Ik leg graag dingen uit. Misschien ga ik later in een museum werken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:23 schreef Saind het volgende:
Komt erop neer dat het geen handig wapen is voor lange afstand, en dat geluidsdempers kut zijn.
Ligt er denk ik aan waar je een strafblad voor heb gekregen, voor iets jatten denk ik minder snel dan voor mishandelingquote:Op maandag 4 januari 2010 22:10 schreef Saind het volgende:
Trouwens, iemand enig idee hoe hard je het juridisch gezien moet verkloten voordat de KNSA je eruit gooit?
Ik heb een maand of 2 geleden een strafblad gekregen, klein dingetje, 30 uur werkstraf, maar ik heb geen idee hoe dat gaat bij de KNSA.
Ben btw minderjarig.
Mijn vereniging weet het ook niet, en durf geen vraag op te sturen omdat ze er dan vast achteraan gaan ofzo
kelin dingetje, 30 uur.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:10 schreef Saind het volgende:
Trouwens, iemand enig idee hoe hard je het juridisch gezien moet verkloten voordat de KNSA je eruit gooit?
Ik heb een maand of 2 geleden een strafblad gekregen, klein dingetje, 30 uur werkstraf, maar ik heb geen idee hoe dat gaat bij de KNSA.
Ben btw minderjarig.
Mijn vereniging weet het ook niet, en durf geen vraag op te sturen omdat ze er dan vast achteraan gaan ofzo
Bedankt, maar ik kende die site al, een ding: de enige vereniging die op die site staat in Nijmegen is COM SV Nijmegenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:49 schreef Saind het volgende:
http://www.knsa.nl/verenigingen_opprovincie_zoekresultaat.asp?Expr1=Gelderland&offset=40
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:25 schreef Koskesh het volgende:
Beste mensen, ik heb een vraagje: is het uberhaubt wel mogelijk om een keer te gaan kijken als introducé bij een schietsportvereniging? Ik woon in Nijmegen en zocht een vereniging om een keer te kunnen komen kijken hier of in de omgeving. Ik vond S.V. Keizer Karel maar zij zeiden dat ze een ledenstop hadden vanwege te veel leden. Ze zouden een andere vereniging informeren maar heb sindsdien niks meer van hen gehoord...
Ik heb al aan schietsport gedaan maar dat was boogschieten en kruisboogschieten.
Weet iemand hoe ik een vereniging hier in de buurt kan vinden? Best wel geheimzinnig gedoe allemaal, en ook wel terecht.
Compier woont in Missouriquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:08 schreef Prosac het volgende:
Nee, even beide 1 formulier invullen en hopen dat de politie vindt dat het goed is ingevuld zo.
Dat, zeker lange wapens, zijn voor veel mensen niet veel anders dan bijvoorbeeld een vishengel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Loterijen met vuurwapens als prijzen.
Ah! In de race om het Nederlandse politiepistool kunnen ze dit keer niet om de Glock heen. Benieuwd wie de meeste steekpenningen betaalt.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:42 schreef JohnLocke het volgende:
Shot Show 2010 zit erop, zie de hoogtepunten in het fotoverslag van Ken Lunde.
Bijvoorbeeld 4e generatie Glock:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of de gen 4 nu ook tweehandig bedienbaar is, dat is volgens mij een van de voorwaarden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:38 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Ah! In de race om het Nederlandse politiepistool kunnen ze dit keer niet om de Glock heen. Benieuwd wie de meeste steekpenningen betaalt.
Dat zijn gewoon luchtbuksen dus, zou ik niet aan beginnen. PCPs kunnen zeker krachtig zijn, maar dat is .22lr ook, en die munitie kost ook nauwelijks iets. Daarbij zijn ze (in Nederland) in de aanschaf ook vele malen duurder dan een vuurbuksje.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:09 schreef compier het volgende:
ik zit ook te kijken naar OF een PCP (precharged pneumatic) of een single pump high velocity pellet rifle.. .22 pellets.
kan ik alsnog eekhoorns etc. schieten en het kost veel minder
Een lever action?quote:Op zondag 31 januari 2010 17:48 schreef compier het volgende:
ik heb al een 10/22 gehad, en wil iets anders... maar ik weet niet precies wat..
maar om te schieten wel..quote:Op zondag 7 februari 2010 00:13 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Een lever action?
30-30 is niet zo duur
ja... of naar de pawn shop (waar ik sowieso vaak kom om gewoon te kijken of ze wat nieuws hebben, paar schroevendraaiers voor paar dollar te kopen etc.) en voor 50 dollar een .22 op te halenquote:Op zondag 7 februari 2010 18:35 schreef ClintOosthout het volgende:
Ik doelde ook op de munitie.
Is natuurlijk niet te vergelijken met .22, maar dat is alleen lucht.
Wat ook leuk en vrij goedkoop is, ff naar de Wallmart rijden en daar zo'n replica voorlaad revolver of geweer voor $100,- meenemen met loden balletjes en precharched black powder![]()
Nee, ik woon niet in de VS, nuff saidquote:Op maandag 8 februari 2010 06:27 schreef compier het volgende:
[..]
ja... of naar de pawn shop (waar ik sowieso vaak kom om gewoon te kijken of ze wat nieuws hebben, paar schroevendraaiers voor paar dollar te kopen etc.) en voor 50 dollar een .22 op te halen
OF... voor 75 een 12 gauge shotgun...
jaloers?
-edit op verzoek-quote:
Zodra je een aanvraag voor een verlof indient ga je weer door de molen en grote kans dat je er dan uitvliegt.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:10 schreef Saind het volgende:
Ben btw minderjarig.
Tweede mogelijkheid, had flink wat liggen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:35 schreef WSPP het volgende:
Hier staat wel wat interessante info. http://www.ouders.nl/mjur2009-11.htm
Afhankelijk watvoor straf je gehad hebt wordt je schietsport toekomst bepaald. Voor een verlof kijken ze inmiddels 8 jaar terug ipv 4 jaar. Als je gepakt bent voor vuurwerk afsteken wanneer het niet mag zal het waarschijnlijk wel loslopen. Ben je gepakt met een behoorlijke hoeveelheid illegaal vuurwerk dan kan het wel eens problemen opleveren.
Enige die hier 100% uitsluitsel over kan geven is afdeling bijzondere wetten. Wordt je aanvraag echter geweigert, dan wordt dit aan de KNSA gemeld en lig je er uit.
Ik woon nu nog op een studentenkamertje, zolang je geen geweer wilt schieten is het nog best te doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:49 schreef Saind het volgende:
[..]
Heel jammer, maar komt er toch niet van op studentenkamertje
Geluidsdempers bestaan niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:22 schreef ecktebaas het volgende:
is een G36 handig om gebruikt te worden als sniper en hoe vaak gebruiken legers nou geluidsdempers?
Je kan het tot 500-600 meter gebruiken met fatsoenlijke optiek en dempers (GEEN GELUIDSDEMPERS) zijn zeker extreem bruikbaar, vooral bij nacht omdat je geen mondingsflits hebt die je positie verraad (en waar men op kan richten)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:23 schreef Saind het volgende:
Komt erop neer dat het geen handig wapen is voor lange afstand, en dat geluidsdempers kut zijn.
Voor luchtbuksen heb je dan wel effectieve dempers die het geluid verminderen omdat het enige wat eruit komt wat lucht is.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:16 schreef FiveseveN het volgende:
Tegenwoordig geven die luchtwapens en dan heb ik het over PCP-buksen een behoorlijke knal. Ook de ouderwetse dingen laten duchtig van ze horen.
Ik heb al eerder geschreven over ECHT stille wapens, bijvoorbeeld de Welrod, of Russische speciaalmunitie en die hoor je echt niet, behalve dan de inslag van het projectiel.
Hier spreek ik mezelf tegen met een eerdere postquote:Op maandag 1 maart 2010 23:12 schreef Andyy het volgende:
sound supressor oke, want het onderdrukt het geluid enigszins.
Je HOEFT geen subsonic munitie te gebruiken bij geluidsdempers cq suppressor. Dempen = onderdrukken is niet wegtoveren. Je claimt dat geluidsdempers niet bestaan terwijl ze wel degelijk bestaan. In combi met normale munitie kun je vele honderden meters ver schieten en nog steeds een vest doorboren. Je verhult dan niet je aanwezigheid, maar maskeert wel waar je ligt omdat de degene waar je op schiet enkel de klap van de kogel zelf zullen horen en in hele mindere mate het wapen zelf. Althans niet genoeg om te bepalen waar het schot vandaan komt. Doel bereikt dus van een geluidsdemper.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:12 schreef Andyy het volgende:
Het is een misbruikte term, sound silencer nee.
sound supressor oke, want het onderdrukt het geluid enigszins.
Maar welke leger wilt er nou een wapen dat geen kogelwerende vesten penetreert en je voorbij de 100 meter al een heel stuk omhoog moet mikken om iets te raken?
Voor militaire cqb worden tegenwoordig ook al amper pistoolpatronen gebruikt, meer pdw patronen of verkorte gevechtsgeweren (zoals cqbr)
standaard versie's van beiden gebruiken 9MMquote:Op maandag 8 maart 2010 14:48 schreef appelsjap het volgende:
Van 9mm tot UZI's en MP5's.
Ja oke, maar ze hadden iig groot geschutquote:Op maandag 8 maart 2010 20:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
standaard versie's van beiden gebruiken 9MM![]()
Wow, dat is echt veel werkquote:Op maandag 8 maart 2010 20:04 schreef Prosac het volgende:
Ik spreek even voor onze vereniging.
Je meld je bij de secretaris/voorzitter via telefoon/email voor een kennismakingsgesprek op de vereniging.
Wij vertellen je het e.e.a. en proberen je ook als persoon wat in te schatten. Cowboys willen we er niet bij, wel mensen die het als een serieuze sport willen gaan benaderen.
Als je lid besluit te worden, dan vraag je bij de gemeente een VOG aan. (Verklaring Omtrent Gedrag). Hierbij wordt in je justitiele verleden gekeken, of jij de schietsport mag gaan beoefenen. Vervolgens kunnen wij je aanmelden bij de KNSA en mag je beginnen met je LIO (Lid in Opleiding) traject. Gedurende 12-18 maanden maak je kennis met alle aspecten van de schietsport.
Vooral klein kaliber vuurwapen, met wat uitstapjes naar groot kaliber. Na 20 schietbeurten vraag je, indien je dat wilt, het bestuur om toestemming tot aanschaf van een eigen wapen.
Wij vragen de instructeurs of het verstandig is dat je al je eigen wapen koopt en ook het betreffende gewenste wapen.
Het bestuur ondertekent je aanvraag en daarmee kan je naar de plaatstelijke politie om je (wapen)verlof aan te vragen. Dan ga je weer door het justitiële systeem en kijkt men 7 jaar terug in je criminele verleden. Indien dat allemaal in orde is, kan je je gewenste wapen aanschaffen. Je moet dus al wel weten wat je wil op dat moment.
Je moet dus minimaal een jaar lid zijn bij een schietvereniging voordat je je eerste wapen mag aanschaffen. Na 1 jaar je eerste wapen, mag je dit aantal aanvullen tot 5.
Daarna valt het eigenlijk allemaal reuze mee inderdaad.quote:Op maandag 8 maart 2010 21:41 schreef Saind het volgende:
Het is vooral veel werk als je een eigen verlof wilt, om gewoon te schieten valt het best mee.
Ja, een verankerde (goedgekeurde?) kluis, en patronen moeten apartquote:Op maandag 8 maart 2010 23:37 schreef appelsjap het volgende:
Hoe zit het met psychologische tests? En hoe moeten wapens bewaard worden thuis? In een kluis oid?
Neem eens een kijkje op deze site http://www.vuurwapens.net/forum/ Daar zitten vooral sportschutters en die kunnen je wat meer vertellen.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:48 schreef appelsjap het volgende:
Beste mensen, ik ben geïnteresseerd in wapens en schietverenigingen. Ik was een paar dagen geleden in Bulgarije en daar is het heel makkelijk. Je loopt een schietvereniging binnen, laat je paspoort zien en als je 18 bent mag je schieten. Van 9mm tot UZI's en MP5's. Hier is het een stuk moeilijker dacht ik ? Kan iemand mij uitleggen hoe het in zijn werk gaat en wanneer ik mijn eigen VUURwapen mag en kan aanschaffen? Van de KNSA site wordt ik niet veel wijzer. Ben trouwens 18 jaar.
Psychologische test kent Nederland niet. De mensen op je vereniging beoordelen je in eerste instantie, en bij de antecedenten-controle tijdens je verlof-aanvraag kijkt de politie volgens mij ook of je bekend staat bij de geestelijke gezondheidszorg enzo.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:37 schreef appelsjap het volgende:
Hoe zit het met psychologische tests? En hoe moeten wapens bewaard worden thuis? In een kluis oid?
.50AE zul je in Nederland niet zo snel tegen komen, maar Desert Eagles in .375 Magnum of .44 Magnum zie ik regelmatig.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:57 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja oke, maar ze hadden iig groot geschutIk heb oa met een desert eagle .50AE geschoten
Waarom de goedkoopste? Vaak is de handelaar waarbij jij je GK geweer koopt best bereid om wat water in de wijn te doen en heb je een goede kluis tegen een schappelijke prijs.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:36 schreef Prosac het volgende:
Over kluizen gesproken. Ik wil graag een groot kaliber geweer kopen en moet dus een nieuwe kluis hebben. Iemand nog tips wat betreft de goedkoopste leverancier?
Das lekker....quote:Harskamp gesloten
Heemstede, dinsdag 1 juni 2010
Waarde vrienden,
Helaas een trieste mededeling.
Met onmiddelijke ingang is het schieten op de ISK voor KNSA schutters tot nader order niet toegestaan.
Dit speelde al een maand , maar gisteren is helaas de kogel door de kerk gegaan .
Een ultieme poging vandaag is ook negatief uitgevallen.
Dit houdt op dit moment in, dat alle knsa activiteiten geen doorgang zullen vinden .
Dus geen oefendagen voorlopig in juni en juli . Ook de geplande wedstrijden zoals de N.K.’s Veteraan geweer , 300/400/500 mtr en de 300 mtr van 19 juni . Dit geld ook voor de Dutch open van IRC en de wedstrijd van Militair Wapen Nederland .
Wij zullen moeten zoeken of we dit jaar hiervoor nog alternatieven kunnen vinden ,dan wel wachten op een positieve uitspraak over het ISK . Wij laten het er niet bij zitten,maar gaan door om te proberen dispensatie voor de KNSA schutters te krijgen.
Ik zou graag beter nieuws willen brengen , maar helaas.
Op de Website www.knsa.nl vind u een uitgebreide brief .
Hetzelfde op de website “harskampschutters.nl
Gezien de korte tijd die mij rest voor zaterdag deze mail.
Mocht er nog nieuws zijn , dan deze 2 websites in de gaten houden.
Verder wil ik dat u als contactpersoon al die schutters van uw vereniging die een pas hebben , van bovenstaande op de hoogte brengt , zodat zij zaterdag niet voor niets naar de ISK afreizen en voor een gesloten poort staan.
Helaas , het is niet anders
Met vriendelijke groeten
Coördinator ISK
Graas Hulshof
Krijg nou wat.. Is dit serieus? En ik heb net een nieuwe kijker gekocht! Godverdegodver. Waarom? Ik heb geen zin om al die troep te lezen. Kan er iemand een samenvatting leveren omtrent de oorzaak?quote:
Ik zit ook te twijfelen om te stoppen. Heb niet meer de 'motivatie' die ik eerst had. En heb het te druk met andere dingen, waardoor ik merk dat ik het schieten op de laatste plaats zet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:26 schreef WSPP het volgende:
Waarom doorgaan als je toch al te lui bent om te gaan? Je hebt blijkbaar dan niets met sportschieten en doet het dan dus voor het wapen.
Dat bedoel ik met wapenhandel. Het probleem is dat ik het geld pas krijg als zij hem verkocht hebben.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 01:31 schreef compier het volgende:
kan je hem niet verkopen bij een wapenwinkel?
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 01:58 schreef spooky1234 het volgende:
COOL! Dus Fok heeft toch een vuurwapentopic! Snap alleen niet waarom het niet staat onder sport (schietsport?)
Anyways.. ik ben nu al anderhalfjaar aan het knallen en ik wil nu een eigen wapen. Omdat je eerste jaar maar 1 mag kopen twijfel ik nog heel erg.
Ik heb tot heden vooral 9mm geschoten en Tangfolio vind ik eigenlijk het lekkerst schieten maar om een of andere reden is het heel moeilijk om daaraan te komen? Zo een Glock lijkt me niet zo tof, ik wil wel een beetje goed kunnen raken op afstand ;-)
Revolver is wel lekker makkelijk schieten en het maakt het ook makkelijk om een kijker op te monteren maar een geweer lijkt me ook gruwelijk. Zag een GSG AK47 nieuw voor 600 euro, is dan wel een .22 dus ik weet niet of dat gaat vervelen?
Wat me trouwens opvalt is dat vooral oude mannen lid zijn van schietverenigingen en dat er nieuw of nauwelijks op internet gehandeld kan worden. Marktplaats verkoopt m dus niet maar zijn er andere speciale sites die het makkelijker maken om prijzen te vergelijken. Ik heb nu een beetje het gevoel dat die wapenhandelaren enorme marges pakken omdat er geen concurrentie is?
Dat is in consignatie, je kunt hem ook aan de wapenhandel verkopen zodat zij hem verkopen. Zoals jij bedoelt verkoopt de wapenhandel hem voor jou.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met wapenhandel. Het probleem is dat ik het geld pas krijg als zij hem verkocht hebben.
Daarom, die doen dat ook alleen voor een lage prijs. Ik heb overigens zo al veel wapens verkocht en meestal duurde het niet meer dan een paar maanden. Maarja, de crisis raakt ook de sportschutters.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:56 schreef WSPP het volgende:
[..]
Dat is in consignatie, je kunt hem ook aan de wapenhandel verkopen zodat zij hem verkopen. Zoals jij bedoelt verkoopt de wapenhandel hem voor jou.
Echter aan de wapenhandel verkopen is kapitaal vernietigen want je krijgt altijd de meest zielige verhalen dat zij hem ook niet kwijt kunnen etc
TNX! Ik heb zojuist geregistreerd daar. Ik mis alleen iets van een 'complete guide' waarin alles overzichtelijk beschreven staat met een schematje van verschillende kalibers (voor en nadelen), verschillende mechanisme, constructies, materialen etc..quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:55 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
www.vuurwapens.net is denk ik de grootste en meest betrouwbare site voor sportschutters in Nederland.
Het is heel moeilijk om aan te geven wat het beste voor je is omdat het voor een groot deel van je eigen voorkeuren afhangt. Als beginner is het in ieder geval altijd gemakkelijker om kleinkaliber onder de knie te krijgen. Tenzij je een natuurtalent zijn kan een grootkaliber wapen, zeker een dienstwapen met zware trekkerdruk, zeer frustrerend zijn voor een beginner en het is moeilijker om je techniek te verbeteren.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:04 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
TNX! Ik heb zojuist geregistreerd daar. Ik mis alleen iets van een 'complete guide' waarin alles overzichtelijk beschreven staat met een schematje van verschillende kalibers (voor en nadelen), verschillende mechanisme, constructies, materialen etc..
Heel veel is wel te vinden maar er is niet 1 overzichtelijke vergelijking of een overzicht van spec's waarop ik kan vergelijken op precisie, range, etc.
Ook kan ik niet iets van prijsvergelijking vinden voor munitie. Waar halen jullie munitie en hoeveel betalen jullie daarvoor?
Alle wapens zijn verschillend. Zelf houd ik wel van een knalletje en de bijbehorende terugslag. De Glock heeft een lange trekkerweg, maar dankzij een ander veertje (2.5 kg) heb ik een voelbaar drukpunt. De Parabellum (Luger) voelt net zoals een Webley luchtdrukpistool. Is ook het zuiverste pistool. Voor de harde knallen heb ik een Smith & Wesson .44 Magnum met een getunede trekker. Als je niest gaat die af. Toch nog 1600 gram trekkerdruk. Vorig jaar heb ik een Steyr AUG Z gekocht voor de 100 meterbaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:42 schreef spooky1234 het volgende:
Dat hoor ik wel van meer mensen, dat je eerst moet beginnen met een laagcaliber zoals .22 maar ik ben eigenlijk begonnen met 9mm en heb daarna slechts 1 keer met een .22 geschoten en dat viel tegen! Het leek net of ik schoot met een nietmachine ipv een pistool! Ik hoef niet perse een enorme knal en mega recoil maar wil het wel een beetje voelen.
Wel zou ik een gevoelige trekker willen hebben en niet eentje waar ik veel kracht moet zetten waardoor ik enorme afwijkingen krijg.
Nu ben ik alleen nog niet helemaal achter wat de verschillen zijn van verschillende grootcaliber munitie, sommige is precieser, andere knalt harder etc..is daar toevallig nog een handig overzicht ergens?
Tnx voor startpagina link, daar stond idd een goeie site met ammo prijzen. Weet alleen niet zo goed nog wat de verschillen zijn tussen de verschillende typen maar ik kom er wel uit ;-)
Precisie verschilt niet veel bij moderne munitie, dan is het wapen en zeker de schutter belangrijker. Je gaf aan vaker met Tanfoglio geschoten te hebben en dat zijn op zich goede grootkaliber sportwapens met prima trekkers.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:42 schreef spooky1234 het volgende:
Dat hoor ik wel van meer mensen, dat je eerst moet beginnen met een laagcaliber zoals .22 maar ik ben eigenlijk begonnen met 9mm en heb daarna slechts 1 keer met een .22 geschoten en dat viel tegen! Het leek net of ik schoot met een nietmachine ipv een pistool! Ik hoef niet perse een enorme knal en mega recoil maar wil het wel een beetje voelen.
Wel zou ik een gevoelige trekker willen hebben en niet eentje waar ik veel kracht moet zetten waardoor ik enorme afwijkingen krijg.
Nu ben ik alleen nog niet helemaal achter wat de verschillen zijn van verschillende grootcaliber munitie, sommige is precieser, andere knalt harder etc..is daar toevallig nog een handig overzicht ergens?
Tnx voor startpagina link, daar stond idd een goeie site met ammo prijzen. Weet alleen niet zo goed nog wat de verschillen zijn tussen de verschillende typen maar ik kom er wel uit ;-)
Die is gewoon toegestaan.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:51 schreef ClintOosthout het volgende:
Volgens mij is een Crosman-2240 verboden in Nederland, omdat het volgens de wet voor afdreiging geschikt is.
Als je dus hiermee gepakt wordt kun je je verlof voor een aantal jaren vaarwel zeggen.
Ik meld me hier ook even, ben onlangs lid geworden van een schietvereniging en ben alvast aan het orrienteren op m´n eigen wapen (al duurt dit nog wel een tijdje, maar orrienteer me graag en weet liever te veel dan te weinig voor ik iets koop).quote:Op woensdag 14 juli 2010 06:28 schreef WSPP het volgende:
-Wapennummer opvragen en verdere gegevens van de verkoper
-Wapen laten bijschrijven op je verlof
- met je verlof een consent aanvragen ter invoer.
- kopie consent opsturen naar verkoper welke deze met het wapen naar Nederland stuurt.
-Na ontvangst wapen: Afgetekend consent van de douane opsturen naar Groningen mits ze dat zelf al niet doen
- wapen tonen bij politie.
Hier is het geen enkel probleem. Consent van invoer is het lastigstequote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:26 schreef IncredibleMe het volgende:
WSPP: Kan je hier wat meer over vertellen (jouw reactie hierboven). De pistolen zijn in Amerika vele malen goedkoper dan hier in Nederland (2ehands helemaal) en het aanbod is ook vaak een stuk groter).
Ik zit er dus aan te denken tegen die tijd dat het mag een wapen uit Amerika te laten komen, echter kan hier weinig over terug vinden. (qua kosten een Beretta 92fs 1200 euro hier, 650 dollar in Amerika)
Alvast bedankt voor de reacties.
Eeehmmm... Het lijkt me een stuk zekerder om een ding in een echte winkel te kopen, ook al is het wat duurder. Je hebt iig iets op terug te vallen met het oog op service e.d., zeker op het gebied van vuurwapens.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:26 schreef IncredibleMe het volgende:
[..]
Ik meld me hier ook even, ben onlangs lid geworden van een schietvereniging en ben alvast aan het orrienteren op m´n eigen wapen (al duurt dit nog wel een tijdje, maar orrienteer me graag en weet liever te veel dan te weinig voor ik iets koop).
WSPP: Kan je hier wat meer over vertellen (jouw reactie hierboven). De pistolen zijn in Amerika vele malen goedkoper dan hier in Nederland (2ehands helemaal) en het aanbod is ook vaak een stuk groter).
Ik zit er dus aan te denken tegen die tijd dat het mag een wapen uit Amerika te laten komen, echter kan hier weinig over terug vinden. (qua kosten een Beretta 92fs 1200 euro hier, 650 dollar in Amerika)
Alvast bedankt voor de reacties.
Heel duidelijk, dank uquote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:10 schreef WSPP het volgende:
Invoeren is het probleem niet, uitvoeren vanuit de Amerikaanse is vaker het probleem.
Een pistool dat daar 650 dollar kost is leuk, maar er komen nog verzendkosten bij. inklaringskosten en een exportpermit die tegenwoordig iets van 250 dollar kost per wapen.
Rekensommetje:
Pistool 650
verzending: verzekerd 50 a 100 dollar
Exportpermit 250
totaal = 1000 dollar = 770 euro.
inklaringskosten over 770 euro zijn +/- 25% = 192.5
Maakt totaal: 962 euro.
Verschil met Nederland is dan ineens een stuk kleiner. Voor dat klein verschil heb ik liever de garantie dat bij een defect ik meteen terug kan zonder problemen.
Bij een Ar-15 zal het wel lonend zijn omdat deze in NL gewoon absurd duur zijn, ook 2e hands wordt er meer voor gevraagd dan ze in het guldentijdperk nieuw voor gekocht zijn.
Ik vond de FiveseveN-munitie erg interessant vanwege de doorslagkracht. En vooral de FN P90 ziet er nogal futuristisch uit. Maar de munitie is exotisch en de P90 krijg je niet op verlof als ik goed ben geïnformeerd. Als compensatie heb ik o.a. een Glock 17 voor de goedkope 9mm en een Steyr AUG Z .223 die er ook heel cool uitziet en ik die daarom altijd al had willen hebben.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:32 schreef IncredibleMe het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Fiveseven, daar heb je een goed punt, ik zat hier zelf ook mee in gedachte.
En de volgende vraag, nieuw of 2e hands?
Ik heb de financiele middelen om een pistool nieuw te kopen, echter is een nieuw wapen het verschil waard in tegenstelling tot een 2ehands wapen?
Ps. Fiveseven, heb jij ook een FN Fiveseven? Vind het een erg gaaf pistool, maar volgens mij extreem duur en de munitie zal je ook niet overal kunnen krijgen.
Och als je dat binnen 9 sec. doetquote:Op zaterdag 11 september 2010 13:52 schreef Gunny het volgende:
94/100 op een MP schijf? Is dat niet wat erg makkelijk op 25mtr?
Niet selectiefquote:Op donderdag 16 september 2010 20:07 schreef Andyy het volgende:
Hoe selectief ben je?
En hoezo niet gelukkig?
Een Glock is bepaald geen scherpschutterswapen. Mijn kaarten zien er doorgaans uit of er met 9mm hagel is geschoten, een mooie spreiding dus.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog aanbevelingen voor 9mm patronen voor mijn glock. Mijn patronen zijn bijna op, nog 1 doosje en ben niet zo gelukkig met dit merk (Sellier & Bellot).
Ik wil geen andere fabrieks munitiequote:Op vrijdag 17 september 2010 13:19 schreef Andyy het volgende:
Geco, ik weet dat ze goedkope luchtpellets produceren die ook nog redelijk zijn. Geldt dat ook voor de patronen?
Eikol, dat wilde ik ook zeggoh ;-)quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:32 schreef Gunny het volgende:
Anders ff de nieuwe schietsport lezen. Daar staat net een verhaal over de Glock met Geko patronen in.
Herladen? Tja, dan moet je weer van die toestanden aanschaffen.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:26 schreef Saind het volgende:
Ik vind zelf magtech wel prettig, maar is herladen geen optie?
Doe mij er 1000quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:06 schreef WSPP het volgende:
Buitenaards geduld? Ik heb onderhand sneller 1000 patronen herladen dan ik op en neer naar de wapenhandel rijd. Voor vuistvuurwapen munitie moet je een progresieve pers kopen en rammelen maar.
He man, je was zeker weer in slaap gevallen. Of komt de post daar zo laat?quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:06 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Eikol, dat wilde ik ook zeggoh ;-)
Ik had hem idd net binnen, maar we leven hier dan ook in een Blaricums boerendorp.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef Gunny het volgende:
[..]
He man, je was zeker weer in slaap gevallen. Of komt de post daar zo laat?
in principe ga ik het wel redden, maar mocht er iets tussen komen waardoor ik echt niet kan dan ben ik gewoon de lul. Heb de afspraak 1 dag voor het verlopen gezet. 29 oktober. Heb ook geen plausibele redenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:44 schreef Prosac het volgende:
Ik zou even met je Bijzondere Wetten bellen. In Groningen bijvoorbeeld willen ze je nog wel een nieuwe deadline geven als je plausibele redenen hebt. Als je verder geen probleemgeval bent, zijn ze bijvoorbeeld in Groningen redelijk coulant.
Ikzelf maakte een controle-afspraak na mijn uiterste datum, vonden ze niet zo erg, "want met u gaat het eigenlijk altijd wel goed"
Kreeg wel te horen dat ik dat dan ook moest volhouden, want bij anderen nemen ze dan wel, al dan niet tijdelijk, het wapen in.
Fijn dat ze dus iemand met een 'vergunning' inclusief een aantal wapens dus kwijt zijnquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:49 schreef Prosac het volgende:
Mooi verhaal trouwens.. wij zijn al bijna een jaar een lid "kwijt"
Niet betaald en zijn schietmaatje zegt hem ook nooit meer te zien. Hij woont niet meer op zijn bij ons bekende adres. Nu gaan we hem uitschrijven en is hij dus geen KNSA lid meer. (volgens KNSA is hij ook nergens anders lid)
Ik bellen met de politie.. meneer de agent: "Oh meneer XXXX, ja, die zoeken wij ook al een half jaar"
Dat bedoel ik dus. Ik moet zeggen dat ik ook wel eens 'vergeet' om mijn doosje met munitie die dan nog niet helemaal leeg is in mijn kluis te stoppen. Maar mijn wapen gaat direct in de kluis, heb zelfs nog zo'n extra slotje om mijn trekker heen zitten, zodat iemand die mijn wapen in handen krijgt deze niet direct kan gebruiken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:57 schreef Prosac het volgende:
Same here. In tussentijd zelfs al binnen de regio verhuisd. Keurig gemeld. Maar ook op dit adres zijn ze nog niet langs geweest. Alleen bij aanvraag zijn ze langsgekomen om even aan de kluis te rukken.
Bij mijn verlenging er nog even gevraagd, maar ze gaven ook gewoon eerlijk toe dat ze alleen bepaalde usual suspects regelmatig bezoeken en verder geen tijd hebben hun bestand langs te gaan. Ze doen meer dan alleen de WWM handhaven, ook visaktes en dergelijk.
Zou het op zich wel fijn vinden als ze me gewoon jaarlijks controleren zoals het hoort, omdat dat inhoudt dat ze dan ook de mensen controleren die het allemaal niet zo nauw nemen met de regels.
Voormalig lid van onze verenging vertelde ooit vol trots dat hij niet eens een kluis had en zijn wapen gewoon in het nachtkastje had liggen.
Toen hebben we hem gevraagd elders lid te worden als hij het zo wilde doen.
Ze moeten zelfs de complete horeca wet handhaven . Daar hebben ze meer werk aan dan aan een paar sportschutters en jagersquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:57 schreef Prosac het volgende:
........... Ze doen meer dan alleen de WWM handhaven, ook visaktes en dergelijk.............
Kleinkaliber is niet duur, zeker niet in bulk. Het eerste jaar zul je echter losse doosjes kopen op de vereniging, ongeveer 4 euro per 50 gok ik.quote:Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef Schaffelaar het volgende:
Ik schiet thuis vrij veel met een luchtbuks en wil nu toch overwegen om bij een vereniging te gaan omdat ik uiteindelijk graag de overstap zou maken naar klein kaliber pistool. De gang van zaken is me vrij duidelijk, maar wat ik me afvroeg is wat deze hobby je per jaar kost. En dan denk ik vooral aan munitie, ik heb geen idee wat dat kost![]()
Iemand die een schatting voor me kan maken?
Ik ook niet, mis dat bescheiden duwtje wel, die je bij KKG hebtquote:Op zondag 26 september 2010 20:17 schreef Boekenwurm het volgende:
Dat zal wel kloppen dan, ik schiet al een tijdje geen kleinkaliber meer.
Toch blijf ik de grote klappen leuker vinden :-)) En dan toch nog min of meer in het zwart blijven schieten.quote:Op zondag 26 september 2010 20:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik ook niet, mis dat bescheiden duwtje wel, die je bij KKG hebt
Toe, schrijf nou iets.... BOEHOEOEHquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:11 schreef Gunny het volgende:
Zelfs met die kreet krijg je hier geen hoge doorstroom.
Dan zal ik een poging doen om er nieuw leven in te blazen; tijdje terug een tanfoglie custom limited gekocht. ligt nu nog bij de handelaar te wachten tot ik alles voor elkaar heb.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:56 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Toe, schrijf nou iets.... BOEHOEOEH
Zoals ik al eerder zei, dit topic is dood. Vaarwel, adieu...
Waar ga je 'm voor gebruiken? IPSC?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:54 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Dan zal ik een poging doen om er nieuw leven in te blazen; tijdje terug een tanfoglie custom limited gekocht. ligt nu nog bij de handelaar te wachten tot ik alles voor elkaar heb.
[ afbeelding ]
Mocht je op je vereniging de kans hebben: doen! Erg leuk. Herladen is wel min of meer een vereiste, tenzij je bankrekening het toelaat.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:06 schreef CamelNLD het volgende:
Nee eerst op de kaart, ik heb nog nooit dynamisch gedaan
Ja 1 maal in de week doen ze eraan op de vereniging. Hoorde ook al van iemand als je een beetje fanatiek schiet er zo 600 per week doorjaagt :S En toevallig ga ik over een tijdje voor het eerst kleiduiven schieten met de schoonfamilie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:08 schreef -Lumenatra het volgende:
[..]
Mocht je op je vereniging de kans hebben: doen! Erg leuk. Herladen is wel min of meer een vereiste, tenzij je bankrekening het toelaat.
Doen er nog mensen aan kleiduiven hier?
quote:Google maar eens op IPCS ofzoOp donderdag 28 oktober 2010 02:22 schreef spooky1234 het volgende:
Wat bedoelen jullie precies met dynamische kant, heel veel heel snel achter elkaar schieten? Vind ik wel leuk maar ook een beetje duur om i10 euro per minuut doorheen te knallen...
quote:18 stuks
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:54 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Dan zal ik een poging doen om er nieuw leven in te blazen; tijdje terug een tanfoglie custom limited gekocht. ligt nu nog bij de handelaar te wachten tot ik alles voor elkaar heb.
[ afbeelding ]
Beetje gezever idd. Elke betaalbare kluis krijg je eigenlijk wel open. Slijptol en klaar. Het moet inbraakvertragend zijn, inbraakvrij is onmogelijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Net controle gehad (voor de 1e keer in 3 jaar). Begint die agent te huilen over mijn kluis (pauper kluis van de gamma) die ze zelf hebben goedgekeurd (en vast staat aan de grond). Dat ik in een inbraakgevoelige buurt woon en de kluis zo meenemen blablabla.
Een voorwaarde is dat je een jaar onafgebroken lid bent geweest van een schietvereniging. Als je een paar weken zonder sv zit dan tellen die weken dus niet mee. Een historie van een andere sv mag je wel meetellen. Denk echter niet dat een nieuwe vereniging die jou niet goed kent meteen een verlof gaat geven.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:30 schreef spooky1234 het volgende:
Even nog een praktisch vraagje; ik wil waarschijnlijk overstappen naar een andere vereniging maar wat voor consequenties zijn er dan voor mijn verlof?
Ik weet niet precies tot wanneer ik lid ben maar ik heb vorig jaar in december voor 1 jaar betaald dus ik neem aan dat ik nog een paar weken heb voordat ik voor nog een jaar moet betalen. Ik kan in Januari lid worden bij mijn nieuwe vereniging maar ik wil volgende week al een wapen kopen. Ik heb gehoord dat het vrij lang duurt voordat de papieren zijn geregeld en dat ik daadwerkelijk een wapen thuis heb, in de tussentijd blijft het bij de vereniging liggen. Maar stel dat ik van medio december tot medio januari 2-3 weken nergens lid ben? Hoe zit het met mijn verlof dan?
Minimaal een jaar. En alleen aansluiten bij een vereniging is slechts het begin natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:22 schreef Trava het volgende:
Als je een wapenvergunning wilt hebben moet je je aansluiten bij een vereniging toch?
Hoelang duurt het voordat je een Beretta 92 mag kopen?
Idd, ik ben begonnen als pistoolschutter, toen geweer en neig nu lid te worden van een ksv.quote:Op zondag 21 november 2010 11:21 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Minimaal een jaar. En alleen aansluiten bij een vereniging is slechts het begin natuurlijk.
Wat moet ik me voorstellen bij de zin een vereniging is slechts het begin? Wat volgt.quote:Op zondag 21 november 2010 11:21 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Minimaal een jaar. En alleen aansluiten bij een vereniging is slechts het begin natuurlijk.
Eerst moet je toegelaten worden door de vereniging, waarvoor je oa een verklaring omtrent het gedrag moet overleggen. Dan hebben sommige verenigingen een proeftijd. Dan leer je met vuur schieten, meestal eerst een tijd kleinkaliber.quote:Op zondag 21 november 2010 15:41 schreef Trava het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij de zin een vereniging is slechts het begin? Wat volgt.
P226 was ook mijn eerste wapen, goed pistool.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:46 schreef kontknager het volgende:
Binnenkort mijn nieuwe speeltje ophalen[ afbeelding ]
Als eerste moet je een VOG overleggen aan de vereniging. Als die goed is kun je lid worden.quote:Op zondag 21 november 2010 15:41 schreef Trava het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij de zin een vereniging is slechts het begin? Wat volgt.
Ik heb wel 1x taakstraf van 10 uur gehad, 1x van 20 en 1x van 32. Zou ik alsnog dan dit kunnen doen?quote:Op zondag 21 november 2010 16:52 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Eerst moet je toegelaten worden door de vereniging, waarvoor je oa een verklaring omtrent het gedrag moet overleggen. Dan hebben sommige verenigingen een proeftijd. Dan leer je met vuur schieten, meestal eerst een tijd kleinkaliber.
Van de politie moet je minimaal 18 beurten maken in een jaar, maar veel verenigingen eisen van nieuwe leden dat je vaker oefent. Als dat achter de rug is kies je in overleg met je vereniging een wapen, sommige zullen een grootkaliber pistool als de 92 niet goedkeuren als eerste wapen.
Als jij een wapen hebt gekozen en de handelaar, jijzelf en de vereniging de papieren hebben ingevuld ga je daarmee naar de politie die een uitgebreid antecedenten-onderzoek doen. Ook moet je tegenwoordig meestal aantonen dat je over geschikte kluizen beschikt. Na een paar weken krijg je dan je verlof (vergunning) en kun je je wapen ophalen bij de handelaar.
Dan neem ik aan dat je veroordeeld bent, dan kun je het waarschijnlijk voor een jaar of 8 op je buik schrijven.quote:Op zondag 21 november 2010 16:56 schreef Trava het volgende:
[..]
Ik heb wel 1x taakstraf van 10 uur gehad, 1x van 20 en 1x van 32. Zou ik alsnog dan dit kunnen doen?
Niet voor de rechter. 1x was vanwege leerplichtambtenaar (tevaak telaat) en die andere van mishandeling zoals ze het noemen, wat slechts 1 vuist stoot was.quote:Op zondag 21 november 2010 16:57 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je veroordeeld bent, dan kun je het waarschijnlijk voor een jaar of 8 op je buik schrijven.
Ik weet niet precies waar ze naar kijken, maar het antecedenten-onderzoek gaat 8 jaar terug. Met iets als mishandeling aan je naam krijg je denk ik niet eens een VOG om lid te worden, laat staan dat je verlofaanvraag goedgekeurd wordt.quote:Op zondag 21 november 2010 16:58 schreef Trava het volgende:
[..]
Niet voor de rechter. 1x was vanwege leerplichtambtenaar (tevaak telaat) en die andere van mishandeling zoals ze het noemen, wat slechts 1 vuist stoot was.
Je bent dus een rebels ettertje met een kort lontje?quote:Op zondag 21 november 2010 16:58 schreef Trava het volgende:
Niet voor de rechter. 1x was vanwege leerplichtambtenaar (tevaak telaat) en die andere van mishandeling zoals ze het noemen, wat slechts 1 vuist stoot was.
Tsja, zo is het misschien officieel, maar als je die jongens tegen je hebt kunnen ze je hobby erg moeilijk maken.quote:Op zondag 28 november 2010 11:52 schreef WSPP het volgende:
Waar staat in de wet dat BW liever niet een elektronische kluis wil? Waar BW een voorkeur in heeft is niet zo belangrijk daar zij de wetten moeten handhaven en niet bedenken.
Ik heb eigenlijk altijd wel goede ervaringen gehad met mijn BW mensen, maar ik heb van andere schutters ook horror-verhalen gehoord. Ik zou in ieder geval vriendelijk blijven, maar het er niet meteen bij laten zitten.quote:Op zondag 26 december 2010 22:11 schreef WSPP het volgende:
Ja mooi he, de macht die bepaalde mensen hebben. Ze hoeven zich niet aan de wet te houden en kunnen zelf van alles verzinnen. Als je er iets van zegt of je recht wilt halen ben je de sjors want dan pakken ze je op een andere manier wel terug.
Hoever zul je hier in mee moeten gaan? Als BW zegt: "Huppel even door de tuin", doe je dat dan ook?
Eensch. De wet is er om dit soort misverstanden te voorkomen. Als de wet niet gehandhaafd wordt dan wordt het een zooitje.quote:Op zondag 26 december 2010 22:11 schreef WSPP het volgende:
Ja mooi he, de macht die bepaalde mensen hebben. Ze hoeven zich niet aan de wet te houden en kunnen zelf van alles verzinnen. Als je er iets van zegt of je recht wilt halen ben je de sjors want dan pakken ze je op een andere manier wel terug.
Hoever zul je hier in mee moeten gaan? Als BW zegt: "Huppel even door de tuin", doe je dat dan ook?
Als je jezelf moet afvragen of het goed is.. ga er dan maar vanuit dat het antwoord nee is. Ik heb de kluis op zolder staan en een stukje plint weggehaald. Ik heb hem vast staan met 4 bouten 2 onder en 2 in de rug van de kluis. Inspectie destijds gehad; de BW'r keek ernaar: Hmm Hunter kluis altijd goed. Toen keek ie naar de bouten en voelde een keer aan de kluis zelf; Prima.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:27 schreef spooky1234 het volgende:
Om mijn kluis te verbergen staat er nu een houten kastje dat er vrijwel naadloos overheen past.
Jullie hebben al eens zo een inspectie meegemaakt, denk je dat ze eerst mijn kast gaan verwijderen? Want dan pas zal het opvallen dat er nog een plint zit tussen de muur en mijn kluis
Het gaat er ook niet om dat het onmogelijk is om dat ding weg te halen. Met het juiste gereedschap breek je alles kapot. Het gaat er gewoon om alles zo lang mogelijk op te houden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:45 schreef kontknager het volgende:
Ik heb het opgelost door een stuk hout onder de kluis vast te boren (zodat hij boven de plint komt) Vervolgens verankerd met 4 keilbouten.
Knappe jongen als je die loskrijgt aan de buitenkant. Alleen een slijptol biedt een uitkomst. Maarja dan maak je de hele buurt wakker.
Iedere afdeling BW hanteert een eigen interpretatie van de cwwm. Dit omdat er geen eenduidig beleid is onder de BW afdelingen, en de cwwm op veel punten niet erg gedetailleerd is.
Ze verwijderen niets. Maar als ze de deur opendoen zullen ze wel een keer aan de deur trekken of aan de binnenkant kluis. Als ze dan voelen dat hij op en neer gaat wordt het 99% zeker afgekeurd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:27 schreef spooky1234 het volgende:
Om mijn kluis te verbergen staat er nu een houten kastje dat er vrijwel naadloos overheen past.
Jullie hebben al eens zo een inspectie meegemaakt, denk je dat ze eerst mijn kast gaan verwijderen? Want dan pas zal het opvallen dat er nog een plint zit tussen de muur en mijn kluis
Precies. Je moet iig. genoeg tijd hebben om 112 te bellen, vervolgens 10 minuten te wachten op de politie en ook nog eens koffie te zetten voor de inbrekerquote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:02 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat het onmogelijk is om dat ding weg te halen. Met het juiste gereedschap breek je alles kapot. Het gaat er gewoon om alles zo lang mogelijk op te houden.
Zo ongeveerquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:14 schreef kontknager het volgende:
[..]
Precies. Je moet iig. genoeg tijd hebben om 112 te bellen, vervolgens 10 minuten te wachten op de politie en ook nog eens koffie te zetten voor de inbreker
10 minuten? Zijn ze zo snel bij jullie? Hier moet je toch wel ietsie langer wachten, zeker als het na 17.00 is.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:14 schreef kontknager het volgende:
[..]
Precies. Je moet iig. genoeg tijd hebben om 112 te bellen, vervolgens 10 minuten te wachten op de politie en ook nog eens koffie te zetten voor de inbreker
Is een schatting. Als je verlofhouder bent komen ze altijd wel een stuk sneller hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:45 schreef Gunny het volgende:
[..]
10 minuten? Zijn ze zo snel bij jullie? Hier moet je toch wel ietsie langer wachten, zeker als het na 17.00 is.
So true, ik heb ook maa weinig nuttige dingen op fok geplaatst. Daarom mijn 1e post ook verwijderd...quote:
Nou ze zijn geweest hoor en het ging prima... Ze keken even, trokken een beetje aan en merkten dat het vast zat, even gecheckt dat het om een betonnen muur ging en dat was het.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:27 schreef WSPP het volgende:
[..]
Ze verwijderen niets. Maar als ze de deur opendoen zullen ze wel een keer aan de deur trekken of aan de binnenkant kluis. Als ze dan voelen dat hij op en neer gaat wordt het 99% zeker afgekeurd.
Daarnaast moet je niet voor de politie je spullen zo goed mogelijk beveiligen maar voor jezelf. Ik doe liever iets te veel dan te weinig om het te beveiligen. Niet omdat de politie dit goed vindt, maar omdat ik dit zelf wil en waarde hecht aan mijn spullen. Jammer dat dit niet de insteek is bij meer schutters.
Wel grappig opzich. Beter dan die airsoft filmpjes. Ben je op zoek naar echte wapens op youtube, krijg je steeds die airsoft rotzooi voor je kiezen. Dat is echt gay!quote:Op donderdag 3 februari 2011 02:41 schreef kutkabouter het volgende:
ik heb niet echt veel met wapens van doen, maar ik dacht dat jullie hier misschien wel in geïnteresseerd waren:
http://www.youtube.com/user/FPSRussia
dit is het absurdistische youtube kanaal van een speler van de COD spel reeks die een heel arsenaal aan authentieke wapens heeft. als je de kinderachtige comments van mensen negeert is het heel interessant om te kijken, bij vlagen nog grappig ook. Hij schiet dus met zo'n beetje elk wapen dat hij heeft, waaronder een gouden AK-47, of een replica ervan, dat is niet goed te zien.
deze dus:
erg mooi om te zien. Deze vent is trouwens een amerikaan, maar doet zich voor als rus ()
Na elke keer schieten.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:13 schreef spooky1234 het volgende:
Hoe vaak maken jullie je wapens schoon trouwens?
ja ok maar in geval van 9mm tangfolio met standaard ammo?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:17 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Na elke keer schieten.
Zwartkruit FTW
Ik maak de loop/kamer/feed ramp (boretech eliminator) schoon, en ook het frame en de slede (remmenreiniger) Daarna wat olie op de rails, de loop/recoil guide en takedown/decocking lever. Als ik het wapen een lange tijd niet ga gebruiken een zooi ballistol in de loop om roest te voorkomen. Wapen misschien 3/4 per jaar helemaal uit elkaar om ook die zooi schoon te maken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef spooky1234 het volgende:
ok en met goed schoonmaken bedoel je helemaal uit elkaar, in een bakje wasbenzine weken etc.. enne olieen?
Ik zoek trouwens goedkope maar goeie 9mm ammo, what would you recommend?
En hoeveel betalen jullie per 1000? Valt me op dat weinig webshops hun prijzen online hebben, geen zin om ze allemaal te mailen..
Er bestaat een aantal wetmatigheden in pistoolschieten. In 9 mm. schiet ik een aantal jaren met een Glock en een Parabellum.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:32 schreef CamelNLD het volgende:
Wat is jullie ervaring met 9mm patronen. S&B vergeleken met Geco is bij mij dat de S&B patronen iets beter groeperen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |