Dat dusquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:02 schreef FunkyHomosapien het volgende:
meer respect voor de bouwvakkers dan de kantoorlui.
Verdient het meeste respect.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Broekpaling het volgende:
En de uitkerinstrekkert?
daar mag iedereen opneer kijken vind ik.quote:
Want iedereen heeft natuurlijk vrijwillig een uitkeringquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef lovethisx het volgende:
[..]
daar mag iedereen opneer kijken vind ik.
mensen die niet werken voor hun geld,maar wij moeten wel werken voor hunzodat hun elke maand op de bank kunnen afwachten tot onze lonen op hun rekening word gestord
STEMPT PVV MESNUH!!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef lovethisx het volgende:
[..]
mensen die niet werken voor hun geld,maar wij moeten wel werken voor hunzodat hun elke maand op de bank kunnen afwachten tot onze lonen op hun rekening word gestord
nee,maar wel sommige mensenquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:10 schreef Fha het volgende:
[..]
Want iedereen heeft natuurlijk vrijwillig een uitkering
Wat ga jij doen als je eens werkloos raakt? verhongeren en verhuizen naar de straat?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef lovethisx het volgende:
[..]
Leuk dat iedereen bij jouw normaal doet tegenelkaar,quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:08 schreef snakelady het volgende:
Ok, ik woon boven een bouwbedrijf, waar mijn man ook werkt, en vind het complete onzin wat je nu typt.![]()
Mijn man is begonnen op de bouw en werkt nu op kantoor, hij is tevens sleutelhouder van het bedrijf en daarom wonen we er ook boven.
Er werken in de binnendienst ongeveer 50 mensen en buitendienst ongeveer 200 mensen.
En niemand kijkt neer op de ander, zelfs de schoonmaaksters krijgen net zo veel respect, we hebben mensen op kantoor met tatoeges en mensen in de bouw zonder tatoeages.
En allemaal werken ze even hard, op andere manieren wel, maar even hard, ik heb voor beide partijen ook evenveel respect.
Mijn man kent beide werelden, de bouw was lichamelijk zwaarder, kantoor is geestelijk zwaarder, maar het een doet niet onder voor de ander.
in de OR zitten ook mensen van beide partijen, iedereen kan zich aanmelden daarvoor, dus de directeur heeft op dat moment net zo veel te zeggen als de afbouwer.
Met bedrijfsfeesten en de kerstborrel staat alles ook met elkaar te kletsen, niet de bouwvakkers bij bouwvakkers en kantoorlui bij kantoorlui.
We hebben ook beide partijen in onze vriendengroep zitten en dat is bij de meeste zo binnen dit bedrijf.
Dus, nee, ben het niet met je klacht eens!
Das ook frapant. Denkt TS een mooie discussie op gang te kunnen brengen, haalt iemand d.m.v. eigen ervaringen zijn hele OP onderuitquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:08 schreef snakelady het volgende:
Ok, ik woon boven een bouwbedrijf, waar mijn man ook werkt, en vind het complete onzin wat je nu typt.![]()
Mijn man is begonnen op de bouw en werkt nu op kantoor, hij is tevens sleutelhouder van het bedrijf en daarom wonen we er ook boven.
Er werken in de binnendienst ongeveer 50 mensen en buitendienst ongeveer 200 mensen.
En niemand kijkt neer op de ander, zelfs de schoonmaaksters krijgen net zo veel respect, we hebben mensen op kantoor met tatoeges en mensen in de bouw zonder tatoeages.
En allemaal werken ze even hard, op andere manieren wel, maar even hard, ik heb voor beide partijen ook evenveel respect.
Mijn man kent beide werelden, de bouw was lichamelijk zwaarder, kantoor is geestelijk zwaarder, maar het een doet niet onder voor de ander.
in de OR zitten ook mensen van beide partijen, iedereen kan zich aanmelden daarvoor, dus de directeur heeft op dat moment net zo veel te zeggen als de afbouwer.
Met bedrijfsfeesten en de kerstborrel staat alles ook met elkaar te kletsen, niet de bouwvakkers bij bouwvakkers en kantoorlui bij kantoorlui.
We hebben ook beide partijen in onze vriendengroep zitten en dat is bij de meeste zo binnen dit bedrijf.
Dus, nee, ben het niet met je klacht eens!
Ik hoop Nederlands leren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:14 schreef wuh het volgende:
[..]
Wat ga jij doen als je eens werkloos raakt? verhongeren en verhuizen naar de straat?
het is haar,ben een meisjequote:Op dinsdag 22 december 2009 20:15 schreef Dr_Doofenshmirtz het volgende:
[..]
Das ook frapant. Denkt TS een mooie discussie op gang te kunnen brengen, haalt iemand d.m.v. eigen ervaringen zijn hele OP onderuit
daar is de 1e klaploperquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:10 schreef Fha het volgende:
[..]
Want iedereen heeft natuurlijk vrijwillig een uitkering
Had jij je school maar eens afgemaakt. Dan had je post niet zo vol spelfouten gestaanquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef lovethisx het volgende:
[..]
Net alsof bouwvakkers het wel een dag uit houden in een kantoor?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:18 schreef Acinonyx het volgende:
Kantoormensen, die zitten daar maar een beetje te zitten in een kantoortje de hele dag en voeren verder geen flikker uit. En dan neerkijken op de hardwerkende bouwvakkers. Nou doe het maar eens een keertje, kom uit dat muffe kantoortje van je en ga eens de bouw op, je zou het nog geen 5 minuten volhouden, want op de bouw moet gewerkt worden.![]()
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:17 schreef Equites het volgende:
De wereld is gelukkig dan ook maar verdeeld in 2 groepen: De bouwvakkers en de Kantoorknaapjes
Klaag dan over wat je vader blijkbaar is overkomen. Wat je nu doet is als een hoog boven de goegemeente verheven prediker iedereen gelijkschakelen in je OP.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:15 schreef lovethisx het volgende:
[..]
Leuk dat iedereen bij jouw normaal doet tegenelkaar,
maar ik heb echt momenten meegemaakt waar bouwvakkers echt hard werden vernederd door de managers, en aangezien mijn vader ook iets min of meer in de bouw werkt heb ik ook dingen meegemaakt,
wat echt nergens op slaat
HAHHAHAHAquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Net alsof bouwvakkers het wel een dag uit houden in een kantoor?
Of ben ik nu aan het happen?
Hier in de omgeving zitten veel bouwbedrijven, naast het bedrijf waar we boven wonen ken ik er nog zo'n 3 met een eigen bedrijf in die sector waaronder mijn broer.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:15 schreef lovethisx het volgende:
[..]
Leuk dat iedereen bij jouw normaal doet tegenelkaar,
maar ik heb echt momenten meegemaakt waar bouwvakkers echt hard werden vernederd door de managers, en aangezien mijn vader ook iets min of meer in de bouw werkt heb ik ook dingen meegemaakt,
wat echt nergens op slaat
Als wie?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:21 schreef lovethisx het volgende:
[..]
HAHHAHAHA
dit bewijst weer dat jullie dezelfde gedachten hebben
klets, zoals ik al schreef, mijn man heeft op de bouw gewerkt en zit nu op kantoor, het werk wat hij nu doet is zwaarder, hij heeft veel meer verantwoording.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:18 schreef Acinonyx het volgende:
Kantoormensen, die zitten daar maar een beetje te zitten in een kantoortje de hele dag en voeren verder geen flikker uit. En dan neerkijken op de hardwerkende bouwvakkers. Nou doe het maar eens een keertje, kom uit dat muffe kantoortje van je en ga eens de bouw op, je zou het nog geen 5 minuten volhouden, want op de bouw moet gewerkt worden.![]()
Meer respect voor je mat dan kort haar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:02 schreef FunkyHomosapien het volgende:
meer respect voor de bouwvakkers dan de kantoorlui.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of ben ik nu aan het happen?
quote:"IK HEEJ DAN MESSCHIENT NIE ZOVEUL LETTERS GEFRÈTEN NET GULLIE, MOAR IK HOAL ZO NE WOAGEN UT BEKOAR!11!!! DÈ ZIE IK JOU NOG NIE DOEN MAKKER!!1!!11!!!"
Ferry van de Zaande
lichamelijk gezien is een dag op kantoor zitten geen uitdaging. Je wordt dat ook geacht met je hersens te werken in plaats van met je handen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:25 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Nou het vergt niet veel inspanning, een hele dag in zo'n fijne bureaustoel zitten. En om de 10 meter vind je wel ergens een automaat waar warme koffie of soep uit komt
Toch is het zwaar op kantoor, al was het alleen maar omdat je constant in de gaten moet houden wie van je collega's je nu weer probeert te naaien bij de baasquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:25 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Nou het vergt niet veel inspanning, een hele dag in zo'n fijne bureaustoel zitten. En om de 10 meter vind je wel ergens een automaat waar warme koffie of soep uit komt
Natuurlijk, dan gaan ze binnen wel muurtjes bouwen. Het meeste kantoorwerk zal echter niet mogeljk blijken, aangezien men daar over het algemeen een zekere vorm van verstand voor nodig heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
nee dat zeg ik niet ,ik zeg dat sommige bouwvakker zo denken,mijn moeder werkt ook op kantoor en zit in hetzelfde filiaal als de vwo mensen op haar kantoor,en ze heeft niet eens de middelbare school afgemaaktquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:21 schreef Aestivate het volgende:
Ja want alleen VWO-ers komen op kantoor terecht.
Ik ook en ik ben VMBO-UL afgestudeerd.![]()
Dit meen je niet? Kan best hoor, respect, vind ik wel bijzonder.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:30 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Vroeger werkte ik op kantoor, nu werk ik in de bouw. Het werk is aangenamer, leuker, betekenisvoller en de sfeer op 't terrein is vaak stukken beter dan in het kantoor. Ik ben universitair opgeleid, maar vond niet wat ik zocht en kwam zodoende terecht in de bouw. Hier heb ik het gevoel dat ik iets nuttigs doen en iets bereik.
Respectquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:30 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Vroeger werkte ik op kantoor, nu werk ik in de bouw. Het werk is aangenamer, leuker, betekenisvoller en de sfeer op 't terrein is vaak stukken beter dan in het kantoor. Ik ben universitair opgeleid, maar vond niet wat ik zocht en kwam zodoende terecht in de bouw. Hier heb ik het gevoel dat ik iets nuttigs doen en iets bereik.
Mijn ervaring is dat je vooral beter wordt betaald als je bereid bent mee te doen aan het grote vriendjespolitiek-theater, waarin loyaliteit naar degene die boven je staat belangrijker is dan inhoud of expertise.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:31 schreef De_Groentenboer het volgende:
Bijna alles en iedereen is van elkaar afhankelijk, dus neerkijken is sowieso geen strak plan, het enige wat eigenlijk anders is is de verantwoording die je af moet leggen en daar word je dan (vaak) naar betaald.
Ja, meen ik zeer zeker. Ik verdien een stuk minder dan ik zou kunnen met mijn diploma's, maar ik heb allejezus veel plezier elke dag. Ik heb nauwelijks verantwoording af te leggen, er is genoeg ruimte voor een lolletje, er is geen sprake van collega's onderuit schoffelen om er zelf beter van te worden en daarnaast ben ik veel buiten (hoewel dat met dit weer wat minder is, akkoord).quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:34 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Dit meen je niet? Kan best hoor, respect, vind ik wel bijzonder.
jouw ervaring is zeker omvangrijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef Lkw het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je vooral beter wordt betaald als je bereid bent mee te doen aan het grote vriendjespolitiek-theater, waarin loyaliteit naar degene die boven je staat belangrijker is dan inhoud of expertise.
Elk willekeurig bedrijf zou beter functioneren zonder managers dan zonder werkvloer, maar toch krijgen managers veel meer betaald. Zeer onterecht en dus de hoogste tijd voor revolutie!!
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:39 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
jouw ervaring is zeker omvangrijk
Ik heb het liever andersom. Bouwvakkers durven tenminste te zeggen wat ze denken, zijn niet zo ijdel en nemen zichzelf tenminste niet zo serieus. Ik lach liever de hele dag mijn ballen uit mijn broek dan dat ik elke dag een goed, constructief gesprek heb met iemand die graag hogerop wilt klimmen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:50 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb wat dat betreft liever te doen met 'kantoorpikken', dan met 'bouwvakkers'. Die zijn in het algemeen onder andere meer voor rede vatbaar, slimmer en beter aanspreekbaar naar mijn ervaring.
Nou nee hoor, ik werk en studeer gewoon.quote:
juistequote:Op dinsdag 22 december 2009 20:51 schreef Dr_Doofenshmirtz het volgende:
Zonder bouwvakkers hebben kantoorslaven geen werkplek. Zonder kantoorslaven weten bouwvakkers niet wat ze moeten bouwen. Opgelost. Slotje. Appendix.
Dus alle 'kantoormensen' zijn oneerlijk, saai en stijfjes? Dat is hetzelfde soort onzin als dat dikke mensen gezelliger zouden moeten zijn dan dunne mensen, en arme mensen nobeler zouden zijn dan rijke mensen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:52 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Ik heb het liever andersom. Bouwvakkers durven tenminste te zeggen wat ze denken, zijn niet zo ijdel en nemen zichzelf tenminste niet zo serieus. Ik lach liever de hele dag mijn ballen uit mijn broek dan dat ik elke dag een goed, constructief gesprek heb met iemand die graag hogerop wilt klimmen.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:27 schreef Joooo-pi het volgende:
De bouwvakkers die ik ken zijn prima mensen, maar wel enigszins dom natuurlijkZe kunnen niet op kantoor werken, want daar hebben ze over het algemeen de capaciteiten niet voor. Als ze die wel hadden, kozen ze natuurlijk ook voor de beter betaalde baan.
Om met je handen te werken hoef je niet slim te zijn, je moet inzicht hebben...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:04 schreef Sakura het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelden zulk dom gelul gelezen, alsof salaris synoniem staat met capaciteit
je kan het zelfs zomaar omdraaien, dat de meeste kantoorlui te dom zijn en de capaciteiten niet hebben om met hun handen te kunnen werken.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Zal allemaal best, alle respect voor bouwvakkers, feit is alleen dat ze meestal een lelijk shagrokend wijf hebben, op vakantie gaan naar salou en in een opel manta rijden.
Ik heb vwo gedaan enzo en werk achter een bureau, maar ik rijd wel een porsche, heb een lekker wijf en drink elke dag champagne.
Dus als zo'n geoorbelde knaap dan vind dat ik geen spannend leven heb, dan moet ie dat zelf weten.
Ik durf te wedden dat hij ook een lange piemel heeft...quote:
In ons systeem word je inderdaad beter beloond naarmate je jezelf beter kunt verkopen en naarmate je beter past binnen het (kantoor)milieu met zijn brede palet aan strategische spelregeltjes. Ook inhoud is wel belangrijk, maar minder belangrijk dan het zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:04 schreef Sakura het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
je kan het zelfs zomaar omdraaien, dat de meeste kantoorlui te dom zijn en de capaciteiten niet hebben om met hun handen te kunnen werken.
Whehehe, een Porsche 924 is nie heul duur meer hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Zal allemaal best, alle respect voor bouwvakkers, feit is alleen dat ze meestal een lelijk shagrokend wijf hebben, op vakantie gaan naar salou en in een opel manta rijden.
Ik heb vwo gedaan enzo en werk achter een bureau, maar ik rijd wel een porsche, heb een lekker wijf en drink elke dag champagne.
Dus als zo'n geoorbelde knaap dan vind dat ik geen spannend leven heb, dan moet ie dat zelf weten.
Volgens mij heb jij geen idee wat een bijklussende bouwvakker verdient.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Lord_Cardigan het volgende:
En toen werd je wakker uit je natte droomquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Maar werk je nu dan echt als bouwvakker of ben je meer een opzichter ofzo?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:39 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Ja, meen ik zeer zeker. Ik verdien een stuk minder dan ik zou kunnen met mijn diploma's, maar ik heb allejezus veel plezier elke dag. Ik heb nauwelijks verantwoording af te leggen, er is genoeg ruimte voor een lolletje, er is geen sprake van collega's onderuit schoffelen om er zelf beter van te worden en daarnaast ben ik veel buiten (hoewel dat met dit weer wat minder is, akkoord).
Op het kantoor zat ik elke dag in de papieren en de rapporten, verkocht ik adviezen waarvan ik nooit hoorde of er uiteindelijk iets meegedaan werd. Nu werk ik concreet met mijn handen aan een project en zie het proces, de vooruitgang en uiteindelijk het resultaat waar je trots op bent.
Dat jij die reden niet kunt bedenken, wil niet zeggen dat er geen reden is. Blijkbaar is die reden er voor veel werkgevers wel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:21 schreef Lkw het volgende:
Werken met je handen wordt in ieder geval zwaar ondergewaardeerd en dat zeer onterecht. Er is in principe geen logische reden te bedenken waarom het bedienen van toetsenbord en muis hoger wordt ingeschaald dan het bedienen van betonmolen en hoogtewerker.
Het bedienen van een toetsenbord is geen kwestie van het volgen van een vaste procedure, zoals het bedienen van een betonmolen (x liter water, y kg cement enz.). Dat is echt een onzinnige vergelijking. Denk je dat een kantoormedewerker gewoon maar wat op een toetsenbord zit te rammen... Hij moet nadenken over wat hij typt. Stel dat ik een of ander wiskundig model aan het uitwerken ben...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:21 schreef Lkw het volgende:
[..]
...
Werken met je handen wordt in ieder geval zwaar ondergewaardeerd en dat zeer onterecht. Er is in principe geen logische reden te bedenken waarom het bedienen van toetsenbord en muis hoger wordt ingeschaald dan het bedienen van betonmolen en hoogtewerker.
Ach, dat is te simpel gedacht. Het simpele feit dat werkgevers kantoormensen over het algemeen een hoger salaris betalen, wil niet per definitie zeggen dat het ook terecht of logisch is. In ons systeem en in onze cultuur gebeurt het, dat kun je er wel over zeggen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat jij die reden niet kunt bedenken, wil niet zeggen dat er geen reden is. Blijkbaar is die reden er voor veel werkgevers wel.
Iemand die een hoogtewerker bedient moet vakwerk leveren, keer op keer, daar hangt veel vanaf. Bijvoorbeeld of een gebouw z'n bedoelde termijn volmaakt of voortijdig instort. Verder zijn er inderdaad veel kantoormedewerkers die elke dag volgens vaste procedures op het toetsenbord rammen. Of denk jij dat ze daar op die treurige bedrijventerreinen elke dag opnieuw de meest fantastische uitvindingen doen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:50 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Het bedienen van een toetsenbord is geen kwestie van het volgen van een vaste procedure, zoals het bedienen van een betonmolen (x liter water, y kg cement enz.). Dat is echt een onzinnige vergelijking. Denk je dat een kantoormedewerker gewoon maar wat op een toetsenbord zit te rammen... Hij moet nadenken over wat hij typt. Stel dat ik een of ander wiskundig model aan het uitwerken ben...
hooguit dubbel modaal, veel meer zal het niet zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij geen idee wat een bijklussende bouwvakker verdient.
Wat een simplistische gedachte zeg.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
Iemand die een hoogtewerker bedient moet vakwerk leveren, keer op keer, daar hangt veel vanaf. Bijvoorbeeld of een gebouw z'n bedoelde termijn volmaakt of voortijdig instort. Verder zijn er inderdaad veel kantoormedewerkers die elke dag volgens vaste procedures op het toetsenbord rammen. Of denk jij dat ze daar op die treurige bedrijventerreinen elke dag opnieuw de meest fantastische uitvindingen doen?
Hoezo simplistisch, een hoogwerker is ook enkel een hulpmiddel bij het daadwerkelijke werk. De meeste kantoormedewerkers variëren ook elke dag op hetzelfde thema hoor, er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk wereldschokkende, vernieuwende zaken initiëren via hun muis en toetsenbord.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:06 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Wat een simplistische gedachte zeg.Dat rammen op het toetsenbord is enkel een hulpmiddel bij het daadwerkelijke werk, bijvoorbeeld verkopen, inkopen, uitvinden, bijhouden, vastleggen, aansturen, etc.
En laat dat nou precies zijn wat ik ook beweerde voordat allerlei mensen hierboven opeens laatdunkend gingen doen.quote:Neemt niet weg dat een bouwvakker eveneens vakwerk aflevert.
Jij beweert simpelweg dat er geen goede reden voor is omdat jij er geen kunt bedenken, maar ik ben degene die te simpel denkt? Ik heb van jou nog weinig steekhoudende argumenten mogen lezen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ach, dat is te simpel gedacht. Het simpele feit dat werkgevers kantoormensen over het algemeen een hoger salaris betalen, wil niet per definitie zeggen dat het ook terecht of logisch is. In ons systeem en in onze cultuur gebeurt het, dat kun je er wel over zeggen.
Dan mag je mijn posts hierboven gaan lezen. Het kan zijn dat je het niet eens bent met mijn argumenten, maar ze staan er wel degelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jij beweert simpelweg dat er geen goede reden voor is omdat jij er geen kunt bedenken, maar ik ben degene die te simpel denkt? Ik heb van jou nog weinig steekhoudende argumenten mogen lezen.
Ja, want van de lange termijn zonder resultaat kan de schoorsteen niet roken hé? En als ik vandaag een euro aan jou kan verdienen zal ik het niet laten, want wie weet komt er morgen wel weer wat voorbij komt waar ik weer 2 euro aan kan verdienen. Dus als ik vandaag laat lopen en morgen maar 1 euro verdien, loop ik er toch 2 mis op twee dagen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:52 schreef Lkw het volgende:
Er zijn echter massa's mensen die niet floreren in zo'n ADHD-omgeving en juist de mooiste en beste resultaten bereiken als ze de kans krijgen om op langere termijn iets op te bouwen. In veel gevallen kunnen deze mensen echter fluiten naar die kans, worden ze rücksichtslos in het keurslijf van 'snel schakelen, snel scoren, aandeelhouders tevreden houden' gedwongen en komen hun kwaliteiten dus nooit tot volle wasdom.
Dat is me duidelijk ja.. Dan ben jij iemand voor wie dit systeem toevallig wél hartstikke geschikt is, da's mooi voor jequote:Op woensdag 23 december 2009 00:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, want van de lange termijn zonder resultaat kan de schoorsteen niet roken hé? En als ik vandaag een euro aan jou kan verdienen zal ik het niet laten, want wie weet komt er morgen wel weer wat voorbij komt waar ik weer 2 euro aan kan verdienen. Dus als ik vandaag laat lopen en morgen maar 1 euro verdien, loop ik er toch 2 mis op twee dagen.
Maar die rat race is toch ook leuk man. Korte projecten, je de tiefus werken, bonus opstrijken en hop naar het volgende project. Ik voel me er wel bij.
je zegt het zelf al wedden dat als het erop aan komt ,en jij moet het doen het paaltje omvaltquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:24 schreef 2cv het volgende:
Ach, voor beiden is wat te zeggen. Maar het meest sterke voorbeeld wat ik zelf meegemaakt heb is dat we op mijn werk (in de metaal) een paal hebben gemaakt. Aan de bovenkant een bol stuk staal gelast, aan de onderkant een plaat met 4 gaten en het geheel stond netjes in de verf. Die paal stond op een betonvloer klaar om met keilbouten of iets dergelijks (daar heb ik geen verstand van) aan het beton vast gemaakt te worden. Vervolgens komt er een bouwvakker aan met een diamantboor ofzo en die boort een gat in het beton met een diameter die iets groter is dan het ronde gedeelte van die paal en zet die paal over de kop in dat gat. ja, zo voorkom je ook dat dat paaltje omvaltBouwstakker
En dat is vaak het probleem ook. Op papier lijkt het allemaal prachtig wat ze bedenken, in de praktijk werkt het vaak anders.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:21 schreef Fastmatti het volgende:
Ik als ingenieur moet toch ook wel toegeven dat sommig kantoorpersoneel ook al onuitvoerbare dingen bedenkt. Kan me best goed voorstellen dat je daar als bouwvakker soms redelijk gefrustreerd door raakt.
Ach, intern levert dit vaak ook enorme conflicten op hoor. Heb al te vaak discussie gevoerd of een stalen profieltje niet een 0,5cm langer moest zijn om de montage te vergemakkelijkenquote:Op woensdag 23 december 2009 00:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
En dat is vaak het probleem ook. Op papier lijkt het allemaal prachtig wat ze bedenken, in de praktijk werkt het vaak anders.
In veel gevallen heeft het kantoorvolk geen gevoel met de praktijk. Desondanks kunnen we niet zonder ze.
Je snapt het niet. In plaats van dat die bouwstakker die paal netjes met 4 keilbouten o.i.d. vast zet, maakt hij een enorm gat waar hij de paal ondersteboven in zet. Dat is een http://thereifixedit.com/ oplossing.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:31 schreef lovethisx het volgende:
[..]
je zegt het zelf al wedden dat als het erop aan komt ,en jij moet het doen het paaltje omvalt
kantoorwerk is een beetje lettertjes intypen op de computer
Dat ben ik niet met je eens, voordat ik mijn eigen bedrijf begon was ik nog in loondienst, niks geen kantoorwerk.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:31 schreef lovethisx het volgende:
[..]
je zegt het zelf al wedden dat als het erop aan komt ,en jij moet het doen het paaltje omvalt
Wat een kortzichtige gedachtegang zeg.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:31 schreef lovethisx het volgende:
[..]
Dat is weer het voordeel als degene die op kantoor zit zelf in de bouw heeft gewerkt, die weet exact hoe het is.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ach, intern levert dit vaak ook enorme conflicten op hoor. Heb al te vaak discussie gevoerd of een stalen profieltje niet een 0,5cm langer moest zijn om de montage te vergemakkelijken
Is een goeie. Eigenlijk zou iedereen net als vroeger onderaan moeten beginnen, of in ieder geval op de werkvloer. Zo weet je waarover je hebt als je bijvoorbeeld op een goed moment de leiding krijgt. Nu zet men nietswetende kinderen op leidinggevende posities neer, die buiten de collegebanken geen enkele ervaring hebben met het leven of het werk. Dat wreekt zich nogal eens.quote:Op woensdag 23 december 2009 02:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is weer het voordeel als degene die op kantoor zit zelf in de bouw heeft gewerkt, die weet exact hoe het is.
Je kunt ook overdrijven. Er zijn zat van die 'kinderen' die het gewoon met gemak redden.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:05 schreef Lkw het volgende:
[..]
Is een goeie. Eigenlijk zou iedereen net als vroeger onderaan moeten beginnen, of in ieder geval op de werkvloer. Zo weet je waarover je hebt als je bijvoorbeeld op een goed moment de leiding krijgt. Nu zet men nietswetende kinderen op leidinggevende posities neer, die buiten de collegebanken geen enkele ervaring hebben met het leven of het werk. Dat wreekt zich nogal eens.
Ja. Maar je begrijpt m'n punt. Er is nogal eens een missing link tussen de werkvloer en de leiddinggevende die vers van school komt. Dat kun je opvangen door iemand in ieder geval een poosje te laten meedraaien op de werkvloer van het betreffende bedrijf. Zoals bijvoorbeeld trainees doen.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven. Er zijn zat van die 'kinderen' die het gewoon met gemak redden.
Lol, vroeger werd zoontjelief van de baas gewoon in een keer in een hoge positie gezet droplul. En dan waren mensen die er wel verstand van hadden opeens verantwoordelijk voor de daden van zo'n kutjong.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:05 schreef Lkw het volgende:
[..]
Is een goeie. Eigenlijk zou iedereen net als vroeger onderaan moeten beginnen, of in ieder geval op de werkvloer. Zo weet je waarover je hebt als je bijvoorbeeld op een goed moment de leiding krijgt. Nu zet men nietswetende kinderen op leidinggevende posities neer, die buiten de collegebanken geen enkele ervaring hebben met het leven of het werk. Dat wreekt zich nogal eens.
Volgens mij heb je geen benul, bouwvakker zekerquote:Op woensdag 23 december 2009 10:18 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Lol, vroeger werd zoontjelief van de baas gewoon in een keer in een hoge positie gezet droplul. En dan waren mensen die er wel verstand van hadden opeens verantwoordelijk voor de daden van zo'n kutjong.
Nog nooit gehoord van het old boys netwerk?!
Misschien heb je deels gelijk, maar je toon bevalt me helemaal niet. Doe er wat aan, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:18 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Lol, vroeger werd zoontjelief van de baas gewoon in een keer in een hoge positie gezet droplul. En dan waren mensen die er wel verstand van hadden opeens verantwoordelijk voor de daden van zo'n kutjong.
Nog nooit gehoord van het old boys netwerk?!
nee, zo eentje die nog onderaan de ladder moet beginnen omdat mijn papa geen invloedrijke vriendjes heeftquote:Op woensdag 23 december 2009 10:20 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen benul, bouwvakker zeker
Ik proef enige jaloezie. Bovendien klopt het beeld dat je hebt ook niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:35 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
nee, zo eentje die nog onderaan de ladder moet beginnen omdat mijn papa geen invloedrijke vriendjes heeft
Ik zit op kantoor, heb dan wel havo i.p.v. vwo gedaan, heb echter wel wat te doen tussen het internetten en FOK!ken door, werk niet hard maar krijg wel goed betaald en een mooie leaseauto.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:01 schreef lovethisx het volgende:
Volgens bouwvakkers zijn kantoortypes mensen ": die niet geleefd hebben,die vwo gedaan hebben,die niks te doen hebben dan alleen maar een beetje internetten,en niet hard werken voor hun geld maar wel goed betaald krijgen,bouwvakker vinden kantoormensen,sneue types.
Nee hoor geen jaloezie, het is gewoon het pad wat ik moet volgen en het gaat me voorlopig nog prima afquote:Op woensdag 23 december 2009 10:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik proef enige jaloezie. Bovendien klopt het beeld dat je hebt ook niet.
Wat een onzin. Geef mij ff een cursus van 2 dagen over de ins en outs van het metselen van een muur en ik zet zo'n ding zo in elkaar, zelfs zonder dat zou ik er wel iets van kunnen maken met alleen een gezond verstand. Zet een bouwvakker op mijn functie (Software Engineer) en naar 2 dagen zit hij nogsteeds te googlen naar de definities van de dingen die ik moet doen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:04 schreef Sakura het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zeg ook gewoon altijd wat ik denk hoor. Wordt zelfs gewaardeerd hier. En loop hier ook constant grappen te maken enzoquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:52 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Ik heb het liever andersom. Bouwvakkers durven tenminste te zeggen wat ze denken, zijn niet zo ijdel en nemen zichzelf tenminste niet zo serieus. Ik lach liever de hele dag mijn ballen uit mijn broek dan dat ik elke dag een goed, constructief gesprek heb met iemand die graag hogerop wilt klimmen.
Of het is software van medische apparatuur.. wat voor een gevolgen kan dat hebben denk jequote:Op woensdag 23 december 2009 11:39 schreef Tuvai.net het volgende:
Al die lui hier die denken dat kantoorwerk alleen maar inhoudt dat je de hele dag willekeurig op je toetsenbord zit te rammen.Hoezo afgunst? Niets is minder waar. Misschien als je over een datatypist of zo hebt.
Hoewel veel banen op de bouwplaats fysiek meestal zwaarder zijn, heb je bij een kantoorbaan vaak een stuk meer verantwoordelijkheid op je schouders rusten. En ik zit in mijn geval echt niet de hele dag op m'n toetsenbord te rammen hoor. Bij mijn baan (projectleider softwareontwikkeling) hoort veel planning en secuur rekenwerk. Wat denk je dat er gebeurt wanneer er bijvoorbeeld een algoritmische of wiskundige fout zit in de software die zware apparatuur bedient in een fabriek?
Okee, een muurtje fout metselen dat omvalt en slachtoffers maakt is ook een risico, maar het ontwerp van een gebouw wordt meestal niet door de metselaar gedaan (maar door de bouwkundige..... op kantoor achter de pcquote:Tevens ben ik van mening dat zwaar mentaal werk (vooral met veel verantwoordelijkheid), meer vermoeiend is dan zwaar fysiek werk. En ja, ik kan er over meepraten.
Ja maar de bouwvakkers hadden op hun 18e genoeg geld voor vele breezers en een afgetrapte auto van 15 jaar oud. Het is maar waar je een succesvolle carrière voor opgeeft. Maar ze hebben wel veel 15 jarige sletjes geneukt!quote:Op woensdag 23 december 2009 14:09 schreef Kwakkeltje het volgende:
Om even met de deur in huis te vallen:
decollete van een kantoortrutje > bouwvakkersdecollete!
Jippie, nog meer stellingen die niet onderbouwd worden. En weinig filosofisch, als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:38 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dan mag je mijn posts hierboven gaan lezen. Het kan zijn dat je het niet eens bent met mijn argumenten, maar ze staan er wel degelijk.
Van jou heb ik echter nog geen enkel argument gehoord, behalve dan dat 'werkgevers er wel een reden voor zullen hebben om kantoormensen beter te betalen'. Niet echt heel steekhoudend, als ik zo vrij mag zijn.
Maar goed, wellicht is de insteek die ik kies iets teveel buiten de kaders en te filosofisch voor sommigen hier, kan zijn. Er valt ook wel wat op af te dingen, maar ik blijf staan achter het principe van wat ik inbreng.
Niet alles wat gebeurt, is persé logisch of terecht. En dat geldt zeker voor de wijze waarop wij in ons systeem belonen. Slechts een paar specifieke eigenschappen van mensen worden binnen ons systeem enorm (over)gewaardeerd. Heel veel andere eigenschappen waar de mensheid ook (veel) aan kan hebben, worden genegeerd of als tweederangs terzijde geschoven.
Het is interessant om in dit verband na te denken over waarom er zoveel mensen in de WAO zitten en het aantal mensen dat stress ervaart door het werk zo hoog is.
Slechts een klein deel van de mensen voelt zich daadwerkelijk als een vis in het water binnen ons arbeidssysteem en die werken zich wel omhoog. Van heel veel andere mensen worden de kwaliteiten niet of onvoldoende aangesproken. Dat is heel jammer en moet beter kunnen.
Je hebt het over jezelf. Jij onderbouwt niks en grossiert in nikszeggende bijdragen zoals hierboven. O, en je negeert bewust het voorbeeld dat ik gaf in de post onder degene die je quote.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jippie, nog meer stellingen die niet onderbouwd worden. En weinig filosofisch, als je het mij vraagt.
Ik spreek en handel alleen uit eigen ervaring. En mijn ervaring vertelt mij dat kantoormensen minder lol hebben in hun werk dan bouwvakkers. Uiteraard is dat niet voor iedereen geldig en er zullen hele grote verschillen zijn, maar ik handel naar mijn ervaringen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:04 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dus alle 'kantoormensen' zijn oneerlijk, saai en stijfjes? Dat is hetzelfde soort onzin als dat dikke mensen gezelliger zouden moeten zijn dan dunne mensen, en arme mensen nobeler zouden zijn dan rijke mensen.
Je hebt in elk milieu van die pathologische leugenaars en pretentieuze slampampers. Zo'n mensen confronteer je gewoon met feiten om het ze af te leren, en om ze door de mand te laten vallen. Als er één periode in mijn leven is dat ik met veel huichelaars, stiekemerds en leugenaars samen heb moeten werken, dan is het wel dat anderhalf jaar geweest dat ik elektromonteur was.
Echt een bouwvakker, zonder verantwoordelijkheden. De bril van de groep, terwijl ik niet eens een bril draagquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Maar werk je nu dan echt als bouwvakker of ben je meer een opzichter ofzo?
Ik denk dat die vlieger voor vrijwel iedereen op gaat. Een timmerman zal in het ergste geval niks anders doen dan houten platen op elkaar schroeven, en een administrateur zal in het ergste geval de heel dag alleen maar cijfertjes zitten te kloppen. Denk dat dat ook een beetje er mee te maken heeft in welke kringen / sferen je jezelf begeeft, en hoe je jezelf opstelt.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:11 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
En mijn ervaring vertelt mij dat kantoormensen minder lol hebben in hun werk dan bouwvakkers. Uiteraard is dat niet voor iedereen geldig en er zullen hele grote verschillen zijn, maar ik handel naar mijn ervaringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |