Jeej publiekquote:Op zondag 27 december 2009 16:03 schreef Oblivion het volgende:
YEAH! Daar is ze!![]()
Hoe gaan jullie dit aanpakken?
Restaureren? Of wel met oudere bouwmaterialen werken en je eigen zin een beetje doen?
Dat is het voordeel (kuch) wat je hebt, wel een oud huis en je kan het opnieuw indelen, zoals jij wilt.quote:Op zondag 27 december 2009 16:17 schreef siface het volgende:
[..]
Jeej publiek!
Er valt helaas niet meer zoveel te restaureren vrees ik. Alles wat er behouden bleef was zo zwaar beschadigd dat het er echt uit moest. Wacht maar tot je de foto's van de vloeren ziet.
We zijn dus nu heel erg op zoek naar oud bouwmateriaal en nieuwe replica's om nog een beetje een goede middenweg te vinden. Ach het voordeel is wel: we hebben de oorspronkelijke inrichting van de huizen gezien (bij de buren) en dat is echt heel krap: een brede gang die de woonkamer opvreet, dus dat ze die eruit hebben gebroken is wel een voordeel: dan hoeven wij ons niet schuldig te voelen
Simpel antwoord: geen budget!quote:Op zondag 27 december 2009 16:22 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Stomme practische vraag, misschien, maar wat is nou jullie budget voor een epiosche verbouwing als dit?
Ik vraag me altijd af hoe dit soort dingen te betalen zijn. Ik bedoel: eerst koop je dat huis (en dat is -denk ik- al niet goedkoop...) en dan zoiets enorms als deze verbouwing er nog bovenop? Dan moet je toch HEEL veel geld beschikbaar hebben?
Of valt dat wel mee?
Haha, ik ken dat gevoel. Ik ben al dingen aan het kopen die ik de eerste 3 jaar nog niet kan gebruiken (lampenquote:Op zondag 27 december 2009 16:29 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk! Hier vlakbij worden hele oude bouwspulletjes verkocht, altijd leuk om doorheen te lopen, helemaal als je zoiets in je eigen huis kunt stoppen.
Je moet die oude herenhuizen hier in de buurt eens zien: super mooi aan de buitenkant maar aan de binnenkant alleen maar hokjes en onduidelijke kamertjes...quote:Op zondag 27 december 2009 16:19 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat is het voordeel (kuch) wat je hebt, wel een oud huis en je kan het opnieuw indelen, zoals jij wilt.
Die balken bij ons zijn absoluut niet origineel...![]()
Maar passen prima!
quote:Op zondag 27 december 2009 16:31 schreef siface het volgende:
Het handigste is om het zo te plannen dat je die dingen laat doen waardoor je zelf weer een tijdje verder kunt.
We hebben bijvoorbeeld de ramen op de benedenverdieping laten doen zodat we die ruimte zelf af kunnen maken, tegen die tijd kunnen we dan het volgende weer financieren. Zo doen we het een beetje.
Jep we gokken op een jaar of drie. Ach het helpt erg veel als je er een beetje om kan lachen. We zijn beide niet van die luxe-dieren. Stressvol valt wel mee, zolang je niet verwacht dat je alles binnen een paar maanden af hebt. Zeker als je het meeste zelf doet krijg je meer het gevoel dat het vooruit gaat.quote:Op zondag 27 december 2009 16:48 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
![]()
Whoah...maar dan zitten jullie waarschijnlijk dus *jaren* in de verbouwing (ja, dat schreef je al, maar ik dacht dat dat meer was van kleine projectjes hier en daar...niet dat je echt jaren met uitgebroken muren en zo zit)?
Ja, dat is een manier, neem ik aan, maar is dat niet enorm stressvol?
Begrijp me niet verkeerd: respect dat jullie dat zo aanpakken, maar ik zou binnen 6 maanden stapelgek zijn. Geen weekend meer voor mezelf, altijd in de rotzooi...
(Het helpt trouwens niet dat ik zelf totaal niets snap van klussen. Ik kan net een stopcontact plaatsen, and that's it.)
Dat had ik zelf willen doen (heb beeldende kunst gestudeerd, jarenlang met gipsen afgietsels gewerkt), maar helaas is dat technisch problematisch. Dat ronde ornament is vrij grof en op een dergelijke manier overgeschilderd dat er allerlei klodders verf op de decoratie zitten. Die andere (mooie vierkante) heeft hetzelfde probleem. Er is veel verloren gegaan door het veelvuldig verven van het ding. Probleem met die vierkante is dat hij gedeeltelijk in het plafond zit. Als je er een replica van zou maken dan zou je met een rand om het geheel zitten die echt heel lelijk zou zijn. We gaan zeker ornamenten en lijsten op de plafonds plaatsen in dezelfde stijl. Op het moment zijn we op zoek naar bedrijven die mooie hebben. We hebben al een bedrijf gevonden in Harderwijk (Silo 6) waar we eens gaan kijken (lekker ver weg maar goed).quote:Op zondag 27 december 2009 16:50 schreef tim1986 het volgende:
ik zou een stucadoor erbij halen om die ornamenten te restaureren..
vrij duur maar wel een must in dit huis.. als je het goed wilt hebben
en dan gelijk een duplicaat van het ornament maken voor in de eetkamer
Harderwijk, zit ook deze: http://www.het-schippertje.nl/quote:Op zondag 27 december 2009 17:10 schreef siface het volgende:
[..]
Dat had ik zelf willen doen (heb beeldende kunst gestudeerd, jarenlang met gipsen afgietsels gewerkt), maar helaas is dat technisch problematisch. Dat ronde ornament is vrij grof en op een dergelijke manier overgeschilderd dat er allerlei klodders verf op de decoratie zitten. Die andere (mooie vierkante) heeft hetzelfde probleem. Er is veel verloren gegaan door het veelvuldig verven van het ding. Probleem met die vierkante is dat hij gedeeltelijk in het plafond zit. Als je er een replica van zou maken dan zou je met een rand om het geheel zitten die echt heel lelijk zou zijn. We gaan zeker ornamenten en lijsten op de plafonds plaatsen in dezelfde stijl. Op het moment zijn we op zoek naar bedrijven die mooie hebben. We hebben al een bedrijf gevonden in Harderwijk (Silo 6) waar we eens gaan kijken (lekker ver weg maar goed).
Dankjewel, die kende ik nog niet. Oeh mooi, hebben hebben hebbenquote:Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Harderwijk, zit ook deze: http://www.het-schippertje.nl/
quote:Op zondag 27 december 2009 20:25 schreef tim1986 het volgende:
ehm.. eerst de oude lagen er dan wel afhalen he..
een echte stucadoor haalt ook eerst de oude verflagen eraf
en jammer dat je de oude vloer er zo uit hebt gebroken
als je die netjes had verwijderd en genummerd had opgeslagen kon je ze weer terug plaatsen op het osb plaat ( vastspijkeren )
en dan terrazo in de hal
leuk dat je het huis in ori staat wil restaureren maar dan moet je het toch met iets meer beleid doen
maar ok het project is leuk
We laten het helemaal stucen door een stucadoor waarvan we het werk kennen. Hij vertelt ons precies wat we weg moeten halen (inderdaad al het oude stucwerk, klote werk dat dan weer wel).quote:Op zondag 27 december 2009 20:25 schreef tim1986 het volgende:
ehm.. eerst de oude lagen er dan wel afhalen he..
een echte stucadoor haalt ook eerst de oude verflagen eraf
en jammer dat je de oude vloer er zo uit hebt gebroken
als je die netjes had verwijderd en genummerd had opgeslagen kon je ze weer terug plaatsen op het osb plaat
en dan terrazo in de hal
leuk dat je het huis in ori staat wil restaureren maar dan moet je het toch met iets meer beleid doen
maar ok het project is leuk
In Den haag zit http://www.bouwcenterdijkstra.nl/stuccocenter.html waar ze o.a. dit merk verkopen: http://www.oracdecor.comquote:Op zondag 27 december 2009 17:10 schreef siface het volgende:
[..]
Dat had ik zelf willen doen (heb beeldende kunst gestudeerd, jarenlang met gipsen afgietsels gewerkt), maar helaas is dat technisch problematisch. Dat ronde ornament is vrij grof en op een dergelijke manier overgeschilderd dat er allerlei klodders verf op de decoratie zitten. Die andere (mooie vierkante) heeft hetzelfde probleem. Er is veel verloren gegaan door het veelvuldig verven van het ding. Probleem met die vierkante is dat hij gedeeltelijk in het plafond zit. Als je er een replica van zou maken dan zou je met een rand om het geheel zitten die echt heel lelijk zou zijn. We gaan zeker ornamenten en lijsten op de plafonds plaatsen in dezelfde stijl. Op het moment zijn we op zoek naar bedrijven die mooie hebben. We hebben al een bedrijf gevonden in Harderwijk (Silo 6) waar we eens gaan kijken (lekker ver weg maar goed).
Hmmm, daar zitten we idd nog over in dubio.quote:Op maandag 28 december 2009 17:43 schreef R2R het volgende:
Ik heb pas nog op TV gezien bij zo'n commercieel-vol-met-reclameprogramma dat ze het ornament uit het plafond haalden om het na te kunnen maken.
Ook hadden die vaklui een goedje om de verf van het ornament af te krijgen.
Was heel veel werk maar dan had je het daarna wel in originele staat of zo goed als terug.
In dat geval moest dat omdat het huis een rijksmonument was. Dan heb je dus geen keus.
Ja ik weet hetquote:Op dinsdag 29 december 2009 06:11 schreef tim1986 het volgende:
oh nee.. kunstof kozijnen..
maar gelukking wel hele mooie kozijnen..
toch wel lekker om wat zichtwerk al af te hebben.. ofniet?
Jij hebt geluk gehad met al je mooie plafonds en deuren! Heel tof. En elke keer als je weer wat wegbreekt komt er weer een mooie deur ofzo tevoorschijnquote:Op dinsdag 29 december 2009 13:14 schreef Xs2Shanna het volgende:
Jezus! Ik dacht dat ik een bouwval had, maar dit is niks overdreven!
Wat bestaan er toch ook cultuur barbaren, verschrikkelijk. Een meter een plafond verlagen. Leuk dat die ornamentjes er nog onder vandaan kwamen, maar ik vrees dat je er niet veel meer aan hebt.
Hoe hoog is het oorspronkelijke plafond? Ik blijf volgen :d
Jeetje, wat hoog! Ik dacht dat 3.10 al hoog was! Wij verlagen ook in de keuken en badkamer trouwens, ook ongeveer 10 cm, is niks vergeleken met de hoogte in principe.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:59 schreef siface het volgende:
Het plafond is 3,35 hoog, er komt wel een ietsjes verlaagd plafond onder om de leidingen weg te werken maar dat zal niet meer dan 10cm zijn... Tsja, die ornamenten, ik vrees het ergste, gelukkig heb je tegenwoordig mooie replica's.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef maok het volgende:
Succes met klussen, leuk topic om te volgen (de komende jaren)
Vandaar dat het me wel ergens bekend van voorkwam. Ik zit nog net aan de Nederlandse kant maar Antwerpen is een half uurtje / 3 kwartier van me af. Als ik naar de snelweg rijdt (10 minuutjes) dan zit ik namelijk direct op de A16 / E19 naar Antwerpen in België (in Meer namelijk)quote:Op maandag 28 december 2009 19:26 schreef siface het volgende:
@Rallydame: Het is regio Antwerpen. Niet in Antwerpen zelf though, daar hebben we eens naar herenhuizen gekeken maar die waren (naar Belgische begrippen dan) niet te betalen!
Hoiquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:36 schreef huuphuup het volgende:
ooooh meiske waar ben je nóú weer aan begonnen!!wat gaaaaaaaaf zeg!
![]()
![]()
![]()
oh wat een droomhuis wordt dit
ik kom graag een keertje langs voor het betere sloopwerk![]()
en doe T. de groetjes van me!
Het is in Lier (van de Lierse vlaaikesquote:Op zondag 3 januari 2010 09:36 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Vandaar dat het me wel ergens bekend van voorkwam. Ik zit nog net aan de Nederlandse kant maar Antwerpen is een half uurtje / 3 kwartier van me af. Als ik naar de snelweg rijdt (10 minuutjes) dan zit ik namelijk direct op de A16 / E19 naar Antwerpen in België (in Meer namelijk)
En die wil ik dan ook wel ns proberenquote:Op zondag 3 januari 2010 12:45 schreef siface het volgende:
[..]
Het is in Lier (van de Lierse vlaaikes), in de binnenstad. Meer, dat ken ik. In de buurt van Hoogstraten toch?
Jah, leuk! Kan ik eindelijk je kleine meiske eens zienquote:Op zondag 3 januari 2010 14:33 schreef huuphuup het volgende:
Ja doen we langskomen!![]()
sleep ik B. en Amélie ook mee
[..]
En die wil ik dan ook wel ns proberen
thanksquote:Op zondag 3 januari 2010 09:49 schreef Oblivion het volgende:
Oh, jullie gaan snel!![]()
Nog de beste wensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |