abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2009 @ 15:37:20 #1
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76105653
Hoi allemaal,

Sinds een half jaartje zijn wij de 'trotse' bezitters van een burgerswoning in een 13e eeuws stadje in België. Omdat ik een aantal mensen al nieuwsgierig had gemaakt hierbij dan mijn eigen topic .

We weten dat het huis rond 1895 gebouwd is, omdat we kranten hebben gevonden uit die tijd. Helaas hebben de vorige bewoners er een heel mooi jaren 80 huis van gemaakt en werkelijk alle originele elementen eruit gesloopt . Aan ons om het nu terug in de oude stijl te brengen. Lees: ornamenten, wand- en plafondlijsten, antieke lampen etc., maar dan ook weer niet zo dat je oma er direct weer in kan gaan wonen .

We hebben al een hoop gedaan (voornamelijk breken) en zijn dus nu langzaam aan het beginnen met opbouwen. Zo moet er een nieuw trappenhuis komen, dat manlief zelf gaat construeren (handig zo'n meubelmaker in de familie ), er moet overal gestuct worden (gipswanden, isolatie), er komen overal nieuwe ramen, de electriciteit wordt opnieuw aangelegd, de badkamer zal naar een andere kamer verhuisd worden (zit nu in de keuken), de keuken zal volledig verbouwd worden (die gaan we ook zelf maken). Verder: nieuwe vloeren, nieuwe plafonds, verven, daken vernieuwen...

Eigenlijk alles behalve de riolering... En dan te bedenken dat we geen casco-woning wilden kopen omdat ons dat te ingrijpend leek .

Waarschuwing: het gaat een aantal jaren duren, dus ik hoop dat jullie een beetje geduld hebben...

Hier alvast wat foto's van hoe we het huis gekocht hebben (inrichting/meubels van de vorige bewoners vanzelfsprekend)...

De gevel (let op de zwarte platen boven de ramen. Dit waren mdf platen, ivm het verlagen van het plafond, stelletje prutsers )

begane grond

De woonkamer (voorkant huis) Het plafond was een meter verlaagd! Let ook op de 'mooie' zelfgebouwde trap: hier stond voorheen een prachtig trappenhuis

Woonkamer van de andere kant:

De eetkamer (direct achter de woonkamer:

De keuken (achter de eetkamer). De keuken is nog best groot (4.10 x 3.80) alleen hebben ze daar ook de badkamer in gemaakt. Wij gaan de badkamer naar de eerst verdieping verplaatsen, dus dan komt er ruimte voor de keuken vrij:

Detail van de badkamer. Let op de mooie tegeltjes. De rest van de badkamer is van dat ongelakte bruine kurk. Heel hygiënisch ook (je wilt niet weten hoe de vorige bewoners hun badkamer hebben achtergelaten )::

tussenverdieping:

Hier is nog een kleine kamer ( ca. 3 bij 4). Heb ik effe geen foto's van. We zullen hem als inloopkast gebruiken ofzo.

1e verdieping:

2 slaapkamers, waarvan er 1 de badkamer wordt.

De andere ligt aan de voorzijde van het huis (de gehele breedte van het huis):

En dan is er nog de zolder (of hoe wij hem liefdevol noemen: de boomhut, jullie begrijpen waarom):

Een hoop werk aan dus. Waarom we dit in godsnaam hebben gekocht? De ligging is prachtig (een stille straat middenin het historisch centrum vlakbij een oud klooster, tegenwoordig muziekacademie). De sfeer van het huis en alle oude shit die je erin ontdekt (muurankers, kranten).

Ik zal regelmatig foto's posten met de vooruitgang. Alvast bedankt voor het lezen! (meer foto's onderweg).

Groetjes,

Siface

Ps: Had ik al gezegd dat we er al wonen? IK bedoel: Kamperen... We wonen in de eetkamer en slapen op de tussenverdieping. Sinds kort geeft onze douche geen heet water meer .
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_76106010
Mooi hoor!!!! Leuk thema ook .
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 27 december 2009 @ 15:48:12 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_76106046
Dit ga ik volgen.
Je moeder is een hamster
pi_76106097
Duidelijke tvp. Mooi huis!
pi_76106497
tvp, met intresse
  zondag 27 december 2009 @ 16:01:58 #6
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76106523
En hier alvast wat foto's van ons sloopwerk.

Eerst de verschrikkelijke verlaagde plafonds eruit. De woonkamer:

Ze hadden gipsplaten een meter onder het plafond gehangen, er 2 cm overheen gestuct en afgewerkt met van die structuur zooi en houten latjes. We zijn er 2 dagen zoet mee geweest.

En dit zat er onder de gipsplaten:

Die constructie was bizar. Je kon er zo met z'n tienen op gaan staan springen. En dat voor een plafond . Let ook op het mooie behang. Ik zou een apart topic kunnen beginnen voor behangetjes door de jaren heen.

En toen kwamen de ornamenten tevoorschijn:

Die verwarmingsbuizen zaten er dwars doorheen (wat helemaal niet nodig was) . En ja dat plafond is roze (zoals de helft van het huis. De andere helft is blauw of bruin of paars ).

En zo hadden ze de bovenlichten van de ramen gefixed:

Blijkbaar hadden ze de steunbinten van de muren (de huiskamer bestond voorheen uit 2 kamers) niet voldoende opgehoogd, dus de volgende stap: een aannemer de I-profielen laten ophogen:

Hele zooitje stutten en breken maar:

Wat de nodige zooi gaf (mind you: onze tijdelijke huiskamer was achter dat plastic zeil):

Resultaat dankzij de hardwerkende aannemer( ):

Ondertussen gingen wij door met breken (overal door het hele huis schrootjes), De eetkamer:

Muurtje uit 1895: stenen losjes gestapeld:

En nog effe foto's zoeken. Straks meer...
64= Monoton + Minimal
pi_76106574
YEAH! Daar is ze!

Hoe gaan jullie dit aanpakken?
Restaureren? Of wel met oudere bouwmaterialen werken en je eigen zin een beetje doen?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 27 december 2009 @ 16:07:20 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_76106674
Wat een werk heej.
Je moeder is een hamster
pi_76106688
TVP! Geniaal topic
pi_76106712
tvp
  zondag 27 december 2009 @ 16:17:47 #11
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76106981
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:03 schreef Oblivion het volgende:
YEAH! Daar is ze!

Hoe gaan jullie dit aanpakken?
Restaureren? Of wel met oudere bouwmaterialen werken en je eigen zin een beetje doen?
Jeej publiek !

Er valt helaas niet meer zoveel te restaureren vrees ik. Alles wat er behouden bleef was zo zwaar beschadigd dat het er echt uit moest. Wacht maar tot je de foto's van de vloeren ziet .

We zijn dus nu heel erg op zoek naar oud bouwmateriaal en nieuwe replica's om nog een beetje een goede middenweg te vinden. Ach het voordeel is wel: we hebben de oorspronkelijke inrichting van de huizen gezien (bij de buren) en dat is echt heel krap: een brede gang die de woonkamer opvreet, dus dat ze die eruit hebben gebroken is wel een voordeel: dan hoeven wij ons niet schuldig te voelen
64= Monoton + Minimal
pi_76107050
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:17 schreef siface het volgende:

[..]

Jeej publiek !

Er valt helaas niet meer zoveel te restaureren vrees ik. Alles wat er behouden bleef was zo zwaar beschadigd dat het er echt uit moest. Wacht maar tot je de foto's van de vloeren ziet .

We zijn dus nu heel erg op zoek naar oud bouwmateriaal en nieuwe replica's om nog een beetje een goede middenweg te vinden. Ach het voordeel is wel: we hebben de oorspronkelijke inrichting van de huizen gezien (bij de buren) en dat is echt heel krap: een brede gang die de woonkamer opvreet, dus dat ze die eruit hebben gebroken is wel een voordeel: dan hoeven wij ons niet schuldig te voelen
Dat is het voordeel (kuch) wat je hebt, wel een oud huis en je kan het opnieuw indelen, zoals jij wilt.
Die balken bij ons zijn absoluut niet origineel...
Maar passen prima!
  zondag 27 december 2009 @ 16:22:04 #13
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_76107137
Stomme practische vraag, misschien, maar wat is nou jullie budget voor een epische verbouwing als dit?

Ik vraag me altijd af hoe dit soort dingen te betalen zijn.
Ik bedoel: eerst koop je dat huis (en dat is -denk ik- al niet goedkoop...) en dan zoiets enorms als deze verbouwing er nog bovenop? Dan moet je toch HEEL veel geld beschikbaar hebben?

Of valt dat wel mee?
Just curious.

[ Bericht 14% gewijzigd door Pundit_wannabe op 27-12-2009 16:27:41 ]
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_76107368
Wat leuk! Hier vlakbij worden hele oude bouwspulletjes verkocht, altijd leuk om doorheen te lopen, helemaal als je zoiets in je eigen huis kunt stoppen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 27 december 2009 @ 16:31:53 #15
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76107438
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:22 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Stomme practische vraag, misschien, maar wat is nou jullie budget voor een epiosche verbouwing als dit?
Ik vraag me altijd af hoe dit soort dingen te betalen zijn. Ik bedoel: eerst koop je dat huis (en dat is -denk ik- al niet goedkoop...) en dan zoiets enorms als deze verbouwing er nog bovenop? Dan moet je toch HEEL veel geld beschikbaar hebben?
Of valt dat wel mee?
Simpel antwoord: geen budget!

Eigenlijk hadden we het huis gezien en konden we het betalen met nog wat geld over, maar geen enorme bedragen. Het broodnodige hebben we eerst laten doen (een nieuwe verwarmingsketel, ramen op de benedenverdieping, elektriciteit) en dan ga je verder en doe je weer iets als je weer wat geld hebt. Het handigste is om het zo te plannen dat je die dingen laat doen waardoor je zelf weer een tijdje verder kunt.

We hebben bijvoorbeeld de ramen op de benedenverdieping laten doen zodat we die ruimte zelf af kunnen maken, tegen die tijd kunnen we dan het volgende weer financieren. Zo doen we het een beetje.

Ja je hebt ook mensen met een gigantisch budget. LIjkt me heerlijk, maar helaas. Voorwaarde is wel dat je een beetje in de rotzooi kan leven.
64= Monoton + Minimal
pi_76107504
tvp
  zondag 27 december 2009 @ 16:35:42 #17
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76107577
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:29 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk! Hier vlakbij worden hele oude bouwspulletjes verkocht, altijd leuk om doorheen te lopen, helemaal als je zoiets in je eigen huis kunt stoppen.
Haha, ik ken dat gevoel. Ik ben al dingen aan het kopen die ik de eerste 3 jaar nog niet kan gebruiken (lampen ).
64= Monoton + Minimal
pi_76107606
Ha, leuk topic om te volgen! Heb altijd veel bewondering voor mensen die aan zo'n enorm project beginnen.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  zondag 27 december 2009 @ 16:39:16 #19
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76107729
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:19 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dat is het voordeel (kuch) wat je hebt, wel een oud huis en je kan het opnieuw indelen, zoals jij wilt.
Die balken bij ons zijn absoluut niet origineel...
Maar passen prima!
Je moet die oude herenhuizen hier in de buurt eens zien: super mooi aan de buitenkant maar aan de binnenkant alleen maar hokjes en onduidelijke kamertjes...

Die balken en palen bij jullie zijn inderdaad geweldig, past perfect bij het geheel.
64= Monoton + Minimal
  zondag 27 december 2009 @ 16:48:08 #20
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_76108041
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:31 schreef siface het volgende:
Het handigste is om het zo te plannen dat je die dingen laat doen waardoor je zelf weer een tijdje verder kunt.

We hebben bijvoorbeeld de ramen op de benedenverdieping laten doen zodat we die ruimte zelf af kunnen maken, tegen die tijd kunnen we dan het volgende weer financieren. Zo doen we het een beetje.

Whoah...maar dan zitten jullie waarschijnlijk dus *jaren* in de verbouwing (ja, dat schreef je al, maar ik dacht dat dat meer was van kleine projectjes hier en daar...niet dat je echt jaren met uitgebroken muren en zo zit)?
Ja, dat is een manier, neem ik aan, maar is dat niet enorm stressvol?

Begrijp me niet verkeerd: respect dat jullie dat zo aanpakken, maar ik zou binnen 6 maanden stapelgek zijn. Geen weekend meer voor mezelf, altijd in de rotzooi...
(Het helpt trouwens niet dat ik zelf totaal niets snap van klussen. Ik kan net een stopcontact plaatsen, and that's it. )
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_76108108
ik zou een stucadoor erbij halen om die ornamenten te restaureren..
vrij duur maar wel een must in dit huis.. als je het goed wilt hebben
en dan gelijk een duplicaat van het ornament maken voor in de eetkamer
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
  zondag 27 december 2009 @ 16:55:18 #22
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76108283
En toen haalde ik het tapijt uit alle kamers en kwamen deze vloeren tevoorschijn (ze zijn nu nat van de terpentine, gelakt zouden ze er ongeveer zo uitzien):

Jeeej, dachten we. Totdat we de gaten zagen die waren gemaakt voor de schoorstenen van de openhaard in iederen kamer (de marmeren schouwen die de vorige bewoners vakkundig hadden weggesloopt , auwauw). Verder bleken alle vloeren op alle mogelijke manieren af te lopen, krom te staan en weet ik het. Toen ze ook nog bleken te kraken en op sommige plekken onveilig bleken te zijn hebben we ze er met pijn in ons hart uitgesloopt:

Vervolgens zijn er nieuwe binten geplaatst en is er een OSB vloer overheen gegaan op de hele eerste verdieping.

Later komt er in het hele huis toch een (liefs antieke) houten vloer dus dan krijg je ongeveer hetzelfde maar stabieler.
64= Monoton + Minimal
  zondag 27 december 2009 @ 16:59:01 #23
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76108407
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:48 schreef Pundit_wannabe het volgende:

[..]

Whoah...maar dan zitten jullie waarschijnlijk dus *jaren* in de verbouwing (ja, dat schreef je al, maar ik dacht dat dat meer was van kleine projectjes hier en daar...niet dat je echt jaren met uitgebroken muren en zo zit)?
Ja, dat is een manier, neem ik aan, maar is dat niet enorm stressvol?

Begrijp me niet verkeerd: respect dat jullie dat zo aanpakken, maar ik zou binnen 6 maanden stapelgek zijn. Geen weekend meer voor mezelf, altijd in de rotzooi...
(Het helpt trouwens niet dat ik zelf totaal niets snap van klussen. Ik kan net een stopcontact plaatsen, and that's it. )
Jep we gokken op een jaar of drie. Ach het helpt erg veel als je er een beetje om kan lachen. We zijn beide niet van die luxe-dieren. Stressvol valt wel mee, zolang je niet verwacht dat je alles binnen een paar maanden af hebt. Zeker als je het meeste zelf doet krijg je meer het gevoel dat het vooruit gaat.

Maar het moet inderdaad wel je ding zijn.
64= Monoton + Minimal
pi_76108431
Wat een klus!! Dit ga ik volgen, het wordt vast heel mooi
#geen
  zondag 27 december 2009 @ 17:10:32 #25
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76108764
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:50 schreef tim1986 het volgende:
ik zou een stucadoor erbij halen om die ornamenten te restaureren..
vrij duur maar wel een must in dit huis.. als je het goed wilt hebben
en dan gelijk een duplicaat van het ornament maken voor in de eetkamer
Dat had ik zelf willen doen (heb beeldende kunst gestudeerd, jarenlang met gipsen afgietsels gewerkt), maar helaas is dat technisch problematisch. Dat ronde ornament is vrij grof en op een dergelijke manier overgeschilderd dat er allerlei klodders verf op de decoratie zitten. Die andere (mooie vierkante) heeft hetzelfde probleem. Er is veel verloren gegaan door het veelvuldig verven van het ding. Probleem met die vierkante is dat hij gedeeltelijk in het plafond zit. Als je er een replica van zou maken dan zou je met een rand om het geheel zitten die echt heel lelijk zou zijn. We gaan zeker ornamenten en lijsten op de plafonds plaatsen in dezelfde stijl. Op het moment zijn we op zoek naar bedrijven die mooie hebben. We hebben al een bedrijf gevonden in Harderwijk (Silo 6) waar we eens gaan kijken (lekker ver weg maar goed).

[ Bericht 0% gewijzigd door siface op 27-12-2009 17:20:27 ]
64= Monoton + Minimal
pi_76108832
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:10 schreef siface het volgende:

[..]

Dat had ik zelf willen doen (heb beeldende kunst gestudeerd, jarenlang met gipsen afgietsels gewerkt), maar helaas is dat technisch problematisch. Dat ronde ornament is vrij grof en op een dergelijke manier overgeschilderd dat er allerlei klodders verf op de decoratie zitten. Die andere (mooie vierkante) heeft hetzelfde probleem. Er is veel verloren gegaan door het veelvuldig verven van het ding. Probleem met die vierkante is dat hij gedeeltelijk in het plafond zit. Als je er een replica van zou maken dan zou je met een rand om het geheel zitten die echt heel lelijk zou zijn. We gaan zeker ornamenten en lijsten op de plafonds plaatsen in dezelfde stijl. Op het moment zijn we op zoek naar bedrijven die mooie hebben. We hebben al een bedrijf gevonden in Harderwijk (Silo 6) waar we eens gaan kijken (lekker ver weg maar goed).
Harderwijk, zit ook deze: http://www.het-schippertje.nl/

zondag 27 december 2009 @ 17:14:40 #27
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76108890
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Harderwijk, zit ook deze: http://www.het-schippertje.nl/

Dankjewel, die kende ik nog niet. Oeh mooi, hebben hebben hebben
64= Monoton + Minimal
  zondag 27 december 2009 @ 17:17:57 #28
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76108983
oeps, foutje
64= Monoton + Minimal
pi_76109089
Wat hebben de vorige bewoners dit huis aangedaan .

Maar erg knap dat je door alle verbouwingen heen kunt kijken en een eindresultaat voor ogen hebt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 december 2009 @ 17:46:24 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76109802
Wat zonde van al die mooie details die ze verkloot hebben Mooi huis, ik ben erg benieuwd wat jullie er uiteindelijk van gaan maken!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76111295
Leuk leuk leuk dit! Ik ben ook publiek!
  zondag 27 december 2009 @ 18:36:40 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76111429
Oh! Mooi project .
pi_76111649
Nou ben benieuwd!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76113646
Lijkt me de moeite van het meekijken waard!
Succes!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_76115297
ehm.. eerst de oude lagen er dan wel afhalen he..
een echte stucadoor haalt ook eerst de oude verflagen eraf

en jammer dat je de oude vloer er zo uit hebt gebroken
als je die netjes had verwijderd en genummerd had opgeslagen kon je ze weer terug plaatsen op het osb plaat
en dan terrazo in de hal

leuk dat je het huis in ori staat wil restaureren maar dan moet je het toch met iets meer beleid doen

maar ok het project is leuk
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_76115396
quote:
Op zondag 27 december 2009 20:25 schreef tim1986 het volgende:

als je die netjes had verwijderd en genummerd had opgeslagen kon je ze weer terug plaatsen op het osb plaat ( vastspijkeren )
en dan terrazo in de hal

leuk dat je het huis in ori staat wil restaureren maar dan moet je het toch met iets meer beleid doen

SuperwormJim:
pi_76115408
gover alweer
SuperwormJim:
  zondag 27 december 2009 @ 20:57:20 #38
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76116486
quote:
Op zondag 27 december 2009 20:25 schreef tim1986 het volgende:

als je die netjes had verwijderd en genummerd had opgeslagen kon je ze weer terug plaatsen op het osb plaat
en dan terrazo in de hal

We laten het helemaal stucen door een stucadoor waarvan we het werk kennen. Hij vertelt ons precies wat we weg moeten halen (inderdaad al het oude stucwerk, klote werk dat dan weer wel).

We hebben de vloer nog proberen te behouden (hebben nog wel wat planken). Probleem was dat die planken zo verdord/droog/aangevreten waren door houtkever dat je ze er nooit heel uit kreeg (dat en de spijkers van 8cm lang om de 3 cm ). Houtkever is een bitch. Dus tsja dan hou je net genoeg planken over voor een halletje en de overloop en heb je een compleet andere houten vloer in de rest van het huis. Bij de buren was het hout er net zo aan toe, wat zou kunnen verklaren waarom de trappen eruit waren gesloopt bij ons. De buurvrouw was al door haar trap gezakt...

We hebben trouwens niet het idee gehad om het huis te restaureren, daarvoor is er niet genoeg meer over. Plan is om gewoon bouwmaterialen uit dezelfde tijd (of afgietsels ervan) te gebruiken. Helemaal historisch correct gaat het ook niet zijn...
64= Monoton + Minimal
pi_76116792
Een hele vette tvp

Dit ga ik ongetwijfeld met heel veel plezier volgen
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_76116892
tvp, mooi project!
pi_76117026
Zoww flinke klus, maar jullie wonen de verbouwingstijd elders (of heb ik er overheen gelezen?).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 27 december 2009 @ 21:12:38 #42
11102 knep
Mountainfreak
pi_76117068
Zwaar benieuwd hoe dit gaat verlopen, derhalve een tvp . Veel succes gewenst .
  zondag 27 december 2009 @ 21:41:30 #43
215 misterDre
Paint it black!
pi_76118240
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:10 schreef siface het volgende:

[..]

In Den haag zit http://www.bouwcenterdijkstra.nl/stuccocenter.html waar ze o.a. dit merk verkopen: http://www.oracdecor.com

Succes met de verbouwing
pi_76119911
leuk!!!

haha die google-ads!! container huren? hihi

maareh tvptje van mien!
  zondag 27 december 2009 @ 22:18:50 #45
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76120124
tvp
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  maandag 28 december 2009 @ 07:50:33 #46
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_76130443
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:59 schreef siface het volgende:

[..]

Jep we gokken op een jaar of drie.
MMach bellen, die verveelt zich 1,5 jaar, is het dan ook af in die tijd
[_] <- Sign here
  maandag 28 december 2009 @ 11:19:23 #47
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_76133594
Wat een klus
Maar als ik nu een beetje lees wat jullie van plan zijn dan gaat het zeker mooi worden.
Ik haak aan en blijf mee kijken.
Waar in België is het? Of heb ik daar overheen gelezen?
pi_76133898
Top topic! Wat een klus, ik vond het in mijn nieuwe huis al veel werk om tapijt van de trap te krabben en hem opnieuw te verven haha
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_76148007
Ik heb pas nog op TV gezien bij zo'n commercieel-vol-met-reclameprogramma dat ze het ornament uit het plafond haalden om het na te kunnen maken.
Ook hadden die vaklui een goedje om de verf van het ornament af te krijgen.
Was heel veel werk maar dan had je het daarna wel in originele staat of zo goed als terug.
In dat geval moest dat omdat het huis een rijksmonument was. Dan heb je dus geen keus.
pi_76149311
Goed werk
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')