abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28867013
Dank je UIO.

Dat zal ook wel meteen de reden zijn waarom Equadorianen net als Argentijnen, Chilienen, Brazilianen en volgens mij Uruguayanen geen visa nodig hebben voor Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28873873
Brazilië is niet visumplichtig, maar de voorwaarden die gelden voor visumplichtige landen gelden ook voor Brazilianen. Bij de douane is de check. Dit geldt ook voor Uruguay.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28890506
Wat is het verschil dan met bijvoorbeeld Perú?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28894025
Dat een Peruaan in Peru een visum moet aanvragen bij de Nederlandse ambassade, iemand uit Ecuador of Uruguay in principe niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28900183
Peruanen gaan ook massaal een paspoort halen in Equador en dan naar Spanje

Er zijn ook veel mensen van andere Latijns Amerikaanse landen die dit in Argentinie doen alleen duurt het veel langer voordat zij een Argentijns paspoort hebben
  maandag 18 juli 2005 @ 09:35:48 #206
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28902554
En bananen, vis, etc....
Zie ook: http://www.evd.nl/ (landen, ecuador, sectoroverzicht)

Uh: dit ging dus over Nederlandse investeringen in Ecuador (had even niet gezien dat er nog een pagina aanhing...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 31 juli 2005 @ 13:29:09 #207
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_29290958
Bananen doen de Nederlanders inderdaad niet, kunnen ze zelf wel. Er groeien inderdaad de mooiste bloemen (vooral veel rozen) van de wereld. Ben overigens inmiddels al weer een weekje terug van mijn trip naar Ecuador, was weer leuk. Naast een bezoek aan bedrijf van pa (bloemen dus ) ook een lang weekend naar de kust geweest. Dat laatste vlie niet helemaal mee, tis nu relatief gezien winter door de koude golfstroom. Geen zon gezien dus en vrij koud.

Anyway: leuke twee weken gehad.
  woensdag 28 december 2005 @ 11:47:19 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33465373
Even een vraagje: Hoe duur is het ongeveer om te vliegen van Quito naar Lima?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 14:31:18 #209
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33470121
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:47 schreef Hik het volgende:
Even een vraagje: Hoe duur is het ongeveer om te vliegen van Quito naar Lima?
Ik kom nu met fictieve data op een bedrag van ongeveer 270 euro (inclusief tax) met Avianca. Maar als je in Quito bij één van de vele reisbureautjes gaat kijken, kom je vast beter uit met een packagedeal (vlucht en 3/4 nachten hotel). Ik betaalde een paar jaar terug ongeveer $ 500 voor zo'n deal naar BsAs.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 28 december 2005 @ 14:56:10 #210
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33470917
Hmmm... hotel is niet echt nodig. Ik zou een vriend gaan opzoeken daar. Vind 270 euro nog best prijzig eigenlijk. Weet je nog meer maatschappijen die vliegen op deze route?
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 15:33:16 #211
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33472126
Lan Peru en Taca. Het is makkelijker zoeken als je wat data geeft.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 28 december 2005 @ 15:53:52 #212
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33472748
Snap ik, maar die heb ik (nog) niet. Wil waarschijnlijk de volgende keer als ik in Ecuador ben (dus nog niet aanstaande januari) even langs bij iemand die wat projecten doet vanuit Lima. Een paar dagen dus. En ik wilde gewoon een prijsindicatie.
pi_33495807
Veel goedkoper kan het niet, zelfs bij aftandse reisbureautjes wordt er meer dan 200 dollar gevraagd. Vliegen binnen ZA is een stuk duurder dan vliegen binnen Europa...
  donderdag 29 december 2005 @ 08:23:19 #214
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33496231
Ja, ik weet het. Maar collega van mij bezoekt af en toe haar zus in Colombia vanuit Quito, voor net iets meer dan 100 dollar... dus ik vond het het proberen waard...
pi_33531436
Hoe doet ze dat dan? Een binnenlandse vlucht kost vaak al meer.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:12:16 #216
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33686220
Hey Lucille...
quote:
Op maandag 2 januari 2006 10:33 schreef Lucille het volgende:
Mijn nieuwe paspoort heeft nu een stempeltje van Mitad del Mundo, het midden van de wereld. Ofwel de evenaar in Ecuador.
Waar is dat dan (de échte evenaar dus). Kon 'm zo snel niet vinden in de LP...
pi_33686328
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:12 schreef Hik het volgende:
Hey Lucille...
[..]

Waar is dat dan (de échte evenaar dus). Kon 'm zo snel niet vinden in de LP...
Een paar honderd meter naast de oude plek. Dit is de oude plek:

http://www.cruisinaltitud(...)_ecuador20010506.htm

En zo ziet de met GPS bepaalde plek er uit:

Als je voor de oude ingang staat ligt de GPS plek aan de rechterkant. En dit alles 22 km ten noorden van Quito.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 10:29:43 #218
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33686566
Ah Lucille. Rechts van Quito op de kaart kun je Papallacta zien liggen.

Rechts van Mittad del Mundo ligt ook een Ecuador monument. Net als links in Calacali.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:31:14 #219
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33686597
Uh... dus er zijn er een stuk of 5?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 10:51:23 #220
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33687094
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:31 schreef Hik het volgende:
Uh... dus er zijn er een stuk of 5?
Waarschijnlijk nog wel meer ook. Die evenaar is vrij lang.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:25:33 #221
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33763162
Zeg, nou lees ik net ergens dat de röntgenapperatuur op het vliegveld in Quito niet ok is voor je fotorolletjes. Is dat nou echt zo? Heb toch heel wat gevlogen in die hoek en nooit problemen gehad, maar ben niet van Quito gevlogen.
Iemand ervaring hiermee?
  Moderator vrijdag 6 januari 2006 @ 13:37:59 #222
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33763671
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Hik het volgende:
Zeg, nou lees ik net ergens dat de röntgenapperatuur op het vliegveld in Quito niet ok is voor je fotorolletjes. Is dat nou echt zo? Heb toch heel wat gevlogen in die hoek en nooit problemen gehad, maar ben niet van Quito gevlogen.
Iemand ervaring hiermee?
Nooit last mee gehad. Maar anders leg je ze toch gewoon in het bakje naast de apparatuur en haal je ze daar weer uit als je er doorheen bent.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:54:44 #223
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33764216
Dat probeerde ik ooit wel eens, maar dat vonden ze toen al niet goed. Kan me niet voorstellen dat het er in dat opzicht beter op is geworden...

Je kunt natuurlijk ook zo'n loden zak gaan kopen, maar volgens mij is het gewoon kul..
pi_38412883
Hallo,
Ik zit er over te denken om voor langere tijd richting ecuador te gaan. Eerst om me te orienteren en kijken of ik daar voor langere tijd wil blijven.
Na het lezen van dit topic heb ik een aardige indruk gekregen qua reizen in om en door ecuador.

Maar heeft er iemand ook ervaring met het werken voor langere tijd daar? en zo ja, deed je dat dan voor een europees bedrijf dat een vestiging/werkzaamheden daar had? of meer via lokale bedrijven.
graag hoor ik jullie ervaring

gr.
Arjan
pi_38504987
Ik heb gewerkt in vanuit Guayaquil in de plattenlandsontwikkeling van de Guayas provincie, projecten op het gebied van de relaties tussen bodem, water, vegetatie en landgebruik. Vanuit Nederland werk ik ook nog af en toe voor dat kantoor.(Oficina de proyectos de investigación de la Universidad Agraria del Ecuador) Over 2 jaar ga ik weer terug. Spreek je goed spaans en engels dan zijn er veel leuke banen en projecten voor een 'westerling' met een hbo of universitaire achtergrond in de Guayas provincie, vooral op het gebied van plattelandsontwikkeling, (duurzaam) watermanagement e.d. maar ook in de economische hoofdstad Guayaquil is er wel vraag naar 2 talige (engels en spaans) mensen in de marketing, commerciele dienstverlening, toerisme e.d.. beheers je je spaans echter niet zo goed of heb je geen hbo of universitaire achtergrond dan zou je eventueel net als de vele hippies uit alle windstreken nog altijd in Montaña (Montañita) op het strand zonnenbrillen en hoedjes kunnen gaan verkopen of cocktailtjes shaken. Wil je er voor langere tijd verblijven kun je het beste via een westerse organisatie aan het werk gaan. Heb je toevallig een boel geld over dan is Ecuador een erg geschikt land om te investeren in ecotoerisme dat is namelijk erg in opkomst. Even orienteren kan 3 maanden met een toeristen visum. Hou er rekening mee dat de lonen een stuk lager liggen dan in het westen (startloon in Ecuador is tussen de 500 en 1000 dollar per maand voor een Ingenieur, ongeschoolde arbeid tussen de 100 en de 400). Heb je toevallig geen diplomas of iets dergelijks maar beheers je het spaans en engels goed dan kun je goed aan de slag als docent engels, daar is veel vraag naar op zowel publieke als prive scholen in de stad Guayaquil en misschien ook in Quito, hoewel het talenonderwijs daar al erg ver ontwikkeld is. Bij je orientatie is het misschien verstandig om hiermee te beginnen, een baan als docent engels heb je vrij snel te pakken. In Guayaquil kost een mooie vila in de goedbeveiligde buitenwijken zon 60.000 dollar. In het centrum waar het over het algemeen prima wonen is naar mijn mening ligt de prijs een stuk lager, de huur van een appartement is tussen de 50 en 150 dollar per maand. In de armere buitenwijken (in noord, maar vooral zuid) liggen de prijzen het laagst maar zijn erg onveilig, veel werkloosheid dus veel drugsgebruik(base, de afvalproducten van de cocaine industrie),pandillas en rovers). De grondprijs voor landbouw of bouwgrond verschilt sterk per lokatie maar is een heel stuk goedkoper dan in Nederland.

Het beste is als je al relaties en netwerken hebt in Ecuador, zoniet deze te zoeken. Daarnaast kun je informeren bij de ambasade, in Ecuador gevestigde westerse organisaties, universiteiten etc.

Mijn ervaringen zijn zeer positief. Ik heb echter wel het geluk gehad dat ik familie heb in Ecuador(bezitten verschillende bananen cocao en rijst boerderijen in de Guayas provincie)

de groeten en veel succes!!
Oye Fidelito, cuando me vas enviar las Habanas que me prometiste pana
pi_39333259
Hallo!

Wij gaan in september 6 weken naar Ecuador! Wij hebben gehoord dat er in oktober verkiezingen zullen zijn daar. Heeft iemand enig idee of dit in ecuador voor problemen kan zorgen? Zijn er bepaalde plaatsen waar je dan beter niet kunt komen?

Verder hebben wij gehoord dat de galapagoseilanden erg mooi maar ook vreselijk duur zijn. We twijfelen nu nog of we deze reis willen maken of dat de 'poor mans galapagos' ook erg mooi en net zo goed de moeite waard zijn om te bezoeken.

Wij zijn benieuwd of iemand ons hier antwoord op kan geven!

liefs,
Lycke en Imke
  Moderator donderdag 29 juni 2006 @ 09:32:03 #227
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_39346425
Ik ben alleen op de 'poor mans Galapagos' geweest en dat was wel leuk, maar het knaagt wel aan me dat ik nooit naar de echte Galapagos ben geweest.

Overigens zijn de Galapagos zelf niet vreselijk duur. Per persoon kun je daar heen vanaf ongeveer $ 100 per dag (dit was wel 4 jaar gleden), met een minimum van zo'n 4 dagen. In Quito en Guayaquill kun je die reizen gewoon bij reisbureaus boeken. In Nederland regelen kost vaak een stuk meer.

Met de verkiezingen wil het wel eens rommelen in Quito, maar dat is ook het geval in Amsterdam als Ajax weer eens een prijs wint. Ik zou er in ieder geval niet wakker van liggen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:51:58 #228
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39355682
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:07 schreef ImLyck het volgende:
Hallo!

Wij gaan in september 6 weken naar Ecuador! Wij hebben gehoord dat er in oktober verkiezingen zullen zijn daar. Heeft iemand enig idee of dit in ecuador voor problemen kan zorgen? Zijn er bepaalde plaatsen waar je dan beter niet kunt komen?
De kans bestaat dat er wat relletjes zijn rond de verkiezingen, dat gebeurt wel vaker (al zullen veel mensen vooral blij zijn dat Palacio vertrekt). Maar als toerist (tenzij je er middenin gaat staan) zul je daar weinig problemen van ondervinden, de rellen zijn niet gericht op toeristen en zijn meestal gewoon vlammende speeches en demonstraties. Het meeste zul je ervan merken in Quito, gok ik, omdat daar de meeste overheidsgebouwen zijn. Maar dat is absoluut geen reden om Quito te mijden!! Het beste is om de aanloop naar de verkiezingen een beetje in de gaten te houden. Op www.noticias.nl staan meestal wel stukjes. Je krijgt dan een beetje gevoel van wat er speelt en hoe groot de kans op ongeregeldheden is. Ik zou me (tenzij het erg heftig is, wat ik me niet kan voorstellen) niet laten afschrikken door het reguliere nieuws, in de zin dat Quito een enorme stad is, met veel verschillende stadsdelen. Als er iets gebeurt is het meestal zo beperkt, dat jij er weinig van merkt.
Houd er wel rekening mee in je planning. Stakingen en blokkades van wegen zijn zéker geen onbekend verschijnsel!
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 08:31:01 #229
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40894425
Leuk topic over iemand die naar Ecuador ging om te klussen: Klussen in Ecuador

Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_41392607
denk dat het komende augustus (jaja, nog ver weg) ook 4 weekjes Ecuador gaat worden, beetje regenwoud, galapagos, beetje strand en lekker weer.... kheb er nu al zin in!
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:57:17 #231
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41428162
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 13:51 schreef fishbeer het volgende:
denk dat het komende augustus (jaja, nog ver weg) ook 4 weekjes Ecuador gaat worden, beetje regenwoud, galapagos, beetje strand en lekker weer.... kheb er nu al zin in!
Voor het strand en lekker weer is die periode niet helemaal perfect. Ik ben vorig jaar in juli geweest en ten eerste waren de stranden beetje leluk en kut (vond ik dan). En dat is niet de strandperiode (die schijnt in december ofzo te zijn). Wij hadden 1 dagje zon van de 5 dagen. In het binnenland in Ecuador schijnt overigens wel bijna de hele dag de zon maar dat verschilt dus per gebied.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_41476464
Oh nou ja, sssst, laat mijn vriendin dat maar niet horen :-) strand is van minder belang... alhoewel een dagje in een hangmat aan het strand wel goed toeven is maar ik ga voornamelijk voor de Galapagos en het Amazone gebied en gewoon beetje door het land trekken. Kan ik gelijk mijn Spaans in praktijk brengen..... als er alleen maar zon is in het binneland dan blijven we daar maar...
  donderdag 7 september 2006 @ 13:27:45 #233
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_41581651
Bij de kust van Ecuador moet je inderdaad niet aan Caraïbische tafarelen denken. Geen wit zand en in juli inderdaad maar weinig zon en koud water door de golfstroom (ben ervaringsdeskundige.. zie bovenaan deze pagina).

Maar Galapagos, de steden en het binnenland zullen zeker mooi zijn . Je moet alleen een beetje weten waar je (niet) moet komen met dat laatste.
  donderdag 7 september 2006 @ 18:05:10 #234
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41590139
Idd, de rest van het land is wel mooi weer! En ook mooi om te zien
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_41988313
Groetjes vanuit Baños!! De Tungurahua is rustig vandaag....
Dit is een Signature....
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:13:03 #236
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_42570815
Ik ga half November voor werk weer naar Ecuador. Nu heb ik het plan er een dag of wat aan vast te plakken om nog een beetje te relaxen. Qua vakantiedagen die ik nog heb en de planning met werk en vluchten zou ik uitkomen op een dag of vijf extra.

Mijn eerste plan was om naar Peru te vliegen om daar een vriend op te zoeken, maar tot nu toe heb ik geen vluchten gevonden onder de 400 euro, wat ik voor die paar dagen een beetje idioot vind. Mocht iemand dit wél vinden houd ik me aanbevolen...

Maar mijn eigenlijke vraag is: wat te doen met 5 dagen? Quito vind ik een geweldige stad, maar ik ken hem ook al aardig. Misschien is het wel leuk om daar nog (een deel van) het weekend te zitten eventueel. Qua andere opties ben ik al eerder in Baños en omgeving en Cuenca geweest. De gringo-trein in het noorden trekt me niet zo en Galapagos zit er op het moment financieel even niet in (van de week mijn VISA overzicht van Mozambique gekregen ). Dus wat wél? Het mag stad zijn, het mag dorp zijn of natuur. Geen enorme afstanden reizen van Quito en ook niet persé hostel-cultuur. Wat zijn je aanraders?
  Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 11:24:52 #237
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_42571124
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:13 schreef Hik het volgende:
Dus wat wél? Het mag stad zijn, het mag dorp zijn of natuur. Geen enorme afstanden reizen van Quito en ook niet persé hostel-cultuur. Wat zijn je aanraders?
  • Weekendje warmwaterbronnen van Papallacta.
  • Museum van Guayasamin in Quito. (Zou je een (poster)boekje met werk van hem voor mij mee kunnen nemen? M'n moeder doet een schildercursus en wil wat van zijn werk namaken. )
  • Wandeltochten even ten noordwesten van Quito (de naam van de lodge waar je dat soort verblijven kunt boeken ontgaat me even).
  • Fietstochten van de vulkanen af. (Biking Dutchman of Arie's Biking.)

Als je het leuk vindt, kan ik wel even contact opnemen met die vriend van me in Quito. Wellicht weet hij wat evenementen die dan plaatsvinden. Of kunnen jullie afspreken. Stuur maar een bericht naar m'n mobiel daarvoor.
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 17:19:51 #238
    34210 Eyeopener
    Crespinaticism!
    pi_42582529
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 11:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

• Weekendje warmwaterbronnen van Papallacta.
  • Even inhaken, fietsen van de Cotapaxi af is inderdaad erg leuk, maar een weekend naar Papallacta? Ik zou zeggen dat een middagje lang zat is. Probeer dan wel de weekenden te mijden, door de week is het veel rustiger .
    pi_42584579
    Hmm vreemd dat ik hier nog niet in heb gepost. Ik ben ergens in 1996/1997 in Ecuador geweest vanuit Curacao. Rondgereisd met de familie, helaas niet op de Galapagos eilanden geweest.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      Moderator donderdag 12 oktober 2006 @ 08:47:51 #240
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_42601661
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 17:19 schreef Eyeopener het volgende:
    Even inhaken, fietsen van de Cotapaxi af is inderdaad erg leuk, maar een weekend naar Papallacta? Ik zou zeggen dat een middagje lang zat is. Probeer dan wel de weekenden te mijden, door de week is het veel rustiger .
    Het restaurant van het resort is goed en er gaat niets boven midden in de nacht je cabana uitstrompelen met deze of gene en dan plaatsnemen in een heet bad met alleen de bergen en de sterren om je heen. (Eerst wel de bewaking omkopen zodat ze tijdens hun nachtronde niet langs het bad komen.)
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:32:24 #241
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_42649348
    UIO, Guayasamin staat inderdaad al een tijdje op mijn lijstje. Ik zal m'n best doen voor je!
      maandag 16 oktober 2006 @ 09:56:02 #242
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_42715874
    Trouwens: hoe is Otavalo en omgeving? Moeite waard?
    Ik had het eigenlijk al afgeschreven als een grote markt met veel standaard-spul wat je ook op de weekendmarkt in Quito wel krijgen kunt, maar een Ecuadoriaanse vriend van mij raadde het tóch aan dit weekend...

dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:00:13 #243
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_42728111
    Ik zit nu 3 weken in ecuador. Het bevalt me hier erg goed. Ik woon in Quito en heb daar mijn stage project. De verkiezingen zijn vrij rustig verlopen. Vandaag de eerste protesten over fraude.
    In Quito zijn veel Roldos en Correa aanhangers. Die hebben beide dik gewonnen. 40% ongeveer. Helaas heeft men in Quayaquil voor Noboa gestemd. Helaas volgens veel mensen die ik gesproken heb. De 2e ronde gaat nu tussen hem en correa. Beide zijn vrij extreem. De 1 betaald geld en natura voor stemmen, de ander wil de dollar afschaffen en op een chavez tour. Het klinkt beide niet goed. Ik weet niet hoe de andere kandidaten waren, maar in quito zijn veel mensen teleurgesteld.

Ik weet niet of er ergens een apart verkiezingen topic is. Vandaar dat ik het hier plaats. Ik vermaak me hier verder wel. Mocht er echt interessante dingen geburen omtrend verkiezingen dan meld ik het wel. Ik ga er vooral van genieten.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_42728375
    quote:
    Op maandag 16 oktober 2006 09:56 schreef Hik het volgende:
    Trouwens: hoe is Otavalo en omgeving? Moeite waard?
    Ik had het eigenlijk al afgeschreven als een grote markt met veel standaard-spul wat je ook op de weekendmarkt in Quito wel krijgen kunt, maar een Ecuadoriaanse vriend van mij raadde het tóch aan dit weekend...

Een van de dingen die je rond Otavalo kan doen is de verschillende buurtschappen bezoeken waar ze nog op traditionele manier dingen maken. Elk buurtschap heeft zijn eigen specialiteit, zoals riet verwerken, vilten hoeden maken, weven, etc .... Klinkt misschien een beetje kneuterig, maar ik vond het best wel leuk om te zien hoe dat gemaakt werk.

Verder is er de veemarkt die best interessant is. En wat zeker de moeite waard is dat is de wandeling vanuit het dorp de berg op richting de waterval en bovenop de berg het vogel centrum, wat geleid wordt door een Nederlander. Opgezet met geld van de Stichting Doen.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_42956124
    Ik ga in februari naar Ecuador(Quito) voor een stage van ruim 5 maanden .
    Dus vroeg ik me af of er nog meer tijdens die periode van plan zijn om naar Ecuador te gaan voor vakantie/stage.
      donderdag 30 november 2006 @ 11:52:16 #246
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_44018887
    Hi!

Even de Ecuador update!
    Heb het maar dichtbij Quito gehouden deze keer...
    Mijn eerste plan was om naar de kust te gaan, omdat het in Quito zelf een beetje waardeloos weer was. Omdat ik echter precies het weekend van de verkiezingen had uitgekozen voor mijn vrije dagen lag het allemaal nogal moeilijk met vervoer enzo. Uiteindelijk heb ik heerlijk in Quito rondgebanjerd, naar Guayasamín, ouders van een Ecuatoriaanse vriend uit Nederland bezocht, lekker gegeten en héél veel gedanst (Mayo 68 ). Ben een ochtend naar Mitad del Mundo geweest en heb ook zo'n heerlijke leipe foto genomen op het échte middelpunt (jawel). Verder een dag naar Papallacta (ik was de énige in de hele Spa en heb de hele dag een beetje bubbelend naar grazende koeien zitten kijken) en een dag met één van onze partners naar Otavalo en omgeving geweest. Erg gelachen en teruggekomen met gruwelijk veel kerst- en sinterklaascadeaus....

Verder welliswaar de Nederlandse verkiezingsnacht gemist, maar de Ecuatoriaanse daarvoor in de plaats gekregen. Was best leuk om mee te maken, al maakte het het grootste deel van de Ecuatorianen waarschijnlijk geen zak uit wie er won. In een krantenartikel dat ik las bleek wel 2% van hen nog vertrouwen te hebben in politieke partijen... (volgens een partner daar "waarschijnlijk diezelfde politici en hun familie" ). Uiteindelijk was de stemming in Quito toch nog wel ok toen "de mist slechte" van de twee (Correa) won. Overigens had de ándere kandidaat (Noboa) aangekondigd zodra hij verkozen werd een onderzoek te willen instellen naar diegenen die de hand hadden gehad in de val van Gutierrez, te weten naar een radiostation waar wij een project mee doen "en haar financiers"... Als het niet zo treurig was zou je je kapot lachen...

Een welbestede paar dagen dus...
      Moderator donderdag 30 november 2006 @ 11:57:14 #247
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_44019050
    Ik ben jaloers. Hoe vond je Guayasamin?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 30 november 2006 @ 12:03:04 #248
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_44019265
    Heel gaaf! Heb niet zoveel met die koloniale kunst die er ook ligt, maar het schilderijen gedeelte is geweldig.

Bedankt voor de Papallacta-tip. Heb nog aan je gedacht hoor, tijdens het bubbelen, als dat een troost is...
      Moderator donderdag 30 november 2006 @ 12:10:36 #249
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_44019525
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 12:03 schreef Hik het volgende:
    Heel gaaf! Heb niet zoveel met die koloniale kunst die er ook ligt, maar het schilderijen gedeelte is geweldig.
    Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.
    quote:
    Bedankt voor de Papallacta-tip. Heb nog aan je gedacht hoor, tijdens het bubbelen, als dat een troost is...
    Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 30 november 2006 @ 12:29:17 #250
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_44020038
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 12:10 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.
    Shit... nee, dat herinner ik me inderdaad, dat je dat had gevraagd. Dat herinner ik me NU dus.
    Sorry... Volgende keer?

Enige kans dat die docu bij de beste vier gaat horen?
    quote:
    Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.
      zondag 3 december 2006 @ 23:55:43 #251
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_44120126
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Hik het volgende:
    Hi!

Even de Ecuador update!
    Heb het maar dichtbij Quito gehouden deze keer...
    Mijn eerste plan was om naar de kust te gaan, omdat het in Quito zelf een beetje waardeloos weer was. Omdat ik echter precies het weekend van de verkiezingen had uitgekozen voor mijn vrije dagen lag het allemaal nogal moeilijk met vervoer enzo. Uiteindelijk heb ik heerlijk in Quito rondgebanjerd, naar Guayasamín, ouders van een Ecuatoriaanse vriend uit Nederland bezocht, lekker gegeten en héél veel gedanst (Mayo 68 ). Ben een ochtend naar Mitad del Mundo geweest en heb ook zo'n heerlijke leipe foto genomen op het échte middelpunt (jawel). Verder een dag naar Papallacta (ik was de énige in de hele Spa en heb de hele dag een beetje bubbelend naar grazende koeien zitten kijken) en een dag met één van onze partners naar Otavalo en omgeving geweest. Erg gelachen en teruggekomen met gruwelijk veel kerst- en sinterklaascadeaus....

Verder welliswaar de Nederlandse verkiezingsnacht gemist, maar de Ecuatoriaanse daarvoor in de plaats gekregen. Was best leuk om mee te maken, al maakte het het grootste deel van de Ecuatorianen waarschijnlijk geen zak uit wie er won. In een krantenartikel dat ik las bleek wel 2% van hen nog vertrouwen te hebben in politieke partijen... (volgens een partner daar "waarschijnlijk diezelfde politici en hun familie" ). Uiteindelijk was de stemming in Quito toch nog wel ok toen "de mist slechte" van de twee (Correa) won. Overigens had de ándere kandidaat (Noboa) aangekondigd zodra hij verkozen werd een onderzoek te willen instellen naar diegenen die de hand hadden gehad in de val van Gutierrez, te weten naar een radiostation waar wij een project mee doen "en haar financiers"... Als het niet zo treurig was zou je je kapot lachen...

Een welbestede paar dagen dus...
    Ik zit ook in ecuador, tot eind januari. Ik werk er voor mijn studie. Ik woon 2 huizen naast de mayo 68 . Leuke bar, wat kunnen ze daar dansen he? Zoals alle zuid amerikanen. Wat zijn nederlanders toch een houtirig volkje.
    Je bentdus ook naar het museum met de proefjes geweest. Het ´officiele´ complex doet een beetje kitsch aan vind ik.

De politieke situatie is idd een beetje lachwekkend. Wel is het kap van Correa dat hij heeft gewonnen. Anderhalf jaar geleden is hij pas begonnen. Nog niet eerder had iemand van buiten de bestaande partijen zo gewonnen. Beetje hetzelfde als fortuyn premier was geworden..
    Het weekend van de verkiezingen was ik in Mindo, een aanrader als je er nog niet bent geweest. Heerlijk warm en je kan er goed tubing doen en watervallen bezoeken.

Dit weekdn blijf ik in quito vanwege de grote feesten. Die duren tot woensdag wanneer de oprichting van quito wordt gevierd. Feesten bouwen kunnen ze hier wel..
    Als je nog eens in quito bent, je kan langs komen..
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
      maandag 4 december 2006 @ 11:48:02 #252
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_44126913
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 23:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik zit ook in ecuador, tot eind januari. Ik werk er voor mijn studie. Ik woon 2 huizen naast de mayo 68 . Leuke bar, wat kunnen ze daar dansen he? Zoals alle zuid amerikanen. Wat zijn nederlanders toch een houtirig volkje.
    Ik niet...
    (Daarom ging ik er ook heen natuurlijk )
    quote:
    Als je nog eens in quito bent, je kan langs komen..
    Over een paar maanden weer. Laat het wel weten...
    pi_44171622
    Hallo!

Wij zijn inmiddels ook erg enthousiast geworden over Ecuador en denken er over na om volgend jaar onze vakantie daar te gaan vieren.
    We zitten alleen met een heleboel vragen waar jullie ons misschien wel mee kunnen helpen.

We willen (denk ik) geen volledig georganiseerde reis. Dit hebben we eerder al eens gedaan en vooral het niet in de hand hebben van het programma is ons daarvan niet bevallen.

Uit een eigen topic (http://forum.fok.nl/topic/949717) kwam al naar voren dat Ecuador erg mooi is en dat het goed te doen is om zelf het land door te reizen.
    Wij willen dan ook voor het eerst gaan backpacken.

We willen eigenlijk ons eigen programma een beetje samenstellen en toch ook een aantal georganiseerde dingen willen doen zoals een meerdaagse jungle tocht, wellicht de Galapagos eilanden bezoeken (als de financiën dat toelaten) maar ook wat culturele dingen zoals marktjes bezoeken en eventueel meelopen met de plaatselijke bevolking (heb ergens gelezen dat dit op sommige plekken mogelijk is).

Na even googlen kwamen we uit bij de volgende site http://www.nativeandgreen.nl/
    Hier kan je een complete wensenlijst invullen voor je reis naar Ecuador en daarbij aangeven wat excursies je zou willen doen en welke aard die excursies moeten hebben.

Heeft iemand toevallig ervaring met "Native and green" of andere organisaties die dit soort dingen ook voor je kunnen regelen?
      woensdag 6 december 2006 @ 12:03:10 #254
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_44188813
    Het ziet er heel uitgebreid uit, dat "native and green". Ik ben wel bang dat je uiteindelijk nog uitkomt op iets volledig georganiseerds. Veel van de dingen die zij aanbieden zijn gewoon héél makkelijk zelf te doen.
    pi_44199013
    Ik heb ze al een mailtje gestuurd met wat vragen.
    Ik heb even wat reisverslagen via hun site doorgekeken en het is misschien wel wat we willen.
    Een stel was samen met een paar indianen het oerwoud in voor een paar dagen.
    Dat is wel wat anders dan dat je moeite moet doen om met je verrekijker geen andere toerist te spotten.

Vaak zie je dat lokale organisaties zoveel mogelijk toeristen tegelijk mee laten gaan op "een trip", wat het voor mij al een stuk minder leuk maakt.

Ze hebben op maat gemaakte reizen met veel inbreng (zie de zelf samen te stellen lijst van activiteiten en de aard daarvan).
    Maar je kunt ook groepsreizen doen via deze organisatie.

Vandaar dat ik even hier probeer of iemand anders daar ook ervaring mee heeft.
    Ik wacht nog even hun mailtje af, want ook het ontbreken van prijzen op de site beangstigd mij een beetje...
    pi_44218957
    Niemand hier ervaring met http://www.nativeandgreen.nl/ ???
      donderdag 7 december 2006 @ 12:35:53 #257
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_44219621
    Wat je ook altijd kunt doen is de organisatie zélf vragen om referenties: mailadressen van mensen die met hen hebben gereisd en die jij kunt mailen om hun ervaringen.
    pi_44220542
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 12:35 schreef Hik het volgende:
    Wat je ook altijd kunt doen is de organisatie zélf vragen om referenties: mailadressen van mensen die met hen hebben gereisd en die jij kunt mailen om hun ervaringen.
    Dat is ook wel een goede...
    Vooralsnog wacht ik nog op antwoord van mijn eerste mailtje...
      donderdag 7 december 2006 @ 13:13:08 #259
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_44220685
    Hey, het is Ecuador hè... even geduld hebben!
    pi_44270839
    tvp
    Amstelveen de beste
      Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 13:16:34 #261
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_44273755
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 09:45 schreef anisubs het volgende:
    tvp
    Waarom? Kun je nou werkelijk niets beters verzinnen dan een achterlijke tvp? Is iets als 'interessant topic, ik wil nog wel eens naar Ecuador dus ik ga dit topic volgen' te moeilijk?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 14 december 2006 @ 16:34:09 #262
    34210 Eyeopener
    Crespinaticism!
    pi_44429287
    Gisteren m'n ticket naar Ecuador geboekt voor februari, verblijf dan een goede week bij mijn vader die in Quito (Cumbaya) woont en z'n 50e verjaardag viert . * Eyeopener heeft er op zich wel zin in, wordt de zesde keer volgens mij...
    pi_45408654
    effe wat vraagjes:

wat kost een weekje Galapagos ongeveer?
    We willen ongeveer 4 weken, is het dan leuk om nog een stukje Peru mee te nemen (bijvoorbeeld heen vliegen op Peru en dan terug vanaf Quito)?
    En eigenlijk wil ik wel een keertje over de Amazone varen maar ik zag dat die niet in Ecaudor stroomt maar dan toch echt naar Brazilie moet.... is het regenwoud wel erg tof? Zit nog te twijfelen of een ander land niet leuker is, ben alleen nog maar naar midden-amerika (Honduras, Guatemala, Mexico, Belize) geweest en nog nooit eerder in Zuid-Amerika, misschien is een ander land wel leuker/makkelijker?

Groeten Martijn
      woensdag 17 januari 2007 @ 10:42:36 #264
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_45430706
    Het leuke van Ecuador vind ik dat je re;atief veel verschillende landschappen en culturen hebt op een relatief klein gebied. Er is meer dan genoeg om je 4 weken bezig te houden, zeker als je ook Galapagos erbij "doet". Voor Galapagos kun je zomaar een dag of 5-6 uittrekken. Ik heb zelf nooit echt goed gekeken wat het allemaal kost, maar tegen de 1000 euro ben je wel snel kwijt (met vlucht, fees voor het park en daar een beetje rondrennen).
    Hoewel de eigenlijke amazone niet in Ecuador stroomt doet dit niets af aan de jungle. Ik ken alleen de jungle in Venezuela en Suriname en daar is het prachtig. Over Ecuador heb ik ook hele goede verhalen gehoord. De jungle zelf schijnt prachtig te zijn, er zijn hele mooie lodges om te verblijven (als je wat geld te spenderen hebt) en je kunt ook lokale dorpjes bezoeken. daarnaast worden er veel activiteiten gedaan in (andere delen van) de jungle, zoals raften.
    De hooglanden zijn ook heel mooi (Cuenca, Otavalo, Baños en omgeving) en weer totaal anders qua sfeer. En de kust is wéér anders. Tenslotte is Quito een hele gave stad.

Méér dan genoeg dus!

Als je Peru er ook bij wilt "pakken" smeer je je weken wel erg dun uit, ben ik bang. Ik zou zeker 4 weken uittrekken voor Ecuador alleen!
    pi_45432729
    wel veel geld voor de galapagos maar ja, nu hebben we de mogelijkheid dus om daar nu niet naar toe te gaan... ik denk idd dat we het beperken tot Ecuador zelf... en het belangrijkste: we krijgen toch wel een stempel in ons paspport he? Ik las dat er geen visum nodig is voor Ecuador....

Groeten Martijn
      woensdag 17 januari 2007 @ 12:07:30 #266
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_45433031
    Je krijgt voor Ecador geen stempel maar een hypermodern printje op één van de bladzijden van je paspoort. Niet mooi, maar je kunt in elk geval zien dat je geweest bent!
    pi_45436841
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 12:07 schreef Hik het volgende:
    Je krijgt voor Ecador geen stempel maar een hypermodern printje op één van de bladzijden van je paspoort. Niet mooi, maar je kunt in elk geval zien dat je geweest bent!
    Maar dan kun je een leuk stickertje erbij kopen als je een stukje cotopaxi/chimburazu beklommen hebt om d'r naast te plakken, dan ziet het printje er wat kleurrijker uit!
    Dit is een Signature....
    pi_45573963
    even een vraagje over de vliegreis, gisteren wat zitten zoeken maar voor onder de 850 euro in juni en rond de 1000 in juli... ook via Peru (Lima) vliegen lijkt niet veel goedkoper... weet iemand goedkopere opties of zijn dit ongeveer wel realistische prijzen?

Groeten Martijn
    pi_45576791
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 11:42 schreef fishbeer het volgende:
    even een vraagje over de vliegreis, gisteren wat zitten zoeken maar voor onder de 850 euro in juni en rond de 1000 in juli... ook via Peru (Lima) vliegen lijkt niet veel goedkoper... weet iemand goedkopere opties of zijn dit ongeveer wel realistische prijzen?

Groeten Martijn
    Sterker nog 859 euro is absoluut niet duur(goedkoop). Ik ga vrijdag naar Ecuador met Iberia en betaal daarvoor ruim 1000 euro.
    Tot zover ik weet is vliegen met iberia het goedkoopste.
      Moderator maandag 22 januari 2007 @ 13:36:58 #270
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_45577506
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 14:13 schreef virl3 het volgende:
    Maar dan kun je een leuk stickertje erbij kopen als je een stukje cotopaxi/chimburazu beklommen hebt om d'r naast te plakken, dan ziet het printje er wat kleurrijker uit!
    Die heb ik beiden een stukje beklommen, maar die stickertjes heb ik nooit gezien.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 22 januari 2007 @ 13:44:48 #271
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_45577735
    Lima is vaak wel wat goedkoper dan Quito, maar als je maar beperkt de tijd hebt zou ik het niet op die manier doen... zoveel zal het uiteindelijk ook niet schelen. Met KLM ben ik meestal rond de 1000 kwijt, maar dat zijn vaak redelijk laat geboekte tickets (vrij duur dus). KLM roept overigens dat het een rechtstreekse vlucht is, maar deze gaat wel via Bonaire én Guayaquil.... (dat laatste kan natuurlijk wel handig zijn als je niet van dezelfde luchthaven terugwilt! )
    pi_45621581
    quote:
    Op maandag 22 januari 2007 13:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Die heb ik beiden een stukje beklommen, maar die stickertjes heb ik nooit gezien.
    Ik ook, op de chimborazo was het stickertje verkrijgbaar in de "refugio Edward Whymper” op 5000 meter en op de cotopaxi in de hut op 4800 meter en een kopje . En daarna ben ik weer terug gelopen naar 4500 meter or zo, op een mountainbike gestapt en van de berg af gefietst naar 3000 meter. Was leuk!!
    Dit is een Signature....
      Moderator woensdag 24 januari 2007 @ 11:52:02 #273
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_45625292
    quote:
    Op woensdag 24 januari 2007 08:45 schreef virl3 het volgende:
    Ik ook, op de chimborazo was het stickertje verkrijgbaar in de "refugio Edward Whymper” op 5000 meter en op de cotopaxi in de hut op 4800 meter en een kopje . En daarna ben ik weer terug gelopen naar 4500 meter or zo, op een mountainbike gestapt en van de berg af gefietst naar 3000 meter. Was leuk!!
    Ik heb exact hetzelfde gedaan. Hier loop ik met wind tegen naar de hut op de Cotopaxi:

Met wie ben de je berg afgefietst? Biking Dutchman of Arie's Biking? Of zijn er inmiddels al lokale concurrenten?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_45654813
    Goeie vraag.. Het was een drieweekse rondreis van shoestring. Fietsen en kleding passen in een winkeltje in Riobamba. Het was een zijstraatje van de straat langs het station waarvandaan de duivelsneus trein vertrok. Er werkt in ieder geval 1 nederlandse vrouw. Beschrijving staat hier: http://www.digametours.com/dagtrips2.php

Digame tours is het eigen bedrijfje van de gids die ik had tijdens die shoestring rondreis.
    Dit is een Signature....
    pi_46121080
    Na 4 maanden stage ben ik weer terug. Heb ook de Cotopaxi gedaan. Erg mooi. Met arie. Maar tegenwoordig kan je met heel veel lokale concurrenten ook mee.

Ik heb er echt een super tijd gehad. Ik mis het wel nu. Beter weer meestal, stuk minder stress en het gevoel 4 maanden op vakantie te zijn..
    And that is the news.''
    pi_46136019
    Hoogstwaarschijnlijk zullen we dit jaar naar Ecuador gaan.

We zijn nog een beetje aan het kijken naar de data, vluchtgegevens en prijzen, maar we zijn nu al erg enthousiast.

Heb de Lonely planet al voor de restaurantjes en andere informatie.
    Daaruit al een aantal dingen gehaald die ik zeker moet meenemen.

Ben al een beetje Spaans aan het leren. Zal het niet vloeiend spreken, maar een paar basiszinnetjes en tellen moet me voor die tijd wel gaan lukken.

Ik ben ook nog op zoek naar een soort determinatieboekje voor de daar levende dieren.
    Iemand die mee was op onze reis door Afrika had voor die landen een determinatieboekje met heel veel diersoorten die daar voorkomen. Dit lijkt me voor Ecuador en omstreken ook wel handig...

Als iemand verder nog tips heeft....die zijn altijd welkom!
      vrijdag 9 februari 2007 @ 12:53:21 #277
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_46136151
    Ik weet dat Lonely Planet een specifiek boekje heeft over dieren op Galapagos: http://shop.lonelyplanet.com/product_detail.cfm?productID=2810&seriesID=9&seriesname=Watching%20Wildlife%20Guides&

Geen idee waar je woont, maar in Den Haag zit Stanley and Livingstone, een reisboekenhandel waar ze nog een aantal andere series hebben ook!
    pi_46136263
    Hey super! Ik werk in Den Haag en weet volgens mij die zaak wel te vinden....

Trouwens ook bij BOL.COM zie ik..
    Dan moet ik denk ook die andere van Central America hebben,.
      vrijdag 9 februari 2007 @ 14:54:27 #279
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_46140445
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef Werewolf het volgende:
    Hoogstwaarschijnlijk zullen we dit jaar naar Ecuador gaan.

We zijn nog een beetje aan het kijken naar de data, vluchtgegevens en prijzen, maar we zijn nu al erg enthousiast.

Heb de Lonely planet al voor de restaurantjes en andere informatie.
    Daaruit al een aantal dingen gehaald die ik zeker moet meenemen.

Ben al een beetje Spaans aan het leren. Zal het niet vloeiend spreken, maar een paar basiszinnetjes en tellen moet me voor die tijd wel gaan lukken.

Ik ben ook nog op zoek naar een soort determinatieboekje voor de daar levende dieren.
    Iemand die mee was op onze reis door Afrika had voor die landen een determinatieboekje met heel veel diersoorten die daar voorkomen. Dit lijkt me voor Ecuador en omstreken ook wel handig...

Als iemand verder nog tips heeft....die zijn altijd welkom!
    Tip: Begeef je je onder de bevolking.
    GA je de Quillotoa Loop doen bijvoorbeeld, dan wordt je snel aangesproken en willen ze praten i de bus. Erg weinig toeristen en faciliteiten. Zorg dan ook dat je water en eten bij je ehtb voor een dag. Wel een aanrader. Maar er zijn zoveel mooie dingen in Ecuador.
    Spaans leren is wel belangrijk. Voor als je de weg vraagt bijvoorbeeld. en vraag het dan aan meerdere mensen. ze sturen je soms de verkeerde kant op.
    And that is the news.''
      vrijdag 9 februari 2007 @ 15:25:01 #280
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_46141520
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 12:57 schreef Werewolf het volgende:
    Hey super! Ik werk in Den Haag en weet volgens mij die zaak wel te vinden....

Trouwens ook bij BOL.COM zie ik..
    Dan moet ik denk ook die andere van Central America hebben,.
    Wat moet je met Central America dan? Ga je daar ook naar toe?
    pi_46142279
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 15:25 schreef Hik het volgende:

[..]

Wat moet je met Central America dan? Ga je daar ook naar toe?
    Geldt die van de Galapagos ook voor de rest van Ecuador dan?
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tip: Begeef je je onder de bevolking.
    Wij hebben bezoekjes bij lokale bevolking inbegrepen in de reis.
    We logeren, eten en werken een paar daagjes met een gezin mee, erg leuk...

Een beetje basiszinnetjes in het Spaans gaat wel lukken
      vrijdag 9 februari 2007 @ 16:54:19 #282
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_46144628
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 15:45 schreef Werewolf het volgende:

[..]

[..]

Wij hebben bezoekjes bij lokale bevolking inbegrepen in de reis.
    We logeren, eten en werken een paar daagjes met een gezin mee, erg leuk...

Een beetje basiszinnetjes in het Spaans gaat wel lukken
    Lonely planet - Ecuador & en the galapagos islands

Staat veel in over dieren planten etc van de galapagos. Ook veel over de rest van ecuador. Ik weet niet wanneer je precies wil, maar ik ben net terug en er waren weinig toeristen. Al werkte ik daar gewoon..Let wel op dat het op zijn amerikaans geschreven is. amazing etc zie je er veel in terug. Maar ik ben over het algemeen enthousiast. De touristische dingen worden verteld, maar ook waar je lekker eenzaam met de bevolking in contact kan komen.

Leer je Zuid amerikaans spaans of spaans spaans?
    And that is the news.''
    pi_46151274
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 16:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Lonely planet - Ecuador & en the galapagos islands

Staat veel in over dieren planten etc van de galapagos. Ook veel over de rest van ecuador. Ik weet niet wanneer je precies wil, maar ik ben net terug en er waren weinig toeristen. Al werkte ik daar gewoon..Let wel op dat het op zijn amerikaans geschreven is. amazing etc zie je er veel in terug. Maar ik ben over het algemeen enthousiast. De touristische dingen worden verteld, maar ook waar je lekker eenzaam met de bevolking in contact kan komen.

Leer je Zuid amerikaans spaans of spaans spaans?
    Ik heb die Lonely planet, maar daar staan niet echt veel plaatjes in.
    Ik wil ook echt een soort gids waarmee je dieren die je spot kunt opzoeken.
    We hebben in Afrika gemerkt dat dit erg handig, maar ook erg leuk is aangezien je heel veel diersoorten niet kent of niet bij naam kent.

Zoals ik al aangaf hebben wij een organisatie die een reis op maat kan maken voor ons. Hier zit een aantal dagen bij een "gastgezin" bij.
    Je slaapt dan bij deze familie en eet ook met ze mee. Overdag kan je meehelpen met hetgeen ze doen; veeteelt, landbouw oid.

Ik pik talen meestal redelijk snel op. Ik hoef ook geen vloeiend Spaans te spreken of te kunnen verstaan, maar onder andere het tellen, vragen stellen: wat, hoe, hoe laat, waar? en dingen aangeven die, dit, deze etc. en een aantal basiswoordjes kom je denk ik wel een eind, toch?

Zit er zoveel verschil tussen de twee soorten Spaans dan?
      vrijdag 9 februari 2007 @ 20:39:36 #284
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_46153082
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 19:57 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik heb die Lonely planet, maar daar staan niet echt veel plaatjes in.
    Ik wil ook echt een soort gids waarmee je dieren die je spot kunt opzoeken.
    We hebben in Afrika gemerkt dat dit erg handig, maar ook erg leuk is aangezien je heel veel diersoorten niet kent of niet bij naam kent.

Zoals ik al aangaf hebben wij een organisatie die een reis op maat kan maken voor ons. Hier zit een aantal dagen bij een "gastgezin" bij.
    Je slaapt dan bij deze familie en eet ook met ze mee. Overdag kan je meehelpen met hetgeen ze doen; veeteelt, landbouw oid.

Ik pik talen meestal redelijk snel op. Ik hoef ook geen vloeiend Spaans te spreken of te kunnen verstaan, maar onder andere het tellen, vragen stellen: wat, hoe, hoe laat, waar? en dingen aangeven die, dit, deze etc. en een aantal basiswoordjes kom je denk ik wel een eind, toch?

Zit er zoveel verschil tussen de twee soorten Spaans dan?
    Er zijn vast anderen die een goed boek voor je weten .

Er zit wel een verschil in ja. Maar niet heel groot hoor. alleen in sommige dingen. Zoals dat ze voor ''jullie'' ustedes gebruiken inplaats van vosotros. en zumo = jugo, bocadillo = sanduche . Kan verwarringen opleveren als je dingen als je denkt dat ze het over anderen hebben terwijl ze jullie bedoelen . Maar de meeste mensen weten dat biuitenlanders niet vloeiend spaans spreken en meestal helpen ze je heel goed. Je komt over als iemand die niet bang is proberen te praten en dat zullen ze alleen maar extra waarderen
    belangrijk stopwoordje in ecuador: Chevere, zoiets als cool, super, tof, geweldig. Wordt gebruikt door jong en oud.
    And that is the news.''
    pi_46153422
    [quote]Op vrijdag 9 februari 2007 20:39 schreef One_of_the_few het volgende:

Dat merk je wel vaker, dat mensen het leuk vinden dat je "hun taal" probeert te spreken.
    Met wat basiswoordjes, je handen en voeten kom je meestal een heel eind.

Ik ga weer eens aan de online studie
      maandag 12 februari 2007 @ 14:31:35 #286
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_46237289
    quote:
    Op vrijdag 9 februari 2007 15:45 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd hoor, maar "Central America" staat voor Midden-Amerika hier (Guatemala, Nicaragua, etc.). Daar heb je dus niet zoveel aan als je naar Ecuador (Zuid-Amerika) gaat...

Over de verschillen tussen Spaans spaans en spaans uit Ecuador zou ik me niet al te druk maken. Spaans uit Ecuador is, met uitzondering van de regio rond Esmeraldas, zeer goed te volgen. Daarbij: grote kans dat het lokale gezien waarbij je terecht komt ook geen Spaans als eerste taal heeft. (helemaal goede sier maar je dan wellicht ook als je een paar woordjes Quechua leert ).
      Moderator maandag 12 februari 2007 @ 15:52:44 #287
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_46240144
    quote:
    Op donderdag 25 januari 2007 09:54 schreef virl3 het volgende:
    Goeie vraag.. Het was een drieweekse rondreis van shoestring. Fietsen en kleding passen in een winkeltje in Riobamba. Het was een zijstraatje van de straat langs het station waarvandaan de duivelsneus trein vertrok. Er werkt in ieder geval 1 nederlandse vrouw. Beschrijving staat hier: http://www.digametours.com/dagtrips2.php

Digame tours is het eigen bedrijfje van de gids die ik had tijdens die shoestring rondreis.
    Ah oké. Vanuit Riobamba dus, niet vanuit Quito. In Riobamba woonde mijn neef, maar verder ben ik niet veel Nederlanders daar toen tegengekomen. Geen eigenlijk. Het is ook al wat jaren terug.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_46249442
    We hebben de knoop doorgehakt!
    Op 1 augustus dit jaar stappen wij op het vliegtuig voor een maandje Ecuador en de Galapagos!!!!

Ik heb er zo'n zin in!

Laat de tips nu maar binnenstromen....
    pi_46249646
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 19:55 schreef Werewolf het volgende:
    We hebben de knoop doorgehakt!
    Op 1 augustus dit jaar stappen wij op het vliegtuig voor een maandje Ecuador en de Galapagos!!!!

Ik heb er zo'n zin in!

Laat de tips nu maar binnenstromen....
    Cotopaxit tour!, Banos, niet te spastisch met wat wel en niet eten, zonnebrand mee , eventuele digitale camera goed in de gaten houden. Als het kan op je lijf, anders in tas goed verstopt. In drukke bussen extra opletten. Tas in de bus niet op de grond zetten, ook in de bussen tussen steden niet.
    Verder vooral genieten!
    And that is the news.''
    pi_46250051
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 20:00 schreef One_of_the_few het volgende:
    -verhaal-
    We zijn ook een paar daagjes in Baños. Verder let ik altijd goed op mijn spullen in drukke steden.
    Portemonnee op het lichaam dragen.
    In Afrika op marktjes zelfs met mijn rugzak voor me gelopen in verband met mijn camera die ik mee had.

Iemand een idee welke inentingen je nodig hebt?
    pi_46250677
    quote:
    Op maandag 12 februari 2007 20:35 schreef Werewolf het volgende:

[..]

We zijn ook een paar daagjes in Baños. Verder let ik altijd goed op mijn spullen in drukke steden.
    Portemonnee op het lichaam dragen.
    In Afrika op marktjes zelfs met mijn rugzak voor me gelopen in verband met mijn camera die ik mee had.

Iemand een idee welke inentingen je nodig hebt?
    Voor een maand is het ander dan voor langere tijd, kan je niet helpen.
    Malaria pillen, dat zeker.
    Waar ik heen(artsenzaak) ging wisten ze niet eens of er wel of niet malaria in Quito voor komt. bijna 3000 meter...
    Als je naar de oriente gaat heb je het nodig, bv ten oosten van Tena. Tena zelf is meestal ok.
    En in Esmaraldas bij de mangroven moet je het gebruiken. Daar komt de meest dodelijke variant voor. Maar bv Atacames, ook provincie esmaraldas, hoeft dat niet. Tip: Als je tijd hebt: ga naar Mompiche. Fantastisch mooi kustplaatsje. Heb ik oud en nieuw gevierd. helaas wel camera uit de cabana gejat, maar super tof weekend gehad. Voorbij de baai aan de linkerkant heb je een strand die helemaal zwart is vanwege vulkanische activiteit onder water. Nog verder is die weg volgen is een klein 'eilandje'. Kan je op met een kano, 2-5 minuten in een zeer wiebelige kano. Daarna heb je super mooie zonsondergang, als er geen bewolking is. In het dorpje kan je een kokosnoot laten openhakken en daar leeg drinken. Dorpje is niet meer dan 3 zandweggetjes, maar erg de moeite waard.
    Ik zat daar in het laagseizoen, weet niet hoe toeristisch het bij jouw is, maar kan nooit erg druk zijn.
    Als je een cabana op het strand neemt weet de eigenares de plekken voor zonsondergang en strand wel te vinden. 'Voor de zonsondergang wil ze je ook wel brengen (ongeveer 1-1,5 uur lopen)

en als de wind op zee goed is kan je er super mooi surfen

Wil je ook surfen en iets meer stapmogelijkheden dan moet je naar montanita gaan.
    And that is the news.''
    pi_46250741
    Wij hebben een programma in elkaar laten draaien met veel natuur, cultuur en avontuur.
    Wij gaan onder andere ook het regenwoud in voor een paar dagen dus een malariakuurtje is niet overbodig.
    Ik heb al wat gevonden wat vaccinaties betreft.
    Heb er eentje tegen Gele koorts en Hepatitus A nodig. Die tegen DTP heb ik nog uit 2005 en is 10 jaar geldig, dat scheelt weer.

Even verkort ons reisprogramma
    Woensdag 1 augustus Vertrek vanuit Brussel Aankomst in Quito
    Donderdag 2 augustus Quito - San Fernando (nevelwoud)
    Vrijdag 3 augustus San Fernando
    Zaterdag 4 augustus San Fernando - Quito
    Zondag 5 augustus Quito - Otavalo (Runa Tupari)
    Maandag 6 augustus Runa tupari
    Dinsdag 7 augustus Runa tupari
    Woensdag 8 augustus Runa tupari - Ibarra (treinrit) - Quito
    Donderdag 9 augustus Quito - Saquisili - Chugchilan
    Vrijdag 10 augustus Chugchilan - Quilotoa - Chugchilan
    Zaterdag 11 augustus Chugchilán - Zumbahua - Porvenir
    Zondag 12 augustus Porvenir - Baños
    Maandag 13 augustus Baños
    Dinsdag 14 augustus Baños
    Woensdag 15 augustus Baños - Quito
    Donderdag 16 augustus Quito - Galápagos (Monserrat)
    Vrijdag 17 augustus Galápagos (Monserrat)
    Zaterdag 18 augustus Galápagos (Monserrat)
    Maandag 20 augustus Galápagos (Monserrat)
    Dinsdag 21 augustus Galápagos (Monserrat)
    Woensdag 22 augustus Galápagos (Monserrat)
    Donderdag 23 augustus Galápagos - Quito
    Vrijdag 24 augustus Quito - Coca - Shiripuno (regenwoud expeditie)
    Zaterdag 25 augustus Shiripuno
    Zondag 26 augustus Shiripuno
    Maandag 27 augustus Shiripuno
    Dinsdag 28 augustus Shiripuno - Coca
    Woensdag 29 augustus Coca - Papallacta
    Donderdag 30 augustus Papallacta
    Vrijdag 31 augustus Papallacta - Quito
    Zaterdag 1 september Vlucht naar huis
    Zondag 2 augustus Aankomst Brussel
    pi_46253477

[ Bericht 100% gewijzigd door fishbeer op 13-02-2007 09:56:11 ]
      dinsdag 13 februari 2007 @ 10:58:01 #294
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_46254417
    Gewoon even afspraak maken bij GGD. Wij kunnen hier wel globale tips geven, maar op basis van tijd van het jaar, medicijnen die je misschien al slikt en waar je exact naartoe gaat kan het nogal wat uitmaken. Bovendien zijn wij geen dokters.

Het ziet er uit als een hele uitgebreide reis. Persoonlijk vind ik het jammer dat alles compleet is ingevuld al, maar je ziet wel veel. Mijn overall reiservaring is niet heel groot in Ecuador. Op het eerste gezicht vind ik wel dat jullie heel wienig tijd hebben in Quito (eigenlijk alleen op doorreis). Het is echt een hele leuke en mooie stad, vind ik, zonde om er alleen maar doorheen te racen. Aan de andere kant heb je dan weer drie volle dagen in Baños, wat wellicht wat veel is, zeker als je ook naar Papallacta gaat.
    pi_46268401
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 10:58 schreef Hik het volgende:
    -verhaal-
    Voor Afrika hadden we ook een consult bij de GG&GD. Vriendin en ik samen voor dezelfde reis. 1x uitzoeken (nouja, wij stippelden de reis uit op haar kaartje) en wel 2x consultkosten.
    Daarnaast maakte ze ook nog de fout ons geen middel tegen malaria voor te schrijven ondanks dat wij de Victoria Falls gingen bezoeken.
    Ben dus niet erg te spreken over de GG&GD. Vandaar dat ik het zelf wel ga uitzoeken de dan de prikken wel ga halen.
    Heb het trouwens al gevonden: Gele koorts, Hepatitus A , DTP en malaria...

We willen ook veel zien... De steden vind ik niet heel interessant. Als we in de steden zijn hebben we wel veel vrijheid. We verblijven soms bij gastgezinnen waar we zelf kunnen bepalen of we een excursie doen, de stad in gaan of het gastgezin helpen met het werk dat zij doen.
    Alles daar is nog mogelijk. Alleen de locaties en het vervoer tussen de locaties staat vast.
    pi_46269036
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 19:18 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Voor Afrika hadden we ook een consult bij de GG&GD. Vriendin en ik samen voor dezelfde reis. 1x uitzoeken (nouja, wij stippelden de reis uit op haar kaartje) en wel 2x consultkosten.
    Daarnaast maakte ze ook nog de fout ons geen middel tegen malaria voor te schrijven ondanks dat wij de Victoria Falls gingen bezoeken.
    Ben dus niet erg te spreken over de GG&GD. Vandaar dat ik het zelf wel ga uitzoeken de dan de prikken wel ga halen.
    Heb het trouwens al gevonden: Gele koorts, Hepatitus A , DTP en malaria...

We willen ook veel zien... De steden vind ik niet heel interessant. Als we in de steden zijn hebben we wel veel vrijheid. We verblijven soms bij gastgezinnen waar we zelf kunnen bepalen of we een excursie doen, de stad in gaan of het gastgezin helpen met het werk dat zij doen.
    Alles daar is nog mogelijk. Alleen de locaties en het vervoer tussen de locaties staat vast.
    Ga je in Quito ook in een gezin?
    And that is the news.''
    pi_46269458
    Ik moet de uitgebreide reisbeschrijving nog krijgen, maar volgens mij wel ergens daar in de buurt.
    pi_46269493
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 19:40 schreef Werewolf het volgende:
    Ik moet de uitgebreide reisbeschrijving nog krijgen, maar volgens mij wel ergens daar in de buurt.
    Ik heb er ook in een gastgezin namelijk
    And that is the news.''
    pi_46269697
    En ....wat waren jouw ervaringen?
    pi_46269774
    quote:
    Op dinsdag 13 februari 2007 19:45 schreef Werewolf het volgende:
    En ....wat waren jouw ervaringen?
    Goed. Gezellige mensen en goed voor je spaans. en je ziet een beetje hoe het normale leven gaat. Dat is ook leuk om te zien. Het is zeker iets wat ik niet had willen missen.
    And that is the news.''
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')