abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76249529
Beste mensen,

Op 25 september 2008 heb ik een ACER laptop aangeschaft bij bol.com. Ik ben heel zuinig geweest op mijn laptop, helaas deed die de laatste paar maanden raar. Toendertijd heb ik opnieuw windows erop gezet. Tevens bleef er problemen hangen bij de laptop. Helaas paar weken terug, bleef die vasthangen en kreeg ik blauwe schermen.

Tot de heden van vandaag wou een vriend van mij het besturingssysteem Windows 7 erop gooien met geen succes wou het. Het is alweer een jaar geleden en nu is de garantie afgelopen. Naar mijn verwachting moet het levensduur van een pc of een laptop 5 jaar ermee doen toch?

Nu is mijn vraag:

Waar heb ik recht op?
Heb ik bij ACER fabrieksgarantie of niet? of is het verlopen met de garantie van bol.com.
Wat als je verwacht dat het laptop langer doet dan een jaar? Kan het kosteloos worden gerepareerd?

Help! heb geen idee wat voor soort recht ik heb!

met vriendelijke groet
pi_76249627
Denk niet dat je ergens recht op hebt. Je kunt contact met ze opnemen en je verhaal doen. Het lijkt me niet onredelijk dat ze iets voor je doen in ieder geval

HP was bij mij erg behulpzaam toen na iets meer dan 3 jaar de hinges van mijn laptop waren gebroken. Ik had daar 3 jaar garantie op en daar zat ik meen ik 2 maanden overheen. Zeker proberen. Een jaar voor een laptop is niet acceptabel
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76249672
Wat is er kapot aan? Dat mis ik even. Verder heeft een laptop inderdaad een levensduur van 5 jaar. Garantie moet je sowieso claimen bij Bol.com maar dan moet je eerst weten wat er mis mee is.
pi_76249722
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:19 schreef Dennis101 het volgende:
Wat is er kapot aan? Dat mis ik even. Verder heeft een laptop inderdaad een levensduur van 5 jaar. Garantie moet je sowieso claimen bij Bol.com maar dan moet je eerst weten wat er mis mee is.
Geen van mijn 3 HP laptops heeft langer dan 4 jaar geleefd
Alleen mijn oude Toshiba is ouder geworden
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76249763
als consument heb je recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar

acer geeft 1 jaar fabrieksgarantie, je moet dus terug naar het verkooppunt
  Redactie Frontpage donderdag 31 december 2009 @ 01:22:01 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_76249778
Fabrieksgarantie kun je bij Acer gewoon opvragen. 2 jaar minimaal. Doen ze zelf ook niet moeilijk over.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_76249782
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef BountyHunter340 het volgende:
als consument heb je recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar

acer geeft 1 jaar fabrieksgarantie, je moet dus terug naar het verkooppunt
Waarom denk je dat
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76249823
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:22 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarom denk je dat
Omdat het zo is?
pi_76249845
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat het zo is?
Waar haal je die informatie vandaan? Je kunt dat wel zeggen maar in welk wetsartikel vind ik dat terug Ben daar toch wel nieuwsgierig naar
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76249848
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat het zo is?
pi_76249859
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waar haal je die informatie vandaan? Je kunt dat wel zeggen maar in welk wetsartikel vind ik dat terug Ben daar toch wel nieuwsgierig naar
check de consumentenwijzer maar eens
pi_76249865
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waar haal je die informatie vandaan? Je kunt dat wel zeggen maar in welk wetsartikel vind ik dat terug Ben daar toch wel nieuwsgierig naar
Er zijn tig WGR topics volgeschreven met deze informatie en wetsartikelen en weet ik wat. Het is nu half 2, en heb niet zo'n om dat te gaan zoeken
pi_76249892
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

check de consumentenwijzer maar eens
Nee, ik ga niet op een wild goose chase
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250073
Wat voor OS stond er bij aankoop op?
pi_76250081
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250155
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef BountyHunter340 het volgende:
als consument heb je recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar

acer geeft 1 jaar fabrieksgarantie, je moet dus terug naar het verkooppunt
andersom toch?
1 jaar bij je verkoper en 2 jaar fabrieksgarantie.
pi_76250182
quote:
Ja gein. Die lap lijkt vooralsnog helemaal niet kapot he?
pi_76250212
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:36 schreef Adames het volgende:

[..]

andersom toch?
1 jaar bij je verkoper en 2 jaar fabrieksgarantie.
Nee, je hebt sowieso die 2 jaar garantie. Die garantie claim je via je de winkelier. Of dat nou fabrieksgarantie is of niet is niet relevant.
pi_76250225
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:37 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja gein. Die lap lijkt vooralsnog helemaal niet kapot he?
Zeg ik dat dan? Stuart wil weten hoe de wet in elkaar zit.
pi_76250254
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:36 schreef Adames het volgende:

[..]

andersom toch?
1 jaar bij je verkoper en 2 jaar fabrieksgarantie.
Nee, andersom
pi_76250255
Hij deed het eerst normaal, daarna blauwe schermen tot ontdekking wilden we windows 7 erop zetten en wou niet installeren, dus gingen we naar een andere vriend om te problemen, hij start op, geeft beeld, na een minuut gaf die niks aan.

wat kan het liggen?
dank jullie wel voor de reacties
pi_76250280
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:39 schreef mandietjuh het volgende:
Hij deed het eerst normaal, daarna blauwe schermen tot ontdekking wilden we windows 7 erop zetten en wou niet installeren, dus gingen we naar een andere vriend om te problemen, hij start op, geeft beeld, na een minuut gaf die niks aan.

wat kan het liggen?
dank jullie wel voor de reacties
Dat kan aan van alles liggen, maar daarvoor moet je in DIG zijn vrees ik.
pi_76250289
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:39 schreef mandietjuh het volgende:

wat kan het liggen?


Dat kun je beter in DIG vragen, of beter nog, laat het de verkopende partij maar uitleggen.
pi_76250294
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Stuart wil weten hoe de wet in elkaar zit.
Ik wist niet dat dit het topic van Stuart is.
pi_76250301
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:32 schreef Stali het volgende:
Wat voor OS stond er bij aankoop op?
er stond eerst vista op, na overleg met boyfriend zei die we gaan windows 7 erop zetten.
pi_76250314
Edit: te snel met oordelen.
pi_76250316
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dit het topic van Stuart is.
Ik ook niet? Ik wist niet dat dit mijn topic is? Reageer dan ook niet ook niet op mij
pi_76250348
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:41 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

er stond eerst vista op, na overleg met boyfriend zei die we gaan windows 7 erop zetten.

Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
  donderdag 31 december 2009 @ 01:44:52 #30
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_76250379
Je moet ook niet de hele tijd porno downloaden! dat weet toch iedereen!.
How does it feel? To treat me like you do.
pi_76250389
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:43 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
home premium volgens mij,
pi_76250391
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik ook niet? Ik wist niet dat dit mijn topic is? Reageer dan ook niet ook niet op mij
Anders reageer je gewoon op het probleem van TS, wijsneus.

En dit topic kan wrs. heel veel beter naar DIG.
pi_76250408
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dit het topic van Stuart is.
* Stuart stelde slechts een vraag die relevant leek
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250416
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:45 schreef Stali het volgende:

[..]

Anders reageer je gewoon op het probleem van TS, wijsneus.

En dit topic kan wrs. heel veel beter naar DIG.
Gaat lekker slapen ofzo, ze zit in WGR voor advies hoe de garantie aan te pakken, die krijgt ze.
pi_76250427
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:45 schreef Stuart het volgende:

[..]

* Stuart stelde slechts een vraag die relevant leek
Was die ook.
pi_76250441
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:45 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

home premium volgens mij,
Vraag aan een mod of dit topic naar DIG kan. Die mensen daar kunnen je veel beter helpen.
Maar het zit hem wel in dat Vista wat je bij aankoop op je lap had. Hij is dus absoluut niet kapot.
pi_76250474
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Gaat lekker slapen ofzo, ze zit in WGR voor advies hoe de garantie aan te pakken, die krijgt ze.
Nee, ze heeft een probleem met haar laptop.
En dan kan jij lekker snel met Google zijn maar dat is hier helemaal het probleem niet.
pi_76250497
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Gaat lekker slapen ofzo, ze zit in WGR voor advies hoe de garantie aan te pakken, die krijgt ze.
Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
pi_76250500
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:48 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, ze heeft een probleem met haar laptop.
En dan kan jij lekker snel met Google zijn maar dat is hier helemaal het probleem niet.
Het ging in eerste instantie om een recht op garantie. Anders lees je de TT er even op na met je grote waffel tegen iemand die alleen maar probeert te helpen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250505
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:48 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, ze heeft een probleem met haar laptop.
En dan kan jij lekker snel met Google zijn maar dat is hier helemaal het probleem niet.
Welk deel van de TT snap je niet? En welk deel van de vraag van Stuart begreep je niet?
pi_76250533
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Stali heeft besloten dat je geen vragen meer mag stellen over garantie. Zij weet het immers beter en wat jouw vragen zijn blijken voor haar totaal irrelevant. Hoe gek het soms kan lopen in een topic
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250564
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Die laptop is niet kapot.

Het probleem is niet de garantie. Hij is niet stuk.
pi_76250614
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:50 schreef Stuart het volgende:

[..]

Stali heeft besloten dat je geen vragen meer mag stellen over garantie. Zij weet het immers beter en wat jouw vragen zijn blijken voor haar totaal irrelevant. Hoe gek het soms kan lopen in een topic
Omdat ik weet dat het probleem niet de garantie is maar het gepruts achter die laptop.

Maar weet je wat? Gaan jullie lekker over elkaar heen vallen wie het beste kan googlen en laat TS maar claimen.

Prima. .
pi_76250621
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Eerst moet je eens goed kijken of die laptop daadwerkelijk kapot is of dat alleen Windows 7 er niet op werkt voordat je naar Bol gaat om garantie te claimen voor iets wat niet hoeft.

Mocht het nu om iets gaan wat defect is (je moederbord om wat te noemen) heb jij recht op langere garantie. In die link naar google (die ik even snel heb ingetoetst omdat het nogal laat is) is de eerste hit naar consuwijzer waarin staat dat jij langer dan 1 jaar garantie hebt.

Mocht Bol.com dus stellen dat jij nergens recht op garantie gooi je dus eerst zoiets om hun hoofd en probeert er dan uit te komen.
pi_76250636
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Welk deel van de TT snap je niet? En welk deel van de vraag van Stuart begreep je niet?
Ik lees iets verder dan enkel de TT.
pi_76250641
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Stali het volgende:

[..]

Die laptop is niet kapot.

Het probleem is niet de garantie. Hij is niet stuk.
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Je bent heel behulpzaam geweest!
pi_76250650
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Omdat ik weet dat het probleem niet de garantie is maar het gepruts achter die laptop.

Maar weet je wat? Gaan jullie lekker over elkaar heen vallen wie het beste kan googlen en laat TS maar claimen.

Prima. .
Jij bent echt irritant dom zeg. Het doet niet ter zake of de laptop al dan niet stuk is. De gestelde vragen gaan over recht op garantie dus blijf niet zo dom uit je nek kakelen
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:15 schreef mandietjuh het volgende:
Nu is mijn vraag:

Waar heb ik recht op?
Heb ik bij ACER fabrieksgarantie of niet? of is het verlopen met de garantie van bol.com.
Wat als je verwacht dat het laptop langer doet dan een jaar? Kan het kosteloos worden gerepareerd?

Help! heb geen idee wat voor soort recht ik heb!

met vriendelijke groet
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250684
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:54 schreef Stuart het volgende:

[..]

Jij bent echt irritant dom zeg. Het doet niet ter zake of de laptop al dan niet stuk is. De gestelde vragen gaan over recht op garantie dus blijf niet zo dom uit je nek kakelen
[..]


Recht op garantie gaat pas in gang als iets kapot is.
pi_76250713
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:55 schreef Stali het volgende:

[..]

Recht op garantie gaat pas in gang als iets kapot is.
Dus, ik mag haar niet uit leggen hoe te handelen als dat ding daadwerkelijk defect is? Wat mij overigens ook stug lijkt, maar we zijn hier in WGR en niet in DIG.
pi_76250726
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Heb je de antwoorden uberhaupt wel gelezen? Je hebt nog 2 jaar garantie....
pi_76250729
Men leest hier alleen maar een OP of een TT gaat rap Googlen met wetjes en regeltjes en dan is een ander dom.

Okee. .
pi_76250732
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:55 schreef Stali het volgende:

[..]

Recht op garantie gaat pas in gang als iets kapot is.
What
Misschien het uitoefenen van je recht. De garantie gaat in op het moment dat je iets koopt
Anders zou je dus 2 jaar recht hebben op garantie als je laptop na een x aantal jaren breekt. Zou leuk zijn
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250747
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Stali het volgende:

[..]

Die laptop is niet kapot.

Het probleem is niet de garantie. Hij is niet stuk.
Weet je niet zeker. Kan goed kapot zijn. Blauwe schermen kunnen goed door hardware fouten komen.
Verder wel inderdaad schopje DIG, voor eventueel probleem. Of TS opent zelf een ander topic daar zodat je hier over het WGR gedeelte kan hebben.
pi_76250756
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:57 schreef Stuart het volgende:

[..]

What
Misschien het uitoefenen van je recht. De garantie gaat in op het moment dat je iets koopt
Anders zou je dus 2 jaar recht hebben op garantie als je laptop na een x aantal jaren breekt. Zou leuk zijn
Je weet goed wat ze bedoelt. Kap even
pi_76250794
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:59 schreef Adames het volgende:

[..]

Je weet goed wat ze bedoelt. Kap even
Kap even Omdat ik reageer op een uitspraak? Doe alsjeblieft niet zo melodramatisch zeg
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250797
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:58 schreef Adames het volgende:
Weet je niet zeker. Kan goed kapot zijn. Blauwe schermen kunnen goed door hardware fouten komen.
Verder wel inderdaad schopje DIG, voor eventueel probleem. Of TS opent zelf een ander topic daar zodat je hier over het WGR gedeelte kan hebben.
Vraag van TS is van juridische aard, niet van technische aard.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76250802
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:57 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Heb je de antwoorden uberhaupt wel gelezen? Je hebt nog 2 jaar garantie....
Recht hebben en je recht halen zijn helaas 2 verschillende dingen.
pi_76250807
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:57 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus, ik mag haar niet uit leggen hoe te handelen als dat ding daadwerkelijk defect is? Wat mij overigens ook stug lijkt, maar we zijn hier in WGR en niet in DIG.
Heb ik geschreven dat je dat niet mag uitleggen?
Ik probeer mee te denken in het probleem van TS en daar word ik niet voor betaald he?

Dus als ik opper dat dit topic beter naar DIG kan gaan omdat het probleem niet is dat de lap kapot is maar het gebruik ervan dan is daar helemaal niets mis mee, denk ik.

Maar het is me goed hoor. TS succes met claimen.
pi_76250839
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:01 schreef Stali het volgende:

[..]

Heb ik geschreven dat je dat niet mag uitleggen?
Ik probeer mee te denken in het probleem van TS en daar word ik niet voor betaald he?

Dus als ik opper dat dit topic beter naar DIG kan gaan omdat het probleem niet is dat de lap kapot is maar het gebruik ervan dan is daar helemaal niets mis mee, denk ik.

Maar het is me goed hoor. TS succes met claimen.
Als je nou wat minder selectief leest zie je mij ook stellen dat ik denk dat dat ding niet defect is, maar dat zoeken ze in DIG maar uit. Ik geef puur juridisch advies.
pi_76250842
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Vraag van TS is van juridische aard, niet van technische aard.
Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?

Te-ring. !
pi_76250853
pi_76250864
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:

[..]

Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?

Te-ring. !
Sure, wij zijn autistisch en alleen jij begrijpt de gestelde vragen in de OP. Wij zijn allemaal infantiel
Of de kwestie al dan niet bestaand is doet niet ter zake. De (juridisch) gestelde vragen behoeven antwoord
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250920
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:
Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?

Te-ring. !
God wat kramen we weer een stoere taal uit Stali

Waar zie jij TS hulp vragen bij het herinstalleren van haar oorspronkelijke Vista
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76250935
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:

[..]

Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?

Te-ring. !
Zij vraagt, wij antwoorden.
pi_76251028
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:43 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Stali het volgende:

[..]
Die laptop is niet kapot.
Hij is niet stuk.
Waar maak je dat uit op dan ?

[ Bericht 36% gewijzigd door BountyHunter340 op 31-12-2009 02:31:50 ]
pi_76251118
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:15 schreef mandietjuh het volgende:
Beste mensen,

Op 25 september 2008 heb ik een ACER laptop aangeschaft bij bol.com. Ik ben heel zuinig geweest op mijn laptop, helaas deed die de laatste paar maanden raar. Toendertijd heb ik opnieuw windows erop gezet. Tevens bleef er problemen hangen bij de laptop. Helaas paar weken terug, bleef die vasthangen en kreeg ik blauwe schermen.

Tot de heden van vandaag wou een vriend van mij het besturingssysteem Windows 7 erop gooien met geen succes wou het. Het is alweer een jaar geleden en nu is de garantie afgelopen. Naar mijn verwachting moet het levensduur van een pc of een laptop 5 jaar ermee doen toch?

Nu is mijn vraag:

Waar heb ik recht op?

Heb ik bij ACER fabrieksgarantie of niet? of is het verlopen met de garantie van bol.com.
Wat als je verwacht dat het laptop langer doet dan een jaar? Kan het kosteloos worden gerepareerd?

Help! heb geen idee wat voor soort recht ik heb!

met vriendelijke groet
QFT
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76251153
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:17 schreef r_one het volgende:

[..]

QFT
Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.
pi_76251163
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.
Ik maak daaruit op dat de laptop in ieder geval niet stuk is
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76251186
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:20 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik maak daaruit op dat de laptop in ieder geval niet stuk is
Ik ga slapen, ik kan het niet meer aan. Ik ga het in 2010 nog wel een keer proberen
pi_76251268
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.
Windows opnieuw installeren door de verkopende partij kan ook gezien worden als een vraag over garantie
pi_76251271
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Vraag aan een mod of dit topic naar DIG kan. Die mensen daar kunnen je veel beter helpen.
Maar het zit hem wel in dat Vista wat je bij aankoop op je lap had. Hij is dus absoluut niet kapot.
Ok. Waar haal jij de wijsheid vandaan dat het aan Vista ligt?

Maar 1 ding heb je wel gelijk. Direct naar DIG. Vandaar uit kan je altijd nog terug naar WGR mocht het nodig zijn.

Ikzelf zou de laptop direct nog (ok, nu een beetje laat voor zo midden in de nacht) terug brengen naar de winkel waar je hem aangeschaft hebt. Zij zijn verantwoordelijk, binnen redelijke maat, voor het product tot het vervallen van de garantie.
pi_76251331
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ok. Waar haal jij de wijsheid vandaan dat het aan Vista ligt?

Maar 1 ding heb je wel gelijk. Direct naar DIG. Vandaar uit kan je altijd nog terug naar WGR mocht het nodig zijn.

Ikzelf zou de laptop direct nog (ok, nu een beetje laat voor zo midden in de nacht) terug brengen naar de winkel waar je hem aangeschaft hebt. Zij zijn verantwoordelijk, binnen redelijke maat, voor het product tot het vervallen van de garantie.
Als ze hem direct naar de winkel gaat brengen kan het topic in WGR blijven, want dan krijg je dus de vraag hoe Bol.com nu gaat handelen.
pi_76251349
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:19 schreef Dennis101 het volgende:
Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.
* negeert p.i.

Onzin. De conclusie dat de laptop niet stuk is kan evenmin getrokken worden als de conclusie dat de laptop wel stuk is. Maar dat vraagt TS ook helemaal niet (dan was een schopje DIG gerechtvaardigd).

TS vraagt onmiskenbaar naar haar rechten. Daarbij doet TS, terecht of onterecht, zelf de aanname dat de TS laptop stuk is. En daar krijgt ze keurig antwoorden terzake op. Ik zie met jullie niet in waarom daarbij niet verschillende standpunten belicht mogen worden.

Dat de oplossing gelegen is in het feit dat TS eerst de laptop in de originele staat terug zal moeten brengen (i.c. Vista herinstalleren), voordat ze garantie gaat claimen bij bol.com, maakt dat niet anders. Het maakt de vraagstelling van TS niet ineens een technisch vraagstuk en een schopje DIG is daarmee "overkill". Ik neem aan dat TS, al dan niet met behulp van haar vrienden, zelf heel goed weet hoe de HP recsue disk in de DVD-gleuf te pompen.

Onderhand lijkt het wel of het topic van Stali is geworden (iets met pot en ketel).

[ Bericht 2% gewijzigd door r_one op 31-12-2009 03:16:48 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76251365
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:34 schreef r_one het volgende:

TS vraagt onmiskenbaar naar haar rechten. Daarbij doet TS, terecht of onterecht, zelf de aanname dat de TS stuk is. En daar krijgt ze keurig antwoorden terzake op. Ik zie met jullie niet in waarom daarbij niet verschillende standpunten belicht mogen worden.
TS is stoek
pi_76251374
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:37 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

TS is stoek
Hmm, schopje LIF?
pi_76251377
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:43 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
Je hebt er inderdaad niet veel verstand van.
pi_76251380
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:28 schreef TheThirdMark het volgende:
Maar 1 ding heb je wel gelijk. Direct naar DIG. Vandaar uit kan je altijd nog terug naar WGR mocht het nodig zijn.
quote:
Ikzelf zou de laptop direct nog (ok, nu een beetje laat voor zo midden in de nacht) terug brengen naar de winkel waar je hem aangeschaft hebt. Zij zijn verantwoordelijk, binnen redelijke maat, voor het product tot het vervallen van de garantie.
bol.com en "terugbrengen naar de winkel" gaan niet goed samen he
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76251399
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je hebt er inderdaad niet veel verstand van.
Daar had ik helemaal overheen gelezen. Hoe kan iemand die er geen verstand van heeft concluderen dat een laptop niet kapot is
pi_76251411
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:39 schreef r_one het volgende:
[..]

bol.com en "terugbrengen naar de winkel" gaan niet goed samen he
Terugzenden dan, jij je zin. (in vergelijkbare aankopen bij normale winkels terugbrengen).
pi_76251418
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Daar had ik helemaal overheen gelezen. Hoe kan iemand die er geen verstand van heeft concluderen dat een laptop niet kapot is
Nou die geniale quote is wel vaker aangehaald in het topic hoor...
pi_76251425
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:43 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Nou die geniale quote is wel vaker aangehaald in het topic hoor...
Ja ik had al door dat jij nog scherp bent op dit tijdstip. Ik dus niet
pi_76251440
* Stuart vind het wel grappig dat alleen Stali door TS is bedankt voor de gegeven antwoorden.

Het gevoel bekruipt me hierdoor sterk dat ik werkelijk autistisch ben
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76251446
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:45 schreef Stuart het volgende:
* Stuart vind het wel grappig dat alleen Stali door TS is bedankt voor de gegeven antwoorden.

Het gevoel bekruipt me hierdoor sterk dat ik werkelijk autistisch ben

Bedankt voor de glimlach op mijn gezicht zo rond kwart voor drie
pi_76251475
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:45 schreef Stuart het volgende:
* Stuart vind het wel grappig dat alleen Stali door TS is bedankt voor de gegeven antwoorden.

Dat viel me ook al op ja, de juiste antwoorden had ze al meteen gekregen eigenlijk totdat de onzin van Stali werd neergekalkt en die krijgt dan als enige een bedankje... haha !
pi_76251501
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:49 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Dat viel me ook al op ja, de juiste antwoorden had ze al meteen gekregen eigenlijk totdat de onzin van Stali werd neergekalkt en die krijgt dan als enige een bedankje... haha !
Het leven op Fok kan zo oneerlijk zijn.
pi_76251537
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het leven op Fok kan zo oneerlijk zijn.
Ik zou zeggen, open er een topic over in KB.

Maar back to OT. Iemand een concrete samenvatting van de mogelijkheden die TS allemaal tot haar beschikking heeft?
pi_76251556
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het leven op Fok kan zo oneerlijk zijn.
pi_76251563
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:55 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, open er een topic over in KB.

Maar back to OT. Iemand een concrete samenvatting van de mogelijkheden die TS allemaal tot haar beschikking heeft?
Waarom, ze wil toch niet luisteren....
pi_76251570
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:55 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, open er een topic over in KB.

Maar back to OT. Iemand een concrete samenvatting van de mogelijkheden die TS allemaal tot haar beschikking heeft?
Eerst laptop herstellen naar fabrieksinstellingen, dan kijken of dat die het nog niet doet. Als je hem dan echt niet aan de praat krijgt opsturen naar Bol.com. En dan is het even afwachten op reactie van wat het defect is. Je hebt dus langer dan 1 jaar garantie, maar als het een defect is wat TS zelf veroorzaakt heeft valt er natuurlijk weinig te verhalen onder de noemer garantie.
  donderdag 31 december 2009 @ 03:05:08 #90
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_76251619


[ Bericht 50% gewijzigd door WallOfStars op 31-12-2009 03:31:28 ]
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_76251706
quote:
Op donderdag 31 december 2009 02:37 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

TS is stoek


Arme TS
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76251772
quote:
Op donderdag 31 december 2009 03:15 schreef r_one het volgende:

[..]



Arme TS
Jij had daar in eerste instantie iets heul anders staan
pi_76251791
quote:
Op donderdag 31 december 2009 03:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Jij had daar in eerste instantie iets heul anders staan
Wat er stond, staat er nog steeds
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76253012
hoezo wil ik niet luisteren? Ik vraag heel netjes of er iemand mijn vraag kan beantwoorden en vraag ook niet hoe ik Windows kan installeren.

Mijn vraag was WAAR HEB IK RECHT OP qua garantie omdat het mij niet duidelijk was.

Mensen het gaat om garantie! niet om het installeren van een besturingssysteem. Als ik het wou installeren qua besturingssysteem dan had ik allang topic geopend bij DIG!
  donderdag 31 december 2009 @ 09:22:15 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_76253377
En, ben je er al uit wat je gaat doen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_76253590
Ding geeft blauwe schermen dus is hij kapot.
pi_76254506
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:51 schreef mandietjuh het volgende:
hoezo wil ik niet luisteren? Ik vraag heel netjes of er iemand mijn vraag kan beantwoorden en vraag ook niet hoe ik Windows kan installeren.
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef BountyHunter340 het volgende:
als consument heb je recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar

acer geeft 1 jaar fabrieksgarantie, je moet dus terug naar het verkooppunt
quote:


En dan:
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
pi_76256018
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:37 schreef Artbij2 het volgende:
Ding geeft blauwe schermen dus is hij kapot.
Niet per se, maar ze kan beter (ook) een topic in DIG openen.
pi_76256481
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:51 schreef mandietjuh het volgende:
hoezo wil ik niet luisteren? Ik vraag heel netjes of er iemand mijn vraag kan beantwoorden en vraag ook niet hoe ik Windows kan installeren.

Mijn vraag was WAAR HEB IK RECHT OP qua garantie omdat het mij niet duidelijk was.

Mensen het gaat om garantie! niet om het installeren van een besturingssysteem. Als ik het wou installeren qua besturingssysteem dan had ik allang topic geopend bij DIG!
Toch spreek je alleen je waardering uit voor de krankzinnige antwoorden die je krijgt die NIETS met jouw vragen te maken hebben

De gegeven antwoorden omtrent 'recht op garantie' lijk je links te laten liggen. Ergens toch jammer
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76258181
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:51 schreef mandietjuh het volgende:
hoezo wil ik niet luisteren? Ik vraag heel netjes of er iemand mijn vraag kan beantwoorden en vraag ook niet hoe ik Windows kan installeren.

Mijn vraag was WAAR HEB IK RECHT OP qua garantie omdat het mij niet duidelijk was.

Mensen het gaat om garantie! niet om het installeren van een besturingssysteem. Als ik het wou installeren qua besturingssysteem dan had ik allang topic geopend bij DIG!
Maar juist dáárop kreeg je van enkele users (waaronder Dennis101) netjes en uitgebreid antwoord, toch?
En vervolgens ga je degene die die "autisten" reacties compleet loopt af te zeiken, helemaal de hemel inprijzen
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')