abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83046152
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:42 schreef spooky1234 het volgende:
Dat hoor ik wel van meer mensen, dat je eerst moet beginnen met een laagcaliber zoals .22 maar ik ben eigenlijk begonnen met 9mm en heb daarna slechts 1 keer met een .22 geschoten en dat viel tegen! Het leek net of ik schoot met een nietmachine ipv een pistool! Ik hoef niet perse een enorme knal en mega recoil maar wil het wel een beetje voelen.
Wel zou ik een gevoelige trekker willen hebben en niet eentje waar ik veel kracht moet zetten waardoor ik enorme afwijkingen krijg.

Nu ben ik alleen nog niet helemaal achter wat de verschillen zijn van verschillende grootcaliber munitie, sommige is precieser, andere knalt harder etc..is daar toevallig nog een handig overzicht ergens?

Tnx voor startpagina link, daar stond idd een goeie site met ammo prijzen. Weet alleen niet zo goed nog wat de verschillen zijn tussen de verschillende typen maar ik kom er wel uit ;-)
Precisie verschilt niet veel bij moderne munitie, dan is het wapen en zeker de schutter belangrijker. Je gaf aan vaker met Tanfoglio geschoten te hebben en dat zijn op zich goede grootkaliber sportwapens met prima trekkers.

Wat grootkaliber vuistvuurwapens betreft is 9mm het voordeligst. .45acp kan echter ook leuk zijn, sommige schutters vinden dat prettiger schieten. Het is een zwaarder kaliber, maar in mijn ervaring minder fel dan 9mm. Het is ook meteen een stuk duurder echter. Voor revolver vind ik .357 Magnum veruit het leukste; vlamt en knalt heerlijk, maar niet te en je kunt er altijd het rustige en relatief goedkope .38 special mee verstoken. Dan zijn er nog een hoop andere kalibers die je zult tegenkomen, maar omdat deze meestal wat exotischer zijn, zijn ze ook duurder. Denk bijvoorbeeld aan .32 ACP, .357 SIG, .40S&W, 10mm Auto. En natuurlijk .44 Magnum voor revolvers. Op wikipedia en internet kun je veel interessante info vinden over munitie, maar ook een hoop 'fanboys' die bij hoog en laag zweren dat hun favoriete kaliber beter is dan alle anderen. Zelf heb ik veel gehad aan de pistolen en revolver encyclopedie van Hartink, maar het kan zijn dat die tegenwoordig een beetje verouderd is.

Geweerschieten doe ik niet vaak, maar daar vind ik kleinkaliber het leukst. Ik heb ook wel eens een soort AK kloon gehad om grootkaliber te proberen, maar dat is niet echt mijn ding. Voor leuk GKG schieten heb je eigenlijk ook wel minimaal een 100m baan nodig, en daar zijn er niet zo heel veel van helaas.

Zelf heb ik dus meer met dienstpistolen (HK P30 ), maar vooral de trekkerdruk maakt het een uitdaging om daarmee consequent dezelfde resultaten te halen als met 'sportwapens'. Met sport bedoel ik dan dus lichtere trekkerdruk, langere loop, betere viziering enzo.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:00:31 #127
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_83110744
Ik denk erover om een CROSMAN-2240 te kopen. Omdat ik soms in de tuin wil knallen zonder de buren gek wil maken denk ik erover om dan wel een demper te nemen. Is dat nodig of maakt het sowieso weinig geluid?
Kent iemand in Zuid Holland nog een goede winkel waar ik dit kan halen?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  maandag 21 juni 2010 @ 19:51:48 #128
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_83113312
Volgens mij is een Crosman-2240 verboden in Nederland, omdat het volgens de wet voor afdreiging geschikt is.
Als je dus hiermee gepakt wordt kun je je verlof voor een aantal jaren vaarwel zeggen.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  maandag 21 juni 2010 @ 22:51:44 #129
248594 WSPP
Saus erover?
pi_83124090
Zou nieuw zijn, deze wordt nog steeds door allerlei winkels gewoon verkocht in nederland en staat ook niet op de lijst.
  FOK!fotograaf maandag 21 juni 2010 @ 23:41:41 #130
145146 Andyy
pi_83126430
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:51 schreef ClintOosthout het volgende:
Volgens mij is een Crosman-2240 verboden in Nederland, omdat het volgens de wet voor afdreiging geschikt is.
Als je dus hiermee gepakt wordt kun je je verlof voor een aantal jaren vaarwel zeggen.
Die is gewoon toegestaan.
Als je met een buks die totaal niet op een vuurwapen lijkt iemand gaat bedreigen valt die ook opeens in een ander categorie in WWM. Maar die Crosman is bij meerdere handelaren te koop in Nederland en volledig legaal (mits je er niets illegaals mee doet )
pi_84029797
Weet iemand hoe het werkt als je een wapen aanschaft vanuit het buitenland? (particulier)
  woensdag 14 juli 2010 @ 06:28:13 #132
248594 WSPP
Saus erover?
pi_84031038
-Wapennummer opvragen en verdere gegevens van de verkoper
-Wapen laten bijschrijven op je verlof
- met je verlof een consent aanvragen ter invoer.
- kopie consent opsturen naar verkoper welke deze met het wapen naar Nederland stuurt.
-Na ontvangst wapen: Afgetekend consent van de douane opsturen naar Groningen mits ze dat zelf al niet doen
- wapen tonen bij politie.
pi_84611393
Kijken jullie Top Shot? Best een leuk programma van History Channel.
"I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them." - Thomas Jefferson
pi_84666463
Kijken jullie Top Shot? Best een leuk programma van History Channel.

Nee, dat ken ik helemaal niet. Zal er op letten. Dank voor de tip
pi_84671336
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 06:28 schreef WSPP het volgende:
-Wapennummer opvragen en verdere gegevens van de verkoper
-Wapen laten bijschrijven op je verlof
- met je verlof een consent aanvragen ter invoer.
- kopie consent opsturen naar verkoper welke deze met het wapen naar Nederland stuurt.
-Na ontvangst wapen: Afgetekend consent van de douane opsturen naar Groningen mits ze dat zelf al niet doen
- wapen tonen bij politie.
Ik meld me hier ook even, ben onlangs lid geworden van een schietvereniging en ben alvast aan het orrienteren op m´n eigen wapen (al duurt dit nog wel een tijdje, maar orrienteer me graag en weet liever te veel dan te weinig voor ik iets koop).

WSPP: Kan je hier wat meer over vertellen (jouw reactie hierboven). De pistolen zijn in Amerika vele malen goedkoper dan hier in Nederland (2ehands helemaal) en het aanbod is ook vaak een stuk groter).
Ik zit er dus aan te denken tegen die tijd dat het mag een wapen uit Amerika te laten komen, echter kan hier weinig over terug vinden. (qua kosten een Beretta 92fs 1200 euro hier, 650 dollar in Amerika)

Alvast bedankt voor de reacties.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 juli 2010 @ 16:51:39 #137
145146 Andyy
pi_84672277
Bellen met Justitie.
Of een lijn die over schitsport gaat iig :+
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:59:36 #138
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_84683096
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:26 schreef IncredibleMe het volgende:

WSPP: Kan je hier wat meer over vertellen (jouw reactie hierboven). De pistolen zijn in Amerika vele malen goedkoper dan hier in Nederland (2ehands helemaal) en het aanbod is ook vaak een stuk groter).
Ik zit er dus aan te denken tegen die tijd dat het mag een wapen uit Amerika te laten komen, echter kan hier weinig over terug vinden. (qua kosten een Beretta 92fs 1200 euro hier, 650 dollar in Amerika)

Hier is het geen enkel probleem. Consent van invoer is het lastigste :P
Waar je tegenaanloopt is dat bijna geen enkele Amerikaan een wapen kan/wil of mag uitvoeren. Omdat ze geen export licence hebben of kunnen krijgen.
Degenen die dat wel hebben, kennen helaas de prijzen buiten Amerika ook
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_84683253
En je moet redelijk geduld hebben. Daarnaast zijn de meeste Europese wapens in Amerika vaak ook in Amerikaanse fabrieken gemaakt, en dan heb ik toch meer vertrouwen in de thuisfabrieken eigenlijk.
pi_84688874
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:26 schreef IncredibleMe het volgende:

[..]

Ik meld me hier ook even, ben onlangs lid geworden van een schietvereniging en ben alvast aan het orrienteren op m´n eigen wapen (al duurt dit nog wel een tijdje, maar orrienteer me graag en weet liever te veel dan te weinig voor ik iets koop).

Eeehmmm... Het lijkt me een stuk zekerder om een ding in een echte winkel te kopen, ook al is het wat duurder. Je hebt iig iets op terug te vallen met het oog op service e.d., zeker op het gebied van vuurwapens.
pi_84700711
Bedankt voor jullie reacties. Fiveseven, daar heb je een goed punt, ik zat hier zelf ook mee in gedachte.

En de volgende vraag, nieuw of 2e hands?

Ik heb de financiele middelen om een pistool nieuw te kopen, echter is een nieuw wapen het verschil waard in tegenstelling tot een 2ehands wapen?

Ps. Fiveseven, heb jij ook een FN Fiveseven? Vind het een erg gaaf pistool, maar volgens mij extreem duur en de munitie zal je ook niet overal kunnen krijgen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:10:42 #142
248594 WSPP
Saus erover?
pi_84701793
Invoeren is het probleem niet, uitvoeren vanuit de Amerikaanse is vaker het probleem.
Een pistool dat daar 650 dollar kost is leuk, maar er komen nog verzendkosten bij. inklaringskosten en een exportpermit die tegenwoordig iets van 250 dollar kost per wapen.

Rekensommetje:
Pistool 650
verzending: verzekerd 50 a 100 dollar
Exportpermit 250
totaal = 1000 dollar = 770 euro.
inklaringskosten over 770 euro zijn +/- 25% = 192.5
Maakt totaal: 962 euro.

Verschil met Nederland is dan ineens een stuk kleiner. Voor dat klein verschil heb ik liever de garantie dat bij een defect ik meteen terug kan zonder problemen.

Bij een Ar-15 zal het wel lonend zijn omdat deze in NL gewoon absurd duur zijn, ook 2e hands wordt er meer voor gevraagd dan ze in het guldentijdperk nieuw voor gekocht zijn.
pi_84703463
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:10 schreef WSPP het volgende:
Invoeren is het probleem niet, uitvoeren vanuit de Amerikaanse is vaker het probleem.
Een pistool dat daar 650 dollar kost is leuk, maar er komen nog verzendkosten bij. inklaringskosten en een exportpermit die tegenwoordig iets van 250 dollar kost per wapen.

Rekensommetje:
Pistool 650
verzending: verzekerd 50 a 100 dollar
Exportpermit 250
totaal = 1000 dollar = 770 euro.
inklaringskosten over 770 euro zijn +/- 25% = 192.5
Maakt totaal: 962 euro.

Verschil met Nederland is dan ineens een stuk kleiner. Voor dat klein verschil heb ik liever de garantie dat bij een defect ik meteen terug kan zonder problemen.

Bij een Ar-15 zal het wel lonend zijn omdat deze in NL gewoon absurd duur zijn, ook 2e hands wordt er meer voor gevraagd dan ze in het guldentijdperk nieuw voor gekocht zijn.
Heel duidelijk, dank u :)
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:43:45 #144
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_84748269
Je zou anders ook gewoon eens over de Duitse grens kunnen kijken. En een eventuele invoer via een wapenhandel regelen. Ikzlf heb kortgeleden een SAA gekocht en via een net over de grens zittende handelaar afgehandeld. Kostte me ¤ 40,-. Dat vond ik heel schappelijk. Ik hoefde alleen maar het concent aan te vragen wat al ingevuld was, en ff naar BW voor de bijschrijving.
pi_84789823
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:32 schreef IncredibleMe het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Fiveseven, daar heb je een goed punt, ik zat hier zelf ook mee in gedachte.

En de volgende vraag, nieuw of 2e hands?

Ik heb de financiele middelen om een pistool nieuw te kopen, echter is een nieuw wapen het verschil waard in tegenstelling tot een 2ehands wapen?

Ps. Fiveseven, heb jij ook een FN Fiveseven? Vind het een erg gaaf pistool, maar volgens mij extreem duur en de munitie zal je ook niet overal kunnen krijgen.
Ik vond de FiveseveN-munitie erg interessant vanwege de doorslagkracht. En vooral de FN P90 ziet er nogal futuristisch uit. Maar de munitie is exotisch en de P90 krijg je niet op verlof als ik goed ben geīnformeerd. Als compensatie heb ik o.a. een Glock 17 voor de goedkope 9mm en een Steyr AUG Z .223 die er ook heel cool uitziet en ik die daarom altijd al had willen hebben.
Nieuw of tweedehands?
Tja, dat is een moeilijke. Alleen de Glock heb ik destijds nieuw gekocht omdat het mijn eerste wapen was. Let er bij tweedehands op of alles strak past, dus bij een revolver moet je nauwelijks ruimte kunnen zien tussen cylinder en loopingang. Verder mag niets gepit zijn, let bij een pistool op de overgang van de kamer naar de loop, de loop zelf spiegelend van binnen (kijk met lampje) en bij de meeste wapens mag niks rammelen als je het heen en weer schudt. Magazijn ongedeukt en weinig slijtsporen. Alle onderdelen nummergelijk en de veren stevig. Alles moet lekker klikken en klakken. Let vooral op de "kroon", dat is het deel van de loop waar de kogel uit komt. Die moet helemaal onbeschadigd zijn, het is het laatste deel van het wapen dat het projectiel stuurt, een kras of deuk veroorzaakt onnauwkeurigheid.
Nogmaals, koop je wapen bij een goed bekend staande handelaar, doe maar net of je een auto gaat kopen, je moet bij problemen ergens op terug kunnen vallen. Informeer bij je clubleden. Wellicht hebben andere lezers aanvullende tips.
Troost je tenslotte met het feit dat het wapen veel precieser is dan de schutter.
Veel succes!

Edit: Oja, koop liever niet een "racepistool". Ziet er indrukwekkend uit, maar er zijn over het algemeen tienduizenden schoten mee afgevuurd en, net als bij een racewagen, na de wedstrijd totaal versleten.

[ Bericht 2% gewijzigd door FiveseveN op 02-08-2010 21:56:55 ]
pi_85791605
ik wil; ook een wapen XD
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:27:08 #147
145146 Andyy
pi_85791745
dan moet je niet hier posten :')
pi_86224682
Net nog even geschoten op:

94/100 :P jammie! Als je vaker gaat merk je wel verschil en wordt het leuker.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
pi_86233706
Klopt. Ik heb een tijdje alleen maar op onze parcoursbaan geschoten met mijn USP. Beetje flauw van en weer begonnen met .22 op 10 meter.
Tering wat schoot ik slecht. :')
Nu al weer maanden alleen maar serieus aan het schieten en de progressie is toch wel lekker om te volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')