abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 30 december 2009 @ 15:59:58 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76224851
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:43 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik zal eens wat vaker bij POL om de hoek kijken
Misschien is er nog plaats voor een draadje over tyrannie van de minderheid; een kleine partij als de CU in het kabinet.
PRECIES!

de christenunie is een perfect voorbeeld!
en ja POL is ook interessant om rond te hangen, persoonlijk snap ik het allemaal niet zo goed dus moet ik het houden bij lurken en dat vergeet ik dan te doen maar ik vind het wel een heel interessant vraagstuk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_76224862
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:56 schreef Stuart het volgende:

Een helm kan een uitzonderingspositie verkrijgen
Laten we gewoon eens met gebouwen beginnen. Dan maak je het al zo lastig...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:00:38 #203
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76224883
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:58 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Goh, dat maak ik nou nooit mee.
[..]

De niqaab afdoen.
Ik ook niet, ik ga liever thuis plassen, maar het is ter illustratie dat er best vaak naar een identiteit gevraagd wordt. Men doet het niet altijd, maar men mag dat. In ziekenhuizen o.a. zie je op bordjes staan dat je een geldig id nodig hebt.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  woensdag 30 december 2009 @ 16:02:30 #204
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76224960
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het was toch een huisartsenpost en aangezien de naam van de arts gevraagd moest worden bepaald geen bekende denk ik.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe mijn huisarts heet, en tegenwoordig heb je vaak "gezondheidscentra" met meerdere huisartsen.
quote:
Maar even iets anders: ik denk dat in de praktijk de eerste keer jouw legitimatie gevraagd wordt en daar een kopie van wordt gemaakt en dat men dus bij melding e.e.a. kan controleren.... TENZIJ je gezichtsbedekking hebt.
Dat denk ik dus niet. Ik denk dat jij -net als veel mensen- te veel verwacht van het "identificeren". Je hebt hier verschillende methoden voor. Mensen stellen zich hierbij vaak de procedure voor die bijvoorbeeld een gemeente zou moeten gebruiken...

Bij gemeenten moet je bijvoorbeeld een geldig identiteitsbewijs laten zien. Als de identiteit deugdelijk wordt vastgesteld (wat ook daar lang niet altijd het geval is), gebeurt dit door mensen die hiervoor zijn opgeleid, zodat zij de zichtbare en onzichtbare echtheidskenmerken kunnen herkennen, over de juiste apparatuur beschikken om deze te testen (en hiermee om kunnen gaan) en iets weten van profiling en gezichtsherkenning. Zowel kennis als kunde en apparatuur ontbreken de doktersassistent(e).

Bij heel veel andere instanties is het je simpelweg legitimeren (het tonen van een identiteitsbewijs) voldoende. Het feit dat je over de ID beschikt van de persoon die je zegt te zijn, is voldoende bewijs. En zo zijn er nog meer methoden. De methoden die voor de vergewisplicht worden genoemd zijn bijvoorbeeld:
quote:
Zorgverleners zijn verplicht om bij een consult de identiteit van een patiënt vast te stellen. Dit is om er zeker van te zijn dat het BSN en de gegevens bij de persoon horen die ze voor zich hebben. Dat kan door naar het identiteitsdocument te vragen of door het stellen van een aantal persoonsidentificerende vragen (vergewisplicht).

Bron
In de praktijk betekent dit vaak dat je gewoon naar je adres wordt gevraagd, maar zelfs als het om een eerste consult gaat, en zelfs als er dan naar je paspoort o.i.d. wordt gevraagd, is er echt geen sprake van identificatie, maar hooguit van legitimatie. Meer kun je gewoon niet verwachten van een doktersassistent(e).
pi_76224969
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:58 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

De niqaab afdoen.
En dat weigeren ze
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  woensdag 30 december 2009 @ 16:03:03 #206
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76224979
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Laten we gewoon eens met gebouwen beginnen. Dan maak je het al zo lastig...
Ik zie meestal mannen die niet op de motor zitten, rondlopen met de helm aan de hand. Kleine moeite. It's all in the game. Vaak lopen ze ook te sjouwen met een kettingslot, dat doen ze natuurlijk ook liever niet, maar je moet hem nou eenmaal op slot doen.
pi_76225095
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:02 schreef Stuart het volgende:

[..]

En dat weigeren ze
Bij identificatie moeten ze dat ding wel af doen.

Maar ze hoeven dat ding niet af te doen omdat de dokter, Stuart en anderen het "lelijk" of "eng" vinden.

Dat is nu toch wel duidelijk hoop ik.
pi_76225147
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:06 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Maar ze hoeven dat ding niet af te doen omdat de dokter, Stuart en anderen het "lelijk" of "eng" vinden.

De dokter weet graag wie er tegen hem of haar spreekt. Dat is niet vast te stellen aan de hand van een groot zwart gewaad waar geluid uit komt. Overigens is het eng zijn wel een valide reden aangezien er dan sprake is van ongewenste intimidatie. Iets wat je niet nodig hebt als je bij een arts komt voor zijn of haar hulp. Nogal egoistisch om dan je eigen regeltjes te hanteren.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:08:20 #209
3542 Gia
User under construction
pi_76225150
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:59 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen ja.
Dan had zij toch ook kunnen zeggen: "ik doe in de spreekkamer mijn niqaab wel af" op het moment dat de arts aangeeft het niet prettig te vinden als iemand met niqaab in zijn kamer komt.
pi_76225172

Ik vind er weinig verschil tussen zitten. Heb hier al een stuk of tien vrouwen zo zien lopen, waarvan 2 ok met handschoenen aan om ook de handen te verbergen. (niet alleen in de zomer)

Waarom ik toch vraagtekens bij het verhaal zet? Ze zei zoiets als ...de arts weigerde haar om ZIJN geloofsovertuiging..

Gevoel dat er iets niet klopte aan het verhaal dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 30 december 2009 @ 16:09:38 #211
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76225189
quote:

[..]

Er spelen 2 zaken. De ene is vanwege justitie, de andere omdat men zich wel zou mogen aanpassen en niet aan de leiband van de man hoeft te lopen, hier hoeft dat niet meer.
pi_76225195
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan had zij toch ook kunnen zeggen: "ik doe in de spreekkamer mijn niqaab wel af" op het moment dat de arts aangeeft het niet prettig te vinden als iemand met niqaab in zijn kamer komt.
Ze schreeuwt liever moord en brand terwijl zij degene is die het verdomd zich aan te passen aan bepaalde fatsoensnormen binnen ons land
pi_76225231
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:09 schreef paddy het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind er weinig verschil tussen zitten. Heb hier al een stuk of tien vrouwen zo zien lopen, waarvan 2 ok met handschoenen aan om ook de handen te verbergen. (niet alleen in de zomer)

Waarom ik toch vraagtekens bij het verhaal zet? Ze zei zoiets als ...de arts weigerde haar om ZIJN geloofsovertuiging..

Het lijkt mij een vreemd verhaal dat een arts dat als discussie punt aanvoert
  woensdag 30 december 2009 @ 16:10:49 #214
3542 Gia
User under construction
pi_76225238
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:02 schreef Sjaakz het volgende:
Bij heel veel andere instanties is het je simpelweg legitimeren (het tonen van een identiteitsbewijs) voldoende. Het feit dat je over de ID beschikt van de persoon die je zegt te zijn, is voldoende bewijs.
Dus jij vindt het prima als de hele familie met één ID gebruik kan maken van één zorgverzekering?
  woensdag 30 december 2009 @ 16:11:17 #215
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76225247
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:08 schreef Stuart het volgende:

[..]

De dokter weet graag wie er tegen hem of haar spreekt. Dat is niet vast te stellen aan de hand van een groot zwart gewaad waar geluid uit komt. Overigens is het eng zijn wel een valide reden aangezien er dan sprake is van ongewenste intimidatie. Iets wat je niet nodig hebt als je bij een arts komt voor zijn of haar hulp. Nogal egoistisch om dan je eigen regeltjes te hanteren.
Ik zou eigenlijk ook willen weten tegen wie ik spreek. Stel je voor dat iedereen ze zou negeren om die reden?
pi_76225252
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze willen zich duidelijk niet aanpassen aan de gastheer waar eerder over is gesproken!
pi_76225277
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:08 schreef Stuart het volgende:

[..]

De dokter weet graag wie er tegen hem of haar spreekt.
quote:

[..]

De doek kan omhoog, dokter kan 10 seconden loeren, doek kan weer naar beneden.
quote:
Overigens is het eng zijn wel een valide reden aangezien er dan sprake is van ongewenste intimidatie. Iets wat je niet nodig hebt als je bij een arts komt voor zijn of haar hulp. Nogal egoistisch om dan je eigen regeltjes te hanteren.
Je eigen kleding is "ongewenste intimidatie" tegenover de ander?

Wat voor gedachtenkronkels heb jij? Dan kun je knipperen met je ogen immers al strafbaar stellen!
pi_76225279
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:11 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk ook willen weten tegen wie ik spreek. Stel je voor dat iedereen ze zou negeren om die reden?
Ik zal niet reageren als er een pratende tent op mij afkomt
pi_76225282
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:09 schreef paddy het volgende:
[ afbeelding ]

Idem. Ik vind het een ronduit bizarre reden. Welke religie zou dit kunnen zijn?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76225303
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:09 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Er spelen 2 zaken. De ene is vanwege justitie, de andere omdat men zich wel zou mogen aanpassen en niet aan de leiband van de man hoeft te lopen, hier hoeft dat niet meer.
En als ze dat nou willen?
pi_76225312
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

[..]

De doek kan omhoog, dokter kan 10 seconden loeren, doek kan weer naar beneden.
[..]

Je eigen kleding is "ongewenste intimidatie" tegenover de ander?

Wat voor gedachtenkronkels heb jij? Dan kun je knipperen met je ogen immers al strafbaar stellen!
Maar ze doen die doek niet omhoog en dit is geen kleding maar een doek om je identiteit achter te verbergen. Ik heb namelijk die troep nog nooit in een kledingzaak gezien
  woensdag 30 december 2009 @ 16:14:58 #222
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76225366
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus jij vindt het prima als de hele familie met één ID gebruik kan maken van één zorgverzekering?
Wat een stompzinnige vraag n.a.v. een post waarin ik de verschillende geaccepteerde manieren van "identificatie" door Nederlandse instellingen uitleg.
pi_76225369
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. En wat een onzin ook. Als ik een vliegreis buiten europa onderneem, kijken ze echt naar meer dan alleen mijn paspoort. Het heet niet voor niets identificatie papieren. De bedoeling is dat ze je aan de hand van die papieren, de foto die erop staat (en mogelijk binnenkort ook vingerafdruk of iriscopie) met de werkelijke verschijning kunnen toetsen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 16:15:15 #224
137949 Disana
pi_76225372
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Idem. Ik vind het een ronduit bizarre reden. Welke religie zou dit kunnen zijn?
Ik heb zelfs al zitten denken of die dokter niet gewoon een misplaatst grapje maakte. Want van zo'n religie heb ik echt nog nooit gehoord.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:15:27 #225
3542 Gia
User under construction
pi_76225379
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:13 schreef Stuart het volgende:

[..]

Maar ze doen die doek niet omhoog en dit is geen kleding maar een doek om je identiteit achter te verbergen. Ik heb namelijk die troep nog nooit in een kledingzaak gezien
Online zijn er wel wat sites waar je dat gedoe allemaal kunt bekijken. Daar heb ik ook die 'kufi' van Enait gevonden.
Best leerzaam en vermakelijk.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:15:51 #226
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76225397
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:12 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik zal niet reageren als er een pratende tent op mij afkomt
Ik denk dat ik ook het recht heb om te weten als iemand met mij wil spreken, dus iets van mij wil, dus vind ik ook dat een arts dat mag verwachten. Als ze vinden dat ze het recht hebben om bedekt rond te lopen, hoef ik ook niet te reageren, dus ook niet in een functie.
pi_76225412
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:13 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik heb namelijk die troep nog nooit in een kledingzaak gezien
Dan is er wel meer kleding geen kleding.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:16:40 #228
3542 Gia
User under construction
pi_76225429
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:14 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Wat een stompzinnige vraag n.a.v. een post waarin ik de verschillende geacepteerde manieren van "identificatie" door Nederlandse instellingen uitleg.
Het kunnen overleggen van een ID bewijst niet dat jij degene bent die daarop staat als degene aan wie het getoond wordt jouw gelaat niet kan zien.
pi_76225476
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:15 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ook het recht heb om te weten als iemand met mij wil spreken, dus iets van mij wil, dus vind ik ook dat een arts dat mag verwachten. Als ze vinden dat ze het recht hebben om bedekt rond te lopen, hoef ik ook niet te reageren, dus ook niet in een functie.
Ik zou jou wel eens willen horen als je kind niet geholpen wordt omdat de dokter zegt "Je hebt het recht om dit en dat te doen, dus ik hoef je niet te helpen"
pi_76225497
quote:
Bijzonder in dit kader is ook voor moslim artsen een eed geldt die de arts zelfs toestaat om niet moslims te doden. Dus met die rechtsgelijkheid nemen moslims het niet zo nauw. Geenstijl noemde al een paar opvallende feiten: geen handje schudden, niet opstaan voor de rechter –
pi_76225526
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:18 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik zou jou wel eens willen horen als je kind niet geholpen wordt omdat de dokter zegt "Je hebt het recht om dit en dat te doen, dus ik hoef je niet te helpen"
De patiënt werd niet geweigerd.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:19:46 #232
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76225534
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Het kunnen overleggen van een ID bewijst niet dat jij degene bent die daarop staat als degene aan wie het getoond wordt jouw gelaat niet kan zien.
Goh.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:19:49 #233
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76225538
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:18 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dan doe ik die zooi van mijn gezicht, want mijn kind is belangrijker dan de wil van een man.
pi_76225587
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:19 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dan doe ik die zooi van mijn gezicht, want mijn kind is belangrijker dan de wil van een man.
Dus de dokter heeft je volledig in jouw macht?

Overigens is dat kind later gewoon geholpen door een arts hoor. Door een arts die wat beter hoofd- van bijzaken kan scheiden.
pi_76225638
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:21 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Overigens is dat kind later gewoon geholpen door een arts hoor. Door een arts die wat beter hoofd- van bijzaken kan scheiden.
Wat bedoel je met volledig? Hypnose?
  woensdag 30 december 2009 @ 16:23:53 #236
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76225691
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:21 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Het gaat om het principe, mijn gezicht is geen zevende wereldwonder, dus als hij vraagt of ik dat afdoe, omdat hij mijn gezicht wil kunnen zien omdat hij wil weten met wie hij van doen heeft, dan doe ik dat. Mijn geslachtsdelen zitten niet in mijn gezicht en zelfs dat zal soms door de arts geinspecteerd moeten worden.
... of ik ga naar een land waar een arts dat accepteert omdat hij er ook zo een heeft rondhuppelen thuis.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:27:21 #237
3542 Gia
User under construction
pi_76225834
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:19 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Goh.
Pardon? Dat beweer je anders wel:
quote:
Bij heel veel andere instanties is het je simpelweg legitimeren (het tonen van een identiteitsbewijs) voldoende. Het feit dat je over de ID beschikt van de persoon die je zegt te zijn, is voldoende bewijs.
pi_76225858
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:23 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Het gaat om het principe, mijn gezicht is geen zevende wereldwonder, dus als hij vraagt of ik dat afdoe, omdat hij mijn gezicht wil kunnen zien omdat hij wil weten met wie hij van doen heeft, dan doe ik dat.
Zoals ik al zei: Als het puur voor identificatie gaat dan moet even het gezicht gecheckt worden inderdaad, dat lijkt me duidelijk.

Het ging me er meer om dat de dokter je niet hoeft te helpen als de dokter je "raar" vindt.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:30:36 #239
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76225994
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:27 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: Als het puur voor identificatie gaat dan moet even het gezicht gecheckt worden inderdaad, dat lijkt me duidelijk.

Het ging me er meer om dat de dokter je niet hoeft te helpen als de dokter je "raar" vindt.
Dat ding moet er in ieder geval af, maar dat wordt geweigerd, zelfs voor 1 seconde.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:31:49 #240
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76226043
Persoonlijk vind ik een burka erger, want dan zit er ook nog een gaas voor de ogen.
pi_76226087
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:30 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dat ding moet er in ieder geval af, maar dat wordt geweigerd, zelfs voor 1 seconde.
Of dat voor identificatie is of dat de arts gewoon een hekel heeft aan islamitische kleding, is niet duidelijk in dit geval.

De vrouw zelf heeft het er over dat de man het weigert vanuit "zijn religieuze overtuiging". Niet dat dat waar hoeft te zijn overigens.
  woensdag 30 december 2009 @ 16:41:51 #242
3542 Gia
User under construction
  woensdag 30 december 2009 @ 16:43:02 #243
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76226487
  woensdag 30 december 2009 @ 16:43:55 #244
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76226519
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:32 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Of dat voor identificatie is of dat de arts gewoon een hekel heeft aan islamitische kleding, is niet duidelijk in dit geval.

De vrouw zelf heeft het er over dat de man het weigert vanuit "zijn religieuze overtuiging". Niet dat dat waar hoeft te zijn overigens.
Ik heb geen idee hoe het precies zit, ik baseer mijn reactie om de algemene gedragscode van de moslim met speciale kleedij.
pi_76226857
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:16 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dan is er wel meer kleding geen kleding.
Als het gewoon kleding is al een broek, trui, jas of overhemd dan kwam ik het vast wel in een winkel tegen. Dat kom ik nooit dus is het materiaal waarmee extremisten hun identiteit willens en wetens bedekken
pi_76226912
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:15 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Precies. Een arts is ook maar een mens die ook rechten heeft
pi_76227029
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:51 schreef Stuart het volgende:

[..]

Als het gewoon kleding is al een broek, trui, jas of overhemd dan kwam ik het vast wel in een winkel tegen. Dat kom ik nooit dus is het materiaal waarmee extremisten hun identiteit willens en wetens bedekken
Als het niet in jouw kledingzaak te koop is, dan is het extremistisch?
pi_76227033
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:19 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Juist. En in dit geval vond deze vrouw haar kleding belangrijker dan haar zieke kind.
pi_76227092
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:56 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Als het niet in jouw kledingzaak te koop is, dan is het extremistisch?
Dat kun je nu wel zo makkelijk roepen, maar noem dan eens namen van winkels waar dit gewoon te koop is? En dan vraag ik niet om websites maar gewoon om namen van winkelketens
pi_76227120
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist. En in dit geval vond deze vrouw haar kleding belangrijker dan haar zieke kind.
En dan ook nog zo onfatsoenlijk zijn om moord en brand te schreeuwen ook
pi_76227333
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De arts vindt zijn eigen persoonlijke mening over kledingstukken belangrijker dan het goed doen van z'n werk. Een andere arts van de praktijk heeft uiteindelijk haar kind moeten helpen.

Stel jij draagt kleding, die andere mensen nogal raar vinden. Stel dat de dokter jouw kleding lelijk vindt, en weigert jou toegang tot de spreekkamer zodat je hem niets kunt vertellen over het ziektebeeld van je kind. Waardoor het maar de vraag is of je kind echt goed geholpen wordt, want wat valt er nou aan de buitenkant te zien bij een kind dat aan diarree lijdt? Doe jij dan ook dat kledingstuk uit? Je wordt niet boos en laat je vervolgens helpen door een andere arts? Praat je er niet over en doe je alsof het de normaalste zaak van de wereld is?

Ik zou kwaad worden op de arts dat hij zo zijn macht laat misbruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dichtpiet. op 30-12-2009 17:09:34 ]
pi_76227343
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:57 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat kun je nu wel zo makkelijk roepen, maar noem dan eens namen van winkels waar dit gewoon te koop is? En dan vraag ik niet om websites maar gewoon om namen van winkelketens
Doe niet zo onnozel man.

Wat is de relevantie daar van.
pi_76227430
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:04 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Doe niet zo onnozel man.

Wat is de relevantie daar van.
Jij roept maar wat. Je probeert een standpunt te verdedigen zonder enig succes. Je bent blind voor de argumenten van wie dan ook. Als hier iemand onnozel is ben jij het wel met het ontwijken van vragen door er inhoudelijk omheen te draaien
pi_76227437
quote:

Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe mijn huisarts heet, en tegenwoordig heb je vaak "gezondheidscentra" met meerdere huisartsen.
De HOED, of AHOED als er een apotheek bij zit. Allemaal bij mij bekend.
quote:
Dat denk ik dus niet.
Nou, dan zou dat wel moeten. Maar ik zal het eens navragen hoe het in de praktijk gaat, ik ben wel benieuwd.
quote:
Bij gemeenten moet je bijvoorbeeld een geldig identiteitsbewijs laten zien. Als de identiteit deugdelijk wordt vastgesteld (wat ook daar lang niet altijd het geval is), gebeurt dit door mensen die hiervoor zijn opgeleid, zodat zij de zichtbare en onzichtbare echtheidskenmerken kunnen herkennen, over de juiste apparatuur beschikken om deze te testen (en hiermee om kunnen gaan) en iets weten van profiling en gezichtsherkenning. Zowel kennis als kunde en apparatuur ontbreken de doktersassistent(e).
Het is toch gek dat jij denkt dat het hele bijzonder eigenschappen zijn die je moet bezitten, terwijl iedere ondernemer met mensen in loondienst wordt geacht deze eigenschappen te hebben. Incl. die huisarts dus.

En zo moeilijk is het ook weer niet. Ok, een goede vervalsing komt er best door, maar dan heb je al 9 vd 10 gevallen achterhaald.
quote:
Jij denkt dat er niet naar de foto gekeken wordt. Nou, ik denk het wel. Ik doe het zelf ook. Zowel ter zake van cliënten, als ter zake van personeel.
quote:
En zo zijn er nog meer methoden. De methoden die voor de vergewisplicht worden genoemd zijn bijvoorbeeld:
De arts mag het zelf weten, maar hoe minder zorgvuldig hij is, hoe groter zijn risico. Ik zou dat niet nemen.
quote:
In de praktijk betekent dit vaak dat je gewoon naar je adres wordt gevraagd, maar zelfs als het om een eerste consult gaat, en zelfs als er dan naar je paspoort o.i.d. wordt gevraagd, is er echt geen sprake van identificatie, maar hooguit van legitimatie. Meer kun je gewoon niet verwachten van een doktersassistent(e).
Ben ik niet met je eens. Bij het ziekenhuis ben ik goed gecontroleerd. Bij de fysio eveneens, paspoort laten zien, controle, kopie, verzekeringsbewijs, enz. enz.

Ik ben dus bang dat jij een ernstig verkeerd idee hebt van hoe het in de praktijk gaat. Al zal het per praktijk verschillen.

Dat neemt echter niet weg dat iedere arts gerechtigd is om identiteit te controleren en ook al maken 999 vd 1.000 artsen daar geen gebruik van... die ene doet het wat mij betreft als enige goed.
pi_76227500
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:06 schreef Stuart het volgende:

[..]

Jij roept maar wat. Je probeert een standpunt te verdedigen zonder enig succes. Je bent blind voor de argumenten van wie dan ook. Als hier iemand onnozel is ben jij het wel met het ontwijken van vragen door er inhoudelijk omheen te draaien
Ok. Uitgeraasd?
pi_76227524
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:03 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

De arts vindt zijn eigen persoonlijke mening over kledingstukken belangrijker dan het goed doen van z'n werk. Een andere arts van de praktijk heeft uiteindelijk haar kind moeten helpen.

Stel jij draagt nogal kleding, die andere mensen nogal raar vinden. Stel dat de dokter jouw kleding lelijk vindt, en weigert jou toegang tot de spreekkamer zodat je hem niets kunt vertellen over het ziektebeeld van je kind. Waardoor het maar de vraag is of je kind echt goed geholpen wordt, want wat valt er nou aan de buitenkant te zien bij een kind dat aan diarree lijdt? Doe jij dan ook dat kledingstuk uit? Je wordt niet boos en laat je vervolgens helpen door een andere arts? Praat je er niet over en doe je alsof het de normaalste zaak van de wereld is?

Ik zou kwaad worden op de arts dat hij zo zijn macht laat misbruiken.
De arts heeft de vader met het zieke kind uitgenodigd in de spreekkamer. Dat was voldoende.
Hij kon het kind onderzoeken en met de vader overleggen. Klaar.
  woensdag 30 december 2009 @ 17:09:18 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76227525
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:08 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ok. Uitgeraasd?

moet jij zeggen met je hysterische reacties.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_76227538
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:08 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ok. Uitgeraasd?
Ik zal blijven reageren op uitspraken welke naar mijn mening nergens op slaan. Een burka of niqaab is GEEN 'gewoon' kledingstuk en daar blijf ik bij. Dat dit jouw verdediging van je standpunten is vind ik eigenlijk wel jammer
pi_76227617
In feite kun je allerlei criminele activeiten begaan in je burka/niqaab aangezien je zelfs op camera's onherkenbaar blijft. Eigenlijk een ideale vermomming voor welke misdaad dan ook
pi_76227637
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De arts heeft de vader met het zieke kind uitgenodigd in de spreekkamer. Dat was voldoende.
Hij kon het kind onderzoeken en met de vader overleggen. Klaar.
Nee, de vader wist niet genoeg van het ziektebeeld.

Helemaal omdat het gaat om een baby en het niet willen drinken aan de borst, lijkt het me nuttig om ook de vrouw er bij te hebben.
pi_76227692
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:10 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat is niet duur. Even onthouden voor met carnaval
En dat is dus heel vreemd, want dat mag nu weer niet
pi_76227694
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:09 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik zal blijven reageren op uitspraken welke naar mijn mening nergens op slaan. Een burka of niqaab is GEEN 'gewoon' kledingstuk en daar blijf ik bij. Dat dit jouw verdediging van je standpunten is vind ik eigenlijk wel jammer
Ik zeg nergens dat het kledingstuk "gewoon" is.

Vind ik ook niet zo belangrijk.
pi_76227727
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat is dus heel vreemd, want dat mag nu weer niet
Ik heb er afgelopen carnaval nog eentje gespot geloof ik, met wat felle kleuren erop genaaid. Ziet er best leuk uit
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76227728
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

Helemaal omdat het gaat om een baby en het niet willen drinken aan de borst,...
Hij had 'r moeten vragen of ze dat even wilde demonstreren .
pi_76227767
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Nee, de vader wist niet genoeg van het ziektebeeld.

Helemaal omdat het gaat om een baby en het niet willen drinken aan de borst, lijkt het me nuttig om ook de vrouw er bij te hebben.
Wat is er moeilijk aan om te vertellen dat de baby diarrhee heeft en niet wil drinken? Dat begrijpt die vader heus wel hoor. Ik neem aan dat de vrouw hem dat wel verteld heeft in de auto op weg naar het ziekenhuis.
Trouwens, lekker betrokken vader die niet eens weet dat zijn kind ziek is.
pi_76227783
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:14 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het kledingstuk "gewoon" is.

Vind ik ook niet zo belangrijk.
Jawel, want het ging erom dat het al dan niet intimiderend was en dat verdedigde jij door andere kleding daarbij te halen. Blijkbaar vind je het wel degelijk belangrijk anders verdedigde je die zooi niet zo
pi_76227805
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk aan om te vertellen dat de baby diarrhee heeft en niet wil drinken? Dat begrijpt die vader heus wel hoor. Ik neem aan dat de vrouw hem dat wel verteld heeft in de auto op weg naar het ziekenhuis.
Misschien dat de vrouw wat verkeerds heeft gegeten, maar is ze daar zelf nog niet van bewust.
pi_76227879
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:16 schreef Stuart het volgende:

[..]

Jawel, want het ging erom dat het al dan niet intimiderend was en dat verdedigde jij door andere kleding daarbij te halen. Blijkbaar vind je het wel degelijk belangrijk anders verdedigde je die zooi niet zo
Natuurlijk vind ik de vrijheid om te kleden zoals je wil belangrijk.
pi_76227885
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

Misschien dat de vrouw wat verkeerds heeft gegeten, maar is ze daar zelf nog niet van bewust.
Ik mis dan wel het verband met een ziek kind...
pi_76227887
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

pi_76227901
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik mis dan wel het verband met een ziek kind...
Vrouw eet iets raars -> Stoffen komen in borstvoeding -> kind krijgt allergische reactie.
pi_76227905
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:20 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Natuurlijk vind ik de vrijheid om te kleden zoals je wil belangrijk.
Maar een Duits oorlogsuniform mag niet. Toch zou je dat ook als 'kleding' kunnen classificeren. Maar niemand vind dat echt gewenst. Waar ligt de grens dan
pi_76227935
Ik wacht nog steeds op een erkende religie die naaktlopen verplicht... of ehm... het dichtnaaien van vagina's monden of iets anders absurds.

Alles moet kunnen, mensen kiezen er immers zelf voor .
pi_76227944
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Trouwens, lekker betrokken vader die niet eens weet dat zijn kind ziek is.
Hij sprak geen Nederlands
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_76227977
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:22 schreef pullup het volgende:

[..]

Hij sprak geen Nederlands
Integreren is niet nodig. Je blijft alleen maar rechten houden in Nederland
pi_76228029
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:22 schreef Stuart het volgende:

[..]

Integreren is niet nodig. Je blijft alleen maar rechten houden in Nederland
De vrouw spreekt en schrijft prima Nederlands. Dat zal dan wel de reden zijn dat ze meewilde en niet de man.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_76228052
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:24 schreef pullup het volgende:

De vrouw spreekt en schrijft prima Nederlands. Dat zal dan wel de reden zijn dat ze meewilde en niet de man.
..en dat ze de weg naar de klachten-instanties zo goed weet...
pi_76228059
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

..en dat ze de weg naar de klachten-instanties zo goed weet...
Inderdaad
pi_76228064
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:21 schreef Stuart het volgende:

[..]

Maar een Duits oorlogsuniform mag niet. Toch zou je dat ook als 'kleding' kunnen classificeren. Maar niemand vind dat echt gewenst. Waar ligt de grens dan
Dat is niet heel praktisch met veel mensen die WO2 vers in het geheugen hebben liggen. Daarbij word ik een beetje misselijk wanneer mensen nazi's/Hitler-Duitsland/etc er bij halen in een discussie.
pi_76228106
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:24 schreef pullup het volgende:

[..]

Niemand weet werkelijk of zij prima Nederlands schrijft. Suggestief dus want niemand heeft haar gezicht gezien
pi_76228129
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:25 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dat is niet heel praktisch met veel mensen die WO2 vers in het geheugen hebben liggen. Daarbij word ik een beetje misselijk wanneer mensen nazi's/Hitler-Duitsland/etc er bij halen in een discussie.
Maar de zelfmoordaanslagen van moslims zijn niet zo erg
pi_76228165
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:25 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Waarom? Alsof Moslims geen oorlog voeren. Zijn het niet de Moslims die veel aanslagen plegen? Die zijn geen steek beter dan nazi's (die extremisten die aanslagen plegen dus)
pi_76228225
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarom? Alsof Moslims geen oorlog voeren. Zijn het niet de Moslims die veel aanslagen plegen? Die zijn geen steek beter dan nazi's
Dan zou ik zelfs geen vlag van de VS op mijn trui mogen bij de dokter.
pi_76228253
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:26 schreef Stuart het volgende:

[..]

Niemand weet werkelijk of zij prima Nederlands schrijft. Suggestief dus want niemand heeft haar gezicht gezien
Het leuke van schriftelijke reacties is dat je daar nu juist geen gezicht bij ziet. Fok! drijft erop. Maar goed het kan inderdaad een kloon geweest zijn
  woensdag 30 december 2009 @ 17:30:55 #286
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_76228259
De girl heeft gehandeld volgens de kaders des rechten. Niets meer, niets minder.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_76228262
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:29 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dan zou ik zelfs geen vlag van de VS op mijn trui mogen bij de dokter.
Nu je over een vlag begint. Was het niet zo dat zelfs een Nederlands vlaggetje op scholen werd verboden om dat te dragen op een jas? Is dat wel normaal?

Want je mag wel burka's en shit dragen maar een vlag van het vaderland is discriminerend. Hmmmz.
pi_76228299
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:30 schreef pullup het volgende:

[..]

Het leuke van schriftelijke reacties is dat je daar nu juist geen gezicht bij ziet. Fok! drijft erop. Maar goed het kan inderdaad een kloon geweest zijn
Ik probeer alleen maar te zeggen dat er sprake is van een aanname
pi_76228305
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:30 schreef Stuart het volgende:

[..]

Nu je over een vlag begint. Was het niet zo dat zelfs een Nederlands vlaggetje op scholen werd verboden om dat te dragen op een jas? Is dat wel normaal?

Want je mag wel burka's en shit dragen maar een vlag van het vaderland is discriminerend. Hmmmz.
Jij weet helemaal niet hoe ik daarover denk.
  woensdag 30 december 2009 @ 17:32:44 #290
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76228331
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:06 schreef DS4 het volgende:
Het is toch gek dat jij denkt dat het hele bijzonder eigenschappen zijn die je moet bezitten, terwijl iedere ondernemer met mensen in loondienst wordt geacht deze eigenschappen te hebben. Incl. die huisarts dus.
Dat denk ik niet, ik weet welke eisen er aan identiteitsvaststelling worden gesteld.

Wanneer degenen die de identiteitscontrole moeten uitvoeren niet over de benodigde apparatuur en opleiding beschikken betekent dit dat:

• De formele eisen aan identificatie door huisartsen niet van dien aard kunnen zijn dat hier zonder dergelijke apparatuur en opleiding niet aan voldaan kan worden. (Geen echte identiteitsvaststelling dus)
  • Of huisartsenpraktijken in het algemeen ernstig in gebreke blijven.

Verder lijk je er vanuit te gaan dat huisartsen het over het algemeen juist erg belangrijk vinden de identiteit van patiënten en begeleiders vast te stellen en geen kans onbenut zullen laten van de mogelijkheden die de wet hen biedt gebruik te maken. Het tegendeel is echter waar.

De vergewisplicht is een compromis n.a.v. de identificatieplicht die men huisartsen eigenlijk op wilde leggen bij de invoering van de BSN. Huisartsen wilden hier echter niets van weten, omdat:

• het administratieve lasten met zich mee zou brengen,
  • zij bang waren dat dit hulpbehoevenden af zou kunnen schrikken
  • en de vertrouwensrelatie tussen patiënt en arts zou schaden.

N.a.v. protesten vanuit deze beroepsgroep is de identificatieplicht voor huisartsen dan ook komen te vervallen, en vervangen door deze minder zware vergewisplicht.
  • pi_76228349
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 17:31 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet hoe ik daarover denk.
    Waar schrijf ik dan dat jij daar op een bepaalde manier over denkt Door een vraagstelling
    pi_76228382
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 17:33 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waar schrijf ik dan dat jij daar op een bepaalde manier over denkt Door een vraagstelling
    huh
    pi_76228404
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 17:32 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ik weet welke eisen er aan identiteitsvaststelling worden gesteld.

Wanneer degenen die de identiteitscontrole moeten uitvoeren niet over de benodigde apparatuur en opleiding beschikken betekent dit dat:

• De formele eisen aan identificatie door huisartsen niet van dien aard kunnen zijn dat hier zonder dergelijke apparatuur en opleiding niet aan voldaan kan worden. (Geen echte identiteitsvaststelling dus)

Verder lijk je er vanuit te gaan dat huisartsen het over het algemeen juist erg belangrijk vinden de identiteit van patiënten en begeleiders vast te stellen en geen kans onbenut zullen laten van de mogelijkheden die de wet hen biedt gebruik te maken. Het tegendeel is echter waar.

De vergewisplicht is een compromis n.a.v. de identificatieplicht die men huisartsen eigenlijk op wilde leggen bij de invoering van de BSN. Huisartsen wilden hier echter niets van weten, omdat:

N.a.v. protesten vanuit deze beroepsgroep is de identificatieplicht voor huisartsen dan ook komen te vervallen, en vervangen door deze minder zware vergewisplicht.
  • En wat houdt die vergewisplicht dan precies in?
    pi_76228415
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 17:31 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik probeer alleen maar te zeggen dat er sprake is van een aanname
    En ik denk dat diezelfde aanname deze arts genekt heeft. Hij dacht een dom onderdrukt vrouwtje te treffen en onder de burka bleek een pittige tante te zitten
    pi_76228481
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 17:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar staat dat?
    Vele malen in deze reeks.
    pi_76228484
    quote:

[..]

• Het gezicht van de persoon in kwestie vergelijken met die op de identificatiepapieren lijkt me dan toch wel minimaal. Het wordt van mij als P&O Manager in iedergeval ook verwacht. Lijkt me dat een arts dat toch ook zal moeten kunnen.
    pi_76228535
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef pullup het volgende:

[..]

En ik denk dat diezelfde aanname deze arts genekt heeft. Hij dacht een dom onderdrukt vrouwtje te treffen en onder de burka bleek een pittige tante te zitten
    Opnieuw een aanname. Merkwaardig dat de arts hier min of meer als crimineel wordt weggezet.
    pi_76228590
    quote:

• Ik vind het kwalijk dat je selectief quote en de opvolgende zin

En zo moeilijk is het ook weer niet. Ok, een goede vervalsing komt er best door, maar dan heb je al 9 vd 10 gevallen achterhaald.

weg laat gelet op jouw repliek.
    quote:
    Verder lijk je er vanuit te gaan dat huisartsen het over het algemeen juist erg belangrijk vinden de identiteit van patiënten en begeleiders vast te stellen en geen kans onbenut zullen laten van de mogelijkheden die de wet hen biedt gebruik te maken.
    Dat staat echt helemaal nergens. Ik stel slechts dat het verstandig is.
    quote:

• En wat maakt dat mijn verhaal dat ze als ze slim zijn ze weldegelijk hun best doen, gelet op de risico's anders?
    pi_76228634
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 17:20 schreef Dichtpiet. het volgende:

Vrouw eet iets raars -> Stoffen komen in borstvoeding -> kind krijgt allergische reactie.
    Erg gezocht... Tot aan: niet realistisch.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')