Dat geldt echter niet voor de instanties. Als het mis gaat zijn zij de sjaak.quote:Op maandag 21 december 2009 19:43 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als er al sprake is van invloed, dan is dat enkel van Pa en haar collega jonge-zeilsters.
Ik heb de indruk dat we te maken hebben met een eigenzinnig meisje die meer in haar mars heeft dan leeftijdsgenoten (die je in je voorgaande post zo 'mooi' beschreven hebt). Die eigenzinnigheid moet echter wel gekanaliseerd worden en dat mis ik, zowel van de ouders als van de 'hulp'verlening.
Als die meid die reis kan maken, en er een gedegen plan is, dan moet ze het gewoon doen.
Je kan in het leven beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan van de dingen die je niet gedaan hebt.
Die vader is ook een idioot van de bovenste plank.quote:Op maandag 21 december 2009 19:47 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat heeft de kinderrechter ook allemaal gezegd en daar heeft Laura toen mee ingestemd, maar papa vond het nog steeds niet nodig om serieuze voorbereidingen te treffen. Wat hem betreft kon ze gewoon zo weg zonder de slaaptraining, de EHBO-cursus, de extra radar om botsingen ´s nachts te voorkomen, afspraken met de wereldschool, opvang in de havens, etc.
Uit het psychologish rapport kwam overigens niet naar voren dat ze zo voorlijk was. Ze liep op delen van haar ontwikkeling zelfs achter en dat zou verergeren door twee jaar geen contact met leeftijdsgenoten.
Als je leven zo beperkt is dat je alleen voldoening kunt halen uit gevaarlijke recordpogingen ben je sowieso geen knip voor de neus waard. Jij noemt het eigenzinnigheid (vrije schoolbenadering), een ander noemt het puberteit.quote:Op maandag 21 december 2009 19:43 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als er al sprake is van invloed, dan is dat enkel van Pa en haar collega jonge-zeilsters.
Ik heb de indruk dat we te maken hebben met een eigenzinnig meisje die meer in haar mars heeft dan leeftijdsgenoten (die je in je voorgaande post zo 'mooi' beschreven hebt). Die eigenzinnigheid moet echter wel gekanaliseerd worden en dat mis ik, zowel van de ouders als van de 'hulp'verlening.
Als die meid die reis kan maken, en er een gedegen plan is, dan moet ze het gewoon doen.
Je kan in het leven beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan van de dingen die je niet gedaan hebt.
Mee eens, een tehuis is voor andere kinderen, kinderen die het ECHT nodig hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 20:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die vader is ook een idioot van de bovenste plank.
Maar ze moet niet in een tehuis worden gepoot.
Gezinsvervangendtehuis misschien, om toch een redelijk normale situatie te creeeren.
quote:Op maandag 21 december 2009 20:05 schreef Netsplitter het volgende:
Gezinsvervangendtehuis misschien, om toch een redelijk normale situatie te creeeren.
Gewoon lekker bij mams en haar zusje gaan wonen een tijdje lijkt me verstandiger.quote:Op maandag 21 december 2009 20:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die vader is ook een idioot van de bovenste plank.
Maar ze moet niet in een tehuis worden gepoot.
Denk het niet.quote:Op maandag 21 december 2009 20:10 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gewoon lekker bij mams en haar zusje gaan wonen een tijdje lijkt me verstandiger.
Dat dus, een instelling is zeker niet geschikt en een gezinsvervangend tehuis misschien wel, maar nogal overdreven, gezien ze uitstekend bij haar moeder terecht kan.quote:Op maandag 21 december 2009 20:10 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gewoon lekker bij mams en haar zusje gaan wonen een tijdje lijkt me verstandiger.
We maken ons collectief druk over loverboys die zo´n greep op meisjes hebben dat die zelf steeds terugkeren hoe ze ook misbruikt worden. Dacht je dat er geen vaders of moeders waren die diezelfde invloed kunnen uitoefenen. Daar moet je een kind dus tegen beschermen naar beste vermogen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:16 schreef beeer het volgende:
Ja en als ze dan toch weer vrijwillig naar vader gaat dan sturen we de politie om haar terug te halen. En de derde keer krijgt ze een enkelband om. Alles voor haar welzijn natuurlijk.
Dat lijkt mij ook het beste plan!quote:Op maandag 21 december 2009 20:16 schreef ThunderBitch het volgende:
Misschien moeten ze vaders wel in een tehuis stoppen.
Gast, hou alsjeblieft op met 'girl' en 'boy' zeggen (en andere Engelse termen gebruiken waar het echt totaal niet voor de hand ligt). GODALLEMACHTIG wat is dat gay.quote:Op maandag 21 december 2009 19:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan concluderen dat ik zwaar tegen onrecht ben. En als je dan ziet hoe zo'n jonge girl, alhoewel we er op los speculeren, zo opstandig te werk gaat. Neen, dan verwijs ik graag naar mijn eigen jeugd.²
Ik mag sowieso hopen dat hij een troll is, met dit extreem verzuurde postgedrag.quote:Op maandag 21 december 2009 20:23 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Gast, hou alsjeblieft op met 'girl' en 'boy' zeggen (en andere Engelse termen gebruiken waar het echt totaal niet voor de hand ligt). GODALLEMACHTIG wat is dat gay.
Nou kom maar op met die horrorverhalen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan concluderen dat ik zwaar tegen onrecht ben. En als je dan ziet hoe zo'n jonge girl, alhoewel we er op los speculeren, zo opstandig te werk gaat. Neen, dan verwijs ik graag naar mijn eigen jeugd.²
Het is niet meer dan jargon. Ik gebruik dergelijke woorden bewust. Ik dank je voor je mening, ik deel deze echter niet. Neen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:23 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Gast, hou alsjeblieft op met 'girl' en 'boy' zeggen (en andere Engelse termen gebruiken waar het echt totaal niet voor de hand ligt). GODALLEMACHTIG wat is dat gay.
Dat is jouw probleem. Je bent niet in staat tot onafhankelijk denken en moet je beroepen op wat het collectief denkt. Wat een armoede.quote:Op maandag 21 december 2009 20:20 schreef voyeur het volgende:
We maken ons collectief druk
Jargon? Ja, homojargonquote:Op maandag 21 december 2009 20:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is niet meer dan jargon. Ik gebruik dergelijke woorden bewust. Ik dank je voor je mening, ik deel deze echter niet. Neen.²
Het gaat erover dat in het vorige topic iemand beweerde dat je je niet mag bemoeien met de beslissingen die ouders voor hun kind nemen, zelfs niet wanneer de overheid van mening is dat iets tegen de wet is.quote:Op maandag 21 december 2009 19:22 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je het maken van een wereldreis met prostitutie? Ik heb een redelijk zieke geest maar dit verband kan ik niet leggen.
Dat moet ze dan wel willen. . .quote:Op maandag 21 december 2009 20:10 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik heb tijd voor je weten vrij te maken. Mijn jeugd stond geheel in het teken van gehoorzaamheid. Ik ben zelden tot nooit over de schreef gegaan. Ik heb een ijzersterke opvoeding gehad van mijn wederzijdse ouders. Het punt wat ik wilde maken: ik kan me toch echt niet voorstellen dat ik als 14-jarige boy HSH verlaat in ruil voor (wellicht sensueel) vertier of wat dan ook. Girls laten zich te veel beïnvloeden. Ze zijn soms zo naïef dat ze niet ééns doorhebben dat giechelen (in de openbare ruimte) met girls onder elkaar gevaarlijk is/kan zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 21:17 schreef Netsplitter het volgende:
Ow BansheeBoy, ik wacht nog.
En dat is te relateren aan de Holocaust?quote:Op maandag 21 december 2009 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb tijd voor je weten vrij te maken. Mijn jeugd stond geheel in het teken van gehoorzaamheid. Ik ben zelden tot nooit over de schreef gegaan. Ik heb een ijzersterke opvoeding gehad van mijn wederzijdse ouders. Het punt wat ik wilde maken: ik kan me toch echt niet voorstellen dat ik als 14-jarige boy HSH verlaat in ruil voor (wellicht sensueel) vertier of wat dan ook. Girls laten zich te veel beïnvloeden. Ze zijn soms zo naïef dat ze niet ééns doorhebben dat giechelen (in de openbare ruimte) met girls onder elkaar gevaarlijk is/kan zijn.
Het zal je dan ook niet verbazen dat ik het ouderlijk huis slechts heb verlaten vanwege mijn huwelijk.
²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |