abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75973950

De kogel is door de kerk, Schumi zal weer Formule 1 gaan rijden en wel voor Mercedes.

Wat zijn jullie verwachtingen? Ik denk dat Schumi het moeilijk gaat krijgen met Rosberg maar desondanks hoge ogen gaat gooien voor het kampioenschap. Ik verwacht een heftige strijd met Vettel, Alonso en Hamilton.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_75974120
Mooi, eindelijk een reden om weer eens F1 te gaan kijken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_75974128
Ik denk niet dat je echt iets kan verwachten of voorspellen dit seizoen. Niemand weet hoe goed Schumi nog daadwerkelijk is en hoe goed hij met de nieuwe F1 wagens kan omgaan... en alle veranderingen in de teams.. de nieuwe teams... de rijderswissels.

Het wordt net als vorig jaar een complete verrassing denk ik.
pi_75974311
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:05 schreef Desunoto het volgende:
Ik denk niet dat je echt iets kan verwachten of voorspellen dit seizoen. Niemand weet hoe goed Schumi nog daadwerkelijk is en hoe goed hij met de nieuwe F1 wagens kan omgaan... en alle veranderingen in de teams.. de nieuwe teams... de rijderswissels.

Het wordt net als vorig jaar een complete verrassing denk ik.
Dat maakt het wel interessant om te gaan kijken... al keek ik afgelopen jaren toch wel hoor...

Niks lekkerder dan na een goed avondje stappen met een zwaarhoofdje formule 1 checken
I'm not the man you think I am!
pi_75975239
Wat het imo veel te veel is is dat de kwaliteit van de coureur ondergeschikt is aan de kwaliteit van de auto.

Heb je een goeie auto, dan kom je een end. Zo niet, dan heb je pech. Al ben je God zelf. Of Schumacher echt zo goed is, of dat Ferrari juist zo goed was in die tijd weet ik dus ook niet.

Ik vind F1 eigenlijk maar kut, op regenraces na Ik vind het ook geen sport, omdat het materiaal bepaalt, niet de sporter ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_75976417
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:32 schreef The_BoezelaaR het volgende:

Ik vind F1 eigenlijk maar kut, op regenraces na Ik vind het ook geen sport, omdat het materiaal bepaalt, niet de sporter ...
Als je zo gaat beginnen kun je beter niet reageren op dit topic, dan ontstaat er weer een ellenlange discussie. Bovendien is het ook niet waar in mijn ogen, maar dat terzijde.

Schumi heeft Ferrari van 96 tot 98 van de grond af opgebouwd en daarna geoogst. Dat heb ik nog geen één huidige F1-coureur zien doen. Ik schat alleen Alonso zo hoog en goed in als Schumi.

Ik denk dat Schumacher geen last zal hebben van aanpassingen van reglementen e.d. Hij heeft zoveel ervaring, no problem. Bovendien zal hij ongetwijfeld heel veel testuurtjes gaan maken de komende tijd.
pi_75976719
Ik verwacht (nog) niet dat hij wereldkampioen gaat worden, dat zal voor het grootste gedeelte gewoon van het materiaal afhangen, maar ik denk wel dat hij mooie dingen gaat laten zien komend seizoen
pi_75976795
materiaal wordt niet uit zichzelf snel...

snap dat dan
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75976809
Welkom terug Schumi! (helaas niet bij Ferrari..)
pi_75976856
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:11 schreef bodylotion het volgende:

snap dat dan
Nee maar een coureur kan denk ik zelf hoogstens 5% verschil maken. Vorig jaar is wel het levende bewijs (Button de onverwachte onverslaanbare, Hamilton & Ferrari machteloos).
pi_75976879
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:11 schreef bodylotion het volgende:

snap dat dan
Dat snap ik ( ), maar een goede coureur staat nergens zonder goed materiaal, zie bijvoorbeeld Schumacher in 2005.

Dus een coureur is niet uit zichzelf snel, snap dat dan
pi_75977032
Schumacher heeft er wel 5 seizoenen over gedaan om Ferrari aan de wereldtitel te helpen. Die heeft het hele team om zich heen gebouwd.

en neem bijvoorbeeld Alonso dit jaar. Die stond dit jaar op het podium in Singapore met misschien wel de allerslechtste auto van het veld.
pi_75977086
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:20 schreef bodylotion het volgende:
Schumacher heeft er wel 5 seizoenen over gedaan om Ferrari aan de wereldtitel te helpen. Die heeft het hele team om zich heen gebouwd.
Precies, dus daarom verwacht ik ook niet dat hij meteen WK wordt, al zou het best mogelijk zijn als Mercedes een geweldige auto neerzet
  Trouwste user 2022 woensdag 23 december 2009 @ 17:24:37 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_75977147
Ik vind het mooi nieuws. Doet me denken aan Cruijff die terugkwam en bij zijn eerste wedstrijd het doelpunt van het jaar maakte.

Dit heeft de f-1 nodig. Ik kijk er naar uit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_75977172
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Precies, dus daarom verwacht ik ook niet dat hij meteen WK wordt, al zou het best mogelijk zijn als Mercedes een geweldige auto neerzet
De reactie was dan ook eigenlijk voor Boes bedoeld
pi_75977212
quote:

en neem bijvoorbeeld Alonso dit jaar. Die stond dit jaar op het podium in Singapore met misschien wel de allerslechtste auto van het veld.
Ik ben het helemaal met je eens.

Verklaar maar eens aan mij waarom een Hamilton dan een Kovolainen helemaal om de oren rijdt. En verklaar mij maar eens waarom Schumi Massa helemaal om de oren heeft gereden. En een jaar later deed Massa mee om het kampioenschap tot in een laat stadium van het seizoen. Dus de coureur maakt echt het verschil wel.

Mercedes zal ook opgebouwd moet worden, alhoewel, de mensen en faciliteiten zijn er al. Rosberg en Schumacher vormen in ieder geval een IJZERsterk team, misschien wel het sterkste team van de grid. Dit i.c.m. Brawn, Mercedes en veel geld vanuit Stuttgart maakt Schumi in mijn ogen absoluut een titelkandidaat.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:06:28 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_75978505
Ik verwacht voor het begin van 2010 een lichte voorsprong voor Ferrari omdat zij van de 4 topteams: Ferrari, McLaren, Mercedes GP en Red Bull het eerst zijn gestart met de nieuwe auto, Alonso zal zekere het optimale uit de auto kunnen halen dus die staan er wat mij betreft het beste voor in Bahrein.

Uiteraard is dat geen garantie voor de titel....................
pi_75979793
Calmer than you are
pi_75979903
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Schumifan?
pi_75979929
How Schumacher became the biggest name in Motorsport

Mooie special over Schumacher die zijn hele carriere doorloopt vanaf kinds af aan tot aan nu.

5 lange pagina's in het engels.

Enjoy
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:59:09 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_75980380
nog een F1 topic
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_75982455
quote:
Michael to drive for Mercedes GP
Team switch done - a big "thank you" to Ferrari

"I have decided to return to Formula One. Mercedes GP and I agreed on teaming up for the coming 3 seasons. And to be honest, I'm already super excited by the prospect to be back in a F1 cockpit.

I don't want to deny at all that the idea of a German F1 team extremely tempts me. I guess every German driver would feel this way. And of course it plays a major role that I again can work together with Ross at Mercedes GP. Above all, however, my old hunger for racing is back. In Abu Dhabi, when Ross asked me if I could imagine returning to F1, I felt that I wasn't ready for it. But only two weeks later, when he called me once again, I realized that my old passion was returning. Suddenly I was on fire again. For me, the imagination to be back in a F1 car and to compete for the world championships is exciting and extremely inspiring.

That is why my thoughts initially go to Ferrari. I'm very pleased that the split-up goes off that harmoniously and that we are still on friendly terms with each other. I would really like to thank Luca di Montezemolo and the whole Ferrari team big time for the time we spent together and for giving me the opportunity to leave Ferrari in friendship. It's such deeds that make up a true friendship, as even though the contract has not yet been signed, we had promised each other to further cooperate by shaking hands. I will always carry a big part of Ferrari in my heart and I will never forget the sympathy and passion of the 'tifosi'. They supported my all over the world with their devotion - thank you very much for that!

I didn't take this decision lightly at all, especially because of that. Ferrari and I have been working together for 14 years and I've experienced a lot of great moments with the team during this time. Most of my life as a Formula 1 driver is 'red' and so there is strong solidarity and loyalty to these guys who have accompanied me and have always built great cars for me. This solidarity will remain, even though our teams will be competitors on the race track - because I'm certain that Ferrari will regain its former strength since the crew is really strong and committed.

Mercedes GP will be a new challenge for me which is extremely attractive. I have no doubt at all that the team will be really strong. They showed by winning the two world championships that there is meshing a fascinating mixture of high professionalism and deepest passion. The relation between the competence of Mercedes and the current world champion team is extremely attractive and promises a good performance. I think the duels on the race track will be electrifying. Especially since I've got the feeling as if, for me personally, the circle closes after all the years I spent in Formula One. I concluded my first ever driver's contract with Mercedes - back then in Group C and Le Mans - and Mercedes also supported me when entering the F1.

Until recently, I was absolutely sure that I had ended my career as a race driver at Ferrari. But sometimes things change suddenly and unexpectedly. All of a sudden, the framework conditions aren't the same anymore. At that point, you have to reconsider the decisions you've made. And, to tell the truth, the failed comeback attempt last summer gave me reason to reconsider my situation. I was surprised myself how fast and how strong I committed myself to this topic again. Apparently, my batteries recharged completely during the last three years. And when - thanks to Ross - the opportunity arose to drive for Mercedes GP, I realized that my old motivation was back, full of fresh energy and great force.

Physically, I feel absolutely fit. I already realized in summer how fast I achieved my former performance values by exercising specifically. And ever since, I kept on exercising. My neck is absolutely free of complaints. I can now do the same neck work-out as I did when I was still racing. This wasn't possible in summer because back then only five months had passed since my accident and so my neck wasn't cured completely. In the meantime this isn't a problem any more.

I absolutely enjoyed my current life in those three years, doing a lot of things. There were no bored feelings or something like this, I was doing Karting and Biking without big hazzle. Now I am geared up to compete on a serious level again. I know that my change of mind happened rather suddenly and I think it's great that Corinna appreciates my passion and that she absolutely backs me and my decision. When I told her about my plans, she immediately felt that I am serious about it and she instantly gave her approval.

To put it simply: I'm totally fired up for next year!
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  woensdag 23 december 2009 @ 20:50:56 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75985824
Waarom dan niet verdergaan in mijn eerdere Schumi toipic
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75985833
quote:

Tegen mijn pricipes om dit topic in MyAT te hebben, maar op die Alonso-opmerking moet ik even reageren.

Alonso maakte heul hendig gebruik van de safetycarperiode, die naar later bleek door zijn teamgenootje Nelsinho op een perfect tijdstip veroorzaakt werd.

Dus dat heeft imo niet heel erg veel te maken met de stuur- en inhaalskunst van een Alonso. Die Renault was niet vooruit te branden. Maar gebruik maken van een safetycarsituatie kan elke rijder wel.

Just my 2 cents.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_75985973
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:51 schreef Sally het volgende:

[..]

Tegen mijn pricipes om dit topic in MyAT te hebben, maar op die Alonso-opmerking moet ik even reageren.

Alonso maakte heul hendig gebruik van de safetycarperiode, die naar later bleek door zijn teamgenootje Nelsinho op een perfect tijdstip veroorzaakt werd.

Dus dat heeft imo niet heel erg veel te maken met de stuur- en inhaalskunst van een Alonso. Die Renault was niet vooruit te branden. Maar gebruik maken van een safetycarsituatie kan elke rijder wel.

Just my 2 cents.
Je vergist je in het seizoen 2008 en 2009. In 2008 kwam Alonso inderdaad op het podium (won 'ie zelfs dacht ik) op een oneerlijke manier. Maar dit jaar werd hij wel gewoon 3de in Singapore zonder gedoe.
pi_75986233
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:51 schreef Sally het volgende:

[..]

Just my 2 cents.
sommige rijders hebben iets extra's

Alonso is daar een van

en dat was 2008 indd
pi_75986288
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:53 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Je vergist je in het seizoen 2008 en 2009. In 2008 kwam Alonso inderdaad op het podium (won 'ie zelfs dacht ik) op een oneerlijke manier. Maar dit jaar werd hij wel gewoon 3de in Singapore zonder gedoe.
Nee, bodylotion had het over "en neem bijvoorbeeld Alonso dit jaar", in Singapore.

Dus ik vergiste me niet (edit2: een beetje automatisch toch het juiste jaar genomen )

Edit: ah, nu zie ik dat bodylotion zich vergist heeft En ik had automatisch al het 'juiste jaar' te pakken
pi_75986470
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:59 schreef Sally het volgende:

[..]

Nee, bodylotion had het over "en neem bijvoorbeeld Alonso dit jaar", in Singapore.

Dus ik vergiste me niet

Edit: ah, nu zie ik dat bodylotion zich vergist heeft
los daarvan eindigde hij met een knakenbak 8 keer in de punten.

correctie: ik heb het dus over Fernando Alonso in een Renault die 3e werd in de 2009 Grand Prix van Singapore
en welke vergissing maak ik? Nelsinho heeft maar een keer in Singapore gereden, en niet dit jaar
pi_75986618
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:03 schreef bodylotion het volgende:

[..]

los daarvan eindigde hij met een knakenbak 8 keer in de punten.

correctie: ik heb het dus over Fernando Alonso in een Renault die 3e werd in de 2009 Grand Prix van Singapore
Verkeerd begrepen dan

Ontopic dan maar weer?

Schumache
pi_75986711
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:06 schreef Sally het volgende:

[..]

Schumache
laten we het over Adelaide 1994 hebben
pi_75986924
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef bodylotion het volgende:

[..]

laten we het over Adelaide 1994 hebben
Monaco 2006
pi_75986964

Tja, soms is 'ie niet erg netjes.
pi_75987287
De shortlist met 'acties' van Schumache

Edit: in het Engels nog veel uitgebreider
pi_75987876
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:12 schreef Sally het volgende:

[..]

Monaco 2006
Als je het zo gaat bekijken, Alonso/Hamilton zijn geen haar beter.
pi_75988632
Twitter van rubens:
quote:
rubarrichello
Experience is all that matters in F1 now..the team needed me last year and needs Schumi now.I hope for a great fight but a clean one as well
about 3 hours ago from web
pi_75988788
pi_75989181
Schumi
pi_76004156
Ik begreep dat Brawn de monocoque van de auto moet aanpassen om Schumi te kunnen laten rijden, onderin een uitsparing voor zijn enorme ballen
Hij mag dan eea aan geintjes hebben geflikt, voor de sport en voor alles daaromheen is dit goed!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 december 2009 @ 09:20:13 #39
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_76004200
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:13 schreef Gauner het volgende:

[..]

Nee maar een coureur kan denk ik zelf hoogstens 5% verschil maken. Vorig jaar is wel het levende bewijs (Button de onverwachte onverslaanbare, Hamilton & Ferrari machteloos).
Button is het levende bewijs van geluk.
Als ze die dubbele diffusor niet hadden gehad aan het begin van het seizoen was hij geen kampioen geweest.
Button kan geen auto beter maken, niet op het niveau als Schumi en Alonso.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_76007354
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:19 schreef Sally het volgende:
De shortlist met 'acties' van Schumache

Edit: in het Engels nog veel uitgebreider
quote:
In 1998 kreeg Schumacher in de Grand Prix van Engeland een stop-and-go-straf, waarbij men 10 seconden in de pits moet stoppen. Door deze straf aan het einde van de laatste ronde te volbrengen, had Schumacher hier echter geen last van, en kon hij de race winnen. De FIA moest toegeven dat deze manoeuvre legaal was, door een gat in het reglement.
Dat is hartstikke leuk, maar geloof maar dat dat van Brawn af komt en niet van Schumacher zelf.
Die krijgt gewoon te horen dat ie door moet rijden en in de laatste ronde moet stoppen.

vosss is de naam,
pi_76007602
pi_76007705
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Button is het levende bewijs van geluk.
Als ze die dubbele diffusor niet hadden gehad aan het begin van het seizoen was hij geen kampioen geweest.
Button kan geen auto beter maken, niet op het niveau als Schumi en Alonso.
Juist.
pi_76008463
De cirkel is rond
pi_76009069
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:26 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Dat is hartstikke leuk, maar geloof maar dat dat van Brawn af komt en niet van Schumacher zelf.
Die krijgt gewoon te horen dat ie door moet rijden en in de laatste ronde moet stoppen.

Klopt. Alsof Schumi tijdens het rijden zoiets even uit kan denken, dan heeft hij wel andere dingen aan zijn hoofd. Vooral als je weer met zo'n 300 richting Stowe ga ofzo.
pi_76011004
Hamilton heeft de snelheid en de ballen maar is een choker die faalt onder spanning en blinkt niet uit in het beter maken van de auto. Ondanks zichzelf toch nog wk geworden. Button heeft de ballen en de zenuwen maar niet de snelheid, zal altijd de beste auto nodig hebben en wat geluk met de concurrentie. Alonso heeft de ballen, maakt de auto beter en heeft toch ook erg veel snelheid.

Schumacher heeft het allemaal, en heeft er meer van, en is ook nog tactisch beter. Althans, dat had hij. Qua snelheid is het natuurlijk al geruime tijd een aflopende zaak, maar het loopt maar langzaam af en hij had nogal wat over.

Ze zeggen allemaal dat ze het leuk vinden maar dat is natuurlijk niet zo. Als hij nog dicht in de buurt komt van zijn oude niveau staan ze er allemaal minder op naast de grootste ooit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76011182
Hier wordt het allemaal duidelijk uitgelegd, wat betreft snelheid.
pi_76014825
pi_76018676
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Hamilton heeft de snelheid en de ballen maar is een choker die faalt onder spanning en blinkt niet uit in het beter maken van de auto. Ondanks zichzelf toch nog wk geworden. Button heeft de ballen en de zenuwen maar niet de snelheid, zal altijd de beste auto nodig hebben en wat geluk met de concurrentie. Alonso heeft de ballen, maakt de auto beter en heeft toch ook erg veel snelheid.

Schumacher heeft het allemaal, en heeft er meer van, en is ook nog tactisch beter. Althans, dat had hij. Qua snelheid is het natuurlijk al geruime tijd een aflopende zaak, maar het loopt maar langzaam af en hij had nogal wat over.

Ze zeggen allemaal dat ze het leuk vinden maar dat is natuurlijk niet zo. Als hij nog dicht in de buurt komt van zijn oude niveau staan ze er allemaal minder op naast de grootste ooit.
zoals ze bij de BBC zeiden: Hij heeft misschien nog 85% over, maar dat maakt hem nog ontzettend snel.

Ik denk dat Alonso het dichtst bij Schumacher komt.
pi_76044936
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:13 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ben je Badoer vorig jaar vergeten?
pi_76045375
De verschillen tussen Schumacher en zijn teamgenoten is altijd 2 of 3 tienden geweest, met uitschieters naar 2 a 3 seconden in de Benetton die niet bestuurbaar was behalve voor de allergrootste. 2 tienden is het verschil tussen pole en de 2e of 3e startrij, het verschil tussen voor of achter iemand uitkomen na de pitstops, het verschil tussen de op dat moment beste auto van het veld en de mindere auto's.

De klasse van Schumacher blijkt dan ook niet eens zozeer uit het aantal WK's, het blijkt nog meer uit het feit dat hij altijd meedeed voor het WK. Iedereen heeft het ene seizoen een betere auto dan het andere, maar als de auto een minder jaar had dan deed hij toch nog mee voor het WK, als de auto net zo goed was elk andere auto dan was het geen spannend WK maar was het twee vingers in die Nase.

Voor Schumacher won de coureur in een auto van Newey altijd, daarna was het of Newey, of Schumacher en die meestal. Daar heb je je factor auto.
pi_76045432
Interessant filmpje over de throttle-techniek en stuurtechniek van Schumacher.

Kleine details bepalen de prestaties van een coureur.
pi_76045556
Als je in de Formule 1 wereldkampioen wil worden maak je het meeste kans bij de teams waar Newey of Brawn met de scepter zwaaien.
vosss is de naam,
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:36:32 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76048200
Als ik mij niet vergis kom Schumi stampen op het moment dat het moest. Bv. de twee ronden die hij langer doorkon voor de pitstop.

Daarnaast hebben ze weleens het rijpatroon van Herbert en Schumi naast elkaar gelegd. Schumi ging veel eerder en vloeiender op de rem en het gas. Daar pakte hij het verschil tov Frentzen destijds.

[ Bericht 7% gewijzigd door sanger op 25-12-2009 13:43:19 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76049949

Plus alle hufteracties van hem
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76051166
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 14:31 schreef Klopkoek het volgende:

Over de doden niets dan goeds, laten we al die hufteracties van Senna nou niet oprakelen.
  vrijdag 25 december 2009 @ 15:34:51 #56
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76051531
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 14:31 schreef Klopkoek het volgende:

wist Schumacher op dat moment al dat Senna dood was?
pi_76051808
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:34 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Lijkt me van niet. Dat zal pas in het ziekenhuis bepaald zijn. Hij werd toch met een helikopter afgevoerd?
pi_76051883
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:34 schreef bodylotion het volgende:
Niemand wist dat op dat moment. Zelfs de behandelend arts niet, hij was volgens mij nog niet eens dood. Er was een zware crash geweest, en Senna was bewusteloos naar het ziekenhuis gebracht. Dat was wat er bekend was, terwijl de crash er niet zo heel ernstig uitzag. Er was al meer dan 10 jaar niemand meer doodgegaan, de dood van Ratzenberger was een freak accident en heel duidelijk een zware crash, het lag gewoon niet voor de hand dat Senna dood was. Senna die zelf overigens ook gewoon ging racen.

Waar iemand echt de beste is en dan nog een Duitser ook stikt het van de Britten en Nederlanders die daar niet tegen kunnen en dan maar van alles gaan verzinnen en dit soort insinuerende filmpjes gaan maken. Zielig is het.
  vrijdag 25 december 2009 @ 15:57:04 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_76051936
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar iemand echt de beste is en dan nog een Duitser ook stikt het van de Britten en Nederlanders die daar niet tegen kunnen en dan maar van alles gaan verzinnen en dit soort insinuerende filmpjes gaan maken. Zielig is het.
hier ben ik het helemaal mee eens
pi_76051971
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:

Het grootste talent in de formule 1 is toch wel Vettel.
Vettel zie ik nog wel 4 of 5 keer wereldkampioen worden.
if you ain't cheating you ain't trying
pi_76052223
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:59 schreef Moonlighter het volgende:
Het grootste talent in de formule 1 is toch wel Vettel.
Dat lijkt mij ook, sterke zenuwen itt Hamilton, maar ik weet niet precies of hij qua snelheid ook echt top is. Snel is hij sowieso, maar precies kan ik het niet peilen en hij moet nog wel wat sterker worden in het inhalen en het zich niet laten inhalen.
quote:
Vettel zie ik nog wel 4 of 5 keer wereldkampioen worden.
Eerder dan Hamilton. Maar voorlopig rijden ze elkaar nog in de weg en Alonso en Schumacher ook nog. Bovendien is zonder Schumacher de F1 weer gewoon zoals die was schat ik. Als een coureur 10 jaar meedoet heeft hij een seizoen of 4 een auto waarmee hij kampioen zou kunnen worden, of hij moet heel slim op de juiste momenten overstappen. Dan is 3 keer kampioen worden al heel veel. Het werd ook makkelijk van Alonso geroepen, maar op een gegeven moment is het na twee topjaren bij Renault gewoon op, dan werd Mclaren het niet, en dan nu naar Ferrari waar de klad in lijkt te zitten? Er komen telkens weer jonge honden bij, ik moet nog zien of Alonso de drie wel gaat halen.
pi_76052252
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

Schumachers acties tegen Hill, Villeneuve en Frentzen getuigden ook van grote sportiviteit zeker. Maar o wee als Der Michael zelf eens werd geschept. Dan vliegt hij ze woedend en al met stoom uit de oren aan (met Coulthard was dat).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76052392
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:14 schreef Klopkoek het volgende:
Schumachers acties tegen Hill, Villeneuve en Frentzen getuigden ook van grote sportiviteit zeker.
Die tegen Villeneuve was niet OK, zoals hij zelf ook vaak heeft aangegeven. Het valt in het niet bij de streken van bijvoorbeeld Senna, maar in een fractie van een seconde of niet, het kan niet. Bij de rest was niks aan de hand.
quote:
Maar o wee als Der Michael zelf eens werd geschept. Dan vliegt hij ze woedend en al met stoom uit de oren aan (met Coulthard was dat).
DC maakte een belachelijke remmanouevre die haast wel opzettelijk moest zijn en die Schumacher zijn wereldtitel heeft gekost. Bovendien was die letterlijk levensgevaarlijk. Terwijl DC ook nog eens een achterblijver was die in de regen zoveel trager was dat hij op 3 rondjes achterstand werd gezet. Daar is DC toen heel erg goed mee weg gekomen, en McLaren ook (liegen over de data), terwijl het hun de wereldtitel heeft bezorgd.

Bovendien excuseert het je niet voor het plaatsen van een filmpje dat iets valselijk insinueert. Als je geen respect kunt opbrengen voor de beste moet je niet naar sport kijken.
  vrijdag 25 december 2009 @ 16:33:07 #64
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76052548
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

pi_76055858
Voor de duidelijkheid: na afloop van die race was al duidelijk dat Senna overleden was.

Ten tweede: Schumacher is de grootste maar hij had het bij mij verpest door al die kamikaze acties. Tegen Villeneuve en Hill (dat vind je wel een puike actie Weltschmerz?) zijn de bekendste maar hij heeft vaker rare capriolen uitgehaald. Zo herinner ik me nog dat hij uit uit de pitstraat scheurde en pardoes Frentzen het gras opdouwde (die spinde). Nee, echt een sportieve vent die schumacher. Kun je wel Senna erbij gaan halen maar bij Schumacher was het gewoon telkens overduidelijk dat hij het expres deed. Dat is het verschil, Senna camoufleerde het misschien beter. Toen met Hill zag je duidelijk dat Schumacher eerst even in zijn spiegels keek voordat hij z'n brakke kar in de Williams plofte.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76055912
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
  vrijdag 25 december 2009 @ 21:13:30 #67
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76057763
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 19:55 schreef Klopkoek het volgende:
Voor de duidelijkheid: na afloop van die race was al duidelijk dat Senna overleden was.

niet waar

quote:
quote:
[...]

Nee, echt een sportieve vent die schumacher.
ja dat is nu wel duidelijk
  vrijdag 25 december 2009 @ 22:54:03 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_76060566
Wat ik niet begrijp he.

Schumacher en Ferrari waren altijd 2 handen op 1 buik. Schumacher en een ander merk kwam niet eens bij iemand op. Ook niet nadat hij was gestopt. Hij zou vanalles bij Ferrari gaan doen. Waarom gaat hij dan nu wel voor McLaren rijden?

Iemand die me dat kan uitleggen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_76060721
Ross Brawn?
pi_76060748
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 22:54 schreef Komakie het volgende:
Wat ik niet begrijp he.

Schumacher en Ferrari waren altijd 2 handen op 1 buik. Schumacher en een ander merk kwam niet eens bij iemand op. Ook niet nadat hij was gestopt. Hij zou vanalles bij Ferrari gaan doen. Waarom gaat hij dan nu wel voor McLaren rijden?

Ross Brawn.
  vrijdag 25 december 2009 @ 23:25:07 #71
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76061636
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 22:54 schreef Komakie het volgende:
Wat ik niet begrijp he.

Hij racete voor Mercedes in de sportscars. Zij hebben zijn F1-debuut gefinancierd.
Nu is Ross Brawn teambaas van Mercedes GP

De cirkel is rond.

Mercedes is niet hetzelfde als McLaren trouwens
pi_76063230
quote:
Ten tweede: Schumacher is de grootste maar hij had het bij mij verpest door al die kamikaze acties. Tegen Villeneuve en Hill (dat vind je wel een puike actie Weltschmerz?) zijn de bekendste maar hij heeft vaker rare capriolen uitgehaald. Zo herinner ik me nog dat hij uit uit de pitstraat scheurde en pardoes Frentzen het gras opdouwde (die spinde). Nee, echt een sportieve vent die schumacher. Kun je wel Senna erbij gaan halen maar bij Schumacher was het gewoon telkens overduidelijk dat hij het expres deed. Dat is het verschil, Senna camoufleerde het misschien beter. Toen met Hill zag je duidelijk dat Schumacher eerst even in zijn spiegels keek voordat hij z'n brakke kar in de Williams plofte.
Hét verschil tussen een grote kampioen en de rest.

Hill is gewoon zelf dom geweest door niet even te wachten om in te halen, maar hem meteen erlangs te willen drukken trouwens.
pi_76071270
quote:
Mij niet en niemand niet. Feitelijk onjuist.
quote:
Ten tweede: Schumacher is de grootste maar hij had het bij mij verpest door al die kamikaze acties. Tegen Villeneuve en Hill (dat vind je wel een puike actie Weltschmerz?) zijn de bekendste maar hij heeft vaker rare capriolen uitgehaald.
Tegen Villeneuve vond ik een foute actie, maar in een fractie van een seconde weet hij dat hij de titel verliest als hij de deur niet dichtgooit, dan is het moment om de deur dicht te gooien al voorbij, en dan doet hij het toch. Dat is net zoiets als een voetballer die een tackle doorzet terwijl hij weet dat hij de bal niet meer zal raken, terwijl het anders een goal wordt die hem de wereldtitel kost. Hij is daar ook terecht voor gestraft en heeft ook gewoon toegegeven dat het fout was.
quote:
Zo herinner ik me nog dat hij uit uit de pitstraat scheurde en pardoes Frentzen het gras opdouwde (die spinde). Nee, echt een sportieve vent die schumacher.
Het is een harde sportman, hard voor zichzelf en hard voor anderen. En toen was het ook een jonge hond, die de risico's nam zoals jonge honden risico's nemen. En Hill zat gewoon verkeerd, die maakt de fout, dat Schumacher een technisch probleem had en Hill er toch wel langs was gekomen is een huilexcuus, dat gaat uit van de misvatting dat je maar je positie op moet geven als je concurrent veel betere kansen heeft.
quote:
Kun je wel Senna erbij gaan halen maar bij Schumacher was het gewoon telkens overduidelijk dat hij het expres deed. Dat is het verschil, Senna camoufleerde het misschien beter.
Nee hoor, Senna reed Prost er met voorbedachte rade af bijvoorbeeld. Schumacher had zijn fractie van een seconde met Villeneuve. Dat is allemaal vies gekleurde perceptie van jou. Vroeger was het harder, na de incidenten met Senna zijn de regels jaar op jaar strenger geworden, terecht ook, maar zelfs naar de normen van nu was alleen de actie met Villeneuve fout.

Als je dan ziet wat bijvoorbeeld Hamilton in 3 jaar al aan stoute en foute manoeuvres heeft uitgehaald, of Montoya, of Alonso, of wat er allemaal in het achterveld gebeurt... Die zijn ook allemaal hard in de duels, en als je hard speelt kan het een keer gebeuren dat je over de schreef gaat. Net als voetballers maken ook coureurs wel eens overtredingen, Schumacher is ook geen lieverdje maar dat hoeft ook niet.
quote:
Toen met Hill zag je duidelijk dat Schumacher eerst even in zijn spiegels keek voordat hij z'n brakke kar in de Williams plofte.
Dat beeldt jij je maar in. Bovendien had Schumacher gewoon de nase vorn, en de regels waren toen ook al duidelijk. Als je met de voorwiel ter hoogte van de sidepod zit dan moet je weer achteraan sluiten. Dom van Hill. Dat je auto in betere condititie is betekent niet dat je doorgelaten moet worden.
pi_76072319
Wat voor 'stoute manouvres' heeft Hamilton dan gedaan?

En zijn na die acties van Senna de regels echt aangescherpt? In wat voor opzicht dan?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76072386
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:19 schreef Klopkoek het volgende:

En zijn na die acties van Senna de regels echt aangescherpt? In wat voor opzicht dan?
Spa 2008
Fuji 2008
Melbourne 2009

o.a.

zaterdag 26 december 2009 @ 12:39:21 #76
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_76072890
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[knip lang verhaal en quote's]

Nee hoor, Senna reed Prost er met voorbedachte rade af bijvoorbeeld.

[/knip nog meer lang verhaal en quote's]
Sterker nog, Senna had dat al een jaar van te voren aangekondigt dat als ie de kans kreeg om Prost er af te rammen voor de titel hij het ook zou doen, en zo geschiedde
Senna was niet Roomser dan de Paus, vraag dat ook maar aan Irvine
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:22 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Fuji 2008

Fris m'n geheugen eens op
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_76073147
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
Hij heeft een hele reeks momentjes gehad. Er was niet zo lang geleden ook tamelijk brede discussie over 'bullying' door Hamilton. Alleen is het niet één actie in de directe strijd om de wereldtitel, omdat hij in de directe strijd om de wereldtitel chokete en zijn rondjes reed in de hoop het in de schoot geworpen te krijgen. Ik doe daar niet moeilijk over, ze moeten tot het randje gaan en gecorrigeerd worden als ze er overheen gaan.
quote:
Er is toen wel discussie ontstaan en duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om je concurrent van de baan af te rijden en zo de wereldtitel te winnen. Maar in het algemeen zijn alle regels met betrekking tot duels aangescherpt en meer uitgekristalliseerd.
pi_76073951
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:39 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Fris m'n geheugen eens op
http://www.dumpert.nl/med(...)n_nader_bekeken.html

eerste bocht.

niks tegen Hamilton hoor, maar ik word zo moe van dat gezeik op Schumacher. In '94 won hij er een titel mee, in '97 verloor hij er een titel mee.
pi_76074333
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 12:22 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Spa 2008
Was een topactie. Niets mis mee. FIArarri moest zo nodig Hamilton straffen.
quote:
Fuji 2008
Massa kreeg de straf.
quote:
Melbourne 2009
Niet hamiltons schuld maar die van de teamleiding.
quote:
o.a.

Ben benieuwd naar de rest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76075547
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de rest.

nog eentje

bedoel toch een andere, waar Hamilton iemand het gras op drukt met 300+

[ Bericht 5% gewijzigd door bodylotion op 26-12-2009 14:00:20 ]
pi_76075938
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:21 schreef Klopkoek het volgende:
Was een topactie. Niets mis mee. FIArarri moest zo nodig Hamilton straffen.
Sowieso belachelijke regel natuurlijk, dat je op het uitgezette parcours moet blijven.
  zaterdag 26 december 2009 @ 14:06:06 #82
67205 Colplay
How you doin??
pi_76075996
De verdediging ten opzichte van Schumacher heeft wel goede argumenten: ja maar Senna en Hamilton deden het ook.

Schumacher is met afstand de beste autocoureur ooit en ging over lijken om te winnen. Ik vind dat prima, dat is de mentaliteit die bij een topsporter hoort. De raceleiding bepaalt wel hoe ver je kunt gaan.

Ik kan daar goed mee leven, maar durf dat dan ook zo uit te spreken. Winnen gaat voor sportiviteit en als ik iemand van de baan moet tikken om te winnen en ik kom er mee weg, dan is dat toch niet mijn probleem?

Waarom moet Schumi zo nodig heel goed en sportief te zijn? De een houdt van hem vanwege zijn topsportmentaliteit en de ander vindt dat hij te ver gaat in zijn wil om te winnen. Dat is denk ik het verschil in opvatting over sport.

Ik ben geen Ferrari-fan, dus vond het jammer dat hij het zo goed deed en al die titels pakte, maar zijn aanwezigheid is natuurlijk wel goed voor de sport. Een jaar als nu waar Button ineens vanuit het niets de titel pakt is niet goed voor het imago van de F1, want Button was natuurlijk niet de beste coureur en staat misschien niet eens in de top drie.

Hopelijk dat we met Schumi en Alonso volgend jaar weer een echt rijdersduel krijgen, zoals begin deze eeuw met Hakkinen en Schumi. Dat waren mooie jaren, met natuurlijk de inhaalactie van Hakkinen op Spa als absolute hoogtepunt.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_76076079
maar goed

dit is het Schumacher topic.
pi_76076126
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:54 schreef bodylotion het volgende:

[..]

nog eentje

bedoel toch een andere, waar Hamilton iemand het gras op drukt met 300+
Dat was een Toyota die hij met 280 het gras op drukte door Curva Grande
vosss is de naam,
pi_76076344
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:06 schreef Colplay het volgende:
De verdediging ten opzichte van Schumacher heeft wel goede argumenten: ja maar Senna en Hamilton doen het ook.
Het is het argument van selectiviteit, selectiviteit omdat hij de beste is en omdat het een Duitser is. Het is ook het argument dat het een harde sport waar coureurs op het randje zitten van wat nog mag en wat niet mag of hoort. Hij is een keer heel duidelijk over het randje gegaan, maar met iets van 250 races zijn een aantal voorbeelden van dat ook hij op het randje zet geen argument voor onsportiviteit.
quote:
Waarom moet Schumi zo nodig heel goed en sportief te zijn? De een houdt van hem vanwege zijn topsportmentaliteit en de ander vindt dat hij te ver gaat in zijn wil om te winnen. Dat is denk ik het verschil in opvatting over sport.
Het is niet omdat de een sneller, slimmer, mentaal sterker en een betere ontwikkelaar is dat hij te ver gaat in zijn wil om te winnen. Die wil om te winnen en bijbehorend gedrag is er ook altijd bij diegenen geweest die graag een echte concurrent hadden willen zijn. Alleen zijn die er gewoon veel miner goed in. Het is geen verschil in opvatting over sport, het is het hanteren van verschillende maatstaven van sportiviteit omdat je niet tegen je verlies kunt, het verlies van je favoriete coureur dan.

Ik ben geen Ferrari-fan, dus vond het jammer dat hij het zo goed deed en al die titels pakte, maar zijn aanwezigheid is natuurlijk wel goed voor de sport. Een jaar als nu waar Button ineens vanuit het niets de titel pakt is niet goed voor het imago van de F1, want Button was natuurlijk niet de beste coureur en staat misschien niet eens in de top drie.

@Klopkoek
quote:
Drivers Unhappy With Hamilton’s Agressive Attitude
15 09 2008

Many F1 drivers have become increasingly outspoken about their distaste for Lewis Hamilton’s on track attacks and agression after a spate of incidents in last weekend’s race at Monza.

Hamilton defended and attacked too harshly on more than one occassion. The first being when he overtook Timo Glock, but when the Toyota driver tried to come back at Hamilton, Lewis forced him off the rod and onto the grass, very dangerous given the seriously bad weather conditions.

The second incident was worse, going down the main straight he was neck and neck trying to overtake Mark Webber, Hamilton got just ahead, the Australian tried to go down the left-hand side bu the McLaren driver bumped straight into him. At this incident he cannot blame the spray as the weather was better. It forced Webber off track, and put him off having another go incase Lewis ended his race.

Fernando Alonso, Hamilton’s former team mate commented to Spanish television: “There was some unnecessary movements he made, and he repeated them with Glock and Webber. It is his way of racing.”

Timo Glock was much more angry, and threatened Hamilton with a taste of his own medicine.

“I do not know what he was thinking. I was right next to him but he left me no room. Sometimes he drives as though he is completely alone on the track,” the German told RTL.

“The next time I am with him (on track), I will behave with him in exactly the same way,” Glock promised.
pi_76076491
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:08 schreef bodylotion het volgende:
maar goed

dit is het Schumacher topic.
Ik wilde het net zeggen

De discussie over wie er de smerigste spelletjes kon spelen is misschien wel leuk, maar wellicht niet in dit topic. Het F1-nieuwtjestopic zou ik persoonlijk veel toepasselijker vinden. Dat wordt wel meer gebruikt voor discussies over van alles en nog wat.
pi_76076798
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:06 schreef Colplay het volgende:
De verdediging ten opzichte van Schumacher heeft wel goede argumenten: ja maar Senna en Hamilton deden het ook.
Dat vind ik geen vergelijking dus. In mijn optiek deden die het minder opzichtig en is JUIST het feit dat het om wereldtitels gaat extra zwaarwegend. Als je echt zo'n grote sportman bent ga je niet van die rare capriolen uithalen.
Ik noemde al zijn acties bij Frentzen, Villeneuve en Hill. Maar ook kan ik nog noemen: actie tegen Coulthard in Argentinië, momenten waar hij zijn auto midden op de baan parkeerde om een rode vlag uit te lokken, momenten waarbij hij met zijn kapotte auto expres een crash veroorzaakte om ook een rode vlag uit te lokken... Dat kan gewoon niet.
quote:
Schumacher is met afstand de beste autocoureur ooit en ging over lijken om te winnen. Ik vind dat prima, dat is de mentaliteit die bij een topsporter hoort. De raceleiding bepaalt wel hoe ver je kunt gaan.

Ik kan daar goed mee leven, maar durf dat dan ook zo uit te spreken. Winnen gaat voor sportiviteit en als ik iemand van de baan moet tikken om te winnen en ik kom er mee weg, dan is dat toch niet mijn probleem?
Het klopt dat als je mensen de ruimte geeft je niet raar moet op kijken dat er dan een paar de randen op zoeken. Maar dan nog kun je zulk gedrag heel laakbaar vinden. Ik ben niet zo van de legalistische kijk: het is binnen de regels dus mag het.
En hebben juist niet grote mannen wat extra's? Kunnen juist niet grote voetballers eerder hun zelfbeheersing houden en nemen die juist niet het voortouw?
quote:

Hopelijk dat we met Schumi en Alonso volgend jaar weer een echt rijdersduel krijgen, zoals begin deze eeuw met Hakkinen en Schumi. Dat waren mooie jaren, met natuurlijk de inhaalactie van Hakkinen op Spa als absolute hoogtepunt.
Hier ben ik het wel mee eens. Sinds pak em beet 2002 is de Formule 1 retesaai geworden. Hopelijk brengt dit weer wat fris bloed. Zeker een aanwinst.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76076999
Watnou retesaai? Het afgelopen seizoen is in de voorlaatste race beslist en de 3 seizoenen daarvoor in de allerlaatste race.

Dat is toch niet saai?

En zeggen dat door de winst van Button de sport ongeloofwaardig overkomt is ook bullshit.
Hij had de beste auto en wist de meeste punten te pakken.

En ja dan ben je kampioen ja. En dat was niet vanuit het niets, het laatste jaar Honda hebben ze vanaf de tweede race al laten schieten om zich volledig op 2009 te richten en ja dan heb je een voorsprong op de concurrentie ja.
vosss is de naam,
  zaterdag 26 december 2009 @ 14:37:04 #89
67205 Colplay
How you doin??
pi_76077087
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[quote]Het is het argument van selectiviteit, selectiviteit omdat hij de beste is en omdat het een Duitser is. Het is ook het argument dat het een harde sport waar coureurs op het randje zitten van wat nog mag en wat niet mag of hoort. Hij is een keer heel duidelijk over het randje gegaan, maar met iets van 250 races zijn een aantal voorbeelden van dat ook hij op het randje zet geen argument voor onsportiviteit.
Hier kan ik mij redelijk in vinden, al is er ook bij de Schumacherfans natuurlijk sprake van selectiviteit, want Schumi mag natuurlijk meer dan bv. Hamilton. Schumi heeft in zijn lange carriere natuurlijk een paar keer een crash gehad die hij in mijn ogen had kunnen voorkomen, maar hem niet slecht uit kwamen. De kwestie met Hill is hier een voorbeeld van. Maar ben het ook met je eens dat dit een beetje bij de sport hoort.
quote:
Het is niet omdat de een sneller, slimmer, mentaal sterker en een betere ontwikkelaar is dat hij te ver gaat in zijn wil om te winnen. Die wil om te winnen en bijbehorend gedrag is er ook altijd bij diegenen geweest die graag een echte concurrent hadden willen zijn. Alleen zijn die er gewoon veel miner goed in. Het is geen verschil in opvatting over sport, het is het hanteren van verschillende maatstaven van sportiviteit omdat je niet tegen je verlies kunt, het verlies van je favoriete coureur dan.
Hier ben ik het niet mee eens. Er zit wel degelijk een verschil in hoe ver teams en rijders gaan om te winnen. Coureurs spreken al over Hamilton, de crash van Renault voor de zege van Alonso zijn hier bijvoorbeeld twee voorbeelden van. Wat Renault deed was enorm onsportief, maar stikt genomen niet tegen de regels. Zo is het in het verleden ook altijd gegaan. Senna en Schumachter zochten altijd de grens op van wat mocht en wat niet mocht. Concurrenten als Prost en Hakkinen hadden in ieder geval die naam al veel minder. Dus dan zit er wel degelijk een verschil in sportiviteit.

En daarnaast is het natuurlijk wel zo dat als je de beste bent je al snel de meeste supporters en de felste tegenstanders hebt. Kijk maar naar Ajax, Real Madrid en de New York Yankees. Meest geliefd en tegelijk meest gehaat. Geldt ook voor Schumacher en dan weet je dat alles wat je doet onder een vergrootglas komt te liggen. Tiger Woods is nu natuurlijk ook een voorbeeld van een iemand die met afstand de beste is en dat dus alles wat hij doet breed uitgemeten wordt in de pers. Als de nummer 25 van de wereld hetzelfde doet dan schrijft niemand er over. En zo ook de acties van Schumi. Doet hij iets wat op het randje is dan heeft iedereen het er over en als het de nummer laatst in een trage Simtek is dan valt het niet eens op of heeft niemand het er over omdat het nobody is. Dat is nu eenmaal het nadeel van being the best.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  zaterdag 26 december 2009 @ 14:45:10 #90
67205 Colplay
How you doin??
pi_76077332
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:34 schreef vosss het volgende:
Watnou retesaai? Het afgelopen seizoen is in de voorlaatste race beslist en de 3 seizoenen daarvoor in de allerlaatste race.

Dat is toch niet saai?

En zeggen dat door de winst van Button de sport ongeloofwaardig overkomt is ook bullshit.

En ja dan ben je kampioen ja. En dat was niet vanuit het niets, het laatste jaar Honda hebben ze vanaf de tweede race al laten schieten om zich volledig op 2009 te richten en ja dan heb je een voorsprong op de concurrentie ja.
Ik zeg niet dat het saai is, maar ik vind Button niet de beste coureur van het afgelopen seizoen. Dan vind ik het jammer dat hij toch kampioen wordt. Het moet een combinatie van zijn en afgelopen jaar heeft voor mij de auto te veel de doorslag gegeven in de strijd om de titel.

Een coureur wordt het ene jaar achttiende en een jaar later met hetzelfde team (wel andere naam) wereldkampioen. Dan weet je dat de menselijke factor een beperkte rol gespeeld heeft en dat de auto de doorslag gegeven heeft. Voor de sport vind ik het jammer, want je wil toch rijders met elkaar vergelijken. Mensen hebben het niet over het verschil in kwaliteit van de auto's van Fangio en Schumacher, maar over het verschil als rijder. Dat zijn de beste coureurs ooit. Of hebben ze allebei toevallig in de beste auto's van hun tijd gereden en werden ze daarom zo vaak kampioen?
pi_76077363
Ik denk wel dat de Ferrari destijds de beste auto van het veld was. Zeker als je zag hoeveel dubbels te ermee pakte destijds
vosss is de naam,
  zaterdag 26 december 2009 @ 15:00:12 #92
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_76077720
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:45 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het saai is, maar ik vind Button niet de beste coureur van het afgelopen seizoen. Dan vind ik het jammer dat hij toch kampioen wordt. Het moet een combinatie van zijn en afgelopen jaar heeft voor mij de auto te veel de doorslag gegeven in de strijd om de titel.

Een coureur wordt het ene jaar achttiende en een jaar later met hetzelfde team (wel andere naam) wereldkampioen. Dan weet je dat de menselijke factor een beperkte rol gespeeld heeft en dat de auto de doorslag gegeven heeft. Voor de sport vind ik het jammer, want je wil toch rijders met elkaar vergelijken. Mensen hebben het niet over het verschil in kwaliteit van de auto's van Fangio en Schumacher, maar over het verschil als rijder. Dat zijn de beste coureurs ooit. Of hebben ze allebei toevallig in de beste auto's van hun tijd gereden en werden ze daarom zo vaak kampioen?
Vergeet niet dat Formule1 een teamsport is, al komt dat niet zo heel goed over bij de leek. De prestatie van een coureur hangt van het team af. En andersom, een coureur kan een team ook van subtop naar top tillen. Als Brawn begin afgelopen seizoen er toch voor had gekozen om Bruno Senna in die wagen te plempen, dan durf ik je zwart op wit te zetten dat die eerste 6 zeges in 7 races nooit behaalt waren.

Plus: als Button toch zo slecht was, hoe kan het dan dat hij op 1 race na altijd in de punten reed. En die ene race heeft ie niet gescoord omdat Jaime Alguerdinges hem eraf getetst had in Spa.
  zaterdag 26 december 2009 @ 15:13:18 #93
67205 Colplay
How you doin??
pi_76078033
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 15:00 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Formule1 een teamsport is, al komt dat niet zo heel goed over bij de leek. De prestatie van een coureur hangt van het team af. En andersom, een coureur kan een team ook van subtop naar top tillen. Als Brawn begin afgelopen seizoen er toch voor had gekozen om Bruno Senna in die wagen te plempen, dan durf ik je zwart op wit te zetten dat die eerste 6 zeges in 7 races nooit behaalt waren.

Plus: als Button toch zo slecht was, hoe kan het dan dat hij op 1 race na altijd in de punten reed. En die ene race heeft ie niet gescoord omdat Jaime Alguerdinges hem eraf getetst had in Spa.
Omdat Button de beste auto had. Want hoe kan het dat als jij de beste coureur van het veld bent dat je dan de voorgaande twee jaar 15e en 18e in het WK wordt? Dan moet je toch meer uit je auto kunnen halen dan ergens achteraan rond te rijden.
pi_76078080
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:37 schreef Colplay het volgende:

[..]

Hier kan ik mij redelijk in vinden, al is er ook bij de Schumacherfans natuurlijk sprake van selectiviteit, want Schumi mag natuurlijk meer dan bv. Hamilton. Schumi heeft in zijn lange carriere natuurlijk een paar keer een crash gehad die hij in mijn ogen had kunnen voorkomen, maar hem niet slecht uit kwamen. De kwestie met Hill is hier een voorbeeld van. Maar ben het ook met je eens dat dit een beetje bij de sport hoort.
Natuurlijk is je persoonlijke voorkeur altijd iets wat je objectiviteit bedreigt. Toen Schumacher Villeneuve aanreed zat ik ook 3 minuten in de ontkenningsfase. Ik wilde gewoon dat het niet waar was, maar als de rust is wedergekeerd kun je best afstand nemen en het redelijk bekijken en tot de juiste conclusies komen wat betreft sportiviteit. Of qua klasse, daar speelt hetzelfde. Maar je moet het wel willen, terwijl bij velen de klasse zo moeilijk te accepteren is dat ze een verhaal gaan maken van de sportiviteit dat er gewoon niet is.
quote:
Hier ben ik het niet mee eens. Er zit wel degelijk een verschil in hoe ver teams en rijders gaan om te winnen. Coureurs spreken al over Hamilton, de crash van Renault voor de zege van Alonso zijn hier bijvoorbeeld twee voorbeelden van. Wat Renault deed was enorm onsportief, maar stikt genomen niet tegen de regels.
Dat lijkt me wel hoor.
quote:
Zo is het in het verleden ook altijd gegaan. Senna en Schumachter zochten altijd de grens op van wat mocht en wat niet mocht. Concurrenten als Prost en Hakkinen hadden in ieder geval die naam al veel minder. Dus dan zit er wel degelijk een verschil in sportiviteit.
Het punt is dus het 'de naam hebben', van wie krijgen ze die naam en met welk motief? Prost was ook niet zo'n lieverdje, en Hakkinen was wel een erg schone coureur voor een kampioen, maar laten we niet vergeten dat de duels tussen Schumacher en Hakkinen heel sportief waren, ook omdat die twee gewoon wisten wat ze aan elkaar hadden. Maar dat straalt dan wel af Hakkinen en niet op Schumacher, want velen willen niks positiefs op Schumacher hebben afstralen. DC was dan weer bijzonder onsportief of extreem klungelig, terwijl McLaren in die aanrijding bijzonder onsportief was door te liegen over de data. Feitelijk is Schumacher beroofd van een wereldtitel door een Mclarencoureur ten bate van een McLarencoureur.
quote:
En daarnaast is het natuurlijk wel zo dat als je de beste bent je al snel de meeste supporters en de felste tegenstanders hebt. Kijk maar naar Ajax, Real Madrid en de New York Yankees. Meest geliefd en tegelijk meest gehaat. Geldt ook voor Schumacher en dan weet je dat alles wat je doet onder een vergrootglas komt te liggen. Tiger Woods is nu natuurlijk ook een voorbeeld van een iemand die met afstand de beste is en dat dus alles wat hij doet breed uitgemeten wordt in de pers. Als de nummer 25 van de wereld hetzelfde doet dan schrijft niemand er over. En zo ook de acties van Schumi. Doet hij iets wat op het randje is dan heeft iedereen het er over en als het de nummer laatst in een trage Simtek is dan valt het niet eens op of heeft niemand het er over omdat het nobody is. Dat is nu eenmaal het nadeel van being the best.
Dat klopt, maar bij Schumacher speelt nog wel wat meer, omdat het een Duitser is, die in de slag was met Britse teams en Britse coureurs terwijl de hele F1-wereld wordt gedomineerd door Britten, en Britten zijn natuurlijk hysterisch chauvinistisch en dramatisch onsportief. Leuk hoor, dat Britse sportsmanship, maar dat komt niet over het kanaal heen en beperkt zich tot interne eilandaangelegenheden.

En dan heb je figuren als Mol, die er verdomd weinig kijk op heeft voor iemand die zo enthousiast is en die zijn persoonlijke voorkeuren nogal eens verwart met sportief presteren van de een of ander en met name Schumacher. Bijna zijn gehele carriere is via Mol de huiskamers binnengekomen. Zo krijg je dan ook een naam, en als je de naam hebt dan worden dingen snel anders geinterpreteerd.

Als je bijvoorbeeld het rode vlag-incident in Monaco neemt, tijdens de kwalificatie, daar had de wedstrijdleiding een heel zwakke zaak die tot een heel dubieuze uitspraak leidde. Ik hou ook serieus rekening met de mogelijkheid dat hij het met opzet deed, maar het was niet bewezen. Dat hij dan schuldig wordt verklaard heeft dan weer te maken met de naam die hij heeft gekregen, of beter gezegd, de naam die hem wordt gegeven.
pi_76087054
ongelooflijk hoe jullie weer na drie jaar de zelfde huilie discussie kunnen voeren.....
pi_76087663
Nouja, dan is zijn comeback in ieder geval NU al ergens goed voor toch?
vosss is de naam,
  zaterdag 26 december 2009 @ 22:35:00 #97
67174 Dos37
Come on Twente
pi_76088544
Nu Häkkinen nog
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_76088968
Villeneuve zei het ooit goed over Senna vs. Schumacher:
quote:
Villeneuve slams Schumacher over 'lies'

Alan Henry The Guardian, Thursday 17 August 2006

Jacques Villeneuve has accused Michael Schumacher of a succession of dirty tricks and deliberately lying to his fans and fellow drivers. In a remarkable personal attack on the seven-times champion he concludes that the Ferrari driver will soon be forgotten once he finally retires from driving.

Villeneuve, who won the 1997 world championship driving a Williams-Renault, delivered his broadside in an interview to be published next week in F1 Racing magazine. Bemoaning what he believes to be a shortage of real stars in formula one, Villeneuve, who was replaced in the BMW Sauber line-up by the novice Robert Kubica from the Hungarian grand prix, fires the first salvo by claiming that Schumacher lacks the star quality to be lauded on the same level as Ayrton Senna, Alain Prost or Nigel Mansell.

"I think the problem is that you don't ever see his true personality," he said. "He's a racer - but a pure racer, nothing but a racer and, because of that, I think the day he hangs up his helmet people will just forget him.

"Senna, by contrast, will never be forgotten. Some of that is the James Dean factor, of course, because he was killed in action at a young age, but not all of it. I don't even think Michael will live on in people's memories as strong or as long as Prost has - certainly not as strong or as long as Mansell has. Those people attained a hero status that Michael never has and never will."

Villeneuve feels that Schumacher displayed his true colours during qualifying for this year's Monaco grand prix when he skidded to a halt, blocking the track and preventing Fernando Alonso from completing his own qualifying run. He clearly brackets this with the episode at Jerez during the 1997 European grand prix when Schumacher's Ferrari collided with his Williams in what turned out to be the race that decided the championship in the Canadian driver's favour.

"Michael simply isn't a great champion because he's played too many dirty tricks and because he isn't a great human being," said Villeneuve. "Yes, Senna played dirty tricks too but he did it with more class, more integrity. When he took Prost out [in the Japanese grand prix] at Suzuka in 1990, he said he was going to do it before the race.

"So, unlike Michael, who ridiculously insisted he was innocent at Monaco this year, Senna said, 'Yes, I did it. But I told you before the race that I was going to do it.' That's very different from what Michael did at Monaco and Jerez [in 1997] and Adelaide [in 1994 where he collided controversially with Damon Hill].

"Senna wasn't lying to the fans. Michael was. And the sad thing is that, of course, the fans accept it - they swear black is white, in fact - just so that they can go on respecting the sport they love. And Michael takes advantage of that loyalty."

What particularly annoyed Villeneuve was Schumacher's arrogant defiance even towards his peers during a meeting of the Grand Prix Drivers' Association convened at Silverstone over the British grand prix weekend specifically to discuss his behaviour at Monaco.

"But he lies not only to fans but to his fellow drivers, too," said Villeneuve. "At the GPDA meeting at Silverstone he lied to us [about his qualifying incident at Monaco] and he didn't even have the decency to appear embarrassed about it. He just stared in our eyes and lied. And we all knew we were being lied to but very few of us bothered to say anything [Villeneuve, Alex Wurz and Pedro de la Rosa were the only ones who did] because most are scared of Michael or just wanted the meeting to be over so that they could go and watch the World Cup, which was a pathetic way to behave when there was such an important matter under discussion.

"It's quite sad, really - because the reason Michael did what he did is that he thinks he's better than the rest of us. He thinks he's bigger than the sport, too, but he isn't. And when he retires, and no one really remembers him, that will become clear."

Villeneuve also believes that formula one has spawned a generation of drivers who are so intimidated by their teams that they lack the ability to think for themselves - or analyse any responsibility they might have for driving errors on the circuit. "Some drivers are totally willing to accept what their teams tell them - namely that they're at the bottom of the food chain," he said. "You know, 'You're here to drive, nothing more.'

"That affects their mind-sets adversely and that's why you never really get drivers admitting culpability in racing incidents these days. They can't even recognise their own culpability because they've been programmed not to admit to it. And because less intelligence and responsibility are expected of them, they display less intelligence and responsibility, which is ultimately a safety problem."
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76089311
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 14:34 schreef vosss het volgende:

Dat is toch niet saai?

Waarvoor kijk je F1? Voor de duels toch? Voor de spanning? De crashes? Dat is nu net wat er ontbreekt tegenwoordig aan de F1. Ze racen in nietszeggende zandbakken, inhalen is zowat onmogelijk, de gemiddelde straatauto gaat tegenwoordig nog harder, er zijn geen vette crashes meer, de duels ontbreken...

Ook het afgelopen seizoen was saai. De eerste zes races maakte Button en zijn club de dienst uit en daarna was het schade beperken voor hen. De laatste keer dat ik echt op het puntje van mijn stoel zat was Spa 2008 (wat op de laatste 3 ronden na ook een vrij saaie race was).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 26 december 2009 @ 23:34:00 #100
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_76090036
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 23:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

de gemiddelde straatauto gaat tegenwoordig nog harder
ga eens bij Pouhon staan zou ik zeggen
pi_76095876
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:49 schreef Klopkoek het volgende:
Villeneuve zei het ooit goed over Senna vs. Schumacher:
Villeneuve? Wat doet die eigenlijk tegenwoordig, zit hij ook met een dikke pens in Nascar de zwaarste inteeltgevallen onder de rednecks te vermaken, of is het de Toyota Yariscup geworden?

Ik vind het een gefrustreerd figuur die een ontzettend grote bek op moet zetten om nog enige aandacht te krijgen, want onder de wereldkampioenen is hij de meest onaanzienlijke. Zonder een fantastisch chassis van Newey was hij hulpeloos in de middelmaat. Hij heeft zelf veel en veel meer foute dingen gedaan, alleen dat zielige gespartel van hem in het achterveld en in de schaduw van zijn teamgenoot viel nauwelijks op. Natuurlijk, sporters op dat niveau kunnen slecht tegen hun verlies, ook een niveautje lager, maar als je na 10 jaar nog loopt te zeuren dan is dat vrij sneu. Hij heeft twee jaar voorin meegedaan omdat zijn auto briljant was, en sinds het duidelijk is dat het de auto was en niks anders loopt hij op alles en iedereen af te geven die beter is gebleken dan hij, en het meest op degene die het meest beter is gebleken.

Laat hem een voorbeeld nemen aan Hill, die dacht ook dat zich met Schumacher kon meten, die heeft ook zijn momentjes waar hij zijn bedenking bij had, maar die heeft zich er wel bij neergelegd dat zijn tegenstander de grootste was.
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 23:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarvoor kijk je F1? Voor de duels toch? Voor de spanning? De crashes? Dat is nu net wat er ontbreekt tegenwoordig aan de F1.
Dan kijk je toch lekker de samenvatting? Het gaat erom wie het snelst de raceafstand aflegt, dat is deels een technisch spel, deels een tactisch spel en deels een kwestie van duelleren in de chaos. Dat laatste is het leukst maar als het je alleen om de inhaalacties en crashes te doen is moet je naar Nascar gaan kijken of de Toyota Yariscup.
quote:
Ze racen in nietszeggende zandbakken, inhalen is zowat onmogelijk, de gemiddelde straatauto gaat tegenwoordig nog harder, er zijn geen vette crashes meer, de duels ontbreken...
Er wordt meer ingehaald in één race dan in de hele jaren 80 bij mekaar. Inhalen is moeilijk, daarom is het ook zo' n spektakel als het wel of net niet lukt. Je moet er niet iets van proberen te maken wat het niet is en wat het nooit geweest is. Elk seizoen moet je een flink aantal races uitzitten voor die paar waarbij je op het puntje van je stoel zit, is het je dat niet waard dan hou je niet van de sport. En vette crashes, tja... daar heb je op het platteland spektakels voor met monstertrucks of stock cars, met een bijbel en een klu klux clanpamflet gratis bij elke 5000 caloriën.
quote:
Ook het afgelopen seizoen was saai. De eerste zes races maakte Button en zijn club de dienst uit en daarna was het schade beperken voor hen. De laatste keer dat ik echt op het puntje van mijn stoel zat was Spa 2008 (wat op de laatste 3 ronden na ook een vrij saaie race was).
De klasse van Schumacher was dat het met een heel dominante auto vaak niet saai was, omdat Schumacher in een andere auto zat, en hij er toch een strijd van wist te maken. Zonder Schumacher waren de hele jaren 90 en hele stukken van de 2000's doodsaai geweest vanwege de dominantie van Williams en McLaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')