Krijg nou wat.. Is dit serieus? En ik heb net een nieuwe kijker gekocht! Godverdegodver. Waarom? Ik heb geen zin om al die troep te lezen. Kan er iemand een samenvatting leveren omtrent de oorzaak?quote:
Ik zit ook te twijfelen om te stoppen. Heb niet meer de 'motivatie' die ik eerst had. En heb het te druk met andere dingen, waardoor ik merk dat ik het schieten op de laatste plaats zet.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:26 schreef WSPP het volgende:
Waarom doorgaan als je toch al te lui bent om te gaan? Je hebt blijkbaar dan niets met sportschieten en doet het dan dus voor het wapen.
Dat bedoel ik met wapenhandel. Het probleem is dat ik het geld pas krijg als zij hem verkocht hebben.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 01:31 schreef compier het volgende:
kan je hem niet verkopen bij een wapenwinkel?
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 01:58 schreef spooky1234 het volgende:
COOL! Dus Fok heeft toch een vuurwapentopic! Snap alleen niet waarom het niet staat onder sport (schietsport?)
Anyways.. ik ben nu al anderhalfjaar aan het knallen en ik wil nu een eigen wapen. Omdat je eerste jaar maar 1 mag kopen twijfel ik nog heel erg.
Ik heb tot heden vooral 9mm geschoten en Tangfolio vind ik eigenlijk het lekkerst schieten maar om een of andere reden is het heel moeilijk om daaraan te komen? Zo een Glock lijkt me niet zo tof, ik wil wel een beetje goed kunnen raken op afstand ;-)
Revolver is wel lekker makkelijk schieten en het maakt het ook makkelijk om een kijker op te monteren maar een geweer lijkt me ook gruwelijk. Zag een GSG AK47 nieuw voor 600 euro, is dan wel een .22 dus ik weet niet of dat gaat vervelen?
Wat me trouwens opvalt is dat vooral oude mannen lid zijn van schietverenigingen en dat er nieuw of nauwelijks op internet gehandeld kan worden. Marktplaats verkoopt m dus niet maar zijn er andere speciale sites die het makkelijker maken om prijzen te vergelijken. Ik heb nu een beetje het gevoel dat die wapenhandelaren enorme marges pakken omdat er geen concurrentie is?
Dat is in consignatie, je kunt hem ook aan de wapenhandel verkopen zodat zij hem verkopen. Zoals jij bedoelt verkoopt de wapenhandel hem voor jou.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met wapenhandel. Het probleem is dat ik het geld pas krijg als zij hem verkocht hebben.
Daarom, die doen dat ook alleen voor een lage prijs. Ik heb overigens zo al veel wapens verkocht en meestal duurde het niet meer dan een paar maanden. Maarja, de crisis raakt ook de sportschutters.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:56 schreef WSPP het volgende:
[..]
Dat is in consignatie, je kunt hem ook aan de wapenhandel verkopen zodat zij hem verkopen. Zoals jij bedoelt verkoopt de wapenhandel hem voor jou.
Echter aan de wapenhandel verkopen is kapitaal vernietigen want je krijgt altijd de meest zielige verhalen dat zij hem ook niet kwijt kunnen etc
TNX! Ik heb zojuist geregistreerd daar. Ik mis alleen iets van een 'complete guide' waarin alles overzichtelijk beschreven staat met een schematje van verschillende kalibers (voor en nadelen), verschillende mechanisme, constructies, materialen etc..quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:55 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
www.vuurwapens.net is denk ik de grootste en meest betrouwbare site voor sportschutters in Nederland.
Het is heel moeilijk om aan te geven wat het beste voor je is omdat het voor een groot deel van je eigen voorkeuren afhangt. Als beginner is het in ieder geval altijd gemakkelijker om kleinkaliber onder de knie te krijgen. Tenzij je een natuurtalent zijn kan een grootkaliber wapen, zeker een dienstwapen met zware trekkerdruk, zeer frustrerend zijn voor een beginner en het is moeilijker om je techniek te verbeteren.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:04 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
TNX! Ik heb zojuist geregistreerd daar. Ik mis alleen iets van een 'complete guide' waarin alles overzichtelijk beschreven staat met een schematje van verschillende kalibers (voor en nadelen), verschillende mechanisme, constructies, materialen etc..
Heel veel is wel te vinden maar er is niet 1 overzichtelijke vergelijking of een overzicht van spec's waarop ik kan vergelijken op precisie, range, etc.
Ook kan ik niet iets van prijsvergelijking vinden voor munitie. Waar halen jullie munitie en hoeveel betalen jullie daarvoor?
Alle wapens zijn verschillend. Zelf houd ik wel van een knalletje en de bijbehorende terugslag. De Glock heeft een lange trekkerweg, maar dankzij een ander veertje (2.5 kg) heb ik een voelbaar drukpunt. De Parabellum (Luger) voelt net zoals een Webley luchtdrukpistool. Is ook het zuiverste pistool. Voor de harde knallen heb ik een Smith & Wesson .44 Magnum met een getunede trekker. Als je niest gaat die af. Toch nog 1600 gram trekkerdruk. Vorig jaar heb ik een Steyr AUG Z gekocht voor de 100 meterbaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:42 schreef spooky1234 het volgende:
Dat hoor ik wel van meer mensen, dat je eerst moet beginnen met een laagcaliber zoals .22 maar ik ben eigenlijk begonnen met 9mm en heb daarna slechts 1 keer met een .22 geschoten en dat viel tegen! Het leek net of ik schoot met een nietmachine ipv een pistool! Ik hoef niet perse een enorme knal en mega recoil maar wil het wel een beetje voelen.
Wel zou ik een gevoelige trekker willen hebben en niet eentje waar ik veel kracht moet zetten waardoor ik enorme afwijkingen krijg.
Nu ben ik alleen nog niet helemaal achter wat de verschillen zijn van verschillende grootcaliber munitie, sommige is precieser, andere knalt harder etc..is daar toevallig nog een handig overzicht ergens?
Tnx voor startpagina link, daar stond idd een goeie site met ammo prijzen. Weet alleen niet zo goed nog wat de verschillen zijn tussen de verschillende typen maar ik kom er wel uit ;-)
Precisie verschilt niet veel bij moderne munitie, dan is het wapen en zeker de schutter belangrijker. Je gaf aan vaker met Tanfoglio geschoten te hebben en dat zijn op zich goede grootkaliber sportwapens met prima trekkers.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:42 schreef spooky1234 het volgende:
Dat hoor ik wel van meer mensen, dat je eerst moet beginnen met een laagcaliber zoals .22 maar ik ben eigenlijk begonnen met 9mm en heb daarna slechts 1 keer met een .22 geschoten en dat viel tegen! Het leek net of ik schoot met een nietmachine ipv een pistool! Ik hoef niet perse een enorme knal en mega recoil maar wil het wel een beetje voelen.
Wel zou ik een gevoelige trekker willen hebben en niet eentje waar ik veel kracht moet zetten waardoor ik enorme afwijkingen krijg.
Nu ben ik alleen nog niet helemaal achter wat de verschillen zijn van verschillende grootcaliber munitie, sommige is precieser, andere knalt harder etc..is daar toevallig nog een handig overzicht ergens?
Tnx voor startpagina link, daar stond idd een goeie site met ammo prijzen. Weet alleen niet zo goed nog wat de verschillen zijn tussen de verschillende typen maar ik kom er wel uit ;-)
Die is gewoon toegestaan.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:51 schreef ClintOosthout het volgende:
Volgens mij is een Crosman-2240 verboden in Nederland, omdat het volgens de wet voor afdreiging geschikt is.
Als je dus hiermee gepakt wordt kun je je verlof voor een aantal jaren vaarwel zeggen.
Ik meld me hier ook even, ben onlangs lid geworden van een schietvereniging en ben alvast aan het orrienteren op m´n eigen wapen (al duurt dit nog wel een tijdje, maar orrienteer me graag en weet liever te veel dan te weinig voor ik iets koop).quote:Op woensdag 14 juli 2010 06:28 schreef WSPP het volgende:
-Wapennummer opvragen en verdere gegevens van de verkoper
-Wapen laten bijschrijven op je verlof
- met je verlof een consent aanvragen ter invoer.
- kopie consent opsturen naar verkoper welke deze met het wapen naar Nederland stuurt.
-Na ontvangst wapen: Afgetekend consent van de douane opsturen naar Groningen mits ze dat zelf al niet doen
- wapen tonen bij politie.
Hier is het geen enkel probleem. Consent van invoer is het lastigstequote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:26 schreef IncredibleMe het volgende:
WSPP: Kan je hier wat meer over vertellen (jouw reactie hierboven). De pistolen zijn in Amerika vele malen goedkoper dan hier in Nederland (2ehands helemaal) en het aanbod is ook vaak een stuk groter).
Ik zit er dus aan te denken tegen die tijd dat het mag een wapen uit Amerika te laten komen, echter kan hier weinig over terug vinden. (qua kosten een Beretta 92fs 1200 euro hier, 650 dollar in Amerika)
Alvast bedankt voor de reacties.
Eeehmmm... Het lijkt me een stuk zekerder om een ding in een echte winkel te kopen, ook al is het wat duurder. Je hebt iig iets op terug te vallen met het oog op service e.d., zeker op het gebied van vuurwapens.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:26 schreef IncredibleMe het volgende:
[..]
Ik meld me hier ook even, ben onlangs lid geworden van een schietvereniging en ben alvast aan het orrienteren op m´n eigen wapen (al duurt dit nog wel een tijdje, maar orrienteer me graag en weet liever te veel dan te weinig voor ik iets koop).
WSPP: Kan je hier wat meer over vertellen (jouw reactie hierboven). De pistolen zijn in Amerika vele malen goedkoper dan hier in Nederland (2ehands helemaal) en het aanbod is ook vaak een stuk groter).
Ik zit er dus aan te denken tegen die tijd dat het mag een wapen uit Amerika te laten komen, echter kan hier weinig over terug vinden. (qua kosten een Beretta 92fs 1200 euro hier, 650 dollar in Amerika)
Alvast bedankt voor de reacties.
Heel duidelijk, dank uquote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:10 schreef WSPP het volgende:
Invoeren is het probleem niet, uitvoeren vanuit de Amerikaanse is vaker het probleem.
Een pistool dat daar 650 dollar kost is leuk, maar er komen nog verzendkosten bij. inklaringskosten en een exportpermit die tegenwoordig iets van 250 dollar kost per wapen.
Rekensommetje:
Pistool 650
verzending: verzekerd 50 a 100 dollar
Exportpermit 250
totaal = 1000 dollar = 770 euro.
inklaringskosten over 770 euro zijn +/- 25% = 192.5
Maakt totaal: 962 euro.
Verschil met Nederland is dan ineens een stuk kleiner. Voor dat klein verschil heb ik liever de garantie dat bij een defect ik meteen terug kan zonder problemen.
Bij een Ar-15 zal het wel lonend zijn omdat deze in NL gewoon absurd duur zijn, ook 2e hands wordt er meer voor gevraagd dan ze in het guldentijdperk nieuw voor gekocht zijn.
Ik vond de FiveseveN-munitie erg interessant vanwege de doorslagkracht. En vooral de FN P90 ziet er nogal futuristisch uit. Maar de munitie is exotisch en de P90 krijg je niet op verlof als ik goed ben geïnformeerd. Als compensatie heb ik o.a. een Glock 17 voor de goedkope 9mm en een Steyr AUG Z .223 die er ook heel cool uitziet en ik die daarom altijd al had willen hebben.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:32 schreef IncredibleMe het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Fiveseven, daar heb je een goed punt, ik zat hier zelf ook mee in gedachte.
En de volgende vraag, nieuw of 2e hands?
Ik heb de financiele middelen om een pistool nieuw te kopen, echter is een nieuw wapen het verschil waard in tegenstelling tot een 2ehands wapen?
Ps. Fiveseven, heb jij ook een FN Fiveseven? Vind het een erg gaaf pistool, maar volgens mij extreem duur en de munitie zal je ook niet overal kunnen krijgen.
Och als je dat binnen 9 sec. doetquote:Op zaterdag 11 september 2010 13:52 schreef Gunny het volgende:
94/100 op een MP schijf? Is dat niet wat erg makkelijk op 25mtr?
Niet selectiefquote:Op donderdag 16 september 2010 20:07 schreef Andyy het volgende:
Hoe selectief ben je?
En hoezo niet gelukkig?
Een Glock is bepaald geen scherpschutterswapen. Mijn kaarten zien er doorgaans uit of er met 9mm hagel is geschoten, een mooie spreiding dus.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand nog aanbevelingen voor 9mm patronen voor mijn glock. Mijn patronen zijn bijna op, nog 1 doosje en ben niet zo gelukkig met dit merk (Sellier & Bellot).
Ik wil geen andere fabrieks munitiequote:Op vrijdag 17 september 2010 13:19 schreef Andyy het volgende:
Geco, ik weet dat ze goedkope luchtpellets produceren die ook nog redelijk zijn. Geldt dat ook voor de patronen?
Eikol, dat wilde ik ook zeggoh ;-)quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:32 schreef Gunny het volgende:
Anders ff de nieuwe schietsport lezen. Daar staat net een verhaal over de Glock met Geko patronen in.
Herladen? Tja, dan moet je weer van die toestanden aanschaffen.quote:Op donderdag 16 september 2010 22:26 schreef Saind het volgende:
Ik vind zelf magtech wel prettig, maar is herladen geen optie?
Doe mij er 1000quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:06 schreef WSPP het volgende:
Buitenaards geduld? Ik heb onderhand sneller 1000 patronen herladen dan ik op en neer naar de wapenhandel rijd. Voor vuistvuurwapen munitie moet je een progresieve pers kopen en rammelen maar.
He man, je was zeker weer in slaap gevallen. Of komt de post daar zo laat?quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:06 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Eikol, dat wilde ik ook zeggoh ;-)
Ik had hem idd net binnen, maar we leven hier dan ook in een Blaricums boerendorp.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:55 schreef Gunny het volgende:
[..]
He man, je was zeker weer in slaap gevallen. Of komt de post daar zo laat?
in principe ga ik het wel redden, maar mocht er iets tussen komen waardoor ik echt niet kan dan ben ik gewoon de lul. Heb de afspraak 1 dag voor het verlopen gezet. 29 oktober. Heb ook geen plausibele redenquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:44 schreef Prosac het volgende:
Ik zou even met je Bijzondere Wetten bellen. In Groningen bijvoorbeeld willen ze je nog wel een nieuwe deadline geven als je plausibele redenen hebt. Als je verder geen probleemgeval bent, zijn ze bijvoorbeeld in Groningen redelijk coulant.
Ikzelf maakte een controle-afspraak na mijn uiterste datum, vonden ze niet zo erg, "want met u gaat het eigenlijk altijd wel goed"
Kreeg wel te horen dat ik dat dan ook moest volhouden, want bij anderen nemen ze dan wel, al dan niet tijdelijk, het wapen in.
Fijn dat ze dus iemand met een 'vergunning' inclusief een aantal wapens dus kwijt zijnquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:49 schreef Prosac het volgende:
Mooi verhaal trouwens.. wij zijn al bijna een jaar een lid "kwijt"
Niet betaald en zijn schietmaatje zegt hem ook nooit meer te zien. Hij woont niet meer op zijn bij ons bekende adres. Nu gaan we hem uitschrijven en is hij dus geen KNSA lid meer. (volgens KNSA is hij ook nergens anders lid)
Ik bellen met de politie.. meneer de agent: "Oh meneer XXXX, ja, die zoeken wij ook al een half jaar"
Dat bedoel ik dus. Ik moet zeggen dat ik ook wel eens 'vergeet' om mijn doosje met munitie die dan nog niet helemaal leeg is in mijn kluis te stoppen. Maar mijn wapen gaat direct in de kluis, heb zelfs nog zo'n extra slotje om mijn trekker heen zitten, zodat iemand die mijn wapen in handen krijgt deze niet direct kan gebruiken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 22:57 schreef Prosac het volgende:
Same here. In tussentijd zelfs al binnen de regio verhuisd. Keurig gemeld. Maar ook op dit adres zijn ze nog niet langs geweest. Alleen bij aanvraag zijn ze langsgekomen om even aan de kluis te rukken.
Bij mijn verlenging er nog even gevraagd, maar ze gaven ook gewoon eerlijk toe dat ze alleen bepaalde usual suspects regelmatig bezoeken en verder geen tijd hebben hun bestand langs te gaan. Ze doen meer dan alleen de WWM handhaven, ook visaktes en dergelijk.
Zou het op zich wel fijn vinden als ze me gewoon jaarlijks controleren zoals het hoort, omdat dat inhoudt dat ze dan ook de mensen controleren die het allemaal niet zo nauw nemen met de regels.
Voormalig lid van onze verenging vertelde ooit vol trots dat hij niet eens een kluis had en zijn wapen gewoon in het nachtkastje had liggen.
Toen hebben we hem gevraagd elders lid te worden als hij het zo wilde doen.
Ze moeten zelfs de complete horeca wet handhaven . Daar hebben ze meer werk aan dan aan een paar sportschutters en jagersquote:Op dinsdag 21 september 2010 22:57 schreef Prosac het volgende:
........... Ze doen meer dan alleen de WWM handhaven, ook visaktes en dergelijk.............
Kleinkaliber is niet duur, zeker niet in bulk. Het eerste jaar zul je echter losse doosjes kopen op de vereniging, ongeveer 4 euro per 50 gok ik.quote:Op zondag 26 september 2010 18:21 schreef Schaffelaar het volgende:
Ik schiet thuis vrij veel met een luchtbuks en wil nu toch overwegen om bij een vereniging te gaan omdat ik uiteindelijk graag de overstap zou maken naar klein kaliber pistool. De gang van zaken is me vrij duidelijk, maar wat ik me afvroeg is wat deze hobby je per jaar kost. En dan denk ik vooral aan munitie, ik heb geen idee wat dat kost![]()
Iemand die een schatting voor me kan maken?
Ik ook niet, mis dat bescheiden duwtje wel, die je bij KKG hebtquote:Op zondag 26 september 2010 20:17 schreef Boekenwurm het volgende:
Dat zal wel kloppen dan, ik schiet al een tijdje geen kleinkaliber meer.
Toch blijf ik de grote klappen leuker vinden :-)) En dan toch nog min of meer in het zwart blijven schieten.quote:Op zondag 26 september 2010 20:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik ook niet, mis dat bescheiden duwtje wel, die je bij KKG hebt
Toe, schrijf nou iets.... BOEHOEOEHquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:11 schreef Gunny het volgende:
Zelfs met die kreet krijg je hier geen hoge doorstroom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |