Ben je op de hoogte van het bestaan van Android?quote:Op zondag 27 december 2009 12:55 schreef matthijst het volgende:
Waar wil je een telefoon voor gebruiken? Gebruik m zelf als iPod, om te internetten, mailen, navigeren (TomTom) en nu en dan een spelletje...
Als je dat wilt, is een iPhone IMHO De telefoon. Al is het alleen al omdat er wereldwijd zoveel verkocht zijn en ze allemaal werken met 1 AppStore: de komende jaren heb je dus ladingen applicaties en spelletjes. Dat moet je met WM maar afwachten.
Heb jij ooit een iPhone of een Android-toestel gebruikt? Of in ieder geval iets anders dan WM.quote:Op zondag 27 december 2009 11:14 schreef mschol het volgende:
ik snap werkelijk de negativiteit rondom WM niet...
os werkt prettig, al zitten sommige dingen (die je zelden tot nooit gebruikt!) goed verstopt..
qua applicatie's zit het wel snor (zat fora op internet waar enorm veel nuttige/handige/leuke applicaties zijn...
Android is qua apps en appstore nog lang niet op het niveau van iPhone. Het is zeker een mooi OS en heeft veel potentie, maar het is er nog niet helemaal. Het grote probleem met Android is fragmentatie, er zijn veel te veel toestellen met net weer andere mogelijkheden.quote:Op zondag 27 december 2009 13:08 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ben je op de hoogte van het bestaan van Android?
nokia... wat een bagger.. brrrr....quote:Op zondag 27 december 2009 13:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb jij ooit een iPhone of een Android-toestel gebruikt? Of in ieder geval iets anders dan WM.
Nog lang niet? Dan ben je niet goed geinformeerd. De apps zijn er al in grote getalen en in 2010 zal Android voor komen te liggen op de Iphone.quote:Op zondag 27 december 2009 14:20 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Android is qua apps en appstore nog lang niet op het niveau van iPhone. Het is zeker een mooi OS en heeft veel potentie, maar het is er nog niet helemaal. Het grote probleem met Android is fragmentatie, er zijn veel te veel toestellen met net weer andere mogelijkheden.
probleem zit em volgens mij niet in de hoeveelheid toestellen maar eerder in de hoeveelheid verschillen (en daardoor compatibiliteits verschillen) tussen de telefoons..quote:Op zondag 27 december 2009 14:35 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Nog lang niet? Dan ben je niet goed geinformeerd. De apps zijn er al in grote getalen en in 2010 zal Android voor komen te liggen op de Iphone.
Wat is het probleem dat er meerdere Android-toestellen zijn waar je uit kan kiezen?
quote:Op zondag 27 december 2009 03:19 schreef fiaflai het volgende:
[..]
welke/wat voor software doen em dan zoal?
Ik had het niet eens specifiek over de apps maar over het OS. Het iPhone OS zit gewoon veel beter in elkaar dan Windows Mobile. Ook al heeft die HD2 een groter scherm, hogere resolutie, etc. een iPhone is gewoon prettiger in gebruik. En daar gaat het toch uiteindelijk om?quote:Op zondag 27 december 2009 03:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
.
http://tweakers.net/nieuw(...)ljard-downloads.html. Veel apps zijn bullshit, dat wel.
Nog nooit van gehoord, terwijl ik het toch volg.quote:Op zondag 27 december 2009 14:37 schreef mschol het volgende:
[..]
probleem zit em volgens mij niet in de hoeveelheid toestellen maar eerder in de hoeveelheid verschillen (en daardoor compatibiliteits verschillen) tussen de telefoons..
Apps zijn er veel minder en verkoop van apps is ook veel minder in de android store (met als gevolg dat mensen eerder voor iPhone gaan ontwikkelen omdat daar meer te verdienen valt)quote:Op zondag 27 december 2009 14:35 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Nog lang niet? Dan ben je niet goed geinformeerd. De apps zijn er al in grote getalen en in 2010 zal Android voor komen te liggen op de Iphone.
Fragmentatie, te veel verschillen tussen de toestellen. Probleem is dat bij Android niet alles 100% vastgelegd is over wat een toestel allemaal moet kunnen. Om een voorbeeld te noemen: er is nergens precies gespecificeerd welke video formaten een Android toestel moet kunnen afspelen, dit verschilt dus per toestel. Het is dus voor een hobby-developer die niet de middelen heeft alle mogelijke toestellen te testen een stuk lastiger dan b.v. voor iPhone met als gevolg minder apps.quote:Wat is het probleem dat er meerdere Android-toestellen zijn waar je uit kan kiezen?
Ben ik niet van overtuigd. De N900 is een heel mooi apparaat, maar ook ontzettend op techneuten gericht, in de huidige vorm gaat het niet mainstream worden. Daarnaast gaat Nokia volgend jaar maar 1 Maemo toestel uitbrengen.quote:Op zondag 27 december 2009 15:02 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat Maemo (N900 OS) volgend jaar ook enorm populair gaat worden.
(...)
Valt wel mee, de hardware is vrij standaard.quote:De n900 is echt een super krachtig apparaat
Nee, niet echt. hij is plomp, een resistief scherm zonder multitouch, een verouderd OS (Meamo 6 is in ontwikkeling) wat echt voor tablets is gemaakt, niet om als eerste de telefoonfunctie centraal te laten staan. Verder geen JAVA, Google Maps, matige Gmail/Contacts support na een paar firmwares. Firefox mobile is wel leuk, maar wat heb je eraan als je krampachtig met een stylus en zonder pinchzooming kan surfen? Veel redenen voor mij om hem in de kast te laten verstoffen, helaas. Pak ik liever de Motorola Milestone, Nexus One of iPhonequote:Op zondag 27 december 2009 15:02 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat Maemo (N900 OS) volgend jaar ook enorm populair gaat worden.
Lees er eens wat over TS. De n900 is echt een super krachtig apparaat (en firefox mobile komt er als eerste op uit).
De Iphone is zeker gebruikersvriendelijker dan een WM toestel. Maar waarom vind je de Iphone gebruikersvriendelijker dan een Android foon?quote:Op maandag 28 december 2009 13:28 schreef M2theC het volgende:
Ik denk dat je gewoon een iPhone moet kopen en niet moet luisteren naar al dat gelul over hardware, missende functionaliteiten etc. Het gaat immers om GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID en GEBRUIKSGEMAK
Heb zelf jaaaaren met Windows (mobile) gewerkt, zeker een stuk of 60 verschillende toestellen gehad en ik moet zeggen: de iPhone poept op alle andere toestellen. Ik kan me na 2 jaar ook geen ander toestel meer voorstellen. Uiteraard heb ik er wel naar gekeken en er mee gewerkt. (vrienden van mij ontwikkelen software voor diverse telefoons) maar tot op heden lopen anderen nog steeds achter.
Dankzij de Apps die je gratis of voor weinig kunt downloaden blijft het leuk om ermee te werken en zul je er op termijn steeds meer mee gaan doen.
wat ik ermee doe:
- telefoontoestel/ adresboek
- Agenda's (zakelijk en prive)
- Camera (kwaliteit is niet super maar ik print toch geen foto`s en het gaat om de momentopnames)
- het bijhouden van e-mails (zakelijk en prive)
- Ipod (sporten buiten & binnen)
- Muziekcollectie voor in de auto
- Muziek in de woonkamer
- Afstandsbediening voor Itunes Bieb
- Tv gids
- checken weervoorspellingen e.d.
- af en toe wat tijd doden met nieuwe aps/ games etc
- verkeersinformatie en flitsinformatie
- Internet / Youtuben
- Kijken van films op vakantie en op reis
- Volgen van Podcasts
- Skypen
- Marktplaats checken
- Checken van restaurants en wetenswaardigheden in vreemde steden
- ook vaak genoeg gebruikt om de weg terug te vinden na een dagje mtben.
Wat een onzinquote:Op maandag 28 december 2009 13:08 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Nee, niet echt. hij is plomp, een resistief scherm zonder multitouch, een verouderd OS (Meamo 6 is in ontwikkeling) wat echt voor tablets is gemaakt, niet om als eerste de telefoonfunctie centraal te laten staan. Verder geen JAVA, Google Maps, matige Gmail/Contacts support na een paar firmwares. Firefox mobile is wel leuk, maar wat heb je eraan als je krampachtig met een stylus en zonder pinchzooming kan surfen? Veel redenen voor mij om hem in de kast te laten verstoffen, helaas. Pak ik liever de Motorola Milestone, Nexus One of iPhone
Ja, want die 150.000 apps zijn alleen maar iFart applicaties.quote:Op maandag 28 december 2009 13:53 schreef Antony1989 het volgende:
Iphone is leuk, en als je weet dat je er mee gaat bellen/smsen en verder niet veel ingewikkelds koop je hem.
Wil je meer dingen gaan doen dan aan tafel een iFart laten, ben je i.m.o. een stuk beperkter dan op een Wm/Android toestel.
Ja, want 32Mb/16Mb RAM is ook meer dan zat.quote:Op maandag 28 december 2009 13:53 schreef Antony1989 het volgende:
(...)
Wil je meer dingen gaan doen dan aan tafel een iFart laten, ben je i.m.o. een stuk beperkter dan op een Wm/Android toestel.
Beetje dodemus verhaal. Roepen dat Maemo 6 in ontwikkeling is met alle features die wél voor de consument interessant zijn. Zo is het bij de N700, N800, N810 ook al gegaan qua nieuwe softwareversies. Die ene die je nét wilt hebben is er niet voor je toestel. Blij dat ik de N900 niet zelf gekocht heb.quote:
Ik denk dat menig smartphone meer RAM heeft dan zon iding.quote:Op maandag 28 december 2009 14:48 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja, want 32Mb/16Mb RAM is ook meer dan zat.
Dat niet per definitie inderdaad. Echter, op het moment is er meer beschikbaar en kun je in zekere zin dus meer met de iPhone. Denk dat op termijn Android ook zeker zal aansterken. De iPhone apps zijn om het moment alleen niet te houden. Dat is zeker een groot pluspunt.quote:Op maandag 28 december 2009 13:30 schreef -J-D- het volgende:
[..]
De Iphone is zeker gebruikersvriendelijker dan een WM toestel. Maar waarom vind je de Iphone gebruikersvriendelijker dan een Android foon?
WM moet je sowieso niet meer serieus nemen, bij Microsoft is het kwartje wel erg laat gevallenquote:Op maandag 28 december 2009 15:49 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Ik denk dat menig smartphone meer RAM heeft dan zon iding.
Wat ik bedoel is: Windows Mobile heeft een limiet van 32MB per applicatie, ongeacht hoeveel RAM er in het apparaat zit. Sterker nog: elke niet-ROM DLL die een app laad gaat van de 32 MB van alle apps af. dus als App A een DLL laad van 4 MB dan hebben app B, C, D, E, etc. nog maar 28MB tot hun beschikking.quote:Op maandag 28 december 2009 15:49 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Ik denk dat menig smartphone meer RAM heeft dan zon iding.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |