Je moet er nog een blauwe cab onder hebbenquote:Op maandag 4 januari 2010 15:08 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
marshall op me orange, ook leuk kwa kleur
[ afbeelding ]
Ja, een Lakland of een Sandberg!quote:Op maandag 4 januari 2010 12:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als ik het geld voor een MM zou hebben, zou ik heel snel een Wal of een Lakland kopen.
Ja, heb brother52's MT-2 even te leen. Wel leuk ding, maakt zelfs van de LP een monster...quote:Op maandag 4 januari 2010 14:43 schreef DrD00m het volgende:
Heb je trouwens al een pedaaltje?
ik vind dat ding vaak te schel...quote:Op maandag 4 januari 2010 15:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, heb brother52's MT-2 even te leen. Wel leuk ding, maakt zelfs van de LP een monster...
Nog wel flink finetunen en zoeken naar een lekkere sound, maar nog niet echt tijd voor gehad helaas.
Hij kan wel erg schel ja... maar ligt ook aan de gitaar, de versterker en hoe je dat ding afsteltquote:Op maandag 4 januari 2010 15:23 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ik vind dat ding vaak te schel...
en ik sta er pas van te kijken als dat ding van een ES een monster maakt, de LP vraagt er gewoon om
Ah, de stofzuiger. Tenzij het precies het geluid is wat je wil, zou ik nog even verder kijken. Ik vond hem weinig flexibel in ieder geval.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:21 schreef The_Dean het volgende:
Ja, heb brother52's MT-2 even te leen.
Het is voor thuis ehquote:Op maandag 4 januari 2010 15:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah, de stofzuiger. Tenzij het precies het geluid is wat je wil, zou ik nog even verder kijken. Ik vond hem weinig flexibel in ieder geval.
Volgens mij worden hier verschillende definities van 'monster' gehanteerd.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:23 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ik vind dat ding vaak te schel...
en ik sta er pas van te kijken als dat ding van een ES een monster maakt, de LP vraagt er gewoon om
zvex heeft een paar coole distortions... bijvoorbeeld de box of metal met een mesa achtig geluid: http://zvex.com/bom.htmlquote:Op maandag 4 januari 2010 15:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Het is voor thuis eh
Ga toch de LP wel upgraden zodat hij over mijn stack ook lekker klinkt, maar heb thuis geen amp met distortionkanaal momenteel.
Of Tanglewood ofzo. Altijd goedquote:
Of zulks!quote:Op maandag 4 januari 2010 15:41 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
zvex heeft een paar coole distortions... bijvoorbeeld de box of metal met een mesa achtig geluid: http://zvex.com/bom.html
En een nieuw topic maken als die vol is =(quote:Op maandag 4 januari 2010 16:08 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Wat nou? Ik ben ook maar een newbie
Dan mag ik gewoon tvp'en
maar makkelijk na te maken, veel ervan iig...! schemas zijn zo op het internet te vindenquote:Op maandag 4 januari 2010 15:47 schreef TeleluvR het volgende:
Zvex is leuk, maar wel reteduur!
Geen rechten zonder je plichten na te komenquote:Op maandag 4 januari 2010 16:08 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Wat nou? Ik ben ook maar een newbie
Dan mag ik gewoon tvp'en
Dat mag ik als newbie nog vergetenquote:Op maandag 4 januari 2010 16:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En een nieuw topic maken als die vol is =(
Nice!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:16 schreef Gitaarmat het volgende:
Vandaag oude platen van m'n pa van zolder gehaald. Binnenkort ff kijken of ik goedkoop een speler kan scoren.![]()
heel veel van Led Zeppelin, Golden Earring en The Police.
De man op de zilveren molshoopquote:Op maandag 4 januari 2010 16:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nice!
Ik luister nu weer Rainbow![]()
.
Wij hebben laatste net een hele bult borden en bestek bij de IKEA gekocht daarmee heb je als voordeel dat je dat niet in elkaar hoeft te schroeven.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:39 schreef Aresdreams het volgende:
blegh... ikea spul in elkaar schroeven
nice, klinkt als mijn nieuwe band!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:19 schreef Gitaarmat het volgende:
Dit bandje ga ik binnenkort dus heen, voor de mensen die hun nog niet kennen: het is de moeite waard om even te luisteren.
Maak je eigen werk?quote:Op maandag 4 januari 2010 16:55 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
nice, klinkt als mijn nieuwe band!
Ik ook! Ik ook!quote:Op maandag 4 januari 2010 17:25 schreef Meursault het volgende:
Mag ik in de OP?
Waarom voelt elke newbie zich aangesproken als er ergens kut newbies staat?
Ik poste voor het eerst mee in deeltje 33, ben ik nu oldbie? :$quote:Op maandag 4 januari 2010 17:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
uit nostalgieoverwegingen:
deeltje 1:
Het topic voor mensen die electrische gitaar spelen
Niet dat ik daar over ga, maar ja hoorquote:Op maandag 4 januari 2010 17:52 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik poste voor het eerst mee in deeltje 33, ben ik nu oldbie? :$
Het gitaristentopic #33
Volgens mij niet m'n eerste post maar kan verder zo snel niks vinden....quote:Op zondag 26 juni 2005 22:08 schreef Even het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn electrische gitaar: Ibanez GRX-170![]()
K heb ook nog een western en een spaanse acoustische gitaar...
Binnekort Gibson Les Paul kopen
[ afbeelding ]
whehequote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:49 schreef Even het volgende:
ik denk ik meld me eens aan kan ik ook mee lullen![]()
ik zit nu 2 jaar op les met mn Ibanez GRX-170 (en een kut versterker maar krijg van de week een nieuwe Ibanez versterker)
ik speel veel Eric Clapton, Dire Straits en RHCP (en nog veel meer)
hoop dat jullie lief doen tege deze n00b![]()
De platen van mijn vader zijn echt geen succes "Ernst Mosch und die Egerländer Musikanten" en zoquote:Op maandag 4 januari 2010 16:16 schreef Gitaarmat het volgende:
Vandaag oude platen van m'n pa van zolder gehaald. Binnenkort ff kijken of ik goedkoop een speler kan scoren.![]()
heel veel van Led Zeppelin, Golden Earring en The Police.
dat moet dan wel, als je een MT-2 nodig hebt om van een LP een monster te maken doe je iets niet goed...quote:Op maandag 4 januari 2010 15:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij worden hier verschillende definities van 'monster' gehanteerd.
Mijn eerste postquote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:54 schreef KaMo het volgende:
Vraagje... Ikzelf ben bassist en ben op zoek naar een nieuwe versterker.
De gitarist in mijn band heeft een marshall van 175 watts en ik wil daar dus redelijk op in lopen...
Weet iemand hoeveel watts ik ongeveer nodig heb?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Everything we are, we are when we're alone."
quote:Op maandag 4 januari 2010 19:37 schreef Meursault het volgende:
Ik loop hier stiekem ook al veel langer rond.Ja en ik ben de pausSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Pics or...Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
quote:Op maandag 4 januari 2010 19:37 schreef Meursault het volgende:
Ik loop hier stiekem ook al veel langer rond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
Nee, ik heb al bijna 2 jaar een Bassrig van 300 Wattquote:
haha da's toevallig, ik dacht, mocht ie antwoord willen, dan zat ik zo tussen de 250W en 300Wquote:Op maandag 4 januari 2010 19:52 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee, ik heb al bijna 2 jaar een Bassrig van 300 Watt
Ik heb geen idee.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Hier begon eht voor mij
Het Gitaristentopic - Deel 30!
Gelijk maar over powerchords
Ah, zie je wel: Dit topic is dus toch alleen voor mensen die electrische gitaar spelen...quote:Op maandag 4 januari 2010 17:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
uit nostalgieoverwegingen:
deeltje 1:
Het topic voor mensen die electrische gitaar spelen
Toen begon het pas als reeks. Daarvoor was het even vrijblijvend als het "Leer hier gitaar spelen"-topic.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:41 schreef Cynic het volgende:
Hm, dat deeltje 1 sta ik kennelijk ook in dus. Daarvoor bestond het topic toch ook al?
quote:Op maandag 4 januari 2010 22:08 schreef -Menn0- het volgende:
whehe goed topic
Mensen die Dean gitaren vereren :r
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
quote:Op maandag 4 januari 2010 22:20 schreef Svyatagor het volgende:
Ik zit nu even te spelen met dat Revalver van Peavey, echt te gek! Tot nu toe de beste simulator die ik ken (Amplitube en Guitar Rig). Deze heeft echt goeie respons op je aanslag en klinkt echt 'tubey'. Supercool. Ik zou hem bijna kopen.Heb die trial ook ff geprobeerd, leuke geluiden uit te halen iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog niet echt uitgebreid getest
quote:Op maandag 4 januari 2010 22:20 schreef Svyatagor het volgende:
Ik zit nu even te spelen met dat Revalver van Peavey, echt te gek! Tot nu toe de beste simulator die ik ken (Amplitube en Guitar Rig). Deze heeft echt goeie respons op je aanslag en klinkt echt 'tubey'. Supercool. Ik zou hem bijna kopen.welke interface gebruik je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zoek ook een interface, die een beetje fatsoenlijk geluid geeft, en waar ook een XLR in kan voor microfoons.
Maar ik heb geen zin om gelijk weer meer dan 100 euro uit te geven
https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet
Download gewoon wat, amplitube of guitarrig zijn overal te vindenquote:Op maandag 4 januari 2010 22:25 schreef KaMo het volgende:
[..]
welke interface gebruik je?
Ik zoek ook een interface, die een beetje fatsoenlijk geluid geeft, en waar ook een XLR in kan voor microfoons.
Nu ik sinds een paar weken nieuwe hardware in mijn pc heb, zou ik een toneport wel weer eens kunnen proberen. Misschien krijg ik er nu wel fatsoenlijk geluid uit.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Download gewoon wat, amplitube of guitarrig zijn overal te vinden
Koop er een toneport oid bij en je bent compleet
Voor een toneport heb je toch practisch niks aan hardware nodigquote:Op maandag 4 januari 2010 22:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nu ik sinds een paar weken nieuwe hardware in mijn pc heb, zou ik een toneport wel weer eens kunnen proberen. Misschien krijg ik er nu wel fatsoenlijk geluid uit.
Klopt maar met de hardware die ik had, was er geen fatsoenlijk geluid uit te halen. Stotteren als een malloot. Het was net of zat Erben Wennemars gitaar te spelen.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Voor een toneport heb je toch practisch niks aan hardware nodig
Ik heb een M-Audio Audiophile USB, die was 80 euro ofzo. Alleen heeft die geen XLR. Zo'n Tascam ding als Cynic laatst verkocht is wel ok volgens mij, worden gevoed door je computer dus zijn ook nog redelijk mobiel. Di zijn tweedehands wel te vinden voor <100 euro.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:25 schreef KaMo het volgende:
[..]
welke interface gebruik je?
Op usenet is Peavey Revalver ook "in de aanbieding"quote:Op maandag 4 januari 2010 22:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Download gewoon wat, amplitube of guitarrig zijn overal te vinden
Koop er een toneport oid bij en je bent compleet
Je weet waar hij ligtquote:Op maandag 4 januari 2010 22:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nu ik sinds een paar weken nieuwe hardware in mijn pc heb, zou ik een toneport wel weer eens kunnen proberen. Misschien krijg ik er nu wel fatsoenlijk geluid uit.
Dat inderdaad. Maar schijnt echt aan mijn Toneport te liggen, maar als je hem nog eens wil testen mag dat uiteraard van hartequote:Op maandag 4 januari 2010 22:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt maar met de hardware die ik had, was er geen fatsoenlijk geluid uit te halen. Stotteren als een malloot. Het was net of zat Erben Wennemars gitaar te spelen.
Die is imho veel beter je kan er veel meer mee soorten voor/eind-buizen uitkiezen effecten voor tussen na en nog veel meerquote:Op maandag 4 januari 2010 22:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Op usenet is Peavey Revalver ook "in de aanbieding"
Zou een mooie test zijn om te zien of het wel echt aan je toneport ligt. Want daar twijfel ik nog een beetje aan.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Maar schijnt echt aan mijn Toneport te liggen, maar als je hem nog eens wil testen mag dat uiteraard van harte
Er is ook een torrent van.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:00 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben een usenet-n00b, dus dat wordt niks.
Daarom. Binnenkort zijn mijn spullen binnen als het goed is, kom ik dan wel weer even langs.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:05 schreef The_Dean het volgende:
Ja, het wil er bij mij ook niet in....
Deze bedoel je?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:14 schreef KaMo het volgende:
Is dit iets?
http://www.thomann.de/nl/m-audio_fast_track_usb.htm
Heeft XLR en guitar in...
En kan ik dat dan met die modelling programma's gebruiken?
Nee, wat gek, degenedie ik bedoelde is kennelijk vandaag uit de handel genomen, gister stondhij nog op thomann, maar niet meer bij alle andere sitesquote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:08 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
http://www.thomann.de/nl/(...)bfc659c1316500139d21
Ik heb hem ook, en hij voldoet prima! Ik gebruik hem om snelle opnames te maken, wanneer nodig. Je kunt maximaal 2 sporen tegelijk opnemen (1x gitaar en 1x mic). Voor opnames van meerdere instrumenten tegelijk, voldoet hij dus niet...
Latency (vertraging tussen 'aanslaan snaren' en 'geluid terug via de PC') is nihil (<10 ms) en hij werkte direct bij mij (wel even de installatie instructies goed volgen!). Ik heb wel de AISO4ALL driver geinstalleerd, die toch de latency nog wat extra verminderde. Wat ik belangrijk vond is dat hij beschikt over 48V-phantom power om mijn condensator mics aan te sluiten. Hij werkt overigens prima met modelling software, maar dat is bij dit soort kaarten nooit echt het probleem. Daar is meer de PC zelf de bottleneck.
Hey, cool ding...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 08:08 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
http://www.thomann.de/nl/(...)bfc659c1316500139d21
Ik heb hem ook, en hij voldoet prima! Ik gebruik hem om snelle opnames te maken, wanneer nodig. Je kunt maximaal 2 sporen tegelijk opnemen (1x gitaar en 1x mic). Voor opnames van meerdere instrumenten tegelijk, voldoet hij dus niet...
Latency (vertraging tussen 'aanslaan snaren' en 'geluid terug via de PC') is nihil (<10 ms) en hij werkte direct bij mij (wel even de installatie instructies goed volgen!). Ik heb wel de AISO4ALL driver geinstalleerd, die toch de latency nog wat extra verminderde. Wat ik belangrijk vond is dat hij beschikt over 48V-phantom power om mijn condensator mics aan te sluiten. Hij werkt overigens prima met modelling software, maar dat is bij dit soort kaarten nooit echt het probleem. Daar is meer de PC zelf de bottleneck.
Ik ken dat. Ik zou vanochtend in de auto stappen maar zag al 2 auto's 180 graden draaien waar het niet de bedoeling was. Eerst weer even mijn bed in gedoken om vervolgens weer te laat wakker te worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:59 schreef Witchfynder het volgende:
Ik werk vanochtend thuis en kwam toch te laat op mijn werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |