Ben even gaan zoeken, en het hangt er een beetje vanaf wie je gelooft... op mijn cd staat niks.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:32 schreef trebremmit het volgende:
7Zuma7 is toch uit 1999?
quote:Op zondag 3 januari 2010 18:04 schreef ScottTracy het volgende:
Lijstjes![]()
Heb ff heel snel wat in elkaar gedraaid. Veel hiphop en veel dezelfde artiesten, ik weet 't.
2. OPGEZWOLLE - Eigen Wereld (2006)
6. DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG - De Machine (2008)
17. DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG - Parels voor de Zwijnen (2006)
31. PETE PHILLY & PERQUISITE - Mystery Repeats (2007)
33. BLOF - Blauwe Ruis (2002)
39. KUBUS & BANGBANG - Learning Curve (2007)
Mee eens, misschien wel het laatste Blof album dat ik wel kon waarderen, veel emotie inderdaad.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:14 schreef wallofdolls het volgende:
En Blöf, vooral omdat dat album op wonderbaarljike wijze niet bol staat van de opgeblazen cliché's met zwakzinnige rijmsels, maar zowaar enigszins emoties herbergt. Lang niet meer gehoord dat album, maar alleen al vanwege dat idee krijgen ze een eervolle vermelding.
Ik vind 'fuck off with your camera' ook wel goed. Dat Sticks ofzo er doorheen jengelt van eh 'optyfen met je camera'.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:47 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Mee eens, misschien wel het laatste Blof album dat ik wel kon waarderen, veel emotie inderdaad.
Je plaatst trouwens Let's Fuck Each Other, dat is verreweg de beste track van Pie & Mash... vind 't voor de rest een langdradig album. Learning Curve beviel me een stuk beter.
quote:1. Caesar - Leaving sparks (2000)
2. Johan - Pergola (2001)
3. Voicst - Tale of two devils (2008)
4. Acda en de Munnik - Hier zijn (2000)
5. Solo - Songs 'n sounds (2005)
6. Rene SG - Rene SG 2 (2007)
7. The Heights - Beachyhead (2005)
8. Meindert Talma - Tamago (2009)
9. Lucky Fonz III - A family like yours (2008)
10. Voicst - 11/11 (2004)
11. zZz - Sound of zZz (2005)
12. Roosbeef - Ze willen wel je hond aaien maar niet met je praten (2008)
13. Tröckener Kecks - >TK (2000)
14. GEM - Tell me what's new (2004)
15. Spinvis - Spinvis (2002)
16. Caesar - Caesar (2003)
17. Giovanca - Subway silence (2008)
18. Boudewijn de Groot - Eiland in de verte (2004)
19. Epica - The divine conspiracy (2007)
20. Skidmarks - Come and get it! (2002)
21. Bram Vermeulen - Voltooid verleden tijd (2001)
22. Daryll-Ann - DA live (2001)
23. Johan - THX JHN (2006)
24. Do-The-Undo - Do-The-Undo (2007)
25. Alamo Race Track - Black cat John Brown (2006)
Zie de myspace. Ik denk niet echt jouw kopje thee, maar ik vind het wel erg leuk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:06 schreef methodmich het volgende:
Zo, hoge notering voor Tamango belsen, verrassend!
Wat is Rene SG?
Is ook niks mis mee!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Zie de myspace. Ik denk niet echt jouw kopje thee, maar ik vind het wel erg leuk.
Tamango vind ik in ieder geval heel spannend en bijzonder. Misschien een beetje geflatteerd om die zo hoog te zetten, maar aan de andere kant, waarom niet.
Ik kwam er gisteren ook achter dat ik het nederlands product zwaar verwaarloosd heb de afgelopen 10 jaar....quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:07 schreef Felagund het volgende:
TVP, ik denk niet dat ik verder kom dan een top 10, zoveel Nederlandse muziek heb ik niet geluisterd.
Dat geldt wel voor meer mensen volgens mij. Niet alleen hier trouwens, maar ook de Oor en andere media. Soms lijkt het wel of krijgt alleen Excelsior aandacht, plus wat grote namen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:11 schreef cafca het volgende:
Ik kwam er gisteren ook achter dat ik het nederlands product zwaar verwaarloosd heb de afgelopen 10 jaar....
Nederland is een klein land, dus minder talent. Dat speelt ook wel mee gok ik.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat geldt wel voor meer mensen volgens mij. Niet alleen hier trouwens, maar ook de Oor en andere media. Soms lijkt het wel of krijgt alleen Excelsior aandacht, plus wat grote namen natuurlijk.
Wel tof om te zien dat jij BBC ook zo hoog hebt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:47 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat het vooral met persoonlijke smaak en interesse te maken heeft, als ik zie hoe weinig van mijn albums bij anderen in de lijst staan en ook omgekeerd
Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ik de enige op Fok ben die AC Berheimer erg goed vindt, ik denk eerder dat ik een van de weinigen ben die het kent.
Hmm, dom. Maar zie m'n disclaimer in de post.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:53 schreef cafca het volgende:
pfaf, je hebt 2x Turn erin staan.......
Jammer dat de rest van Nederland ze negeert, overigens mist in jouw lijst ook hun 2e die bij mij juist hoger staatquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:26 schreef pfaf het volgende:
Wel tof om te zien dat jij BBC ook zo hoog hebt.
Nee hoor, ik vind ACB ook erg tof. Ben erg benieuwd wat het nieuwe materiaal wordtquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:47 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat het vooral met persoonlijke smaak en interesse te maken heeft, als ik zie hoe weinig van mijn albums bij anderen in de lijst staan en ook omgekeerd
Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ik de enige op Fok ben die AC Berheimer erg goed vindt, ik denk eerder dat ik een van de weinigen ben die het kent.
Aangezien je Liquid (35007) boven Silhouettes (Textures) plaatst, ga ik 35007 maar eens even downloaden.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:20 schreef trebremmit het volgende:
1. Textures - Drawing Circles
2. 35007 - Liquid
3. Textures - Silhouettes
quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:00 schreef thettes het volgende:
1. Pete Philly & Perquisite - Mindstate
2. Johan - Pergola
3. Voicst - Tale of two devils
4. Acda en de Munnik - Hier zijn
5. De Staat - Wait for Evolution
Veel verder kom ik zo niet(nouja, meer van PP&P en Johan en Voicst
)
Vind dan ook dat er afgezien van PP&P weinig echt interessants is gebeurd in Nederland. Hoewel, dat is vast wel het geval maar dan heb ik het gewoon niet meegekregen. (bv. in elektronische muziek of jazz?)
Ik ben ook geen groot fan van Spinvis, maar de muziek gaat wel zo diep dat ik vind dat het thuishoort bij de beste Nederlandse platen van de laatste 10 jaar. Hij heeft wel een lansgebroken voor veel soorten muziek met zijn knutselpop en is wat dat betreft on-Nederlands goed voor een Nederlandstalige act.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:19 schreef wallofdolls het volgende:
Iemand moet mij Spinvis toch eens uitleggen. Vannacht een exercitie gehad waarna ik 2 van zijn albums op RYM beloonde met maar liefst 1 ster.
Rijmelarij in het kwadraat van Blöf en totale onverschilligheid waren de dingen die mij voor de zoveelste maal opvielen als ik naar deze man luister.
Ik heb de afgelopen jaren veel muziek gehoord die vaak met muziek weinig meer van doen had. Vaak zijn dat wel mensen die snappen wat ze doen, waardoor het een uitzonderlijke ervaring wordt. Geluidskunstenaars, zal ik ze maar noemen. Bij Spinvis heb ik geen moment het idee dat er 'kunst wordt bedreven met geluid'. Ik vind t gewoon gezemel, met inferieure muziek.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:09 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik ben ook geen groot fan van Spinvis, maar de muziek gaat wel zo diep dat ik vind dat het thuishoort bij de beste Nederlandse platen van de laatste 10 jaar. Hij heeft wel een lansgebroken voor veel soorten muziek met zijn knutselpop en is wat dat betreft on-Nederlands goed voor een Nederlandstalige act.
Hij heeft, zeker op het eerste album, een paar erg goede nummers. De teksten zijn misschien op het eerste gehoor raadselachtig, en ook niet altijd heel goed moet ik zeggen, maar hebben toch ook vaak weer iets.
Dus omdat hij zich nergens druk om maakt, valt het met zijn onverschilligheid wel mee als ik me wel ergens druk om maakquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:44 schreef knoppe het volgende:
Als je eerst bij RYM alles volkotst en nou hier losgaat zal het
met die onverschilligheid wel meevallen he?
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:09 schreef belsen het volgende:
is wat dat betreft on-Nederlands goed voor een Nederlandstalige act.
De enige conclusie die ik kan trekken is dat Nederlandse bands sinds begin jaren 70 liniair steeds minder respect verdienenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:01 schreef ranja het volgende:
[..]
heb je dat weer
![]()
Heb toch eens wat meer waardering voor Nederlandse bands.
Of bedoel je dat het erg slecht is omdat de meeste Nederlandse bands beter zijn en hij dus onnederlands is?![]()
De hippaty hoppers hebben zich ook naar mijn smaak zeer aardig en op unieke wijze laten gelden ja. Ik denk dat de Nederhop internationaal gezien erg hoog ingeschat mag worden, hoewel het vanwege de Nederlandse taal commercieel geen potten zal gaan breken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:54 schreef ScottTracy het volgende:
En op hiphopgebied was het afgelopen decennium geweldig voor Nederland, op vele vlakken heeft het zich vanuit meerdere steden ontwikkeld tot een volwaardig genre.
Mwah, niet als je het met België vergelijkt. Dat is nog kleiner, maar daar zit sinds de jaren 90 iets in het drinkwater, volgens mij....quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:05 schreef wallofdolls het volgende:
Nederland is een klein land, dus minder talent. Dat speelt ook wel mee gok ik.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:20 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Mwah, niet als je het met België vergelijkt. Dat is nog kleiner, maar daar zit sinds de jaren 90 80 iets in het drinkwater, volgens mij....
U hebt de jaren 80 gemist?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:24 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
De enige conclusie die ik kan trekken is dat Nederlandse bands sinds begin jaren 70 liniair steeds minder respect verdienen.
Hoewel het op jazzgebied nog steeds bij tijd en wijlen grote feestvreugde is. Maar niet alle jazzartiesten vertalen dat in een plaat.
Zal wel weer met smaak te maken hebben, maar ik heb echt weinig belgische bands in mijn collectie.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:20 schreef schaap001 het volgende:
Mwah, niet als je het met België vergelijkt. Dat is nog kleiner, maar daar zit sinds de jaren 90 iets in het drinkwater, volgens mij....
Wallofdolls heeft sowieso een afwijkende muzieksmaak van de meeste van ons, voor hem zal voor andere landen waarschijnlijk hetzelfde gelden als voor Nederland, of hij kent van Nederland alleen de top 40 bands.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:43 schreef cafca het volgende:
U hebt de jaren 80 gemist?
De Div, Claw Boys Claw, Fatal Flowers, Miners of Muzo, The Nozems, Urban Dance Squad, etc. etc.
Ranja, hoeveel top 40 bands staan er in mijn top 20?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Wallofdolls heeft sowieso een afwijkende muzieksmaak van de meeste van ons, voor hem zal voor andere landen waarschijnlijk hetzelfde gelden als voor Nederland, of hij kent van Nederland alleen de top 40 bands.
Klopt. Hoewel, Miners of Muzoquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:43 schreef cafca het volgende:
[..]
U hebt de jaren 80 gemist?
De Div, Claw Boys Claw, Fatal Flowers, Miners of Muzo, The Nozems, Urban Dance Squad, etc. etc.
Ik bedoel, ik heb geen flauw benul wat er top-40 is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:10 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ranja, hoeveel top 40 bands staan er in mijn top 20?![]()
Ik ben gewoon erg kritisch.
Dat leek ook me ook al niet, dus lijkt het me waarschijnlijker dat wat je over Nederland zegt ook over UK, Belgie, etc zegt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:23 schreef wallofdolls het volgende:
Ik bedoel, ik heb geen flauw benul wat er top-40 is.
Oh zo, ja nee je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat leek ook me ook al niet, dus lijkt het me waarschijnlijker dat wat je over Nederland zegt ook over UK, Belgie, etc zegt.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:17 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel, Miners of Muzo. Maar die kunnen in kwaliteit bij lange na niet op tegen Golden Earring, Alquin, Earth & Fire, Focus, Group 1850, Herman Brood, Cuby, Q65 etc. Als het aan mij ligt uiteraard.
Ik vind de jaren '80 nogal beperkt in zijn verschijning. Zowel qua vrijheid in spelen als in intensiteit. Maar wel weer veel beter dan de jaren '90 en '00
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:15 schreef cafca het volgende:
[..]Je bent gewoon een hippie die in de jaren 70 is blijven hangen
In elke periode is er een hoop shit, in de jaren 70 had je ook Vader Abraham en Teach Inn en weet ik veel wat er in de hitparade stond. Als je goed kijkt, is er in elke periode wel wat koren tussen het vele kaf te vinden.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:23 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
eh
. Jij bent hier de oude lul, ik niet
![]()
Ja, ok, dat snap ik ook. De jaren 60 waren ook niet heel erg briljant in dat opzicht. Maar qua niveau van de betere bands vind ik de jaren 70 kwalitatief toch echt overal dik bovenuit steken.
Uiteraard, ik begrijp wat je bedoelt, maar op een gegeven moment kom je op een punt dat je kunt zeggen van eh: ok, zowel mainstream als underground zijn er subjectief gezien zoveel typische verschillen in kwaliteit, dat je denkt van eh, dit spreekt mij toch net wat meer aan. En dan denk ik verder en dan merk ik dat het toch een bepaalde mentaliteit is die heerste die me onbewust aanspreekt, die er voor zorgde dat bands een bepaalde vorm voor hun muziek vonden. Voor mij is het hele gevoel van vrijheid die eind jaren '60, begin jaren '70 uitstraalden van zodanig grote invloed op mijn muzieksmaak dat al het andere bij voorbaat al minder lijkt te zijn. Misschien ligt het wel aan de omstandigheden die destijds heersten: muziek was nog echt een uitweg, je werd niet in bepaalde hokjes gedwongen, waardoor je meer vrijheid had, misschien ben ik bevooroordeeld, hoewel ik die kans klein acht omdat mn ouders me nooit met het verleden lastigvielen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:30 schreef cafca het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat jouw smaak nogal beperkt is tot de jaren 70. Tuurlijk werd er toen geweldige muziek gemaakt, maar ook in de jaren 60/80/90/00 en 10, als je weet waar je moet zoeken.
Ik ben opgegroeid in de jaren 80, dus een groot deel van mijn muziekcollectie bestaat uit platen uit die tijd, maar je zult mij niet horen zeggen dat andere decades "minder" zijn. Ik heb er gewoon minder aandacht aan besteed, dus heb ik nog niet alle juweeltjes uit die tijd gevonden
Ohja, datquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:31 schreef cafca het volgende:
Maarreeeeeh, ontopic: Zijn er nog lijstjes?
Tja, wel meer discussie dan lijstjes, maar goed.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:07 schreef methodmich het volgende:
Discussie mag prima hoor cafca. Jullie hebben het topic mooi in leven gehouden hier, dank!
Heb bij terugkeer uit Portugal direct maar een Nederlandse band in de speler gedaan, met dit topic in mijn achterhoofd. Coparck!!
Dag, wallofdolls......quote:Op maandag 11 januari 2010 18:23 schreef wallofdolls het volgende:
Ja, anders gaan we een beetje een theehoekje ervan maken. Dan kunnen we net zo goed discussiëren
Goed. Viel me op dat daar op de radio vrijwel alleen Portugese en Spaanse artiesten werden gedraaid. Die waarderen hun eigen bands dus wel! Nederlandse muziek hoorde ik niet, helaas.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, wel meer discussie dan lijstjes, maar goed.
Hoe was het in Portugal?
Kijk, en zo komen we toch weer ontopicquote:Op maandag 11 januari 2010 19:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Goed. Viel me op dat daar op de radio vrijwel alleen Portugese en Spaanse artiesten werden gedraaid. Die waarderen hun eigen bands dus wel! Nederlandse muziek hoorde ik niet, helaas.
Voor een verslag van Portugal zie verder www.aswh.nl, daar heb je dagboeken van elke dag.
Van de 6 bands uit mijn regio die ik persoonlijk ken zijn er al 4 bij 3fm geweest, dus statistisch gezien ben je in Nederland echt niet helemaal kansloos. Je moet alleen op dat moment heel veel indruk makenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:22 schreef Beregd het volgende:
Kijk maar naar België, daar wordt de plaatselijke alternatieve scene serieus geruggesteund door stubru of humo (toonaangevend weekblad in belgië). Ik weet niet of bands als team william of the van jets evenveel airplay zouden krijgen in NL als het Nederlandse bands waren.
Hetzelfde geld voor anouk blåf erm bløf etc etcquote:
Ik heb wel Guus Meeuwis is dat ook goed?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:09 schreef methodmich het volgende:
Statistisch gezien moeten er meer mensen te vinden zijn die een lijstje zouden posten met Anouk, de Zeeuwse rijmelaars en Kane. Maar misschien zijn dat geen mensen die graag lijstjes maken.
Ik heb de Zeeuwse rijmelaars gewoon in mijn top 50 staan hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:09 schreef methodmich het volgende:
Statistisch gezien moeten er meer mensen te vinden zijn die een lijstje zouden posten met Anouk, de Zeeuwse rijmelaars en Kane. Maar misschien zijn dat geen mensen die graag lijstjes maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |