abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2010 @ 15:20:39 #176
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76360082
Oh wat lastig al die moeilijk slapende babies Al klinken kindjes die 's nachts hun stembanden testen ook wel weer erg schattig!

Esmee heeft het nu helemaal ontdekt. Ze pakt zelf speeltjes als ze binnen grijpbereik liggen (rammelaar, klein knuffeltje, labeldoekje, sofie) en alles moet eerst uitgebreid geproeft worden En als je tegen haar praat gaat ze of schaterlachen of ze gaat hele verhalen terug kwebbelen. Zo gezellig
Sinds een week krijgt ze de laatste fles om 20 uur/ 21 uur en dan slaapt ze door tot een uur of 8. Haar zus is net zo'n slaapkop dus die wordt vaak ook pas rond die tijd wakker. We hebben dus echt even lekker bij kunnen slapen! Heerlijk zo met zijn allen thuis

Oh en net zijn we even met zijn vieren gaan wandelen en hebben we onderweg een grote zak stoofperen gekocht en die staan nu op Kan niet wachten tot ze klaar zijn!
pi_76360209
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:56 schreef Vlindur het volgende:

Als ie wakker is wil hij bij iemand zitten/liggen en vanuit daar de wijde wereld bewonderen.
Best vermoeiend soms..
Dat is hier precies zo. Daarom is de draagdoek ook zo handig, want dan heb ik mijn handen min of meer vrij. Ik oefen ook met in bed laten slapen overdag, maar dat gaat de laatste tijd weer vrij moeizaam.

Ik begin nu ook te vermoeden dat hij nogal verknocht is aan zijn moeder. Het zal mij benieuwen hoe dat straks gaat als ik weer aan het werk ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76360399
Theoretisch slaapt Rienk altijd in zn bedje (in de wandelwagen die in zn kamer staat) maar alleen nu even niet, want we krijgen zo visite voor hem en omdat hij toch altijd wel overal doorheen slaapt ligt hij nu in de box zodat ze hem toch kunnen zien
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76360450
(En ik denk idd druk na over een draagdoek
Maar zou eerst een willen lenen/huren oid.. Want stel we vinden het niks dan zitten we met zo'n dure doek.. Moet dus nog even goed kijken en speuren)
  zondag 3 januari 2010 @ 15:43:47 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76360934
hellow ladies; meer slechte slaapsters dus afgelopen nacht... maar ik mag helemaal niet klagen als ik jullie zo hoor. Evie slaapt eigenlijk elke nacht vrij goed. Ze meldt zich om de 3-4 uur; maar verder huilt ze niet echt ofzo... soms ligt ze nog een poosje te kreunen en steunen na een voeding; maar meestal slaapt ze vrij snel weer...
Alleen van8 dus even niet... naja dat is dan even niet anders.
Papa is nu aan het stofzuigen en Evie slaapt er gewoon doorheen... heerlijk dus
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 3 januari 2010 @ 15:51:37 #181
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76361160
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:56 schreef Vlindur het volgende:
Als ie wakker is wil hij bij iemand zitten/liggen en vanuit daar de wijde wereld bewonderen.
Best vermoeiend soms..
Vindt hij een wipstoeltje dan ook niet leuk om in te liggen? Ik zet Esmee soms zo in de wipper dat ze me in de huiskamer kan volgen of dat ze me kan zien als ik in de keuken bezig ben en dat gaat dan ook goed
pi_76361692
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
hellow ladies; meer slechte slaapsters dus afgelopen nacht... maar ik mag helemaal niet klagen als ik jullie zo hoor. Evie slaapt eigenlijk elke nacht vrij goed. Ze meldt zich om de 3-4 uur; maar verder huilt ze niet echt ofzo... soms ligt ze nog een poosje te kreunen en steunen na een voeding; maar meestal slaapt ze vrij snel weer...
Alleen van8 dus even niet... naja dat is dan even niet anders.
Ik moet bekennen dat ik een lage tolerantie heb. Ik vind het bijvoorbeeld al moeilijk om zelf door dat kreunen en steunen heen te slapen. Zijn vader heeft daar geen moeite mee en dus kan ik maar beter zelf Ivan in slaap helpen, want anders lig ik alsnog de hele tijd naar het plafond te staren.

Het lijkt mij ideaal, een kindje dat je in zijn bed legt en als een blok in slaap valt. Dat doorslapen hoef ik er niet eens bij! Achja, wat niet is kan nog komen. Andersom is dat helaas ook mogelijk: mijn neefje van 9 maanden was als baby een makkelijke slaper en ligt nu elke nacht bij zijn ouders in bed omdat hij niet in z'n eentje wil slapen.
quote:
Papa is nu aan het stofzuigen en Evie slaapt er gewoon doorheen... heerlijk dus
Sterker nog: de meeste baby's worden er rustig van. De combinatie speen en stofzuiger werkt goed om Ivan in slaap te laten vallen. Jammer alleen dat hij die speen niet in z'n mond houdt en dat een ronkende stofzuiger 's nachts niet zo fijn is.
pi_76361833
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:51 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Vindt hij een wipstoeltje dan ook niet leuk om in te liggen? Ik zet Esmee soms zo in de wipper dat ze me in de huiskamer kan volgen of dat ze me kan zien als ik in de keuken bezig ben en dat gaat dan ook goed
Ivan kon zijn wipstoel en de box pas waarderen toen hij iets ouder was. Met een paar weken kan het dus zomaar omslaan. Hij ligt nu na een voeding met plezier een half uur in zijn wipstoel (nou ja, niet altijd, soms begint hij alweer snel te mopperen).
pi_76362326
Vraag aan de mensen met een Puckababy: Ivan (7,5 weken oud) is nu 5,5 kg zwaar en 60 cm lang, zou een Mini dan al voor hem geschikt zijn? Op de site staat:

De Puckababy 'Piep' voor 0 tot 3 maanden (mt 44 - 62)
De Puckababy 'Mini' voor 3 tot 6 maanden (mt 62 - 74)

Hij gaat al naar maat 62, maar met name bovenkleding maat 56 past nog prima. Ik vind het zo zonde om de Piep maar kort te kunnen gebruiken.
  zondag 3 januari 2010 @ 16:22:58 #185
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76362401
Ik zou inderdaad voor de mini gaan. De piep is hij zo uitgegroeid lijkt me
pi_76362536
BE sophietje wordt hier stelselmatig afgelebberd en mishandeld het piepje klonk laatst zo zielig dat ik het ding maar voorzichtig afgewassen heb en toen deed ie het weer moet er wel bijzeggen dat op het moment álles met hetzelfde enthousiasme wordt aangevallen en afgelebberd.

En @ slapen, ik slaap met oordopjes in anders slaap ik echt niet. En nu zit ik nog steeds recht overeind bij ieder zuchtje of steuntje. Dodelijk vermoeiend, voornamelijk voor mijzelf want iedereen slaapt prima, ook Amélie, maar ik niet.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 3 januari 2010 @ 16:28:03 #187
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76362609
o ik slaap ook altijd met oordopjes in hoor... vriendlief snurkt namelijk.
Maar ik hoor Evie er gewoon doorheen..
pi_76362934
Jullie horen gehuil dus nog wel? Ik heb die dingen in huis, dus ik kan het een keer proberen.
pi_76363215
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ik slaap ook altijd met 1 oordopje in hoor... manlief snurkt namelijk.
Maar ik hoor Tess er niet altijd doorheen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76363260
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie horen gehuil dus nog wel? Ik heb die dingen in huis, dus ik kan het een keer proberen.
oh jawel hoor

Ik hoor haar zelfs altijd muppen. Dat *mup* *MUP* voordat ze echt gaat huilen.
Ik word daar wel wakker van, mn lief niet

Je kunt het gewoon een keer proberen en met je lief even afspreken dat jij dus die dingen in hebt dus dat hij er niet blind van uit moet gaan dat jij wel wakker wordt, dan slaap je zelf wat geruster misschien.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76364004
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
o ik slaap ook altijd met oordopjes in hoor... vriendlief snurkt namelijk.
Maar ik hoor Lente er gewoon doorheen..
  zondag 3 januari 2010 @ 17:18:09 #192
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76364479
@Claudia; ik hoor echt van alles door mijn oordopjes heen; het geluid wordt alleen wat meer gedempt voor mijn gevoel..
ik hoor smorgens ook gewoon mijn wekker en wat Huup net ook al zei; ik ben al wakker voordat Evie huilt; dus al bij de aanloop tot het huilen...

gewoon een keertje proberen?
pi_76365517
voor alle mama's en beebs die slecht slapen

Jamie is ziekjes hij heeft een beetje verstopte neus, verhoging en moet af en toe hoesten en proesten. zn wangetjes en zn neus is rood door de verhoging. Hij spuugte net weer zn halve fles er uit. Slaapt veel. Maar als hij wakker is dan lacht hij gelukkig nog wel. Nu ligt hij weer tegen me aan te slapen. Vind het heel sneu voor mn mannetje. Verder zit hij ook nog eens in zn sprongetje... Dus wij hebben t winterse weer maar vanaf binnen bewonderd.
pi_76366705
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:51 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Die hebben we niet Goeie reden om er toch maar eens een aan te schaffen!

Ik zet de babyfoon wel eens uit om Rienk zn gepruttel en gekerm niet te horen, ik kan dan ook echt niet slapen. Als ie eenmaal brult hoor je dat echt wel namelijk
Oordopjes zou ik echt niet durfen Maar J. snurkt ook niet meer sinds ie 15 kilo is afgevallen! Die snurkt nu alleen nog als ie dronken of ziek is

Beterschap voor Jamie!
  zondag 3 januari 2010 @ 18:22:39 #195
100412 mefke79
komt goed!
pi_76366842
Ow wat voel ik me een slechte mama op het moment. We hadden nieuwe spenen gehaald voor op het kdv en manlief had er straks eentje op de fles gezet. Oma gaf em de fles en dat ging wel erg snel, maar we hebben er niet echt op gelet hoe snel. Nou blijkt achteraf dat het een 3 standenspeen is die waarschijnlijk op standje 3 gestaan heeft en het jochie heeft nu dus enorme buikpijn en brult al een uur alles bij elkaar. Zo zielig...En ik baal er van dat ik het niet gezien heb, maar ja, daar doe je nu weinig meer aan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76366959
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:22 schreef mefke79 het volgende:
Ow wat voel ik me een slechte mama op het moment. We hadden nieuwe spenen gehaald voor op het kdv en manlief had er straks eentje op de fles gezet. Oma gaf em de fles en dat ging wel erg snel, maar we hebben er niet echt op gelet hoe snel. Nou blijkt achteraf dat het een 3 standenspeen is die waarschijnlijk op standje 3 gestaan heeft en het jochie heeft nu dus enorme buikpijn en brult al een uur alles bij elkaar. Zo zielig...En ik baal er van dat ik het niet gezien heb, maar ja, daar doe je nu weinig meer aan.

Och meissie toch Een slechte moeder ben je echt niet hoor, kan gebeuren toch?
Sterkte ermee
pi_76367167
Mefke niet schuldig voelen gekkie, zoiets kan toch gebeuren. Hoop voor hm dat zn buikpijn snel weer over is, want dat is natuurlijk wel vervelend voor hm.
pi_76367292
Ik kwam eigenlijk eens een klein btje inlezen hier, maar nu zit ik weer met een beeb in mn armen die honger had

Hij komt veel vaker op een dag als zou 'moeten' aangezien hij al een week verkouden en hoesterig is (aangestoken door broer). Hij spuugt veel en drinkt veel minder per keer.
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 18:34:07 #199
5428 crew  miss_sly
pi_76367305
mefke, dan ben je toch geen slechte mama? dat is een vergissinkje en dat is menselijk, hoor! hoop dat hij gauw van de buikpijn af is.

beterschap voor jamie, martine. zieke kindjes zijn heel zielig
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 januari 2010 @ 18:35:16 #200
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76367357
Welkom Kylian en Meimeltje

Mefke niet schuldig voelen hoor! Zoiets overkomt elke mama wel een keer. Hopelijk is de buikpijn snel over!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')