2010 gaatquote:Op zondag 3 januari 2010 18:02 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Gelukkig! Valt 't mee?
Het jaar is pas 3 dagen oud en is voor mij nu al geniaal, om zowel goede als minder goede redenen. Ik heb een paar memorabele nachen gehad met m'n vrienden (verder geen details) en overdag met familie was ook anders dan anders. Ik kan nu eindelijk weer even tot rust komen.
Begint vanmiddag m'n ex op msn te praten dat ze het zo jammer vind wat ze heeft gedaan..En dat ze ons nog wel ziet samenkomen etc. Toen heb ik haar moeten zeggen dat dat niet gaat gebeuren. De rollen zijn nu dus omgekeerd.. maar ik troost d'r wel en mijzelf met de gedachte dat ik nu beter af ben.
2010...
Waar studeer je? Als je in een ouderwetse "studentenstad" gaat wonen zal je sociale leven er waarschijnlijk inderdaad op vooruitgaan, mits je dat zelf ook echt wilt natuurlijk. Op kamers gaan is daarnaast gewoon goed voor je zelfstandigheid. Je ouders kunnen er problemen mee hebben omdat volgens hen de reden niet de juiste is. Maar het gaat niet om het waarom, maar om het resultaat. Op je 21e mag je wel je eigen leven gaan leiden hoor. Go for it man!quote:Op zondag 3 januari 2010 18:06 schreef Snikch het volgende:
Even een algemeen vraagje: Denken jullie dat het slim is om voor mij nu op kamers te gaan?? Ik heb naar mijn gevoel een stuk meer vrijheid en zelfstandigheid nodig als dat ik thuis krijg. De enige reden dat ik de afgelope paar jaar niet op kamers ben gegaan was ook omdat ik dan in de weekenden zou moeten kiezen tussen naar me ouders gaan of naar me ex gaan (op dat moment me vriendin dus).
Dus op kamers gaan zou betekend hebben dat ik minder bij me ex had kunnen zijn want kan het (vooral in het begin) niet maken om opeens helemaal niet meer thuis te komen natuurlijk.
Nu moet ik wel zeggen, me ouders zijn hier zwaar op tegen. Die denken dat ik het ook alleen doe omdat ik me nogsteeds kut voel om me ex en dat ik daarvoor probeer te vluchten ofzo. Althans dat denk ik want er valt niet mee te praten op het moment hier thuis -.-. Maar dat terzijde, ik heb het gevoel dat het mij goed zou doen, heb hier TE weinig vrijheid om te kunnen doen wat ik wil. De paar keer dat ik met vrienden weg ga heb ik het enorm naar me zin maar telkens toestemming vragen en moeten laten weten hoe laat ik ongeveer thuis ben etc etc. (ik weet het, belachelijk voor een gast van 21 maar zo gaat dat hier dus, en sommige hebben het nog veel erger dus ik zal maar niet klagen) vindt ik echt vreselijk!! True, als ik op kamers ga dan kan ik alsnog niet doordeweeks met me vrienden hier afspreken, maar in een leuk studentenhuis leer je misschien ook weer mensen kennen (wat ik uit de ervaringe van andere haal is dat meestal het geval), en daar kan ik toch ook bij studentensportvereniging, etc. etc. Het geeft gewoon een hoop opties die ik hier niet heb.
Nou goed, niet echt met me ex te maken dit (okee het is wel zo dat ik dit niet zou doen als ik nog met me ex had maar dat telt niet) maar aangezien de meeste op dit topic me ondertussen een beetje kennen op dit gebied, zou graag jullie mening horen hierover.
En ook wat ik zou kunnen doen want toen ik het onderwerp hier daarstraks aanspreek was het alleen iets in de trant van 'hou maar op met praten want je doet de afgelope tijd toch al veel te veel dingen die ik helemaal niet slim vindt!!'.. en dat was het zo een beetje. Dus stel ik wil dit toch doorzetten, hier valt echt niet te praten, wat kan ik hiermee doen denken jullie?
Gewoon doen! Er gaat een wereld voor je open als je bij je ouders weg bent. Ik bloeide ook helemaal op. Dat is nu iets meer dan 2,5 jaar geleden en ik ben op m'n 20e uit huis gegaan.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:06 schreef Snikch het volgende:
Even een algemeen vraagje: Denken jullie dat het slim is om voor mij nu op kamers te gaan??...
Dus stel ik wil dit toch doorzetten, hier valt echt niet te praten, wat kan ik hiermee doen denken jullie?
Geniaal, maar ook geniaal slecht wat betreft bepaalde dingen.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
2010 gaatErgo: knallen dus..
![]()
Tenminste, dat is wel de bedoeling...
Zit ik zomaar twee keer hetzelfde filmpje te linken...![]()
Nu al geniaal? Damn, dat doe je goed dan. En je ex heeft spijt....das dan jammer voor d'r.
Dat is dus een beetje het punt. Er kan hier niet normaal gesproken worden over iets waar ze tegen zijn (wil me ouders niet zwart maken, en het is er btw maar één die er tegen is maar dat is de baas in huis zegmaar dus komt op hetzelfde neer). En wat ik al zei, het is niet me bedoeling om aan HUN te ontvluchten, maar wel gewoon om me eigen vrijheid op te zoeken, me eigen weg te gaan, maar wel met hun nogsteeds in mijn leven dus 't is geen 'wegren van huis' verhaal. Zou dus wel wilen dat ze op z'n minst er beetje mee eens zijn. Of in ieder geval niet achter hun rug iets gaan zoeken, ook al vinden ze het geen goed plan wil ik het wel gewoon doen zodat zij er van weten (en zonder dan alleen maar boze blikken te krijgen).quote:Op zondag 3 januari 2010 18:15 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Praat er met je ouders nog een keer over als je dat voor elkaar kan krijgen, maar willen ze dan nog niet luisteren zou ik alsnog uit huis proberen te gaan.
Het is te doen met bijbaantjes, maar je moet niet in een te dure stad wonen.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:45 schreef Barbusse het volgende:
knappe jongen als je als studentje met stufi volledig zelfstandige woonruimte kunt vinden![]()
Met bijbaantjes? Moet je wel een goed betaald bijbaantje zien te vinden. Vooral in de studentensteden is de prijs voor woonruimte, zowel in studentenhuizen als zelfstandig, gewoon ranzig hoog.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:02 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het is te doen met bijbaantjes, maar je moet niet in een te dure stad wonen.
Maar sowieso is een studentenhuis wel gezellig, het is dat ik bijna klaar ben met studeren anders had ik het ook wel overwogen ipv hier te blijven wonen. Aan de andere kant heb ik nu iets voor mezelf en lekker rustig.
Snikch, ik zou het echt doen. Begin volgend schooljaar ofzo op z'n laatstNa kerst zijn er ook een hoop uitvallers bij studies bij de 1ejaars dus misschien kan je nu ook al zoeken!
Ja, het hangt er natuurlijk wel vanaf in welke stad je zit. Als je geluk hebt kan je ook nog eens huursubsidie ontvangen. Gelukkig red ik het wel met een redelijke bijbaan, maar zoals ik al zei.. een studentenhuis is ook niets mis mee.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met bijbaantjes? Moet je wel een goed betaald bijbaantje zien te vinden. Vooral in de studentensteden is de prijs voor woonruimte, zowel in studentenhuizen als zelfstandig, gewoon ranzig hoog.
Als ik jou was zou ik het inderdaad doen.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:06 schreef Snikch het volgende:
Even een algemeen vraagje: Denken jullie dat het slim is om voor mij nu op kamers te gaan?? Ik heb naar mijn gevoel een stuk meer vrijheid en zelfstandigheid nodig als dat ik thuis krijg. De enige reden dat ik de afgelope paar jaar niet op kamers ben gegaan was ook omdat ik dan in de weekenden zou moeten kiezen tussen naar me ouders gaan of naar me ex gaan (op dat moment me vriendin dus).
Dus op kamers gaan zou betekend hebben dat ik minder bij me ex had kunnen zijn want kan het (vooral in het begin) niet maken om opeens helemaal niet meer thuis te komen natuurlijk.
Nu moet ik wel zeggen, me ouders zijn hier zwaar op tegen. Die denken dat ik het ook alleen doe omdat ik me nogsteeds kut voel om me ex en dat ik daarvoor probeer te vluchten ofzo. Althans dat denk ik want er valt niet mee te praten op het moment hier thuis -.-. Maar dat terzijde, ik heb het gevoel dat het mij goed zou doen, heb hier TE weinig vrijheid om te kunnen doen wat ik wil. De paar keer dat ik met vrienden weg ga heb ik het enorm naar me zin maar telkens toestemming vragen en moeten laten weten hoe laat ik ongeveer thuis ben etc etc. (ik weet het, belachelijk voor een gast van 21 maar zo gaat dat hier dus, en sommige hebben het nog veel erger dus ik zal maar niet klagen) vindt ik echt vreselijk!! True, als ik op kamers ga dan kan ik alsnog niet doordeweeks met me vrienden hier afspreken, maar in een leuk studentenhuis leer je misschien ook weer mensen kennen (wat ik uit de ervaringe van andere haal is dat meestal het geval), en daar kan ik toch ook bij studentensportvereniging, etc. etc. Het geeft gewoon een hoop opties die ik hier niet heb.
Nou goed, niet echt met me ex te maken dit (okee het is wel zo dat ik dit niet zou doen als ik nog met me ex had maar dat telt niet) maar aangezien de meeste op dit topic me ondertussen een beetje kennen op dit gebied, zou graag jullie mening horen hierover.
En ook wat ik zou kunnen doen want toen ik het onderwerp hier daarstraks aanspreek was het alleen iets in de trant van 'hou maar op met praten want je doet de afgelope tijd toch al veel te veel dingen die ik helemaal niet slim vindt!!'.. en dat was het zo een beetje. Dus stel ik wil dit toch doorzetten, hier valt echt niet te praten, wat kan ik hiermee doen denken jullie?
Ik zie heel goed wat jullie bedoelen, ben het er ook zeker mee eens. Ga mezelf orienteren op kamers en hoe het precies zit met IB overzetten en inschrijven bij de gemeente e.d. (studeer btw in Eindhoven, genoeg aanbod aan kamers gelukkig voor zover dat ik weet) zodat wanneer het zover is ik zelf alles kan doen en weet waar ik aan begin. Mijn ouders doe ik gewoons tap voor stap inlichten, dus van de week wederom het onderwerp een paar keer naar boven halen tot het bespreekbaar wordt, en wanneer dat dan gebeurd heb ik in ieder geval iets om te laten zien.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:59 schreef achi het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik het inderdaad doen.
Je zult er alleen maar op vooruit gaan met je sociale leven, en je zelfstandigheid.
je ouders zullen je nu misschien inderdaad niet zo willen laten gaan, maar als ze uiteindelijk zien dat je het prima red, dan draaien ze wel bij.
Zelf ben ik 7 jaar ouder dan jij bent, en ik weet nu dat je gewoon spijt krijgt als je niet doet wat je zelf wilt, en zelf leuk vindt, je wordt er er niks minder door, alleen maar beter en sterker.
En voor je het weet wacht je en blijf je wachten tot er een periode voorbij is, en heb je dingen gemist in het leven.
Daarom denk ik dat ik ook in mei of juni op een singel vakantie ga naar azie.
Vindt het nog enorm kut dat het nu uit is met mijn ex,En daar worstel ik ook nog steeds mee.
Maar weet nu uiteindelijk wel door haar hoe het anders kan door haar hoe ik het leven (anders) kan invullen, ook al is het te laat geweest voor onze relatie.
Alleen op vakantie lijkt me in eerste instantie scary as hell, maar weet wel dankzij mijn ex nu uiteindelijk dat dat enge wel mee valt uiteindleijk, en dat je er alleen beter van wordt.
Dus Snikch, ga echt doen wat je zelf wilt, het kan alleen maar beter worden als je je hart volgt, en ook soms dingen doen die je beangstigen.
Balen dat je die meteen binnen krijgt als 2010 nog maar koud begonnen is.. Maar on the other hand; het is nu écht de laatste versie, dus het is nog één keer die stomme papieren doorlezen..quote:Op maandag 4 januari 2010 09:17 schreef JoeBravo het volgende:
zucht, ik begin het jaar ook weer goed...not!
Kreeg zaterdag de laatste versie van de concept scheidingspapieren in huis, maar heb nog niet de moed/energie/etc gehad om ze te gaan lezen, aangezien ik daardoor weer m'n kannie-magnie-wilnie-gevoel te pakken heb
m.a.w.: m'n 1e dip van 2010
ja inderdaad,goed doorlezen,tekenen en een nieuwe start maken. veel sterkte.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:02 schreef Braamyo het volgende:
. En ik hoop voor je dat je die scheiding dit jaar achter je kan laten, zowel op papier alswel emotioneel.
Je staat in elk geval dan al wel steviger in de schoenen, dat je nee zegt.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:57 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik heb zaterdag een gesprek met mijn ex gehad via msn () Hij gaf aan dat hij me mist en spijt heeft van wat er gebeurd is.. En of hij binnenkort mag komen eten. Don't think so! Heb de boel zelf net lekker op de rit en het laatste wat ik dan wil is hem hier over de vloer...
Hmm, heel herkenbaar. Laatste tijd sliep ik beter, rustiger. Als ik spanningen heb of erg met dingen bezig ben in m'n hoofd dan heb ik last van slaapwandelen en praten in m'n slaap. Vooral dat laatste kan erg vermoeiend zijn. Sinds een paar nachten weer last van. En elke keer als ik 's nachts wakker word kijk ik op m'n telefoon, of hij me misschien gesmst heeft..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:09 schreef achi het volgende:
[..]
Je staat in elk geval dan al wel steviger in de schoenen, dat je nee zegt.
Ik heb vannacht weer over haar gedroomd, kan me niet precies herinneren wat , maar het voelde weer zo prettig en vertrouwd aan, en dan wordt je wakker met zo'n leeg gevoel.
Ik dacht dat het al wel wat beter ging, want sinds vorige week woensdag/donderdag voelde ik me een
stuk(je) beter meer zelfvertrouwen, en sliep in 1 x de nacht door.
Nu sinds 2 nachten weer steeds vaak wakker, en dan gelijk haar in mijn kop te hebben.
En overdag weer wat leger voelen.
Zal wel moeten slijten denk ik , ben in elk geval enthousiaster aan het worden voor de reis naar azie.
Heb vant weekend nog we even met haar gemaild, over de spullen die nog bij mij staan.
krijg een beetje vaag het idee dat ze er nu steeds meer moeite mee krijgt, en dat ze wat met d'r zelf in de knoop zit ofzo.
Dan heb ik toch weer het gevoel dat ik haar moet helpen/troosten,wat niet kan en ook niet verstandig is voor mij denk ik.
Ik heb de laatste 1,5 jaar van onze relatie zo mijn best gedaan om hem aan het praten te krijgen over alles eigenlijk. Dat is, helaas, nooit gelukt. Nu kan meneer ineens wel praten, via msn helaas. Rot voor hem dat hij nu in een dip zit en ineens beseft dat hij mij mist. Andersom is dat helaas niet zo en daarom wil ik ook niet dat hij komt eten of wat dan ook. Wil hem ook geen valse hoop geven, het zit er gewoon niet meer in.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:39 schreef Chev het volgende:
Tja het enige wat ik kan zeggen is dat het geen contact zoeken met mijn ex me goed gedaan heeft, zeker sinds ze mij ook lijkt te negeren (al ruim een jaar)
Knap van je Cyntiaa, je beschermt jezelf tegen nieuwe pijn en mogelijke verwijten die hij je zal toezenden misschien?Ik zou dat in ieder geval (ook) niet willen..
Maar het is wel kut!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:16 schreef vosss het volgende:
Ik dacht afgelopen oudjaarsavond nog, dit gaat mijn jaar worden.
In 2009 genoeg zeik meegemaakt, ouders na 40 jaar huwelijk uit elkaar, mn vriendin die weer bij haar ouders gaat wonen, ruzie met mn beste kameraad etc etc.
Wat kan mij nog gebeuren in 2010?
Nouja, bv dat mn contract niet verlengd wordt omdat er simpelweg niet genoeg werk meer is en ik dus vanaf volgende week donderdag op straat sta
Het begint al weer goed zullen we maar zeggen.
Dat beloofd nog wat voor de rest van 2010
Maargoed, dat heeft verder geen zak met mn ex te maken natuurlijk
hmm zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:16 schreef vosss het volgende:
In 2009 genoeg zeik meegemaakt, ouders na 40 jaar huwelijk uit elkaar, mn vriendin die weer bij haar ouders gaat wonen, ruzie met mn beste kameraad etc etc.
Nouja, bv dat mn contract niet verlengd wordt omdat er simpelweg niet genoeg werk meer is en ik dus vanaf volgende week donderdag op straat sta
Net nou het zo lekker ging toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:16 schreef vosss het volgende:
Waarschijnlijk wil ze gewoon alles snel regelen zonder emoties. Je kan het toch niet afsluiten voordat je alles verdeeld hebt. Ik en m'n ex zijn hier ook een tijdje mee bezig geweest. Dat gaat met haat en nijd, maar dat moet nu eenmaal gebeuren. Je kan dat het beste gevoelloos proberen te doen vind ik. Daarna is er altijd nog tijd om erover te praten. Succes!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:26 schreef achi het volgende:
Voel me weer even kut.
Mijn ex heeft gereageerd op de mail wisseling van zaterdag.
Het begon met een mail van mij dat ik de spulletjes graag een keer wou verdelen. In mijn laatste redelijk uitgebreide email heb ik aangegeven hoe ik dacht over sommige dingen, en hoe ik me daar bij voelde.
Stuurt ze nu alleen een klein e-mailtje 3 dagen later terug van hoe ik het dan zie met de spullen vervoeren aangezien ze geen auto heeft. en of het dan niet raar zou zijn als ze bv zat met haar moeder de spullen komt halen omdat we elkaar niet gesproken hebben daarvoor.
Heb er toch wel een kater van dat er helemaal maar dan ook helemaal niet op mijn dingen wordt gereageerd, en dat ik dat wel op haar dingen deed in haar email.
Voelt toch wel echt kut.
Normaal zou ik direct een mail terug sturen, zal nu nog maar even wachten en laten bezinken.
Vind het wel vreemd dat ze wel voorstel om daarna misschien nog een keer thee te drinken om het verder af te sluiten, terwijl ik dat eerst wou doen voor alle spullen opgehaald en verdeeld moesten worden.
Ik wou even dat ik op mijn vakantie zat
* EviL_AleX ziet 2010 al een heel goed jaar wordenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:33 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wil ze gewoon alles snel regelen zonder emoties. Je kan het toch niet afsluiten voordat je alles verdeeld hebt. Ik en m'n ex zijn hier ook een tijdje mee bezig geweest. Dat gaat met haat en nijd, maar dat moet nu eenmaal gebeuren. Je kan dat het beste gevoelloos proberen te doen vind ik. Daarna is er altijd nog tijd om erover te praten. Succes!
Update van mij:
Ik en m'n ex kunnen al redelijk normaal met elkaar omgaan. Ze was hier gisteren en we hebben gepraat en zelfs om dingen gelachen. Ze heeft er nog steeds spijt van dat ze het heeft uitgemaakt en zou het terug willen, maar nu wil ik dat juist niet meer.. Raar hoe zulke dingen kunnen lopen. Eerst stapt zij uit de relatie en nu ik een tijdje op mezelf ben bevalt me dat zo goed dat ik dat voorlopig ook zo ga houden.
Het gevoel van herkenning was er trouwens nog wel volop. Ik zou d'r zo vastgepakt en gezoend hebben, maar ik weet dat het beste is als ik dat niet doe. Ik begin weer gelukkig te raken, dat voel ik.Zonder haar. Misschien kan ik dit topic binnenkort al verlaten, maar als er nog een terugval komt zou dat me ook niet verbazen.
Best ziek snel dat ik me nu al zo goed voel.. een relatie van 6 jaar kapot en ik ben 2 maanden verder pas.. Tip van de dag: Heb vertrouwen in jezelf!En blijf hier posten want dat helpt ook een hoop.
Erg goed om dit te kunnen lezen, je zal ook vast en zeker opgelucht zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:33 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wil ze gewoon alles snel regelen zonder emoties. Je kan het toch niet afsluiten voordat je alles verdeeld hebt. Ik en m'n ex zijn hier ook een tijdje mee bezig geweest. Dat gaat met haat en nijd, maar dat moet nu eenmaal gebeuren. Je kan dat het beste gevoelloos proberen te doen vind ik. Daarna is er altijd nog tijd om erover te praten. Succes!
Update van mij:
Ik en m'n ex kunnen al redelijk normaal met elkaar omgaan. Ze was hier gisteren en we hebben gepraat en zelfs om dingen gelachen. Ze heeft er nog steeds spijt van dat ze het heeft uitgemaakt en zou het terug willen, maar nu wil ik dat juist niet meer.. Raar hoe zulke dingen kunnen lopen. Eerst stapt zij uit de relatie en nu ik een tijdje op mezelf ben bevalt me dat zo goed dat ik dat voorlopig ook zo ga houden.
Het gevoel van herkenning was er trouwens nog wel volop. Ik zou d'r zo vastgepakt en gezoend hebben, maar ik weet dat het beste is als ik dat niet doe. Ik begin weer gelukkig te raken, dat voel ik.Zonder haar. Misschien kan ik dit topic binnenkort al verlaten, maar als er nog een terugval komt zou dat me ook niet verbazen.
Best ziek snel dat ik me nu al zo goed voel.. een relatie van 6 jaar kapot en ik ben 2 maanden verder pas.. Tip van de dag: Heb vertrouwen in jezelf!En blijf hier posten want dat helpt ook een hoop.
of aan haarquote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:17 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
...
ik vind het vervelend dat ALLES mij aan hem doet denken.
Maar volgens mij maakt elkaar helemaal niet meer zien het verwerken wel een stuk moeilijker, dan als je gewoon afscheid kunt nemen en alles eruit gooit tegen elkaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:51 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
* EviL_AleX ziet 2010 al een heel goed jaar worden
Goed bezig!
Ik herken jouw kant van het verhaal, hoewel ik mijn ex niet in levende lijve gesproken heb sinds het uit is. En ik zou niet durven stellen dat ze dezelfde vorm/mate van spijt (zal) hebben. Maar dat geeft niet, ik kan nog altijd goed alleen zijn!
Ik zal je niet adviseren om het contact te verbreken, want ik snap hoe fijn het kan zijn om je ex weer even te zien. Het vervelende is vaak dat, ook al zeg je dat je geen hoop meer hebt, je altijd een soort hoop zal houden, wanneer je haar weer ziet en het gezellig is.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:29 schreef RTuur het volgende:
Het voelt heel vertrouwd om bij haar te zijn en leuke dingen te doen met haar. Regelmatig ben ik direct daarna behoorlijk naar de kloten. We kunnen over de situatie goed praten, en sinds we dat gisteren weer hebben gedaan en ze duidelijk is geweest trek ik het weer even helemaal niet meer. Dan ben ik ten einde raad en weet ik niet hoe ik zonder haar verder kan. Sommige mensen adviseren me om het contact te verbreken om het te verwerken, maar dat zie ik ook niet zitten. Ik mis haar ook als ik niet bij haar ben, en we hebben een goede band. Ze belt me op als ze ergens mee zit, we bespreken alles. Dan kan ik toch niet zomaar het contact verbreken? Ik word daar niet gelukkiger van denk ik :S
Ik ben zeker opgelucht! Hoewel ik altijd wel zaken snel op een rijtje kan zetten heb ik nu mezelf verbaasd. Het is echt snel gegaan. Maar het komt ook door hulp van familie en vriendenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:59 schreef Banaanaapje het volgende:
[..]
Erg goed om dit te kunnen lezen, je zal ook vast en zeker opgelucht zijn.En wat je zegt, hier posten of überhaupt de ervaringen van anderen lezen helpt een hoop.
Goed om te horen! En mooi dat je de eer aan jezelf hebt gehouden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Nog even een klein berichtje, in t vorige topic had ik al mijn frustraties op mijn ex losgelaten. Maandag had ik een nieuwjaarsontbijt, was m gelukkig niet tegen gekomen (zelfde bedrijf) maar moest smiddags onverwacht toch naar zijn werkplek. En toen ik m eenmaal onder ogen kwam.. Bedacht ik me.. Ben ik dáár nou zo kwaad op? Ik voel níets!
Dus heb m smiddags een mail gestuurd met daarin dat ik m t beste wens en oprecht blij ben dat t goed met m gaat en hoop dat hij gelukkig wordt met zijn nieuwe vriendin.
Uiteraard geen reactie gehadMaar t boek is wel gesloten
hoe kan je der zo snel loslaten dan?quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:37 schreef Tarot het volgende:
Het al een paar maanden uit met mijn vriendin waar ik jarenlang een relatie mee heb gehad,maar ik heb er weinig moeite mee
ja. dat.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:17 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
...
ik vind het vervelend dat ALLES mij aan hem doet denken.
Omdat ik altijd heb gevoeld dat ik die andere ex terug wilde.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:40 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..] hoe kan je der zo snel loslaten dan?
ja zo eentje heb ik ook nodig.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:09 schreef Tarot het volgende:
[..]
Omdat ik altijd heb gevoeld dat ik die andere ex terug wilde.
Dat ik niet goed genoeg ben voor haar, want ik was niet bereid om bepaalde dingen op te geven.
Zij heeft iemand nodig die van haar houdt alsof zij de belangrijkste persoon op aarde is.
Weet je dat deze laatste 2 zinnen echt een eye-opener voor mij zijn?quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:09 schreef Tarot het volgende:
[..]
Omdat ik altijd heb gevoeld dat ik die andere ex terug wilde.
Dat ik niet goed genoeg ben voor haar, want ik was niet bereid om bepaalde dingen op te geven.
Zij heeft iemand nodig die van haar houdt alsof zij de belangrijkste persoon op aarde is.
Dank u. Als je mij 'mijn geval' had voorgelegd ergens in de afgelopen paar jaar, dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd. Ik begrijp precies wat je bedoelt en ik denk dat je een goed punt hebt. Je bent ook niet de eerste met dit verhaal.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:32 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ik zal je niet adviseren om het contact te verbreken, want ik snap hoe fijn het kan zijn om je ex weer even te zien. Het vervelende is vaak dat, ook al zeg je dat je geen hoop meer hebt, je altijd een soort hoop zal houden, wanneer je haar weer ziet en het gezellig is.
Ik wist ook niet of ik nu wel of geen contact wilde, maar ik besefte gewoon dat het beter voor me was, om elke vorm van contact te stoppen.
Zou ik liever gezellig bevriend zijn met mn ex? Tuurlijk, maar zolang er nog gevoelens zijn heeft dat gewoon geen zin en ga je haar alleen maar weer missen wanneer je alleen thuis zit.
Je moet haar nu echt gewoon uit je systeem krijgen, als je zou stoppen met roken moet je ook niet constant zo nu en dan nog eens een sigaret nemen, maar gewoon stoppen.
Het klinkt een beetje flauw, die vergelijking, maar het grappige is dat wat je nu hebt, niets meer is dan stuiptrekkingen en een verlangen naar iets wat nooit meer zal zijn.
Laat het los, alleen dan kan je vooruit gaan. Laat haar los en verwerk het alleen.
Ja, wellicht dat het nog veel moeilijker gaat worden, omdat je dan helemaal alleen staat en je haar niet meer ziet, maar het punt is, je was al alleen.
Misschien dat je over een jaar of iets in die richting, wanneer je het allemaal wat beter op een rijtje hebt, of misschien zelfs iemand date, weer eens contact met haar op kan nemen.
Misschien kom je er zelfs wel achter dat je er helemaal geen behoefte meer aan hebt.
Pas dan ben je echt vrij en snap je waarom je het alleen hebt moeten doen.
Succes man.
Hoe bedoel je een eye-opener? Slaat het dan op jou of op je ex?quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:17 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Weet je dat deze laatste 2 zinnen echt een eye-opener voor mij zijn?![]()
Maar toch, ik begrijp niet waarom het nu weer goed gaat tussen mijn ex en mij, en waarom we elkaar niet gewoon opgeven en vergeten. Ik weet wel dat we het zelf doen, maar waarom komt dat van beide kanten..
Op hem. Hij is niet bereid om bepaalde dingen voor mij op te geven, en ik heb gewoon iemand nodig die 100% voor mij gaat. Wie niet? Maar het spreekt me juist aan omdat hij niet iemand is die helemaal voor iets gaat. Dan heb ik het niet alleen over onze relatie, maar zo is hij met alles. Ook in zijn opleiding, werk.. hij maakt vrijwel nooit dingen af waaraan hij begint. Hij mist een stukje doorzettingsvermogen en lef, maar ik weet niet waar dat vandaan komt, dat hij dat niet heeft. Want het is niet op één vlak zo, het is op zoveel vlakken zo. Niet alleen in onze relatie. Maar dat laat me ook wel beseffen dat 't niet iets is wat aan mij zou 'missen', maar dat dat een stukje is wat hij mist in zijn persoonlijkheid.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:14 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een eye-opener? Slaat het dan op jou of op je ex?
Hoe lang gaan jullie eigenlijk met elkaar, ik kan me niet herinneren dat ik dat gelezen heb, anders sorry!
En zolang het van beide kanten komt is het goed toch, of loop je nog steeds tegen dezelfde dingen aan?
Klote voor je man!quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:51 schreef Merziyas het volgende:
Gisteren is er een einde gekomen aan mijn relatie van ruim anderhalf jaar... Het is voor de tweede keer uit gegaan, maar dit keer kwam de klap 10x zo hard aan. vooral omdat ik het niet verwachtte... Hoe een doodnormaal afspraakje om een filmpje te kijken uit kan monden in hevige ruzie, en even later maakt ze het uit met de reden "ik twijfel over mijn gevoelens". Het was wel een moeilijke beslissing, heeft ruim 2,5 uur geduurd, en er kwamen een hele hoop tranen bij kijken. Het punt was dat ze het niet meer zeker wist op de momenten dat wij ruzie hadden. Op leuke momenten was het gevoel wel aanwezig. Eerste keer ging het om soortgelijk reden uit, na 3 maanden kwam ze zelf weer naar mij toe. Toen ging het zo'n 7 maanden goed, en nu is het dus weer uit... Ze wist zelf niet zeker of dit wel de juiste beslissing was, ze zei meerdere keren dat ze niet wist wat ze moest doen en dat ze nog gevoelens voor mij had en nog van me hield. Ik vertelde haar dat ze niet gelijk een beslissing hoefde te nemen, maar dat vond ze niet eerlijk tegenover mij. Eerste keer precies hetzelfde verhaal, maar met minder drama en van te voren eigenlijk zien aankomen, en enkele maanden later zocht zij dus contact op en vertelde ze mij dat ze zeker wist dat ik de ware was en er voor de volle 100% voor wilde gaan.. Niet dus, hele nacht geen oog dichtgedaan.. bah
Lastig, lastig! Maar hij is iig eerlijk en hij heeft duidelijk voor jou gekozen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:41 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Op hem. Hij is niet bereid om bepaalde dingen voor mij op te geven, en ik heb gewoon iemand nodig die 100% voor mij gaat. Wie niet? Maar het spreekt me juist aan omdat hij niet iemand is die helemaal voor iets gaat. Dan heb ik het niet alleen over onze relatie, maar zo is hij met alles. Ook in zijn opleiding, werk.. hij maakt vrijwel nooit dingen af waaraan hij begint. Hij mist een stukje doorzettingsvermogen en lef, maar ik weet niet waar dat vandaan komt, dat hij dat niet heeft. Want het is niet op één vlak zo, het is op zoveel vlakken zo. Niet alleen in onze relatie. Maar dat laat me ook wel beseffen dat 't niet iets is wat aan mij zou 'missen', maar dat dat een stukje is wat hij mist in zijn persoonlijkheid.
We zijn ongeveer een jaar samen (geweest), maar er is een hoop gebeurd. Hij is Turks. Afgelopen zomer hebben zijn ouders hem voorgesteld aan zijn mogelijk toekomstige vrouw (zij wilden hem graag verloven met haar, een Turkse maagd. Zij woont overigens in Turkije.). Maar toen hij terug was in NL en hij mij weer zag kon hij het niet meer. Hij heeft die toekomstige 'verloving' afgeblazen en heeft nu gezeik met haar vader en oom. Logisch. Maar goed, hij kon het dus niet, mistte mij, etc.
Maar ik kon op dat moment niet meer met hem verder na die gebeurtenis. Hij en ik waren nog samen toen hij voorgesteld is aan haar en op dat moment kon hij geen nee zeggen. ( Hij durft niet voor zijn eigen geluk te gaan maar wil graag zijn ouders tevreden stellen/gelukkig maken (stukje opvoeding/cultuur). Ik denk dat hij een beetje het gevoel heeft te 'falen' als hij serieus is met een NL'se vrouw. Terwijl ik vaak zat over de vloer kwam bij hem en zijn ouders en ook als hij er zelf niet bij was.)
Nu hebben we weer contact sinds een tijd en het gaat best oké. Hij is eerlijk tegen me, we hebben soms goede gesprekken (praten is voor ons beiden lastig en voorheen ging dat écht niet), en we doen dingen samen die we nooit samen hebben gedaan, en die stelletjes ook hóren te doen samen.) Maar ik ben zo bang dat er weer zoiets gebeurt als afgelopen zomer.
Ik begrijp dat als ik met hem door ga, dat vertrouwen (de kans) moet (krijgen om te) groeien, maar het zet me wel aan het denken.
Iedereen wil wel iemand die helemaal voor hem gaat, maar je moet elkaar toch ook kunnen steunen als het even wat minder gaat en de aandacht dus meer op jezelf gericht is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
ja ook een eye-opener hierzo. Besef dat ik met niet met minder genoegen MAG nemen.![]()
@maartjeh; die cultuurverschillen snap ik wel, ik weet niet echt een advies aan je geven maar de acceptatie door zijn familie gaat wel moeilijk worden - spreek uit pure ervaring-
je kan ook helemaal voor iemand gaan zonder alles te laten vallen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:23 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
Iedereen wil wel iemand die helemaal voor hem gaat, maar je moet elkaar toch ook kunnen steunen als het even wat minder gaat en de aandacht dus meer op jezelf gericht is.
En wat is helemaal er voor gaan, alles voor 1 persoon laten vallen lijkt me ook niet gezond
Toen heeft hij voor mij gekozen ja, maar dat liet hij niet echt duidelijk merken uit zijn gedrag en ik wilde hem toen niet meer. Maar nu hebben we alles laten rusten een tijdje, en nu ben ik weer net zo gek op hem als toen, alleen moet hij mijn vertrouwen terug zien te winnen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:20 schreef gekkie_ het volgende:
[..]
Lastig, lastig! Maar hij is iig eerlijk en hij heeft duidelijk voor jou gekozen.
Jij alleen kan bepalen of hij het waard is en of je jezelf niet te kort doet.
Maar liefde overwint alles
Dat weet ik. Maar acceptatie van MIJN familie gaat nog moeilijker worden. Mijn ouders zijn er fel op tegen en ik mag hem ook niet meer zien/spreken van hen. Zijn ouders daarintegen vinden het prima als hij met mij omgaat, alleen weten ze niet dat we daadwerkelijk weer met elkaar omgáán. Zijn broer weet het wel en die reageerde goed. Die vroeg ook aan mijn ex waarom hij ruzie met me maakte om de stomste dingen en zei tegen mijn ex (waar ik bij zat) dat het toch duidelijk was dat ik hém wilde en niemand anders.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
ja ook een eye-opener hierzo. Besef dat ik met niet met minder genoegen MAG nemen.![]()
@maartjeh; die cultuurverschillen snap ik wel, ik weet niet echt een advies aan je geven maar de acceptatie door zijn familie gaat wel moeilijk worden - spreek uit pure ervaring-
Dat hij nu opmerkingen maakt zoals 'Ik mis je echt. Ik wil zo graag weer met je samen zijn maar het gaat eigenlijk niet meer..'quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:43 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
maartjeh ik snap het eigelijk niet echt..
hij heeft duidelijk gekozen voor jou ipv verloving ;o
like.. what's the problem ;o
Nee, het betekent dat hij ook even wilt laten merken dat hij moeite heeft met de breuk. Een soort van, kijk ik ben niet compleet gevoelloos.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:47 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Dat hij nu opmerkingen maakt zoals 'Ik mis je echt. Ik wil zo graag weer met je samen zijn maar het gaat eigenlijk niet meer..'
Moet ik maar aannemen dat ik voor hem moet gaan na zo'n opmerking en dat alles dan wel weer goedkomt - en dat 'ie me dus eigenlijk wél wil?
Oké, daar heb je een punt. 2 weken geleden maakte hij een opmerking dat hij 'ook een hart en gevoelens heeft'.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:52 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Nee, het betekent dat hij ook even wilt laten merken dat hij moeite heeft met de breuk. Een soort van, kijk ik ben niet compleet gevoelloos.
Tja ik denk dat hij eruit wilt stappen maar heel veel moeite heeft met het loslaten. Daarnaast klinkt het alsof hij niet als 'de schuldige' uit de relatie wilt stappen maar dat je begrip hebt voor het feit dat hij er ook veel verdriet van heeft. Ik herken het prima omdat ik mij zelf ook zo heb gedragen en niet inzag dat ik het allemaal veel moeilijker maakte dan het hoeft te zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:54 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Oké, daar heb je een punt. 2 weken geleden maakte hij een opmerking dat hij 'ook een hart en gevoelens heeft'.
Maar moet ik dat dan zien als een 'ik ben niet compleet gevoelloos maar klaar is klaar'? Of zou het een hint zijn van 'misschien kunnen we er wél samen uitkomen'. Ik weet het niet, misschien mannenlogica?
Heb ik al eens gedaan, en toen kwam hij na 1,5 maand met hangende pootjes naar me terug. Maar goed, de volgende keer als we alleen zijn dan ga ik hem vragen of we ons samen nog een kans geven, of dat we het hier gewoon bij laten. En als 't 't laatste is, dan wil ik dat wel echt definitief, hoeveel verdriet me dat ook zal (gaan) doen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:58 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Tja ik denk dat hij eruit wilt stappen maar heel veel moeite heeft met het loslaten. Daarnaast klinkt het alsof hij niet als 'de schuldige' uit de relatie wilt stappen maar dat je begrip hebt voor het feit dat hij er ook veel verdriet van heeft. Ik herken het prima omdat ik mij zelf ook zo schofterig heb gedragen en niet inzag dat ik het allemaal veel moeilijker maakte dan het hoeft te zijn.
Ik vind het heel naar voor je en wellicht dat hij eens echt zijn hoofd op een rij zet zodra jij zegt dat jij er gewoon helemaal klaar mee bent en je leven wilt leiden zoals jij dat graag wilt en niet volgens zijn spelregels.
Je zegt het zelf al maar hij moet ook realiseren dat hij niet de enige is die in een relatie zit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:03 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ik kan zo niet aan blijven modderen, blijf maar in hetzelfde cirkeltje draaien terwijl het voor mij heel duidelijk is wat ik wil en voor wie ik wil gaan.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:10 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al maar hij moet ook realiseren dat hij niet de enige is die in een relatie zit.
yay :]quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:33 schreef EviL_AleX het volgende:
Even een update van mij:
Dipjesvrij en ik denk nog nauwelijks aan haar...![]()
Ze is nog wel een paar keer voorgekomen in mijn dromen, maar dat had niet echt een effect op me.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:33 schreef EviL_AleX het volgende:
Even een update van mij:
Ze is nog wel een paar keer voorgekomen in mijn dromen, maar dat had niet echt een effect op me.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:33 schreef EviL_AleX het volgende:
Even een update van mij:
Tsja, dat snap ik ook niet... Ik wilde haar de tijd gunnen om goed na te denken en dan pas een beslissing te nemen, maar het ziet er naar uit dat zij zich door haar emotionele toestand heeft laten leiden en een snelle beslissing heeft genomen. Ik hoop echter niet dat ze later weer spijt krijgt van haar beslissing, want daar heb ik natuurlijk niets aan. Je hebt gelijk over het vertrouwen. De tweede keer had ik er al zoveel moeite mee om het vertrouwen terug te krijgen, en dit heb ik ook enkele keren aan haar verteld dat ze mij daarin de tijd moest gunnen. Eindelijk had ik het vertrouwen en kon ik weer langzaam plannen voor de toekomst, krijg je dit... Ik weet zelf niet hoe ik zou reageren als ze wil dat het weer goedkomt. Het is nu nog te vers om daar een beslissing over te kunnen nemen. Ik wil daar sowieso niet vanuit gaan, dat maakt het verwerken alleen maar moeilijker.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:29 schreef Xfuera het volgende:
[..]
Klote voor je man!maar als ze het niet zeker wist, waarom maakt ze dan direct die beslissing? Ik zou even rustig aan doen en nadenken over wat je zelf wilt. Stel dat het (ooit) nog goedkomt, dan weet je wel dat je geen zekerheid heb over de relatie. Als ze nu twijfelt, dan heb ze dat straks ook nog.. Sterkte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |