abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88983547
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:58 schreef Trava het volgende:
Niet voor de rechter. 1x was vanwege leerplichtambtenaar (tevaak telaat) en die andere van mishandeling zoals ze het noemen, wat slechts 1 vuist stoot was.
Je bent dus een rebels ettertje met een kort lontje? :P
Is geen waarde oordeel hoor maar dan moet je je eerst afvragen of schietsport wel iets voor je is. Misschien wordt jij er juist wel heel rustig van maar is dat niet zo dan kan het weleens een heel frustrerend uitstapje worden. :+
  zaterdag 27 november 2010 @ 18:45:11 #252
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_89231839
Ik was vandaag aan het shoppen voor een kluis en ik dacht aan het volgende;
- Gamma kluis voor 60 euro met een elektronisch cijfer slot (verankering aan muur en grond) en daarbinnen een klein kluisje van 15 euro met een sleuteltje om daarin munitie te bewaren.
Binnenkluisje ligt gewoon los erin en mag ik sleutel daarvan in de grote kluis bewaren of moet die weer ergens anders los verstopt worden of iets dergelijks?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_89250113
BW wil volgens mij liever niet een electronisch slot, en de binnenkluis mag ook niet los in de grote kluis liggen, zeker niet met de sleutel erbij.
  zondag 28 november 2010 @ 11:52:27 #254
248594 WSPP
Saus erover?
pi_89251105
Waar staat in de wet dat BW liever niet een elektronische kluis wil? Waar BW een voorkeur in heeft is niet zo belangrijk daar zij de wetten moeten handhaven en niet bedenken.

Een losse kluis in je grote kluis en dan de sleutel erbij bewaren zou een kind van 3 nog wel moeten snappen dat dit niet kan. Dan heeft de afsluitbare binnenkluis totaal geen nut.

Vraag mij nog steeds af waarom schutters voor het goedkoopste van het goedkoopste willen gaan om hun wapens in op te bergen. Maar goed, dat is ieders eigen keuze.
  zondag 28 november 2010 @ 22:45:59 #255
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_89278605
Wat is er mis met elektronische slot met code? Juist omdat er naast elektronische code ook een nood-sleutel bij zit (voor als batterijen op zijn) is het zo makkelijk open te breken. Een dief met een goede lock-pick gereedschap en goede skills kan het in paar minuten openmaken. Een code kraken zou juist uren duren...

Binnenkluisje voor munitie zit er nu gewoon los in maar is met een sleutel afgesloten en sleutel bewaar ik UITERAARD niet niet mijn grote kluis. Ik kan wel binnenkluis gaan vastschroeven aan mijn grote kluis maar zie niet zo het nut daarvan.

Vraag is nu alleen waar word ik geacht om beide sleutels te bewaren? Los van elkaar of samen en moet ik ze altijd bij me hebben of mag ik het ergens in een bureaulade leggen of juist verstoppen in een oude sok achter een losliggende tegel onderin een keukenkastje (ofzoiets?)

En als antwoord op WSPP; Waarom ultra cheap voor opbergen van wapens?
- Omdat als iemand weet dat het bij mij thuis ligt en het wil komen stelen dan zal het toch wel lukken. Een kluisje van 80 euro of van 400; met juiste gereedschap is het sowieso te openen. Het gaat er puur om dat het niet zomaar voor het oprapen in een lade ligt.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 29 november 2010 @ 07:28:11 #256
248594 WSPP
Saus erover?
pi_89285991
Goede elektronische sloten hebben geen noodsleutelmogelijkheid. Mijn Hunterkluis heeft er geen iig. Wel een duur slot, maar het werkt goed. Die bouwmarkt elektronische sloten zijn inderdaad geen zak waard.

Ik persoonlijk heb liever een iets degelijkere kluis zodat niet de gelegenheidsinbreker hem ook open krijgt in 10 sec. Vertraging is het sleutelwoord. Zoals jij denkt kun je net zo goed je huis ook open laten staan, binnen komen doen ze toch. Ik vertraag liever de inbreker tot het maximale.
pi_90455829
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:52 schreef WSPP het volgende:
Waar staat in de wet dat BW liever niet een elektronische kluis wil? Waar BW een voorkeur in heeft is niet zo belangrijk daar zij de wetten moeten handhaven en niet bedenken.

Tsja, zo is het misschien officieel, maar als je die jongens tegen je hebt kunnen ze je hobby erg moeilijk maken.

En Spooky, ga voor een grote, goede kluis. Die dingen zijn aardig waardevast en het extra beetje vertraging kan het verschil betekenen tussen jouw wapens in handen van criminelen of veilig in je bezit. Daarbij, wat als je over een tijdje een geweer erbij wil? Die passen echt niet in die Gamma-kluisjes.
  zondag 26 december 2010 @ 22:11:37 #258
248594 WSPP
Saus erover?
pi_90471697
Ja mooi he, de macht die bepaalde mensen hebben. Ze hoeven zich niet aan de wet te houden en kunnen zelf van alles verzinnen. Als je er iets van zegt of je recht wilt halen ben je de sjors want dan pakken ze je op een andere manier wel terug.

Hoever zul je hier in mee moeten gaan? Als BW zegt: "Huppel even door de tuin", doe je dat dan ook?
pi_90472495
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:11 schreef WSPP het volgende:
Ja mooi he, de macht die bepaalde mensen hebben. Ze hoeven zich niet aan de wet te houden en kunnen zelf van alles verzinnen. Als je er iets van zegt of je recht wilt halen ben je de sjors want dan pakken ze je op een andere manier wel terug.

Hoever zul je hier in mee moeten gaan? Als BW zegt: "Huppel even door de tuin", doe je dat dan ook?
Ik heb eigenlijk altijd wel goede ervaringen gehad met mijn BW mensen, maar ik heb van andere schutters ook horror-verhalen gehoord. Ik zou in ieder geval vriendelijk blijven, maar het er niet meteen bij laten zitten.

In erge gevallen kun je altijd boven ze proberen te gaan, zelfs naar de rechter, en dan krijg je ook gelijk als je dat hebt. Echter, dat kost tijd en geld, en dat moet je er maar voor over hebben. En je relatie met BW wordt er niet beter op natuurlijk.
  zondag 26 december 2010 @ 23:32:27 #260
248594 WSPP
Saus erover?
pi_90475816
Mijn ervaringen zijn ook allemaal positief en ken ook horrorverhalen, maar als je vreindelijk blijft kun je altijd vragen om uitleg waarom ze iets afwijzen en waar dit op gebaseerd is. Ik heb al eens iets zwart op wit proberen te krijgen maar hier beginnen ze niet aan als ze zelf al weten dat het geheel niet klopt wat ze willen.
pi_91069836
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:11 schreef WSPP het volgende:

Eensch. De wet is er om dit soort misverstanden te voorkomen. Als de wet niet gehandhaafd wordt dan wordt het een zooitje.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:41:05 #262
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_91290361
Binnenkort komen ze bij me thuis kluis controleren.. iemand ervaring hiermee? Waar letten ze op? Gaan ze echt keihard proberen dat ding uit de muur te trekken of kijken ze gewoon of het een beetje vast zit?

Ik heb het vastgemaakt met van die keilbouten maar omdat er wat afstand is tussen de kluis en de muur vanwege een muurplint wiebelt het een beetje.. Ook zou je in theorie een koevoet tussen kunnen stoppen.. gaan ze hier moeilijk over doen?
pi_91303596
Daar kunnen ze idd. moeilijk over doen als je pech hebt.
Een simpele oplossing is om de kluis op een stoeptegel te zetten zodat je boven de plint uitkomt en de kluis strak tegen de muur kunt plaatsen. :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:28:01 #264
248594 WSPP
Saus erover?
pi_91327752
Of de plint gedeeltelijk weg zagen. maar een kluis die wiebelt en vrij van de muur staat gaat waarschijnlijk afgekeurd worden. Maar misschien is je BWér bijziend en merkt hij er niets van. Je kunt de gok wagen, enkel maak je geen goede indruk als hij geweigerd wordt.
pi_91366751
Ik heb het opgelost door een stuk hout onder de kluis vast te boren (zodat hij boven de plint komt) Vervolgens verankerd met 4 keilbouten.

Knappe jongen als je die loskrijgt aan de buitenkant. Alleen een slijptol biedt een uitkomst. Maarja dan maak je de hele buurt wakker.

Iedere afdeling BW hanteert een eigen interpretatie van de cwwm. Dit omdat er geen eenduidig beleid is onder de BW afdelingen, en de cwwm op veel punten niet erg gedetailleerd is.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:27:24 #266
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_91375114
Om mijn kluis te verbergen staat er nu een houten kastje dat er vrijwel naadloos overheen past.

Jullie hebben al eens zo een inspectie meegemaakt, denk je dat ze eerst mijn kast gaan verwijderen? Want dan pas zal het opvallen dat er nog een plint zit tussen de muur en mijn kluis
pi_91376564
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:27 schreef spooky1234 het volgende:
Om mijn kluis te verbergen staat er nu een houten kastje dat er vrijwel naadloos overheen past.

Jullie hebben al eens zo een inspectie meegemaakt, denk je dat ze eerst mijn kast gaan verwijderen? Want dan pas zal het opvallen dat er nog een plint zit tussen de muur en mijn kluis
Als je jezelf moet afvragen of het goed is.. ga er dan maar vanuit dat het antwoord nee is. Ik heb de kluis op zolder staan en een stukje plint weggehaald. Ik heb hem vast staan met 4 bouten 2 onder en 2 in de rug van de kluis. Inspectie destijds gehad; de BW'r keek ernaar: Hmm Hunter kluis altijd goed. Toen keek ie naar de bouten en voelde een keer aan de kluis zelf; Prima.
pi_91376670
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:45 schreef kontknager het volgende:
Ik heb het opgelost door een stuk hout onder de kluis vast te boren (zodat hij boven de plint komt) Vervolgens verankerd met 4 keilbouten.

Knappe jongen als je die loskrijgt aan de buitenkant. Alleen een slijptol biedt een uitkomst. Maarja dan maak je de hele buurt wakker.

Iedere afdeling BW hanteert een eigen interpretatie van de cwwm. Dit omdat er geen eenduidig beleid is onder de BW afdelingen, en de cwwm op veel punten niet erg gedetailleerd is.
Het gaat er ook niet om dat het onmogelijk is om dat ding weg te halen. Met het juiste gereedschap breek je alles kapot. Het gaat er gewoon om alles zo lang mogelijk op te houden.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:27:03 #269
248594 WSPP
Saus erover?
pi_91386234
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:27 schreef spooky1234 het volgende:

Ze verwijderen niets. Maar als ze de deur opendoen zullen ze wel een keer aan de deur trekken of aan de binnenkant kluis. Als ze dan voelen dat hij op en neer gaat wordt het 99% zeker afgekeurd.

Daarnaast moet je niet voor de politie je spullen zo goed mogelijk beveiligen maar voor jezelf. Ik doe liever iets te veel dan te weinig om het te beveiligen. Niet omdat de politie dit goed vindt, maar omdat ik dit zelf wil en waarde hecht aan mijn spullen. Jammer dat dit niet de insteek is bij meer schutters.
pi_91574613
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:02 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om dat het onmogelijk is om dat ding weg te halen. Met het juiste gereedschap breek je alles kapot. Het gaat er gewoon om alles zo lang mogelijk op te houden.
Precies. Je moet iig. genoeg tijd hebben om 112 te bellen, vervolgens 10 minuten te wachten op de politie en ook nog eens koffie te zetten voor de inbreker :)
pi_91589434
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:14 schreef kontknager het volgende:

[..]

Precies. Je moet iig. genoeg tijd hebben om 112 te bellen, vervolgens 10 minuten te wachten op de politie en ook nog eens koffie te zetten voor de inbreker :)
Zo ongeveer ;(
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:45:23 #272
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_91647452
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:14 schreef kontknager het volgende:

[..]

10 minuten? Zijn ze zo snel bij jullie? Hier moet je toch wel ietsie langer wachten, zeker als het na 17.00 is. :z
pi_91713800
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 08:45 schreef Gunny het volgende:

[..]

10 minuten? Zijn ze zo snel bij jullie? Hier moet je toch wel ietsie langer wachten, zeker als het na 17.00 is. :z
Is een schatting. Als je verlofhouder bent komen ze altijd wel een stuk sneller hoor :)
pi_91717205
Enkele opvallende items van SHOT show 2011:

Taurus Judge. Ik zie het nut niet, maar kennelijk wil iedere revolvermaker nu modellen voor shotgun kalibers maken, en groter is zo te zien beter.

Sig SAPR, .308.

Walther PPQ. Walthers antwoord op de Hk P30 zo te zien.

Kel Tec KSG. Bullpup pomp shotgun met twee pijpen.

En ik las ook over een hoop .22lr replica's, oa van WOII wapens.
pi_91718150
Ook gelezen over die replicas ja, .22lr versies van mp40 en stg44 met name, van GSG
Die van de mp40 zal wel niet mogen omdat de loop daarvan bijzonder kort is, maar sowieso vind ik het gekkenwerk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')