Hij kan wel wat minderquote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:54 schreef KaMo het volgende:
Vraagje... Ikzelf ben bassist en ben op zoek naar een nieuwe versterker.
De gitarist in mijn band heeft een marshall van 175 watts en ik wil daar dus redelijk op in lopen...
Weet iemand hoeveel watts ik ongeveer nodig heb?
Strawelte ja, hoorde ik laatst op de radio dat ze weer bij elkaar warenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
In die tijd wisten ze nog hoe ze auto's moesten maken en hoe ze eruit moesten zien, weinig electronica erin want het enige wat dat doet is stuk gaan.
En Strawelte is terug [afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=6-bOvloOx6A&feature=related
Vet ding! Die headstock is gaaf!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Grappig, ik vond net precies dezelfde gitaar als de mijne op marktplaats. Ik heb alleen voor dat geld er ook nog een versterker en accesoires erbij gehad.
LINK
Je weet dat die bassman maar iets van 17 watt is?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:06 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ik neem aan dat je liever niet meer dan 1000 euro kwijt bent en dat je een transistor wil?
Die bassman is 50 toch?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:08 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je weet dat die bassman maar iets van 17 watt is?![]()
Ik heb trouwens een double muff, lekker pedaal. Voor slag is het voor mij niets, veel te zagerig, maar als solo is ie sweet.
Heeft hij buizen of niet? Voor 100 W buizen gitaar heb je een 300W basversterker nodig om tegenop te boksen en het liefst nog met 10" speakers. 15" is leuk voor het publiek in de zaal op 20m afstand, maar zelf hoor je er niet veel van.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:54 schreef KaMo het volgende:
Vraagje... Ikzelf ben bassist en ben op zoek naar een nieuwe versterker.
De gitarist in mijn band heeft een marshall van 175 watts en ik wil daar dus redelijk op in lopen...
Weet iemand hoeveel watts ik ongeveer nodig heb?
Hij heeft zo'n transistor (zo een met fdt oid iets wat tube simuleert) .quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heeft hij buizen of niet? Voor 100 W buizen gitaar heb je een 300W basversterker nodig om tegenop te boksen en het liefst nog met 10" speakers. 15" is leuk voor het publiek in de zaal op 20m afstand, maar zelf hoor je er niet veel van.
Maar 1 op 3 is altijd wel een toffe sleutel. Als hij een transistorbak heeft, zou ik minstens 200W kopen.
Toffe en betaalbare merken zijn dan Hartke en Ashdown. Beiden zijn goed en erg veelzijdig. Met een beetje knoppendraaien kun je makkelijk van een jazzgeluid naar een metalgeluid en alles er tussen in. Dit i.t.t. Ampeg bijv wat maar één geluid heeft, wat je mooi of niet mooi vindt. Plus dat Ampeg belachelijk duur is..
Marshall MG100HFDX met FDD?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:14 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hij heeft zo'n transistor (zo een met fdt oid iets wat tube simuleert) .
Heb vandaag mooie ashdown gezien (Perfect Ten MiniRig) prachtig ding, mooi geluid... Maar volume was te laag [afbeelding]
(65 Watts)
This one goes to elevenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
Wat is je budget?
Ik speel zelf over een Hartke 3500 top met een 4x10" cab eronder. De top is 350W en heeft 1 buis in de voorversterker met een simulator die het effect vergroot (:')). Ding knalt als een malloot en daarmee kan ik de Marshall JVM410H van een der gitaristen wel aan. Ik zou als ik jou was minstens een 200W kopen. Eigenlijk moet je een basversterker ook niet harder dan 7 willen zetten dus zorg dat je genoeg 'headroom' hebt en ik raad je af een Crate te kopen.
Mijn Blues Jr. ookquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:59 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
This one goes to eleven [ afbeelding ]
En je buurman ookquote:
quote:Hij heeft onder anderen gefotografeerd: David Bowie, Miles Davis, Björk, Captain Beefheart, Robert de Niro, Stephen Hawking, Elvis Costello, Clint Eastwood en Herbert Grönemeyer. Na het overlijden van Herman Brood had Corbijn een tentoonstelling van nietsontziende en confronterende foto's van Herman Brood in het Cobra Museum in Amstelveen. Ter gelegenheid van de 70e verjaardag van koningin Beatrix maakte de fotograaf drie portretten van de vorstin.
Ook heeft Corbijn vele platenhoezen geschoten en ontworpen voor diverse bands, zoals U2 (onder andere The Joshua Tree en Achtung Baby, maar ook de recente single The Saints Are Coming samen met Green Day), Depeche Mode, Nick Cave, Metallica, Therapy?,The Rolling Stones, REM en The Bee Gees. Anton Corbijn maakte ook de hoes voor het album "These are the days" van de Deense band Saybia.
Voor onder meer U2, Metallica, Joy Division, Depeche Mode, Coldplay en Johnny Cash heeft hij ook diverse videoclips geregisseerd. Voor de door hem geregisseerde videoclip Heart Shaped Box (Nirvana, 1994) ontving hij een MTV Award. Hij regisseerde meer dan 75 video's en 1 korte film ("Some YoYo Stuff") over Don van Vliet, alias Captain Beefheart. Voor Depeche Mode deed Corbijn ook het stage-design.
Dat dus!quote:Op zondag 23 maart 2008 11:26 schreef Sloggi het volgende:
Anton Corbijn is een wereldberoemde fotograaf/filmmaker (Control).
[ afbeelding ]
Clint Eastwood
[ afbeelding ]
Miles Davis
[ afbeelding ]
David Bowie
Hij heeft ook heel veel met U2 gewerkt.
Ja die amp ja!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:59 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Marshall MG100HFDX met FDD? [ afbeelding ]
[..]
This one goes to eleven [ afbeelding ]
Die is 100 watt, geen 175. Dus met een 200 watt basversterker zul je wel goed zittenquote:
En regisseur van clips als One van U2 en Heart Shaped Box van Nirvana.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:26 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Clint Eastwood
[ afbeelding ]
Miles Davis
[ afbeelding ]
David Bowie
http://www.feedback.nl/?b=51100439&a=141quote:Op zondag 23 maart 2008 11:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die is 100 watt, geen 175. Dus met een 200 watt basversterker zul je wel goed zitten
Now it rings a bell inderdaadquote:Op zondag 23 maart 2008 11:26 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Clint Eastwood
[ afbeelding ]
Miles Davis
[ afbeelding ]
David Bowie
Die vallen behoorlijk mee.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.feedback.nl/?b=51100439&a=141
http://www.feedback.nl/?b=ASHMAG410T300&a=141
Maar de prijzen
Combo is compacter. Stack is veelzijdiger.quote:Op zondag 23 maart 2008 14:09 schreef KaMo het volgende:
Wat is slimmer? Combo of Stack?
Ja voor bass versterkers.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:01 schreef Sloggi het volgende:
Bestaan 11 inch speakers überhaupt?
onzinquote:Op zondag 23 maart 2008 14:51 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Combo is compacter. Stack is veelzijdiger.
ook gitaarverstekers hoor! al heb ik nog nooit 11 inch speakers gezien.... maar voor gitaar heb je ze ook van 8 enzoquote:
Wat dan?quote:
In zekere zin is het wel een veelzeidig qua sound omdat je eerder een nieuwe top koopt/ruilt als een nieuwe combo koopt/ruilt.quote:Op zondag 23 maart 2008 15:39 schreef Jorikjet het volgende:
ja dat is logisch van combo en stack, maar dat het veelzijdiger lijkt het mij dat je bedoelt kwa sounds, want dat slut dus nergens op!
en op veel combos kun je ook externe speakers aansluiten, of de speakers van de combo gebruiken
Onze bas-gitarist heeft een 4x10 combo (speelt ook gitaar)quote:Op zondag 23 maart 2008 15:19 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat dan?
Een combo is meestal 1 of 2x 12'' terwijl een stack een losse top en een 4x12" is. Dus een combo is compacter en een stack is veelzeidiger omdat je er een andere cab of top aan kan hangen.
Geef toch eens een reden op ipv alleen amar onzin te roepen/
Precies. Er zijn tig modellen beschikbaar met 4x10".quote:Op zondag 23 maart 2008 16:56 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Onze bas-gitarist heeft een 4x10 combo (speelt ook gitaar)
Denk dat hij het labeltje bij de voeding leest en het opgenomen vermogen verwart met het vermogen van de eindtrapquote:Op zondag 23 maart 2008 11:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die is 100 watt, geen 175. Dus met een 200 watt basversterker zul je wel goed zitten
valt mee, en tja, muziek maken is een dure hobby!quote:Op zondag 23 maart 2008 12:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.feedback.nl/?b=51100439&a=141
http://www.feedback.nl/?b=ASHMAG410T300&a=141
Maar de prijzen
Valt inderdaad wel mee! Set van onze bassiste koste nieuw 1000 euro...quote:Op zondag 23 maart 2008 20:01 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
valt mee, en tja, muziek maken is een dure hobby!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |