abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76217763
Heb dit nog nooit gedaan, hopelijk is dit de bedoeling een beetje.

Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 12

Kleine baby'tjes

09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 42% gewijzigd door BE op 08-01-2010 13:49:09 ]
pi_76217893
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:59 schreef Twinkly het volgende:
Toch vind ik het raar dat het korreltjes zijn voor zo'n klein kindje hoor Karin, stel je voor dat hij ze inademt Ik snap echt niet waarom het geen vloeistof is?
Gelukkig kun je nog wel van je ventje genieten En hij is prachtig, helemaal mee eens!

Nog een voor BJ!! Je bent dapper!

Ik heb de huisarts net kunnen bereiken en ik word teruggebeld of we medicijnen voor reflux kunnen krijgen of dat we eerst langs moeten komen. Ik hoop echt dat de huisarts niet moeilijk gaat doen, de assistente was wat ongeduldig waardoor ik niet alle symptomen heb kunnen omschrijven.
ML zit er he-le-maal doorheen, die wil zo echt geen tweede kindje meer...

Vannacht heeft Niels langer tussen de voedingen gelaten dan ooit! Ik had hem om 20.10 uur voor het laatst gevoed dus konden we om 21.00 uur naar bed. Niels was het daar echter niet mee eens die kreeg ik bijna niet in slaap. ML riep zelfs dat ik hem maar gewoon wakker moest laten want hij moest toch al weer tussen 23 en 24 uur voor de volgende voeding. Maar ik was eigenwijs en om 23 uur sliep hij. Toen werd ik om 2.45 uur wakker. 0_o hij heeft een voeding overgeslagen! Ploftiet! Aargh, hij ligt wel HEEL stil. POR!! Kind wakker Toen heb ik hem maar de tiet die eigenlijk niet aan de beurt was gegeven, de leegste dus. Daarna de volle afgekolft en hem die leeg laten drinken. Anders was het een verslik-drama geworden. De keren daarna liet hij er wel gewoon 3 uur tussen.
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:04 schreef Twinkly het volgende:
Van bv kun je inderdaad niet teveel geven, ze regelen zelf hoeveel ze drinken: je kunt er niet meer inproppen dan ze willen want ze moeten zelf actief zuigen. En als ze per ongeluk toch teveel binnen krijgen spugen ze dat net zo makkelijk weer uit.
Ik denk dat wanneer je een aantal dagen extra kolft je je productie snel weer omhoog ziet gaan BJ. Maar ik kan me wel voorstellen dat je kv achter de hand wilt houden voor het geval dat ze honger heeft wanneer je productie nog niet voldoende aangepast is.
Kv verzadigd inderdaad meer, daarom slapen kindjes daar eerder op door. Het nadeel is wel dat je ook geen troostflesje kunt geven, zoals je met een borst wel een troostborst kunt geven.
pi_76217902
ik typte dus:
quote:
Ff snel, @ Karin, stom dat je die medicatie hebt gekregen.
Wij hebben hier gelukkig zantac gekregen dat is vloeibaar en trek je met een spuitje op.
HEb jij natuurlijk weinig aan.

@ Twinkly, aahhh 't komt goed, wij hebben ook van die "verrotte" weken gehad.
Huisarts vond het geen reflux, cb arts gelukkig wel en toen toch medicatie gekregen en we hebben een heel ander en blij kind....

@ Fv, geeft idd langer een verzadigd gevoel.
Toen Tijn 10dgn. oud was zat hij al op 120cc voeding.
Ze beginnen in het ziekenhuis vaak met 20cc en als het goed gaat en kindjes spugen niet mag je iedere dag met 10cc ophogen na de geboorte dus...en als ze het flesje leeg heft, gewoon iets erbi jin doen, kan geen kwaad.
Babys schijnen dat zelf te kunnen reguleren en stoppen vanzelf als ze genoeg hebben.
Bij ons op het cb zeggen ze; je geeft voldoende als ze nog iets laten staan.
pi_76217954
Ik hoop dat de huisarts iets voor jullie kan betekenen Twinkly!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76218242
mag ik ff het CB was dicht.... niet leuk....
dus niet gewogen.. naja ik weet dat ze goed drinkt; goed plast en wat spekkies krijgt; dus groeien doet ze wel... maar was nieuwsgierig, volgende week nieuwe kansen dan maar...

en ik ben wel ff een uurtje het centrum in geweest met Evie... voor het eerst met de maxicosi op het buzz-onderstel.. ff wennen; maar buzz is lekker wendbaar en ging allemaal probleemloos..
mijn meisje lag heerlijk in haar veel te grote winterjasje te slapen..
en nu dus weer lekker warm in huis..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76218351
BJ, hoe nauwkeurig is je eigen weegschaal?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:32:58 #7
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76218556
Karin, wát een gedoe met die korrels, dat lijkt me echt zó lastig! Ik ben wel blij te lezen dat je van je kleine vriendje kunt genieten, dat is veel waard! Succes ermee meid!

Twinkly, och hemel, ik zou willen dat ik iets voor jullie kon doen, dit is zoioets heftigs.. Ik kan me best voorstellen dat je lief erdoorheen zit eigenlijk. En hoe is het nu eigenlijk met jóu, lukt het jou nog een beetje? Ik hoop écht dat die arts jullie gaat helpen, en snel ook! En dan een blije, new and improved Niels terug graag! Wel fijn dat je in elk geval al zo lang hebt kunnen slapen (my gosh, wat mag ik mezelf gelukkig prijzen als ik jouw tijden zo zie), hopelijk heeft de rust je ook wat goed gedaan

Hiero lijkt het erop dat het regelgebeuren of wat het ook was over is. Gisteren kwam hij nog erg vaak en was hij alleen stil te krijgen door hem op schoot te nemen, vandaag is hij rustig en komt hij minder vaak. Fijn om te zien dat hij nu beter in zijn velletje zit, en het is zo'n snoepie Als ik zijn Nijntje-mobile aanzet gaat hij ernaar lachen en maaien in de richting van de Nijntjes met zijn armpjes, zó schattig! Ik kan wel naar hem blijven kijken..
3!
  woensdag 30 december 2009 @ 14:18:50 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76220388
Wat jammer dat ze dicht waren BJ...
pi_76220543
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:28 schreef Vicky het volgende:
BJ, hoe nauwkeurig is je eigen weegschaal?
op 100 gram... dus das nog wel een idee... maar ik weet nu ook zeker dat ze is aangekomen hoor.. moet nog maar ff een week geduld hebben...
*weer aan het kolven*
pi_76221407
Ach Twinkly, ik kan me ook goed voorstellen dat je lief er doorheen zit. Dat het zo zwaar voor jullie is zal het vast ook niet makkelijker maken om leuk en lief voor elkaar te blijven. Maar er komt heus een einde aan deze periode (liever vandaag dan morgen natuurlijk), al is het nu nog moeilijk om je dat voor te stellen. Ik kan me er nu ook niks bij voorstellen dat er een dag aanbreekt dat ik langer dan 2-3 uur achtereen kan slapen, maar die dag zal er ook komen. Waar zit ik dan eigenlijk over te zeuren.

Als Niels een beetje ouder is kun je misschien ook makkelijker wat hulp inschakelen, een opa en oma een dagje op laten passen bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat je daar nu nog niet klaar voor bent. Nou ja, ik ben er nog niet klaar voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76221510
BJ, ik zou me niet druk maken over haar gewicht als ik jou was. Je weet precies hoeveel ze binnenkrijgt, en dat is ontzettend veel! Ik heb eens als vuistregel gelezen dat een kind per dag 150cc vermenigvuldigd met het lichaamsgewicht in kilo's binnen moet krijgen. Ivan weeg nu 5,33 kilo, dus hij zou zo'n 800cc moeten krijgen, wat neerkomt op 115cc per voeding (hij drinkt 7 keer per dag). Ik heb geen idee of hij dat ook binnenkrijgt, maar het lijkt me wel duidelijk dat Evie véél meer drinkt dan dit! Die is dus vast ontzettend aan het groeien. (Ik ga er maar vanuit dat je verder geen verontrustende signalen hebt, zoals een ontevreden baby en te weinig poep- of plasluiers.)

Gewoon volgende week wegen, en dan ben je definitief gerustgesteld.
pi_76221832
Ik heb nog een vraag voor jullie. Moeten jullie je kind ook regelmatig wakker maken voor een voeding? Bij borstvoeding ligt de nadruk zo op voeden op verzoek, maar als ik dat zou doen zou Ivan overdag als hij bij mij in de doek zit érg lang slapen en niet zo vaak eten. Misschien zou hij dat dan gaan compenseren door meer per keer te drinken, maar hij drinkt al zoveel en zo lang per keer dat ik dit niet durf uit te proberen. Dat komt vooral doordat hij echt het minimum aankomt van wat hij per week aan moet komen. Ik zal over 2 weken op het CB wel vragen wat zij adviseren, maar ik vind het echt moeilijk. Als ik hem wakker maak heeft hij ook acuut honger; het komt nooit voor dat hij wakker wordt gemaakt en geen honger heeft. Maar waarom slaapt hij dan zo lang?

Wat zouden jullie doen: experimenteren met zo lang laten slapen als hij zelf wil, of gewoon wakker blijven maken om aan voldoende voedingen te komen?

Hij ligt nu ook zo lekker bij me te slapen, maar ik moet hem wel wakker maken zodat hij nog een keer om 18:00 uur drinkt en om 22:00 uur, en dan wanneer hij zelf maar wil. Hij komt zo op 7 voedingen per dag.

-Edit- Als ik hem in zijn eigen bed laat slapen zit er trouwens keurig 3 uur tussen de voedingen omdat hij daar niet zo lang slaapt. Het 'probleem' is vooral dat hij bij mij zo lekker tukt (en ik heb niet altijd zin om te stoeien met hem in zijn bed leggen).
  woensdag 30 december 2009 @ 14:57:29 #13
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76222072
Claudia, ik denk dat als ik in jouw situatie zat, ik hem wakker zou maken voor voedingen. Stef komt automatisch als ik hem laat liggen en komt zodoende op 6 a 7 voedingen op een dag, maar hij slaapt niet gruwelijk lang achter elkaar. Vriendinnetje van mij heeft een zoon die een paar weken ouder is als Stef en die slaapt ook net zo lang tot ze hem wakker maakt en zij voedt hem ook op schema en dat lijkt mij ook het prettigst op die manier..
3!
pi_76222376
claudia, voeden op verzoek is niet alleen voeden op zijn verzoek, he
als jij denkt (en dat kan ik me voorstellen) dat het beter voor hem is om wakker gemaakt te worden voor een voeding, dan zou ik dat zeker nog even doen. Idd zal hij bij jou in de doek veel te lekker liggen, en wakker worden om zijn mama-honger te stillen is er dan al niet bij, dus slaapt hij misschien wat gemakkelijker door zijn gewone honger heen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76222681
Dat is heel treffend verwoord, mama-honger.

Als ik hem trouwens alleen maar in zijn bed laat slapen vind ik weer dat hij te weinig slaapt. Hij heeft dan de hele dag rooie oogjes en is veel mindar actief tijdens zijn wakkere momenten. Daarom is bij mij slapen ook zo'n uitkomst. (Behalve dan dat ik vind dat hij dan te weinig eet. )
pi_76222844
Claudia wat Miss_sly zegt ja
Ik voed ook op verzoek zoals dat dan heet maar eigenlijk is het in mijn beleving meer een soort "niet op de klok voeden" zeg maar.

We hebben vaak zat hier dat ik zeker weet dat het nog wel 3 kwartier kan duren voor ze weer voor een voeding komt, maar als we dan net op het punt staan om de deur uit te gaan voor boodschappen/familiebezoekje of een lange autorit dan leg ik toch gewoon aan en voed ik even. Om te voorkomen dat ze komt als ik precies in de supermarkt sta of in de auto zit ofzo.
En wakker maken doe ik hier ook wel eens hoor. het is niet zo dat ik haar echt uit haar bedje pluk na 3 uur, maar net als gister heeft ze vijf uur achter elkaar geslapen ofzo overdag. Enerzijds denk ik dan van ze zal het wel nodig hebben, maar anderzijds wil ik niet dat ze van de dag een nacht gaat maken en dan ineens 's nachts heel weinig slaapt omdat ze overdag zoveel slaapt zeg maar. Dus na 5 uur ga ik Amélie dan maar voorzichtig wakker maken. Gewoon een beetje rommelen in haar kamertje, liedje zingen en over haar wangetje aaien does the trick meestal.

En nog meer over wakker maken, ik heb haar vanmorgen dus ook maar wakker gemaakt. Gisteravond om 9 uur gevoed en om half 11 lag ze in bed, mn lief is er 1 keer uitgeweest rond 2 uur voor de fiep, en om half 11 vanmorgen heb ik haar maar wakker gemaakt want ik vond het zo wel erg lang duren. [sub]en mn tieten stonden op ontploffen en ik had -hee handig!- alvast het oude onderdeel van mn kolf weggegooid "want over twee dagen komt die nieuwe binnen" )

Nouja goed, wij hadden gister dus een hele rustige dag, ze is welgeteld geloof ik vijf uurtjes ofzo wakker geweest, de rest heeft ze geslapen. En toen ik vanmiddag dus even het meetlint ernaast hing zag ik dat ze flink gegroeid was ineens weer dus wellicht dat het daar aan lag.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76223109
claudia, dat komt allemaal goed, hoor. Hij zal best uiteindelijk goed in zijn bedje slapen en ook goed drinken. En misschien gaat dat ook wel met fases, dat het soms weer wat beter gaat en ineens weer verandert.

huup, wat is jouw meisje toch een heerlijk slaapkoppie Ze groeien in hun slaap, heb ik gelezen, dus dan zou ze idd zomaar weer een stuk gegroeid kunnen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76223263
Dank voor de adviezen! Dan gaan we maar gewoon zo verder.
pi_76223767
Ja Miss dat had ik ook gelezen en tot nu toe lijkt het wel steeds te kloppen qua slaap/groeispurten.
Normaal slaapt ze alleen 's nachts zo goed en is ze overdag het grootste gedeelte van de dag wakker maar nu dus al een paar dagen niet met gister als hoogtepunt.

Toen ik vanmorgen mat was ze 67 cm dat zou toch zomaar weer een groeispurt van een paar centimeters zijn!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76225275
Hier doen we nu 6 voedingen van 80 tot 90 cc... en dat is wel minimum volgens de kraamhulp (die overigens net haar laatste dag heeft afgerond... we zijn alleen! ) Mocht ze nou toch erom vragen dan mogen we haar gewoon een extra fles geven. Maar dit is inderdaad kv... wellicht dat dat heel anders is. Ze groeit er goed op zo, elke dag komt ze weer wat aan... zit nog niet op geboortegewicht, maar dat zal nu vanzelf komen met de grotere voedingen. Meestal hoeven we Minke ook niet wakker te maken maar wordt ze al wakker zo'n 3 kwartier tot een half uur voor de volgende voeding. Dat kunnen we dan altijd wel rekken tot het tijdstip door lekker te verschonen of evne gezellig met haar te gaan zitten knuffelen.

Mevrouw ligt nu de cosi uit te proberen... wij vonden het er zo opgepropt uit zien... maar ze ligt toch echt wel heel tevreden te tukken. Alvast even oefenen voor overmorgen als we de eerste rit gaan maken (mijn oma is jarig, dus daar willen we graag even langs op visite).

Twinkly, wat een gedoe zo zeg, kan me voorstellen dat jullie allebei wel effe erdoor zitten, maar voor ML natuurlijk ook. Hopelijk komen jullie deze periode snel te boven en ziet hij ook weer wat een lekker mannetje Niels is. En wellicht werken aan een brusje In elk geval even een voor jullie alledrie!
pi_76227277
hey lijnloos; wat fijn dat Minke de maxicosi ook zo heerlijk vindt liggen ons meisje slaapt er ook goed in... en lag vanmiddag ook heerlijk tevreden te zijn bij ons rondje centrum...

en idd Claudia; er is geen enkele reden om te denken dat Evie niet zou zijn aangekomen. Ze drinkt goed, plast en poept goed. En haar wangetjes en armpjes en beentjes worden steeds ietsie boller... komt dus helemaal goed.

en over het wakker maken en voeden.. in het ziekenhuis moest ik dat dus wel doen. Echt elke 3 uur.. en dan was ze er nog helemaal niet aan toe en was het voeden een ramp.. echt sneu ook om te zien..
nu we thuis zijn maak ik dr niet meer wakker en meldt ze zich standaard om de 3 tot 4 uur... langzaamaan begint ze dan wat te kreunen en steunen en dan kom ik pas in actie. En nu drinkt ze veeeel beter en is ze tussen de voedingen door veel tevredener.
pi_76228017
BJ, ff zo, want via foon en dus geen mogelijkheid tot PM schrijven. Als je t fijn vindt wil ik morgen met alle liefde mn unster even voor een weekje bij je afgeven hoor! Dan kun je dr toch nog wegen! Moet je alleen beloven t niet dagelijks te gaan doen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_76228296
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:23 schreef Poppedein het volgende:
BJ, ff zo, want via foon en dus geen mogelijkheid tot PM schrijven. Als je t fijn vindt wil ik morgen met alle liefde mn unster even voor een weekje bij je afgeven hoor! Dan kun je dr toch nog wegen! Moet je alleen beloven t niet dagelijks te gaan doen!
wat is een unster? neem aan een weegschaal ofzo???
maar laten we maar niet doen; want dan kan ik me toch niet inhouden ik zal gewoon nog een weekje wachten...
maar wel enorm lief aanbod...
maar je mag natuurlijk binnenkort altijd een kopje koffie/ thee komen doen hoor gezellig!
pi_76228700
Wolf is morgen 3 weken en ik ontdek net serieus dat er een kiesje doorkomt echt al een heel stuk wit is er te zien, rechtsboven.
Ik zal morgen overdag eens een poging doen het goed op de foto te krijgen, lukte nu niet
Hij is erg huilerig vandaag, misschien heeft hij er last van? Ik vind zn luiers ook zuur ruiken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76229069
Poppejans een kies ????? Die is snel!
pi_76229336
Een kies al?
jeeeumig! Dat is idd vlot. Kun je het ook voelen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76229944
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:59 schreef huuphuup het volgende:
Een kies al?
jeeeumig! Dat is idd vlot. Kun je het ook voelen?
Ja goed te voelen, maar het is ook echt al heel goed te zien met het blote oog, echt al een wit groot stuk is door helemaal achterin zn mond.
Raar hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76230262
Wow, Wolf nu al een kies... damn die gaat rap! Lijkt me ook voor hemzelf niet heel prettig...
pi_76230806
Even een snel tvp'tje
pi_76232093
Wolf al een kies , turbo kind .
Fake it till you make it...
pi_76232359
Wolf, een kies Kán dat Jeetje

Willow knijpt Ze steekt heel lief haar armpjes naar je uit als je in d'r buurt komt met je gezicht. En dan doet ze een soort van aaien. En dan denk je, ahhh wat lief. Tot ze je vastgrijpt. AU
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_76232573
Wolf een kies?! Waauw

Hier ben ik helemaal kapot, Rienk slaapt overdag 3 tot 4 uren aan een stuk door en 's avonds kan ik hem om de anderhalf tot twee uur aanleggen..

Verder gaat het perfect, hij groeit, poept en plast goed en het is een heerlijk ding
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 30 december 2009 @ 19:58:59 #33
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76234224
Hee lieverds! Ik ben jullie nog niet vergeten hoor!
Maar Thomas heeft een week slecht geslapen (verkouden), en als Thomas slecht slaapt, slaapt mama ook niet Dus ging ik maar op tijd naar bed iedere avond.

De afgelopen tijd zijn zijn haartjes aan het uitvallen geweest. Maar niet overal: op zijn achterhoofd zit het nog, en ook midden voor een plukje. Gelukkig beginnen er opzij weer nieuwe haartjes aan te komen want ik kan er maar niet aan wennen, zo'n kale baby!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_76234674
0_o Wolfje! Nu al een kies?!?! Tjongejonge!! Je hoeft nog lang niet te kauwen joh gekkerd! Ik dacht de ondersnijtanden altijd als eerste doorkwamen.

Ca.ra bij Niels valt het haar net zo uit, wat een maf gezicht he! Ik heb gisteren een plukje afgeknipt voor in zijn babyboek, straks is er niets meer van over

Dankjewel voor jullie lieve reacties Ik ben doodmoe, maar ik vind het nu een stuk zwaarder nu mijn lief thuis is en hij er zo doorheen zit.
We hebben morgenochtend een afspraak met de vervangende huisarts. Ik heb geprobeerd alle symptomen op te schrijven en mijn lief gaat mee dus die zal de ernst ook wel duidelijk maken, ik heb vaak de neiging het een beetje af te zwakken omdat ik Niels wil verdedigen.

het-is-mij en Karin, welke symptomen hadden jullie kindjes die wezen op reflux?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76235255
Twnkly ik ben geen het-is-mij of Karin, maar Esmee heeft wel reflux Dit ontdekten we doordat we haar heel vaak hoorden slikken (een soort van *gloep*-geluid) en daarna ging ze oorverdovend huilen/krijsen.Eigenlijk was ze voor de medicijnen nooit echt helemaal ontspannen. Slapen ging alleen echt goed als ze echt doodop was. Dus de hele dag huilen (door de reflux) en 's avonds zo doodop dat ze er dan doorheen sliep en een lange ruk maakte.

Overigens is er ook een topic over op fok, misschien heb je er iets aan: Reflux / Verborgen reflux

Hopelijk kan de arts jullie morgen verder helpen zodat jullie een beetje bij kunnen komen.
pi_76235447
Nou een heel ander kind.........heb ik iets te hard geroepen.
Vanmiddag heeft ie 3 uur lopen huilen achter elkar maar waren vlgs mij krampen.

Nou ik werd bij de huisarts weggestuurd maar ik, en de cb arts verdenken hem van verborgen reflux.
Hij groeit dus wel gewoon maar heeft wel last van maagzuur (google maar eens op verborgen reflux) hij wilde bijv/. overdag nooooooit in zijn bedje of box liggen, gewoon niet liggen, kei hard huilen, op de buik of zij in de box ging wel, zo ineens vanuit heel tevreden op de arm liggen keihard huilen, paar uur na de voeding nog zitten smakken/herkauwen, belletjes blazen.

Succes en sta je mannetje, mijn huisarts had nog nooit van verborgen reflux gehoord en stuurde me weg met de mededling dat zijn kinderen ook weleens huilden en die waren ook groot geworden en ik moest maar lekker gaan wandelen...........
pi_76235785
Het-is-mij onze huisarts stuurde ons ook weg met dat alle babies veel huilen Op advies van het cb zijn we johannesbroodpitmeel gaan gebruiken (ze vonden daar eigenlijk dat de huisarts ons naar de kinderarts moest sturen en zijn zelf nog met haar gaan praten, maar ze bleef weigeren ) en toen we voor iets anders met Esmee bij de kinderarts in het ziekenhuis moesten zijn, hebben we onze kans gegrepen en zijn we over de reflux begonnen. Zij gaf ons gelukkig wel de medicijnen mee. Zolang babies gewoon goed groeien, geven ze niet zo makkelijk iets tegen de reflux mee inderdaad
pi_76235880
O ja ik wil nog even juichen voor Esmee Gewoon al 2 nachten achter elkaar de laatste fles om 20 uur en dan slaapt ze door tot 8.30 Heerlijk om even bij te kunnen slapen!
pi_76236889
Ik heb het refluxtopic net doorgelezen en het komt me heel bekend voor. Niels wil niet eens rustig op je arm of wat dan ook liggen, die wil alleen maar rechtop tegen je schouder aan hangen en dan nog overstrekt hij zich en huilt hij., maar wel minder hard. Hij slaapt nu overdag vooral in de draagdoek, dan zit hij dus ook rechtop. Vanmiddag heeft hij 15 minuten in zijn bedje geslapen.
Wat zijn die huisartsen allemaal verschrikkelijk koppig Man, dat zuur doet pijn hoor
Ik hoop echt dat deze vervangende huisarts niet zo moeilijk doet, want Niels groeit wel goed.
sorry verkeerd topic

Jeeeeeej Esmeeeee!! Wat fijn zeg!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76238596
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:47 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb het refluxtopic net doorgelezen en het komt me heel bekend voor. Niels wil niet eens rustig op je arm of wat dan ook liggen, die wil alleen maar rechtop tegen je schouder aan hangen en dan nog overstrekt hij zich en huilt hij., maar wel minder hard. Hij slaapt nu overdag vooral in de draagdoek, dan zit hij dus ook rechtop. Vanmiddag heeft hij 15 minuten in zijn bedje geslapen.
Wat zijn die huisartsen allemaal verschrikkelijk koppig Man, dat zuur doet pijn hoor
Ik hoop echt dat deze vervangende huisarts niet zo moeilijk doet, want Niels groeit wel goed.
sorry verkeerd topic

Jeeeeeej Esmeeeee!! Wat fijn zeg!!
Het verhaal Niels en Lars lijkt veel op elkaar.
Het rechtop willen "zitten" is hier ook helemaal de tophit.
Tijdens het drinken van de fles wou Lars even liggen dan, maar na 80 cc ( de ergste honger was weg) hield hij het voor gezien. Maar hij wou wel in de box liggen. Dan had hij weer geen last.
Lars kan vanuit het niets verschrikkelijk gillen, mensen die hem niet zo goed kennen en het horen schrikken zich werkelijk dood. Lars zijn nachten zijn altijd goed gegaan, overdag is hij erg onrustig, wil constant van houding wisselen, huilt, sabbelt op mijn pink en huilt weer verder... Lars is enorm gevoelig voor prikkels, als er iets anders is als anders, dan kan hij daarvan helemaal over de rooie gaan. 2e kerstdag bijv van zijn nichtje die iets te lang vlak voor hem stond te dansen.
Bij ons is het niet zeker dat Lars reflux heeft, het is een probeersel voor een maand, om te kijken of het met maagzuurremmers wat aangenamer wordt voor hem.
We hebben wel het idee dat hij iets makkelijker te kalmeren is sinds hij dat spul heeft.
En ik had ook vantevoren gedacht dat ik de verwijzing niet makkelijk zou krijgen. Maar toen ik de spreekkamer van de huisarts binnenstapte en enorm moest huilen was de boodschap duidelijk.
Ze gaf toen wel aan dat ze het idee had dat er niks met hem was, maar omdat ik zo wanhopig was dat we verder moesten gaan kijken. En zo gebeurde het dan ook.

Lars is heel erg gebaat bij de strak ritme.
Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij naar bed (altijd in zijn bedje! met inbakerzak aan)
Daar huilt hij een min. of 10 en valt dan in slaap.
Als hij wakker is krijgt hij de fles, en knuffel ik een poosje met hem, vervolgens even in de box.
En dan begint het weer van voorafaan.

Maar je kunt niet altijd aan een strak schema toegeven, want je hebt buiten je baby ook nog een leven (al vraag ik me vaak genoeg af waar mijn leven is gebleven maar goed)

Sterkte met je kleine mannetje, ik weet precies hoe je je voelt.... Het is zwaar.
Maar het komt goed zegt men, dus ik probeer me vast te houden aan de wetenschap dat er heus betere tijden komen en geniet van de momentjes dat Lars wel lekker te pas is.

Wolf een KIES???? My oh my, dat moet ik zien!
Jeetje zeg!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76239094
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:42 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is morgen 3 weken en ik ontdek net serieus dat er een kiesje doorkomt echt al een heel stuk wit is er te zien, rechtsboven.
Ik zal morgen overdag eens een poging doen het goed op de foto te krijgen, lukte nu niet
Hij is erg huilerig vandaag, misschien heeft hij er last van? Ik vind zn luiers ook zuur ruiken
Wat een snelle!
pi_76239238
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars is heel erg gebaat bij de strak ritme.
Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij naar bed (altijd in zijn bedje! met inbakerzak aan)
Daar huilt hij een min. of 10 en valt dan in slaap.
Als hij wakker is krijgt hij de fles, en knuffel ik een poosje met hem, vervolgens even in de box.
En dan begint het weer van voorafaan.
Heel erg herkenbaar!
Maar in zijn bedje leggen en laten huilen werkt bij Niels echt niet, dan raakt hij helemaal over de rooie en in paniek en is niet meer te troosten. Zelfs tijdens en na de volgende voeding is hij dan nog steeds prikkelbaar en gaat heel snel weer ontroostbaar huilen.
We hebben nu als schema 's morgens na de voeding in de doek, 's middags na de voeding in zijn eigen bed en 's avonds weer in de doek. Dit omdat hij 's middags op zijn best is. Vanmiddag heeft hij 15 minuten geslapen, gisteren helemaal niet en toen was hij helemaal schor van het huilen toen hij eruit mocht. Terwijl we wel steeds gaan kijken en troosten als hij huilt, maar toen liet hij zich niet troosten. I nde doek slaapt hij tenminste, toen we die nog niet gebruikte had hij dikke wallen en rode ogen.

Wij hebben nu trouwens ook zo'n Pucka inbakerzakje, maar hij ligt nog steeds zo met zijn armpjes te zwaaien dat we de deken strak over hem heen vast moeten houden tot hij slaapt.
pi_76239611
Wat zielig dat Niels zo enorm verdrietig wordt van zijn bedje
Lars kan ook echt huilen met dikke krokodillentranen echt zielig om te zien
De eerste paar keren dat we hem in zijn bedje legden heeft Lars wel een beetje langer gehuild hoor. Dat vond ik verschrikkelijk moeilijk. Ik kan er nog steeds heel slecht tegen, dat inslaaphuiltje (eigenlijk inslaapgeschreeuw) trek ik al heel slecht. Dan doe ik de babyfoon uit en ga iets doen, want anders word ik knettergek.

Je maakt de pucka ook wel onderaan vast bij de beentjes?
Is het echte inbakeren dan iets voor Niels? Dat is een stuk strakker als de puckababy.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 30 december 2009 @ 21:51:07 #44
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76239939
Twinkly, Thomas heeft ook last van (verborgen) reflux. Met Zantac en johannesbroodpitmeel houden we het onder contole, maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat hij nu 100% lekker in zijn velletje zit.
Vorige week ben ik met hem naar de osteopaat geweest. Ik heb een vrij langdurige bevalling gehad, vooral lang gedaan over de ontsluiting wat betekent dat Thomas behoorlijk lang klem heeft gezeten. Hij had dan ook een ontzettend punthoofd en we waren gewoon op het punt van baat het niet dan schaad het ook niet.

De osteopaat had het erover dat je het lichaam kunt zien als drie holtes: buikholte, borstholte en hoofd. En een druk in de ene holte veroorzaakt reacties in de andere holtes. Druk op de hoofdholte zorgt ervoor dat de borst en buik uit balans raken, en het middenrif probeert dat op te lossen. Hierdoor komt er erg veel spanning op te staan en dan heeft het spiertje bij de maagpoort (die in het middenrif ligt) niet genoeg kracht om tegen dat gespannen middenrif in de maag dicht te houden. Volgens hem lukt het met 3-4 behandelingen om de meeste kindjes van hun refux af te helpen.
We hebben nu pas 1 behandeling gehad dus of het nou echt wat doet weet ik nog niet. Maar misschien iets om over na te denken, voor nu of voor de toekomst.

Wat wij merkten aan Thomas is wat Stiemie ook aangeeft: veel slikken, na de voeding ongeveer 3 kwartier stil en daarna huilen. Niet plat willen liggen. Alleen lichamelijk rustig als hij bij mij of papa ligt, anders altijd schoppen/slaan/liggen wriemelen. Ontzettend veel willen drinken (dat blust tijdelijk). Al heel snel zelf proberen rechtop te zitten. Met een week of 8 geloof ik ging hij ook flink spugen en dat rook ook heel zuur dan. Sowiezo rook hij vrij zuur als je bij zijn mondje rook. Tegenwoordig ruikt hij anders, meer soort van yoghurt/roomkaas achtig luchtje. Dat is ook wel ietsje zurig maar niet extreem.
We dachten eerst trouwens nog dat de darmkrampjes (die net onder controle waren dmv Infacol) extreem hevig terug waren, vooral omdat het steeds een tijdje na de voeding mis ging. Maar onze huisarts zag gelukkig al meteen dat het reflux was.

Een ding: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Tegen mij is ook gezegd van alle babies huilen en tja, het is je eerste dus je weet het gewoon niet zeker. Ik was ook bang dat ik een overbezorgde mama was of zo gezien zou worden. Maar echt, volg je eigen gevoel als ouders. (mijn man had ook heel duidelijk het idee dat Thomas zich niet lekker voelde) Ook mijn ouders hadden niet echt door hoe het met Thomas was. Die kwamen wel regelmatig, maar op de een of andere manier is hij altijd 'makkelijker ' als er visite is of als wij ergens langs gaan. Pas toen ik een keer wat langer bij mijn moeder op visite was zei ze van goh hij is inderdaad toch wel erg geprikkeld, jullie overdreven toch niet.

Sterkte voor jou en je man en hopelijk krijgen jullie Niels snel weer de goede kant op gestuurd. Ik duim voor jullie!

*edit* en inderdaad in de doek doen! Dat wij toen de doek van Asy mochten lenen was echt een redding voor ons. Daar blijf ik haar eeuwig dankbaar voor!!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_76241457
Ach Twinkly, ik hoop dat het morgen goed gaat en dat je gewoon medicijnen meekrijgt
Wolf een KIES Die is snel, pfff...

Hier verder alles oke, ik probeer nog even het maximale uit die ene week verlof te halen en ben dus flink aan het opruimen. Driekus houdt ons trouwens voor de gek, gisteren heeft hij wel 100x geprobeerd om vanuit rug op linkerzij te komen, maar dat lukt em net niet. Leggen we em vandaag bij vrienden op de grond, meneer zwaait met zijn benen en ligt in 1 keer perfect op zijn rechterzij. Grote glimlach en hup, weer terug naar de rug...en wij maar denken dat ie het nog niet kan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76242126
Wat knap van Driekus! kleine acrobaat

Pff wat zielig al die kleine babytjes met pijn, en wat verschrikkelijk moeilijk moet dat zijn als ouder zijnde, dag in dag uit met een heel erg huilend kind!
Wolf was vandaag dan erg huilerig en liet zich niet troosten en ik werd er al een beetje wanhopig van , laat staan dit iedere dag te moeten hebben, ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn.
Dikke voor al die dappere mama's

Morgen wil ik Wolf even laten wegen op het inloopuurtje van het CB, en wil dan ook meteen even in zn mond laten kijken of ik het toch echt goed gezien heb.
iig is hij echt niet in zn hum vandaag helaas, zo zielig huilen steeds
pi_76252165
huh Wolf nu al een kies! wist helemaal niet dat dat kon!

Evie slaapt voor het eerst langer dan 4 uur.... laatste fles om half 1 gehad... normaal meldt ze zich nu ongeveer... dus ik ben eerst maar gaan kolven nu....en dan daarna zal ze er wel aan toe zijn..
pi_76252556
Driekus wat doe je! Grappig hoe zon kind je gewoon nu al voor de gek kan houden... Hihi

BJ, lekker toch dat Evie zo lekker slaapt! En la het goed gaat met andersom kolven, lekker laten gaan zou ik denken.

Wij hebben weer een hele fijne nacht achter de rug. Van half 1 tot half 4 én van 4 tot half 8 geslapen! Toch maar weer een flesje geprobeerd tussendoor en hoewel die niet op ging, was het kennelijk toch nog wel ff nodig. Nu ligt Minke nog even heerlijk uit te slapen in mijn armen op bed! (nog steeds flieft)
manlief is vanochtend even naar zijn werk, moest en wilde wat dingetjes doen daar en hoewel ik dat wel spannend vond, vind ik het nu juist wel erg leuk! Wat een beetje nachtrust al niet met een mens kan doen!

Mocht ik hier vandaag niet meer posten, allemaal een gezond en goed 2010 gewenst en succes vannacht met onze eerste O&N met de kleintjes!
pi_76254140
Nog even over de kindjes die niet lekker rustig bij je willen zitten. Mijn meisje wil dus ook echt niet lekker bij ons liggen. (nouja alleen als ze een speen in heeft). Ik word daar best wel eens verdrietig van. Ze wil wel met haar ruggetje tegen mijn buik aan zitten. Als ik haar in haar wipstoeltje zet en dan naar ons toezet, maakt ze wel veel contact en lacht ze haar billen uit haar broek. Dus dan moet ik maar denken dat het niet aan ons ligt maar dat het een meisje is die graag de ruimte heeft om te bewegen. Maar stiekem hoop ik wel dat ze later wat knuffeliger wordt.....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_76254745
@lijnloos; heerlijk dat Minke ook zo lekker slaapt!

Evie heeft dus van 1 tot 5 geslapen en van half 6 tot 8...'
en nu ligt ze nog in haar wiegje en ben ik maar weer gaan kolven... (heb om 8 uur niet gekolft)
Heb ik straks lekker alle aandacht voor de voeding en kunnen weer daarna lekker knuffelen, zonder dat ik nog van alles 'moet'.
(das wel het voordeel van niet naderhand kolven).
en o ja, vanmorgen nog een poging tot aanleggen gedaan; maar ze trapt er tot dusver niet meer in... dat flesje gaat veel te makkelijk om nu nog weer de moeite te doen om aan de borst te drinken... jammer maar helaas....en ik ben ook verliefd op mijn kleine meisje..

en o ja, vandaag zou ik uitgerekend zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')