Als de "Supreme Leader" Khamenei alle politieke macht heeft, en dus ook over de revolutionaire garden dan is het wel een actie gesteund door de regering. Immers, Khamenei is de regering gemanifesteerd in één persoon, aldus jouw schema.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
De regering heeft niets te vertellen over de IRGC.
[ afbeelding ]
Het doet er niet toe of het parlement hem steunt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:39 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als de "Supreme Leader" Khamenei alle politieke macht heeft, en dus ook over de revolutionaire garden dan is het wel een actie gesteund door de regering. Immers, Khamenei is de regering gemanifesteerd in één persoon, aldus jouw schema.
Dat maakt niet uit, hij is de leider van het land dus als hij de revolutionaire garde op een rooftocht/invasie stuurt dan representeert dat de wil van de regering, immers hij ís de regering. Het parlement is gewoon een marionetten show.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:40 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het doet er niet toe of het parlement hem steunt.
in iran, president kan geen militaire acties bevelenquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:41 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, hij is de leider van het land dus als hij de revolutionaire garde op een rooftocht/invasie stuurt dan representeert dat de wil van de regering, immers hij ís de regering. Het parlement is gewoon een marionetten show.
Het is een schijndemocratie, dat klopt ja.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:41 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, hij is de leider van het land dus als hij de revolutionaire garde op een rooftocht/invasie stuurt dan representeert dat de wil van de regering, immers hij ís de regering. Het parlement is gewoon een marionetten show.
Het zou nog kunnen dat een klein groepje militairen zelf bedacht heeft dat ze de held van de dag gingen worden, maar de kans lijkt op zich klein.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:43 schreef De_Ruyter het volgende:
Hoe het ook zij daar met hun politiek, feit blijft dat iemand opdracht heeft gegeven om die Iraakse bronnen te bezetten, en dat lijkt me niet gedaan door de lokale ambtenaar, ook gezien de ernst van de zaak.
Vorig jaar zag het nog zwart van de Twitter-berichten.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:43 schreef mannan het volgende:
[..]
in iran, president kan geen militaire acties bevelen
alleen khamenei kan dat.
maar we zijn offtopic
updates please
Dat zou kunnen op zich, maar ik denk dat gezien de ernst ze dan juist wel hadden gereageerd met uitleg om het te bagatelliseren, of pogingen daartoe. Maar net wat je zegt, mediastilte rondom Iran is nogal vreemd te noemen, normaal pakken ze alles aan wat ze kunnen om het westen belachelijk te maken en zichzelf op te hemelen. Dit lijkt me een perfect iets daarvoor.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou nog kunnen dat een klein groepje militairen zelf bedacht heeft dat ze de held van de dag gingen worden, maar de kans lijkt op zich klein.
Hoewel de ontkenning van Iran er wel op zou kunnen duiden.
in iran militairen drinken geen eens water zonder de toestemming van hun superiourenquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou nog kunnen dat een klein groepje militairen zelf bedacht heeft dat ze de held van de dag gingen worden, maar de kans lijkt op zich klein.
Hoewel de ontkenning van Iran er wel op zou kunnen duiden.
Raad der Hoeders heeft inderdaad in feite de macht zoals ik ook al eerder ergens zei. Neemt niet weg dat als deze president, deze regering, hun uitlaatklep is die hun plannen weten te voltooien dat dit een perfecte dekmantel is. Met een nieuwe president zouden de plannen minstens lange vertraging hebben kunnen oplopen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
De regering heeft niets te vertellen over de IRGC.
[ afbeelding ]
"Status Quo is Latin for the mess we're in!"quote:Given such perceptions, negotiating a viable nuclear compact with Iran was always going to be difficult. The arrival of new militant forces into commanding positions in the national security apparatus can only further erode prospects of an agreement. As the breakdown of the Geneva deal demonstrates, the vagaries of Iran’s domestic politics can always undermine arrangements seemingly beneficial to all the parties.
quote:An unknown number of troops crossed the border and raised an Iranian flag over the Fakkah oil field, a US military spokesman told the AFP news agency.
They are understood to have stayed for several hours and then withdrawn back across the border.
“This news is not true,” Deputy Interior Minister Ahmed Ali al-Khafaji told the Reuters news agency.
“This field is disputed and now it is neglected by both sides. There was no storming of the field. It’s empty, it’s abandoned. It is exactly on the border of Iraq and Iran.”
Ja nu ga ik echt popcorn halen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:54 schreef mannan het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)jft_olieprijs_op.xml
Olieveld omsingeld: Spanningen Iran en Irak drijft olieprijs op
Volgens berichten zijn Iraanse troepen de Zuid-oostelijke grens met Irak overgestoken om de controle over een olieveld over te nemen.
Olieveld
Agence France Press meldt dat het gaat om pomp 4 van het Faqua veld, onderdeel van het cluster velden dat Irak in juni vergeefs aan een oliemaatschappij trachtte te slijten. Het veld heeft een vermoede reserve van 1,55 miljoen vaten.
Schermutselingen
Iraanse troepen zouden het veld bezet hebben, de Iraanse vlag gehesen, terwijl het veld wel degelijk op Irakees grondgebied ligt. Een Amerikaanse legerofficier bevestigt het bericht; het gaat om een gebied waarover al langer onduidelijkheid is tot welke natie het behoort. Schermutselingen in dit gebied zouden vaker voorkomen.
Desondanks zijn de verhoudingen tussen Iran en Irak over het algemeen goed te noemen, sinds beide landen in de jaren 80 een 8 jaar lange bloedige oorlog uitvochten.
Wat denk je datquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:00 schreef thingamajig het volgende:
[..]
pfff, trieste sensatiezoeker![]()
gaat niets gebeuren...
Nee joh, Iran is bezig met het bevrijden (van de olie).quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:30 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Niet grootschalig? Een georganiseerde invasie en het in beslag nemen van een olieveld is zowaar een schending van de soevereiniteit van Irak en kan worden opgevat als een act of war.
Dit is zéér serieus als het waar is, ik vrees het ergste als Iran niet wil wijken.
was gewoon een prank dusquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
Storm in een glas water. Gaat niks gebeuren.
Oh dan mag het.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:07 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee joh, Iran is bezig met het bevrijden (van de olie).
quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:10 schreef remlof het volgende:
Maar waar zijn die tanks waarmee ze het olieveld omsingeld zouden hebben opeens gebleven?
En omdat geen hond voor de dictator wilde sterven, behalve een paar honden dan.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Irak was vooral een makkie dankzij het tactische onbenul van bv Saddam zelf voor zover ik begreep.
best wel humor eigenlijkquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:24 schreef Irakees het volgende:
Colonel Peter Newell, a US military spokesman in Iraq, said that such incidents were not uncommon in the area.
"What happens is, periodically, about every three or four months, the oil ministry guys from Iraq will go ... to fix something or do some maintenance. They'll paint it in Iraqi colours and throw an Iraqi flag up.
"They'll hang out there for a while, until they get tired, and as soon as they go away, the Iranians come down the hill and paint it Iranian colours and raise an Iranian flag.
"It happened about three months ago and it will probably happen again."
http://english.aljazeera.(...)121816934643863.html
Ik geloof nooit geen zeezoogdieren Irakees nieuws meer.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:24 schreef Irakees het volgende:
Colonel Peter Newell, a US military spokesman in Iraq, said that such incidents were not uncommon in the area.
"What happens is, periodically, about every three or four months, the oil ministry guys from Iraq will go ... to fix something or do some maintenance. They'll paint it in Iraqi colours and throw an Iraqi flag up.
"They'll hang out there for a while, until they get tired, and as soon as they go away, the Iranians come down the hill and paint it Iranian colours and raise an Iranian flag.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:24 schreef Irakees het volgende:
Keep the hope alive!quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:37 schreef De_Ruyter het volgende:
Als het elke drie maand gebeurd, waarom dan nu ineens een heisa, als 't algemene kennis is? Lijkt me niet bepaald plausibel.
idd ik wil cnn ter plaatse hebbenquote:
De derde wereldoorlog profeten vinden het vast niet zo geestig, maar ik vind het wel humor. Lekker droog ook van die Amerikaan.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:24 schreef Irakees het volgende:
Niemand mag weten dat Autobots echt bestaan!quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:37 schreef De_Ruyter het volgende:
Als het elke drie maand gebeurd, waarom dan nu ineens een heisa, als 't algemene kennis is? Lijkt me niet bepaald plausibel.
Leverde altijd mooie beelden op, eerlijk is eerlijk.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd ik wil cnn ter plaatse hebben
Derde wereld of derde wereldoorlog?quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:42 schreef voyeur het volgende:
[..]
De derde wereld profeten vinden het vast niet zo geestig, maar ik vind het wel humor. Lekker droog ook van die Amerikaan.
Ik geloofde zo niet in die oorlog dat ik hem per ongeluk weglietquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:47 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Derde wereld of derde wereldoorlog?
Haal linksmensch maar uit je onderschrift.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:54 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, het is ook wel eens tijd voor WOIII.
Dat schrijf ik puur vanuit mijn professie. Oorlog is big business voor mijn sector.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:57 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Haal linksmensch maar uit je onderschrift.
Hij is pascifist makker!!!!quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:57 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Haal linksmensch maar uit je onderschrift.
Was niet van plan me aan te melden voor het leger, dat heb je mooi goed Erwinquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hij is pascifist makker!!!!
Oorlog of geen oorlog, de pascifist leeft zijn eigen leventje.
De link is makkelijk gelegd, mn beste remlof.quote:
Dan kunnen we straks alle topics over alle (potentiële) gewapende conflicten wel mergenquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De link is makkelijk gelegd, mn beste remlof.
Iran/Irak - conflict - schieten - derde wereldoorlog - leger - pascifisme
Volgens mij wordt hier een legitieme discussie gevoerd
Lol wat een gasten. Is wel spannund iedere paar maanden een ander land binnenvallen om een vlag te hijsen en gebouwen een verf beurt te geven.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:24 schreef Irakees het volgende:
`quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:26 schreef baba117 het volgende:
[..]
Lol wat een gasten. Is wel spannund iedere paar maanden een ander land binnenvallen om een vlag te hijsen en gebouwen een verf beurt te geven.
Orly? - edit - Ik was te laat.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
Edit: zie [NWS-FB] Waar L_V vuurwerkgooiers afschiet.
Irak heeft uiteraard ook belang bij een beetje nationalisme.quote:
Ga jij nou maar een pannenkoek bakken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet schrijft aan de speach van Obama
From 05:45 we will return fire lijkt me een goeie oneliner.
we will fight them in the desert, we will fight them in euh, the desert, and we will fight them in the desert.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:11 schreef De_Ruyter het volgende:
"This is where we draw the line."
Die, met een leuke adempauze voor en na lijkt me ook een niet te missen onderdeel.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
we will fight them in the desert, we will fight them in euh, the desert, and we will fight them in the desert.
"..... and we shall never surrender."quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
we will fight them in the desert, we will fight them in euh, the desert, and we will fight them in the desert.
Napoleon sprak engels?quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:18 schreef Q.E.D. het volgende:
"Death is nothing, but to live defeated and inglorious is to die daily."
- Napoleon Bonaparte
Keihard aanpakken dus.
Ah, een potsenmakerquote:
Vrees dat daarbij ook nog maar weinig grote geesten rondlopen. Politici van formaat Churchill, De Gaulle, Thatcher, Von Weizsäcker, Nixon, Kennedy, Schmidt zijn er imho niet meer.quote:
Couldn't agree more, een politicus van die status zouden we nu heel goed kunnen gebruiken met het conflict met Iran om maar wat te noemen. Het gedraai en de zielige woordenwisselingen zijn niet genoeg, het is overduidelijk dat Iran maar blijft provoceren om te kijken hoe ver ze kunnen gaan, als een klein kind. Het doet me denken aan Argentinië en de Falklands.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrees dat daarbij ook nog maar weinig grote geesten rondlopen. Politici van formaat Churchill, De Gaulle, Thatcher, Von Weizsäcker, Nixon, Kennedy, Schmidt zijn er imho niet meer.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:38 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Couldn't agree more, een politicus van die status zouden we nu heel goed kunnen gebruiken met het conflict met Iran om maar wat te noemen. Het gedraai en de zielige woordenwisselingen zijn niet genoeg, het is overduidelijk dat Iran maar blijft provoceren om te kijken hoe ver ze kunnen gaan, als een klein kind. Het doet me denken aan Argentinië en de Falklands.
Als een kind die de grote teen in het zwembad houdt, om te kijken hoe warm/koud het is. Het is nu tijd voor de westerse wereld en onze politiek om eens heel duidelijk te maken dat het water kokend heet is.
Russell.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Vroeger konden de kritische jongeren nog Russell, Sartre of Quine aanhalen, nu denken ze dat een artiest wat te melden heeft.
Inderdaad, nu schermen ze alleen nog met Hitler en Stalin.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Vroeger konden de kritische jongeren nog Russell, Sartre of Quine aanhalen, nu denken ze dat een artiest wat te melden heeft.
Mee eens. Ik zou nog een Ariel Sharon, een Ronald Reagan en een Douglas MacArthur aan de lijst willen toevoegen. Als je ons bedreigt dan laten we je duidelijk weten dat dat geen goed idee is.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:38 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Couldn't agree more, een politicus van die status zouden we nu heel goed kunnen gebruiken met het conflict met Iran om maar wat te noemen. Het gedraai en de zielige woordenwisselingen zijn niet genoeg, het is overduidelijk dat Iran maar blijft provoceren om te kijken hoe ver ze kunnen gaan, als een klein kind. Het doet me denken aan Argentinië en de Falklands.
Als een kind die de grote teen in het zwembad houdt, om te kijken hoe warm/koud het is. Het is nu tijd voor de westerse wereld en onze politiek om eens heel duidelijk te maken dat het water kokend heet is.
De Gaulle, Thatcher, Kennedy waren ook al rampen qua internationale betrekkingen. Die lieten rampen achter die lang kostten om te helen. Wat dat betreft is Nixon nog de beste staatsman in dat rijtje.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:02 schreef Monidique het volgende:
Wel een rijtje watjes en gekken. Sharon loste niets op en gaf terrein prijs zonder vrede, Ronald Reagan steunde wat huis-tuin-en-keuken-terroristen en praatte ondertussen met de vijand en MacArthur werd van zijn functie ontheven omdat hij de Derde Wereldoorlog wilde ontketenen. Niet dé voorbeelden van effectieve 'bad ass motherf-s'.
Wel, wat betreft beëindiging van de oorlog en toenadering tot China. Vooral dat laatste is zeer positief geweest, maar voor hij de oorlog beëindigde, slachtte hij nog een paar duizend Vietnamezen af. Dat was niet erg ethisch. Daarnaast Watergate.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:04 schreef voyeur het volgende:
Wat dat betreft is Nixon nog de beste staatsman in dat rijtje.
vergeet het detante met de SU niet, de ondersteuning van de politiek van Willy Brandt, oprichting van de EPA en daarmee het op de kaart zetten van milieu in de politiek, de War on Cancer en het einde van bretton woodsquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, wat betreft beëindiging van de oorlog en toenadering tot China. Vooral dat laatste is zeer positief geweest, maar voor hij de oorlog beëindigde, slachtte hij nog een paar duizend Vietnamezen af. Dat was niet erg ethisch. Daarnaast Watergate.
Ik wou ook niet claimen dat dit rijtje de beste staatsmannen in de historie bevatte. Integendeel.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, wat betreft beëindiging van de oorlog en toenadering tot China. Vooral dat laatste is zeer positief geweest, maar voor hij de oorlog beëindigde, slachtte hij nog een paar duizend Vietnamezen af. Dat was niet erg ethisch. Daarnaast Watergate.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |