Wel elite.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:20 schreef mannan het volgende:
[..]
nee, ze zijn een aparte leger van Iran
Irak was vooral een makkie dankzij het tactische onbenul van bv Saddam zelf voor zover ik begreep.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die gasten die nooit opgeven zeg maar. De kamikazes van Iran. Je moet uiteindelijk toch rekening houden met een land van 75 miljoen waarvan er een paar miljoen bereid zijn zich letterlijk dood te vechten. Dat is dus het grote probleem met deze landen zeker als ze zichzelf goed kunnen bewapenen. Voor de Westerse wereld is Iran te klein natuurlijk, maar in vergelijking met Irak, en in vergelijking met de rest van de Islamitische en grote delen van de Aziatische wereld is Iran een enorme partij.
Echter moeten we niet vergeten dat in de jaren 90 Irak dit ook was. Bij de golfoorlog werden ook veel meer slachtoffers verwacht en het moderne Iraakse leger werd gezien als een lastige partij. Dit bleek achteraf mee te vallen. Ik ben toch benieuwd of China bereid is Iran volledig te steunen.
Hij dacht dat de Amerikaanse troepen nog heel ver weg waren, dat had hij namelijk op het nieuws gezien!quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Irak was vooral een makkie dankzij het tactische onbenul van bv Saddam zelf voor zover ik begreep.
ja, ze zijn een soort SS van het regimequote:Op vrijdag 18 december 2009 17:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wel elite.
Ze staan inderdaad apart van de het 'normale' leger maar zie ze maar als een soort (Waffen-)SS.
saddam was een slechte generaal, zijn informatie minister zelfs loog tegen hem, dus wat verwacht jequote:Op vrijdag 18 december 2009 17:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij dacht dat de Amerikaanse troepen nog heel ver weg waren, dat had hij namelijk op het nieuws gezien!
[ afbeelding ]
vooral doordat de VS superieur wapentuig haddenquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Irak was vooral een makkie dankzij het tactische onbenul van bv Saddam zelf voor zover ik begreep.
en alles al hadden gesloopt voordat er ook maar reguliere troepen het land binnenvielenquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:28 schreef thingamajig het volgende:
[..]
vooral doordat de VS superieur wapentuig hadden
De Soennieten en de Israeli's staan te springen om te helpen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Alsof het Iraakse leger er zonder Amerikaanse ondersteuning op wordt afgestuurd... Nou ja, zolang het er 11 zijn wellicht.
Israël wil al jaren de nucleaire facileiten bombarderen... Weinig politici die het niet willen.quote:En Israel? Waarom zou Israel Iran aanvallen omdat de Amerikanen bewijs hebben dat zij in Irak worden bevochten met Iraanse steun?
Midden in de woestijn is dat idd super. Dáár werden ze ook afgeslacht.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:28 schreef thingamajig het volgende:
[..]
vooral doordat de VS superieur wapentuig hadden
Nou, dat belooft dan watquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:29 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
De Soennieten en de Israeli's staan te springen om te helpen.
Ja, da's wel waar natuurlijk.quote:Israël wil al jaren de nucleaire facileiten bombarderen... Weinig politici die het niet willen.
ja, daarom geloof ik er ook geen reet van...quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:31 schreef Louis22 het volgende:
Gooit Iran niet gigantisch zijn eigen glazen in met zo'n nodeloze provocatie?
Ik denk dat dit soort "acties" van Iran ook aardig helpen met de beslissing om Israël niet langer tegen te houden, de enige reden waarom of het IDF nog niet ingegrepen heeft is omdat het westen, en dan met name de Verenigde Staten ze tegenhield omdat ze denken dat politiek nog uitkomst bied.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:29 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
De Soennieten en de Israeli's staan te springen om te helpen.
[..]
Israël wil al jaren de nucleaire facileiten bombarderen... Weinig politici die het niet willen.
de leiding is in de handen van de machtigste man van iran, ali khameneiquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:31 schreef Re het volgende:
tvp, kijken hoe zou escaleren...
wie heeft eigenlijk de leiding over het Iraanse leger? (niet de garde dus)
wat een leger in een leger isquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:34 schreef mannan het volgende:
[..]
de leiding is in de handen van de machtigste man van iran, ali khamenei
maar zoals al gezegd werd de leger had er niks mee te maken, ze zijn vooral heel professioneel met het omgaan van provocerende incidenten
het was de revolutionare garde
Ze staan beiden onder commando van de regering, hoe je het ook went of keert.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:34 schreef mannan het volgende:
[..]
de leiding is in de handen van de machtigste man van iran, ali khamenei
maar zoals al gezegd werd de leger had er niks mee te maken, ze zijn vooral heel professioneel met het omgaan van provocerende incidenten
het was de revolutionare garde
Als ik Obama was zou ik mijn schepen mooi zuidelijk in de Indische Oceaan parkeren.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:30 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, dat belooft dan wat
[..]
Ja, da's wel waar natuurlijk.
Inderdaad, alledrie de bevolkingsleden die je dan overhoudt zullen zich eensgezind opstellen tegen de vijand.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:33 schreef Lagrinta het volgende:
Het regime wankel, en juist daarom zou een buitenlandse aanval ze goed uitkomen. Dan staat de bevolking weer achter hen.
Inderdaad, en Obama kan er zijn populariteit mee oppoetsen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:33 schreef Lagrinta het volgende:
Het regime wankel, en juist daarom zou een buitenlandse aanval ze goed uitkomen. Dan staat de bevolking weer achter hen.
De regering heeft niets te vertellen over de IRGC.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:35 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ze staan beiden onder commando van de regering, hoe je het ook went of keert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |