quote:Op woensdag 30 december 2009 11:59 schreef Twinkly het volgende:
Toch vind ik het raar dat het korreltjes zijn voor zo'n klein kindje hoor Karin, stel je voor dat hij ze inademtIk snap echt niet waarom het geen vloeistof is?
Gelukkig kun je nog wel van je ventje genietenEn hij is prachtig, helemaal mee eens!
Nog eenvoor BJ!! Je bent dapper!
![]()
Ik heb de huisarts net kunnen bereiken en ik word teruggebeld of we medicijnen voor reflux kunnen krijgen of dat we eerst langs moeten komen. Ik hoop echt dat de huisarts niet moeilijk gaat doen, de assistente was wat ongeduldig waardoor ik niet alle symptomen heb kunnen omschrijven.
ML zit er he-le-maal doorheen, die wil zo echt geen tweede kindje meer...![]()
Vannacht heeft Niels langer tussen de voedingen gelaten dan ooit! Ik had hem om 20.10 uur voor het laatst gevoed dus konden we om 21.00 uur naar bed. Niels was het daar echter niet mee eensdie kreeg ik bijna niet in slaap. ML riep zelfs dat ik hem maar gewoon wakker moest laten want hij moest toch al weer tussen 23 en 24 uur voor de volgende voeding. Maar ik was eigenwijs en om 23 uur sliep hij. Toen werd ik om 2.45 uur wakker. 0_o hij heeft een voeding overgeslagen! Ploftiet! Aargh, hij ligt wel HEEL stil. POR!! Kind wakker
![]()
Toen heb ik hem maar de tiet die eigenlijk niet aan de beurt was gegeven, de leegste dus. Daarna de volle afgekolft en hem die leeg laten drinken. Anders was het een verslik-drama geworden. De keren daarna liet hij er wel gewoon 3 uur tussen.
quote:Op woensdag 30 december 2009 12:04 schreef Twinkly het volgende:
Van bv kun je inderdaad niet teveel geven, ze regelen zelf hoeveel ze drinken: je kunt er niet meer inproppen dan ze willen want ze moeten zelf actief zuigen. En als ze per ongeluk toch teveel binnen krijgen spugen ze dat net zo makkelijk weer uit.
Ik denk dat wanneer je een aantal dagen extra kolft je je productie snel weer omhoog ziet gaan BJ. Maar ik kan me wel voorstellen dat je kv achter de hand wilt houden voor het geval dat ze honger heeft wanneer je productie nog niet voldoende aangepast is.
Kv verzadigd inderdaad meer, daarom slapen kindjes daar eerder op door. Het nadeel is wel dat je ook geen troostflesje kunt geven, zoals je met een borst wel een troostborst kunt geven.
quote:Ff snel, @ Karin, stom dat je die medicatie hebt gekregen.
Wij hebben hier gelukkig zantac gekregen dat is vloeibaar en trek je met een spuitje op.
HEb jij natuurlijk weinig aan.
@ Twinkly, aahhh 't komt goed, wij hebben ook van die "verrotte" weken gehad.
Huisarts vond het geen reflux, cb arts gelukkig wel en toen toch medicatie gekregen en we hebben een heel ander en blij kind....
@ Fv, geeft idd langer een verzadigd gevoel.
Toen Tijn 10dgn. oud was zat hij al op 120cc voeding.
Ze beginnen in het ziekenhuis vaak met 20cc en als het goed gaat en kindjes spugen niet mag je iedere dag met 10cc ophogen na de geboorte dus...en als ze het flesje leeg heft, gewoon iets erbi jin doen, kan geen kwaad.
Babys schijnen dat zelf te kunnen reguleren en stoppen vanzelf als ze genoeg hebben.
Bij ons op het cb zeggen ze; je geeft voldoende als ze nog iets laten staan.
op 100 gram... dus das nog wel een idee... maar ik weet nu ook zeker dat ze is aangekomen hoor..quote:Op woensdag 30 december 2009 13:28 schreef Vicky het volgende:
BJ, hoe nauwkeurig is je eigen weegschaal?
wat is een unster? neem aan een weegschaal ofzo???quote:Op woensdag 30 december 2009 17:23 schreef Poppedein het volgende:
BJ, ff zo, want via foon en dus geen mogelijkheid tot PM schrijven. Als je t fijn vindt wil ik morgen met alle liefde mn unster even voor een weekje bij je afgeven hoor! Dan kun je dr toch nog wegen! Moet je alleen beloven t niet dagelijks te gaan doen!
Ja goed te voelen, maar het is ook echt al heel goed te zien met het blote oog, echt al een wit groot stuk is door helemaal achterin zn mond.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:59 schreef huuphuup het volgende:
Een kies al?![]()
jeeeumig! Dat is idd vlot. Kun je het ook voelen?
Het verhaal Niels en Lars lijkt veel op elkaar.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:47 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb het refluxtopic net doorgelezen en het komt me heel bekend voor. Niels wil niet eens rustig op je arm of wat dan ook liggen, die wil alleen maar rechtop tegen je schouder aan hangen en dan nog overstrekt hij zich en huilt hij., maar wel minder hard. Hij slaapt nu overdag vooral in de draagdoek, dan zit hij dus ook rechtop. Vanmiddag heeft hij 15 minuten in zijn bedje geslapen.
Wat zijn die huisartsen allemaal verschrikkelijk koppigMan, dat zuur doet pijn hoor
![]()
Ik hoop echt dat deze vervangende huisarts niet zo moeilijk doet, want Niels groeit wel goed.
sorry verkeerd topic
Jeeeeeej Esmeeeee!!Wat fijn zeg!!
quote:Op woensdag 30 december 2009 17:42 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is morgen 3 weken en ik ontdek net serieus dat er een kiesje doorkomt![]()
![]()
![]()
echt al een heel stuk wit is er te zien, rechtsboven.
Ik zal morgen overdag eens een poging doen het goed op de foto te krijgen, lukte nu niet
Hij is erg huilerig vandaag, misschien heeft hij er last van? Ik vind zn luiers ook zuur ruiken
Heel erg herkenbaar!quote:Op woensdag 30 december 2009 21:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars is heel erg gebaat bij de strak ritme.
Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij naar bed (altijd in zijn bedje! met inbakerzak aan)
Daar huilt hij een min. of 10 en valt dan in slaap.
Als hij wakker is krijgt hij de fles, en knuffel ik een poosje met hem, vervolgens even in de box.
En dan begint het weer van voorafaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |