abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76414318
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:49 schreef harley het volgende:
Nog niemand bevallen dit jaar ?
Vandaag is het vrouwtje voor het eerst naar de zwangerschaps gym geweest. Ikzelf zit ziek thuis sinds afeglopen zaterdag, vond het wel sneu want nu werd ik verzorgd terwijl zij zwanger is. Buikje begint nu echt zichtbaar te worden en vanavond maar weer eens ff luisteren met de angelsounds. Vandaag ook gebeld 16-2 hebben we een pretecho gepland staan en volgende week weer naar de check up bij de VK.

Voor de mensen uit de buurt. De R&W winkel in eindhoven krijgt heel veel prenatal spul binnen en alles met 50% korting ! Wat ze precies binnenkrijgen weten ze niet want het wordt per container gelost en dan pas zien ze wat erin zit dus kan per dag schelen. Mocht iemand gaan en de easybase zien liggen dan houd ik me aanbevolen want ik kan dus niet iedere dag gaan kijken en vind het een duur ding maar toch wel handig en 50% korting scheelt dan weer wel....
'het vrouwtje'

Verder wel leuk vooruitzicht de pretecho. Als je er van houdt ten minste
En ze is wel zwanger, maar toch niet gehandicapt?
pi_76416052
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:41 schreef Guess. het volgende:

[..]

Fijn dat alles goed is
Als ze bij jou al geen goede echofoto's kunnen maken zal het bij mij al wel helemaal mistig zijn
Konden ze eventueel al wel zien of het een jongen of meisje is? Willen jullie het eigenlijk weten?
wij willen het niet weten, maar als we het wel hadden willen weten had baby daar geen zin in dus die werkt goed mee!
mevr van de echo zei letterlijk dat ik moeilijk te echo' en was

komt bij jou vast wel goed

ff pm'en om wat af te spreken?
pi_76416094
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:02 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

'het vrouwtje'

Verder wel leuk vooruitzicht de pretecho. Als je er van houdt ten minste
En ze is wel zwanger, maar toch niet gehandicapt?
zij niet maar hij wel, je weet toch hoe mannen zijn als ze ziekjes zijn
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76416117
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:37 schreef simmu het volgende:

[..]

ik moest heel hard lachen
pi_76416553
sssssst.....

Ik ben alweer aan de beterende hand. maar was om het uur uur aan het overgeven zaterdagavond/nacht en zondag, en dat heeft mijn hele keel goed beschadigd is nu nog steeds alsof het vol scheermesjes zit.

En dat verzorgen viel ook wel mee hoor ze heeft alleen wat sapjes gehaald en de honden uitgelaten. Dat vond ik nog het ergste dat ze dat alleen moest want het is spekglad waar we altijd wandelen nu met al die sneeuw en met 2 honden in je eentje heb je grote kans onderuit te gaan (zeer enthousiaste labrador van 45kg) en dat lijkt me geen strakke actie met bijna 22 weken....

[ Bericht 74% gewijzigd door harley op 04-01-2010 22:00:40 ]
pi_76416979
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:37 schreef simmu het volgende:

[..]

Zucht ja... mannetjes... lage pijngrens ook enzo. En dat wordt dan het sterke geslacht genoemd
  maandag 4 januari 2010 @ 21:56:00 #207
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76417135
Orea wat een mooie echo Het is echt echt echt!! Je gaat echt een babytje krijgen meid! Ben zo blij voor je!!
Davinia hou je het allemaal nog een beetje vol?
Ik hou het hier (nog) niet bij dames, sorry. Ik vind het ook nog wel een beetje 'eng' om hier te posten, dat komt vanzelf goed. Vandaag geen rare dingen gehad en gister gelukkig ook niet. Morgen de echo, ik ben heel benieuwd
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_76417219
Oh saffier ik ben gewoon zo benieuwd!! (jij ook natuurlijk, stom dat je zenuwachtig kan zijn voor iemand van internet)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 4 januari 2010 @ 22:02:01 #209
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76417472
Da's nie stom, da's lief!
Ylana
  maandag 4 januari 2010 @ 23:15:48 #210
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_76421132
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:53 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Zucht ja... mannetjes... lage pijngrens ook enzo. En dat wordt dan het sterke geslacht genoemd
Wie zegt dat?

Net terug van eerste cursus avond. Weet nog niet wat ik er van vind.....Er zit in ieder geval 1 iemand waar ik me nu al kapot aan irriteer. Vervelend mannetje....
Verder was het wel ok, moet er nog een beetje aan wennen. vond het wel heel interessant, dus ben blij....
pi_76426723
Goedemorgen. Saffier alvast heel veel succes straks bij de echo. Ik ga duimen draaien voor je!

DJRandall, gewoon nog geen mening vormen over je pufcursus maar gewoon nog een keertje gaan. Misschien valt dat irritantje volgende week wel mee en was hij gewoon gisteren hyper nerveus.

Davinia, hoe is het met jou? Wil ze al buiten komen spelen?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 07:15:23 #212
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76426800
haaaai ff TVP nog geen rommelende LLM's???
ben zooooo nieuwsgierig!~
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76426865
Nee er rommelt hier helemaal niks. Heb wel harde buiken maar dat is normaal op het eind.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 08:06:47 #214
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76427060
Hier een enorme rotte nacht achter de rug, steeds wakker van harde buiken en druk meisje in mn buik en plassen
Ik ga mn lief uitzwaaien en dan weer lekker terug naar bed

Ben benieuwd als ik wakker ben of er nieuwe beebs zijn Succes iig!!
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_76427080
Saffiertje heel veel succes vandaag! ik denk aan jullie en duim! Op naar een mooi garnaaltje
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76427160
Ik kom NieuweUser en Sidn3y even feliciteren.

Beiden: van harte!

Nu alleen DaviniaHR nog en dan sta ik (onder mijn oude user) bovenaan. En dat gaat zeker lukken, want gerommel heb ik al sinds 37 weken, dus er is niets dat er op wijst dat het snel gaat gebeuren. Overigens dachten beide gynen die we regelmatig spreken dat wij in de kerstvakantie zouden afvallen. Mooi niet dus..
  dinsdag 5 januari 2010 @ 08:55:32 #217
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76427505
DeMajoor, ik dacht dat jij al lang bevallen was

Davinia, nog maar heel even meid... Hang in there...

Saffierke, heel veel succes vandaag. Allemaal wel erg spannend he? Straks komt er een mooi knipperend boontje tevoorschijn...

Randall, valt eigenlijk nog wel mee, maar 1 irritant iemand Ik denk altijd dat ik mezelf aan iederéén ga ergeren op zo'n cursus... Alhoewel "Samen Bevallen" me wat dat betreft prettiger lijkt dan de ouderwetse pufclub...

Faja, jammer dat het ook bij jou allemaal langer lijkt te gaan duren. Ik hoop echt dat daar snel verandering inkomt, je lichaam terugkrijgen lijkt me in jouw geval ook wel heel erg fijn...

Draculatetje, feli met de goeie echo! Ik zou het dus echt niet voor elkaar kunnen krijgen om het een verrassing te laten wat het geslacht wordt.. Ik moet zoiets gewoon weten. Vind het altijd wel knap als mensen daar wat relaxter mee om kunnen gaan

Enne puistjes, tja... Af en toe sta ik helemaal onder en het volgende moment is er niets aan de hand. Ook met de rest van m'n gezicht hetzelfde, het ene moment vlekkerig en schilferig en het andere moment prima in orde. Erg vaag allemaal. Heb trouwens wederom heerlijk geslapen. Okay ik word een paar keer wakker om te plassen, maar dat gaat al zo automatisch allemaal dat ik amper nog echt wakker word, ik wankel slaapdronken naar de wc, kruip terug in bed en slaap gewoon verder...

Verder wel wat naar gevoel aan de zijkant links op m'n middenrif/torso, op de lijn zo'n 10/15cm boven m'n navel. Af en toe wat pijnlijk en af en toe gewoon naar, niet dat het steken of krampen zijn ofzo. Geen flauw idee wat het kan zijn. Vind het natuurlijk soms ineens weer haske eng, maar dat hou ik toch. Vooral ook omdat ik minder lijk te kunnen eten dan voorheen. Ik zit ineens veel sneller vol dan vroeger. Niet dat ik te weinig binnenkrijg ofzo, maar het valt gewoon op dat ik na het avondeten bijvoorbeeld nu zo vol zit dat ik m'n beker melk amper nog wegkrijg. Vroeger at ik én meer én klokte die melk nog heel makkelijk weg... Het blijft lastig om dingen aan m'n zwangerschap te koppelen en niet op zichzelf staand te zien. Enfin, we doen het maar mee...

Verder gaat het eigenlijk best goed. Nog steeds geen zere borsten, geen misselijkheid, koken lukt weer en ook ben ik redelijk relaxed m.b.t. donderdag. Ik zit in ieder geval nog niet boven op de kast te hyperen over wel/geen hartje. Uiteraard zal daar morgen ofzo wel verandering in komen

Nog maar 2 nachtjes slapen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_76427785
Het zal ongetwijfeld wel eerder ter sprake zijn geweest, maar zijn er ook dames die zonder cursus een positieve bevalervaring hebben?

Ik heb namelijk ook SamenBevallen overwogen, maar het is er nooit van gekomen. Was duur en we zaten middenin een verhuizing en eigenlijk leek hij op bepaalde punten ook nogal wollig... En van goede raad als minimaal 3 keer persen op een wee en altijd is kortjakje ziek puffen, word ik vooral erg neurotisch.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:19:16 #219
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_76427824
En ik ga weeeeeer proberen aan te sluiten, kijken of het nu lukt.

Flugeltje, je klinkt helemaal opgewekt, fijn! Dat van die huid heb ik ook wel, geen puistjes of zo maar veel vlekjes etc. Denk dat het ook wel aan het binnen- en buitenklimaat ligt.

Saffier, spannende dag voor jou!

Verder nog wat zeer aanstaande moeders hier, ben benieuwd naar de eerste 2010 baby.

Ben morgen alweer 24 weken, time flies hoor. Heb echt nog een minibuik, kan nog steeds in mijn gewone nette broeken, spijkerbroeken niet meer. Vriend moet de wii nog aansluiten (we zijn verhuisd) en dan kan ik ook weer eens wegen.
pi_76427885
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 08:55 schreef flugeltje het volgende:
DeMajoor, ik dacht dat jij al lang bevallen was

...

Enne puistjes, tja... Af en toe sta ik helemaal onder en het volgende moment is er niets aan de hand. Ook met de rest van m'n gezicht hetzelfde, het ene moment vlekkerig en schilferig en het andere moment prima in orde. Erg vaag allemaal. Heb trouwens wederom heerlijk geslapen. Okay ik word een paar keer wakker om te plassen, maar dat gaat al zo automatisch allemaal dat ik amper nog echt wakker word, ik wankel slaapdronken naar de wc, kruip terug in bed en slaap gewoon verder...
Voor het verwachtingsmanagement houd ik mezelf voor dat ik pas over 2 weken aan het infuus ga bevallen, dan kan het alleen maar meevallen. Aanvankelijk is inleiden voor de 40e week wel een paar keer ter sprake geweest, maar ons meisje doet het sinds een week of 2 zo goed, dat het beter is om zo lang mogelijk door te lopen. Dus dat doen we dan maar netjes...

En wat die puistjes betreft: die had ik ook. Maar na een week of 14 verdwenen ze opeens en zijn ze niet meer teruggeweest tot 32 weken. Dat is toch een mooi vooruitzicht, niet?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:23:36 #221
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76427898
De Majoor ik ben (te vroeg) bevallen van Tobias terwijl ik 'maar' 2 lessen pufclub had gehad en aan het puffen waren we nog niet eens toegekomen. En ik heb een heel fijne ervaring met mijn bevalling.
De verpleegkundige heeft me ter plekke een voor mij fijn pufritme geleerd.

Bedankt voor het denken aan me en duimen voor me, vanmiddag om 11.45 is de echo. Ik ben mijn mobieltje vergeten op mijn werk dus kan pas wat laten weten als ik weer thuis ben.
Ylana
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:24:38 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76427912
ik duim ook mee, saffier!
in de haak.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:25:21 #223
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76427925
Lieve Trui!
Ylana
pi_76428088
ik duim heeeeeeel hard mee Saffier!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76428130
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:23 schreef Saffier het volgende:
De Majoor ik ben (te vroeg) bevallen van Tobias terwijl ik 'maar' 2 lessen pufclub had gehad en aan het puffen waren we nog niet eens toegekomen. En ik heb een heel fijne ervaring met mijn bevalling.
De verpleegkundige heeft me ter plekke een voor mij fijn pufritme geleerd.

Bedankt voor het denken aan me en duimen voor me, vanmiddag om 11.45 is de echo. Ik ben mijn mobieltje vergeten op mijn werk dus kan pas wat laten weten als ik weer thuis ben.
we duimen denk ik allemaal wel mee
rond hoelaat ben je thuis dan? dan weten we wanneer we ff de koter in de box moeten duwen
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:37:23 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76428177
Davinia, fijn dat er in elk geval een actieplan is en dat mevrouw nu toch netjes ingedaald is (en hopelijk blijft). Nu duurt het niet lang meer meisje
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
Asyniur en Freecell, wow dat jullie al zo ver zijn. Voor mijn gevoel zijn jullie nog helemaal niet zover. Mja tis natuurlijk ook al januari, en daar ben ik ook nog niet helemaal kwa gevoel

Ik heb vandaag mij voor de eerste keer niet in kunnen houden en echt een heel schattig jurkje en maillotje gekocht. Vond m zooooo leuk. En onder het motto: als ik een jongetje krijg dan geef ik het gewoon aan mijn schoonzus, vond ik dat het wel kon
Ook heb ik 5 rompertjes voor 3 euro gekocht, ook meisjes, mja kon ik ook niet laten liggen haha.
En heb mijn eerste zwangerschapskwaaltje ontdekt (althans vind het een zwangerschapskwaaltje, omdat ik voor de zwangerschap er nooit last van had). Heel mijn handen zijn rood en een beetje prikkerig, nadat ik ze heb ingesmeerd met handcreme. Heb het idee dat ik dus wat anders ga reageren op bepaalde stoffen in cremes enzo. Had laatst ook al een beetje rode pukkeltjes op mijn handen na het handen wassen op mijn werk.
Ik ben nog helemaal niet ver! Het duurt nog echt heel erg lang voordat het februari is...

Hahaha, wat leuk! Ik had 1 overgooiertje overgenomen van iemand en dat heb ik kado gegeven aan een vriendin, want Harry kan niks met een jurkje
Het kan dat je wat gevoeliger wordt voor sommige stoffen

Aah, DeMajoor heeft zich inmiddels ook gemeld. Helaas zonder baby...
De vroedvrouw (of verpleegkundige of gyn) helpt je anders wel met puffen hoor! Er zijn zat vrouwen die het zonder cursus doen! Ik ben ook alleen maar op cursus gegaan om mensen uit de buurt te leren kennen met baby's maar helaas is dat doel ook niet behaald...

flugel, ik heb ook een tijd gehad dat ik minder tegelijk kon eten. Maar dan had ik wel later weer honger, dus ik at gewoon vaker kleinere porties (dus ipv 3 boterhammen tegelijk, eerst 2 boterhammen en dan 2 uur later nog een boterham of ontbijkoek ofzo). Fijn dat je je verder zo goed voelt! Ik snap dat jij het anders ervaart, maar ik vind het fijn voor je

Saffier, ik duim voor je! Fijn dat het nu in elk geval rustig lijkt

Dames, niet te druk maken of je het wel of niet (volledig) kunt bijhouden. Gewoon lekker reageren op wat jou uitkomt. Ik heb eigenlijk nog nooit commentaar gelezen op mensen die het niet konden bijhouden
pi_76428212
en sommigen doen braaf een cursus en kunnen daar dan helemaal niks mee. dan komt de vlos en die doet 1 minuut haar puffen voor en dan ben je der ook
pi_76428216
Saffier ik duim ook mee!

Flugel nog 2 nachtjes, ik denk al een paar dagen bij elke post die ik van je zie "is het al donderdag??"
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:43:04 #229
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76428305
Jullie zijn lief!
Ik heb geen idee hoe laat ik thuis ben. Voor 18 uur zal het wel lukken
Ylana
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:44:41 #230
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76428346
Oi Saffierke, dat duurt ons toch veel te lang allemaal... Dat trekken we niet hoor

@Asy ik had al zo'n vermoeden dat het er bij zou horen, maar het is zo absoluut niet mij dat het wel weer vreemd is. Zelfs drinken kan er dan amper bij, zit echt overvol. Heb vanochtend een kop koffie een kiwi en een beker pudding op en toen zat ik vol. Probeer nu water te drinken maar merk echt dat 't lastig gaat om dat naar binnen te krijgen. Heel erg creapy...
pi_76428393
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:44 schreef flugeltje het volgende:
Oi Saffierke, dat duurt ons toch veel te lang allemaal... Dat trekken we niet hoor
en ze is ook al haar telefoon vergeten mee te nemen van haar werk.. kan ze me ook niet bellen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76428449
saffier mijn duimen draaien ook op volle toeren voor je mee! succes vandaag
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:53:18 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76428542
flugel, het past ook helemaal niet bij mij!
Mijn man heeft echt af en toe met open mond zitten kijken: zo van, heb je nú al genoeg gehad?

Vicky, ik vind dat je haar maar moet gaan bellen dan...
pi_76428672
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:16 schreef DeMajoor het volgende:
Het zal ongetwijfeld wel eerder ter sprake zijn geweest, maar zijn er ook dames die zonder cursus een positieve bevalervaring hebben?

Ik heb namelijk ook SamenBevallen overwogen, maar het is er nooit van gekomen. Was duur en we zaten middenin een verhuizing en eigenlijk leek hij op bepaalde punten ook nogal wollig... En van goede raad als minimaal 3 keer persen op een wee en altijd is kortjakje ziek puffen, word ik vooral erg neurotisch.
Ik heb geen cursus gedaan omdat ik het persoonlijk weinig vond toevoegen en ik heb me heelhuids door de bevalling geslagen
De verloskundige heeft me 1 keer gezegd dat ik door mn neus moest inademen en door mn mond weer uitblazen omdat ik ineens overvallen werd door een golf weeën en niet wist wat ik ermee moest. Kortjakje puffen vond zij niks, volgens haar werden de meeste vrouwen daar alleen maar kortademig van

Als je geen zin hebt in een cursus, of je ziet het nut er niet van, gewoon laten zitten dan. Zonder cursus beval je ook prima, je hoeft nergens bang voor te zijn je mist niets essentieels als je gewoon een beetje ingelezen bent over het verloop van een normale bevalling.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:02:11 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76428759
hier zit alles nog binnen. ga ff een extra wiegdekentje kopen, dan lees ik thuis weer bij
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76428783
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:53 schreef Asyniur het volgende:
flugel, het past ook helemaal niet bij mij!
Mijn man heeft echt af en toe met open mond zitten kijken: zo van, heb je nú al genoeg gehad?

Vicky, ik vind dat je haar maar moet gaan bellen dan...
dat heeft ook weinig nut als ze haar telefoon niet bij zich heeft

Ik heb bij Amber Yoga gedaan en ik heb gezwommen. Bij Tess ben ik alleen maar wezen zwemmen. Ik had weinig zin in een cursus
Puffen leer je zo, daar hoef je echt geen cursus voor te doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:07:18 #237
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_76428856
Wat betreft cursussen. Ik moet nog even informeren bij onze verzekering of ze bijdragen aan samen bevallen. Op de website van SB stond namelijk dat een aantal verzekeringen hierin bijdraagt. En aangezien we net verandert zijn van verzekering en alles wat met baby te maken heeft perfect vergoed krijgen, toch even informeren!

Saffier! Foto? Ben zo benieuwd!

Ga nu eerst even aan het werk, en daarna weer behangen bij freecell.
pi_76428924
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:58 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik heb geen cursus gedaan omdat ik het persoonlijk weinig vond toevoegen en ik heb me heelhuids door de bevalling geslagen
De verloskundige heeft me 1 keer gezegd dat ik door mn neus moest inademen en door mn mond weer uitblazen omdat ik ineens overvallen werd door een golf weeën en niet wist wat ik ermee moest. Kortjakje puffen vond zij niks, volgens haar werden de meeste vrouwen daar alleen maar kortademig van

Als je geen zin hebt in een cursus, of je ziet het nut er niet van, gewoon laten zitten dan. Zonder cursus beval je ook prima, je hoeft nergens bang voor te zijn je mist niets essentieels als je gewoon een beetje ingelezen bent over het verloop van een normale bevalling.
ik kon idd ook helemaal niks met die 5 verschillende ademhalingstechnieken en gedoe. ik raakte helemaal in de war, en daarvan raakte ik weer overstuur en gedoe! uiteindelijk deed de vlos voor: eenmaal in door de neus, 5 maal pufpufpufpufpuf uit door de mond. dat ging stukken beter.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:13:57 #239
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76429006
Ik vond trouwens op de site van SamenBevallen ook een weekendcursus. Dat zie ik dan wel weer zitten, is ergens aan de kust en er is tussendoor ook vrije tijd om effe lekker te wandelen of wat anders te doen samen. Sowieso wil ik naar Haptonomie en gaan zwemmen, misschien daarnaast dus ook nog Samen Bevallen, maar je komt eigenlijk geen goeie info tegen over wat het inhoudt en of het heel anders is dan Haptonomie... Bij Haptonomie leer je voornamelijk omgaan met de baby in je buik en hoe je er samen voor kunt zorgen dat de bevalling zo soepel en pijnloos mogelijk verloopt. Bij samen bevallen zag ik ook andere zaken staan zoals fases van geboorte en de omgang met je kindje na de geboorte. Volgens mij kan het dus wat dat betreft mooi op de Haptonomie aansluiten, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker....
pi_76429265
joh, je weet vooraf toch niet wat bevalt en wat niet aan cursus. dus gewoon lekker inlezen en iets uitzoeken wat je eventueel bevalt en daarnaartoe gaan, of gewoon lekker niet. da's toch juist het leuke: je mag het lekker helemaal zelf weten
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:03:37 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76430264
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:03 schreef Vicky het volgende:
dat heeft ook weinig nut als ze haar telefoon niet bij zich heeft
Ja ik bedoel dat je dan even naar d'r werk moet bellen...

En wat dat puffen betreft: er is helemaal geen vast iets wat moet of het beste helpt. Het gaat erom dat je bewust en gecontroleerd uitademt. Als je pijn hebt, ben je namelijk geneigd om je adem ook in te houden. Dit zorgt weer voor spanning en dus nog meer pijn etc. Daarom 'moet' je puffen (of zoals freecell fluiten ).

*weer verder gaat vechten met kap van de wieg *
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:09:33 #242
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76430461
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:03 schreef Asyniur het volgende:

*weer verder gaat vechten met kap van de wieg *
Hup wie d'r wint!
Hup wie d'r wint!
Hup wie d'r wint!

/ramptoeristmodus
pi_76430812
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:10 schreef simmu het volgende:

[..]

ik kon idd ook helemaal niks met die 5 verschillende ademhalingstechnieken en gedoe. ik raakte helemaal in de war, en daarvan raakte ik weer overstuur en gedoe! uiteindelijk deed de vlos voor: eenmaal in door de neus, 5 maal pufpufpufpufpuf uit door de mond. dat ging stukken beter.
idd inademen door de neus en dan met stoten uitpuffen door de mond, bij mij hielp het iig wel.
tot ik op een gegeven moment niet meer wist waar ik het zoeken moest en toen ook niet meer goed kon puffen. Had ik bij Amber ook en toen kreeg ik van M. op mijn sodemieter.. Ga jij eens ff heel snel normaal puffen zei ie toen. Ik was meer aan het hyperventileren dan puffen.

Asy, ik heb haar werknummer niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:25:28 #244
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_76430993
Ik kom hier nu echt even dag zeggen. Heb net de kerstspullen opgeruimd en daarmee een wonderlijke en sprookjesachtig mooie maand afgesloten. Tijd om weer wat op aarde te landen en terug te keren naar de dagelijkse beslommeringen. Met twee kindjes het nieuwe jaar in . Adios en tot in het volgende topic .
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:30:55 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76431225
Flugel, wat fijn dat je weer goed slaapt!
En je klinkt echt heel goed! Wat fijn!! Vasthouden dat gevoel!
En dat weinige eten is ook heel normaal, hoor! Je darmen en hele verteringsstelsel is nu langzamer, dus dan ben je sneller verzadigd. Lekker in meegaan, komt vanzelf goed!

Becky, weeg jij je echt met de wii? Ik was standaard 2kg zwaarder met dat balance board!

DeMajoor, is de groeiachterstand weg? Fijn dat je meisje het ineens zo goed doet!

Free, heb je je gisteravond braaf koest gehouden? voor je bekken.

Asy, wat is er met de kap van de wieg?

Vwb cursussen, het is aan de ene kant leren ontspannen en betrouwbare info krijgen over het verloop van een “standaard”bevalling en de variaties daarop. Aan de andere kant is het ook leuk om zwangeren in de buurt te leren kennen. En of het leuk / nuttig is, hangt ook af van je medecursisten en de instructrice. Weet je van tevoren niet. Gewoon een oefenlesje doen en kijken of het wat is.
En dat inademen door de neus, dat doen we dus lekker niet hier. Ben lichtelijk neusverkouden, dus het kost me veel te veel moeite om de lucht erin te krijgen! Het gaat meer om de controle dan of je door je neus inademt en door je oren weer eruit. Maar das mijn mening.

Heb gisteravond voor het eerst echt officieel voorwerk gehad! Buh, wat irritant! Maar dan ook echt om de 2 minuten een kramp van een halve minuut, waarvan je weet dat het niks is, maar het gaat wel steeds door… grmbl. Heb tegen buik gezegd dat ze maar dr eigen plan moest trekken, ik ging slapen. En in bed was het idd rustig. Nu al een goed opgevoed kind
Toen om 4u een uur wakker gelegen omdat ik te eigenwijs was om ff te gaan piesen… naja, zometeen maar weer ff een tukje doen.
pi_76432174
Hé, Davinia! Hou het nog even binnen alsjeblieft. Ik had me voorgenomen om in ieder geval jou nog in te halen (toen BJ opeens erg vroeg afviel...) Nee, serieus, ik hoop dat je voorwerk snel doorzet in het echte werk, want al dat wachten is maar lastig.

Vwb die groeiachterstand: die is niet weg en gaat ook niet meer weg (tenzij ik na 42 weken pas beval), maar ze groeit nu normaal op de lijn voor de hele kleine kindjes, dus het stagneert niet meer. En dan is het goed volgens de gyn. Omdat ze nog altijd klein is, moeten we wel 2x per week op controle blijven komen. Eerlijk gezegd vind ik dat nu ook wel fijn, want dan is mijn man 's middags thuis...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:37:39 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76433547
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:20 schreef Vicky het volgende:
Asy, ik heb haar werknummer niet...
Ja zeg, aan jou hebben we ook niks...

Groofsken, wat klink je happy! Tot ziens in het babietjestopic!

Davinia, het stof van de kap moest vervangen en nu moet ik daar met de hand plooitjes in maken. EN omdat ik de stof wil kunnen wassen, ben ik er ook drukkertjes aan het aanzetten. Alleen gaat dat soms niet helemaal zoals ik dat zou willen
Hopelijk levert het voorwerk je wel iets op uiteindelijk

DeMajoor, fijn dat de groei niet meer stagneert!
pi_76433616
sorry Asy.....
* Vicky wacht in spanning op Saffiernieuws!

Davinia, hopelijk word het voorwerk omgezet in het echt werk! Tis wel tijd dat jullie kleintje buiten komt spelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:46:15 #249
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76433860
Groofsken, je klinkt zo gelukkig

Davinia, ge bent een goei vrouwke! (zoals we hier in Tilburg zeggen) Ik weet soms door alle dingen ook niet meer wat er nu wel/niet allemaal bijhoort. Ik hoop dat het voorwerk lekker snel door gaat zetten

DeMajoor, zou het dan niet juist fijner zijn om tot 42 weken door te lopen? (of mag dat ook weer niet?)

Saffierke, kom eens melden!!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 12:58:50 #250
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_76434349
Davinia, ja ik weeg me maar op de wii, we hebben geen andere weegschaal dus ik zal wel moeten. Doet er trouwens ook niet toe hoe zwaar ik ben maar of ik aankom, daar ben ik meer benieuwd naar. Moet nu wel gaan 'uitkijken', eet als het aan mij ligt echt alles wat los en vast zit op het moment. Dus veel wortels en komkommers in huis want das en lekker en gezond.

Hoop dat het voorwerk snel overgaan in het echte werk.

Wat cursussen betreft, ik weet het echt nog niet zo goed, heb me net opgegeven voor zwangerfit, maar dat is meer actief bezig zijn dan echt iets van een bevalcursus of zo. Ga nog maar eens verder zoeken.
pi_76435066
Saffier, ik ben erg benieuwd naar hoe het was!

Davinia, hopelijk gaat het voorwerk snel over in het echte werk

Ik moet zo naar de verloskundige voor de intake en ik ben best een beetje zenuwachtig
pi_76435354
Succes en vooral veel plezier bij de vk Cantare.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:30:34 #253
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76435407
Een heel mooi klein knipperlichtje met aureooltje gespot net
Ylana
pi_76435423

Een hartje bij Saffier!!

Eindelijk Saffier en Lautie!! Ik ben er helemaal emo van!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76435459
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:30 schreef Saffier het volgende:
JAAAAAAAA, oh wat fijn voor je! hoera! gefeliciteerd!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:32:08 #256
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76435466
Vick! Doe normaal mens!

Een echt harte van een echt kindje
Vandaag over een week weer terug voor nog een echo
Ylana
pi_76435490
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:32 schreef Saffier het volgende:
Vick! Doe normaal mens!

Een echt harte van een echt kindje
Vandaag over een week weer terug voor nog een echo
Nee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:34:56 #258
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76435548
Saffier

Cantare, succes zometeen (krijg je ook al een echo?)
pi_76435623
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:34 schreef flugeltje het volgende:
Cantare, succes zometeen (krijg je ook al een echo?)
Ik neem aan van niet, het is een intake van 30 minuten en ik ben pas 7w3d.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:37:13 #260
19742 Lautie
Trotse pappa van Tobias
pi_76435628
O nee he, Vicky slaat door

Kan er iemand bij haar langs.....

ff haar tot rust brengen
pi_76435677
quote:
wat fijn
lijkt me wel felicitaties waard hoor
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:39:58 #262
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76435720
Kijk dan kijk dan!!

*hypert*

Hoi Schat
Ylana
pi_76435762
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:37 schreef Lautie het volgende:
O nee he, Vicky slaat door

Kan er iemand bij haar langs.....

ff haar tot rust brengen

Mooi aureooltje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:50:07 #264
19742 Lautie
Trotse pappa van Tobias
pi_76436041
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:39 schreef Saffier het volgende:
Kijk dan kijk dan!!
[ afbeelding ]

*hypert*

Hoi Schat
Hoi lieverd, lang niet gezien
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:51:44 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76436098
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:39 schreef Saffier het volgende:
Kijk dan kijk dan!!
[ afbeelding ]

*hypert*

Hoi Schat
ooh 't lijkt wel een (door jou ontworpen) ringetje! mét diamant. maar hoera!!!
in de haak.
pi_76436116
Goed nieuws voor Saffier, gefeli!

@Flugel: volgens de gyn maakt het niet uit. Kleine kindjes halen die achterstand meestal sneller weer in na de geboorte. Voor mij hoop ik toch niet op 42 weken, want ik vind de laatste weken niet de leukste. Itt de rest van de zwangerschap heb ik nu opeens wel last van hormoonbuien en geniet ik niet van alle goed bedoelde aandacht van mensen in mijn omgeving. Daarbij vind ik het niks om verplicht stil te zitten, dus voor mij mag het wel afgelopen zijn.

En nu verlaat ik de klaagmodus weer.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:52:33 #267
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76436122
Saffier, hij doet het
Gerfeliciteerd meid, wat hebben jullie hier lang op moeten wachten!!
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:53:02 #268
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76436138
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:50 schreef Lautie het volgende:

[..]

Hoi lieverd, lang niet gezien
Kom je een beetje vroeg thuis? In deze staat boodschappen doen zorgt alleen voor taart ben ik bang
Ylana
pi_76436161
Saffier wat heerlijk
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:59:38 #270
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76436367
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:53 schreef Saffier het volgende:

[..]

Kom je een beetje vroeg thuis? In deze staat boodschappen doen zorgt alleen voor taart ben ik bang

gefeliciteerd! een echt heilig boontje voor jullie!
pi_76436390
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:51 schreef trui het volgende:

[..]

ooh 't lijkt wel een (door jou ontworpen) ringetje! mét diamant saffier. maar hoera!!!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_76436451
oh wat fijn saffier!! Het is gewoon echt!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:05:18 #273
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_76436600
Jeeeej saffier!!! gefeliciteerd!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:09:45 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76436790
Saffier! Prachtig!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:10:30 #275
19742 Lautie
Trotse pappa van Tobias
pi_76436822
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:53 schreef Saffier het volgende:

[..]

Pfff je mag toch geen taart, dus je doet er mij daar alleen maar plezier mee

maar goed ben op tijd thuis hoor
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:12:03 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76436889
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:00 schreef snoopy het volgende:
haha ja dat bedacht ik me net ook.
in de haak.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:12:40 #277
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76436920
Ik kan niet meer stoppen met glimmen en en ook een beetje en nog meer en nog meer glimmen en en en
Ylana
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:15:34 #278
19742 Lautie
Trotse pappa van Tobias
pi_76437020
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:12 schreef Saffier het volgende:
Ik kan niet meer stoppen met glimmen en en ook een beetje en nog meer en nog meer glimmen en en en
Oh jee dat word wat straks thuis, ik zal mn zonnebril maar opzetten.
pi_76437142
Gefeliciteerd Saffier, geniet er van!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:24:42 #280
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76437416
Zo mooi als het geluk van posts afstraalt!
pi_76437565
Die van jou ligt er ook al zo bij van: 'it wasn't me ' (mbt de bloeding )

Oh wat ben ik blij voor je Saffier!!

Edit: en ook voor Lautie natuurlijk
pi_76438359
Saffier.... Een hartje en een engeltje Geweldig voor jullie.
pi_76438637
Oh en Cantare, al geweest? Viel mee hè? ook echo gehad? Of doet jouw vlos dat niet? (dat vind ik wel jammer dat er hier bijna geen vlossen zijn met echo-apparaat....)
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:13:40 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76439446
quote:
Jaaaa!!!

Cantare, hoe was je intake?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:19:15 #285
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76439686
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:54 schreef Orea het volgende:
Oh en Cantare, al geweest? Viel mee hè? ook echo gehad? Of doet jouw vlos dat niet? (dat vind ik wel jammer dat er hier bijna geen vlossen zijn met echo-apparaat....)
De verloskundigenpraktijk hier om de hoek heeft wel een echo-apparaat, maar er is maar 1 of 2 dagen per week iemand aanwezig om dat ding te bedienen. Schiet dan nog niet op... Wat dat betreft ben ik wel blij met m'n gyn, iedere afspraak begint met 'effe kijken"
pi_76439923
Saffier, een hartje en ook een aureooltje Super goed nieuws!!

Cantare veel plezier bij je eerste verloskundige afspraak.

Ik had om 14.00 uur mijn afspraak bij de verloskundige.Het strippen is gelukt. De ontsluiting was 2 vingers breed, ongeveer een cm en dus kon ze met 1 vinger de baarmoedermond binnen en zo langs rand de vliezen los maken. Het was gevoelig maar niet zo pijnlijk als waar ik me op in had gesteld. Een meevaller dus. Na afloop kon ze zien dat ik wat had gebloed en dat was ook positief zei ze. Nu dus afwachten of er ook daadwerkelijk weeën van komen of dat het bij wat voorwerk blijft. Het plan is nu om, mocht de bevalling niet op gang komen, mij maandag weer te strippen, dan ben ik op 1 dag na 40 weken. Dan in het geval het nogmaals niet door zet, zullen ze kijken of er met 41 weken meer ontsluiting is en dan de vliezen te breken of anders wordt ik met 41 weken naar de gyneacoloog gestuurd. Ik lig nu, na net even lekker ontspannen onder de douche te hebben gestaan, met een kruik op bed. Proberen te ontspannen in de hoop dat alles door gaat zetten.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:28:43 #287
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76440083
faja, fijn dat het strippen gelukt is!
dat ze je al met 41w gaan inleiden! doe mij die vlos!
naja, ik ga gewoon vanavond of zo

enneh puf ze!
pi_76440125
Saffier en Lautie
Wat een mooie echo
pi_76441036
Faja, wat goed!!! Go, go go!!
Dan kan Davinia daar mooi achteraan!! (of een datumtweeling?? )
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:53:54 #290
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76441261
Faja, gestript

Ik duim dat het nu doorzet
pi_76441286
Faja, fijn dat het strippen gelukt is.
Ik duim voor jouw, dat het nu maar snel mag beginnen. En je snel kunt genieten van je nieuwe wondertje
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:57:18 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76441410
Faja, fijn dat je gestript kon worden!
Hopelijk helpt het... ik doe vast een voorzetje:

Wel raar dat jij nog voor de 40 weken al gestript wordt, terwijl Davinia (die er ook zo'n beetje doorheen zit) nog niet gestript wordt en die loopt al overtijd!
Je zou denken dat alle vroedvrouwen hetzelfde geleerd krijgen?
pi_76441519
Faja, wat goed dat het strippen gelukt is en dat het meeviel!

Moewhahaha, het eerste stickertje en de Zwitsal-tas (nog moeilijk om die ongezien mee te kijgen ) are mine! Net intakegesprek gehad, was wel leuk, aardige verloskundige. Nu mag ik gaan bellen voor een termijnecho, bloedonderzoek en combinatietest.
pi_76441608
Maar bij Faja was er dus al wat ontsluiting en volgens mij bij Davinia nog niet (of had ik dat nou verkeerd gelezen?) en dat maakt wel het verschil tussen al wel strippen of niet strippen...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:01:56 #295
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76441614
Meer dames hier die stiekem toch af en toe de kattenbak doen?

Kerels zien dat gewoon niet En ik kan natuurlijk absoluut niet wachten tot ie thuis is
pi_76441665
Haha Cantare, en er zit me een rommel in die tas
Die paar proefmonstertjes zijn wel grappig (mega tampons, ook zo'n fijn vooruitzicht )

pi_76441716
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:01 schreef flugeltje het volgende:
Meer dames hier die stiekem toch af en toe de kattenbak doen?

Kerels zien dat gewoon niet En ik kan natuurlijk absoluut niet wachten tot ie thuis is
Nopes, hier doet de meneer dat gewoon.
pi_76441834
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:03 schreef Orea het volgende:
Haha Cantare, en er zit me een rommel in die tas
Die paar proefmonstertjes zijn wel grappig (mega tampons, ook zo'n fijn vooruitzicht )
Die had ik niet!

Bij mij zit erin:

-Tijdschriften: zwanger! en Ouders van nu geboortespecial
-Pauperige zwangerschapskalender
-Babygids
-Het grote boek van kleintje
-Knuffeldoekje
-Monstertjes (geurbuiltje, badoie, creme, zinkzalf, Zendium)
-Foldertjes
pi_76441942
Nah zou bijna zeggen pm me je adres maar, stuur ze met liefde op

Ik ben boos op mijn meneer had gevraagd of ie een moorkop wilde halen, komt ie net thuis. Zet een doos van de bakker voor me neer en zegt: ik moet nog even naar de garage, kijk maar welke je voor me overlaat. Heeft ie een moorkop én een overheerlijk hazelnoot gebakje gehaald. Alsof ik er één nu kan laten staan

Dus ik belde hem al en hij moest keihard lachen en zei: nee hoor schat eet ze maar lekker allebei op

Hormonen, hormonen..... *zucht*
pi_76441952
Ik heb niets gehad bij de verloskundige
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')