abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88983547
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:58 schreef Trava het volgende:
Niet voor de rechter. 1x was vanwege leerplichtambtenaar (tevaak telaat) en die andere van mishandeling zoals ze het noemen, wat slechts 1 vuist stoot was.
Je bent dus een rebels ettertje met een kort lontje? :P
Is geen waarde oordeel hoor maar dan moet je je eerst afvragen of schietsport wel iets voor je is. Misschien wordt jij er juist wel heel rustig van maar is dat niet zo dan kan het weleens een heel frustrerend uitstapje worden. :+
  zaterdag 27 november 2010 @ 18:45:11 #252
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_89231839
Ik was vandaag aan het shoppen voor een kluis en ik dacht aan het volgende;
- Gamma kluis voor 60 euro met een elektronisch cijfer slot (verankering aan muur en grond) en daarbinnen een klein kluisje van 15 euro met een sleuteltje om daarin munitie te bewaren.
Binnenkluisje ligt gewoon los erin en mag ik sleutel daarvan in de grote kluis bewaren of moet die weer ergens anders los verstopt worden of iets dergelijks?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_89250113
BW wil volgens mij liever niet een electronisch slot, en de binnenkluis mag ook niet los in de grote kluis liggen, zeker niet met de sleutel erbij.
  zondag 28 november 2010 @ 11:52:27 #254
248594 WSPP
Saus erover?
pi_89251105
Waar staat in de wet dat BW liever niet een elektronische kluis wil? Waar BW een voorkeur in heeft is niet zo belangrijk daar zij de wetten moeten handhaven en niet bedenken.

Een losse kluis in je grote kluis en dan de sleutel erbij bewaren zou een kind van 3 nog wel moeten snappen dat dit niet kan. Dan heeft de afsluitbare binnenkluis totaal geen nut.

Vraag mij nog steeds af waarom schutters voor het goedkoopste van het goedkoopste willen gaan om hun wapens in op te bergen. Maar goed, dat is ieders eigen keuze.
  zondag 28 november 2010 @ 22:45:59 #255
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_89278605
Wat is er mis met elektronische slot met code? Juist omdat er naast elektronische code ook een nood-sleutel bij zit (voor als batterijen op zijn) is het zo makkelijk open te breken. Een dief met een goede lock-pick gereedschap en goede skills kan het in paar minuten openmaken. Een code kraken zou juist uren duren...

Binnenkluisje voor munitie zit er nu gewoon los in maar is met een sleutel afgesloten en sleutel bewaar ik UITERAARD niet niet mijn grote kluis. Ik kan wel binnenkluis gaan vastschroeven aan mijn grote kluis maar zie niet zo het nut daarvan.

Vraag is nu alleen waar word ik geacht om beide sleutels te bewaren? Los van elkaar of samen en moet ik ze altijd bij me hebben of mag ik het ergens in een bureaulade leggen of juist verstoppen in een oude sok achter een losliggende tegel onderin een keukenkastje (ofzoiets?)

En als antwoord op WSPP; Waarom ultra cheap voor opbergen van wapens?
- Omdat als iemand weet dat het bij mij thuis ligt en het wil komen stelen dan zal het toch wel lukken. Een kluisje van 80 euro of van 400; met juiste gereedschap is het sowieso te openen. Het gaat er puur om dat het niet zomaar voor het oprapen in een lade ligt.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 29 november 2010 @ 07:28:11 #256
248594 WSPP
Saus erover?
pi_89285991
Goede elektronische sloten hebben geen noodsleutelmogelijkheid. Mijn Hunterkluis heeft er geen iig. Wel een duur slot, maar het werkt goed. Die bouwmarkt elektronische sloten zijn inderdaad geen zak waard.

Ik persoonlijk heb liever een iets degelijkere kluis zodat niet de gelegenheidsinbreker hem ook open krijgt in 10 sec. Vertraging is het sleutelwoord. Zoals jij denkt kun je net zo goed je huis ook open laten staan, binnen komen doen ze toch. Ik vertraag liever de inbreker tot het maximale.
pi_90455829
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:52 schreef WSPP het volgende:
Waar staat in de wet dat BW liever niet een elektronische kluis wil? Waar BW een voorkeur in heeft is niet zo belangrijk daar zij de wetten moeten handhaven en niet bedenken.

Tsja, zo is het misschien officieel, maar als je die jongens tegen je hebt kunnen ze je hobby erg moeilijk maken.

En Spooky, ga voor een grote, goede kluis. Die dingen zijn aardig waardevast en het extra beetje vertraging kan het verschil betekenen tussen jouw wapens in handen van criminelen of veilig in je bezit. Daarbij, wat als je over een tijdje een geweer erbij wil? Die passen echt niet in die Gamma-kluisjes.
  zondag 26 december 2010 @ 22:11:37 #258
248594 WSPP
Saus erover?
pi_90471697
Ja mooi he, de macht die bepaalde mensen hebben. Ze hoeven zich niet aan de wet te houden en kunnen zelf van alles verzinnen. Als je er iets van zegt of je recht wilt halen ben je de sjors want dan pakken ze je op een andere manier wel terug.

Hoever zul je hier in mee moeten gaan? Als BW zegt: "Huppel even door de tuin", doe je dat dan ook?
pi_90472495
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:11 schreef WSPP het volgende:
Ja mooi he, de macht die bepaalde mensen hebben. Ze hoeven zich niet aan de wet te houden en kunnen zelf van alles verzinnen. Als je er iets van zegt of je recht wilt halen ben je de sjors want dan pakken ze je op een andere manier wel terug.

Hoever zul je hier in mee moeten gaan? Als BW zegt: "Huppel even door de tuin", doe je dat dan ook?
Ik heb eigenlijk altijd wel goede ervaringen gehad met mijn BW mensen, maar ik heb van andere schutters ook horror-verhalen gehoord. Ik zou in ieder geval vriendelijk blijven, maar het er niet meteen bij laten zitten.

In erge gevallen kun je altijd boven ze proberen te gaan, zelfs naar de rechter, en dan krijg je ook gelijk als je dat hebt. Echter, dat kost tijd en geld, en dat moet je er maar voor over hebben. En je relatie met BW wordt er niet beter op natuurlijk.
  zondag 26 december 2010 @ 23:32:27 #260
248594 WSPP
Saus erover?
pi_90475816
Mijn ervaringen zijn ook allemaal positief en ken ook horrorverhalen, maar als je vreindelijk blijft kun je altijd vragen om uitleg waarom ze iets afwijzen en waar dit op gebaseerd is. Ik heb al eens iets zwart op wit proberen te krijgen maar hier beginnen ze niet aan als ze zelf al weten dat het geheel niet klopt wat ze willen.
pi_91069836
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:11 schreef WSPP het volgende:

Eensch. De wet is er om dit soort misverstanden te voorkomen. Als de wet niet gehandhaafd wordt dan wordt het een zooitje.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:41:05 #262
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_91290361
Binnenkort komen ze bij me thuis kluis controleren.. iemand ervaring hiermee? Waar letten ze op? Gaan ze echt keihard proberen dat ding uit de muur te trekken of kijken ze gewoon of het een beetje vast zit?

Ik heb het vastgemaakt met van die keilbouten maar omdat er wat afstand is tussen de kluis en de muur vanwege een muurplint wiebelt het een beetje.. Ook zou je in theorie een koevoet tussen kunnen stoppen.. gaan ze hier moeilijk over doen?
pi_91303596
Daar kunnen ze idd. moeilijk over doen als je pech hebt.
Een simpele oplossing is om de kluis op een stoeptegel te zetten zodat je boven de plint uitkomt en de kluis strak tegen de muur kunt plaatsen. :)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:28:01 #264
248594 WSPP
Saus erover?
pi_91327752
Of de plint gedeeltelijk weg zagen. maar een kluis die wiebelt en vrij van de muur staat gaat waarschijnlijk afgekeurd worden. Maar misschien is je BWér bijziend en merkt hij er niets van. Je kunt de gok wagen, enkel maak je geen goede indruk als hij geweigerd wordt.
pi_91366751
Ik heb het opgelost door een stuk hout onder de kluis vast te boren (zodat hij boven de plint komt) Vervolgens verankerd met 4 keilbouten.

Knappe jongen als je die loskrijgt aan de buitenkant. Alleen een slijptol biedt een uitkomst. Maarja dan maak je de hele buurt wakker.

Iedere afdeling BW hanteert een eigen interpretatie van de cwwm. Dit omdat er geen eenduidig beleid is onder de BW afdelingen, en de cwwm op veel punten niet erg gedetailleerd is.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:27:24 #266
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_91375114
Om mijn kluis te verbergen staat er nu een houten kastje dat er vrijwel naadloos overheen past.

Jullie hebben al eens zo een inspectie meegemaakt, denk je dat ze eerst mijn kast gaan verwijderen? Want dan pas zal het opvallen dat er nog een plint zit tussen de muur en mijn kluis
pi_91376564
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:27 schreef spooky1234 het volgende:
Om mijn kluis te verbergen staat er nu een houten kastje dat er vrijwel naadloos overheen past.

Jullie hebben al eens zo een inspectie meegemaakt, denk je dat ze eerst mijn kast gaan verwijderen? Want dan pas zal het opvallen dat er nog een plint zit tussen de muur en mijn kluis
Als je jezelf moet afvragen of het goed is.. ga er dan maar vanuit dat het antwoord nee is. Ik heb de kluis op zolder staan en een stukje plint weggehaald. Ik heb hem vast staan met 4 bouten 2 onder en 2 in de rug van de kluis. Inspectie destijds gehad; de BW'r keek ernaar: Hmm Hunter kluis altijd goed. Toen keek ie naar de bouten en voelde een keer aan de kluis zelf; Prima.
pi_91376670
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:45 schreef kontknager het volgende:
Ik heb het opgelost door een stuk hout onder de kluis vast te boren (zodat hij boven de plint komt) Vervolgens verankerd met 4 keilbouten.

Knappe jongen als je die loskrijgt aan de buitenkant. Alleen een slijptol biedt een uitkomst. Maarja dan maak je de hele buurt wakker.

Iedere afdeling BW hanteert een eigen interpretatie van de cwwm. Dit omdat er geen eenduidig beleid is onder de BW afdelingen, en de cwwm op veel punten niet erg gedetailleerd is.
Het gaat er ook niet om dat het onmogelijk is om dat ding weg te halen. Met het juiste gereedschap breek je alles kapot. Het gaat er gewoon om alles zo lang mogelijk op te houden.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:27:03 #269
248594 WSPP
Saus erover?
pi_91386234
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:27 schreef spooky1234 het volgende:

Ze verwijderen niets. Maar als ze de deur opendoen zullen ze wel een keer aan de deur trekken of aan de binnenkant kluis. Als ze dan voelen dat hij op en neer gaat wordt het 99% zeker afgekeurd.

Daarnaast moet je niet voor de politie je spullen zo goed mogelijk beveiligen maar voor jezelf. Ik doe liever iets te veel dan te weinig om het te beveiligen. Niet omdat de politie dit goed vindt, maar omdat ik dit zelf wil en waarde hecht aan mijn spullen. Jammer dat dit niet de insteek is bij meer schutters.
pi_91574613
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:02 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om dat het onmogelijk is om dat ding weg te halen. Met het juiste gereedschap breek je alles kapot. Het gaat er gewoon om alles zo lang mogelijk op te houden.
Precies. Je moet iig. genoeg tijd hebben om 112 te bellen, vervolgens 10 minuten te wachten op de politie en ook nog eens koffie te zetten voor de inbreker :)
pi_91589434
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:14 schreef kontknager het volgende:

[..]

Precies. Je moet iig. genoeg tijd hebben om 112 te bellen, vervolgens 10 minuten te wachten op de politie en ook nog eens koffie te zetten voor de inbreker :)
Zo ongeveer ;(
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:45:23 #272
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_91647452
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:14 schreef kontknager het volgende:

[..]

10 minuten? Zijn ze zo snel bij jullie? Hier moet je toch wel ietsie langer wachten, zeker als het na 17.00 is. :z
pi_91713800
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 08:45 schreef Gunny het volgende:

[..]

10 minuten? Zijn ze zo snel bij jullie? Hier moet je toch wel ietsie langer wachten, zeker als het na 17.00 is. :z
Is een schatting. Als je verlofhouder bent komen ze altijd wel een stuk sneller hoor :)
pi_91717205
Enkele opvallende items van SHOT show 2011:

Taurus Judge. Ik zie het nut niet, maar kennelijk wil iedere revolvermaker nu modellen voor shotgun kalibers maken, en groter is zo te zien beter.

Sig SAPR, .308.

Walther PPQ. Walthers antwoord op de Hk P30 zo te zien.

Kel Tec KSG. Bullpup pomp shotgun met twee pijpen.

En ik las ook over een hoop .22lr replica's, oa van WOII wapens.
pi_91718150
Ook gelezen over die replicas ja, .22lr versies van mp40 en stg44 met name, van GSG
Die van de mp40 zal wel niet mogen omdat de loop daarvan bijzonder kort is, maar sowieso vind ik het gekkenwerk
pi_91773504
...

[ Bericht 99% gewijzigd door CamelNLD op 23-01-2011 22:18:16 ]
pi_91775061
Charles op vuwa? @ boven mij
pi_91776306
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:23 schreef Saind het volgende:
klopt
pi_91777298
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:23 schreef Saind het volgende:
Je hebt niet veel posts op vuwa :P
pi_91777490
Hehe klopt, ben meer van het lezen
pi_91777594
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:58 schreef Saind het volgende:
Hehe klopt, ben meer van het lezen
en op fok klik je erop los :P
pi_91777954
Fok is meer geschikt om te baggeren hea ;)
pi_91778353
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 23:06 schreef Saind het volgende:
Fok is meer geschikt om te baggeren hea ;)
So true, ik heb ook maa weinig nuttige dingen op fok geplaatst. Daarom mijn 1e post ook verwijderd...
pi_91952917
Politienieuws: Het is de SIG Sauer geworden.

http://www.powned.tv/nieu(...)ol_voor_politie.html

Eeh.. sorry:

Agenten krijgen Zwitsers pistool

[ Bericht 29% gewijzigd door FiveseveN op 27-01-2011 19:13:58 ]
  maandag 31 januari 2011 @ 00:46:14 #285
329378 Gelebadeend
Ernie's mattie swa
pi_92109682
Even mijn gun showen:

Beat that :7

[ Bericht 19% gewijzigd door Gelebadeend op 31-01-2011 08:45:29 ]
pi_92184903
Goede keus van de politie, sigjes schieten heel fijn.
  donderdag 3 februari 2011 @ 02:26:11 #287
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_92260251
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:27 schreef WSPP het volgende:

[..]

Ze verwijderen niets. Maar als ze de deur opendoen zullen ze wel een keer aan de deur trekken of aan de binnenkant kluis. Als ze dan voelen dat hij op en neer gaat wordt het 99% zeker afgekeurd.

Daarnaast moet je niet voor de politie je spullen zo goed mogelijk beveiligen maar voor jezelf. Ik doe liever iets te veel dan te weinig om het te beveiligen. Niet omdat de politie dit goed vindt, maar omdat ik dit zelf wil en waarde hecht aan mijn spullen. Jammer dat dit niet de insteek is bij meer schutters.
Nou ze zijn geweest hoor en het ging prima... Ze keken even, trokken een beetje aan en merkten dat het vast zat, even gecheckt dat het om een betonnen muur ging en dat was het.

Het is trouwens niet zo dat mijn kluis nu los zit of makkelijk los te maken, verre van! Het zit nu met 2 keilbouten vast in een betonnen muur en met 2 keilbouten in een betonnen vloer.. Het feit dat er nu een plintje tussenzit maakt het wel makkelijker om het los te maken maar daar is nog steeds veel gereedschap en inspanning voor nodig. Simpel lockpicken is veeeeel makkelijker, en elke dief met IQ boven de 80 gaat dat dan ook doen. Daarom is het volledig zinloos om aan nog betere verankering te werken als mijn kluis zelf en vooral slotmechnisme overduidelijke weakspot vormt.

Overigens, met lockpicking krijg je ook de dure kluizen open, ik heb genoeg filmpjes gezien waar kluizen van 500 euro of meer die in 2-3 minuten gekraakt worden.
  donderdag 3 februari 2011 @ 02:41:48 #288
278838 kutkabouter
stroef en a-relaxt
pi_92260442
ik heb niet echt veel met wapens van doen, maar ik dacht dat jullie hier misschien wel in geïnteresseerd waren:

http://www.youtube.com/user/FPSRussia

dit is het absurdistische youtube kanaal van een speler van de COD spel reeks die een heel arsenaal aan authentieke wapens heeft. als je de kinderachtige comments van mensen negeert is het heel interessant om te kijken, bij vlagen nog grappig ook. Hij schiet dus met zo'n beetje elk wapen dat hij heeft, waaronder een gouden AK-47, of een replica ervan, dat is niet goed te zien.

deze dus:

erg mooi om te zien. Deze vent is trouwens een amerikaan, maar doet zich voor als rus ( :') )
Op dinsdag 29 maart 2011 18:00 schreef Michhas het volgende:
Maar... Maar... Pierre zonder tuesday boozeday is als een vogel zonder vleugels, als een boom zonder blaadjes, als een kutkabouter zonder perverse en smerige opmerkingen ;(
pi_92352033
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 02:41 schreef kutkabouter het volgende:
ik heb niet echt veel met wapens van doen, maar ik dacht dat jullie hier misschien wel in geïnteresseerd waren:

http://www.youtube.com/user/FPSRussia

dit is het absurdistische youtube kanaal van een speler van de COD spel reeks die een heel arsenaal aan authentieke wapens heeft. als je de kinderachtige comments van mensen negeert is het heel interessant om te kijken, bij vlagen nog grappig ook. Hij schiet dus met zo'n beetje elk wapen dat hij heeft, waaronder een gouden AK-47, of een replica ervan, dat is niet goed te zien.

deze dus:

erg mooi om te zien. Deze vent is trouwens een amerikaan, maar doet zich voor als rus ( :') )
Wel grappig opzich. Beter dan die airsoft filmpjes. Ben je op zoek naar echte wapens op youtube, krijg je steeds die airsoft rotzooi voor je kiezen. Dat is echt gay!
pi_92356161
Voor wapens op youtube, hickok45 ftw
pi_92381761
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 00:41 schreef Saind het volgende:
Voor wapens op youtube, hickok45 ftw
TNX. Ik heb al veel gekeken op zijn site, nu heb ik me er op geabonneerd.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 21:13:03 #292
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_92384930
hickok45 FTW indeed!

Beetje jaloers op zijn outside shooting range..

Hoe vaak maken jullie je wapens schoon trouwens?
pi_92388433
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:13 schreef spooky1234 het volgende:
Hoe vaak maken jullie je wapens schoon trouwens?
Na elke keer schieten.
Zwartkruit FTW O+
  zaterdag 5 februari 2011 @ 23:04:27 #294
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_92390811
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:17 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Na elke keer schieten.
Zwartkruit FTW O+
ja ok maar in geval van 9mm tangfolio met standaard ammo?
pi_92391104
Na elke beurt de loop doorhalen met de boresnake, en één keer per 500 á 1000 schoten even goed schoonmaken :)
Ik zweer sinds een jaar bij Boretech eleminator voor nitro spul.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 23:18:48 #296
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_92391529
ok en met goed schoonmaken bedoel je helemaal uit elkaar, in een bakje wasbenzine weken etc.. enne olieen?

Ik zoek trouwens goedkope maar goeie 9mm ammo, what would you recommend?
En hoeveel betalen jullie per 1000? Valt me op dat weinig webshops hun prijzen online hebben, geen zin om ze allemaal te mailen..
pi_92395297
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef spooky1234 het volgende:
ok en met goed schoonmaken bedoel je helemaal uit elkaar, in een bakje wasbenzine weken etc.. enne olieen?

Ik zoek trouwens goedkope maar goeie 9mm ammo, what would you recommend?
En hoeveel betalen jullie per 1000? Valt me op dat weinig webshops hun prijzen online hebben, geen zin om ze allemaal te mailen..
Ik maak de loop/kamer/feed ramp (boretech eliminator) schoon, en ook het frame en de slede (remmenreiniger) Daarna wat olie op de rails, de loop/recoil guide en takedown/decocking lever. Als ik het wapen een lange tijd niet ga gebruiken een zooi ballistol in de loop om roest te voorkomen. Wapen misschien 3/4 per jaar helemaal uit elkaar om ook die zooi schoon te maken.

9mm is bijna overal evenduur in eenheden van minimaal 1000 stuks. Ongeveer 190 euro voor 1000 (Privi, Magtech, Geco, S&B) Bolt action is mijn favo: http://www.bold-action.com/ Maar in andere regio's zijn er ook zat goedkope handels.
pi_92395795
Zorg iig. dat je bewegende delen altijd geoliëd zijn.
Wat ammo betreft ik heb al zo'n 12 jaar geen munitie meer gekocht afgezien van kk's
Maak alles zelf ;)
pi_92410560
Wat is jullie ervaring met 9mm patronen. S&B vergeleken met Geco is bij mij dat de S&B patronen iets beter groeperen.
  zondag 6 februari 2011 @ 15:32:15 #300
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_92412803
toen ik mijn 10-22 en marlin mod. 60 had, gingen ze na elke keer schieten uit elkaar om schoongemaakt te worden (behalve de trekkergroep, die bleef in elkaar).
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')