Dat maakt het wel interessant om te gaan kijken... al keek ik afgelopen jaren toch wel hoor...quote:Op woensdag 23 december 2009 16:05 schreef Desunoto het volgende:
Ik denk niet dat je echt iets kan verwachten of voorspellen dit seizoen. Niemand weet hoe goed Schumi nog daadwerkelijk is en hoe goed hij met de nieuwe F1 wagens kan omgaan... en alle veranderingen in de teams.. de nieuwe teams... de rijderswissels.
Het wordt net als vorig jaar een complete verrassing denk ik.
Als je zo gaat beginnen kun je beter niet reageren op dit topic, dan ontstaat er weer een ellenlange discussie. Bovendien is het ook niet waar in mijn ogen, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:32 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik vind F1 eigenlijk maar kut, op regenraces naIk vind het ook geen sport, omdat het materiaal bepaalt, niet de sporter ...
Nee maar een coureur kan denk ik zelf hoogstens 5% verschil maken. Vorig jaar is wel het levende bewijs (Button de onverwachte onverslaanbare, Hamilton & Ferrari machteloos).quote:Op woensdag 23 december 2009 17:11 schreef bodylotion het volgende:
materiaal wordt niet uit zichzelf snel...
snap dat dan
Dat snap ik (quote:Op woensdag 23 december 2009 17:11 schreef bodylotion het volgende:
materiaal wordt niet uit zichzelf snel...
snap dat dan
Precies, dus daarom verwacht ik ook niet dat hij meteen WK wordt, al zou het best mogelijk zijn als Mercedes een geweldige auto neerzetquote:Op woensdag 23 december 2009 17:20 schreef bodylotion het volgende:
Schumacher heeft er wel 5 seizoenen over gedaan om Ferrari aan de wereldtitel te helpen. Die heeft het hele team om zich heen gebouwd.
De reactie was dan ook eigenlijk voor Boes bedoeldquote:Op woensdag 23 december 2009 17:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Precies, dus daarom verwacht ik ook niet dat hij meteen WK wordt, al zou het best mogelijk zijn als Mercedes een geweldige auto neerzet
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:20 schreef bodylotion het volgende:
Schumacher heeft er wel 5 seizoenen over gedaan om Ferrari aan de wereldtitel te helpen. Die heeft het hele team om zich heen gebouwd.
en neem bijvoorbeeld Alonso dit jaar. Die stond dit jaar op het podium in Singapore met misschien wel de allerslechtste auto van het veld.
quote:Michael to drive for Mercedes GP
Team switch done - a big "thank you" to Ferrari
"I have decided to return to Formula One. Mercedes GP and I agreed on teaming up for the coming 3 seasons. And to be honest, I'm already super excited by the prospect to be back in a F1 cockpit.
I don't want to deny at all that the idea of a German F1 team extremely tempts me. I guess every German driver would feel this way. And of course it plays a major role that I again can work together with Ross at Mercedes GP. Above all, however, my old hunger for racing is back. In Abu Dhabi, when Ross asked me if I could imagine returning to F1, I felt that I wasn't ready for it. But only two weeks later, when he called me once again, I realized that my old passion was returning. Suddenly I was on fire again. For me, the imagination to be back in a F1 car and to compete for the world championships is exciting and extremely inspiring.
That is why my thoughts initially go to Ferrari. I'm very pleased that the split-up goes off that harmoniously and that we are still on friendly terms with each other. I would really like to thank Luca di Montezemolo and the whole Ferrari team big time for the time we spent together and for giving me the opportunity to leave Ferrari in friendship. It's such deeds that make up a true friendship, as even though the contract has not yet been signed, we had promised each other to further cooperate by shaking hands. I will always carry a big part of Ferrari in my heart and I will never forget the sympathy and passion of the 'tifosi'. They supported my all over the world with their devotion - thank you very much for that!
I didn't take this decision lightly at all, especially because of that. Ferrari and I have been working together for 14 years and I've experienced a lot of great moments with the team during this time. Most of my life as a Formula 1 driver is 'red' and so there is strong solidarity and loyalty to these guys who have accompanied me and have always built great cars for me. This solidarity will remain, even though our teams will be competitors on the race track - because I'm certain that Ferrari will regain its former strength since the crew is really strong and committed.
Mercedes GP will be a new challenge for me which is extremely attractive. I have no doubt at all that the team will be really strong. They showed by winning the two world championships that there is meshing a fascinating mixture of high professionalism and deepest passion. The relation between the competence of Mercedes and the current world champion team is extremely attractive and promises a good performance. I think the duels on the race track will be electrifying. Especially since I've got the feeling as if, for me personally, the circle closes after all the years I spent in Formula One. I concluded my first ever driver's contract with Mercedes - back then in Group C and Le Mans - and Mercedes also supported me when entering the F1.
Until recently, I was absolutely sure that I had ended my career as a race driver at Ferrari. But sometimes things change suddenly and unexpectedly. All of a sudden, the framework conditions aren't the same anymore. At that point, you have to reconsider the decisions you've made. And, to tell the truth, the failed comeback attempt last summer gave me reason to reconsider my situation. I was surprised myself how fast and how strong I committed myself to this topic again. Apparently, my batteries recharged completely during the last three years. And when - thanks to Ross - the opportunity arose to drive for Mercedes GP, I realized that my old motivation was back, full of fresh energy and great force.
Physically, I feel absolutely fit. I already realized in summer how fast I achieved my former performance values by exercising specifically. And ever since, I kept on exercising. My neck is absolutely free of complaints. I can now do the same neck work-out as I did when I was still racing. This wasn't possible in summer because back then only five months had passed since my accident and so my neck wasn't cured completely. In the meantime this isn't a problem any more.
I absolutely enjoyed my current life in those three years, doing a lot of things. There were no bored feelings or something like this, I was doing Karting and Biking without big hazzle. Now I am geared up to compete on a serious level again. I know that my change of mind happened rather suddenly and I think it's great that Corinna appreciates my passion and that she absolutely backs me and my decision. When I told her about my plans, she immediately felt that I am serious about it and she instantly gave her approval.
To put it simply: I'm totally fired up for next year!
Tegen mijn pricipes om dit topic in MyAT te hebben, maar op die Alonso-opmerking moet ik even reageren.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:20 schreef bodylotion het volgende:
Schumacher heeft er wel 5 seizoenen over gedaan om Ferrari aan de wereldtitel te helpen. Die heeft het hele team om zich heen gebouwd.
en neem bijvoorbeeld Alonso dit jaar. Die stond dit jaar op het podium in Singapore met misschien wel de allerslechtste auto van het veld.
Je vergist je in het seizoen 2008 en 2009. In 2008 kwam Alonso inderdaad op het podium (won 'ie zelfs dacht ik) op een oneerlijke manier. Maar dit jaar werd hij wel gewoon 3de in Singapore zonder gedoe.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Tegen mijn pricipes om dit topic in MyAT te hebben, maar op die Alonso-opmerking moet ik even reageren.
Alonso maakte heul hendig gebruik van de safetycarperiode, die naar later bleek door zijn teamgenootje Nelsinho op een perfect tijdstip veroorzaakt werd.
Dus dat heeft imo niet heel erg veel te maken met de stuur- en inhaalskunst van een Alonso. Die Renault was niet vooruit te branden. Maar gebruik maken van een safetycarsituatie kan elke rijder wel.
Just my 2 cents.
sommige rijders hebben iets extra'squote:Op woensdag 23 december 2009 20:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Tegen mijn pricipes om dit topic in MyAT te hebben, maar op die Alonso-opmerking moet ik even reageren.
Alonso maakte heul hendig gebruik van de safetycarperiode, die naar later bleek door zijn teamgenootje Nelsinho op een perfect tijdstip veroorzaakt werd.
Dus dat heeft imo niet heel erg veel te maken met de stuur- en inhaalskunst van een Alonso. Die Renault was niet vooruit te branden. Maar gebruik maken van een safetycarsituatie kan elke rijder wel.
Just my 2 cents.
Nee, bodylotion had het over "en neem bijvoorbeeld Alonso dit jaar", in Singapore.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:53 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Je vergist je in het seizoen 2008 en 2009. In 2008 kwam Alonso inderdaad op het podium (won 'ie zelfs dacht ik) op een oneerlijke manier. Maar dit jaar werd hij wel gewoon 3de in Singapore zonder gedoe.
los daarvan eindigde hij met een knakenbak 8 keer in de punten.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:59 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, bodylotion had het over "en neem bijvoorbeeld Alonso dit jaar", in Singapore.
Dus ik vergiste me niet
Edit: ah, nu zie ik dat bodylotion zich vergist heeft
Verkeerd begrepen danquote:Op woensdag 23 december 2009 21:03 schreef bodylotion het volgende:
[..]
los daarvan eindigde hij met een knakenbak 8 keer in de punten.
correctie: ik heb het dus over Fernando Alonso in een Renault die 3e werd in de 2009 Grand Prix van Singapore
Monaco 2006quote:Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef bodylotion het volgende:
[..]
laten we het over Adelaide 1994 hebben
quote:rubarrichello
Experience is all that matters in F1 now..the team needed me last year and needs Schumi now.I hope for a great fight but a clean one as well
about 3 hours ago from web
Button is het levende bewijs van geluk.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:13 schreef Gauner het volgende:
[..]
Nee maar een coureur kan denk ik zelf hoogstens 5% verschil maken. Vorig jaar is wel het levende bewijs (Button de onverwachte onverslaanbare, Hamilton & Ferrari machteloos).
quote:Op woensdag 23 december 2009 21:19 schreef Sally het volgende:
De shortlist met 'acties' van Schumache![]()
Edit: in het Engels nog veel uitgebreider![]()
Dat is hartstikke leuk, maar geloof maar dat dat van Brawn af komt en niet van Schumacher zelf.quote:In 1998 kreeg Schumacher in de Grand Prix van Engeland een stop-and-go-straf, waarbij men 10 seconden in de pits moet stoppen. Door deze straf aan het einde van de laatste ronde te volbrengen, had Schumacher hier echter geen last van, en kon hij de race winnen. De FIA moest toegeven dat deze manoeuvre legaal was, door een gat in het reglement.
Juist.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Button is het levende bewijs van geluk.
Als ze die dubbele diffusor niet hadden gehad aan het begin van het seizoen was hij geen kampioen geweest.
Button kan geen auto beter maken, niet op het niveau als Schumi en Alonso.
Klopt. Alsof Schumi tijdens het rijden zoiets even uit kan denken, dan heeft hij wel andere dingen aan zijn hoofd. Vooral als je weer met zo'n 300 richting Stowe ga ofzo.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:26 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Dat is hartstikke leuk, maar geloof maar dat dat van Brawn af komt en niet van Schumacher zelf.
Die krijgt gewoon te horen dat ie door moet rijden en in de laatste ronde moet stoppen.
zoals ze bij de BBC zeiden: Hij heeft misschien nog 85% over, maar dat maakt hem nog ontzettend snel.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Hamilton heeft de snelheid en de ballen maar is een choker die faalt onder spanning en blinkt niet uit in het beter maken van de auto. Ondanks zichzelf toch nog wk geworden. Button heeft de ballen en de zenuwen maar niet de snelheid, zal altijd de beste auto nodig hebben en wat geluk met de concurrentie. Alonso heeft de ballen, maakt de auto beter en heeft toch ook erg veel snelheid.
Schumacher heeft het allemaal, en heeft er meer van, en is ook nog tactisch beter. Althans, dat had hij. Qua snelheid is het natuurlijk al geruime tijd een aflopende zaak, maar het loopt maar langzaam af en hij had nogal wat over.
Ze zeggen allemaal dat ze het leuk vinden maar dat is natuurlijk niet zo. Als hij nog dicht in de buurt komt van zijn oude niveau staan ze er allemaal minder op naast de grootste ooit.
Ben je Badoer vorig jaar vergeten?quote:Op woensdag 23 december 2009 17:13 schreef Gauner het volgende:
[..]
Nee maar een coureur kan denk ik zelf hoogstens 5% verschil maken. Vorig jaar is wel het levende bewijs (Button de onverwachte onverslaanbare, Hamilton & Ferrari machteloos).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |