Dat dusquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:02 schreef FunkyHomosapien het volgende:
meer respect voor de bouwvakkers dan de kantoorlui.
Verdient het meeste respect.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:05 schreef Broekpaling het volgende:
En de uitkerinstrekkert?
daar mag iedereen opneer kijken vind ik.quote:
Want iedereen heeft natuurlijk vrijwillig een uitkeringquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef lovethisx het volgende:
[..]
daar mag iedereen opneer kijken vind ik.
mensen die niet werken voor hun geld,maar wij moeten wel werken voor hunzodat hun elke maand op de bank kunnen afwachten tot onze lonen op hun rekening word gestord
STEMPT PVV MESNUH!!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef lovethisx het volgende:
[..]
mensen die niet werken voor hun geld,maar wij moeten wel werken voor hunzodat hun elke maand op de bank kunnen afwachten tot onze lonen op hun rekening word gestord
nee,maar wel sommige mensenquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:10 schreef Fha het volgende:
[..]
Want iedereen heeft natuurlijk vrijwillig een uitkering
Wat ga jij doen als je eens werkloos raakt? verhongeren en verhuizen naar de straat?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef lovethisx het volgende:
[..]
Leuk dat iedereen bij jouw normaal doet tegenelkaar,quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:08 schreef snakelady het volgende:
Ok, ik woon boven een bouwbedrijf, waar mijn man ook werkt, en vind het complete onzin wat je nu typt.![]()
Mijn man is begonnen op de bouw en werkt nu op kantoor, hij is tevens sleutelhouder van het bedrijf en daarom wonen we er ook boven.
Er werken in de binnendienst ongeveer 50 mensen en buitendienst ongeveer 200 mensen.
En niemand kijkt neer op de ander, zelfs de schoonmaaksters krijgen net zo veel respect, we hebben mensen op kantoor met tatoeges en mensen in de bouw zonder tatoeages.
En allemaal werken ze even hard, op andere manieren wel, maar even hard, ik heb voor beide partijen ook evenveel respect.
Mijn man kent beide werelden, de bouw was lichamelijk zwaarder, kantoor is geestelijk zwaarder, maar het een doet niet onder voor de ander.
in de OR zitten ook mensen van beide partijen, iedereen kan zich aanmelden daarvoor, dus de directeur heeft op dat moment net zo veel te zeggen als de afbouwer.
Met bedrijfsfeesten en de kerstborrel staat alles ook met elkaar te kletsen, niet de bouwvakkers bij bouwvakkers en kantoorlui bij kantoorlui.
We hebben ook beide partijen in onze vriendengroep zitten en dat is bij de meeste zo binnen dit bedrijf.
Dus, nee, ben het niet met je klacht eens!
Das ook frapant. Denkt TS een mooie discussie op gang te kunnen brengen, haalt iemand d.m.v. eigen ervaringen zijn hele OP onderuitquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:08 schreef snakelady het volgende:
Ok, ik woon boven een bouwbedrijf, waar mijn man ook werkt, en vind het complete onzin wat je nu typt.![]()
Mijn man is begonnen op de bouw en werkt nu op kantoor, hij is tevens sleutelhouder van het bedrijf en daarom wonen we er ook boven.
Er werken in de binnendienst ongeveer 50 mensen en buitendienst ongeveer 200 mensen.
En niemand kijkt neer op de ander, zelfs de schoonmaaksters krijgen net zo veel respect, we hebben mensen op kantoor met tatoeges en mensen in de bouw zonder tatoeages.
En allemaal werken ze even hard, op andere manieren wel, maar even hard, ik heb voor beide partijen ook evenveel respect.
Mijn man kent beide werelden, de bouw was lichamelijk zwaarder, kantoor is geestelijk zwaarder, maar het een doet niet onder voor de ander.
in de OR zitten ook mensen van beide partijen, iedereen kan zich aanmelden daarvoor, dus de directeur heeft op dat moment net zo veel te zeggen als de afbouwer.
Met bedrijfsfeesten en de kerstborrel staat alles ook met elkaar te kletsen, niet de bouwvakkers bij bouwvakkers en kantoorlui bij kantoorlui.
We hebben ook beide partijen in onze vriendengroep zitten en dat is bij de meeste zo binnen dit bedrijf.
Dus, nee, ben het niet met je klacht eens!
Ik hoop Nederlands leren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:14 schreef wuh het volgende:
[..]
Wat ga jij doen als je eens werkloos raakt? verhongeren en verhuizen naar de straat?
het is haar,ben een meisjequote:Op dinsdag 22 december 2009 20:15 schreef Dr_Doofenshmirtz het volgende:
[..]
Das ook frapant. Denkt TS een mooie discussie op gang te kunnen brengen, haalt iemand d.m.v. eigen ervaringen zijn hele OP onderuit
daar is de 1e klaploperquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:10 schreef Fha het volgende:
[..]
Want iedereen heeft natuurlijk vrijwillig een uitkering
Had jij je school maar eens afgemaakt. Dan had je post niet zo vol spelfouten gestaanquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:09 schreef lovethisx het volgende:
[..]
Net alsof bouwvakkers het wel een dag uit houden in een kantoor?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:18 schreef Acinonyx het volgende:
Kantoormensen, die zitten daar maar een beetje te zitten in een kantoortje de hele dag en voeren verder geen flikker uit. En dan neerkijken op de hardwerkende bouwvakkers. Nou doe het maar eens een keertje, kom uit dat muffe kantoortje van je en ga eens de bouw op, je zou het nog geen 5 minuten volhouden, want op de bouw moet gewerkt worden.![]()
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:17 schreef Equites het volgende:
De wereld is gelukkig dan ook maar verdeeld in 2 groepen: De bouwvakkers en de Kantoorknaapjes
Klaag dan over wat je vader blijkbaar is overkomen. Wat je nu doet is als een hoog boven de goegemeente verheven prediker iedereen gelijkschakelen in je OP.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:15 schreef lovethisx het volgende:
[..]
Leuk dat iedereen bij jouw normaal doet tegenelkaar,
maar ik heb echt momenten meegemaakt waar bouwvakkers echt hard werden vernederd door de managers, en aangezien mijn vader ook iets min of meer in de bouw werkt heb ik ook dingen meegemaakt,
wat echt nergens op slaat
HAHHAHAHAquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Net alsof bouwvakkers het wel een dag uit houden in een kantoor?
Of ben ik nu aan het happen?
Hier in de omgeving zitten veel bouwbedrijven, naast het bedrijf waar we boven wonen ken ik er nog zo'n 3 met een eigen bedrijf in die sector waaronder mijn broer.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:15 schreef lovethisx het volgende:
[..]
Leuk dat iedereen bij jouw normaal doet tegenelkaar,
maar ik heb echt momenten meegemaakt waar bouwvakkers echt hard werden vernederd door de managers, en aangezien mijn vader ook iets min of meer in de bouw werkt heb ik ook dingen meegemaakt,
wat echt nergens op slaat
Als wie?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:21 schreef lovethisx het volgende:
[..]
HAHHAHAHA
dit bewijst weer dat jullie dezelfde gedachten hebben
klets, zoals ik al schreef, mijn man heeft op de bouw gewerkt en zit nu op kantoor, het werk wat hij nu doet is zwaarder, hij heeft veel meer verantwoording.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:18 schreef Acinonyx het volgende:
Kantoormensen, die zitten daar maar een beetje te zitten in een kantoortje de hele dag en voeren verder geen flikker uit. En dan neerkijken op de hardwerkende bouwvakkers. Nou doe het maar eens een keertje, kom uit dat muffe kantoortje van je en ga eens de bouw op, je zou het nog geen 5 minuten volhouden, want op de bouw moet gewerkt worden.![]()
Meer respect voor je mat dan kort haar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:02 schreef FunkyHomosapien het volgende:
meer respect voor de bouwvakkers dan de kantoorlui.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of ben ik nu aan het happen?
quote:"IK HEEJ DAN MESSCHIENT NIE ZOVEUL LETTERS GEFRÈTEN NET GULLIE, MOAR IK HOAL ZO NE WOAGEN UT BEKOAR!11!!! DÈ ZIE IK JOU NOG NIE DOEN MAKKER!!1!!11!!!"
Ferry van de Zaande
lichamelijk gezien is een dag op kantoor zitten geen uitdaging. Je wordt dat ook geacht met je hersens te werken in plaats van met je handen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:25 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Nou het vergt niet veel inspanning, een hele dag in zo'n fijne bureaustoel zitten. En om de 10 meter vind je wel ergens een automaat waar warme koffie of soep uit komt
Toch is het zwaar op kantoor, al was het alleen maar omdat je constant in de gaten moet houden wie van je collega's je nu weer probeert te naaien bij de baasquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:25 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Nou het vergt niet veel inspanning, een hele dag in zo'n fijne bureaustoel zitten. En om de 10 meter vind je wel ergens een automaat waar warme koffie of soep uit komt
Natuurlijk, dan gaan ze binnen wel muurtjes bouwen. Het meeste kantoorwerk zal echter niet mogeljk blijken, aangezien men daar over het algemeen een zekere vorm van verstand voor nodig heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
nee dat zeg ik niet ,ik zeg dat sommige bouwvakker zo denken,mijn moeder werkt ook op kantoor en zit in hetzelfde filiaal als de vwo mensen op haar kantoor,en ze heeft niet eens de middelbare school afgemaaktquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:21 schreef Aestivate het volgende:
Ja want alleen VWO-ers komen op kantoor terecht.
Ik ook en ik ben VMBO-UL afgestudeerd.![]()
Dit meen je niet? Kan best hoor, respect, vind ik wel bijzonder.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:30 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Vroeger werkte ik op kantoor, nu werk ik in de bouw. Het werk is aangenamer, leuker, betekenisvoller en de sfeer op 't terrein is vaak stukken beter dan in het kantoor. Ik ben universitair opgeleid, maar vond niet wat ik zocht en kwam zodoende terecht in de bouw. Hier heb ik het gevoel dat ik iets nuttigs doen en iets bereik.
Respectquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:30 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Vroeger werkte ik op kantoor, nu werk ik in de bouw. Het werk is aangenamer, leuker, betekenisvoller en de sfeer op 't terrein is vaak stukken beter dan in het kantoor. Ik ben universitair opgeleid, maar vond niet wat ik zocht en kwam zodoende terecht in de bouw. Hier heb ik het gevoel dat ik iets nuttigs doen en iets bereik.
Mijn ervaring is dat je vooral beter wordt betaald als je bereid bent mee te doen aan het grote vriendjespolitiek-theater, waarin loyaliteit naar degene die boven je staat belangrijker is dan inhoud of expertise.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:31 schreef De_Groentenboer het volgende:
Bijna alles en iedereen is van elkaar afhankelijk, dus neerkijken is sowieso geen strak plan, het enige wat eigenlijk anders is is de verantwoording die je af moet leggen en daar word je dan (vaak) naar betaald.
Ja, meen ik zeer zeker. Ik verdien een stuk minder dan ik zou kunnen met mijn diploma's, maar ik heb allejezus veel plezier elke dag. Ik heb nauwelijks verantwoording af te leggen, er is genoeg ruimte voor een lolletje, er is geen sprake van collega's onderuit schoffelen om er zelf beter van te worden en daarnaast ben ik veel buiten (hoewel dat met dit weer wat minder is, akkoord).quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:34 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Dit meen je niet? Kan best hoor, respect, vind ik wel bijzonder.
jouw ervaring is zeker omvangrijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef Lkw het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je vooral beter wordt betaald als je bereid bent mee te doen aan het grote vriendjespolitiek-theater, waarin loyaliteit naar degene die boven je staat belangrijker is dan inhoud of expertise.
Elk willekeurig bedrijf zou beter functioneren zonder managers dan zonder werkvloer, maar toch krijgen managers veel meer betaald. Zeer onterecht en dus de hoogste tijd voor revolutie!!
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:39 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
jouw ervaring is zeker omvangrijk
Ik heb het liever andersom. Bouwvakkers durven tenminste te zeggen wat ze denken, zijn niet zo ijdel en nemen zichzelf tenminste niet zo serieus. Ik lach liever de hele dag mijn ballen uit mijn broek dan dat ik elke dag een goed, constructief gesprek heb met iemand die graag hogerop wilt klimmen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:50 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb wat dat betreft liever te doen met 'kantoorpikken', dan met 'bouwvakkers'. Die zijn in het algemeen onder andere meer voor rede vatbaar, slimmer en beter aanspreekbaar naar mijn ervaring.
Nou nee hoor, ik werk en studeer gewoon.quote:
juistequote:Op dinsdag 22 december 2009 20:51 schreef Dr_Doofenshmirtz het volgende:
Zonder bouwvakkers hebben kantoorslaven geen werkplek. Zonder kantoorslaven weten bouwvakkers niet wat ze moeten bouwen. Opgelost. Slotje. Appendix.
Dus alle 'kantoormensen' zijn oneerlijk, saai en stijfjes? Dat is hetzelfde soort onzin als dat dikke mensen gezelliger zouden moeten zijn dan dunne mensen, en arme mensen nobeler zouden zijn dan rijke mensen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:52 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Ik heb het liever andersom. Bouwvakkers durven tenminste te zeggen wat ze denken, zijn niet zo ijdel en nemen zichzelf tenminste niet zo serieus. Ik lach liever de hele dag mijn ballen uit mijn broek dan dat ik elke dag een goed, constructief gesprek heb met iemand die graag hogerop wilt klimmen.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:27 schreef Joooo-pi het volgende:
De bouwvakkers die ik ken zijn prima mensen, maar wel enigszins dom natuurlijkZe kunnen niet op kantoor werken, want daar hebben ze over het algemeen de capaciteiten niet voor. Als ze die wel hadden, kozen ze natuurlijk ook voor de beter betaalde baan.
Om met je handen te werken hoef je niet slim te zijn, je moet inzicht hebben...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:04 schreef Sakura het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelden zulk dom gelul gelezen, alsof salaris synoniem staat met capaciteit
je kan het zelfs zomaar omdraaien, dat de meeste kantoorlui te dom zijn en de capaciteiten niet hebben om met hun handen te kunnen werken.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Zal allemaal best, alle respect voor bouwvakkers, feit is alleen dat ze meestal een lelijk shagrokend wijf hebben, op vakantie gaan naar salou en in een opel manta rijden.
Ik heb vwo gedaan enzo en werk achter een bureau, maar ik rijd wel een porsche, heb een lekker wijf en drink elke dag champagne.
Dus als zo'n geoorbelde knaap dan vind dat ik geen spannend leven heb, dan moet ie dat zelf weten.
Ik durf te wedden dat hij ook een lange piemel heeft...quote:
In ons systeem word je inderdaad beter beloond naarmate je jezelf beter kunt verkopen en naarmate je beter past binnen het (kantoor)milieu met zijn brede palet aan strategische spelregeltjes. Ook inhoud is wel belangrijk, maar minder belangrijk dan het zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:04 schreef Sakura het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelden zulk dom gelul gelezen, alsof salaris synoniem staat met capaciteit
je kan het zelfs zomaar omdraaien, dat de meeste kantoorlui te dom zijn en de capaciteiten niet hebben om met hun handen te kunnen werken.
Whehehe, een Porsche 924 is nie heul duur meer hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Zal allemaal best, alle respect voor bouwvakkers, feit is alleen dat ze meestal een lelijk shagrokend wijf hebben, op vakantie gaan naar salou en in een opel manta rijden.
Ik heb vwo gedaan enzo en werk achter een bureau, maar ik rijd wel een porsche, heb een lekker wijf en drink elke dag champagne.
Dus als zo'n geoorbelde knaap dan vind dat ik geen spannend leven heb, dan moet ie dat zelf weten.
Volgens mij heb jij geen idee wat een bijklussende bouwvakker verdient.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Lord_Cardigan het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |