abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76088490
Hoi

Ik wil maandag een nieuwe telefoon halen, heb alleen niet echt verstand van wat nou wel en niet goed is..
Ik weet dat de N97 en iPhone erg populair zijn op dit moment (of weet ik dit verkeerd? ) maar ik vroeg me af of er intussen een 'betere' optie is als één van deze twee; En tussen deze twee welke is de betere?
  zaterdag 26 december 2009 @ 22:33:51 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_76088502
De n900

Nokia N900
Nokia N900 #2

Als je het geld er voor over hebt zou ik die nemen
pi_76088527
HTC HD2
pi_76088537
Wat wil je ermee kunnen/gaan doen?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2009 22:35:10 ]
  zaterdag 26 december 2009 @ 22:37:59 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_76088614
iphone is overrated, nokia tegenwoordig pruts. HTC is het merk van het moment. HD2 of als je wilt mailen de touch pro 2.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_76088632
HTC HD2 zou ik zeggen.
  zaterdag 26 december 2009 @ 22:42:46 #7
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_76088762
Je hebt de HTC touch en de google phone (binnenkort).
En dan heb je altijd nog de blackberries.

Heb je bijzondere eisen aan het toestel?
Nadeel van de iphone lijkt me dat bijna alle software die je erop kunt zetten van apple afkomstig moet zijn, tenzij je hem bluejackt (maar dan verloopt ook de garantie). Verder is het wel gebruiksvriendelijk.
Nokia vind ik meer een telefoon die er hip uitziet en ook wel wat kan, maar veel op hip zijn gericht is.
HTC en google hebben toestellen die erg makkelijk aan te passen zijn.
Blackberries heb ik niet zoveel ervaring mee.
Jesus hates you.
pi_76088783
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:34 schreef zarGon het volgende:
Wat wil je ermee kunnen/gaan doen?
Forummen, gebruik van internet algemeen.. als ik een filmpje op bijv youtube wil zien dan wil ik dat ook kunnen.
Bellen/smsen haha that's about it denk ik.
pi_76088883
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:42 schreef Hondenbrokken het volgende:
Je hebt de HTC touch en de google phone (binnenkort).
En dan heb je altijd nog de blackberries.

Heb je bijzondere eisen aan het toestel?
Nadeel van de iphone lijkt me dat bijna alle software die je erop kunt zetten van apple afkomstig moet zijn, tenzij je hem bluejackt (maar dan verloopt ook de garantie). Verder is het wel gebruiksvriendelijk.
Nokia vind ik meer een telefoon die er hip uitziet en ook wel wat kan, maar veel op hip zijn gericht is.
HTC en google hebben toestellen die erg makkelijk aan te passen zijn.
Blackberries heb ik niet zoveel ervaring mee.
blackberry's zijn imho meer voor zakelijk gebruik en niet echt voor persoonlijk gebruik van wege de BB email functionaliteit en de enterprise opties op het apparaat
pi_76088905
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:43 schreef fiaflai het volgende:

[..]

Forummen, gebruik van internet algemeen.. als ik een filmpje op bijv youtube wil zien dan wil ik dat ook kunnen.
Kan je dan niet beter een netbook kopen en een oude Nokia mobiel erbij om te bellen?
pi_76088935
quote:

[..]

Dan duidelijk de iPhone.
pi_76088947
En als je een nerd bent iets met Windows mobile erop...
pi_76088961
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kan je dan niet beter een netbook kopen en een oude Nokia mobiel erbij om te bellen?
Nope moet een telefoon zijn
pi_76088988
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:48 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dan duidelijk de iPhone.
HD2 lijkt me geschikter...
sneller, functionaliteit is gelijk of beter, de harware is veel beter..
pi_76088991
quote:

[..]

Dan zou ik als ik jou was geen Nokia nemen. (Ik heb geen idee hoe de N900 is in gebruik, maar de N97 is gewoon een kuttelefoon.)

Ik zou je een iPhone of een telefoon met Android aanraden. Windows Mobile en Symbian raad ik je af. De HTC HD2 lijkt op papier een zeer goede telefoon, maar er draait Windows Mobile op. Niet dat het dan per definitie slecht is, maar het is wel een nadeel.

Sowieso zou ik even langs de winkels gaan en de telefoons in het echt even zien/gebruiken.
pi_76089015
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:50 schreef mschol het volgende:

[..]

HD2 lijkt me geschikter...
sneller, functionaliteit is gelijk of beter, de harware is veel beter..
Als het aan de hardware lag, had de iPhone veel en veel minder concurrentie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2009 22:52:24 ]
pi_76089073
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dan zou ik als ik jou was geen Nokia nemen. (Ik heb geen idee hoe de N900 is in gebruik, maar de N97 is gewoon een kuttelefoon.)

Ik zou je een iPhone of een telefoon met Android aanraden. Windows Mobile en Symbian raad ik je af. De HTC HD2 lijkt op papier een zeer goede telefoon, maar er draait Windows Mobile op. Niet dat het dan per definitie slecht is, maar het is wel een nadeel.

Sowieso zou ik even langs de winkels gaan en de telefoons in het echt even zien/gebruiken.
Hmm ik heb inderdaad zoiets van geen nokia.. na aanleiding van de reacties op forum twijfel ik tussen de HTC HD2 en iPhone; de HTC HD2 kende ik nog niet; Ik ga maandag zoiezo even naar de winkels om te kijken; ik zit nu ook te kijken naar htc hd2 en iphone reviews en welke beter is e.d.

bedankt voor de reacties allemaal!
  zaterdag 26 december 2009 @ 22:54:28 #18
238641 Hondenbrokken
pi_76089126
quote:

[..]

Bellen/sms-en kan altijd.
Forummen en internetten kunnen de nieuwere wel.
Bij veel modellen kun je kiezen tussen een fysiek of schermtoetsenbord? Maar een schermtoesenbord begint steeds populairder te worden.
De nieuwere htc's kunnen youtube afspelen, maar de kwaliteit daarvan vind ik niet al te best.
Jesus hates you.
pi_76089127
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als het aan de hardware lag, had de iPhone veel en veel minder concurrentie.
daarmee wil je zeggen dat de iPhone goeie hardware had?
pi_76089140
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:52 schreef fiaflai het volgende:

[..]

Hmm ik heb inderdaad zoiets van geen nokia.. na aanleiding van de reacties op forum twijfel ik tussen de HTC HD2 en iPhone; de HTC HD2 kende ik nog niet; Ik ga maandag zoiezo even naar de winkels om te kijken; ik zit nu ook te kijken naar htc hd2 en iphone reviews en welke beter is e.d.

bedankt voor de reacties allemaal!
Als je de iPhone zou willen halen, zou je misschien tot juli 2010 kunnen wachten, in verband met een nieuwe(re) versie.
pi_76089179
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:54 schreef mschol het volgende:

[..]

daarmee wil je zeggen dat de iPhone goeie hardware had?
Daarmee wil ik zeggen dat niet alles aan de hardware ligt. (Veel en veel minder concurrentie omdat het op papier een zwakkere telefoon is qua hardware. Maar juist door zaken als gebruikersgemak is de ervaring met de telefoon veel prettiger dan telefoons die op papier beter zijn.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2009 23:00:42 ]
pi_76089216
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Daarmee wil ik zeggen dat niet alles aan de hardware ligt. (Veel en veel minder concurrentie omdat het op papier een zwakkere telefoon is qua hardware. Maar juist door zaken als gebruikersgemak is de ervaring met het telefoon veel beter.)
euhmm... juist de HD2 wordt momenteel als 1 van de zwaarste telefoons beschikbaar neergezet, hardware technisch...
de Iphone zelf was/is pure prut als het op hardware aankomt wat ik begrepen heb uit diverse reviews
pi_76089303
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je de iPhone zou willen halen, zou je misschien tot juli 2010 kunnen wachten, in verband met een nieuwe(re) versie.
Moet echt maandag gebeuren

Ik denk dat ik voor de HTC HD2 ga nog even in real zien hoe die is maar gebaseerd op

lijkt het me een veel beter keuze als iphone
pi_76089313
Hardware is prut? Dat ding is retesnel, je kan er mooie games op spelen (mocht je dat willen ). Ik zie het punt niet zo hoor, wat een gezeur.
  zaterdag 26 december 2009 @ 23:02:36 #25
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_76089314
@mschol: dan lees je de verkeerde reviews denk ik.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_76089317
De HD2 TS is meer geschikt als je meer wilt tweaken.

Wil je het beste gebruikersgemak en een toestel wat je binnen een paar uur onder de knie heb dan ga voor de Iphone 3GS.

Hoe kom ik op deze mening uit? Ik heb zelf de Iphone en heb nog nooit zo genoten van een mobiel toestel!
Een vriend van me heeft de HD 2 en daar kan je weer meer zelf uitvogelen en duurt een stuk langer eer je het toestel
eigen bent......is maar wat je zelf wil!

Tevens heb ik ook goede reviews gelezen van de Motorola Milestone( in Us de Droid genoemd;)) en dat is weer het beste Android toestel van nu....keuze zat dus in de smartphonewereld ts!

[ Bericht 0% gewijzigd door svenistheman op 26-12-2009 23:05:20 (-) ]
pi_76089327
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:58 schreef mschol het volgende:

[..]

euhmm... juist de HD2 wordt momenteel als 1 van de zwaarste telefoons beschikbaar neergezet, hardware technisch...
de Iphone zelf was/is pure prut als het op hardware aankomt wat ik begrepen heb uit diverse reviews
Wat hardware betreft is de HTC HD2 een veel betere telefoon. Dat is een feit. Maar het gaat niet alleen om de hardware. Wat heb je aan een telefoon die veel kan, maar tijdens het gebruiken ervan niet prettig is?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2009 23:03:40 ]
  zondag 27 december 2009 @ 00:28:41 #28
238641 Hondenbrokken
pi_76091367
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 23:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat hardware betreft is de HTC HD2 een veel betere telefoon. Dat is een feit. Maar het gaat niet alleen om de hardware. Wat heb je aan een telefoon die veel kan, maar tijdens het gebruiken ervan niet prettig is?
Om met een HTC om te kunnen gaan, hoef je heus geen whizzkid te zijn.
Het heeft alleen meer functies om je telefoon te customizen en sommige mensen maken daar geen gebruik van en andere wel.
Verder zeg ik niet dat een iphone en een htc even prettig werken. Op een schermtoetsenbord van een Iphone is het makkelijker om een toets aan te tikken, maar op een htc, krijg je bij elke toets die je indrukt feedback door middel van een trilling.
Jesus hates you.
pi_76091543
quote:
Op zondag 27 december 2009 00:28 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Om met een HTC om te kunnen gaan, hoef je heus geen whizzkid te zijn.
Het heeft alleen meer functies om je telefoon te customizen en sommige mensen maken daar geen gebruik van en andere wel.
Verder zeg ik niet dat een iphone en een htc even prettig werken. Op een schermtoetsenbord van een Iphone is het makkelijker om een toets aan te tikken, maar op een htc, krijg je bij elke toets die je indrukt feedback door middel van een trilling.
Wat kun je customizen op een HTC dat niet op een iPhone kan? Tactile feedback heb je ook op/voor de iPhone.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2009 00:38:46 ]
  zondag 27 december 2009 @ 00:53:53 #30
238641 Hondenbrokken
pi_76091939
quote:
Op zondag 27 december 2009 00:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat kun je customizen op een HTC dat niet op een iPhone kan? Tactile feedback heb je ook op/voor de iPhone.
Je kunt beaurobladen(sorry, ik weet niet hoe je het woord schrijft) aanpassen enzo en dus zeggen dat als je 5 keer pijltje rechts klikt je je gmail te zien krijgt. Verder kun je ook scenes maken wat eigenlijk weer boven beaurobladen staat.
Jesus hates you.
pi_76092082
quote:
Op zondag 27 december 2009 00:53 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Je kunt beaurobladen(sorry, ik weet niet hoe je het woord schrijft) aanpassen enzo en dus zeggen dat als je 5 keer pijltje rechts klikt je je gmail te zien krijgt. Verder kun je ook scenes maken wat eigenlijk weer boven beaurobladen staat.
Dat van die 'bureaubladen' is OS-gerelateerd?
pi_76093351
Een andere gooie alles-in-1 toestel is de Samsung i8910 (omnia HD) je kan er echt veel dingen mee doen.

Allroms
  Redactie Sport / Supervogel zondag 27 december 2009 @ 02:04:11 #33
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_76093394
De HTC Hero is ook een goede. Draait op Android.
Wat is je budget btw?
pi_76094043
quote:
Op zondag 27 december 2009 02:04 schreef Pino112 het volgende:
Wat is je budget btw?
Ik wil een abonnement nemen maar hoeveel de kosten van de abonnement zijn maken totaal niet uit; ging uit van 50 euro.
pi_76094170
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 23:02 schreef fiaflai het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voor de HTC HD2 ga nog even in real zien hoe die is maar gebaseerd op

In dat filmpje wordt er totaal niet ingegaan op de software, terwijl dat juist hetgeen is waar de iPhone de concurrentie mee aftroeft.
pi_76094212
quote:
Op zondag 27 december 2009 03:13 schreef tjal het volgende:

[..]

In dat filmpje wordt er totaal niet ingegaan op de software, terwijl dat juist hetgeen is waar de iPhone de concurrentie mee aftroeft.
welke/wat voor software doen em dan zoal?
pi_76094246
quote:
Op zondag 27 december 2009 03:19 schreef fiaflai het volgende:

[..]

.

http://tweakers.net/nieuw(...)ljard-downloads.html. Veel apps zijn bullshit, dat wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2009 03:26:36 ]
pi_76094738
Nokia N900, Samsung B7620, HTC HD2 / Touch Pro2, just to name a few.

kijk anders eens op nieuwemobiel of een andere fatsoenlijke reviewsite (verzoek aan anderen; ljist graag aanvullen aub)
pi_76095216
iPhone
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_76095278
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 23:02 schreef fiaflai het volgende:

[..]

agghh wat schattig.. een htc hd2 fanboy heeft een filmpje gemaakt
Dit keer zonder signature
pi_76095295
quote:
Op zondag 27 december 2009 02:04 schreef Pino112 het volgende:
Wat is je budget btw?
Helemaal mee eens.
Heb Windows Mobile phones gehad, Iphone gehad, maar Android is
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_76095378
Sony Ericsson Satio:

onniedan?
pi_76095402
quote:
Op zondag 27 december 2009 09:46 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

agghh wat schattig.. een htc hd2 fanboy heeft een filmpje gemaakt
elke filmpje is uiteindelijk door een fanboy gemaakt...
truuk is daarmee te kunnen vergelijken...
  zondag 27 december 2009 @ 10:54:19 #44
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76095998
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:52 schreef fiaflai het volgende:

[..]

(...)
De HD2 is qua hardware ontzettend mooi, het scherm is echt fantastisch, ook heeft HTC heel goed z'n best gedaan om het Windows Mobile OS te verbergen onder hun eigen schil en dat is behoorlijk goed gelukt. Qua Windows Mobile toestellen is dit echt het mooiste/beste toestel dat er te krijgen is.

Dat gezegde hebbende, een opgepoetste drol met een strikje erom blijft een stuk stront. Uiteindelijk prik je door de schil heen en zit je met de inconsistenties en irritaties die Windows Mobile met zich mee brengt. De review van Engadget weet het mooi samen te vatten:
quote:
In the auto industry, there's a concept known as coachbuilding by world-renowned firms like Bertone, Zagato, Karmann, and Fisker (yes, of Karma fame) -- a nearly century-old boutique industry of brilliant designers and craftsmen taking existing vehicles from big manufacturers and turning them into beautiful, customized works of art. The end results are almost always more stunning than the starting point (take Pininfarina's Enzo-bodied P4/5, for instance), a testament to the spectacular creativity, talent, and flexibility of both the coachbuilder and the stock car's components.

What does any of this have to do with the HD2, you ask? Well, in the world of coachbuilding, the designer always starts with a great car -- always. No exceptions. You need a great canvas to make a great painting, so to speak, which is why cars from manufacturers like Ferrari are frequent targets for the business. That's where HTC continues to go wrong: they've proven time and time again that they are the Pininfarina of the phone world, but they're building their masterful works of art around the technological equivalent of an '84 Caprice. You can only hide so much, only conceal the phone's true underpinnings so well.
Echt ontzettend jammer, de hardware is geweldig, de HTC Sense Experience UI is ook erg mooi, als ze dit ding hadden voorzien van Android was 't een iPhone killer geweest. Nu ... mwah. Als je er mee kan leven dat het WM is met al z'n kuren en fouten, dan is het een geweldig toestel, 't is echter geen iPhone, de hardware is veel beter, de software is veel minder.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_76096285
ik snap werkelijk de negativiteit rondom WM niet...
os werkt prettig, al zitten sommige dingen (die je zelden tot nooit gebruikt!) goed verstopt..
qua applicatie's zit het wel snor (zat fora op internet waar enorm veel nuttige/handige/leuke applicaties zijn...
pi_76096306
Google Nexus vanaf Q1 2010.

Nu is de Motorola Droid nog de beste Android phone.
pi_76096691
Ik heb nu 2 maanden een iphone 3gs en hij overtreft al mijn verwachtingen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_76098455
Een android toestel natuurlijk.
  zondag 27 december 2009 @ 12:44:38 #49
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76098662
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:14 schreef mschol het volgende:
os werkt prettig, al zitten sommige dingen (die je zelden tot nooit gebruikt!) goed verstopt..
Jij vind serieus WM prettig werken ? Ik werk voor een bedrijf dat mobiele apps ontwikkeld, en zelfs onze grootste WM guru heeft een iPhone ...

Het probleem met WM is heel simpel samen te vatten: Microsoft heeft zitten slapen (dit hebben ze zelfs zelf toegegeven). Ze dachten dat ze de smartphone markt wel in handen hadden en hebben gewoon jaren lang niets gedaan. Het OS is gewoon op alle punten zwaar verouderd, zowel technisch, als qua UI. Lelijke en inconsistente look & feel, dingen zijn te complex, verouderd kernel dat niet geschikt is voor moderne hardware, etc. etc.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 27 december 2009 @ 12:46:40 #50
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76098737
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:15 schreef 16meter het volgende:
Google Nexus vanaf Q1 2010.

Nu is de Motorola Droid nog de beste Android phone.
De SonyEricsson X10 word ook erg mooi.
  zondag 27 december 2009 @ 12:55:18 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_76099082
Windows Mobile is gewoon crap.
iPhone kan dan mindere hardware hebben dan een HD2 (al vraag ik me af wat je dan zoekt in een telefoon, iPhone kan de Unreal 3 Engine draaien: http://www.iphoneclub.nl/(...)e-3gs-en-ipod-touch/ ).

Voor de rest zit alle uebergelikt in elkaar: super handige menuutjes, iPodintegratie, 100-duizenden apps... Standaard shit als mail, sms, mms....

Waar wil je een telefoon voor gebruiken? Gebruik m zelf als iPod, om te internetten, mailen, navigeren (TomTom) en nu en dan een spelletje...
Als je dat wilt, is een iPhone IMHO De telefoon. Al is het alleen al omdat er wereldwijd zoveel verkocht zijn en ze allemaal werken met 1 AppStore: de komende jaren heb je dus ladingen applicaties en spelletjes. Dat moet je met WM maar afwachten.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_76099647
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:55 schreef matthijst het volgende:
Waar wil je een telefoon voor gebruiken? Gebruik m zelf als iPod, om te internetten, mailen, navigeren (TomTom) en nu en dan een spelletje...
Als je dat wilt, is een iPhone IMHO De telefoon. Al is het alleen al omdat er wereldwijd zoveel verkocht zijn en ze allemaal werken met 1 AppStore: de komende jaren heb je dus ladingen applicaties en spelletjes. Dat moet je met WM maar afwachten.
Ben je op de hoogte van het bestaan van Android?
pi_76101023
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:14 schreef mschol het volgende:
qua applicatie's zit het wel snor (zat fora op internet waar enorm veel nuttige/handige/leuke applicaties zijn...
Heb jij ooit een iPhone of een Android-toestel gebruikt? Of in ieder geval iets anders dan WM.
  zondag 27 december 2009 @ 14:20:59 #54
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76102622
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:08 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Ben je op de hoogte van het bestaan van Android?
Android is qua apps en appstore nog lang niet op het niveau van iPhone. Het is zeker een mooi OS en heeft veel potentie, maar het is er nog niet helemaal. Het grote probleem met Android is fragmentatie, er zijn veel te veel toestellen met net weer andere mogelijkheden.
pi_76102995
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb jij ooit een iPhone of een Android-toestel gebruikt? Of in ieder geval iets anders dan WM.
nokia... wat een bagger.. brrrr....
sony erricsson, niet in pda vorm maar in reguliere telefoon vorm.. was ook niks...
pi_76103223
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:20 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Android is qua apps en appstore nog lang niet op het niveau van iPhone. Het is zeker een mooi OS en heeft veel potentie, maar het is er nog niet helemaal. Het grote probleem met Android is fragmentatie, er zijn veel te veel toestellen met net weer andere mogelijkheden.
Nog lang niet? Dan ben je niet goed geinformeerd. De apps zijn er al in grote getalen en in 2010 zal Android voor komen te liggen op de Iphone.
Wat is het probleem dat er meerdere Android-toestellen zijn waar je uit kan kiezen?
pi_76103342
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:35 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Nog lang niet? Dan ben je niet goed geinformeerd. De apps zijn er al in grote getalen en in 2010 zal Android voor komen te liggen op de Iphone.
Wat is het probleem dat er meerdere Android-toestellen zijn waar je uit kan kiezen?
probleem zit em volgens mij niet in de hoeveelheid toestellen maar eerder in de hoeveelheid verschillen (en daardoor compatibiliteits verschillen) tussen de telefoons..
pi_76103728
quote:
Op zondag 27 december 2009 03:19 schreef fiaflai het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 27 december 2009 03:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

.

http://tweakers.net/nieuw(...)ljard-downloads.html. Veel apps zijn bullshit, dat wel.
Ik had het niet eens specifiek over de apps maar over het OS. Het iPhone OS zit gewoon veel beter in elkaar dan Windows Mobile. Ook al heeft die HD2 een groter scherm, hogere resolutie, etc. een iPhone is gewoon prettiger in gebruik. En daar gaat het toch uiteindelijk om?
pi_76103763
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:37 schreef mschol het volgende:

[..]

probleem zit em volgens mij niet in de hoeveelheid toestellen maar eerder in de hoeveelheid verschillen (en daardoor compatibiliteits verschillen) tussen de telefoons..
Nog nooit van gehoord, terwijl ik het toch volg.
  zondag 27 december 2009 @ 15:02:57 #60
136730 PiRANiA
pi_76104425
Ik ben er van overtuigd dat Maemo (N900 OS) volgend jaar ook enorm populair gaat worden .
Lees er eens wat over TS. De n900 is echt een super krachtig apparaat (en firefox mobile komt er als eerste op uit ).
  zondag 27 december 2009 @ 15:08:50 #61
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76104640
quote:
Op zondag 27 december 2009 14:35 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Apps zijn er veel minder en verkoop van apps is ook veel minder in de android store (met als gevolg dat mensen eerder voor iPhone gaan ontwikkelen omdat daar meer te verdienen valt)
quote:
Fragmentatie, te veel verschillen tussen de toestellen. Probleem is dat bij Android niet alles 100% vastgelegd is over wat een toestel allemaal moet kunnen. Om een voorbeeld te noemen: er is nergens precies gespecificeerd welke video formaten een Android toestel moet kunnen afspelen, dit verschilt dus per toestel. Het is dus voor een hobby-developer die niet de middelen heeft alle mogelijke toestellen te testen een stuk lastiger dan b.v. voor iPhone met als gevolg minder apps.
  zondag 27 december 2009 @ 15:10:39 #62
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76104702
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:02 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat Maemo (N900 OS) volgend jaar ook enorm populair gaat worden .
(...)
Ben ik niet van overtuigd. De N900 is een heel mooi apparaat, maar ook ontzettend op techneuten gericht, in de huidige vorm gaat het niet mainstream worden. Daarnaast gaat Nokia volgend jaar maar 1 Maemo toestel uitbrengen.
quote:
De n900 is echt een super krachtig apparaat
Valt wel mee, de hardware is vrij standaard.
pi_76136171
Kijk ook eens in dit smartphone topic: welke nieuwe smartphone?
Gaat over zelfde verhaal.
pi_76137204
quote:
Op zondag 27 december 2009 15:02 schreef PiRANiA het volgende:
Lees er eens wat over TS. De n900 is echt een super krachtig apparaat (en firefox mobile komt er als eerste op uit ).
Nee, niet echt. hij is plomp, een resistief scherm zonder multitouch, een verouderd OS (Meamo 6 is in ontwikkeling) wat echt voor tablets is gemaakt, niet om als eerste de telefoonfunctie centraal te laten staan. Verder geen JAVA, Google Maps, matige Gmail/Contacts support na een paar firmwares. Firefox mobile is wel leuk, maar wat heb je eraan als je krampachtig met een stylus en zonder pinchzooming kan surfen? Veel redenen voor mij om hem in de kast te laten verstoffen, helaas. Pak ik liever de Motorola Milestone, Nexus One of iPhone

[ Bericht 3% gewijzigd door Drommelsch85 op 28-12-2009 13:14:33 ]
url
  maandag 28 december 2009 @ 13:28:13 #65
52636 M2theC
You designed yourself
pi_76137932
Ik denk dat je gewoon een iPhone moet kopen en niet moet luisteren naar al dat gelul over hardware, missende functionaliteiten etc. Het gaat immers om GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID en GEBRUIKSGEMAK

Heb zelf jaaaaren met Windows (mobile) gewerkt, zeker een stuk of 60 verschillende toestellen gehad en ik moet zeggen: de iPhone poept op alle andere toestellen. Ik kan me na 2 jaar ook geen ander toestel meer voorstellen. Uiteraard heb ik er wel naar gekeken en er mee gewerkt. (vrienden van mij ontwikkelen software voor diverse telefoons) maar tot op heden lopen anderen nog steeds achter.

Dankzij de Apps die je gratis of voor weinig kunt downloaden blijft het leuk om ermee te werken en zul je er op termijn steeds meer mee gaan doen.

wat ik ermee doe:

- telefoontoestel/ adresboek
- Agenda's (zakelijk en prive)
- Camera (kwaliteit is niet super maar ik print toch geen foto`s en het gaat om de momentopnames)
- het bijhouden van e-mails (zakelijk en prive)
- Ipod (sporten buiten & binnen)
- Muziekcollectie voor in de auto
- Muziek in de woonkamer
- Afstandsbediening voor Itunes Bieb
- Tv gids
- checken weervoorspellingen e.d.
- af en toe wat tijd doden met nieuwe aps/ games etc
- verkeersinformatie en flitsinformatie
- Internet / Youtuben
- Kijken van films op vakantie en op reis
- Volgen van Podcasts
- Skypen
- Marktplaats checken
- Checken van restaurants en wetenswaardigheden in vreemde steden
- ook vaak genoeg gebruikt om de weg terug te vinden na een dagje mtben.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_76137999
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:28 schreef M2theC het volgende:
Ik denk dat je gewoon een iPhone moet kopen en niet moet luisteren naar al dat gelul over hardware, missende functionaliteiten etc. Het gaat immers om GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID en GEBRUIKSGEMAK

Heb zelf jaaaaren met Windows (mobile) gewerkt, zeker een stuk of 60 verschillende toestellen gehad en ik moet zeggen: de iPhone poept op alle andere toestellen. Ik kan me na 2 jaar ook geen ander toestel meer voorstellen. Uiteraard heb ik er wel naar gekeken en er mee gewerkt. (vrienden van mij ontwikkelen software voor diverse telefoons) maar tot op heden lopen anderen nog steeds achter.

Dankzij de Apps die je gratis of voor weinig kunt downloaden blijft het leuk om ermee te werken en zul je er op termijn steeds meer mee gaan doen.

wat ik ermee doe:

- telefoontoestel/ adresboek
- Agenda's (zakelijk en prive)
- Camera (kwaliteit is niet super maar ik print toch geen foto`s en het gaat om de momentopnames)
- het bijhouden van e-mails (zakelijk en prive)
- Ipod (sporten buiten & binnen)
- Muziekcollectie voor in de auto
- Muziek in de woonkamer
- Afstandsbediening voor Itunes Bieb
- Tv gids
- checken weervoorspellingen e.d.
- af en toe wat tijd doden met nieuwe aps/ games etc
- verkeersinformatie en flitsinformatie
- Internet / Youtuben
- Kijken van films op vakantie en op reis
- Volgen van Podcasts
- Skypen
- Marktplaats checken
- Checken van restaurants en wetenswaardigheden in vreemde steden
- ook vaak genoeg gebruikt om de weg terug te vinden na een dagje mtben.
De Iphone is zeker gebruikersvriendelijker dan een WM toestel. Maar waarom vind je de Iphone gebruikersvriendelijker dan een Android foon?
  maandag 28 december 2009 @ 13:51:31 #67
136730 PiRANiA
pi_76138855
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:08 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Nee, niet echt. hij is plomp, een resistief scherm zonder multitouch, een verouderd OS (Meamo 6 is in ontwikkeling) wat echt voor tablets is gemaakt, niet om als eerste de telefoonfunctie centraal te laten staan. Verder geen JAVA, Google Maps, matige Gmail/Contacts support na een paar firmwares. Firefox mobile is wel leuk, maar wat heb je eraan als je krampachtig met een stylus en zonder pinchzooming kan surfen? Veel redenen voor mij om hem in de kast te laten verstoffen, helaas. Pak ik liever de Motorola Milestone, Nexus One of iPhone
Wat een onzin .
Maemo 5 is nieuw.
JAVA kan je er op draaien.
Gmailcontacts werkt bij mij goed.
En voor browsen heb je niet per se een stylus nodig.
Multitouch mis ik absoluut niet .
pi_76138951
Iphone is leuk, en als je weet dat je er mee gaat bellen/smsen en verder niet veel ingewikkelds koop je hem.
Wil je meer dingen gaan doen dan aan tafel een iFart laten, ben je i.m.o. een stuk beperkter dan op een Wm/Android toestel.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_76139448
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:53 schreef Antony1989 het volgende:
Iphone is leuk, en als je weet dat je er mee gaat bellen/smsen en verder niet veel ingewikkelds koop je hem.
Wil je meer dingen gaan doen dan aan tafel een iFart laten, ben je i.m.o. een stuk beperkter dan op een Wm/Android toestel.
Ja, want die 150.000 apps zijn alleen maar iFart applicaties.
  maandag 28 december 2009 @ 14:48:52 #70
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76141365
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:53 schreef Antony1989 het volgende:
(...)
Ja, want 32Mb/16Mb RAM is ook meer dan zat.
pi_76143841
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:51 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Beetje dodemus verhaal. Roepen dat Maemo 6 in ontwikkeling is met alle features die wél voor de consument interessant zijn. Zo is het bij de N700, N800, N810 ook al gegaan qua nieuwe softwareversies. Die ene die je nét wilt hebben is er niet voor je toestel. Blij dat ik de N900 niet zelf gekocht heb.

Voor JAVA zal je weer een emulator nodig hebben en dat is precies hetzelfde ge-emmer als ik jarenlang bij WM heb ondervonden. Ik mis mijn Google Maps en Gmail app erop. Verder, het touchscreen werkt nu eenmaal beter met een nagel/stylus dan met de vinger, en ga mij nou niet vertellen dat dat dubbel-tap of twirlzoomen nou zo inventief is

Verder is de telefoonfunctie aangeplakt, ik vind het toch echt geen telefoon-savvy OS zoals je bij Android/iPhone hebt. Vertel mij eens hoe je met één druk weer gewoon terug in je homescreen komt vanuit een applicatie? Is er niet.

Appstore for consumers? Nog steeds 'Coming Soon'. Repositories =! Appstore. Het ding is gewoon leuk voor de tweakerts en open-source-fan. Maemo gaat ten opzichte van Android en iPhone gewoon floppen want het is niet interresant om er commercieel apps voor te schrijven. Laat staan als Nokia in 2010 maarliefst één ander Maemo apparaat brengt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drommelsch85 op 28-12-2009 15:56:09 ]
url
pi_76143894
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:48 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ja, want 32Mb/16Mb RAM is ook meer dan zat.
Ik denk dat menig smartphone meer RAM heeft dan zon iding.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  maandag 28 december 2009 @ 15:57:19 #73
52636 M2theC
You designed yourself
pi_76144268
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:30 schreef -J-D- het volgende:

[..]

De Iphone is zeker gebruikersvriendelijker dan een WM toestel. Maar waarom vind je de Iphone gebruikersvriendelijker dan een Android foon?
Dat niet per definitie inderdaad. Echter, op het moment is er meer beschikbaar en kun je in zekere zin dus meer met de iPhone. Denk dat op termijn Android ook zeker zal aansterken. De iPhone apps zijn om het moment alleen niet te houden. Dat is zeker een groot pluspunt.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_76144300
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:49 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

WM moet je sowieso niet meer serieus nemen, bij Microsoft is het kwartje wel erg laat gevallen Dingen als Meamo heel leuk, maar Microsoft dacht tot op heden dat ze serieus nog markt hadden met WM.

[ Bericht 8% gewijzigd door Drommelsch85 op 28-12-2009 16:04:12 ]
url
  maandag 28 december 2009 @ 15:58:27 #75
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76144316
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:49 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is: Windows Mobile heeft een limiet van 32MB per applicatie, ongeacht hoeveel RAM er in het apparaat zit. Sterker nog: elke niet-ROM DLL die een app laad gaat van de 32 MB van alle apps af. dus als App A een DLL laad van 4 MB dan hebben app B, C, D, E, etc. nog maar 28MB tot hun beschikking.

Android heeft een limiet van 16MB per app.

En dat op toestellen met 5 megapixel camera's e.d. 1 foto nemen in je app en je geheugen is op.
  maandag 28 december 2009 @ 16:03:54 #76
136730 PiRANiA
pi_76144529
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:48 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Beetje dodemus verhaal. Roepen dat Maemo 6 in ontwikkeling is met alle features die wél voor de consument interessant zijn. Zo is het bij de N700, N800, N810 ook al gegaan qua nieuwe softwareversies. Die ene die je nét wilt hebben is er niet voor je toestel. Blij dat ik de N900 niet zelf gekocht heb.
Zoals?
quote:
Voor JAVA zal je weer een emulator nodig hebben en dat is precies hetzelfde ge-emmer als ik jarenlang bij WM heb ondervonden. Ik mis mijn Google Maps en Gmail app erop. Verder, het touchscreen werkt nu eenmaal beter met een nagel/stylus dan met de vinger, en ga mij nou niet vertellen dat dat dubbel-tap of twirlzoomen nou zo inventief is
Ik las dat het native werkt .
quote:
Verder is de telefoonfunctie aangeplakt, ik vind het toch echt geen telefoon-savvy OS zoals je bij Android/iPhone hebt. Vertel mij eens hoe je met één druk weer gewoon terug in je homescreen komt vanuit een applicatie? Is er niet.
ctrl-backspace als je dat wilt . Ik heb het niet nodig in ieder geval . Direct naar de telefoon kan door het knoje midden bovenaan in te drukken en op 'phone' te drukken
quote:
Appstore for consumers? Nog steeds 'Coming Soon'. Repositories =! Appstore. Het ding is gewoon leuk voor de tweakerts en open-source-fan. Maemo gaat ten opzichte van Android en iPhone gewoon floppen want het is niet interresant om er commercieel apps voor te schrijven. Laat staan als Nokia in 2010 maarliefst één ander Maemo apparaat brengt.
Waarom zijn repositories niet goed dan?
  maandag 28 december 2009 @ 16:07:34 #77
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_76144680
Ik was ook van de nokia, maar de iphone 3gs is mij ook super bevallen.

Een echte aanrader en kan nog geen ander toestel aan tippen.

(al ziet de n900 met de specs er wel geil uit)

[ Bericht 35% gewijzigd door fransbreda op 28-12-2009 16:16:36 ]
pi_76144906
iPhone
N900
Hero
HD2

That's it.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2009 16:13:50 ]
pi_76145152
Ik zou zowieso voor de N900 gaan, maar het is maar net wat je met zo'n telefoon wilt doen..
Als je graag met iphone in je zak wilt rondlopen die elk moment kan ontploffen moet je het natuurlijk helemaal zelf weten
Ook kan je met android/maemo gewoon veel meer en is het opensource.
De N900 is vooral voor mensen die van linux houden Dus als tweaken je ding is, ga dan voor de N900
Apple producten ftw!
pi_76145985
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:20 schreef OHSHI- het volgende:
Als je graag met iphone in je zak wilt rondlopen die elk moment kan ontploffen moet je het natuurlijk helemaal zelf weten
Wat?
quote:
Ook kan je met android/maemo gewoon veel meer en is het opensource.
Noem eens wat je zoal veel meer kan?
pi_76152335
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:20 schreef OHSHI- het volgende:
pi_76154215
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:13 schreef Tijgertje. het volgende:
iPhone
N900
Hero
HD2

That's it.
De Milestone is ook een goede optie als je geen probleem hebt met importeren
  Redactie Sport / Supervogel maandag 28 december 2009 @ 22:30:01 #83
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_76160980
quote:
Op maandag 28 december 2009 13:28 schreef M2theC het volgende:
Heb zelf jaaaaren met Windows (mobile) gewerkt, zeker een stuk of 60 verschillende toestellen gehad en ik moet zeggen: de iPhone poept op alle andere toestellen.
Wtf doe jij met je telefoons als je er al 60 hebt gehad?
pi_76164167
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:08 schreef kipknots het volgende:

[..]

De Milestone is ook een goede optie als je geen probleem hebt met importeren
Waar heb je 'm vandaan?
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:03 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zoals?
[..]

QT framework met een betere userinterface, multitouch support, eindelijk portrait mode. Maargoed, wat er ook beter aan is, waarom hadden ze het in de eerste plaats niet tegelijk met de N900 gebracht?
quote:
Ik las dat het native werkt .
[..]
Mooi, eens zoeken dan in de repositories. Maar zoeken naar iets stoms als een JAVA app om Gmail client /Gmaps aan de praat te krijgen is nou ook niet echt het summum van gebruikersvriendelijkheid Goed, tot zover mijn idee dat de N900 een heel ander publiek heeft dan bijv. een iPhone, Motorola Milestone, HTC Nexus One. De "Tweakers" zijn maar een heel klein marktpercentage.
quote:
ctrl-backspace als je dat wilt . Ik heb het niet nodig in ieder geval . Direct naar de telefoon kan door het knoje midden bovenaan in te drukken en op 'phone' te drukken
[..]
Werkt dus niet met alle applicaties.
quote:
Waarom zijn repositories niet goed dan?
Omdat het geen appstore is. Geen afzetkanaal voor de developer om je betaalde download aan te bieden, er valt niet te sorteren op ratings, enz. Wil je anno nu een smartphone bakken, doe er dan een goedgevulde Appstore bij, en niet de Meamo appstore op coming soon zetten als het ding allang uit is.

[ Bericht 35% gewijzigd door Drommelsch85 op 28-12-2009 23:58:14 ]
url
pi_76164481
quote:
Op maandag 28 december 2009 16:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat?
[..]

Noem eens wat je zoal veel meer kan?
Er zijn gevallen geweest dat de iPhone oververhit en vervolgens ontploft, apple heeft dit heel mooi stil proberen te houden met het volgende voorstel voor het slachtoffer: Je krijgt van ons een nieuwe iPhone, maar alleen als jij het stil houd, als je dat niet doet dan kan je je iPhone wel vergeten.
Meer info? klikkie

Wat kan je meer met een N900 wat de iPhone niet kan?
Daar kan ik wel een pagina aan vol schrijven
Maar ik zal het kort houden:

• Multitasken
  • AM/FM radio transmitter
  • Video playback (dus niet zoals bij de iphone alleen apple format, maar wmv, .avi formats.
    .mp4, .avi, .wmv, .3gp;
    met de codecs: H.264, MPEG-4, Xvid, WMV, H.263

Holy shit ik kan er uren over door gaan, maar je kan het ook zelf lezen
  • Apple producten ftw!
    pi_76164851
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 23:45 schreef OHSHI- het volgende:

[..]

Er zijn gevallen geweest dat de iPhone oververhit en vervolgens ontploft, apple heeft dit heel mooi stil proberen te houden met het volgende voorstel voor het slachtoffer: Je krijgt van ons een nieuwe iPhone, maar alleen als jij het stil houd, als je dat niet doet dan kan je je iPhone wel vergeten.
    Meer info? klikkie

• Multitasken
  • Video playback (dus niet zoals bij de iphone alleen apple format, maar wmv, .avi formats.
    .mp4, .avi, .wmv, .3gp;

• De iPhone kan weldegelijk multitasken, het geheugenbeleid is alleen strenger. Voor dat oerwoud aan videoformaten heb je ook een app. De FM transmitter zou ik niet op een ander toestel missen, die op mijn N900 stoort echt enorm in de auto is mijn ervaring.

Verder niets dan lof natuurlijk over de hardwarespecs van de N900, maar voor 'specs' koop je ook geen iPheun.
    url
    pi_76165074
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 23:38 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Waar heb je 'm vandaan?
    www.expansys.nl
    pi_76165900
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 23:45 schreef OHSHI- het volgende:

[..]

Meer info? klikkie
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/6945593.stm,
    http://www.theregister.co.uk/2003/11/06/nokia_ph one_explodes_in_finland/,
    http://news.softpedia.com(...)-Battery-64107.shtml,
    http://tech2.in.com/india(...)e-real-scoop/12362/0,
    http://www.geek.com/artic(...)-cellphones-2003109/.

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=exploding+nokia&btnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=. Enzovoort.
    quote:

• Multitasken
    .mp4, .avi, .wmv, .3gp;

• Ik kan multitasken.
    True, er is geen AM/FM-radio op de iPhone (al wordt dat opgevangen met applicaties).
    True, allerhande video flexibel afspelen is geloof ik niet mogelijk (geen idee hoe vlc4iphone presteert op een 3GS).

En dan lees je argumenten als dit op de website:
  • 25. Open source operating system.
  • 24. Kick stand
  • 23. Removable Battery Vs Non removable
  • 22. Sketch Application Vs None
  • 21. PDF reader Vs Safari handles pdf
  • 20. Intelligent contact shortcuts Vs None
  • 12. Internet calling Vs None
  • 10. Quad-band GSM vs. WCDMA GSM/EDGE (There only huge difference here is that the n900 has 3G bands for t-mobile USA whereas the iphone has only bands for At&T 3G. So it is good news for t-mobile and bad news for AT&t users because they will not have 3G but only edge. Nokia most probably will release another version considering that nokia releases additional versions a little later.

There only huge difference here is that the n900 has 3G bands for t-mobile USA whereas the iphone has only bands for At&T 3G. So it is good news for t-mobile and bad news for AT&t users because they will not have 3G but only edge. Nokia most probably will release another version considering that nokia releases additional versions a little later.
    ) Wat is dit nou weer een argument?

Ja, de iPhone is qua hardware ietwat zwakker. Ja, de batterij van de iPhone is wat mij betreft zwak. Maar kom niet met argumenten als open source, geen sketch applicatie, 'Safari handles PDF', Internet calling vs. none (terwijl het in de tekst staat het wel mogelijk is). En serieus, hoe vaak heb jij je telefoon aangesloten op een tv? En hoe vaak heb jij je batterijen verwisseld? Ja, het zou handig zijn als ik een tweede batterij erin kon doen (al is dat nu ook mogelijk met een aparte unit). True, Safari ondersteunt geen Flash.

Echt, het wordt dat men gaat vergelijken met een gejailbreakte iPhone. "Even though the iphone can charge via the usb with a computer, it cannot transfer date other then with itunes." Jawel, ik kan zowel via AFP, als SSH, als FTP, als HTTP mijn bestanden overzetten. (Mijn persoonlijke mening is dat iTunes op een Mac werkt zoals het werken moet. Maar ik kan me voorstellen dat het op Windows minder is.)

Maar sommige argumenten op die website slaan echt nergens op, sommige argumenten zijn op papier sterk (ik noem numero 9 over het toetsenbord). Er is echt niets mis met het toetsenbord op de iPhone.

Er wordt trouwens ook geen vergelijking gemaakt met software. Games. Applicaties. Het OS zelf (behalve dat het open source is en daardoor beter zou moeten zijn). Gebruikersvriendelijkheid. Volwassenheid van andere zaken, zoals de App Store.

Ja, je hebt gelijk dat de Maemo op sommige punten beter is. Maar zijn die punten doorslaggevend? Of zijn het punten die er tijdens het gebruiken eigenlijk niet zoveel waarde hebben?

Verder weet ik ook weinig over Maemo. Als ik zou moeten kiezen, zou ik kijken naar Android-telefoon of een iPhone.

En ja, het bedrijf achter het product iPhone is kut. Apple zou dingen anders moeten aanpakken. Maar het product is gewoon zo klantvriendelijk dat die paar dingen die niet mogelijk zijn, voor lief worden genomen.

Dit lijkt op een Mac vs. pc-discussie, trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 00:28:55 ]
  • pi_76166169
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 00:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

http://news.bbc.co.uk/2/hi/6945593.stm,
    http://www.theregister.co.uk/2003/11/06/nokia_ph one_explodes_in_finland/,
    http://news.softpedia.com(...)-Battery-64107.shtml,
    http://tech2.in.com/india(...)e-real-scoop/12362/0,
    http://www.geek.com/artic(...)-cellphones-2003109/.

Enzovoort.
    [..]

Ik kan multitasken.
    True, er is geen AM/FM-radio op de iPhone (al wordt dat opgevangen met applicaties).
    True, allerhande video flexibel afspelen is geloof ik niet mogelijk (geen idee hoe vlc4iphone presteert op een 3GS).

En dan lees je argumenten als dit op de website:
  • 25. Open source operating system.
  • 24. Kick stand
  • 23. Removable Battery Vs Non removable
  • 22. Sketch Application Vs None
  • 21. PDF reader Vs Safari handles pdf
  • 20. Intelligent contact shortcuts Vs None
  • 12. Internet calling Vs None
  • 10. Quad-band GSM vs. WCDMA GSM/EDGE (There only huge difference here is that the n900 has 3G bands for t-mobile USA whereas the iphone has only bands for At&T 3G. So it is good news for t-mobile and bad news for AT&t users because they will not have 3G but only edge. Nokia most probably will release another version considering that nokia releases additional versions a little later.

There only huge difference here is that the n900 has 3G bands for t-mobile USA whereas the iphone has only bands for At&T 3G. So it is good news for t-mobile and bad news for AT&t users because they will not have 3G but only edge. Nokia most probably will release another version considering that nokia releases additional versions a little later.
    ) Wat is dit nou weer een argument?

Ja, de iPhone is qua hardware ietwat zwakker. Ja, de batterij van de iPhone is wat mij betreft zwak. Maar kom niet met argumenten als open source, geen sketch applicatie, 'Safari handles PDF', Internet calling vs. none (terwijl het in de tekst staat het wel mogelijk is). En serieus, hoe vaak heb jij je telefoon aangesloten op een tv? En hoe vaak heb jij je batterijen verwisseld? Ja, het zou handig zijn als ik een tweede batterij erin kon doen (al is dat nu ook mogelijk met een aparte unit). True, Safari ondersteunt geen Flash.

Echt, het wordt dat men gaat vergelijken met een gejailbreakte iPhone. "Even though the iphone can charge via the usb with a computer, it cannot transfer date other then with itunes." Jawel, ik kan zowel via AFP, als SSH, als FTP, als HTTP mijn bestanden overzetten. (Mijn persoonlijke mening is dat iTunes op een Mac werkt zoals het werken moet. Maar ik kan me voorstellen dat het op Windows minder is.)

Maar sommige argumenten op die website slaan echt nergens op, sommige argumenten zijn op papier sterk (ik noem numero 9 over het toetsenbord). Er is echt niets mis met het toetsenbord op de iPhone.

Er wordt trouwens ook geen vergelijking gemaakt met software. Games. Applicaties. Het OS zelf (behalve dat het open source is en daardoor beter zou moeten zijn). Gebruikersvriendelijkheid. Volwassenheid van andere zaken, zoals de App Store.

Ja, je hebt gelijk dat de Maemo op sommige punten beter is. Maar zijn die punten doorslaggevend? Of zijn het punten die er tijdens het gebruiken eigenlijk niet zoveel waarde hebben?

Verder weet ik ook weinig over Maemo. Als ik zou moeten kiezen, zou ik kijken naar Android-telefoon of een iPhone.

Dit lijkt op een Mac vs. pc-discussie, trouwens.
  • en wat heb je aan een gejailbreakte telefoon? je kan wat extra's, wat standaard niet ondersteund wordt EN je verliest je garantie EN je maakt kans op een dooie iphone als er met een update iets grondig gewijzigd wordt...

dat t.o.v. een telefoon die alles wel standaard kan en ook nog eens goedkoper is..
    mja ik zou het wel weten...
    pi_76166444
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 00:28 schreef mschol het volgende:

[..]

en wat heb je aan een gejailbreakte telefoon?
    Meer alles. Je kunt veel meer.
    quote:
    je kan wat extra's, wat standaard niet ondersteund wordt
    Ho. Extra? Applicaties kun je gratis krijgen (ja, diegene waar je voor moet betalen), je breidt de functies van de telefoon uit (multitasken mogelijk, video opnemen op de 3G, Safari Download Manager, thema's voor je telefoon, je kunt je applicaties in mappen stoppen, dankzij Cydia kun je o.a. een file explorer installeren, telefoon unlocken, AFP en SSH inschakelen, telefoon gebruiken als een HTTP/FTP-server en Terminal installeren (zodat o.a. je bestanden kunt chown'en, wget'ten en met Lynx kan browsen), Torrents downloaden, je hebt meer controle over de telefoon). Om maar even een paar dingen te noemen. Restricties die door Apple opgelegd zijn, gelden dus niet meer.
    quote:
    EN je verliest je garantie
    Nope. Een jailbreak doet niets anders dan een andere firmware op de telefoon laden. Wil je terug naar je oude situatie? Dan restore je via iTunes en is alles weer zoals het was.
    quote:
    EN je maakt kans op een dooie iphone als er met een update iets grondig gewijzigd wordt...
    Nope. Je doelt waarschijnlijk op gebrickte iPhone's of iets dergelijks? Een iPhone gaat niet kapot na een update. (Het is Apple, geen Microsoft.)
    quote:
    dat t.o.v. een telefoon die alles wel standaard kan en ook nog eens goedkoper is..
    mja ik zou het wel weten...
    Nou. Ik had jou al gevraagd of je een Android-toestel of een iPhone had gebruikt. Je antwoord hierop was nee. Ik merk ook aan je vragen hierboven dat je er verder weinig vanaf weet. Koop jij maar gewoon een Windows Mobile-telefoon en blijf je verder afvragen wat er nou mis is met Windows Mobile.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 00:47:26 ]
    pi_76166634
    maar in feite had ik dus gelijk: je past je toestel(lees: firmware) aan om te zorgen dat je dingen kan die apple niet ondersteund...
    firmware flashen is over het algemeen niet een garantie behoudend truukje... (tenzij je mij een quote van apple's EULA kan geven waarin dit wordt ontkracht?) dat je weer terug kan staat daar los van... ik kan de firmware van m'n moederbord ook flashen, alleen dan teruggaan als het mis is gegaan is bij veel fabrikanten vragen om problemen...
    pi_76166673
    Ja. Je hebt gelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 00:47:16 ]
    pi_76167164
    Ik hoor steeds dat de iPhone kan multitasken, voorbeelden iemand?
    Apple producten ftw!
    pi_76167766
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 01:06 schreef OHSHI- het volgende:
    iPod en bellen kan tegelijk met andere apps
    pi_76167822
    Overigens is de manier waarop de iPhone het multitask probleem oplost met save-state en push notifications veel netter dan domweg background processen toestaan. Als gebruiker merk je praktisch niet dat 3rd party apps niet op de achtergrond mogen draaien. Maar als je geen iPhone hebt of hebt gebruikt weet je dat natuurlijk niet, nee.
    pi_76168233
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 01:06 schreef OHSHI- het volgende:
    Nou, aan de hand van wat screenshots dan maar:

(De eerste screenshot heb ik inderdaad later dan de rest genomen.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 02:20:04 (Het -> de.) ]
    pi_76168466
    Het is de HTC HD2 geworden krijg em alleen morgen omdat ze em niet op voorraad hadden!
    pi_76168488
    Veel plezier ermee.
    pi_76168553
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 02:43 schreef zarGon het volgende:
    Veel plezier ermee.
    thanks onwijs groot scherm btw :p
    pi_76168600
    Zou je over een week willen vertellen wat je van de telefoon vindt en of je er tevreden mee bent?
    pi_76171462
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 02:40 schreef fiaflai het volgende:
    Het is de HTC HD2 geworden krijg em alleen morgen omdat ze em niet op voorraad hadden!
    Veel plezier ermee ;D
    Apple producten ftw!
    pi_76171490
    Sterkte met WM
    pi_76171528
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 02:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, aan de hand van wat screenshots dan maar:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

(De eerste screenshot heb ik inderdaad later dan de rest genomen.)
    Thx voor de screens Ik wist niet dat de iPhone dat kon, my bad.
    Apple producten ftw!
    pi_76171584
    Heb zelf nu de HTC Touch Pro 2 en alhoewel het even wennen is in het gebruik, ben ik er zeer tevreden over!
    Had hiervoor de Vario 1 en het principe is hetzelfde gebleven, techniek is fancier en fijner.

Alleen jammer dat je geen custum sms-toon kan kiezen !
    Ja doei.
    pi_76176419
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 02:56 schreef zarGon het volgende:
    Zou je over een week willen vertellen wat je van de telefoon vindt en of je er tevreden mee bent?
    Zal ik doen!
    pi_76176430
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 10:23 schreef OHSHI- het volgende:

[..]

Veel plezier ermee ;D
    thanks
      dinsdag 29 december 2009 @ 13:07:04 #107
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_76177099
    Meld ook ff hoe lang 't geduurd heeft tot je 't ding door 't (dichte) raam naar buiten wilt gooien.

Misschien een idee om een poule op te zetten ? Ik gok 14 dagen.
      Redactie Sport / Supervogel dinsdag 29 december 2009 @ 13:30:43 #108
    270182 crew  Pino112
    Pino van Luna O+
    pi_76178227
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 13:07 schreef Aaargh! het volgende:
    Meld ook ff hoe lang 't geduurd heeft tot je 't ding door 't (dichte) raam naar buiten wilt gooien.

pi_76178589
    Een week. Hooguit.
      dinsdag 29 december 2009 @ 14:13:16 #110
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_76179942
    Mooi apparaatje hoor, de HD2. Heb zelf nu de touch pro 2, met fysiek toetsenbord mailt en forumt toch wat makkelijker.

iPhone... Mooie cashcow voor Apple!
    Maar verder..

Ach, sommige consumenten moet je gewoon wat strakker houden en minder vrijheden geven.
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_76180730
    En sommige consumenten kopen geen mobiel om 'm te gebruiken maar om te rukken op alle nerdmogelijkheden
    pi_76181848
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 14:33 schreef tjal het volgende:
    En sommige consumenten kopen geen mobiel om 'm te gebruiken maar om te rukken op alle nerdmogelijkheden
    en sommige consumenten willen wel alles met hun telefoon kunnen en niet beperkt worden door de fabrikant...
    pi_76181961
    De iPhone moet je toch eerst jailbreaken wil je een beetje de leuke mogelijkheden kunnen gebruiken?
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:05:48 #114
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_76182010
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:04 schreef DennisMoore het volgende:
    De iPhone moet je toch eerst jailbreaken wil je een beetje de leuke mogelijkheden kunnen gebruiken?
    Moet niet.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:05:51 #115
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_76182011
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:00 schreef mschol het volgende:

[..]

en sommige consumenten willen wel alles met hun telefoon kunnen en niet beperkt worden door de fabrikant...
    Wat moet je dan met Windows Mobile ? Dat OS kan niks.
    pi_76182296
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:05 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Wat moet je dan met Windows Mobile ? Dat OS kan niks.
    uiteindelijk kan je er meer mee omdat je de vrijheid hebt.. bij apple ben je gebonden afaik aan de "apps" uit de appstore (die voor veel te veel worden verkocht)
    pi_76182633
    Jij bent echt twee zuchtjes waard.
    pi_76182678
    Iphone
    Windows Mobile
    Android
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:34:19 #119
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_76183038
    Vond die batterij-duur van die HTC dingen altijd zwaar bedroevend, moest geloof ik de boel op vliegtuigmodus zetten én niet te hard qua volume om enkele uren muziek te kunnen luisteren via WMP.
    Mag dan ook hopen dat dát euvel is verbeterd in het afgelopen jaar.
    pi_76183083
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:34 schreef Lastpost het volgende:
    Vond die batterij-duur van die HTC dingen altijd zwaar bedroevend, moest geloof ik de boel op vliegtuigmodus zetten én niet te hard qua volume om enkele uren muziek te kunnen luisteren via WMP.
    Mag dan ook hopen dat dát euvel is verbeterd in het afgelopen jaar.
    Had ik bij mijn WM foon van HTC ook, maar bij deze Androidphone niet.
    Geen idee of dat nou aan die foon of aan het besturingssysteem ligt.
    pi_76183543
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 13:07 schreef Aaargh! het volgende:

Ik zeg 3 weken. De eerste week erop gooien dat je de mogelijkheden van WM nog niet kent, de 2de week begint het al te irriteren en de 3de week gaat ie door het raam of wordt ie op marktplaats gezet

WM
    pi_76183659
    Welke antivirus-software ga je draaien, TS?
    pi_76183684
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 14:13 schreef _Flash_ het volgende:
    Mooi apparaatje hoor, de HD2. Heb zelf nu de touch pro 2, met fysiek toetsenbord mailt en forumt toch wat makkelijker.

iPhone... Mooie cashcow voor Apple!
    Maar verder..

Ach, sommige consumenten moet je gewoon wat strakker houden en minder vrijheden geven.
    heb jij ook het probleem met forummen dat de invulvelden voor tekst (bij posten dus) niet goed werken?

ik gebruik de mobiele layout, maar kan bij langere posts niet zien wat ik tik omdat hij niet mee scrollt....
    Ja doei.
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:52:50 #124
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_76183801
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

heb jij ook het probleem met forummen dat de invulvelden voor tekst (bij posten dus) niet goed werken?

ik gebruik de mobiele layout, maar kan bij langere posts niet zien wat ik tik omdat hij niet mee scrollt....
    Dat heb ik op de iPhone ook! Blij dat het niet aan mij ligt
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:54:15 #125
    52636 M2theC
    You designed yourself
    pi_76183847
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:46 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Ik zeg 3 weken. De eerste week erop gooien dat je de mogelijkheden van WM nog niet kent, de 2de week begint het al te irriteren en de 3de week gaat ie door het raam of wordt ie op marktplaats gezet

WM
    Lol, dat denk ik ook. Had net trouwens nog iemand aan de lijn die supertrouw is aan Windows. Heeft een mooie Macbook maar draait er alleen maar Windows op. Hij kan er niet aan wennen... Maarrrrr hij gaf wel aan weer heeeeeeel snel een nieuwe iPhone te willen, want dat is toch wel erug goed
    pi_76183874
    iPhone!!
    pi_76183966
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:52 schreef JDude het volgende:

[..]

Wat heb je bij de iPhone ook?
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:59:02 #128
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_76184011
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat heb je bij de iPhone ook?
    Dat ik niet kan scrollen binnen een invulveld (of gewoon niet weet hoe het moet). Zodat het verrekte lastig is om te typen als je bijv. een lange post quote. Ik zie dan alleen het bovenste deel van de te quoten post.
    pi_76184316
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:59 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat ik niet kan scrollen binnen een invulveld (of gewoon niet weet hoe het moet). Zodat het verrekte lastig is om te typen als je bijv. een lange post quote. Ik zie dan alleen het bovenste deel van de te quoten post.
    In het invoerveld je vinger Ingedrukt houden (vergrootglas) en vinger naar beneden toe bewegen. Dan scrollt het.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 16:22:15 (Vigner -> vinger.) ]
    pi_76184620
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:23 schreef zarGon het volgende:
    Jij bent echt twee zuchtjes waard.
    Willen de Apple Scientology drollen aub opkrassen naar hun aaiPhone draadje dankjewelgraagedaankleinekutmoeite .
      dinsdag 29 december 2009 @ 16:20:50 #131
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_76184643
    Verhip!

Thanks .
    pi_76184772
    Waarom zijn anti-Apple fanboys altijd zo gefrustreerd? Komt dat door Windows ofzo?
    pi_76184915
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:19 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Willen de Apple Scientology drollen aub opkrassen naar hun aaiPhone draadje dankjewelgraagedaankleinekutmoeite .
    Gast.
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:14 schreef mschol het volgende:

[..]

uiteindelijk kan je er meer mee omdat je de vrijheid hebt.. bij apple ben je gebonden afaik aan de "apps" uit de appstore (die voor veel te veel worden verkocht)
    Deze post bevat zoveel onwetendheid... Ik heb hem al eens hierboven uitgelegd dat dingen anders zitten dan dat hij denkt. Je merkt aan die persoon dat hij zich niet heeft ingelezen en dat hij niet veel van de telefoon afweet. Dat is gewoon een feit. Hij geeft zelf toe dat hij alleen Windows Mobile, Nokia, Sony Ericsson heeft gebruikt. Geen Android en geen iPhone OS.

Dat is geen probleem natuurlijk, maar dan moet hij niet met uitspraken komen die niet kloppen.
    pi_76184932
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:14 schreef mschol het volgende:

[..]

Nee, want WM is op zichzelf een belabberd en brak OS en er is nauwelijks kwalitatieve software voor beschikbaar omdat er geen fatsoenlijke SDK is en elk WM toestel hardwarematig dusdanig verschilt dat het ontwikkelen voor WM een ramp is, bovendien hebben WM en de daarvoor beschikbare applicaties om dezelfde reden een gebruiksvriendelijkheid van lik-me-vessie waardoor het WM platform nooit zal aanslaan bij het grote publiek en het dus ook nooit commercieel aantrekkelijk wordt om ervoor te ontwikkelen waardoor je met WM altijd een achterlijk en achtergesteld platform zal hebben waarvoor geen drol voor wordt uitgebracht, getuige alle hippe apps die momenteel wél voor de iPhone maar niet voor WM worden uitgebracht.

Dus nee, uiteindelijk kan je niet meer met WM.
    pi_76184955
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:25 schreef tjal het volgende:
    Waarom zijn anti-Apple fanboys altijd zo gefrustreerd? Komt dat door Windows ofzo?
    TS heeft zijn/haar keuze al gemaakt en nog blijft de Apple Scientology doorzeiken. Mensen worden een beetje moe van dat soort viral marketing, en helemaal als de aaiphone zelf door de tijd heen ook niet zonder foutjes is geweest. En nee, WM heeft daar weinig mee te maken want Android en Maemo komen vaak genoeg voorbij in dit soort draadjes.
    pi_76185028
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:30 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

TS heeft zijn/haar keuze al gemaakt en nog blijft de Apple Scientology doorzeiken. Mensen worden een beetje moe van dat soort viral marketing, en helemaal als de aaiphone zelf door de tijd heen ook niet zonder foutjes is geweest. En nee, WM heeft daar weinig mee te maken want Android en Maemo komen vaak genoeg voorbij in dit soort draadjes.
    Er is helemaal geen Apple Scientology. Hij doet keer op keer uitspraken die niet kloppen. Er is al gezegd dat hij er niet veel van afweet, dat geeft hij zelf ook toe. En toch presteert hij het om dingen te posten die niet kloppen.

Ga janken. Met je Apple Scientology. Er is al meerdere malen aangegeven dat de iPhone niet alles is en alles kan.
    pi_76186429
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:32 schreef zarGon het volgende:

Er is helemaal geen Apple Scientology. Hij doet keer op keer uitspraken die niet kloppen. Er is al gezegd dat hij er niet veel van afweet, dat geeft hij zelf ook toe. En toch presteert hij het om dingen te posten die niet kloppen.

Ga janken. Met je Apple Scientology.
    Och, ik kijk vaak genoeg in de iMeuk en osx draadjes en het valt gewoon op hoe vaak er op de concurrentie moeten worden gezeken.
    quote:
    Er is al meerdere malen aangegeven dat de iPhone niet alles is en alles kan.
    Dat mocht eens tijd worden |:{ .

Er is ook vaak genoeg aangegeven dat WM6.5 barebones weinig voorstelt, maar dat er met de juiste schil en/of custom ROMs flink wat winst te halen valt (courtesy to HTC resp. XDA). En Android en Maemo zijn nog volop ontwikkeling maar zien er al wel veelbelovend uit.
    pi_76186731
    Android 'in ontwikkeling' en 'veelbelovend'? Dat klinkt alsof je het nog niet 'af' vindt .
    Wat moet er volgens jou nog veranderen aan Android voordat het volgens jou de veelbelovende beloftes heeft waargemaakt?
      dinsdag 29 december 2009 @ 17:16:01 #139
    173605 fransbreda
    NACBREDA ® ©
    pi_76186732
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:32 schreef zarGon het volgende:

[..]
    Hoe krijg jij 5 startknoppen onderaan??

Ik heb er maar 4... (telefoon,mail, safari,ipod)

Gejailbreakt?

Ik ben btw ook erg tevreden met mijn niet gejailbreakte iphone.
    Doe ik wel over 2 jaar als hij uit de garantie is.
    pi_76187317
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 17:15 schreef DennisMoore het volgende:
    Android 'in ontwikkeling' en 'veelbelovend'? Dat klinkt alsof je het nog niet 'af' vindt .
    Wat moet er volgens jou nog veranderen aan Android voordat het volgens jou de veelbelovende beloftes heeft waargemaakt?
    Laat ik het anders zeggen dan: Android is een nieuw mobiel OS en de rek qua doorontwikkeling is er nog niet uit.
    pi_76187376
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:52 schreef JDude het volgende:

[..]

nare is dat je vervolgens wel naar beneden kunt scrollen en tekst lezen, en op het moment dat je weer doortikt springt hij weer helemaal naar boven hier had ik bij de Vario 1 geen last van! !

Had 't al gemeld in het BUG forum, maar vooralsnog geen reactie op gehad
    Ja doei.
    pi_76187439
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 17:30 schreef ErictheSwift het volgende:

Laat ik het anders zeggen dan: Android is een nieuw mobiel OS en de rek qua doorontwikkeling is er nog niet uit.
    Kun je nagaan hoe mooi het nog gaat worden, als je ziet hoe goed het nu al is .
      dinsdag 29 december 2009 @ 17:55:49 #143
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_76188203
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:59 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat ik niet kan scrollen binnen een invulveld (of gewoon niet weet hoe het moet).
    Tekstveld kan je met 2 vingers scrollen. (1 vinger scrolled de hele pagina, 2 alleen het tekstveld)
    pi_76190825
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:29 schreef tjal het volgende:

[..]

Nee, want WM is op zichzelf een belabberd en brak OS en er is nauwelijks kwalitatieve software voor beschikbaar omdat er geen fatsoenlijke SDK is en elk WM toestel hardwarematig dusdanig verschilt dat het ontwikkelen voor WM een ramp is, bovendien hebben WM en de daarvoor beschikbare applicaties om dezelfde reden een gebruiksvriendelijkheid van lik-me-vessie waardoor het WM platform nooit zal aanslaan bij het grote publiek en het dus ook nooit commercieel aantrekkelijk wordt om ervoor te ontwikkelen waardoor je met WM altijd een achterlijk en achtergesteld platform zal hebben waarvoor geen drol voor wordt uitgebracht, getuige alle hippe apps die momenteel wél voor de iPhone maar niet voor WM worden uitgebracht.

Dus nee, uiteindelijk kan je niet meer met WM.
    visual studio anyone? kan je gewoon WM apps in ontwikkelen....
    pi_76192068
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 19:07 schreef mschol het volgende:

[..]

Fatsoenlijke SDK, met equivalenten van UIKit, CoreAnimation, etc. Voor WM moet je zowat alles zelf from scratch maken, de iPhone SDK zit véél beter in elkaar.
      dinsdag 29 december 2009 @ 19:47:17 #146
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_76192517
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 19:07 schreef mschol het volgende:

[..]

Visual Studio is geen SDK maar gewoon de IDE waarin je werkt. De Windows Mobile API's zijn nogal beperkt, zeker als je vanuit .NET werkt.

WM is echt een ramp om voor te programmeren, zoals hierboven al gemeld: alles moet je zelf maken, want er is gewoon helemaal NIETS.
    pi_76195979
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 17:55 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Tekstveld kan je met 2 vingers scrollen. (1 vinger scrolled de hele pagina, 2 alleen het tekstveld)
    het scrollen is (iig bij mij) het probleem niet. Meer dat hij niet meescrollt als je aan het schrijven bent.
    Zodra je de grootte van het tekstinvulveld (reageerveld) hebt bereikt, blijft hij zo staan, ook als je verhaal 4 keer zo lang is dan het invulveld toestaat dat is fakking irritant
    Ja doei.
    pi_76198077
    Ik ga hier hulp vragen. Ik ben erachter gekomen dat ik aan het stockholmsyndroom lijd en een apple-fanboy(?) ben, nu wil ik dat helemaal niet zijn. Ik heb een iPhone, maar ik wil zo graag iets anders, maar het lukt niet. Ik kan me niet losmaken van die iPhone, elke keer weer pak ik hem, elke keer weer werkt het allemaal zo goed. Ik bedoel slecht, nee goed, maar slecht voor mij, want daardoor heb ik hem weer in handen en wil ik geen andere telefoon. Wat niet goed is, want dan ben ik een apple-fanboy met stockholmsyndroom. Ik droom soms van een HTC, Samsung of een Xperia. Die zou ik wel gewoon kunnen wegstoppen, bijv. als mijn internet niet werkt of ik net te hard op mijn touchscreen heb gedrukt, omdat ie niet reageerde. Mensen zouden mij niet meer gefrustreerd aankijken. Op fok zou ik kunnen vertellen dat ik niet vast zit aan itunes of aan de 100.000 apps uit de appstore, maar dat ik vrij van alle mogelijkheden van mijn smartphone gebruik kan maken. Had ik maar geen iPhone...
      Redactie Sport / Supervogel dinsdag 29 december 2009 @ 21:58:20 #149
    270182 crew  Pino112
    Pino van Luna O+
    pi_76198203
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 21:56 schreef kadeya het volgende:
    Ik ga hier hulp vragen. Ik ben erachter gekomen dat ik aan het stockholmsyndroom lijd en een apple-fanboy(?) ben, nu wil ik dat helemaal niet zijn. Ik heb een iPhone, maar ik wil zo graag iets anders, maar het lukt niet. Ik kan me niet losmaken van die iPhone, elke keer weer pak ik hem, elke keer weer werkt het allemaal zo goed. Ik bedoel slecht, nee goed, maar slecht voor mij, want daardoor heb ik hem weer in handen en wil ik geen andere telefoon. Wat niet goed is, want dan ben ik een apple-fanboy met stockholmsyndroom. Ik droom soms van een HTC, Samsung of een Xperia. Die zou ik wel gewoon kunnen wegstoppen, bijv. als mijn internet niet werkt of ik net te hard op mijn touchscreen heb gedrukt, omdat ie niet reageerde. Mensen zouden mij niet meer gefrustreerd aankijken. Op fok zou ik kunnen vertellen dat ik niet vast zit aan itunes of aan de 100.000 apps uit de appstore, maar dat ik vrij van alle mogelijkheden van mijn smartphone gebruik kan maken. Had ik maar geen iPhone...
    Gewoon doen wat de TS over een poosje ook gaat doen
    Ding kapotgooien dus
    pi_76234561
    Nieuwe Windows Mobile, 6.5.3. Minimale interface wijzigingen, maar wat blijft het afschuwelijk lelijk zeg Wtf zijn het voor incompetenten die zo'n 1999'ish interface laten zien? Ik heb weinig hoop meer voor WinMo. 7..

url
      woensdag 30 december 2009 @ 20:06:15 #151
    136730 PiRANiA
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')