiddelde domme vrachtwagenchauffeur denkt natuurlijk van wel. | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 11:10 |
quote:Kun jij niet gewoon wegblijven uit dit topic? Als je niks anders te melden hebt dan getroll. | |
TommyGun | dinsdag 5 januari 2010 @ 11:19 |
Spareribs op de A67 Geldrop ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 11:33 |
quote:Kom maar eens een dagje mee, kijken of de gemiddelde chauffeur zo dom is ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 11:36 |
quote:Er zijn wel een paar gevalletjes meer gebeurd vandaag ![]() ik ben al een hele tijd aan het proberen om van ZO Brabant naar de europoort te rijden. Geen succes. Ben namelijk al bij Prinsenbeek ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 11:40 |
Volgens mij ligt er op de A16 een auto in het water. Komen net 1 pliesiewagen en 2 brandweerauto's voorbij. Waarvan 1 hoogwerker en 1 met een bootje erachter. Correctie: 2 pliesies ![]() | |
Light | dinsdag 5 januari 2010 @ 11:51 |
quote:Het belangrijkste is toch wel dat ze de weg volgen en niet zomaar afslaan waar helemaal geen bocht is. ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 12:39 |
Niks gezien op de 16. Wel dat de sporen van die auto's voor de moerdijkbrug de berm in en naar beneden gingen. | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 13:16 |
quote:Ja, dan zou ik ook gek worden. Je moet niet te lang bij Prinsenbeek blijven natuurlijk. ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:01 |
quote:Met al die bedrijven die vorig jaar failliet zijn gaan acht ik de kans op werk ook vrij klein. Behalve bij die bedrijven waar niemand wil werken omdat ze de chauffeur structureel naaien. En daar zijn er helaas nog te veel van. | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:02 |
quote:En wat doet Wuppie het meesterbrein dan voor werk? ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:04 |
quote:Tja, in dat schuitje zitten helaas heel veel mensen tegenwoordig. Ik weet niet of verhuizen een optie is, maar dat werpt wel een verse blik op het probleem. Ik ben zelf een half jaar geleden naar het buitenland gegaan en dat is zo'n beetje mijn beste beslissing in tijden geweest. | |
willempjewever | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:05 |
quote:Dank je, dat lijkt mij het leukste. Het was even zoeken op die vage site van ze, maar het is 24 en 25 juli 2010. Daar ga ik heen met mijn zoon. | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:06 |
quote:Het is een heel leuk evenement, maar sommige dingen zijn niet echt voor kleine zoons geschikt ![]() ![]() Ik mag er graag komen, dat wel! | |
willempjewever | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:09 |
quote:Komen er helemaal geen kinderen? Van mij mag hij wel een naakte vrouw zien hoor, vind papa ook niet erg ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:10 |
quote:Nee hoor, ik ga er niet om verhuizen. Home is where the heart is en zulks. Of zoals Daniël Lohues zingt: Hier kom ik weg Dan maar ander werk. Iets met meer zekerheid en minder genaai. | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:12 |
quote:Tja, ik heb de vreemdste dingen voorbij zien komen. Vrouwen van 50 in bikini, topless vrouwen, dildo's op straat uitgestald voor de vrachtwagen, natuurfilms op TV in de cabine, etc. Ik vind het allemaal wel grappig om te zien, maar ik weet niet of het voor de kleine man ook zo leuk is. Dat kan ik niet beoordelen, ik meld het alleen even ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:14 |
quote:Tja, dat thuis nog altijd thuis is heb ik ook ondervonden. Er zijn veel Nederlandse (Brabantse) dingen die ik mis. Zoals het allersimpelste: Gewoon Brabants kunnen praten thuis. Maargoed, het is wel een hele leuke ervaring en om zomaar alles thuis achter te laten en opnieuw te beginnen in het buitenland is ook leuk. Dat wil niet zeggen dat ik voor altijd weg blijf. Ik vind 1 jaar leuk, 2 jaar kan wel, alles tot 5 jaar vind ik zelfs wel goed, maar Brabant is thuis en nergens anders. | |
willempjewever | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:16 |
quote:Bedankt voor de waarschuwing ![]() Ik zal wel even zien terzijnertijd. Ik kan het wel combineren met een bezoek aan vrienden in Emmen, dus als het niks is gaan we gewoon naar de dierentuin. Op foto's van de afgelopen jaren zie ik wel wat mannen met buggy's staan, dus we gaan er lekker heen en voor mij ook genoeg te zien dus. De vrouw laten we maar thuis ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:20 |
quote:Mwah, als hij nog zo jong is dat hij in een buggy zit valt het waarschijnlijk allemaal wel mee. Dat besef dat zoiets "raar" of "apart" of nog beter: "grappig" is komt volgens mij toch pas een paar jaar later ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:24 |
Ik zat aan andere buggy's te denken ![]() Je weet wel, die met een motor. Slechte vrouw ben ik ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:34 |
quote:Dan heb ik nu al medelijden met eventuele kinderen. ![]() | |
willempjewever | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:45 |
quote:Die zoon van mij zou het niet verkeerd vinden hoor ![]() Ik zag vandaag trouwens een vrouwelijke vrachtwagenchauffeur bij Harlingen rijden, echt de 1e keer dat ik dat gezien heb (let er eigenljik normaal niet zo op). | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 14:49 |
quote:Ik zie dat wel vaker. Vooral als ik in de spiegel kijk ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:08 |
quote:[vooroordeel] Het verschil tussen een mannelijke en vrouwelijke chauffeur is nauwelijks zichtbaar.[/vooroordeel] ![]() | |
glasbak | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:48 |
Wat gaat dit hard zeg ![]() Hebben de chauffeurs niets te doen vandaag? ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:57 |
quote:Ik ben werkloos sinds de jaarwisseling dus nee. Alhoewel ik zo nog even moet dweilen, daar heb ik nu ineens wel allemaal tijd voor. ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 17:33 |
quote:Zaterdagboer en vakantiehobbyist aan het werk hier ![]() En in het dagelijks leven als student is er soms wel ff een momentje van rust ja ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 17:58 |
Files doen ook wonderen voor je postcount | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 18:00 |
quote:Lelijk maar vaak een waar vooroordeel ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 18:47 |
quote:Conclusie: chauffeurs zijn vaak langharig werkschuw tuig ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:19 |
quote:Kortom, jij hebt een tuinbroek aan, rookt zware shag, hebt ook zware shag op bepaalde plaatsen, stinkt naar zweet, loopt op klompen. ![]() Om kort te gaan: je ziet er niet zo uit als je ava. | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:21 |
![]() Da's K3-Josje ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:23 |
quote:En waarom staat die in jouw ava? ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:24 |
fan ![]() kan ongeveer elk liedje meezingen ![]() en kleine neefjes helpen mee aan het fan worden | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:35 |
quote: ![]() ![]() | |
Anne | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:46 |
quote:Hè, eindelijk. Een ontopic-post ![]() Hint. | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:49 |
quote:Zo, want er staan maar liefst 10 off topic posts in ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:51 |
quote:Ijsmeis ![]() SPOILERps, lees je wel topicreports? | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 19:59 |
quote:Blahblahblahblahvrachtwagensblahblahblahblahblahopleggersblahblahtrekkerblah. | |
Anne | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:11 |
Ik lees TR's ja, maar ik zag maar één reactie van 'm, dus ik heb het maar laten zitten (mede omdat ik het zo laat zie pas en ik zag dat jullie 'm zelf al uitgejoeld hadden).quote:Da's niet de bedoeling ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:14 |
quote:Ik vind deze SC veul gezelliger. | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:15 |
quote:andere mods zijn het niet eens met je ![]() wij zijn zelfs uit andere topics weggejaagd omdat het vrachtwagentopics werden. dus...... offtopic gaat zo nu en dan zeker wel gebeuren. Zo, en nu weer over vrachtwagens en aanverwante zaken (en dat zijn er veel) | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:17 |
quote:Met dank aan Klonk. En Anne, je hoeft wat mij betreft niet de Harajuku. van PTA te worden. ![]() | |
Anne | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:19 |
Zo nu en dan is zeker niet erg, maar daarnet was het wel weer ff genoeg. En ik weet niet wat "de Harajuku." is. Maar goed ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:19 |
Klonk en ik zijn hier geen mod meer ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:20 |
quote:Nee, maar als het jullie uitkomt, lullen jullie net zo hard mee ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:21 |
quote:Ja, maar niet als mod. En de reden dat ik hier niet eerder heb gepost is dat ik er geen hol aan vond. ![]() ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:23 |
quote:Kijk maar eens in US. Dat wordt bij elke letter die offtopic is doodgemod. ![]() Oh, ontopic: in US heb wordt je bij elke minuut rijtijdoverschrijding al aangehouden door de BAG. ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:23 |
quote:Nee, en da's jammer. | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:24 |
quote:lol ![]() Ik heb even terug gekeken. Post 99 t/m 101 zijn offtopic en gaan over mijn avatar. En ook dat te maken met vrachtwagens (zijdelings), over het uiterlijk van de vrouwelijke chauffeur. Sorry Anne dat ik hierover doorga. Nu hou ik op ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:28 |
quote:Laten we het hier constant over het uiterlijk van knappe vrouwelijke chauffeurs hebben ![]() ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:49 |
quote:Jah waar blijven die foto's van de containerkoningin in kerstpakje! ![]() | |
druppelkut | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:59 |
quote:Op de containerkoningins computer ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 21:04 |
quote:Das heul nie leuk! | |
TommyGun | dinsdag 5 januari 2010 @ 21:13 |
http://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=3512 knor knor | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 21:47 |
quote:Nah ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 22:03 |
quote:Dat is 1 afgeschreven trekker, en 1 afgeschreven oplegger, en 1 vrachtje knorretjes met een buitenkansje om van de slager te ontsnappen ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 22:04 |
quote:En een stuk afgeschreven vangrail. | |
Bartholomeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 22:06 |
quote:Mierenneukert ![]() | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 22:08 |
quote:Nou, ik zou het niet willen betalen, ik denk dat dat nog best een stukje geld kost. | |
TommyGun | dinsdag 5 januari 2010 @ 22:09 |
quote:En beschadigd wegdek, en vervuilde grond, en extra slijtage vanwege het gebruik van de matrix borden, en... | |
Barcaconia | dinsdag 5 januari 2010 @ 22:10 |
quote:En een chauffeur die een half jaar lang niet meer in de kantine kan komen zonder uitgelachen te worden. | |
RealZeus | dinsdag 5 januari 2010 @ 22:13 |
quote: En die daar niet mee om kan gaan en dus overspannen thuis zit en dat kost de baas ook weer geld. | |
TommyGun | dinsdag 5 januari 2010 @ 22:17 |
Kortom; genoeg schade ![]() | |
druppelkut | woensdag 6 januari 2010 @ 09:48 |
Arghhh.... Een of andere knurft heeft voor de Drechttunnel de hoogtedriehoekjes aangetikt --> stoplichten aan ![]() | |
RealZeus | woensdag 6 januari 2010 @ 11:14 |
quote:En jij was het niet? ![]() | |
druppelkut | woensdag 6 januari 2010 @ 11:20 |
quote:Nope. Kan niet eens. Gisteren wel de van de Benelux aangetikt met een stukje ijzer. Zag het driehoekje bewegen maar er gebeurde verder niks ![]() | |
RealZeus | woensdag 6 januari 2010 @ 11:41 |
quote:Ik dacht trouwens altijd dat dat met een touwtje ging. Een paar honderd meter voor de tunnels heb je dan een heeldun draadje tussen twee apparaatjes die wel een beetje op een negenoog lijken. | |
Bartholomeus | woensdag 6 januari 2010 @ 11:44 |
Onze koelers zijn 4 meter en 2,5 tot 3,5 cm, afhankelijk van welke trekker er voor staat. Vol wil dat wel, maar leeg is het wel eens peentjes zweten ![]() ![]() | |
Klonk | woensdag 6 januari 2010 @ 11:45 |
quote:ff niet vergeten dat wij buiten onze eigen fora in PTA gewoon users zijn met een kleurtje ![]() maar een ding moet ik wel toegeven, helemaal in het begin ging het echt alleen maar over vrachtwagens, nu zeg maar heel wat minder ![]() | |
RealZeus | woensdag 6 januari 2010 @ 11:48 |
quote:Het is ook geen vrachtwagentopic, maar een vrachtwagenchauffeurstopic. ![]() | |
RealZeus | woensdag 6 januari 2010 @ 11:50 |
quote:Bij mijn vorige werkgever hadden we een aantal city's die overgekocht waren van een ander bedrijf en die waren ook 4 meter hoog. Daar moesten ze heel vaak de luchtvering van afstellen omdat het ding dan net de hoogtemeter in de Velsertunnel triggerde. | |
druppelkut | woensdag 6 januari 2010 @ 11:57 |
quote:En wat te zeggen van de Fok! Motorclub. Als daar 3 posts geplaatst wordt over een motor is het veel ![]() Maar daar wordt niks van gezegd. | |
druppelkut | woensdag 6 januari 2010 @ 17:22 |
Had een lekke band ![]() Mooi ff laten repareren. Was links de binnenband van de trekas. Ventiel was ook stuk en met het afkappen ervan hebben ze een braam in m'n velg geslagen. Ook meteen een nieuwe velg erbij ![]() Gratis en voor niks van de bandenboer ![]() | |
glasbak | woensdag 6 januari 2010 @ 18:55 |
werk -> huis normaal gesproken 20 minuten met de DAF. ik ben al 2 1/2 uur onderweg. sneeuw ![]() edit: ik ben nu thuis ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door glasbak op 06-01-2010 19:02:35 ] | |
Bartholomeus | donderdag 7 januari 2010 @ 09:10 |
quote:Dan was dat ding gerust 4.05m want wij kúnnen door alle tunnels. Er moet alleen niet net ff iets op de weg liggen waardoor het apperoat iets omhoog komt ![]() | |
RealZeus | donderdag 7 januari 2010 @ 09:36 |
quote:Het had ook met de verdeling van de lading te maken. Ze waren in elk geval belachelijk hoog, zeker voor een city en mijn baas snapte ook niet waarom die dingen zo hoog waren. Lekker handig in een centrum met vlaggemasten, lichtbakken en zonneschermen en zo. ![]() | |
LoempiaLiza | donderdag 7 januari 2010 @ 17:44 |
Wij hebben ook een paar van die gehuurde dingen. Allemaal Scania's ervoor, anders staan we elke keer voor de tunnel. Volvo is toch net een paar cm hoger blijkbaar. Ik moet dit weekend werken en hoorde net op t nieuws dat ze gladde wegen af gaan zetten omdat het strooizout op is. Zijn we lekker mee, moet ik het brood met de trein gaan brengen ofzo? | |
RealZeus | donderdag 7 januari 2010 @ 17:48 |
quote:Nee, die rijden immers ook nooit met sneeuw. Dat wordt met een helicopter en dan droppen. ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 7 januari 2010 @ 17:57 |
quote:*tjoptjoptjoptjoptjoptjoptjop* KOMPTIEDANHE! *duw* *PLOF* EN, HEDDENUM? ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 7 januari 2010 @ 17:58 |
quote:Ligt aan de uitvoering van het chassis en de bandenmaat van zowel de volvo als de zweedse hondehokken in kwestie ![]() | |
RealZeus | donderdag 7 januari 2010 @ 17:59 |
quote:* doosje asperines er achteraan mikt. "Sorry" | |
LoempiaLiza | donderdag 7 januari 2010 @ 18:17 |
Niks aspirine, zijn maar brabo's die het moeten hebben. Vannacht trouwens ook alweer erg koud hoorde ik, brrr. | |
TommyGun | donderdag 7 januari 2010 @ 18:22 |
quote: ![]() | |
LoempiaLiza | donderdag 7 januari 2010 @ 18:23 |
quote:Jeeeej, eindelijk iemand die zich beledigd voelt ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 7 januari 2010 @ 22:53 |
Paulus Pietsma waarschuwt nu al voor gladheid komende zaterdag. Happy happy joy joy met de patattekes ![]() | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:01 |
Heel 2009 1 lekke band gereden. Nu in week 1 van 2010 al 2 ![]() | |
TommyGun | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:06 |
Goh. Ik heb met de auto vandaag ook een velg stuk gereden. Ik ben op m'n thuisbrengertje van Ehv naar Rd gereden. Wel opvallend, constant 90 km/u op de teller gereden (85 km/u werkelijk), en er was geen enkele vrachtwagen die achter me bleef... Boefjes ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:10 |
quote:Geef dan godnondeju ook GAS ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Met zo'n thuisbrengertje kun je heus gewoon 95 op je eigen teller rijden hoor, die laatste paar k/mh doen het hem écht niet : ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:11 |
quote:Leer dan ook eens rijden ![]() | |
TommyGun | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:16 |
quote:Rij dan meteen 100, die laatste paar km/h doen het 'm echt niet ![]() ![]() Ik voelde me wel wat schuldig voor de doorstroming ![]() Wat wel mooi was om te zien is dat er gewoon andere automobilisten waren die achter me bleven, hele stukken lang ![]() | |
motaro | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:21 |
bij 120 komen sommige je nog voorbij dus ![]() | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:25 |
quote:Hey! Zo'n foto heb ik ook nog ergens ![]() | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:27 |
quote:Nu ligt er overal sneeuw. En die sneeuw ligt dus ook bij ons op de werf. Soms zie je kleine scherpe stukjes ijzer niet liggen. En als je dan een container optrekt waar 22 ton ijzer in zit, wil zo'n stukje best wel door een beetje rubber heen prikken ![]() | |
motaro | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:28 |
quote:de meeste wel denk ik haha.. zeker bergje af en koppeling in? | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:28 |
quote:Tunnel in, 70 ton ![]() | |
motaro | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:29 |
quote:hehe beetje overbeladen ofnie? ![]() ![]() | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:31 |
quote:Mwoah... Beetje maar ![]() | |
Wupppie | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:31 |
quote:Als het om een personenauto gaat dan doen die paar kilometers er niet toe, maar voor de vrachtwagen doen ze er wel toe? | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:32 |
quote:Daar is ie weer ![]() | |
motaro | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:33 |
quote:haha, zijn details he ![]() | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:35 |
quote:idd. Is bij ons meer regel dan uitzondering. Raar dat wij altijd de klos zijn bij verkeerscontroles. Snap er niks van ![]() | |
motaro | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:39 |
quote:Ja heel raar haha.. en dat terwijl jullie genoeg assen eronder hebben hangen ![]() | |
RealZeus | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:40 |
quote:Ja, jullie hebben namelijk geen tachograaf. | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:40 |
quote:Technisch is het ook niet zo'n probleem. Wettelijk gezien wel. ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:43 |
quote:Wettelijk gezien moeten ze niet zo zeiken, dat staal moet toch van A naar B? ![]() | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:44 |
quote:Je kunt beter 2 vrachten in 1 keer meenemen dan 2 keer rijden. Scheelt nogal wat tijd lijkt mij ![]() | |
motaro | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:44 |
Ach, de wet.. die leeft nog in 1970 toen er nog met F88 en 81's rondjes gereden werdt .. ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:45 |
quote:Werdt rondt? | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:45 |
quote:Spelling uit 1970 | |
Barcaconia | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:46 |
quote:Ahja, toen las ik het groene boekje nog niet! | |
motaro | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:46 |
quote:foutje ![]() | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:51 |
quote: ![]() en dit plaatje staat achter op m'n GS ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:52 |
quote: ![]() | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:53 |
quote:Ik had 't kunnen verwachten ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 8 januari 2010 @ 20:57 |
quote:Was ook erg simpel natuurlijk, stomme stickertjes ![]() Zo maar dan? ![]() | |
druppelkut | vrijdag 8 januari 2010 @ 21:00 |
Vind het wel jammer dat ze Calvin voor die stickers misbruiken. van de strip Calvin and Hobbes (Casper en Hobbes) | |
motaro | vrijdag 8 januari 2010 @ 21:02 |
![]() Inderdaad, jammer | |
Barcaconia | vrijdag 8 januari 2010 @ 21:49 |
quote:Nouja, het past wel een beetje in de strekking van de strip. Maar je hebt eigenlijk gelijk. Calvin en Hobbes zijn behoorlijk geniaal ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:06 |
quote:Lees nog ff die discussie over het inhalen terug, en denk dan nog eens na over hoe dat voorkomen kan worden. En als je toch bezig bent, denk dan ook even na over wat gemakkeljiker gaat: 1 personenwagen iets sneller laten rijden of een hele rij vrachtwagens laten bijremmen. Ohja. Dat deden die achterlijke honden niet. Nouja, dan maar eens nadenken hoe we met z'n allen toch die doorstroming op gang kunnen houden. En dáár gaat het om. Niet om die paar kilometers sneller of langzamer. Maar met jouw onmetelijke intelligentie had je dat natuurlijk allang bedacht ![]() | |
boertie | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:08 |
Ik weet niet of hij hier al eerder geplaatst is. Sommige chauffeurs zijn niet bang om in te halen op plaatsen waar het eigenlijk niet kan. ![]() filmpje | |
RealZeus | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:33 |
quote:En wat staat er op de landsticker? LV. Weer een Oostblokker dus, het zal ook eens niet. | |
Light | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:55 |
quote:Volgens mij staat er LT op die sticker. Blijft wel een oostblokker. | |
TommyGun | zaterdag 9 januari 2010 @ 14:40 |
quote:Natuurlijk jongen, jullie mogen maar 80 km/u en ik ook met 't thuisbrengertje. Juist om de doorstroming niet al te veel te belemmeren ga ik 90 op de teller rijden. Meer zou niet goed zijn, die max. snelheid is er niet voor niets; anders wordt 't diff te heet vanwege 't kleine wieltje. Dus wie moet zich nou aanpassen? Houden jullie je maar aan de snelheid ![]() Side note: Doorgaans neem ik 't altijd op voor vrachtwagenchauffeurs, vooral bij ongelukken; vaak zitten automobilisten ze dwars, maar nu zit jij gewoon grandioos fout. Daarnaast heb ik 'braaf' geknipperd voor ze, waar ook gewoon voor bedankt werd. | |
Barcaconia | zaterdag 9 januari 2010 @ 14:43 |
Diff te heet vanwege het kleine wieltje? ![]() Denk je niet dat het te maken heeft met de kwaliteit band en structuur van het karkas van de band? | |
TommyGun | zaterdag 9 januari 2010 @ 14:44 |
quote:Ook ![]() ![]() | |
RealZeus | zaterdag 9 januari 2010 @ 15:21 |
quote:Ja, maar als jij op je teller 80 rijdt, rijdt je volgens de geijkte teller van een vrachtwagen krap aan 75. | |
druppelkut | zaterdag 9 januari 2010 @ 17:03 |
quote:Daarom reed hij 90 op de teller ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 9 januari 2010 @ 17:08 |
quote:In echte km's nogsteeds maar 80, laat het eens 82 zijn. Iets met kleiner wieltje dus. Ik blijf bij m'n verhaal, jij kunt makkelijker gas bijgeven dan de vrachtwagens met z'n allen op de rem. En wij streep 80 rijden? Jij rijdt dus met normale wielen ook streepje 120? ![]() | |
TommyGun | zaterdag 9 januari 2010 @ 17:37 |
quote:90 op de teller is in werkelijkheid 85 bij mij, niks minder. Maar zelfs dan zouden jullie nog 90 of meer hebben gereden; ECHTE kilometers. Meer gas geven zou in mijn geval gevaarlijk zijn, en in jullie geval verboden ![]() En nee, meestal 125 ![]() | |
Wupppie | zaterdag 9 januari 2010 @ 18:32 |
denken dat een snelheidsmeter geijkt kan worden ![]() Dat kan niet, die kan gecontroleerd zijn maar nooit geijkt. | |
Barcaconia | zaterdag 9 januari 2010 @ 18:52 |
quote:Natuurlijk kan een teller wel geijkt worden. Dat er na een tijdje een minimale afwijking ontstaat door de bandenslijtage is ook duidelijk, maar daarom moeten vrachtwagentellers ook elk jaar geijkt worden. | |
Wupppie | zaterdag 9 januari 2010 @ 19:30 |
Dat is kalibreren, niet ijken. een geijkte waarde is een waarde die altijd hetzelfde is, dat kan bij een snelheidsmeter niet, als de bandenspanning anders is dan gaat de waarde al onderuit. | |
Bartholomeus | zaterdag 9 januari 2010 @ 19:41 |
quote:Weet je wat? Laten we het de hele wereld gewoon lekker ijken noemen, noem jij het lekker kalibreren. Hebben we het allemaal over hetzelfde ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 9 januari 2010 @ 19:47 |
quote:En toch noemt de RDW het ijken. Raar he? | |
RealZeus | zaterdag 9 januari 2010 @ 19:55 |
quote:Ja, maar Wuppie heeft er natuurlijk heel veel verstand van: wij zijn maar domme chauffeurs. | |
Bartholomeus | zaterdag 9 januari 2010 @ 19:56 |
quote:Mits de boel afgesteld is zoals het zou moeten zijn, staat de begrenzer op 88 echte kilometers, dus met 90 of meer zal het wel meevallen. Uiteraard zijn er altijd bij die moedwillig fout afgesteld zijn, en die lui mogen ze van mij ook gewoon opknopen, daar hebben we het niet over. Maar dat is wel een grote minderheid ![]() Over dat gevaarlijk zijn: stel nou jij bent een bandenfabrikant en uit tests blijkt dat een bepaald type thuisbrengertje zijn max heeft op 200km en 120km/h. En stel nou dat je dat dan gewoon op die band zet. Dan zijn er altijd van die naar beneden gekukelde dakduiven bij die toch verder en harder gaan rijden, en gaan dan lopen klagen. Dat wil je dan voor zijn, en je neemt dus een lekkere marge. Immers, de laatste paar km'h of kilometers afstand mogen het niet doen. Dus je zet er 150km afstand en 100km/h op, kan je nooit iemand wat maken. Geen idee wat er precies op dat ding van jou staat, en dat maakt ook niet zo veel uit. Punt is dat op die waarde absoluut nog een flinke marge is, en daar had je in het kader van de doorstroming gráág een beetje gebruik van kunnen maken ![]() Voor de duidelijkheid: ik keur te hard rijdende of inhalende vrachtwagens ook niet goed! Maar feit blijft wel dat we met z'n allen zijn en dat we allemaal met elkaar rekening moeten houden zo goed en zo kwaad als het gaat. Dus net zo goed dat vrachtwagens elkaar niet met 1km/h moeten inhalen, moet jij ook niet net een handje vol km/hs te langzaam gaan rijden als je zelf ziet dat dat de doorstroming belemmert. That's all ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 9 januari 2010 @ 19:59 |
Zo lang er geen inhaalverbod geldt mag ik gewoon andere vrachtwagens inhalen met 1kmpu verschil hoor Bart, jij hoeft mij niet te vertellen dat ik dat niet mag. Overigens doe ik dat alleen als de weg voorlopig nog vrij is. Dan kan tegen het einde misschien een auto er last van hebben maar dat is niet zo erg. In "drukker" verkeer moet er toch wel wat meer snelheidsverschil inzitten. | |
Bartholomeus | zaterdag 9 januari 2010 @ 20:05 |
quote:Ik zeg niet dat het niet mág, ik zeg alleen dat het niet verstandig is ![]() En als er toch geen kip op de weg is heeft ook geen mens er problemen mee, moi incluis ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 9 januari 2010 @ 20:14 |
quote: quote:Misschien interpreteerde ik het fout, excuses dan ![]() | |
Wupppie | zaterdag 9 januari 2010 @ 20:48 |
quote: Maar het is kalibreren, en niet ijken. | |
Bartholomeus | zaterdag 9 januari 2010 @ 21:17 |
quote:En ik maar denken dat chauffeurs eigenwijs zijn ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 9 januari 2010 @ 21:32 |
quote:De officiele overheidsinstantie die het toezicht over deze "handeling" houdt noemt het ijken. De hele branche noemt het "ijken" maar jij noemt het kalibreren, dus jij hebt gelijk? Ik stop vanaf nu met op jouw posts reageren. | |
Bartholomeus | zaterdag 9 januari 2010 @ 21:37 |
quote:I'm with stupid ![]() | |
TommyGun | zaterdag 9 januari 2010 @ 22:01 |
quote:Er staat 50mp/h op, ofwel 80 km/h. Dat getal is er niet voor niks, en dan vind ik 90 km/h hard genoeg ![]() | |
2cvman | zaterdag 9 januari 2010 @ 23:45 |
quote:En daarom heb ik een schurft hekel aan jouw soort chauffeurs.... ![]() ![]() Vooral in de spits... Doe altijd ff het internationale gebaar als er weer zo'n sukkel hem er voor drukt. Wat mij betreft een algeheel inhaal verbod voor vrachtwagens! Maar gelukkig zijn er ook nog andere chauffeurs...hoop ik | |
Barcaconia | zondag 10 januari 2010 @ 00:27 |
quote:Je knipt voor het gemak het 2de deel van de quote maar even weg? | |
2cvman | zondag 10 januari 2010 @ 00:38 |
ok, laat ik dan anders zeggen, chauffeurs die dat in de spits doen. excuus. maar goed, blijf erbij dat er een geheel inhaal verbod zou moeten komen voor vrachtwagens.... | |
druppelkut | zondag 10 januari 2010 @ 01:10 |
quote:Ik pleit voor een inhaalverbod voor personenwagens. Oh, en als ik dan toch ergens voor pleit, meteen snelheidsbegrensers voor personenwagens. Allemaal begrensd op 129 km/h! | |
Wupppie | zondag 10 januari 2010 @ 01:17 |
quote:Graag! Tenzij je weet waarover je het hebt. | |
glasbak | zondag 10 januari 2010 @ 05:00 |
Kalibreren is het vergelijken van een systeem of apparaat met een standaard om de eigenschappen vast te stellen. Het af- of instellen om het in overeenstemming te brengen met de specificatie wordt justeren genoemd. IJking is het bepalen van de nauwkeurigheid van een meetmethode ten opzichte van een goed bekende standaard. | |
RealZeus | zondag 10 januari 2010 @ 05:39 |
quote:Waarom halen jullie je benodigdheden voortaan zelf niet op bij de fabriek?Jullie zijn ons toch liever kwijt dan rijk. En als we dan bij jullie gratie dan toch de weg op mogen,dan maar volgens jullie regels en dat noemen jullie dan rekening houden met elkaar. Ondertussen word ik nog steeds op een manier die doet denken aan kamikaze ingehaald en gooien jullie je auto letterlijk voor een aanstormende vrachtwagen.Je hebt niet half een idee hoeveel last wij van die kutautomobilist hebben, [ Bericht 0% gewijzigd door RealZeus op 10-01-2010 13:03:40 ] | |
Ridocar | zondag 10 januari 2010 @ 08:27 |
quote:Nee, die zijn uitgestorven, alleen grote klootzakken rijden grote hokken... Althans, dat hoor ik op ieder verjaardagsfeestje... En dan zeg ik dat ik chauffeur ben... "Ja maar ze zijn niet allemaal zo..." ![]() Een dag of twee terug ook een gevalletje 'middelvinger' meegemaakt. Ik inhalen, dat wil zeggen, bij trajectcontrole A20/A13 Op de middelste rijstrook gaan omdat men dan opeens streep 80 gaat rijden, wat altijd 75 geijkte (gecalibreerde/gecontroleerde voor onze mierenneuker) kilometers per uur oplevert. Komt een VW Bora op rijstrook 3 voorbij, met een hand uit het raam. Ik dacht 'wie steekt met -6 zijn hand uit het raam' en toen zag ik pas een enkele vinger opgestoken... Ik heb maar teruggezwaaid. Volgens mij zat er nog minstens 25 meter tussen achterkant oplegger en neus Bora, maargoed. Frusti moest even laten zien dat hij het niet leuk vond. [ Bericht 11% gewijzigd door Ridocar op 10-01-2010 08:34:32 ] | |
RealZeus | zondag 10 januari 2010 @ 13:06 |
quote:En dat snap ik dan ook weer niet, hij kon toch op de derde rijstrook. Echt, zullen we er met zijn alleen maar gewoon mee kappen? Kijken hoe lang het duurt voor men ons weer smeekt om het dagelijkse brood. : je werkgevers proberen je te naaien, de overheid probeert je het leven zuur te maken en Jan Modaal loopt ook altijd op je te schelden, ik ben er wel klaar mee, hoe leuk ik rijden an sich ook vind ![]() | |
TradeMarkie | zondag 10 januari 2010 @ 13:18 |
quote:Is het niet gewoon zo dat er een paar chauffeurs zijn die de hele meute de slechte naam geven en dat er ook een paar automobilisten zijn die de hele meute de slechte naam geven? En ja, er zijn veel te veel mensen met een rijbewijs die niet eens de eigen auto normaal op de weg kunnen houden, laat staan dat ze dan ook nog rekening houden met een ander ![]() | |
Barcaconia | zondag 10 januari 2010 @ 14:20 |
quote:Al zou ik het misschien toch bevooroordeeld zien, heb ik toch het idee dat vaak chauffeurs in een vrachtwagen beter overzicht over een situatie hebben dan in de auto. Het verschil is dat automobilisten vaak makkelijk wegkomen met een foutje en denken dat ze het goed opgelost hebben. Een vrachtwagen die een foutje op moet lossen ligt al vlug op zijn kant. En omdat een kapotte vrachtwagen meer overlast op de weg geeft dan een kapotte auto lijkt het ook veel dramatischer elke keer als het gebeurd. Ik zeg al: Het kan bevooroordeeld zijn, maar ik heb toch dit idee. | |
Wupppie | zondag 10 januari 2010 @ 15:20 |
quote:Hij haalde je rechts in? | |
RealZeus | zondag 10 januari 2010 @ 16:11 |
quote:Nee, er zijn ook snelwegen met drie rijstroken zoals de A12. Anders had hij wel vluchtstrook gezegd. | |
Wupppie | zondag 10 januari 2010 @ 16:28 |
Je telt vanaf de middenberm, de meest linkse is rijstrook 1, degene daar rechts van is 2, enzovoort. Als die bora hem op 3 inhaalde, dan reed de vrachtwagen op 2 of op 4. | |
TradeMarkie | zondag 10 januari 2010 @ 16:36 |
quote:Doe jij eens niet zo moeilijk | |
druppelkut | zondag 10 januari 2010 @ 16:43 |
quote:Hij heeft wel gelijk nu in tegenstelling tot dat andere gevalletje. ![]() | |
TradeMarkie | zondag 10 januari 2010 @ 16:48 |
quote:Goed, dan zal ik me er verder niet meer mee bemoeien ![]() | |
Barcaconia | zondag 10 januari 2010 @ 16:51 |
quote:Lijkt me verstandiger, dit topic wordt er niet gezelliger van. | |
TradeMarkie | zondag 10 januari 2010 @ 16:52 |
quote:Nu heb ik het gedaan zeker ![]() | |
TommyGun | zondag 10 januari 2010 @ 16:53 |
Zojuist weer eentje die mij niet links voorbij wilde ![]() ![]() ![]() | |
druppelkut | zondag 10 januari 2010 @ 16:53 |
Zou willen dat het ging sneeuwen. Kan ik morgen tot 7 uur uitslapen. Maar helaas is het hier aan het dooien ![]() | |
Barcaconia | zondag 10 januari 2010 @ 16:54 |
quote:Nee, ik meld het alleen maar algemeen ![]() quote:Sommige mensen ![]() | |
RealZeus | zondag 10 januari 2010 @ 16:56 |
quote:Ik noem het net andersom. ![]() | |
TradeMarkie | zondag 10 januari 2010 @ 16:56 |
quote:Gelukkig, dan blijf ik wel meelezen hier ![]() | |
RealZeus | zondag 10 januari 2010 @ 16:56 |
quote:Hier sneeuwt het nu wel. ![]() | |
Wupppie | zondag 10 januari 2010 @ 16:57 |
goddank. | |
druppelkut | zondag 10 januari 2010 @ 17:01 |
quote:Zo'n 250 km zuidelijker niet ![]() | |
Ridocar | zondag 10 januari 2010 @ 23:09 |
quote:Kun je zelf niet bedenken dat ik de linker rijstrook bedoel. Een post daarvoor had ik het over een rechter rijstrook vol met automobilisten die 75 rijden. | |
Bartholomeus | zondag 10 januari 2010 @ 23:21 |
quote:Hou je wel in de gaten dat een thuisbrengertje maar heel beperkt meegaat? Als in iets van 150 of 200km? En dat verder rijden minstens net zo gevaarlijk is dan 4km/h harder? Laatst een snuggere henkie gezien, die reed rond met een band met een gescheurd karkas. Duidelijk tegen de stoeprand gegleden ofzo, de velg was op dat punt ook beschadigd. Hoe dan ook, dat wiel zwabberde als de tering. En maar wegscheuren bij het stoplicht ![]() | |
TommyGun | maandag 11 januari 2010 @ 07:35 |
quote:De getallen die jij noemt kan ik nergens terugvinden, maar ik snap uiteraard dat 't voor tijdelijk gebruik is. Daarentegen geloof ik niet dat je 'm na een paar honderd kilometer alweer weg kan gooien... Desalniettemin ga ik op zoek naar een volwaardige reserveband, en uiteraard zo min mogelijk rijden tot het spul weer gemaakt is. | |
Bartholomeus | maandag 11 januari 2010 @ 10:01 |
quote:Is mij toendertijd tijdens de rijles wijsgemaakt, zo'n bandje schijnt dan ook geen drol te kosten ![]() | |
Wupppie | maandag 11 januari 2010 @ 18:48 |
quote:dan zei je het dus verkeerd quote: | |
Bartholomeus | maandag 11 januari 2010 @ 18:50 |
quote:En toch snapte iedereen wat ie bedoelde. Grappig he? | |
ShizzleMyDizzle | maandag 11 januari 2010 @ 18:51 |
quote:Hij is gewoon een mierenneuker. Ieder 'logisch' nadenkend mens telt rijbanen vanaf de rechtste rijbaan. In ieder geval ik wel. Dus rechts is 1, dan 2 en dan eventueel 3 en 4. Waarom? Ik denk omdat we hier verplicht zoveel mogelijk rechts moeten houden, dus is dat rijbaan 1. Althans, daarom vind ik het nummer 1 ![]() eigenlijk is dit gewoon een tvp | |
Wupppie | maandag 11 januari 2010 @ 19:03 |
ieder logisch denkend mens weet dat we in Nederland van links naar rechts schrijven en tellen. Maar goed, vrachtwagenvolk is een ster in het eigen regels bedenken, dus dat verbaast mij weer niet. | |
ShizzleMyDizzle | maandag 11 januari 2010 @ 19:04 |
quote:en ieder logisch denkend mens weet dat we in Nederland op de weg de meest rechter rijbaan aanhouden. Verkeer is niet hetzelfde als schrijven. Schrijven begint inderdaad links, maar in het verkeer begin je (in principe) rechts. | |
Bartholomeus | maandag 11 januari 2010 @ 19:36 |
quote:Zou wel verklaren waarom alle zichzelf als übermensch beschouwende vertegenwoordigers en andere omhooggevallen zakenmannetjes structureel op de linkerbaan blijven plakken ![]() | |
Redbaron | maandag 11 januari 2010 @ 20:14 |
quote:als je zoveel TEGEN hebt op vrachtwagenchauffeurs, wat doe je dan in godsnaam in dit subtopic? scheer je weg en blijf weg als je ons niet op een normale manier kunt aanspreken. | |
Wupppie | maandag 11 januari 2010 @ 20:14 |
Niet fokken met vertegenwoordigers. | |
motaro | maandag 11 januari 2010 @ 20:16 |
we "fokken' toch allemaal hier? ![]() | |
RealZeus | maandag 11 januari 2010 @ 20:26 |
quote: ![]() En dan een grote bek over vrachtwagenchauffeurs. Iets met pot -> ketel. Plan je afspraken maar beter dan hoef je ook niet zo belachelijk te rijden. | |
Bartholomeus | maandag 11 januari 2010 @ 20:29 |
quote:GMTA ![]() ![]() | |
Redbaron | maandag 11 januari 2010 @ 20:37 |
ol heb afgelopen weekend goed geluk gehad, had een koppelrit tot vlak voor munchen. was zaterdagmiddag 6u terug. Hoorde dat een collega er iets van 15u over had gedaan | |
druppelkut | maandag 11 januari 2010 @ 20:45 |
Bla bla bla bla bla..... Daar gaan we weer ![]() | |
Bartholomeus | maandag 11 januari 2010 @ 21:41 |
quote:Wat! Doen we een keer ontopic, is het wéér niet goed ![]() Moeten we het dan echt weer over mijn liefdesleven gaan hebben? ![]() | |
druppelkut | maandag 11 januari 2010 @ 21:43 |
quote:Ik doelde meer op dat bekvechten. | |
glasbak | maandag 11 januari 2010 @ 21:45 |
quote:Krijg nou wat! Ik denk zelfs dat je gelijk hebt! Dat ik hier nooit aan gedacht heb zeg ![]() | |
glasbak | maandag 11 januari 2010 @ 21:46 |
quote:Dan zijn we snel uitgepraat toch? ![]() | |
Bartholomeus | maandag 11 januari 2010 @ 21:47 |
quote:He asked for it, the cocksucking bastard ![]() | |
Bartholomeus | maandag 11 januari 2010 @ 21:48 |
quote:Mwah valt mee, ik ben er alleen wel achter dat mét ook niet altijd alles is ![]() | |
Wupppie | maandag 11 januari 2010 @ 23:10 |
quote:Is goed, dan plan ik wat minder afspraken. Huur ik wel een pool in om onze goederen te vervoeren om de kosten wat te besparen. Niet zo schoppen tegen de mensen die jullie monden voedt. 'zonder transport staat alles stil' yeah right.. moet je wel wat te vervoeren hebben... ![]() Overigens, het geklaag over zoals jullie burgerlijke types 'luxe' wagens noemen, terwijl het gemiddelde IVBO kantoor op wielen over meer 'luxe' beschikt. Gewoon lekker rechts houden jongens, ken je plaats, gewoon zo dicht mogelijk aan de kant waar alle andere pechgevallen uit de maatschappij ook staan! En laat de mensen die er echt toe doen gewoon ongehinderd passeren. | |
druppelkut | maandag 11 januari 2010 @ 23:13 |
quote:Dat zijn juist zo ongeveer de ergste chauffeurs ![]() Die negeren elk inhaalverbod en halen andere rare fratsen uit. Oh, en het is mensen die voeden. Niet mensen die voedt. | |
Wupppie | maandag 11 januari 2010 @ 23:21 |
Nee, het is "die jullie monden voedt" Ik weet dat zij de ergste chauffeurs zijn, maar als je je toch gedraagt als een hufter, vraag dan niet het salaris van een heer. Wat dat betreft kent de gemiddelde Pool beter zijn plaats dan de Nederlandse chauffeur. | |
druppelkut | maandag 11 januari 2010 @ 23:23 |
quote:Wat voor kantoor? En ja, een vrachtwagen heeft vaak meer luxe aan boord dan een personenwagen. Komt omdat de chauffeur daar ongeveer dag en nacht in zit. Als je een topbaan hebt, waardoor je veel moet reizen, heb je vaak ook een luxe auto. Denk hierbij aan topmanagers die misschien wel door een privéchauffeur worden rondgereden. Wat betreft dat rechtshouden: Dat doe ik al. Ik rijd wel eens wat harder omdat ik haast heb. Maar meestal staat bij mij de cruisecontrol op 84 of 85 km/h. SPOILER | |
druppelkut | maandag 11 januari 2010 @ 23:25 |
quote:Je hebt het over mensen. En mensen zijn er meer dan 1. En meer dan 1 is meervoud. Het meervoud van voedt is voeden. | |
vannelle | maandag 11 januari 2010 @ 23:26 |
quote:Jij moet wel een gigantisch klein pikkie hebben dat je probeert als een grote lul over te komen. Maar het is je gelukt hoor, wederom succes voor de vertegenwoordiger. ![]() Besef dat zelfs jouw leaseautootje per vrachtwagen is afgeleverd, net als je HEMA pak, je duur uitziende plastic schoenen en je vreselijke aftershave waar je elke dag ongeveer een halve liter te veel van gebruikt. Omhooggevallen eikel. ![]() | |
Wupppie | maandag 11 januari 2010 @ 23:30 |
Waar komt dat gejank "luxewagen'' dan vandaan? Zolang de gemiddelde chauffeur niet inziet dat met het inhalen met 2 km/u verschil ergernis voor soms wel 50 man x 4 minuten oplevert zodat hij hooguit 1 a 2 minuten (want over dat soort tijden hebben we het) eerder op zijn plaats van bestemming is. En daarbij zijn enige argument 'het is een gevoelskwestie' en het enige 'machtsmiddel' zijn zwaardere voertuig is, moeten zij niet op respect of mededogen van zijn medeweggebruiker rekenen. Fijn dat je de drive gevonden hebt in je nieuwe functie, dat meen ik oprecht. ![]() | |
Wupppie | maandag 11 januari 2010 @ 23:32 |
quote:Taalkundig is mijn zin correct, maar dat zal jij met een beetje zoekwerk en je universitaire studie ook zo gevonden hebben. | |
Wupppie | maandag 11 januari 2010 @ 23:34 |
quote:Hemapak ![]() Het ligt even net iets genuanceerder vriend! Maar dat is niet relevant. Gezien je opmerking: Je zou des te meer respect moeten hebben voor een persoon zoals de mijne, die vóórdat hij uberhaupt is gaan werken kennelijk al behoorlijk veel vrachtwagenchauffeurs aan het werk gezet heeft. | |
druppelkut | maandag 11 januari 2010 @ 23:35 |
Dat gejank over luxewagen is heel simpel te verklaren. Een chauffeur noemt zijn/haar vrachtwagen meestal wagen of auto. Precies hetzelfde als een (oneerbiedig genoemd) gewone burger zijn vervoersmiddel op 4 wielen noemt. Ook de chauffeur deed dat. Het is gewoon om onderscheid te maken tussen voertuigen waarvoor een B-rijbewijs nodig is en voertuigen waarvoor een C-rijbewijs nodig is. | |
vannelle | maandag 11 januari 2010 @ 23:48 |
quote:Kee, HEMA klopt dan niet blijkbaar. Rest wel? ![]() Maarreuh.....ik heb liever niet dat je me "vriend" noemt. Personen die zo laagdunkend over mensen praten terwijl er alleen maar gesorteerd wordt op beroepsgroep kunnen nooit vrienden van mij worden. Het zal ook wel niet gemeend zijn geweest, zeg het dan ook niet. En als je denkt dat eea genuanceerder ligt, nuanceer dan zelf ook even zodat we allemaal weten hoe het zit volgens jou. quote:Ik heb geen enkel respect voor jou of "een persoon zoals jij". Weer verhef je je boven de rest of in ieder geval distancieer je je van andere mensen. Weinig sociaal dus ook geen respect. Blijf jij maar lekker in je eigen wereldje, geniet van je zelf bedachte superieuriteit. | |
2cvman | dinsdag 12 januari 2010 @ 01:32 |
waar ik nu wel benieuwd naar ben, hoe gaan jullie om met de gladheid? Is het echt zo dat jullie weinig grip hebben? Je zou toch zeggen dat zo'n wagen er redelijk makkelijk door heen knalt??? ps, ondanks mijn mening, ben ik toch wel een beetje vrachtwagenliefhebber hoor.....sssst ps2...heb geloof ik nog meer een hekel aan drammerige en klevende vertegenwoordigers met hun lease-sletten dan inhalende vrachtwagens......denk ik... | |
RealZeus | dinsdag 12 januari 2010 @ 02:33 |
Edit: fout. [ Bericht 98% gewijzigd door RealZeus op 12-01-2010 10:20:08 ] | |
RealZeus | dinsdag 12 januari 2010 @ 02:42 |
quote:Volgens mij heb jij te eten dankzij ons. De boel dus niet gaan omdraaien. quote:Da's het leuke, we hebben ook altijd wat te vervoeren. Alles wat jij hebt heeft in een vrachtwagen gezeten. quote:Helaas doen vertegenwoordigers er niet toe. Zonder jou en je collega's staat echt niets stil. quote:Dat komt uit de tijd dat een personenauto nog echt luxer was dan een vrachtwagen. En dat is blijven hangen om de reden die al eerder is uitgelegd. quote:Het is ten eerste persoon zoals ik. Ten tweede heb ik geen greintje respect voor je. Je bent arrogant en denkt dat de economie op jou leunt. Newsflash: dat is niet zo. Vertegenwoordigers vertegenwoordigen een product van een bedrijf. Voor je bedrijf ben je belangrijk, voor de rest van de wereld niet. Dat product kunnen we namelijk ook bij jullie concurrent laden. Het is ook niet dat afnemers het product niet kunnen vinden: jouw enige taak is om te zorgen dat ze dat product bij jouw bedrijf kopen en niet bij de concurrent. Daarom kan de wereld ook prima zonder vertegenwoordigers. [ Bericht 65% gewijzigd door RealZeus op 12-01-2010 10:37:33 ] | |
DoimeN | dinsdag 12 januari 2010 @ 03:25 |
Hebben jullie eigenlijk wat met motorrijders? In het algemeen heb ik het gevoel dat motorrijders en vchauffeurs wat samen spannen tegen de imbiciele koekblikrijders... Bij het stoplicht ff een knikje en soms geven ze voorrang.. Maar misschien komt dit ook wel omdat ze veel meer op de weg zitten en weten wat motorrijders willen en daardoor veel beter rekening houden met snellere weggebruikers. En oja ik dank de vrachtwagenchauffeur in een grote witte op mijn blote knieeen dat hij/zij ff zijn grootlicht aangooide zodat ik wist dat er iets niet in de haak was. En daardoor een boete van honderden euro's ben ontkomen. ![]() | |
druppelkut | dinsdag 12 januari 2010 @ 05:26 |
Motorrijders en vrachtwagenchauffeurs zijn veel anders met het verkeer bezig als automobilisten dat doen. Automobilisten rijden offensief en de anderen defensief. | |
DoimeN | dinsdag 12 januari 2010 @ 07:09 |
Dat zal het zijn inderdaad. Wat ik wel vervelend vind is als ik langs een vrachtwagen rijd en er staat een sterke wind, dan word ik er bijna afgeblazen. Maarja hier kunnen jullie niets aan doen. ![]() Ik heb wel een tv programma gezien hoe je nou zo'n vrachtwagenrijbewijs haalt en dat is toch best pittig, met afkoppelen en achteruit steken. | |
TommyGun | dinsdag 12 januari 2010 @ 07:46 |
quote:In deze moet ik je inderdaad gelijk geven. Vandaar ook dat geen enkele zichzelf respecterende garage die ondingen nog gebruikt dan wel verkoopt. Hopen dat 'ie 't houdt tot eind deze week ![]() | |
druppelkut | dinsdag 12 januari 2010 @ 08:09 |
quote:Wat voor auto heb je? Kan ik eens kijken in de sloopautos of er een goed thuisbrengertje in ligt ![]() | |
Ridocar | dinsdag 12 januari 2010 @ 08:43 |
quote:Dat meen je niet.... Gaat het echt daarom? ![]() Nou speciaal voor jou: Ik heb mij vergist in de officiele nummering van de rijstroken. | |
Ridocar | dinsdag 12 januari 2010 @ 08:51 |
quote:Volgens mij is het voor ons allen beter als je gebruik zou maken van het openbaar vervoer, of iemand achter het stuur zetten die wat minder gefrustreerd met het verkeer omgaat. Gelukkig ben je geen chauffeur, maar slechts automobilist. Het zou wat zijn om zo'n ego in een vrachtauto te laten rijden... | |
TommyGun | dinsdag 12 januari 2010 @ 09:03 |
quote:Seat Cordoba SX uit '98. Maar ik ben ook zoek naar een volwaardig reservewiel. Dwz; gewoon een aluminium velg zoals ik die nu heb, en dan een extra bandje kopen voor erop. ![]() Desalniettemin, als je wil kijken voor mij (velg of thuisbrengertje); gaarne ![]() Pic: http://www.uploader.gamer(...)0i2CHQt8zA%3D%3D.jpg (15") [ Bericht 2% gewijzigd door TommyGun op 12-01-2010 09:15:13 ] | |
RealZeus | dinsdag 12 januari 2010 @ 10:36 |
quote:Zowel motorrijders als vrachtwagenchauffeurs zijn doorlopend bezig de kamikaze-acties van de brokkenpiloten a la Wuppie op te vangen op een dusdanige wijze dat er geen ongeluk van komt. Daardoor denken al die vertegenwoordigers ook dat ze heel goed kunnen rijden maar in feite zijn wij de bezemwagen. In Frankrijk zijn motorrijders trouwens gewoon levensmoe. Ik werd ingehaald door een andere vrachtwagen en een motorrijder reed daar tussen door. ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 12 januari 2010 @ 10:52 |
quote:Alleen bij Parijs e.o. is dat een drama, vooral op de periferique en de A86, in de rest van dat land is best goed te rijden ![]() Voor de rest: amen. | |
Wupppie | dinsdag 12 januari 2010 @ 12:08 |
quote:Dat zou zo zijn geweest als ik had gezegd: "een persoon zoals mij" maar dat zei ik niet, goed lezen knulletje. quote:wel degelijk. quote:Ja, maar dan tegen een prijs dat niemand het wil hebben. Maar dan mag jij wel lekker dat spul in je truck gooien en rondjes rijden hoor... Niemand wil het hebben, maar hé! het is wel vervoerd ![]() quote: ![]() | |
druppelkut | dinsdag 12 januari 2010 @ 12:12 |
Mensen: The obvious troll is being obvious ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 12 januari 2010 @ 13:11 |
quote:Daarom ben ik al lang gestopt met reageren. Sommige posts zijn zo ontzettend achterlijk dat het wel een troll moet zijn. Ik mis vrachtwagen rijden wel een beetje af en toe trouwens ![]() | |
TommyGun | dinsdag 12 januari 2010 @ 13:14 |
quote:Met haar ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 12 januari 2010 @ 13:15 |
quote:Ach, we moeten 'm gewoon met z'n allen in z'n eigen sop gaar laten koken. Dat ie maar een keer een pool tegenkomt die zijn fouten niet weet op te vangen, is het probleem ook ineens opgelost ![]() Hij vind het leuk dat wij op zijn provocaties ingaan, en dat geeft hem het idee dat hij de slimste van het kluppie is. Als we dat nou gewoon met z'n allen niet meer doen gaat voor hem de lol er ook vanzelf af ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 12 januari 2010 @ 13:23 |
Terug van een bannetje, even bijgelezen; het is weer gezellig hier ![]() ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 12 januari 2010 @ 13:26 |
quote:Ik ben zelf zowel chauffeur als vertegenwoordiger geweest (nu vertegenwoordiger) en dat soort arrogante omhooggevallen balletjes als hij leven over het algemeen met een ontzettende plaat voor de kop. Geen greintje respect naar anderen en verwachten dat iedereen naar hen opkijkt. Niet op ingaan dus, je ergert jezelf er aan en hij leert er toch niets van. | |
druppelkut | dinsdag 12 januari 2010 @ 13:32 |
quote:Welkom terug draak-met-geluid ![]() | |
TommyGun | dinsdag 12 januari 2010 @ 13:39 |
quote:Nog wat kunnen vinden, of niet op locatie? | |
druppelkut | dinsdag 12 januari 2010 @ 13:55 |
quote:We hebben 4 bedrijven. Ben pas op 1 geweest en daar ligt niks. Wel doorgegeven daar! | |
TommyGun | dinsdag 12 januari 2010 @ 14:36 |
quote:'Oud' beestje natuurlijk, ik heb hier in de buurt niks kunnen vinden. Dankje! ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 12 januari 2010 @ 14:54 |
quote: ![]() Leuke nieuwe ava; is that joe ?? ![]() | |
druppelkut | dinsdag 12 januari 2010 @ 14:55 |
quote:I wisj. Tets Josje ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 12 januari 2010 @ 15:04 |
quote:Jij lijkt er toch wel op zeker? ![]() |