met een plan van aanpak weet je iig worst case waar je aan toe bent, dan kan je je daar op instellen. wellicht dat dat wat rust geeft. de tijd gaat heus snel om *knufs*quote:Op zondag 3 januari 2010 21:48 schreef DaviniaHR het volgende:
leo, ik vind het wel bijzonder dat ze een vervanger voor je regelen en die dan helemaal volgooien met werk zodat jij die persoon niet meer kan overdragen
morgen weer check-up bij de vlos, en dan ga ik wel vragen naar een actieplan, ja.
aan de ene kant hebik zoiets van, tis maar een paar dagen, tanden op elkaar en doorbijten, aan de andere kant ben ik die pijn meer dan spuugzat en begint pensie me echt in de weg te zitten...
naja,meteen beetje mazzel is mijn bloeddruk morgen wat verhoogd en gebeurt er dus wat. we shall see.
en jullie medeleven doet me echt heel erg goed!![]()
Ik snap dat je het niet zo goed meer trekt. Hopelijk is de vlos het met je eens (die pijn flink benadrukken!) en kan ze je helpen om de boel op gang te brengen. Hold onquote:Op zondag 3 januari 2010 21:48 schreef DaviniaHR het volgende:
leo, ik vind het wel bijzonder dat ze een vervanger voor je regelen en die dan helemaal volgooien met werk zodat jij die persoon niet meer kan overdragen
morgen weer check-up bij de vlos, en dan ga ik wel vragen naar een actieplan, ja.
aan de ene kant hebik zoiets van, tis maar een paar dagen, tanden op elkaar en doorbijten, aan de andere kant ben ik die pijn meer dan spuugzat en begint pensie me echt in de weg te zitten...
naja,meteen beetje mazzel is mijn bloeddruk morgen wat verhoogd en gebeurt er dus wat. we shall see.
en jullie medeleven doet me echt heel erg goed!![]()
vrek, heb je seleentje vannacht op bezoek gehadquote:Op maandag 4 januari 2010 09:36 schreef pessie het volgende:
Faja en Davinia zijn gemeld zag ik, en Asy wil graag bevallen zonder vlos! (in je dromen dan he).
Ik heb ook gedroomd, dat er een heeeeeel vies kindje was, die had gepoept en het kwam allemaal langs de luier. Toen ik em eindelijk in de douche had ging de telefoon en werd ik wakkerDegene die altijd belt voor 9 uur op maandagochtend (zag ik later op de nummerherkenning, ik neem niet meer op voor 9 uur 's ochtends tenzij ik uit bed ben, ik ga niet meer rennen voor een telefoontje...). Kortom, heb niet meer kunnen zien hoe ik em schoon heb gemaakt...
Succes meissie!quote:Op maandag 4 januari 2010 10:09 schreef Orea het volgende:
Ok, ben gebeld ik kan om 11 uur terecht dus ik sjees nu naar het ziekenhuis!!
quote:Op maandag 4 januari 2010 10:19 schreef DaviniaHR het volgende:
kehb vanochtend mn vader wakker gebeldhij meteen in alle staten, natuurlijk
terwijl ik alleen voor mn dagelijkse kop koffie kwam bedelen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 10:19 schreef DaviniaHR het volgende:
kehb vanochtend mn vader wakker gebeldhij meteen in alle staten, natuurlijk
terwijl ik alleen voor mn dagelijkse kop koffie kwam bedelen.
de koffie was heel lekkerquote:Op maandag 4 januari 2010 11:06 schreef draculettetje het volgende:
orea succes! al ben je nu al in het ziekenhuis!
Davinia heeft de koffie wel gesmaakt? hihi
Asy ik moet as vrijdag naar de pijnpoli, ik heb er af en toe een dag tussenzitten dat ik alles eruit lijk te gooien, maar over het algemeen alleen mn vaste voedsel.
Vanmiddag wel onze 20 wk echo en daarna controle bij de gyn dus wel een beetje spannend!
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:38 schreef Orea het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga gewoon een kind krijgen![]()
ik eet ook wel gewoon waar ik zin hebquote:Op maandag 4 januari 2010 12:12 schreef simmu het volgende:
hier is het ook nog elke ochtend raak hoor. volgens mijn gyn kan het weinig kwaad zolang je goed blijft drinken. heel veel kleine beetjes van dingen die goed vallen eten helpt ook (frikandellen dus)
lekker vaak soep maken danquote:Op maandag 4 januari 2010 12:25 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik eet ook wel gewoon waar ik zin hebof het nou een bord soep is of een hamburger van de mac
het is alleen wel jammer dat echt niks aan vast voedsel wil blijven zitten, maakt ook niet op welk tijdstip.
Mn drinken gaat dus over het algemeen gelukkig wel goed en daarom ook de voedingsdrankjes.
Al let ik trouwens wel op met eten wat er makkelijk uitkomt, daar zt nogal verschil in!
zetmeel wordt bv best dik en dan stik ik zowat, en soep dan weel heel makkelijk
Beetje jaloers is...quote:Op maandag 4 januari 2010 12:50 schreef simmu het volgende:
[..]
lekker vaak soep maken dan
(en waar ik anders echt niet zo'n junkfoodoholic ben is het nu echt hopeloos. en nog steeds enkel afvallen he!)
Ja net een areool!!quote:
oeee Dj randall dat klinkt bekend in mijn oren...quote:Op maandag 4 januari 2010 13:15 schreef DJRandall het volgende:
Zo, ik ben er ook weer eens!
Orea: wat fijn dat alles goed is en wat een mooie echo!![]()
Draakje: klinkt heel bot, maar het went wel he! Ik spuug hier ook nog steeds en weet ondertussen niet beter. Klopt wel dat sommige dingen er nu eenmaal makkelijker uitkomen dan andere.
Davinia:bijna, je bent er bijna!
Hier heb ik sinds een paar dagen echt het idee alsof ik met mijn laatste loodjes bezig ben. Heb ineens veel pijn en mijn buik lijkt explosief te groeien. Was ik altijd vroeg wakker, nu slaap ik langer danna een avond stappen en drinken. Vandaag tot 11.45 uur geslapen, klokje rond dus....
Het is nu 13.15 uur en ik heb net ontbeten en mijn eerste koffie op![]()
Vanavond onze eerste cursusavond voor Samen Bevallen, ben benieuwd....
geen zorg, na de bevalling groei ik weer dicht hoor. terwijl ik normaal zelden troep eetquote:Op maandag 4 januari 2010 13:15 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Beetje jaloers is...
nou weet ik wel dat afvallen niet de bedoeling is, maar als je alleen maar aankomt terwijl je dus geen junkfood eet...![]()
als het heel erg stonk dan was het selene jaquote:Op maandag 4 januari 2010 13:29 schreef pessie het volgende:
Orea mooie echo!
simmu: Zou het selene zijn geweest? Was nog wel klein, anderhalf denk ik ongeveer...
Net behangen bij freecell. Ging goed! Schiet lekker op!
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:57 schreef DaviniaHR het volgende:
weet je wat leuk is aan overtijd gaan? je kan mensen echt onwijs voor de gek houden.
we waren gister op een verjaardag en iemand vroeg wanneer ik moest bevallen.
toen zei ik heel droog "eergister"
die mevrouw keek alsof ze water zag branden, was zo onwijs grappig!
heb maar wel uitgelegd dat ik dus 2 dagen overtijd was, toen ging het lichtje branden, maar het was wel ff geestig
Wacht maar, hehe, binnenkort zit jij er ook zo bijquote:Op maandag 4 januari 2010 13:44 schreef Orea het volgende:
Niet bang worden DJMaar je hoeft nog maar 6 weekjes
dat klinkt wel als bijna de laatste loodjes (in vergelijking met mezelf dan ook hè!
)
Jaaaa, top!quote:Op maandag 4 januari 2010 11:29 schreef Orea het volgende:
Pffffff mijn kind heeft al armpjes!! Alles ziet er gewoon perfect uit. Het hoort er gewoon bij. Een dag voor op groei, vandaag al 9 weken ipv 8 weken en 6 dagen, maar oude datum blijft wel gewoon staan. Volgende week de echo blijft ook gewoon staan, en die met 12 weken ook en mocht ik toch nog erger bloedverlies krijgen mag ik direct bellen!
volgens de gyn kon het geen kwaad. het is nu mijn grote zorgenpuntje, want volgens mij is het wel een probleem. ik heb in geen 20 jaar onder de 70 gewogen joh, en nu opeens wel. mijn broertje heeft het steeds over van die bodybuildershakes met veel proteinen. mocht het te gek worden ga ik dus echt wel piepen en zeuren dat ik iets extra's mag, want ik eet oprecht zat!quote:Op maandag 4 januari 2010 13:57 schreef DaviniaHR het volgende:
evie blijft een poepie!![]()
![]()
![]()
simmu, moet je dan niet aan krachtvoer om op gewicht te blijven?
asy, je gewichtstoename gaat nu toch minder hard? wrs gaat het er ook zo weer vanaf.
weet je wat leuk is aan overtijd gaan? je kan mensen echt onwijs voor de gek houden.
we waren gister op een verjaardag en iemand vroeg wanneer ik moest bevallen.
toen zei ik heel droog "eergister"
die mevrouw keek alsof ze water zag branden, was zo onwijs grappig!
heb maar wel uitgelegd dat ik dus 2 dagen overtijd was, toen ging het lichtje branden, maar het was wel ff geestig
Bij mij hebben ze in principe ook weinig gedaan met het afvallen.. Geloof inderdaad dat het niet zoveel kwaad kan.. Je kindjes nemen van jou, wat natuurlijk wel een nadeel is voor jou want je voelt je waarschijnlijk een stuk slapper..quote:Op maandag 4 januari 2010 14:11 schreef simmu het volgende:
[..]
volgens de gyn kon het geen kwaad. het is nu mijn grote zorgenpuntje, want volgens mij is het wel een probleem. ik heb in geen 20 jaar onder de 70 gewogen joh, en nu opeens wel. mijn broertje heeft het steeds over van die bodybuildershakes met veel proteinen. mocht het te gek worden ga ik dus echt wel piepen en zeuren dat ik iets extra's mag, want ik eet oprecht zat!
dat is idd wat de gyn ook zegt (in ioetsjes andere termen: die heeft het steeds over de kleine paracietjes). nja, tis alleen dat het met selene ook zo was en aan het einde van de zwangerschap waren we dus allebei zwak en slap en mager. zij ook, want op het laatst was er gewoon niets meer van mijn reserves over. dat wil ik nu graag voorkomen.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:19 schreef Raissa het volgende:
[..]
Bij mij hebben ze in principe ook weinig gedaan met het afvallen.. Geloof inderdaad dat het niet zoveel kwaad kan.. Je kindjes nemen van jou, wat natuurlijk wel een nadeel is voor jou want je voelt je waarschijnlijk een stuk slapper..
Dat werd hier ook gezegdquote:Op maandag 4 januari 2010 14:24 schreef simmu het volgende:
[..]
dat is idd wat de gyn ook zegt (in ioetsjes andere termen: die heeft het steeds over de kleine paracietjes).
kreeg niet echt respons, al keek ze wel even raar opquote:Op maandag 4 januari 2010 14:41 schreef Orea het volgende:
Good for you Davinia! Hoe reageerde diegene?
quote:Op maandag 4 januari 2010 14:39 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, mn actieplan is vanmiddag pas
ik heb trouwens gister bij diezelfde verjaardag iemand heel vriendelijk teruggeaaid over dr buik
Ik zag de post boven me netquote:Op maandag 4 januari 2010 14:56 schreef DaviniaHR het volgende:
free, moet JIJ dat dan doen?
is er niet iemand anders die het kan doen?
pas je svp wel op jezelf?
enneh, kijk eens een post boven je
(en ik aai al terug sinds het begin van deze zwangerschap, maar krijg nooit zulke leuke responsen als keshet)
ja, zoiets zit ik nu over te twijfelen, want ik wil het idd ook niet afwachten. ik weet alleen niet goed wat die zou kunnen doen omdat ik oprecht eet. bambix, meestal toch wel zo'n 6 boterhammen, fruit, vaak nog een kopje soep of worstjes, avondeten (toegegeven, in een wat kleine portie) en dan 's avonds nog gesnack. overdag eet ik standaard met selene hequote:Op maandag 4 januari 2010 14:30 schreef DaviniaHR het volgende:
ymme, gefeli met je mijlpaal
simmu, kan je niet contact opnemen met een dietiste als je gyn het probleem in jouw ogen onderschat? je wordt nu natuurlijk wel dubbel belast met 2 baby's, dus om nou af te wachten tot je weer reserveloos bent, is wellicht niet helemaal handig, toch?
saffier, hoe ist bij jou?
En twee keer per dag warm eten? Van aardappels en pasta moet je wel aankomen geloof ik.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:21 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, zoiets zit ik nu over te twijfelen, want ik wil het idd ook niet afwachten. ik weet alleen niet goed wat die zou kunnen doen omdat ik oprecht eet. bambix, meestal toch wel zo'n 6 boterhammen, fruit, vaak nog een kopje soep of worstjes, avondeten (toegegeven, in een wat kleine portie) en dan 's avonds nog gesnack. overdag eet ik standaard met selene heover 2 weken mag ik weer naar de gyn en ik was van plan om dan te beslissen
Heb je boter op je brood? Maak er dan eens roomboter van. (ongezoutenquote:Op maandag 4 januari 2010 16:21 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, zoiets zit ik nu over te twijfelen, want ik wil het idd ook niet afwachten. ik weet alleen niet goed wat die zou kunnen doen omdat ik oprecht eet. bambix, meestal toch wel zo'n 6 boterhammen, fruit, vaak nog een kopje soep of worstjes, avondeten (toegegeven, in een wat kleine portie) en dan 's avonds nog gesnack. overdag eet ik standaard met selene heover 2 weken mag ik weer naar de gyn en ik was van plan om dan te beslissen
veel van de genoemde dingen doe ik al. boter op brood, volle melk, zoetjes zijn ook al afgeschaft tgv gewoon suiker. ik zal een proberen om toch wat vaker restjes op te slaan en die op te knagen als selene slaaptquote:Op maandag 4 januari 2010 16:31 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Heb je boter op je brood? Maak er dan eens roomboter van. (ongezouten) Verder (slag)room in je koffie en gebonden soepen ipv bouillon. Kaas zet ook aardig aan op de boterham of ontbijtspek en salami/snijworst. En bij fruit met name bananen, zitten veel koolhydraten in .
volgens mij kan dat geen kwaad hoor. hooguit dat het voor jou niet lekker zit.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:29 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb nu een panty aan die straks om m'n buik zit. Of eigenlijk meer om de onderkant van m'n buik, onder m'n bekken omgeslagen. Kan dat kwaad? Heeft het kind dan nog wel genoeg ruimte? Ik heb echt geen idee
Auw, dat is pijnlijk inderdaad.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:16 schreef DaviniaHR het volgende:
in dat geval, heel veel sterkte, en doe rustig aan!
zijn er mensen die vanavond kunnen helpen met leander?
madam probeert haar kont door mn buikwand heen te duwen. auwieverkeerde kant, mevrouw!
quote:Op maandag 4 januari 2010 16:52 schreef simmu het volgende:
ontbijtspek van ons allemaal. lekker ff gebakken op een boterham met kaas en mayo en wat kwamkwammer!).
vergeet niet zelf ook op tijd de boel de boel te laten joh!quote:Op maandag 4 januari 2010 17:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Auw, dat is pijnlijk inderdaad.
Ik heb mijn baby ook al proberen uit te leggen dat baby en rib natuurkundig gezien niet op dezelfde plaats passen
Vanavond komt goedMijn schoonmoeder en man eten hier, dus kunnen Leander ook wel op bed gooien
troost je; ik ben normaal gezien van mezelf best mollig hoor. maatje 42/44 bij 1.60. voor het betere propje-gevoelquote:Op maandag 4 januari 2010 17:04 schreef flugeltje het volgende:
[..]
![]()
Wat zou ik dat graag eten zonder er van aan te komen....
I know I know, er is altijd wel wat...
maat 48 hierquote:Op maandag 4 januari 2010 17:09 schreef simmu het volgende:
[..]
troost je; ik ben normaal gezien van mezelf best mollig hoor. maatje 42/44 bij 1.60. voor het betere propje-gevoelik zie het altijd maar zo; ik eet altijd gezond, met groentes en fruit enzo. dan boeit het niks om mollig te zijn want ik ben wel gezond. niet iedereen is een fotomodel!
quote:Op maandag 4 januari 2010 16:54 schreef simmu het volgende:
[..]
volgens mij kan dat geen kwaad hoor. hooguit dat het voor jou niet lekker zit.
Dank je. Kan ik met een gerust hart mezelf in de weg zittenquote:Op maandag 4 januari 2010 17:29 schreef Orea het volgende:
CP, wat Simmu ook zegt, kan geen kwaad!
Zo, heb ik zomaar een tukje van 45 minuten gedaan en nu gaan we zo naar de Griek![]()
Ik heb sinds ik zwanger ben dus ineens een eetlust waar mijn ventvan kijkt! En nog geen gram aangekomen
Nou, en? Hoe luidt het actieplan?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:39 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, mn actieplan is vanmiddag pas
ik heb trouwens gister bij diezelfde verjaardag iemand heel vriendelijk teruggeaaid over dr buik
Ik zit al vanaf 24 weken volledig thuisquote:Op maandag 4 januari 2010 18:25 schreef Mereltje het volgende:
Asyniur ook al bijna verlof, lekker
Vandaag op mijn werk vertelt dat ik zwanger ben en iedereen was erg verastze vonden het allemaal erg leuk voor me. Heb me inmiddels opgegeven voor een zwangerschapscursus en de kraamzorg. Morgen de creche maar eens bellen, hopelijk ben ik niet te laat... Vandaag op mijn hyves ook een mooie tikker gezet dus langzaam komen daar ook nog reacties op, grappig om te lezen
Nou en of!quote:Op maandag 4 januari 2010 18:56 schreef Cantare het volgende:
Nog geen actie te bekennen bij Faja en Davinia? Even een kleine aanmoediging:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zijn er trouwens meer slaapkoppen hier? Ik heb gistermiddag 2 uur geslapen en vanmiddag maar liefst 3
Geluktquote:Op maandag 4 januari 2010 18:54 schreef Asyniur het volgende:
freecell, is het nog gelukt met je behang en je plaksel? En heb je nog een extra rolletje meegenomen?
Fijn dat de 20-wk echo goed was!quote:Op maandag 4 januari 2010 19:39 schreef draculettetje het volgende:
faja weer een stickertjeen dank voor de tip, maar ik heb die zetpillen al ze helpen alleen dus niet!
maar goed ook mijn gyn zegt dat baby parasietje is en die zorgt wel voor zichzelf, wel even voor de zekerheid bloed laten prikken om te kijken of alle mineralen en vitamines wel goed binnen komen
Op de echo was wel te zien dat baby zich niks van het spugen aantrekt:
Alles goed en wel en ook lekker eigenwijs! Omdat ik een vrij dikke buikwand heb zijn de foto's niet zo heel optimaal kijk wel even wat ze doen als ik ze scan. Het belangrijkste is dat alles goed was!
Davina, als je zelf tevreden bent over het actie plan is het goed toch! Wel fijn dat je dametje dan nu goed ingedaald is en vast, betekend dat dat ze nu niet meer terug kan schieten?
Ymme 34 weken
ik zag een hele mooi evie
freecell hopelijk is het gelukt met het behang en heb je daarna wel even lekker niks kunnen doen
quote:Op maandag 4 januari 2010 19:39 schreef draculettetje het volgende:
Op de echo was wel te zien dat baby zich niks van het spugen aantrekt:
Alles goed en wel en ook lekker eigenwijs! Omdat ik een vrij dikke buikwand heb zijn de foto's niet zo heel optimaal kijk wel even wat ze doen als ik ze scan. Het belangrijkste is dat alles goed was!
Ik heb ook meer last van puistjes. Vooral op m'n rug en borst. Hormonen doen rare dingen met jequote:Op maandag 4 januari 2010 20:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
Orea: fijn dat de echo goed was en wat een mooie echo ook!
Asyniur en Freecell, wow dat jullie al zo ver zijn. Voor mijn gevoel zijn jullie nog helemaal niet zover. Mja tis natuurlijk ook al januari, en daar ben ik ook nog niet helemaal kwa gevoel
Ik heb vandaag mij voor de eerste keer niet in kunnen houden en echt een heel schattig jurkje en maillotje gekocht. Vond m zooooo leuk. En onder het motto: als ik een jongetje krijg dan geef ik het gewoon aan mijn schoonzus, vond ik dat het wel kon
Ook heb ik 5 rompertjes voor 3 euro gekocht, ook meisjes, mja kon ik ook niet laten liggen haha.
En heb mijn eerste zwangerschapskwaaltje ontdekt (althans vind het een zwangerschapskwaaltje, omdat ik voor de zwangerschap er nooit last van had). Heel mijn handen zijn rood en een beetje prikkerig, nadat ik ze heb ingesmeerd met handcreme. Heb het idee dat ik dus wat anders ga reageren op bepaalde stoffen in cremes enzo. Had laatst ook al een beetje rode pukkeltjes op mijn handen na het handen wassen op mijn werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |