Blokhuijsen bedoel ik daarmee dus en WOHquote:Op woensdag 30 december 2009 15:25 schreef franklop het volgende:
mogen nu opeens alle gekwalificeerden nog een keer rijden? Dan zou dat op de 5000 toch ook moeten met degenen die buiten de top 2 eindigden?
Valt idd weer lastig uit te leggen zo...quote:Op woensdag 30 december 2009 15:25 schreef franklop het volgende:
mogen nu opeens alle gekwalificeerden nog een keer rijden? Dan zou dat op de 5000 toch ook moeten met degenen die buiten de top 2 eindigden?
Gaat ook gebeuren.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:25 schreef franklop het volgende:
Dat zeiden ze zondag anders niet, was het alleen verheijen tegen verweij en bob de vriesquote:
Dat gebeurt toch ook?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:25 schreef franklop het volgende:
hmm ok, nog aparte regel hoor... kijk dat ze zieken een extra kans geven ok, maar als je al (ruim) op waarde geklopt ben verdien je wat mij betreft niet nog een kans.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt ja. WOH en Blokhuijsen mogen gewoon AKT2 rijden.
Misschien was dat iets te simplistisch gesteld en bedoelden ze gewoon dat WOH en Blokhuijsen ook mogen. Dat is in ieder geval wel het geval.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat zeiden ze zondag anders niet, was het alleen verheijen tegen verweij en bob de vries
Mee eens! Anders krijg je zo'n verhaal van: 99x presteer je niet en een 100e x ben je eens van een redelijk niveau. Vergelijk het met een kinderverkrachter die 99x niet van een kind kan blijven en de 100e x wel. (Ja, ik weet het. Het "klinkt" wat hard maar dit geneuzel van de knsb komt weer zo zielig en amateuristisch over.)quote:Op woensdag 30 december 2009 15:32 schreef franklop het volgende:
[..]
hmm ok, nog aparte regel hoor... kijk dat ze zieken een extra kans geven ok, maar als je al (ruim) op waarde geklopt ben verdien je wat mij betreft niet nog een kans.
Zo kun je altijd wel wat bedenken. In Vancouver worden er 3 in 2 dagen gereden. Dan zal er toch eentje van het duo Tuitert/Kuipers dubbel moeten rijden als je niemand meeneemt verder. Leuk met zo'n uitgepierde derde man erbij als Kramer nog eens gas gaat geven aan het einde. Wat is uberhaupt de gedachte achter het mogelijke starten van Tuitert en/of Kuipers? Het zijn de OS, dus laten we maar eens wat proberen en kijken of Kuipers er nu wel aan blijft hangen en of Tuitert nog steeds de inhoud heeft van zijn allroundverleden van 5 jaar terug?quote:Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die 1000 reed hij (vlak) voor de ploegenachtervolging. In Vancouver zit er een week tussen de 1500 en de TP. Wat dat betreft krijgt Kuipers voldoende rust.
Ja, maar anders hoeft een zieke alleen de beste van AKT1 te kloppen. Zou ook unfair zijn.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:32 schreef franklop het volgende:
[..]
hmm ok, nog aparte regel hoor... kijk dat ze zieken een extra kans geven ok, maar als je al (ruim) op waarde geklopt ben verdien je wat mij betreft niet nog een kans.
Hoe lang ga je nog door met zeiken hier? Je vertelt niets, maar dan ook niets over het schaatsen zelf. Je bent alleen maar bezig met zeiken, zaniken op alles en iedereen en vooral de meest onmogelijke dingen proberen te verwezenlijken.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:32 schreef Barca het volgende:
Lang leve de transparantie en helderheid!
Dan kunnen wij ons ook aanmelden en hopen op een okt 2.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:35 schreef Oidale het volgende:
[..]
Ja, maar anders hoeft een zieke alleen de beste van AKT1 te kloppen. Zou ook unfair zijn.
Maar ik ben het met je eens, beide constructies zijn niet vlekkeloos.
Waarom mag alleen jij een mening hebben?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoe lang ga je nog door met zeiken hier? Je vertelt niets, maar dan ook niets over het schaatsen zelf. Je bent alleen maar bezig met zeiken, zaniken op alles en iedereen en vooral de meest onmogelijke dingen proberen te verwezenlijken.
Kuipers/Tuitert zal dan ook niet meer dan de vierde man zijn wat mij betreft. Ik ga ervan uit dat Erben of WOH nog aangewezen zal worden als derde man. Wat mij betreft is Kramer/Verheijen/WOH of Erben dan ook hét team, met een Control-man als vierde man erachter.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zo kun je altijd wel wat bedenken. In Vancouver worden er 3 in 2 dagen gereden. Dan zal er toch eentje van het duo Tuitert/Kuipers dubbel moeten rijden als je niemand meeneemt verder. Leuk met zo'n uitgepierde derde man erbij als Kramer nog eens gas gaat geven aan het einde. Wat is uberhaupt de gedachte achter het mogelijke starten van Tuitert en/of Kuipers? Het zijn de OS, dus laten we maar eens wat proberen en kijken of Kuipers er nu wel aan blijft hangen en of Tuitert nog steeds de inhoud heeft van zijn allroundverleden van 5 jaar terug?
Dat wordt zeker een goude medaille.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:34 schreef RandyK het volgende:
3) Van Riessen (11500m)
Geniet je verder wel van de sport? Ik zie je alleen maar zaniken en zeuren of regels, systemen, keuzes etc. etc.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:32 schreef Barca het volgende:
Lang leve de transparantie en helderheid!
[..]
Mee eens! Anders krijg je zo'n verhaal van: 99x presteer je niet en een 100e x ben je eens van een redelijk niveau. Vergelijk het met een kinderverkrachter die 99x niet van een kind kan blijven en de 100e x wel. (Ja, ik weet het. Het "klinkt" wat hard maar dit geneuzel van de knsb komt weer zo zielig en amateuristisch over.)
quote:Op woensdag 30 december 2009 15:41 schreef Wilskracht het volgende:
Bij de dames moeten er 4 naar het WK sprint
Dat wordt lastig
Boer,Gerritsen en van Riessen rijden misschien niet WK
Wust,Bruintjes,Oenema en Timmer ook niet moet AKT2 rijden.
Dan hou je over
Nijman
Van Beek
Kroon
Van Hemert?
Dat kan dan ook nog consequenties hebben voor het WK sprint volgend jaar.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:41 schreef Wilskracht het volgende:
Bij de dames moeten er 4 naar het WK sprint
Dat wordt lastig
Boer,Gerritsen en van Riessen rijden misschien niet WK
Wust,Bruintjes,Oenema en Timmer ook niet moet AKT2 rijden.
Dan hou je over
Nijman
Van Beek
Kroon
Van Hemert?
mwoa we zullen niet het enige land zijn hoor. Canada, VS, en nog een zooitje europese landen hebben er ook weinig zin inquote:Op woensdag 30 december 2009 15:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kan dan ook nog consequenties hebben voor het WK sprint volgend jaar.
Ik denk dat het veld bij het WK sprint sowieso niet al te best zal zijn. We moeten gewoon even afwachten.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik geniet van de mooie VROUWENlijven in de strakke pakken.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Geniet je verder wel van de sport? Ik zie je alleen maar zaniken en zeuren of regels, systemen, keuzes etc. etc.
In een Olympisch jaar moet je geen EK's en wk's houden!quote:Op woensdag 30 december 2009 15:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als vierde man zal het niet anders gaan, er zullen geen 2 man aangewezen worden helaas. Maar de man die aangewezen wordt is sowieso helemaal fris, Verheijen heeft maar 1 of 2 afstanden en Kramer sparen lijkt me niet verstandig qua risico. Gewoon 3 ritten met de sterkste 3 zal het dan worden wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Kuipers/Tuitert zal dan ook niet meer dan de vierde man zijn wat mij betreft. Ik ga ervan uit dat Erben of WOH nog aangewezen zal worden als derde man. Wat mij betreft is Kramer/Verheijen/WOH of Erben dan ook hét team, met een Control-man als vierde man erachter.
En ze hebben toch al getraind met de hele TP-selectie, onder leiding van De Vegt? Ik neem aan dat een team met Tuitert en Kuipers al getest is, of zal worden.
Da's waar. Maar al die landen die met een B-ploeg komen, dat wordt wel een loterij voor de startplekken volgend jaar. En de meeste aziatische landen zullen wel komen, dus die rapen flink wat plekken op.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:44 schreef franklop het volgende:
[..]
mwoa we zullen niet het enige land zijn hoor. Canada, VS, en nog een zooitje europese landen hebben er ook weinig zin in
quote:Op woensdag 30 december 2009 15:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Whehehe. Zou wel lachen zijn als er dan maar twee nederlanders mogen starten. Ik zie het gezeik van volgend jaar al voor me als b.v. een Gerritsen of Boer zich dan net niet weten te plaatsen dan omdat er dit seizoen matig gepresteerd is.quote:
Maar je moet je kansen op een medaille niet vergooien met deelname aan een wk sprint.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Whehehe. Zou wel lachen zijn als er dan maar twee nederlanders mogen starten. Ik zie het gezeik van volgend jaar al voor me als b.v. een Gerritsen of Boer zich dan net niet weten te plaatsen dan omdat er dit seizoen matig gepresteerd is.
lachen is een groot woord, maar er zou wel een zekere ironie in zitten
Gewoon wk's en EK. Gaat nl. niet alleen om reizen, maar ook om de inspanning.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's waar. Maar al die landen die met een B-ploeg komen, dat wordt wel een loterij voor de startplekken volgend jaar. En de meeste aziatische landen zullen wel komen, dus die rapen flink wat plekken op.
Ze hadden het Wk sprint dit jaar eigenlijk in SLC of Calgary moeten houden. Dan hadden de schaatsers daarna in noord-amerika kunnen blijven.
Enige probleem is de vliegreis en de jetlag. Maar daar is nog wel iets op te verzinnen. Tussendoor niet terug naar NL b.v.. Dan kun je ook langer acclimatiseren in Vancouver, of ergens anders in NA.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:53 schreef RandyK het volgende:
Kunnen ze hun kansen niet vergroten dankzij deelname aan een WK sprint? Beetje wedstrijdtraining kan geen kwaad lijkt me, tis geen 10km waarmee je je lichaam naar de knoppen kan helpen...
Ik denk dat rusten beter is. (Wat niet hetzelfde is als niets doen.)quote:Op woensdag 30 december 2009 15:53 schreef RandyK het volgende:
Kunnen ze hun kansen niet vergroten dankzij deelname aan een WK sprint? Beetje wedstrijdtraining kan geen kwaad lijkt me, tis geen 10km waarmee je je lichaam naar de knoppen kan helpen...
Pas op wat je zegt! Je bent hier al snel aan het zeuren en zeiken in de ogen van sommige baancommissarissen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:55 schreef Klopkoek het volgende:
Dit toernooi zit echt oneerlijk in elkaar. Gekwalificeerden, als er evenveel gekwalificeerden zijn als startplaatsen of zelfs minder, hebben het ultra makkelijk en niet-gekwalificeerden kunnen zich eigenlijk niet plaatsen. Ik vraag me af waarom ze dan eigenlijk nog mogen rijden. Het meerendeel rijdt al bij voorbaat rond als opvulsel.
Lijkt me ook eigenlijk, het is nou ook weer niet zo dat de spelen direct een week daarna volgen. Het is wel even reizen natuurlijk maar je hebt wel wedstrijdritme te pakken.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:53 schreef RandyK het volgende:
Kun je geen Rasmussentje doen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:55 schreef Ericr het volgende:
[..]
Lijkt me ook eigenlijk, het is nou ook weer niet zo dat de spelen direct een week daarna volgen. Het is wel even reizen natuurlijk maar je hebt wel wedstrijdritme te pakken.
Er zijn maar weinig niet gekwalificeerden die op basis van het klassement de spelen hadden gehaald als je uitgaat van 10 personen per geslacht.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:55 schreef Klopkoek het volgende:
Dit toernooi zit echt oneerlijk in elkaar. Gekwalificeerden, als er evenveel gekwalificeerden zijn als startplaatsen of zelfs minder, hebben het ultra makkelijk en niet-gekwalificeerden kunnen zich eigenlijk niet plaatsen. Ik vraag me af waarom ze dan eigenlijk nog mogen rijden. Het meerendeel rijdt al bij voorbaat rond als opvulsel.
Dat is bij elk schaatstoernooi zo. De strijd om de medailles zit meestal in de laatste 4 of 5 ritten op elk toernooi en de rest is alleen maar opvulsel.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:55 schreef Klopkoek het volgende:
Het meerendeel rijdt al bij voorbaat rond als opvulsel.
Er zijn al een aantal geweest die derde of vierde zijn geworden.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig niet gekwalificeerden die op basis van het klassement de spelen hadden gehaald als je uitgaat van 10 personen per geslacht.
Dat weet ik wel maar ik zeg hier 'bij voorbaat'. Al van te voren, voordat ook maar één schot is gelost, zijn ze kansloos. Terwijl sommigen echt wel het niveau denk ik hebben. Nuis heeft bijv. echt de pech dat hij geen bescherming geniet.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is bij elk schaatstoernooi zo. De strijd om de medailles zit meestal in de laatste 4 of 5 ritten op elk toernooi en de rest is alleen maar opvulsel.
Kansloos zijn ze niet, als ze 1ste of 2de worden krijgen ze een skate off. Gekwalificeerde horen natuurlijk ook een voorkeursbehandeling te krijgen omdat ze in het seizoen hebben laten zien dat ze goed zijn.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat weet ik wel maar ik zeg hier 'bij voorbaat'. Al van te voren, voordat ook maar één schot is gelost, zijn ze kansloos. Terwijl sommigen echt wel het niveau denk ik hebben. Nuis heeft bijv. echt de pech dat hij geen bescherming geniet.
De personen zonder kwalificatie die derde of vierde zijn geworden zouden wel even top-8 gereden hebben? Nou, Nuis misschien op de 1000, maar die heeft daar in Salt Lake de kans voor gehad en niet gegrepen.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn al een aantal geweest die derde of vierde zijn geworden.
Het klopt gewoon niet.
Kwalificaties zijn bij internationale wedstrijden heel makkelijk weggegeven. Top 8 of zelfs top 12 was voldoende om een nominatie/kwalificatie binnen te slepen. Echt ultra-makkelijk. Ik snap wel dat je de kanshebbers wilt beschermen maar dit was too much.
Vervolgens hebben de figuren zonder kwalificatie en internationale ervaring amper kansen gekregen om zich te bewijzen. Ik zou zeggen dat die ook wel een kans verdiend hadden om zo'n kwalificatie alsnog te bemachtigen (op basis van tijd oid).
Resultaat is dat de gekwalificeerden alleen maar zorgen hoeven te maken over de andere gekwalificeerden en als er evenveel startplaatsen zijn als kwalificaties ben je al helemaal binnen (zoals een Groenewold die toch nog mag starten straks).
Maar elders heeft hij wel mooie tijden laten zien en hij verbetert zich elke maand.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
De personen zonder kwalificatie die derde of vierde zijn geworden zouden wel even top-8 gereden hebben? Nou, Nuis misschien op de 1000, maar die heeft daar in Salt Lake de kans voor gehad en niet gegrepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |