Eindelijk even alles terug kunnen kijken, en hier dan maar mijn samenvatting (doe er lekker mee wat je wilt)
Groepsnummer meiden: Volgens mij moet je zo'n meidengroepje toch gaan vergelijken met de eerder genoemde Pussycat Dolls. Qua zang was het dik in orde, maar de dans zou in vergelijking echt geen hoger cijfer mogen krijgen dan een 4. Goed, eerlijk gezegd, de dames hebben maar een paar dagen om samen te leren, dus mwah. Al met al beloofd het wél iets goeds, maar er is veel werk aan de winkel.
Groepsnummer jongens: Ik word een beetje leip van al die ballads! Tuurlijk is dat mooi, en die gasten zingen het ook wel top hoor, maar je kunt zo weinig laten zien. Laat ze ff knallen of zo, "Everybody" van de Backstreet Boys (wie kent het nog?

) But all is fair, het was wel goed. Ze zongen dit mooi. Alleen die boyband-blikken in de camera en er langs aan het begin was een beetje té fout...
Mandy: Voor de verandering was ik aangenaam verrast! Normaal ben ik het met LaPaay eens, ik kan die nep-Anastacia stem niet aaaanhoren... Maar blijkbaar past die stem toch wel ergens. Ik vond het niet grandioos, maar hoe Mandy deze Taylor Dane-vertolking deed: applaus. And that means a lot coming from me
Kim: Tja, wat kan ik over Kim zeggen? Haar Engels is top, ballads zingt ze waanzinnig. En ook qua performance is ze top. Met de ballads dan he, ik wil haar wel eens een echt uptempo horen zingen. Dit heeft ze echt heel erg goed gedaan weer. Alleen één dingetje vond ik jammer. Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar bij die laatste uithaal begon ze goed, ogen dicht vol gevoel, om daarna heeeeel eventjes naar de jury te kijken, misschien ter goedkeuring of zo, en daarna de oogjes weer dicht. Beetje onzeker denk ik.
Robin: Het lijkt wel of hij Engelse lesjes genomen heeft! Het is stukken beter, maar nog niet goed genoeg naar mijn mening. Het klinkt nog steeds te Nederlands. Toen Robin "Toen ik je zag" deed in de audities, vond ik hem voor de verandering ECHT goed. Misschien moet hij eens een Nederlandstalig liedje doen? Zijn performance is nog steeds een beetje under par. Het zag er na het eerste couplet een beetje knullig uit toen hij niks te zingen had. Maar wat mij betrefd is hij met sprongen vooruit gegaan. Zeker als je bedenkt dat hij hartstikke ziek was de afgelopen week. En nog ff een snauw naar de banden-makers: wtf?! Hadden jullie niet betere stukjes uit kunnen zoeken? En wtf was er met dat einde?! Genoeg, Robin was ok voor zijn doen.
Dewi: Toen ik zag dat ze "Mercy" moest zingen hield ik mijn hart vast. Dat nummer is zooooo kapot gedraaid/gespeeld de afgelopen tijd dat ik het eigenlijk niet meer kan horen. Maar Dewi heeft het vervelende nummer toch weer naar een goed niveau gebracht. Ik weet dat heel veel mensen haar, om wat voor reden dan ook, niks gunnen. Iedereen zit dan ook met smart te wachten tot zij een foutje maakt. Wow, Dewi zong een valse noot. Maar de rest was geweldig. Ik denk dat het fout is om te zeggen dat ze het zo goed deed omdat ze zoveel ervaring heeft. Ze werkt er gewoon heel erg hard voor. Ze zong goed, ze bewoog goed. Alles was top hier aan.
Joshua: Wat een stem heeft die gast! Eerlijk is eerlijk. Maarrrrr... Qua performance is het echt nog te slecht. Tja, het begin was nog soort van veelbelovend, maar daarna ging het qua performance alleen maar berg-afwaarts. En dan als dieptepunt, de knie-val. Ik moet het nu eens zijn met Henk-Jan. Het was te vroeg, naar mijn mening. Maar qua zang vond ik het goed. And he's opening up. Als hij nog even iets aan die performance doet, zit het wel snor.
Charlotte: Waarom is het zo moeilijk voor Nederlanders om "true" en "truth" correct uit te spreken? En ze zingt niet eens zo erg verschrikkelijk slecht, but I aint buying it. Er is iets waar ik mijn vinger nog niet op kan leggen, maar er is iets wat ik niet zo goed vind. Misschien ligt het aan haar stem-kleur, misschien haar vibrato... I don't know, maar de manier waarop ze het eerste refrein in ging liet wel zien dat ze nog hard mag werken aan intonatie.
Bart: Als deze jongen danst moet ik meteen denken aan David Hasselhof. Misschien komt het door het kapsel, het jasje... Meh... Die gozer kan gewoon NIET bewegen. Wel een prettige stem, mooi koppie en goede articulatie. Denk dat Bart maar musicals moet gaan doen. Als je technisch gaat luisteren naar de zang was er in principe niet zo veel op aan te merken. Het was voornamelijk zuiver en ok, maar om nou te zeggen dat het spetterend was? Mwah. En de overall performance? Mwah...
Kristel: My God, wat een raar nummer is dit! Het vliegt werkelijk waar alle kanten op. En zo ook haar zang. Je merkt dat ze bij elke overgang ook ontzettend moet zoeken waar ze nou naar toe moet. Maar wat een dijk van een stem heeft die chick! Heel goed te horen op het eind, wow! Ok, ze mag misschien niet de knapste of slankste van het stel zijn, maar die stem is waanzinnig! En dan te bedenken dat ze voorhoofd-holte-ontsteking (wat een scrabble-woord zeg!) had... Maar eerlijk en objectief? Het was vaak vals, maar de soul in haar stem maakt wel een hoop goed. Hopelijk dat ze de volgende keer een wat 'makkelijker' (lees: logischer) nummer krijgt zodat ze kan laten horen dat ze echt te gek is.
Wesley: Op het moment dat hij Marco-liedjes mag zingen vind ik hem geweldig! Maar Engels? Nee jongen, dan verlies jij je geloofwaardigheid... Ok, je ziet dat vanaf het begin zijn in-ear-systeem kapot is. En alsnog zingt Wesley geweldig! Qua stem en zuiverheid dan he, want zijn Engels is abominabel slecht. Maar ik wil hem wel eens iets hips en hots (zoals Lovestoned van Justin Timberlake of zo) horen zingen. Niet zozeer om hem op z'n bek te zien gaan, maar dat het maar eventjes duidelijk mag zijn dat hij maar één ding kan: Marco-liedjes zingen.
Over de uitslag, Mandy en Charlotte naar de sing-off: Tja, hier kan ik kort over zijn. Terecht. Tussen deze twee heb ik geen favorieten. Mijn mening is dat ze er allebei uit mogen op een gegeven moment. Hoewel.... Mandy klopte wel het beste in het groepsnummer.