quote:Op woensdag 30 december 2009 11:59 schreef Twinkly het volgende:
Toch vind ik het raar dat het korreltjes zijn voor zo'n klein kindje hoor Karin, stel je voor dat hij ze inademtIk snap echt niet waarom het geen vloeistof is?
Gelukkig kun je nog wel van je ventje genietenEn hij is prachtig, helemaal mee eens!
Nog eenvoor BJ!! Je bent dapper!
![]()
Ik heb de huisarts net kunnen bereiken en ik word teruggebeld of we medicijnen voor reflux kunnen krijgen of dat we eerst langs moeten komen. Ik hoop echt dat de huisarts niet moeilijk gaat doen, de assistente was wat ongeduldig waardoor ik niet alle symptomen heb kunnen omschrijven.
ML zit er he-le-maal doorheen, die wil zo echt geen tweede kindje meer...![]()
Vannacht heeft Niels langer tussen de voedingen gelaten dan ooit! Ik had hem om 20.10 uur voor het laatst gevoed dus konden we om 21.00 uur naar bed. Niels was het daar echter niet mee eensdie kreeg ik bijna niet in slaap. ML riep zelfs dat ik hem maar gewoon wakker moest laten want hij moest toch al weer tussen 23 en 24 uur voor de volgende voeding. Maar ik was eigenwijs en om 23 uur sliep hij. Toen werd ik om 2.45 uur wakker. 0_o hij heeft een voeding overgeslagen! Ploftiet! Aargh, hij ligt wel HEEL stil. POR!! Kind wakker
![]()
Toen heb ik hem maar de tiet die eigenlijk niet aan de beurt was gegeven, de leegste dus. Daarna de volle afgekolft en hem die leeg laten drinken. Anders was het een verslik-drama geworden. De keren daarna liet hij er wel gewoon 3 uur tussen.
quote:Op woensdag 30 december 2009 12:04 schreef Twinkly het volgende:
Van bv kun je inderdaad niet teveel geven, ze regelen zelf hoeveel ze drinken: je kunt er niet meer inproppen dan ze willen want ze moeten zelf actief zuigen. En als ze per ongeluk toch teveel binnen krijgen spugen ze dat net zo makkelijk weer uit.
Ik denk dat wanneer je een aantal dagen extra kolft je je productie snel weer omhoog ziet gaan BJ. Maar ik kan me wel voorstellen dat je kv achter de hand wilt houden voor het geval dat ze honger heeft wanneer je productie nog niet voldoende aangepast is.
Kv verzadigd inderdaad meer, daarom slapen kindjes daar eerder op door. Het nadeel is wel dat je ook geen troostflesje kunt geven, zoals je met een borst wel een troostborst kunt geven.
quote:Ff snel, @ Karin, stom dat je die medicatie hebt gekregen.
Wij hebben hier gelukkig zantac gekregen dat is vloeibaar en trek je met een spuitje op.
HEb jij natuurlijk weinig aan.
@ Twinkly, aahhh 't komt goed, wij hebben ook van die "verrotte" weken gehad.
Huisarts vond het geen reflux, cb arts gelukkig wel en toen toch medicatie gekregen en we hebben een heel ander en blij kind....
@ Fv, geeft idd langer een verzadigd gevoel.
Toen Tijn 10dgn. oud was zat hij al op 120cc voeding.
Ze beginnen in het ziekenhuis vaak met 20cc en als het goed gaat en kindjes spugen niet mag je iedere dag met 10cc ophogen na de geboorte dus...en als ze het flesje leeg heft, gewoon iets erbi jin doen, kan geen kwaad.
Babys schijnen dat zelf te kunnen reguleren en stoppen vanzelf als ze genoeg hebben.
Bij ons op het cb zeggen ze; je geeft voldoende als ze nog iets laten staan.
op 100 gram... dus das nog wel een idee... maar ik weet nu ook zeker dat ze is aangekomen hoor..quote:Op woensdag 30 december 2009 13:28 schreef Vicky het volgende:
BJ, hoe nauwkeurig is je eigen weegschaal?
wat is een unster? neem aan een weegschaal ofzo???quote:Op woensdag 30 december 2009 17:23 schreef Poppedein het volgende:
BJ, ff zo, want via foon en dus geen mogelijkheid tot PM schrijven. Als je t fijn vindt wil ik morgen met alle liefde mn unster even voor een weekje bij je afgeven hoor! Dan kun je dr toch nog wegen! Moet je alleen beloven t niet dagelijks te gaan doen!
Ja goed te voelen, maar het is ook echt al heel goed te zien met het blote oog, echt al een wit groot stuk is door helemaal achterin zn mond.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:59 schreef huuphuup het volgende:
Een kies al?![]()
jeeeumig! Dat is idd vlot. Kun je het ook voelen?
Het verhaal Niels en Lars lijkt veel op elkaar.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:47 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb het refluxtopic net doorgelezen en het komt me heel bekend voor. Niels wil niet eens rustig op je arm of wat dan ook liggen, die wil alleen maar rechtop tegen je schouder aan hangen en dan nog overstrekt hij zich en huilt hij., maar wel minder hard. Hij slaapt nu overdag vooral in de draagdoek, dan zit hij dus ook rechtop. Vanmiddag heeft hij 15 minuten in zijn bedje geslapen.
Wat zijn die huisartsen allemaal verschrikkelijk koppigMan, dat zuur doet pijn hoor
![]()
Ik hoop echt dat deze vervangende huisarts niet zo moeilijk doet, want Niels groeit wel goed.
sorry verkeerd topic
Jeeeeeej Esmeeeee!!Wat fijn zeg!!
quote:Op woensdag 30 december 2009 17:42 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is morgen 3 weken en ik ontdek net serieus dat er een kiesje doorkomt![]()
![]()
![]()
echt al een heel stuk wit is er te zien, rechtsboven.
Ik zal morgen overdag eens een poging doen het goed op de foto te krijgen, lukte nu niet
Hij is erg huilerig vandaag, misschien heeft hij er last van? Ik vind zn luiers ook zuur ruiken
Heel erg herkenbaar!quote:Op woensdag 30 december 2009 21:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars is heel erg gebaat bij de strak ritme.
Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij naar bed (altijd in zijn bedje! met inbakerzak aan)
Daar huilt hij een min. of 10 en valt dan in slaap.
Als hij wakker is krijgt hij de fles, en knuffel ik een poosje met hem, vervolgens even in de box.
En dan begint het weer van voorafaan.
quote:Xeentje is eindelijk beter!Het heeft 3 weken geduurd, maar sinds eergisteravond 7 uur heeft ze geen diarree meer gehad. En vanmorgen wel weer een vertrouwd poepfeest in haar luier. Ik ben zo blij dat het eindelijk over is, ik was op een gegeven moment gewoon bang dat het nooit meer over zou gaan.
Wat ontzettend fijn dat het al maandag kan!quote:Op donderdag 31 december 2009 12:18 schreef Twinkly het volgende:
Eventjes snel ik heb verder niet bijgelezen.
De vervangende huisarts nam ons serieus en heeft ons doorverwezen naar de kinderarts. Daar wilden ze eerst een afsrpaak op 6 februari maken maar de huisarts had al aangegeven dat wanneer de afspraak niet binnen nu en 2 weken gemaakt kon worden we hem op moesten bellen. Toen we dat aangaven konden we volgende week maandag direct om 9 uur terecht!De huisarts verwachtte wel dat we medicijnen kunnen krijgen maar hij wilde niet het gras voor de voeten van de kinderarts wegmaaien.
Zeker wetenquote:Op donderdag 31 december 2009 12:45 schreef huuphuup het volgende:
Xenia wat fijn!!![]()
wat zul je opgelucht zijn!
Lekker van genieten die poepluiers
quote:Op donderdag 31 december 2009 13:06 schreef sproet-je het volgende:
Xenia, jaaaahhh eindelijk is ze beter. Jeetje wat heeft dat lang geduurd zeg...
Twinkly, maandag hehe eindelijk.
En werkt de fok wet ook anders om??!! Mijn meisje heeft zonet 10 hele minuten bij me gelegen!!
Ook hoi! En bedankt hoor...quote:Op donderdag 31 december 2009 12:13 schreef Xenia het volgende:
..
Lijnloos ik had je nog niet gezien hier, nog gefeliciteerd met Minke! Ik vind Minke een hele mooie naam.
..
Xeentje is eindelijk beter!Het heeft 3 weken geduurd, maar sinds eergisteravond 7 uur heeft ze geen diarree meer gehad. En vanmorgen wel weer een vertrouwd poepfeest in haar luier. Ik ben zo blij dat het eindelijk over is, ik was op een gegeven moment gewoon bang dat het nooit meer over zou gaan.
quote:Op donderdag 31 december 2009 12:18 schreef Twinkly het volgende:
..
De vervangende huisarts nam ons serieus en heeft ons doorverwezen naar de kinderarts. Daar wilden ze eerst een afsrpaak op 6 februari maken maar de huisarts had al aangegeven dat wanneer de afspraak niet binnen nu en 2 weken gemaakt kon worden we hem op moesten bellen. Toen we dat aangaven konden we volgende week maandag direct om 9 uur terecht!De huisarts verwachtte wel dat we medicijnen kunnen krijgen maar hij wilde niet het gras voor de voeten van de kinderarts wegmaaien.
Doe jij Stef dan een dikke pakkerd! Lekker menneke van je.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:07 schreef Incantrix het volgende:
..
Lijnloos, jullie ook een goede jaarwisseling, en knuffel je dat mooie kind van je voor me?
..
En het is raar, maar waar: ik lig op dit moment in de verloskamer waar Stef is geboren en heb hem er net voor de tweede keer aangelegdLeg in het andere topic wel uit waarom.. Overigens heeft Stef al de hele nacht en de hele ochtend niet gepoept, alleen een paar keer een 'wind met consumptie' zeg maar, dat mag toch? Hij ratelt wel aan één stuk door, maar echt poepen, ho maar.. o_o
quote:Op donderdag 31 december 2009 15:13 schreef Ssserpente het volgende:
, die handenvrije kolf. Zie mezelf al zitten op m'n werk (werk bij een uitzendbureau): "Goedemiddag! Wat voor werk zoek je?
"
[ afbeelding ]
Ja dat kan heel goed zelfsquote:Op donderdag 31 december 2009 15:36 schreef Ssserpente het volgende:
Wat fijn, Bar! Kan het zijn dat ik Roy afgelopen maandag in de Prénatal in Goes zag?
En is je vriend/man groot, kaal en heeft ie een bril?quote:Op donderdag 31 december 2009 15:38 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ja dat kan heel goed zelfs
Ik was werken en Roy was daar samen met zijn papa, zijn oom zijn tante en zijn neef
groot checkquote:Op donderdag 31 december 2009 15:41 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
En is je vriend/man groot, kaal en heeft ie een bril?
aah wat schetigquote:Op donderdag 31 december 2009 19:01 schreef miss_sly het volgende:
Verder is ze ineens heel erg knuffelig, heel schattig, maar ik heb wel de krassen in mijn gezicht staan (nageltjes inmiddels geknipt): ze pakt met beide handjes mijn gezicht vast en stort zich met open mond op mijn wang, kin, kaak, mond of neus en maakt daar een heel lief 'hmmmm' geluidje bij
Nog 3 weken, dan is ze officieel geen klein babietje meer
Haha, veel haar zit er niet meer op, toch?quote:Op donderdag 31 december 2009 19:50 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
groot check
kaal hmmmm check
bril niet te missen check![]()
u gaat door voor de volgeautomatiserende borstkolf
volgende keer maar gewoon hoi zeggen hoorquote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:50 schreef Ssserpente het volgende:
Haha Wup, goed geregeld!![]()
Timo, gefeliciteerd! Hoe is het mogelijk zeg. 't Gaat zo snel.![]()
Mooie mannekes!![]()
Kan een cyste dan geen kwaad? Toch maar even in de gaten houden idd.![]()
[..]
Haha, veel haar zit er niet meer op, toch?En idd een grote donkere bril.
![]()
Zo leuk dat ik m herkende! Ik wierp een blik in de kinderwagen (of een maxicosi of iets dergelijks op een onderstel), zag die donkere ogen en het eerste wat ik dacht was: dát is Roy!Jou zag ik niet, dus heb de man achter de kinderwagen maar goed in me opgenomen.
Ben zelfs met m'n afgerekende sullen nog een rondje rond de winkel gelopen, tot achterdocht van de verkoopster.
Ze waren idd met een clubje.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:31 schreef Poppedein het volgende:
lieve mama's en kleine babytjes.. ook ik wens jullie een heeeeeeerlijk zorgeloos en gezond 2010!! Op alle mooie momenten die zullen volgen! *proost*!
Ik heb vannacht al een heel mooi nieuwjaarsbabytje op de wereld helpen zetten..de eerste van Drenthe zo bleek, hoezee!
Bij ons een ware zwangerschapsboom. Om me heen nu 4 mensen zwangert! Wat heerlijk kan het zijn om zelf niet zwanger te zijn, maar het wel van dichtbij mee te makenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:34 schreef _Bar_ het volgende:
hier heerst nu serieus een heuse babyboom
Bij vrienden van ons is op 28 dec een dochter geboren,
Gisteravond is bij de overburen een zoon geboren
en de schuinoverburen kunnen ook ieder moment beginnen met bevallen.
Heel verstandig! Na een slechte nacht kun je je ineens zo rot voelen, net zoals je na een goede nacht ineens weer heel fit kunt zijn. Ik hoop dat vannacht een goede nacht wordt voor jullie.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:56 schreef Incantrix het volgende:
Sorry, verder ben ik even leeg. Stef heeft vannacht niet doorgeslapen en de hele dag door krampjes gehad en ik voel mezelf sowieso niet fit. Ik ga zo voeden en mijn bed in, bel de visite van morgen af en ga morgen lekker keutelen met mijn kind
Ja zeg, ik zei nog tegen mijn lief: hoe deden we dat in vredesnaam toen hij er net was? Hij is nog geen 6 weken oud en ik ben het nu al ontwendquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heel verstandig! Na een slechte nacht kun je je ineens zo rot voelen, net zoals je na een goede nacht ineens weer heel fit kunt zijn. Ik hoop dat vannacht een goede nacht wordt voor jullie.
Maandag heb ik mijn eerste werkgerelateerde afspraak, en morgen moet ik daarvoor wat dingen doen. Oh boy, dat wil ik nog helemaal niet! Ik hoef pas 8 februari weer officieel aan het werk. Ik hoop maar dat vannacht eens een goede nacht wordt, want ik weet niet hoe ik het anders voor elkaar ga krijgen.
Ivan is trouwens zijn handjes aan het ontdekken. Het is nog subtiel, maar hij begint tegen dingen die boven hem hangen aan te slaan en hij grijpt naar mijn gezicht als ik voor hem lig.En hij trekt zó hard aan mijn haar.
![]()
Ja dat ja, ik heb gisteren al een potje gejankt, je kan het maar gehad hebben, toch? Ik ben vooral bang dat ik gewoonweg niets te doen heb en dan kruipen de uren zo.quote:Heb jij ook al een knoop in je maag voor maandag?(in mijn geval dan dinsdag....als ik eraan denk moet ik al huilen, maar het is vast oke als ik maar weer aan de slag ben)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bar, hoe wandel jij in vredesnaam met dit weer?
Met de wagen kom je er niet door, met de draagdoek durf ik niet door de gladheid.
Ik vind die gladdigheid zo eng, hebben jullie dat ook?
Onze auto staat altijd op de parkeerplaats, maar ik glibber er niet heen met de maxi-cosi aan de arm.
Dan haal ik eerst de auto, en zet die bij huis, vervolgens haal ik Lars op.wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:59 schreef Stiemie het volgende:
Sorry BE![]()
Admiraal wat erg zeg. Natuurlijk is narcose eng als het om je kindje gaat. Hopelijk knapt Levi er wel van op!
Ps: ik denk wel dat je in het verkeerde baby-topic zit als je kindje al kan lopen (of het is wel een heeeele snelle)
Hier zou fabian kunnen staan. Al slaapt hij heel goed sinds we hem op zn buik leggenquote:Op zondag 3 januari 2010 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan slaapt zó makkellijk in als hij bij mij ligt, en zó moeilijk als ik hem weg leg. 's Nachts ben ik best lang bezig om hem goed in slaap te kijgen.
quote:Op zondag 3 januari 2010 14:21 schreef amaranta het volgende:
Wat is een sophietje en waaarom heb ik er geen???
Precies Fabian.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:56 schreef Vlindur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sophie
Rienk kan helemaal niet alleen in slaap vallen, die valt alleen bij mij aan de borst in slaap. De box vind hij ook vreselijk. Als ie wakker is wil hij bij iemand zitten/liggen en vanuit daar de wijde wereld bewonderen.
Best vermoeiend soms..
Ik heb nog niet echt een regeldag gehad. Maar het kan ook wel zijn dat ik het niet herken omdat Rienk nog totaal geen ritme heeft, die komt als hij komt.. En ik voedt als ik denk dat hij honger heeft (smakken en handen sabbelen of brullenquote:Op zondag 3 januari 2010 15:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Precies Fabian.
Hoewel hij nu wel in de box ligt (maar dus ook omdat we hem op zn buik erin hebben gelegd).
Vanmorgen de hele ochtend met Fabian op schoot gezeten of aan de borst. En Eva wil ook wel een beetje aandacht.
Nog best lastig
Denk wel dat het een beetje regelochtend was.
Dat is hier precies zo. Daarom is de draagdoek ook zo handig, want dan heb ik mijn handen min of meer vrij. Ik oefen ook met in bed laten slapen overdag, maar dat gaat de laatste tijd weer vrij moeizaam.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:56 schreef Vlindur het volgende:
Als ie wakker is wil hij bij iemand zitten/liggen en vanuit daar de wijde wereld bewonderen.
Best vermoeiend soms..
Vindt hij een wipstoeltje dan ook niet leuk om in te liggen? Ik zet Esmee soms zo in de wipper dat ze me in de huiskamer kan volgen of dat ze me kan zien als ik in de keuken bezig ben en dat gaat dan ook goedquote:Op zondag 3 januari 2010 14:56 schreef Vlindur het volgende:
Als ie wakker is wil hij bij iemand zitten/liggen en vanuit daar de wijde wereld bewonderen.
Best vermoeiend soms..
Ik moet bekennen dat ik een lage tolerantie heb. Ik vind het bijvoorbeeld al moeilijk om zelf door dat kreunen en steunen heen te slapen. Zijn vader heeft daar geen moeite mee en dus kan ik maar beter zelf Ivan in slaap helpen, want anders lig ik alsnog de hele tijd naar het plafond te staren.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
hellow ladies; meer slechte slaapsters dus afgelopen nacht...maar ik mag helemaal niet klagen als ik jullie zo hoor. Evie slaapt eigenlijk elke nacht vrij goed. Ze meldt zich om de 3-4 uur; maar verder huilt ze niet echt ofzo... soms ligt ze nog een poosje te kreunen en steunen na een voeding; maar meestal slaapt ze vrij snel weer...
Alleen van8 dus even niet... naja dat is dan even niet anders.
Sterker nog: de meeste baby's worden er rustig van. De combinatie speen en stofzuiger werkt goed om Ivan in slaap te laten vallen. Jammer alleen dat hij die speen niet in z'n mond houdt en dat een ronkende stofzuiger 's nachts niet zo fijn is.quote:Papa is nu aan het stofzuigen en Evie slaapt er gewoon doorheen... heerlijk dus
Ivan kon zijn wipstoel en de box pas waarderen toen hij iets ouder was. Met een paar weken kan het dus zomaar omslaan. Hij ligt nu na een voeding met plezier een half uur in zijn wipstoel (nou ja, niet altijd, soms begint hij alweer snel te mopperen).quote:Op zondag 3 januari 2010 15:51 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Vindt hij een wipstoeltje dan ook niet leuk om in te liggen? Ik zet Esmee soms zo in de wipper dat ze me in de huiskamer kan volgen of dat ze me kan zien als ik in de keuken bezig ben en dat gaat dan ook goed
quote:Op zondag 3 januari 2010 16:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ik slaap ook altijd met 1 oordopje in hoor... manlief snurkt namelijk.
Maar ik hoor Tess er niet altijd doorheen..![]()
oh jawel hoorquote:Op zondag 3 januari 2010 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie horen gehuil dus nog wel? Ik heb die dingen in huis, dus ik kan het een keer proberen.
quote:Op zondag 3 januari 2010 16:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ik slaap ook altijd met oordopjes in hoor... vriendlief snurkt namelijk.
Maar ik hoor Lente er gewoon doorheen..
Die hebben we nietquote:Op zondag 3 januari 2010 15:51 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Vindt hij een wipstoeltje dan ook niet leuk om in te liggen? Ik zet Esmee soms zo in de wipper dat ze me in de huiskamer kan volgen of dat ze me kan zien als ik in de keuken bezig ben en dat gaat dan ook goed
quote:Op zondag 3 januari 2010 18:22 schreef mefke79 het volgende:
Ow wat voel ik me een slechte mama op het moment.We hadden nieuwe spenen gehaald voor op het kdv en manlief had er straks eentje op de fles gezet. Oma gaf em de fles en dat ging wel erg snel, maar we hebben er niet echt op gelet hoe snel. Nou blijkt achteraf dat het een 3 standenspeen is die waarschijnlijk op standje 3 gestaan heeft en het jochie heeft nu dus enorme buikpijn en brult al een uur alles bij elkaar. Zo zielig...En ik baal er van dat ik het niet gezien heb, maar ja, daar doe je nu weinig meer aan.
Thnx! Kyllian is grote broer, Dyon de kleinequote:Op zondag 3 januari 2010 18:35 schreef Stiemie het volgende:
Welkom Kylian en Meimeltje![]()
Mefke niet schuldig voelen hoor! Zoiets overkomt elke mama wel een keer. Hopelijk is de buikpijn snel over!
Oepsquote:Op zondag 3 januari 2010 18:37 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Thnx! Kyllian is grote broer, Dyon de kleine
quote:Speen voor variabele drinksnelheid voor dikkere voeding
De speen voor variabele toevoer heeft een sleufopening waarmee u de toevoersnelheid kunt aanpassen door de markering I, II of III op de speen richting de neus van de baby te draaien
wil hij wel half rechtop in het voedingskussen? of in de wipper?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:27 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!
Fijn dat Xeentje beter is! Die is lang ziek geweest zeg!
Mefke, fijne 1e werkdag vandaag, ik hoop dat je het wat trekken kan!
Chan, lastig dat Timo verkouden is, vooral omdat je er dan zoveel alerter bij moet zijn..
Wup, ook jij de 1e dag alleen! Ik ook, J is na 2 weken ook weer aan het werk![]()
Hier heb ik een probleempje.. Rienk wil niet in de box of naast me op de bank liggen, die wil alleen maar bij je zitten en dan het liefst omhoog. Zit hem iets dwars dan? Dat hij pijn heeft als hij ligt? Of issie gewoon verwend omdat zn memmie hem niet kan laten huilen?Want nu slaapt ie een soortvan in mijn armen, maar o wee als ik hem neerleg. Dan is het brullen.
Ik kan hem in zn bed ook alleen wegleggen als hij echt slaapt. Half slapend of wakker is gewoon heel hard huilen.. Iemand tips?
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:27 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen!
Fijn dat Xeentje beter is! Die is lang ziek geweest zeg!
Mefke, fijne 1e werkdag vandaag, ik hoop dat je het wat trekken kan!
Chan, lastig dat Timo verkouden is, vooral omdat je er dan zoveel alerter bij moet zijn..
Wup, ook jij de 1e dag alleen! Ik ook, J is na 2 weken ook weer aan het werk![]()
Hier heb ik een probleempje.. Rienk wil niet in de box of naast me op de bank liggen, die wil alleen maar bij je zitten en dan het liefst omhoog. Zit hem iets dwars dan? Dat hij pijn heeft als hij ligt? Of issie gewoon verwend omdat zn memmie hem niet kan laten huilen?Want nu slaapt ie een soortvan in mijn armen, maar o wee als ik hem neerleg. Dan is het brullen.
Ik kan hem in zn bed ook alleen wegleggen als hij echt slaapt. Half slapend of wakker is gewoon heel hard huilen.. Iemand tips?
Hoe zou ik dat nog meer kunnen merken dan? Hij boert niet en als ie eenmaal zn voeding weer terug heeft gepuugd, dan is het ook verder klaar.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Vlinder, zou er sprake kunnen zijn van verborgen reflux? Een paar dagen geleden sprak ik een vriendin en die had dat met haar zoon ook, niet willen liggen en alleen rechtop willen. (Want als je ligt, stroomt al die zooi weer de slokdarm in en dat is niet fijn) Misschien is het gewoon mama-honger, maar een gewaarschuwd persoon telt voor twee.
Reflux / Verborgen refluxquote:Op maandag 4 januari 2010 11:59 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hoe zou ik dat nog meer kunnen merken dan? Hij boert niet en als ie eenmaal zn voeding weer terug heeft gepuugd, dan is het ook verder klaar.
Hm, ik herken wel iets, maar niet alles.. Ik ga zo eerst de box en bed (wandelwagen) eens omhoog zetten en kijken of dat al wat helpt. Hij kreunt ook in zn slaap idd. (Alleen overdag trouwensquote:Op maandag 4 januari 2010 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Reflux / Verborgen reflux
Ervaringsverhalen genoeg in dat topic
(en mijn gedachte achter of hij ook niet rechtop in een voedingskussen wilde, was idd wellicht reflux)
Een eindje wandelen zie ik niet zo zitten met dit weer, het sneeuwt hier steeds en ik ben zo bang om uit te glijden.. Hij slaapt in de wandelwagen, dus dan zou ik die ook eerst van boven moeten slepen.. Van het weekend maar eens een stukje wandelen, dan is J er ook bijquote:Op maandag 4 januari 2010 13:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vlindur, misschien kun je meedoen met een draagdoek op reis, kun je oefenen!
En ik zou je kleine jonkje ook lekker bij je nemen, hij is nog geen 3 weken oud, niet laten huilen hoor.
Dat kan nog lang genoeg.
Ik kan me wel voorstellen dat je niet de hele dag met hem wil rondsjouwen, dat hou je ook niet vol, maar probeer hem dan weg te leggen als hij slaapt, of ga een eindje wandelen, en als hij dan slaapt laat je hem lekker in de wagen liggen. En verhogen van het bedje, ik zou onder de poten van het hoofdeinde een boek leggen, dan heb je het mooi stabiel. En ik zou er niet meteen een 25% helling van maken.
Nou precies!! Ik dacht ook direct aan jou en Stiemie; korreltjes zijn achterlijkquote:Op maandag 4 januari 2010 13:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Twinkly wat fijn dat je wat hebt gekregen voor de reflux. Al schoot ik zowat vuur toen ik las dat er dus wel iets oplosbaars is. Mijn kleine vriendje stikt nog steeds elke keer haast in die prutkorrels. Morgen spreek ik de kinderarts weer, en dan gaat er iets anders komen...hoe dan ook.
En anders maar niks, want ik ben hier ook wel zo klaar mee.
ben je niet een beetje in de war BJ?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
@martine; bleeegh niet leuk zo;n 1e dag werken he? en jammer dat je niet even kan gaan kijken hoe het Lars vergaat. maar aangezien hij bij je moeder is; gaat het vast en zeker heel erg goed...
uh ja ik geloof het ookquote:Op maandag 4 januari 2010 15:40 schreef martine1984 het volgende:
[..]
ben je niet een beetje in de war BJ?
De symptomen die je beschrijft lijken wel erg op wat Niels ook heeft! Ga alsjeblieft sneller naar de huisarts dan dat wij gegaan zijn zodat hij hopelijk zo snel mogelijk van de pijn af is wanneer het echt reflux isquote:Op maandag 4 januari 2010 15:20 schreef Vlindur het volgende:
Een eindje wandelen zie ik niet zo zitten met dit weer, het sneeuwt hier steeds en ik ben zo bang om uit te glijden.. Hij slaapt in de wandelwagen, dus dan zou ik die ook eerst van boven moeten slepen.. Van het weekend maar eens een stukje wandelen, dan is J er ook bij![]()
En hij ligt nu al vanaf 12 uur te slapen. Hij kermt en kreunt en strekt en doet wel de hele tijd, maar ondertussen slaapt hij gewoon.. (Waarom maakt ie nou 's nachts nou nooit van die lange rukken?)
quote:Op maandag 4 januari 2010 16:01 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik denk dat onze kleine man later iets met stof gaat doenHij is zo gek op stofjes. Theedoeken, washandjes, knuffels, hydrofiel luiers, kleren, handdoeken, alles vind ie helemaal te gek. Zie je Leander dan zie je een stofje
En als ik een ding afpak dan doet ie zijn armpjes omhoog totdat ik het weer terug geef en lacht dan heel tevreden
Tis ook zo'n
![]()
hihi Niels ookquote:Op maandag 4 januari 2010 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat die van mij schoonheidsspecialist gaat worden; hij is dol op ingesmeerd worden (vooral in z'n gezicht).
Niels slaapt ook maar heel kort en licht in zijn eigen bed overdag. Wat ik doe om hem in slaap te krijgen is eerst troosten (hij wordt nogal boos als hij neergelegd wordtquote:Ik weet nu echt niet meer hoe ik hem in zijn eigen bed in slaap kan krijgen. Iemand had pas als tip om met een warme hand over zijn hoofd te strijken tot net over zijn oogjes. Hij vond het erg grappig en was meteen klaarwakker (terwijl ik hem toch echt moe in bed had gelegd).
We kijken het nog even aan, maar als het met 2 weken niet minder/anders is geworden dan gaan we zeker naar de dokter!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:06 schreef Twinkly het volgende:
[..]
De symptomen die je beschrijft lijken wel erg op wat Niels ook heeft! Ga alsjeblieft sneller naar de huisarts dan dat wij gegaan zijn zodat hij hopelijk zo snel mogelijk van de pijn af is wanneer het echt reflux is
Dat doe ik ook: ernaast blijven, een speen in zijn mond gedrukt houden en dan neuriën. Als hij overstuur is (bijvoorbeeld omdat hij al heeft zitten huilen), dan kruip ik dichterbij hem (gezicht tegen gezicht). Als hij rustiger wordt neem ik meer afstand. Het werkt goed, maar het is vaak erg tijdrovend. Bovendien slaapt hij zo licht dat ik het vaak meerdere keren moet doen. Het kost zoveel energie dat ik hem maar niet elke keer in zijn bed leg als het tijd is om te slapen. 's Nachts doe ik dit met wisselend succes.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:22 schreef Twinkly het volgende:
Niels slaapt ook maar heel kort en licht in zijn eigen bed overdag. Wat ik doe om hem in slaap te krijgen is eerst troosten (hij wordt nogal boos als hij neergelegd wordt) en dan ernaast blijven zitten met een hand op zijn gezicht terwijl ik met dezelfde hand zijn speen vasthoudt. Overdag duurt het dan heeeeeeeeel lang voor hij slaapt maar 's nachts slaapt hij dan best snel in. Wat ik 's nachts ook doe is met mijn kussen half op zijn co-sleeper gaan liggen zodat hij mijn gezicht kan zien, en dan net doen of ik slaap. Maar dat werkt alleen wanneer hij rustig is.
Over zijn gezichtje aaien werkte hier ook niet, hij werd er boos van.
Ik ben het meteen ga proberen na jouw ervaring ermee!quote:Op maandag 4 januari 2010 18:01 schreef amaranta het volgende:
Claudia, misschien is hij hij ook wel een buikslaper net zoals Fabi.
Jammer dat het niet werkt. Langer dan een half uur laten huilen kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen hoor. Het is dat ik weet dat ze binnen 5 minuten stil is, maar als het langer dan die 5 minuten zou duren, zou ik haar er ook uithalen om te troosten hoor.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
Laten huilen werkt trouwens ook niet; ook daar maakt hij zichzelf vooral wakker mee (hij is dan volledig over de zeik). Misschien zou het werken als ik hem een behoorlijke tijd liet huilen (een half uur of zo), maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
Jammer dat dát niet de oplossing is.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben het meteen ga proberen na jouw ervaring ermee!Helaas werkte het niet. Hij wordt erg actief als hij op zijn buik gelegd wordt en gaat zelfs wat kwijlen, bubbeltjes blazen en soms ook spugen. Ik ben bang dat de diagnose hier gewoon luidt dat hij alleen bij zijn moeder wil slapen.
Laten huilen werkt trouwens ook niet; ook daar maakt hij zichzelf vooral wakker mee (hij is dan volledig over de zeik). Misschien zou het werken als ik hem een behoorlijke tijd liet huilen (een half uur of zo), maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
Wat klinkt dat trouwens heerlijk, 'Fabi'.
het is nog geen -15 geweest 's nachtsquote:Op maandag 4 januari 2010 19:26 schreef amaranta het volgende:
Maar het is de afgelopen dagen toch al vaker zo koud geweest?
In ieder geval het bed voorverwarmen met de kruik, dat kun je doen.
Pyjamatje aan, dikke slaapzak en inderdaad de 2 dekentjes lijkt me dan meer dan voldoende.
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
het is nog geen -15 geweest 's nachtsanders had het niet zo uitgebreid op het nieuws en weer geweest steeds.
![]()
Ik zat zelf ook te denken aan een extra dekentje er nog overheen, over de slaapzak en deken, maar ik ben bang dat ik haar dan een beetje smoor zeg maar. Hmm misschien moet k anders 's nachts de verwarming maar 2 graadjes aan laten staan ofzo.
ze slaapt op een pittenmatrasje en daardoor ligt ze in een soort kuil dus als ik een kruik gebruik dan rolt ie tegen haar aan. Ik vind die dingen zelfs met dekens ertussen wel érg warm om echt tegenaan te liggen eigk. Verwarming staat hier 's nachts op 15 graden, misschien ook maar op 17 zetten.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:34 schreef Stiemie het volgende:
Kan je anders niet zo'n pittenzak gebruiken? Of een kruik tussen de dekens inleggen?
Bij ons staat de cv zo ingesteld dat het ook 's nachts nooit kouder wordt dan 17 graden in huis
ik hoor dat ook!! Als ie aanschiet heb ik nog een half uur.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:01 schreef huuphuup het volgende:
hmm Mefke ja dat wist ik wel, had k ooit ergens gelezen, maar ik vind het irritant als ik 's nachts de verwarming steeds aan hoor springenwij slapen een soort van onder de ketel zeg maar en die hoor ik vrij goed aan springen 's nachts, en precies als ik weer indommel begint ie weer
oh noes, moet je fysio nou naar de fysio voor herstel?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:10 schreef mefke79 het volgende:
De babyfoon gebruiken we hier nauwelijks. Ik hoor em toch wel als ie echt huilt en de zachte slaapgeluidjes hoor ik dan mooi niet.
Huup, wanneer kan je naar de fysio? Onze afspraak van morgen is helaas afgezegd wegens skiongeval van de fysio zelf. We gaan dus een vervanger krijgen. En Huup, ga je terug naar je oude fysio of toch voor een second opinion?
We hebben het wiegje bij Linde in de kamer gezet. Dat stond wat gezelliger dan de kinderwagen daar. Dus nu staat de kinderwagen naast ons bedquote:Op maandag 4 januari 2010 21:10 schreef DaviniaHR het volgende:
stiemie, gebruiken jullie het wiegje niet meer?
Ik heb geen idee miss om eerlijk te zijnquote:Op maandag 4 januari 2010 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Lief Karin!
Morgen weer aan het werk, toch? Ik hoop dat het een fijne eerste werkdag weer wordt!
huup, ik ben reuzebenieuwd naar de meting. En als het idd beter is geworden, denk je dat dat dan aan de osteo ligt?
Wij hebben trouwens altijd de babyfoon aan. Ik hoor haar ook wel als ze hard genoeg huilt, maar ik wil dat juist liever voorkomen en er al zijn voordat ze echt heel hard huilt. Ook 's nachts. Voelt voor mij gewoon fijner.
Ik gebruik daar zo`n spiegeltje voor, werkt nog snellerquote:Op maandag 4 januari 2010 20:35 schreef huuphuup het volgende:
oh haha tip voor de moeke's die checken of hun kind nog ademt, als je je vinger onder zijn/haar neusje houdt dan voel je de warme lucht uitblazen.das vaak een stuk sneller en makkelijker dan erboven gaan hangen om het te horen of te wachten tot je het ziet
het lijkt me zelf ook wel erg prettig de komende maanden...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka ligt nu nog steeds op onze kamer hoor, en ze is nu net een half uurtje jarig.Geen
nodig, bovendien wordt tegenwoordig aangeraden het kindje minimaal het eerste half jaar op de ouderlijke slaapkamer te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |