abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76229336
Een kies al?
jeeeumig! Dat is idd vlot. Kun je het ook voelen?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76229944
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:59 schreef huuphuup het volgende:
Een kies al?
jeeeumig! Dat is idd vlot. Kun je het ook voelen?
Ja goed te voelen, maar het is ook echt al heel goed te zien met het blote oog, echt al een wit groot stuk is door helemaal achterin zn mond.
Raar hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76230262
Wow, Wolf nu al een kies... damn die gaat rap! Lijkt me ook voor hemzelf niet heel prettig...
pi_76230806
Even een snel tvp'tje
pi_76232093
Wolf al een kies , turbo kind .
Fake it till you make it...
pi_76232359
Wolf, een kies Kán dat Jeetje

Willow knijpt Ze steekt heel lief haar armpjes naar je uit als je in d'r buurt komt met je gezicht. En dan doet ze een soort van aaien. En dan denk je, ahhh wat lief. Tot ze je vastgrijpt. AU
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_76232573
Wolf een kies?! Waauw

Hier ben ik helemaal kapot, Rienk slaapt overdag 3 tot 4 uren aan een stuk door en 's avonds kan ik hem om de anderhalf tot twee uur aanleggen..

Verder gaat het perfect, hij groeit, poept en plast goed en het is een heerlijk ding
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 30 december 2009 @ 19:58:59 #33
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76234224
Hee lieverds! Ik ben jullie nog niet vergeten hoor!
Maar Thomas heeft een week slecht geslapen (verkouden), en als Thomas slecht slaapt, slaapt mama ook niet Dus ging ik maar op tijd naar bed iedere avond.

De afgelopen tijd zijn zijn haartjes aan het uitvallen geweest. Maar niet overal: op zijn achterhoofd zit het nog, en ook midden voor een plukje. Gelukkig beginnen er opzij weer nieuwe haartjes aan te komen want ik kan er maar niet aan wennen, zo'n kale baby!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_76234674
0_o Wolfje! Nu al een kies?!?! Tjongejonge!! Je hoeft nog lang niet te kauwen joh gekkerd! Ik dacht de ondersnijtanden altijd als eerste doorkwamen.

Ca.ra bij Niels valt het haar net zo uit, wat een maf gezicht he! Ik heb gisteren een plukje afgeknipt voor in zijn babyboek, straks is er niets meer van over

Dankjewel voor jullie lieve reacties Ik ben doodmoe, maar ik vind het nu een stuk zwaarder nu mijn lief thuis is en hij er zo doorheen zit.
We hebben morgenochtend een afspraak met de vervangende huisarts. Ik heb geprobeerd alle symptomen op te schrijven en mijn lief gaat mee dus die zal de ernst ook wel duidelijk maken, ik heb vaak de neiging het een beetje af te zwakken omdat ik Niels wil verdedigen.

het-is-mij en Karin, welke symptomen hadden jullie kindjes die wezen op reflux?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76235255
Twnkly ik ben geen het-is-mij of Karin, maar Esmee heeft wel reflux Dit ontdekten we doordat we haar heel vaak hoorden slikken (een soort van *gloep*-geluid) en daarna ging ze oorverdovend huilen/krijsen.Eigenlijk was ze voor de medicijnen nooit echt helemaal ontspannen. Slapen ging alleen echt goed als ze echt doodop was. Dus de hele dag huilen (door de reflux) en 's avonds zo doodop dat ze er dan doorheen sliep en een lange ruk maakte.

Overigens is er ook een topic over op fok, misschien heb je er iets aan: Reflux / Verborgen reflux

Hopelijk kan de arts jullie morgen verder helpen zodat jullie een beetje bij kunnen komen.
pi_76235447
Nou een heel ander kind.........heb ik iets te hard geroepen.
Vanmiddag heeft ie 3 uur lopen huilen achter elkar maar waren vlgs mij krampen.

Nou ik werd bij de huisarts weggestuurd maar ik, en de cb arts verdenken hem van verborgen reflux.
Hij groeit dus wel gewoon maar heeft wel last van maagzuur (google maar eens op verborgen reflux) hij wilde bijv/. overdag nooooooit in zijn bedje of box liggen, gewoon niet liggen, kei hard huilen, op de buik of zij in de box ging wel, zo ineens vanuit heel tevreden op de arm liggen keihard huilen, paar uur na de voeding nog zitten smakken/herkauwen, belletjes blazen.

Succes en sta je mannetje, mijn huisarts had nog nooit van verborgen reflux gehoord en stuurde me weg met de mededling dat zijn kinderen ook weleens huilden en die waren ook groot geworden en ik moest maar lekker gaan wandelen...........
pi_76235785
Het-is-mij onze huisarts stuurde ons ook weg met dat alle babies veel huilen Op advies van het cb zijn we johannesbroodpitmeel gaan gebruiken (ze vonden daar eigenlijk dat de huisarts ons naar de kinderarts moest sturen en zijn zelf nog met haar gaan praten, maar ze bleef weigeren ) en toen we voor iets anders met Esmee bij de kinderarts in het ziekenhuis moesten zijn, hebben we onze kans gegrepen en zijn we over de reflux begonnen. Zij gaf ons gelukkig wel de medicijnen mee. Zolang babies gewoon goed groeien, geven ze niet zo makkelijk iets tegen de reflux mee inderdaad
pi_76235880
O ja ik wil nog even juichen voor Esmee Gewoon al 2 nachten achter elkaar de laatste fles om 20 uur en dan slaapt ze door tot 8.30 Heerlijk om even bij te kunnen slapen!
pi_76236889
Ik heb het refluxtopic net doorgelezen en het komt me heel bekend voor. Niels wil niet eens rustig op je arm of wat dan ook liggen, die wil alleen maar rechtop tegen je schouder aan hangen en dan nog overstrekt hij zich en huilt hij., maar wel minder hard. Hij slaapt nu overdag vooral in de draagdoek, dan zit hij dus ook rechtop. Vanmiddag heeft hij 15 minuten in zijn bedje geslapen.
Wat zijn die huisartsen allemaal verschrikkelijk koppig Man, dat zuur doet pijn hoor
Ik hoop echt dat deze vervangende huisarts niet zo moeilijk doet, want Niels groeit wel goed.
sorry verkeerd topic

Jeeeeeej Esmeeeee!! Wat fijn zeg!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76238596
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:47 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb het refluxtopic net doorgelezen en het komt me heel bekend voor. Niels wil niet eens rustig op je arm of wat dan ook liggen, die wil alleen maar rechtop tegen je schouder aan hangen en dan nog overstrekt hij zich en huilt hij., maar wel minder hard. Hij slaapt nu overdag vooral in de draagdoek, dan zit hij dus ook rechtop. Vanmiddag heeft hij 15 minuten in zijn bedje geslapen.
Wat zijn die huisartsen allemaal verschrikkelijk koppig Man, dat zuur doet pijn hoor
Ik hoop echt dat deze vervangende huisarts niet zo moeilijk doet, want Niels groeit wel goed.
sorry verkeerd topic

Jeeeeeej Esmeeeee!! Wat fijn zeg!!
Het verhaal Niels en Lars lijkt veel op elkaar.
Het rechtop willen "zitten" is hier ook helemaal de tophit.
Tijdens het drinken van de fles wou Lars even liggen dan, maar na 80 cc ( de ergste honger was weg) hield hij het voor gezien. Maar hij wou wel in de box liggen. Dan had hij weer geen last.
Lars kan vanuit het niets verschrikkelijk gillen, mensen die hem niet zo goed kennen en het horen schrikken zich werkelijk dood. Lars zijn nachten zijn altijd goed gegaan, overdag is hij erg onrustig, wil constant van houding wisselen, huilt, sabbelt op mijn pink en huilt weer verder... Lars is enorm gevoelig voor prikkels, als er iets anders is als anders, dan kan hij daarvan helemaal over de rooie gaan. 2e kerstdag bijv van zijn nichtje die iets te lang vlak voor hem stond te dansen.
Bij ons is het niet zeker dat Lars reflux heeft, het is een probeersel voor een maand, om te kijken of het met maagzuurremmers wat aangenamer wordt voor hem.
We hebben wel het idee dat hij iets makkelijker te kalmeren is sinds hij dat spul heeft.
En ik had ook vantevoren gedacht dat ik de verwijzing niet makkelijk zou krijgen. Maar toen ik de spreekkamer van de huisarts binnenstapte en enorm moest huilen was de boodschap duidelijk.
Ze gaf toen wel aan dat ze het idee had dat er niks met hem was, maar omdat ik zo wanhopig was dat we verder moesten gaan kijken. En zo gebeurde het dan ook.

Lars is heel erg gebaat bij de strak ritme.
Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij naar bed (altijd in zijn bedje! met inbakerzak aan)
Daar huilt hij een min. of 10 en valt dan in slaap.
Als hij wakker is krijgt hij de fles, en knuffel ik een poosje met hem, vervolgens even in de box.
En dan begint het weer van voorafaan.

Maar je kunt niet altijd aan een strak schema toegeven, want je hebt buiten je baby ook nog een leven (al vraag ik me vaak genoeg af waar mijn leven is gebleven maar goed)

Sterkte met je kleine mannetje, ik weet precies hoe je je voelt.... Het is zwaar.
Maar het komt goed zegt men, dus ik probeer me vast te houden aan de wetenschap dat er heus betere tijden komen en geniet van de momentjes dat Lars wel lekker te pas is.

Wolf een KIES???? My oh my, dat moet ik zien!
Jeetje zeg!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76239094
quote:
Op woensdag 30 december 2009 17:42 schreef Poppejans het volgende:
Wolf is morgen 3 weken en ik ontdek net serieus dat er een kiesje doorkomt echt al een heel stuk wit is er te zien, rechtsboven.
Ik zal morgen overdag eens een poging doen het goed op de foto te krijgen, lukte nu niet
Hij is erg huilerig vandaag, misschien heeft hij er last van? Ik vind zn luiers ook zuur ruiken
Wat een snelle!
pi_76239238
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars is heel erg gebaat bij de strak ritme.
Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij naar bed (altijd in zijn bedje! met inbakerzak aan)
Daar huilt hij een min. of 10 en valt dan in slaap.
Als hij wakker is krijgt hij de fles, en knuffel ik een poosje met hem, vervolgens even in de box.
En dan begint het weer van voorafaan.
Heel erg herkenbaar!
Maar in zijn bedje leggen en laten huilen werkt bij Niels echt niet, dan raakt hij helemaal over de rooie en in paniek en is niet meer te troosten. Zelfs tijdens en na de volgende voeding is hij dan nog steeds prikkelbaar en gaat heel snel weer ontroostbaar huilen.
We hebben nu als schema 's morgens na de voeding in de doek, 's middags na de voeding in zijn eigen bed en 's avonds weer in de doek. Dit omdat hij 's middags op zijn best is. Vanmiddag heeft hij 15 minuten geslapen, gisteren helemaal niet en toen was hij helemaal schor van het huilen toen hij eruit mocht. Terwijl we wel steeds gaan kijken en troosten als hij huilt, maar toen liet hij zich niet troosten. I nde doek slaapt hij tenminste, toen we die nog niet gebruikte had hij dikke wallen en rode ogen.

Wij hebben nu trouwens ook zo'n Pucka inbakerzakje, maar hij ligt nog steeds zo met zijn armpjes te zwaaien dat we de deken strak over hem heen vast moeten houden tot hij slaapt.
pi_76239611
Wat zielig dat Niels zo enorm verdrietig wordt van zijn bedje
Lars kan ook echt huilen met dikke krokodillentranen echt zielig om te zien
De eerste paar keren dat we hem in zijn bedje legden heeft Lars wel een beetje langer gehuild hoor. Dat vond ik verschrikkelijk moeilijk. Ik kan er nog steeds heel slecht tegen, dat inslaaphuiltje (eigenlijk inslaapgeschreeuw) trek ik al heel slecht. Dan doe ik de babyfoon uit en ga iets doen, want anders word ik knettergek.

Je maakt de pucka ook wel onderaan vast bij de beentjes?
Is het echte inbakeren dan iets voor Niels? Dat is een stuk strakker als de puckababy.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 30 december 2009 @ 21:51:07 #44
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76239939
Twinkly, Thomas heeft ook last van (verborgen) reflux. Met Zantac en johannesbroodpitmeel houden we het onder contole, maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat hij nu 100% lekker in zijn velletje zit.
Vorige week ben ik met hem naar de osteopaat geweest. Ik heb een vrij langdurige bevalling gehad, vooral lang gedaan over de ontsluiting wat betekent dat Thomas behoorlijk lang klem heeft gezeten. Hij had dan ook een ontzettend punthoofd en we waren gewoon op het punt van baat het niet dan schaad het ook niet.

De osteopaat had het erover dat je het lichaam kunt zien als drie holtes: buikholte, borstholte en hoofd. En een druk in de ene holte veroorzaakt reacties in de andere holtes. Druk op de hoofdholte zorgt ervoor dat de borst en buik uit balans raken, en het middenrif probeert dat op te lossen. Hierdoor komt er erg veel spanning op te staan en dan heeft het spiertje bij de maagpoort (die in het middenrif ligt) niet genoeg kracht om tegen dat gespannen middenrif in de maag dicht te houden. Volgens hem lukt het met 3-4 behandelingen om de meeste kindjes van hun refux af te helpen.
We hebben nu pas 1 behandeling gehad dus of het nou echt wat doet weet ik nog niet. Maar misschien iets om over na te denken, voor nu of voor de toekomst.

Wat wij merkten aan Thomas is wat Stiemie ook aangeeft: veel slikken, na de voeding ongeveer 3 kwartier stil en daarna huilen. Niet plat willen liggen. Alleen lichamelijk rustig als hij bij mij of papa ligt, anders altijd schoppen/slaan/liggen wriemelen. Ontzettend veel willen drinken (dat blust tijdelijk). Al heel snel zelf proberen rechtop te zitten. Met een week of 8 geloof ik ging hij ook flink spugen en dat rook ook heel zuur dan. Sowiezo rook hij vrij zuur als je bij zijn mondje rook. Tegenwoordig ruikt hij anders, meer soort van yoghurt/roomkaas achtig luchtje. Dat is ook wel ietsje zurig maar niet extreem.
We dachten eerst trouwens nog dat de darmkrampjes (die net onder controle waren dmv Infacol) extreem hevig terug waren, vooral omdat het steeds een tijdje na de voeding mis ging. Maar onze huisarts zag gelukkig al meteen dat het reflux was.

Een ding: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Tegen mij is ook gezegd van alle babies huilen en tja, het is je eerste dus je weet het gewoon niet zeker. Ik was ook bang dat ik een overbezorgde mama was of zo gezien zou worden. Maar echt, volg je eigen gevoel als ouders. (mijn man had ook heel duidelijk het idee dat Thomas zich niet lekker voelde) Ook mijn ouders hadden niet echt door hoe het met Thomas was. Die kwamen wel regelmatig, maar op de een of andere manier is hij altijd 'makkelijker ' als er visite is of als wij ergens langs gaan. Pas toen ik een keer wat langer bij mijn moeder op visite was zei ze van goh hij is inderdaad toch wel erg geprikkeld, jullie overdreven toch niet.

Sterkte voor jou en je man en hopelijk krijgen jullie Niels snel weer de goede kant op gestuurd. Ik duim voor jullie!

*edit* en inderdaad in de doek doen! Dat wij toen de doek van Asy mochten lenen was echt een redding voor ons. Daar blijf ik haar eeuwig dankbaar voor!!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_76241457
Ach Twinkly, ik hoop dat het morgen goed gaat en dat je gewoon medicijnen meekrijgt
Wolf een KIES Die is snel, pfff...

Hier verder alles oke, ik probeer nog even het maximale uit die ene week verlof te halen en ben dus flink aan het opruimen. Driekus houdt ons trouwens voor de gek, gisteren heeft hij wel 100x geprobeerd om vanuit rug op linkerzij te komen, maar dat lukt em net niet. Leggen we em vandaag bij vrienden op de grond, meneer zwaait met zijn benen en ligt in 1 keer perfect op zijn rechterzij. Grote glimlach en hup, weer terug naar de rug...en wij maar denken dat ie het nog niet kan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76242126
Wat knap van Driekus! kleine acrobaat

Pff wat zielig al die kleine babytjes met pijn, en wat verschrikkelijk moeilijk moet dat zijn als ouder zijnde, dag in dag uit met een heel erg huilend kind!
Wolf was vandaag dan erg huilerig en liet zich niet troosten en ik werd er al een beetje wanhopig van , laat staan dit iedere dag te moeten hebben, ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn.
Dikke voor al die dappere mama's

Morgen wil ik Wolf even laten wegen op het inloopuurtje van het CB, en wil dan ook meteen even in zn mond laten kijken of ik het toch echt goed gezien heb.
iig is hij echt niet in zn hum vandaag helaas, zo zielig huilen steeds
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76252165
huh Wolf nu al een kies! wist helemaal niet dat dat kon!

Evie slaapt voor het eerst langer dan 4 uur.... laatste fles om half 1 gehad... normaal meldt ze zich nu ongeveer... dus ik ben eerst maar gaan kolven nu....en dan daarna zal ze er wel aan toe zijn..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76252556
Driekus wat doe je! Grappig hoe zon kind je gewoon nu al voor de gek kan houden... Hihi

BJ, lekker toch dat Evie zo lekker slaapt! En la het goed gaat met andersom kolven, lekker laten gaan zou ik denken.

Wij hebben weer een hele fijne nacht achter de rug. Van half 1 tot half 4 én van 4 tot half 8 geslapen! Toch maar weer een flesje geprobeerd tussendoor en hoewel die niet op ging, was het kennelijk toch nog wel ff nodig. Nu ligt Minke nog even heerlijk uit te slapen in mijn armen op bed! (nog steeds flieft)
manlief is vanochtend even naar zijn werk, moest en wilde wat dingetjes doen daar en hoewel ik dat wel spannend vond, vind ik het nu juist wel erg leuk! Wat een beetje nachtrust al niet met een mens kan doen!

Mocht ik hier vandaag niet meer posten, allemaal een gezond en goed 2010 gewenst en succes vannacht met onze eerste O&N met de kleintjes!
pi_76254140
Nog even over de kindjes die niet lekker rustig bij je willen zitten. Mijn meisje wil dus ook echt niet lekker bij ons liggen. (nouja alleen als ze een speen in heeft). Ik word daar best wel eens verdrietig van. Ze wil wel met haar ruggetje tegen mijn buik aan zitten. Als ik haar in haar wipstoeltje zet en dan naar ons toezet, maakt ze wel veel contact en lacht ze haar billen uit haar broek. Dus dan moet ik maar denken dat het niet aan ons ligt maar dat het een meisje is die graag de ruimte heeft om te bewegen. Maar stiekem hoop ik wel dat ze later wat knuffeliger wordt.....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_76254745
@lijnloos; heerlijk dat Minke ook zo lekker slaapt!

Evie heeft dus van 1 tot 5 geslapen en van half 6 tot 8...'
en nu ligt ze nog in haar wiegje en ben ik maar weer gaan kolven... (heb om 8 uur niet gekolft)
Heb ik straks lekker alle aandacht voor de voeding en kunnen weer daarna lekker knuffelen, zonder dat ik nog van alles 'moet'.
(das wel het voordeel van niet naderhand kolven).
en o ja, vanmorgen nog een poging tot aanleggen gedaan; maar ze trapt er tot dusver niet meer in... dat flesje gaat veel te makkelijk om nu nog weer de moeite te doen om aan de borst te drinken... jammer maar helaas....en ik ben ook verliefd op mijn kleine meisje..

en o ja, vandaag zou ik uitgerekend zijn
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')