NU.nlquote:UTRECHT - Het 14-jarige zeilmeisje Laura is terecht. Ze is zondag gevonden op het eiland Sint Maarten, zo heeft de politie zondagavond bevestigd.
Eerder die dag werd bekend dat haar familie haar sinds vrijdag als vermist had opgegeven. De familie was erg ongerust.
Het meisje werd wereldberoemd toen ze bekendmaakte een solozeiltocht rond de wereld te willen maken.
Haar vader stemde in met de plannen, maar de rechtbank stak daar een stokje voor. Het meisje kwam onder toezicht van de Raad voor de Kinderbescherming.
Kinderbescherming
De Raad voor de Kinderbescherming gaat proberen het meisje weer zo snel mogelijk terug naar Nederland te brengen, zei een woordvoerder zondagavond. Volgens de raad is het meisje aangehouden.
Een politiewoordvoerder van het korps Utrecht kon zondagavond geen verdere mededelingen doen.
Het is niet erg praktisch om je bij dat spelletje verder dan 50 m te verstoppen.. Je moet immers plotseling tevoorschijn komen om de bal tijdig te kunnen schoppen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Girls krijgen het tegenwoordig hoog in de bol, allemaal invloeden van buitenaf die de behavior niet ten goede komen. Ik, als jongen, durfde vroeger niets eens verder dan 300 meter te "verstoppen" als we balletje trap deden. Met de intrede van internet, zwoele clips met sensuele girls en het bezit van telefonie denken dat ze alles maar kunnen doen. Het is eigenlijk best verdrietig, want ze zijn ook nog zo naïef. Girls die daadwerkelijk geloven in de woorden "ik hou van je" terwijl de mannelijke entiteit in kwestie slechts de (kwade) lusten wil botvieren. Ernstig.
Is al bekend hoe ze dit heeft gedaan? Vervoersmiddel? Vreemde boy in het spel?quote:Op maandag 21 december 2009 19:12 schreef Lano het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar vind het toch wel onlogisch dat een 14-jarige zomaar op sint-maarten kan komen znder begleiding
Dat hangt ervan af of hij echt nergens van wist en waarom ze is weggelopen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat de rol van de vader is in dit geheel. Kan hij zijn rol blijven handhaven?²
Nog niet, maar sint-maarten fiets je niet zomaar naar toequote:Op maandag 21 december 2009 19:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is al bekend hoe ze dit heeft gedaan? Vervoersmiddel? Vreemde boy in het spel?
:[²
Ik vraag het me af. Ze gaan de thuissituatie bekijken. Misschien wil Laura niet eens terug naar haar vader. Ze is niet voor niets gevlucht.quote:Op maandag 21 december 2009 19:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af of hij echt nergens van wist en waarom ze is weggelopen.
Als hij er niets aan kon doen, zal ze wrs. gewoon weer thuiskomen.
Schijnbaar met een vliegtuig, maar niet vanuit Nederland.quote:Op maandag 21 december 2009 19:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is al bekend hoe ze dit heeft gedaan? Vervoersmiddel? Vreemde boy in het spel?
:[²
Nou, dan toch liever DGK of TBOquote:Op maandag 21 december 2009 19:19 schreef iteejer het volgende:
We hebben niet eens meer een Gouden Kooi of een Bunker nodig - we hebben Laura.
die is al voorspeld, een zelfmoordpogingquote:Op maandag 21 december 2009 19:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Ze kan iig weer blij zijn met de aandacht die ze heeft gekregen, wat wordt haar volgende actie?
Waarom vergelijk je het maken van een wereldreis met prostitutie? Ik heb een redelijk zieke geest maar dit verband kan ik niet leggen.quote:Op maandag 21 december 2009 18:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet dat Marktplaats het toestaat, maar wat als een ouder haar dochter (12 jaar) ter prostitutie aanbiedt op Marktplaats of in het plaatselijke sufferdje, met naam en telefoonnummer erbij? Geeft dat dan de autoriteiten niet het recht hier in te grijpen en die dochter uit huis te plaatsen? Of hebben de instanties zich daar dan ook niet mee te bemoeien? De privacy respecteren!
Ze hebben het godsamme zelf over zich uitgeroepen. Nou niet gaan zeuren dat je met rust gelaten wil worden.
Heeft wrs. te maken met exploitatie... (althans, er wordt gezegd dat pa haar heeft gepusht om in die onderneming)quote:Op maandag 21 december 2009 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je het maken van een wereldreis met prostitutie? Ik heb een redelijk zieke geest maar dit verband kan ik niet leggen.
Of haar vader dwong haar drie tomaten per dag te eten terwijl ze die dingen niet lust. Dus vluchtte ze naar een eiland zonder tomaten. Bewijs maar es dat het niet zo is. Kun je niet, derhalve is dit een geldige speculatie.quote:Op maandag 21 december 2009 19:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heeft wrs. te maken met exploitatie... (althans, er wordt gezegd dat pa haar heeft gepusht om in die onderneming)
Dan blijft het voor mij een extreme vergelijking. Gedwongen prostitutie maakt iemand zeker kapot. Over een wereldreis kan je dat niet met zekerheid zeggen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heeft wrs. te maken met exploitatie... (althans, er wordt gezegd dat pa haar heeft gepusht om in die onderneming)
quote:Op maandag 21 december 2009 19:13 schreef TNA het volgende:
Waarom staat er Holocaust in je ondertitel?
Ik kan niet anders dan concluderen dat ik zwaar tegen onrecht ben. En als je dan ziet hoe zo'n jonge girl, alhoewel we er op los speculeren, zo opstandig te werk gaat. Neen, dan verwijs ik graag naar mijn eigen jeugd.quote:Op maandag 21 december 2009 19:13 schreef TNA het volgende:
Waarom staat er Holocaust in je ondertitel?
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat aanmoedigen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:31 schreef McKillem het volgende:
Hoeveel delen heeft dit mens nou al?
En dan heb je dit Kind in ritueel met veertig naalden gestoken en daar zitten 18 reacties in.
ja, so much voor de bezorgdheid en betrokkenheidquote:Op maandag 21 december 2009 19:31 schreef McKillem het volgende:
Hoeveel delen heeft dit mens nou al?
En dan heb je dit Kind in ritueel met veertig naalden gestoken en daar zitten 18 reacties in.
er is een verschil tussen aanmoedigen en een mening gevenquote:Op maandag 21 december 2009 19:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat aanmoedigen.
Dankzij 'opstandige' mensen is de mensheid verder gekomen: Einstein, Gallilei, Copernicus, Jezus Christus etc.quote:Op maandag 21 december 2009 19:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan concluderen dat ik zwaar tegen onrecht ben. En als je dan ziet hoe zo'n jonge girl, alhoewel we er op los speculeren, zo opstandig te werk gaat. Neen, dan verwijs ik graag naar mijn eigen jeugd.²
Omdat het beide gevaarlijk is.quote:Op maandag 21 december 2009 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je het maken van een wereldreis met prostitutie? Ik heb een redelijk zieke geest maar dit verband kan ik niet leggen.
Klopt, maar een topic is gauw gevuld als iedereen het eens is.quote:Op maandag 21 december 2009 19:35 schreef iteejer het volgende:
[..]
er is een verschil tussen aanmoedigen en een mening geven
Zeker, maar dat is in een heel andere context zo je zult begrijpen. Je kunt de meesterwerken van Laurel and Hardy of de analyses van Freud, hoewel zij allen redelijk "opstandig" waren niet vergelijken met een (wellicht hitsige) girl die zich door jan en alleman laat beïnvloeden en maar wat doet.quote:Op maandag 21 december 2009 19:36 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dankzij 'opstandige' mensen is de mensheid verder gekomen: Einstein, Gallilei, Copernicus, Jezus Christus etc.
Fietsen zonder licht is ook gevaarlijk. Het gaat om de kans dat je iemand (geestelijk) kapot maakt.quote:Op maandag 21 december 2009 19:36 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Omdat het beide gevaarlijk is.
Was het geen recordpoging dan?quote:Op maandag 21 december 2009 19:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat aanmoedigen.
quote:Op maandag 21 december 2009 19:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is in een heel andere context zo je zult begrijpen. Je kunt de meesterwerken van Laurel and Hardy of de analyses van Freud, hoewel zij allen redelijk "opstandig" waren niet vergelijken met een (wellicht hitsige) girl die zich door jan en alleman laat beïnvloeden en maar wat doet.
Belangrijke kernwoorden:
- obesitas
- histigheid
- psychoses²
quote:Op maandag 21 december 2009 00:57 schreef voyeur het volgende: [..] In Laura´s geval gaat het niet om haar ambitie, maar om haar vader´s rol waar mensen zich over opwinden. Er zijn zat voorbeelden van tieners met een uitzonderlijk talent die gestimuleerd werden door hun ouders, maar...
Dat ging meestal om interessantere carriere bouwende zaken als een tennis loopbaan oid dan om een éénmalig record dat niet eens erkend wordt door Guinness book of records omdat die geen pubers meer willen die 100 hamburgers kunnen eten terwijl ze een handstand maken. Verder klagen zelfs die zeer getalenteerden over de vreselijke jeugd die ze gehad hebben, zie bijv. een Andre Agassi of in iets mildere termen onze eigen Krajicek.
Een jochie dat naar Polen fietst lijkt me de schrik voor de ouders, maar kan ik het eigenzinnige wel van waarderen. In Laura´s geval is het een vader die zijn ambities projecteert. Moeder is tegen, haar zus woont bij moeder en Laura wordt door papa op het vliegveld gezet om zijn trots te verwezenlijken. Dát is mijn bezwaar.
Deze zaak draait om vader en daar wordt een kind slachtoffer van. Het lijkt me prima Laura een tijdje bij moeder en zus moet gaan wonen om zichzelf te hervinden.quote:Op maandag 21 december 2009 01:27 schreef voyeur het volgende: [..] Dat is ook mijn probleem met die vader. De moeder is er tegen, maar durft niets te zeggen omdat Laura gedreigd heeft anders niet meer met haar en haar eigen zusje om te gaan. Hij claimt nu dat ze ´in een negatieve spiraal terecht gekomen is na de afwijzing door de rechter´.
Wat de rechter zei was dat er geen absoluut bezwaar was tegen zo´n zeiltocht, maar dat de voorbereidingen volstrekt ontoereikend waren. Na een jaar zou een nieuwe beoordeling kunnen volgen. Wat iedere normale vader van een dwarse puber zou doen is met haar praten en uitleggen dat ze dan samen moesten werken aan een wel goede voorbereiding. Ieder weekend samen in de weer om de punten op de i te zetten en Laura daarmee positief te stimuleren. Voor de goede orde betrof het zaken als gebrek aan ervaring, een missende radar, wat extra kaartleeskennis etc. Daar kun je een heel motiverend jaar van maken als je het goed aanpakt als vader.
We zullen het verder moeten afwachten, maar ik weet dat de politie onterechte aangiftes wegens verdwijning niet licht neemt en al helemaal niet als ze ze op Interpol gezet hebben. Dus Laura en papa zullen verhoord worden. Verder zal de kinderbescherming een eigen onderzoek instellen. Als blijkt dat papa op enige wijze meegewerkt heeft zal Laura de keus krijgen om bij haar moeder en zusje te gaan wonen of een uithuisstelling dreigt. Waarom een vader dit alles niet voorkomt (en vermoedelijk zelfs stimuleert) is mij een raadsel en doet me dus echt twijfelen aan zijn opvoedkundige vermogens. We zijn eraan gewend dat probleemgezinnen typische tokkies of allochtonen zijn en dan vinden we de inmenging van de kinderbescherming een noodzakelijk kwaad om erger te voorkomen. Nu gaat het om white middle class, maar de verwaarlozing is er niet minder om. Ik ben helemaal voor zelfontplooïng en het benutten van je kansen zonder inmenging van de overheid, maar de kinderbescherming is opgericht als bescherming tegen falend ouderlijk gezag en daar is hier m.i. sprake van.
Jeugdzorg zou een ideale werkkring voor je zijnquote:Op maandag 21 december 2009 19:41 schreef voyeur het volgende:
Geen zin om alles opnieuw te tikken dus dan maar zo.
[..]
Deze zaak draait om vader en daar wordt een kind slachtoffer van. Het lijkt me prima Laura een tijdje bij moeder en zus moet gaan wonen om zichzelf te hervinden.
Als er al sprake is van invloed, dan is dat enkel van Pa en haar collega jonge-zeilsters.quote:Op maandag 21 december 2009 19:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is in een heel andere context zo je zult begrijpen. Je kunt de meesterwerken van Laurel and Hardy of de analyses van Freud, hoewel zij allen redelijk "opstandig" waren niet vergelijken met een (wellicht hitsige) girl die zich door jan en alleman laat beïnvloeden en maar wat doet.²
Mee eens. En nu duik ik de sneeuwfile in.quote:Op maandag 21 december 2009 19:43 schreef Prutzenberg het volgende:
Als er al sprake is van invloed, dan is dat enkel van Pa en haar collega jonge-zeilsters.
Ik heb de indruk dat we te maken hebben met een eigenzinnig meisje die meer in haar mars heeft dan leeftijdsgenoten (die je in je voorgaande post zo 'mooi' beschreven hebt). Die eigenzinnigheid moet echter wel gekanaliseerd worden en dat mis ik, zowel van de ouders als van de 'hulp'verlening.
Als die meid die reis kan maken, en er een gedegen plan is, dan moet ze het gewoon doen.
Je kan in het leven beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan van de dingen die je niet gedaan hebt.
Dat lijkt me een goede oplossing. Als ze dan over een half jaar nog steeds wil varen dan weet je dat ze het echt wil.quote:Op maandag 21 december 2009 19:41 schreef voyeur het volgende:
Geen zin om alles opnieuw te tikken dus dan maar zo.
[..]
[..]
Deze zaak draait om vader en daar wordt een kind slachtoffer van. Het lijkt me prima Laura een tijdje bij moeder en zus moet gaan wonen om zichzelf te hervinden.
Ik heb er wel enige ervaring mee doordat ik zelf een kind opgevoed heb en zijn omgeving in grote problemen heb zien komen. Ik schuw van de bureaucratie, de angst om in te grijpen als het echt nodig is, de vergaderzucht etc, maar je kan niet zonder een instantie die de verantwoordelijkheid neemt als ouders falen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:43 schreef iteejer het volgende:
[..]
Jeugdzorg zou een ideale werkkring voor je zijn
Als je 14 was dan zou ik het je verbieden. Veels te gevaarlijk!quote:Op maandag 21 december 2009 19:44 schreef iteejer het volgende:
[..]
Mee eens. En nu duik ik de sneeuwfile in.
Dat heeft de kinderrechter ook allemaal gezegd en daar heeft Laura toen mee ingestemd, maar papa vond het nog steeds niet nodig om serieuze voorbereidingen te treffen. Wat hem betreft kon ze gewoon zo weg zonder de slaaptraining, de EHBO-cursus, de extra radar om botsingen ´s nachts te voorkomen, afspraken met de wereldschool, opvang in de havens, etc.quote:Op maandag 21 december 2009 19:43 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als er al sprake is van invloed, dan is dat enkel van Pa en haar collega jonge-zeilsters.
Ik heb de indruk dat we te maken hebben met een eigenzinnig meisje die meer in haar mars heeft dan leeftijdsgenoten (die je in je voorgaande post zo 'mooi' beschreven hebt). Die eigenzinnigheid moet echter wel gekanaliseerd worden en dat mis ik, zowel van de ouders als van de 'hulp'verlening.
Als die meid die reis kan maken, en er een gedegen plan is, dan moet ze het gewoon doen.
Je kan in het leven beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan van de dingen die je niet gedaan hebt.
Juist het eigen optreden van Laura heeft deze case voor mij erg levendig gemaakt.quote:Op maandag 21 december 2009 19:35 schreef iteejer het volgende:
[..]
ja, so much voor de bezorgdheid en betrokkenheid
Als ze wat jaren wacht kan ze die reis zelfs ook nog onvoorbereid maken.quote:Op maandag 21 december 2009 19:43 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat gebeurt, als je zo lang alleen bent op een schip.quote:Op maandag 21 december 2009 19:38 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Fietsen zonder licht is ook gevaarlijk. Het gaat om de kans dat je iemand (geestelijk) kapot maakt.
Dat gaat niet voor iedereen op.quote:Op maandag 21 december 2009 19:55 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat gebeurt, als je zo lang alleen bent op een schip.
Nee, problemen na verwaarlozing van kinderen gaat ook niet altijd op.quote:Op maandag 21 december 2009 19:56 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat gaat niet voor iedereen op.
quote:Op maandag 21 december 2009 19:19 schreef iteejer het volgende:
We hebben niet eens meer een Gouden Kooi of een Bunker nodig - we hebben Laura.
Dat geldt echter niet voor de instanties. Als het mis gaat zijn zij de sjaak.quote:Op maandag 21 december 2009 19:43 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die vader is ook een idioot van de bovenste plank.quote:Op maandag 21 december 2009 19:47 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat heeft de kinderrechter ook allemaal gezegd en daar heeft Laura toen mee ingestemd, maar papa vond het nog steeds niet nodig om serieuze voorbereidingen te treffen. Wat hem betreft kon ze gewoon zo weg zonder de slaaptraining, de EHBO-cursus, de extra radar om botsingen ´s nachts te voorkomen, afspraken met de wereldschool, opvang in de havens, etc.
Uit het psychologish rapport kwam overigens niet naar voren dat ze zo voorlijk was. Ze liep op delen van haar ontwikkeling zelfs achter en dat zou verergeren door twee jaar geen contact met leeftijdsgenoten.
Als je leven zo beperkt is dat je alleen voldoening kunt halen uit gevaarlijke recordpogingen ben je sowieso geen knip voor de neus waard. Jij noemt het eigenzinnigheid (vrije schoolbenadering), een ander noemt het puberteit.quote:Op maandag 21 december 2009 19:43 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Mee eens, een tehuis is voor andere kinderen, kinderen die het ECHT nodig hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 20:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die vader is ook een idioot van de bovenste plank.
Maar ze moet niet in een tehuis worden gepoot.
Gezinsvervangendtehuis misschien, om toch een redelijk normale situatie te creeeren.
quote:Op maandag 21 december 2009 20:05 schreef Netsplitter het volgende:
Gezinsvervangendtehuis misschien, om toch een redelijk normale situatie te creeeren.
Gewoon lekker bij mams en haar zusje gaan wonen een tijdje lijkt me verstandiger.quote:Op maandag 21 december 2009 20:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die vader is ook een idioot van de bovenste plank.
Maar ze moet niet in een tehuis worden gepoot.
Denk het niet.quote:Op maandag 21 december 2009 20:10 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gewoon lekker bij mams en haar zusje gaan wonen een tijdje lijkt me verstandiger.
Dat dus, een instelling is zeker niet geschikt en een gezinsvervangend tehuis misschien wel, maar nogal overdreven, gezien ze uitstekend bij haar moeder terecht kan.quote:Op maandag 21 december 2009 20:10 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gewoon lekker bij mams en haar zusje gaan wonen een tijdje lijkt me verstandiger.
We maken ons collectief druk over loverboys die zo´n greep op meisjes hebben dat die zelf steeds terugkeren hoe ze ook misbruikt worden. Dacht je dat er geen vaders of moeders waren die diezelfde invloed kunnen uitoefenen. Daar moet je een kind dus tegen beschermen naar beste vermogen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:16 schreef beeer het volgende:
Ja en als ze dan toch weer vrijwillig naar vader gaat dan sturen we de politie om haar terug te halen. En de derde keer krijgt ze een enkelband om. Alles voor haar welzijn natuurlijk.
Dat lijkt mij ook het beste plan!quote:Op maandag 21 december 2009 20:16 schreef ThunderBitch het volgende:
Misschien moeten ze vaders wel in een tehuis stoppen.
Gast, hou alsjeblieft op met 'girl' en 'boy' zeggen (en andere Engelse termen gebruiken waar het echt totaal niet voor de hand ligt). GODALLEMACHTIG wat is dat gay.quote:Op maandag 21 december 2009 19:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan concluderen dat ik zwaar tegen onrecht ben. En als je dan ziet hoe zo'n jonge girl, alhoewel we er op los speculeren, zo opstandig te werk gaat. Neen, dan verwijs ik graag naar mijn eigen jeugd.²
Ik mag sowieso hopen dat hij een troll is, met dit extreem verzuurde postgedrag.quote:Op maandag 21 december 2009 20:23 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Gast, hou alsjeblieft op met 'girl' en 'boy' zeggen (en andere Engelse termen gebruiken waar het echt totaal niet voor de hand ligt). GODALLEMACHTIG wat is dat gay.
Nou kom maar op met die horrorverhalen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is niet meer dan jargon. Ik gebruik dergelijke woorden bewust. Ik dank je voor je mening, ik deel deze echter niet. Neen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:23 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Gast, hou alsjeblieft op met 'girl' en 'boy' zeggen (en andere Engelse termen gebruiken waar het echt totaal niet voor de hand ligt). GODALLEMACHTIG wat is dat gay.
Dat is jouw probleem. Je bent niet in staat tot onafhankelijk denken en moet je beroepen op wat het collectief denkt. Wat een armoede.quote:Op maandag 21 december 2009 20:20 schreef voyeur het volgende:
We maken ons collectief druk
Jargon? Ja, homojargonquote:Op maandag 21 december 2009 20:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is niet meer dan jargon. Ik gebruik dergelijke woorden bewust. Ik dank je voor je mening, ik deel deze echter niet. Neen.²
Het gaat erover dat in het vorige topic iemand beweerde dat je je niet mag bemoeien met de beslissingen die ouders voor hun kind nemen, zelfs niet wanneer de overheid van mening is dat iets tegen de wet is.quote:Op maandag 21 december 2009 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat moet ze dan wel willen. . .quote:Op maandag 21 december 2009 20:10 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik heb tijd voor je weten vrij te maken. Mijn jeugd stond geheel in het teken van gehoorzaamheid. Ik ben zelden tot nooit over de schreef gegaan. Ik heb een ijzersterke opvoeding gehad van mijn wederzijdse ouders. Het punt wat ik wilde maken: ik kan me toch echt niet voorstellen dat ik als 14-jarige boy HSH verlaat in ruil voor (wellicht sensueel) vertier of wat dan ook. Girls laten zich te veel beïnvloeden. Ze zijn soms zo naïef dat ze niet ééns doorhebben dat giechelen (in de openbare ruimte) met girls onder elkaar gevaarlijk is/kan zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef Netsplitter het volgende:
Ow BansheeBoy, ik wacht nog.
En dat is te relateren aan de Holocaust?quote:Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb tijd voor je weten vrij te maken. Mijn jeugd stond geheel in het teken van gehoorzaamheid. Ik ben zelden tot nooit over de schreef gegaan. Ik heb een ijzersterke opvoeding gehad van mijn wederzijdse ouders. Het punt wat ik wilde maken: ik kan me toch echt niet voorstellen dat ik als 14-jarige boy HSH verlaat in ruil voor (wellicht sensueel) vertier of wat dan ook. Girls laten zich te veel beïnvloeden. Ze zijn soms zo naïef dat ze niet ééns doorhebben dat giechelen (in de openbare ruimte) met girls onder elkaar gevaarlijk is/kan zijn.
Het zal je dan ook niet verbazen dat ik het ouderlijk huis slechts heb verlaten vanwege mijn huwelijk.
²
Ja? Hoe dan?quote:Op maandag 21 december 2009 22:00 schreef TNA het volgende:
[..]
En dat is te relateren aan de Holocaust?
dat heeft zelden of nooit persoonlijke consequenties.quote:Op maandag 21 december 2009 20:04 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat geldt echter niet voor de instanties. Als het mis gaat zijn zij de sjaak.
Tsja, dat is ook erg ingewikkeld daar de verantwoordelijkheid om die reden veelal gedeeld wordt. Chirurgen die brokken maken komen er ook lichter vanaf dan hun slachtoffers.quote:Op maandag 21 december 2009 22:27 schreef iteejer het volgende:
[..]
dat heeft zelden of nooit persoonlijke consequenties.
al blazen ze iemands leven geheel overhoop.
als een ouder een fout maakt kan die veroordeeld worden, als zij een fout maken volgt er hooguit een reorganisatie.
waar diverse dik betaalde organisatiebureaus dan weer van profiteren.
QFAquote:Op maandag 21 december 2009 23:04 schreef uiterstaardig het volgende:
De meeste instanties zijn volkomen klote en functioneren niet, houden zich voornamelijk bezig met aantekeningen maken, deze verwerken in een verslag en dat vervolgens opbergen in een archief.
Heel veel incompetente medewerkers, maar................................
Je kunt ze niet verwijten dat veel kinderen door hun ouders in de shit raken. En jarenlange emotionele verwaarlozing kan zoveel schade berokkenen aan kinderen, dat herstel hiervan heel veel tijd gaat kosten, als er al iets hersteld kan worden. Ook bij een ongelooflijk goede organisatie zou dat bijna niet meer kunnen.
Heb ik ook nooit gezegd of zo bedoeldquote:Op maandag 21 december 2009 22:56 schreef voyeur het volgende:
Dat is echter geen reden om jeugdzorg/kinderbescherming af te schaffen noch om chirurgie te verbieden.
In welke zin? Chirurgen, ambulancebroeders, brandweerlui en politieagenten maken regelmatig fouten die ernstige gevolgen hebben. Hun ´straf´ is meestal zeer beperkt omdat je anders geen mensen meer kunt krijgen voor dit soort beroepen. Ontslag is buitengemeen zeldzaam.quote:Op maandag 21 december 2009 23:43 schreef iteejer het volgende:
[..]
Heb ik ook nooit gezegd of zo bedoeld
Ik vind alleen dat ook die mensen persoonlijk verantwoordelijk gesteld moeten kunnen worden voor hetgeen ze doen of laten.
Net zoals dat in de meeste andere beroepen geldt.
Heel sneu maar misschien is het in elk geval beter dat ze een tijdje onder de invloed van haar vader uit komt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:37 schreef voyeur het volgende:
De rapen zijn gaar.
AMSTERDAM - Bureau Jeugdzorg heeft de rechter verzocht om zeilster Laura Dekker (14) acuut uit huis te plaatsen. Daarover houdt de rechtbank in Utrecht vandaag een zitting. Dat bevestigen verscheidene bronnen.
Politie en jeugdzorg wachten Laura op
Laura, die solo rond de wereld wilde zeilen maar door de rechter onder toezicht werd gesteld, komt vanochtend per vliegtuig aan in Nederland. Ze was in stilte vertrokken naar Sint-Maarten, maar werd zondag opgespoord. Politie en jeugdzorg wachten haar vandaag op.
Als de rechter het verzoek van jeugdzorg inwilligt, betekent dit dat Laura voorlopig niet meer bij haar vader zal wonen. Het is nog onbekend welke rol hij heeft gespeeld. Het is onduidelijk bij wie Laura wordt geplaatst. Jeugdzorg weigert commentaar.
Laura’s grootouders stellen vandaag in een brief aan de Volkskrant dat Laura door toedoen van Bureau Jeugdzorg depressief is geraakt en daarom is gevlucht. Volgens hen heeft jeugdzorg niets gedaan om Laura hoop te geven.
bron
Die opmerking van haar grootouders verbaast mij niets. Waarschijnlijk heeft jeugdzorg meer gedaan dan alleen de wereldreis uit haar hoofd praten. Zeilen als passie hoort niet bij een meid van 14, zal de boodschap wel geweest zijn. Ofwel, ze mag niet zijn wie ze is. En dat is dé manier om iemand depressief te krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Heel sneu maar misschien is het in elk geval beter dat ze een tijdje onder de invloed van haar vader uit komt.
Die opmerking van de grootouders vind ik maar raar. Gaat het nou echt alleen maar om dat record?
Ik denk dat de vader een veel grotere rol speelt dan Jeugdzorg. Het is helemaal niet zo dat Laura nooit mag zeilen, ze mag het alleen niet op deze leeftijd en nu ze nog naar school moet. Het is aan de vader haar daar vrede mee te laten hebben en haar uit het hoofd te praten dat een dom record er niet toe doet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:51 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die opmerking van haar grootouders verbaast mij niets. Waarschijnlijk heeft jeugdzorg meer gedaan dan alleen de wereldreis uit haar hoofd praten. Zeilen als passie hoort niet bij een meid van 14, zal de boodschap wel geweest zijn. Ofwel, ze mag niet zijn wie ze is. En dat is dé manier om iemand depressief te krijgen.
Zelfs op haar leeftijd mocht het wel, maar de voorbereidingen waren ver onder de maat. Daar moest ze aan werken en dat had vader ook moeten stimuleren dit jaar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat de vader een veel grotere rol speelt dan Jeugdzorg. Het is helemaal niet zo dat Laura nooit mag zeilen, ze mag het alleen niet op deze leeftijd en nu ze nog naar school moet. Het is aan de vader haar daar vrede mee te laten hebben en haar uit het hoofd te praten dat een dom record er niet toe doet.
Het is maar net welke gezinsvoogd ze hebben. Er zitten er tussen die een beperkt wereldbeeld hebben (gezinsvoogden zijn vaak niet de meest ervaren hulpverleners). Zo ken een voorbeeld van een gezinsvoogd die een kind uit huis wilde plaatsen omdat die samen met een broertje op één kamer in een stapelbed sliep. Volgens haar had elk kind recht op een eigen kamer, ook als de ouders op dat moment niet groter konden gaan wonen. Dus haal je een kind maar weg.quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat de vader een veel grotere rol speelt dan Jeugdzorg. Het is helemaal niet zo dat Laura nooit mag zeilen, ze mag het alleen niet op deze leeftijd en nu ze nog naar school moet. Het is aan de vader haar daar vrede mee te laten hebben en haar uit het hoofd te praten dat een dom record er niet toe doet.
Ik vraag me af of vader juist het omgekeerde heeft uitgestraald, namelijk dat ze een loser is omdat ze het record hoogstwaarschijnlijk niet gaat halen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 06:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Zelfs op haar leeftijd mocht het wel, maar de voorbereidingen waren ver onder de maat. Daar moest ze aan werken en dat had vader ook moeten stimuleren dit jaar.
Om een paar voorbeelden? Zoals ik het begreep hield men contact met haar maar kon ze verder gewoon bij vader wonen en naar school en alles doen behalve zeilen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 07:01 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Het is maar net welke gezinsvoogd ze hebben. Er zitten er tussen die een beperkt wereldbeeld hebben (gezinsvoogden zijn vaak niet de meest ervaren hulpverleners). Zo ken een voorbeeld van een gezinsvoogd die een kind uit huis wilde plaatsen omdat die samen met een broertje op één kamer in een stapelbed sliep. Volgens haar had elk kind recht op een eigen kamer, ook als de ouders op dat moment niet groter konden gaan wonen. Dus haal je een kind maar weg.Zo zijn er meer voorbeelden die ik op kan noemen.
Ik heb dus sterk mijn twijfels bij de werkwijze van JZ in het geval van Laura.
Lees dit interview met de directeur van de Raad voor de kinderbescherming eens. Ik denk niet dat ze nu bij jeugdzorg de stageaire erop gezet hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 07:01 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Het is maar net welke gezinsvoogd ze hebben. Er zitten er tussen die een beperkt wereldbeeld hebben (gezinsvoogden zijn vaak niet de meest ervaren hulpverleners). Zo ken een voorbeeld van een gezinsvoogd die een kind uit huis wilde plaatsen omdat die samen met een broertje op één kamer in een stapelbed sliep. Volgens haar had elk kind recht op een eigen kamer, ook als de ouders op dat moment niet groter konden gaan wonen. Dus haal je een kind maar weg.Zo zijn er meer voorbeelden die ik op kan noemen.
Ik heb dus sterk mijn twijfels bij de werkwijze van JZ in het geval van Laura.
Je bedoelt het natuurlijk anders, maar ze mocht niet alleen best zeilen, maar als ze ooit de wereld rond wilde zeilen moest ze juist ervaring opdoen met solozeilen zegt het vonnis van de kinderrechter. Ik heb het eerder betoogd: vader en Laura hadden het hele jaar positief kunnen werken aan de fouten in het plan. Een leuk jaar en dan was er een goede kans dat ze volgend jaar weggemogen had.quote:Op dinsdag 22 december 2009 07:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Om een paar voorbeelden? Zoals ik het begreep hield men contact met haar maar kon ze verder gewoon bij vader wonen en naar school en alles doen behalve zeilen.
En weglopen van huis is zeker geen manier van aandacht trekken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 07:01 schreef voyeur het volgende:
Jeugdzorg vraagt rust voor Laura
UTRECHT - Bureau Jeugdzorg (BJZ) Utrecht zou graag zien dat de aandacht voor Laura Dekker tot een minimum wordt beperkt. Het 14-jarige meisje zal dan ook, wanneer zij in Nederland terugkomt, van pers en publiek worden afgeschermd, meldde een woordvoerder van Jeugdzorg maandag.
Ze wordt afgeschermd als het aan jeugdzorg ligt, maar ze kan zelf beslissen toch in de publiciteit te treden, erkende de zegsman.
Als je stiefouders en je grootouders nu al weer in het nieuws zijn en haar woordvoerdster en haar advocaat waarschijnlijk ook weer reageren, zal er van rust zo niets terechtkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |