Ik kom nu met fictieve data op een bedrag van ongeveer 270 euro (inclusief tax) met Avianca. Maar als je in Quito bij één van de vele reisbureautjes gaat kijken, kom je vast beter uit met een packagedeal (vlucht en 3/4 nachten hotel). Ik betaalde een paar jaar terug ongeveer $ 500 voor zo'n deal naar BsAs.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:47 schreef Hik het volgende:
Even een vraagje: Hoe duur is het ongeveer om te vliegen van Quito naar Lima?
Waar is dat dan (de échte evenaar dus). Kon 'm zo snel niet vinden in de LP...quote:Op maandag 2 januari 2006 10:33 schreef Lucille het volgende:
Mijn nieuwe paspoort heeft nu een stempeltje van Mitad del Mundo, het midden van de wereld. Ofwel de evenaar in Ecuador.
Een paar honderd meter naast de oude plek. Dit is de oude plek:quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:12 schreef Hik het volgende:
Hey Lucille...
[..]
Waar is dat dan (de échte evenaar dus). Kon 'm zo snel niet vinden in de LP...
Waarschijnlijk nog wel meer ook. Die evenaar is vrij lang.quote:
Nooit last mee gehad. Maar anders leg je ze toch gewoon in het bakje naast de apparatuur en haal je ze daar weer uit als je er doorheen bent.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Hik het volgende:
Zeg, nou lees ik net ergens dat de röntgenapperatuur op het vliegveld in Quito niet ok is voor je fotorolletjes. Is dat nou echt zo? Heb toch heel wat gevlogen in die hoek en nooit problemen gehad, maar ben niet van Quito gevlogen.
Iemand ervaring hiermee?
De kans bestaat dat er wat relletjes zijn rond de verkiezingen, dat gebeurt wel vaker (al zullen veel mensen vooral blij zijn dat Palacio vertrekt). Maar als toerist (tenzij je er middenin gaat staan) zul je daar weinig problemen van ondervinden, de rellen zijn niet gericht op toeristen en zijn meestal gewoon vlammende speeches en demonstraties. Het meeste zul je ervan merken in Quito, gok ik, omdat daar de meeste overheidsgebouwen zijn. Maar dat is absoluut geen reden om Quito te mijden!! Het beste is om de aanloop naar de verkiezingen een beetje in de gaten te houden. Op www.noticias.nl staan meestal wel stukjes. Je krijgt dan een beetje gevoel van wat er speelt en hoe groot de kans op ongeregeldheden is. Ik zou me (tenzij het erg heftig is, wat ik me niet kan voorstellen) niet laten afschrikken door het reguliere nieuws, in de zin dat Quito een enorme stad is, met veel verschillende stadsdelen. Als er iets gebeurt is het meestal zo beperkt, dat jij er weinig van merkt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:07 schreef ImLyck het volgende:
Hallo!
Wij gaan in september 6 weken naar Ecuador! Wij hebben gehoord dat er in oktober verkiezingen zullen zijn daar. Heeft iemand enig idee of dit in ecuador voor problemen kan zorgen? Zijn er bepaalde plaatsen waar je dan beter niet kunt komen?
Voor het strand en lekker weer is die periode niet helemaal perfect. Ik ben vorig jaar in juli geweest en ten eerste waren de stranden beetje leluk en kut (vond ik dan). En dat is niet de strandperiode (die schijnt in december ofzo te zijn). Wij hadden 1 dagje zon van de 5 dagen. In het binnenland in Ecuador schijnt overigens wel bijna de hele dag de zon maar dat verschilt dus per gebied.quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:51 schreef fishbeer het volgende:
denk dat het komende augustus (jaja, nog ver weg) ook 4 weekjes Ecuador gaat worden, beetje regenwoud, galapagos, beetje strand en lekker weer.... kheb er nu al zin in!
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:13 schreef Hik het volgende:
Dus wat wél? Het mag stad zijn, het mag dorp zijn of natuur. Geen enorme afstanden reizen van Quito en ook niet persé hostel-cultuur. Wat zijn je aanraders?![]()
Even inhaken, fietsen van de Cotapaxi af is inderdaad erg leuk, maar een weekend naar Papallacta? Ik zou zeggen dat een middagje lang zat is. Probeer dan wel de weekenden te mijden, door de week is het veel rustigerquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:24 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]Weekendje warmwaterbronnen van Papallacta.
Het restaurant van het resort is goed en er gaat niets boven midden in de nacht je cabana uitstrompelen met deze of gene en dan plaatsnemen in een heet bad met alleen de bergen en de sterren om je heen. (Eerst wel de bewaking omkopen zodat ze tijdens hun nachtronde niet langs het bad komen.)quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:19 schreef Eyeopener het volgende:
Even inhaken, fietsen van de Cotapaxi af is inderdaad erg leuk, maar een weekend naar Papallacta? Ik zou zeggen dat een middagje lang zat is. Probeer dan wel de weekenden te mijden, door de week is het veel rustiger.
Een van de dingen die je rond Otavalo kan doen is de verschillende buurtschappen bezoeken waar ze nog op traditionele manier dingen maken. Elk buurtschap heeft zijn eigen specialiteit, zoals riet verwerken, vilten hoeden maken, weven, etc .... Klinkt misschien een beetje kneuterig, maar ik vond het best wel leuk om te zien hoe dat gemaakt werk.quote:Op maandag 16 oktober 2006 09:56 schreef Hik het volgende:
Trouwens: hoe is Otavalo en omgeving? Moeite waard?
Ik had het eigenlijk al afgeschreven als een grote markt met veel standaard-spul wat je ook op de weekendmarkt in Quito wel krijgen kunt, maar een Ecuadoriaanse vriend van mij raadde het tóch aan dit weekend...![]()
Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:03 schreef Hik het volgende:
Heel gaaf! Heb niet zoveel met die koloniale kunst die er ook ligt, maar het schilderijen gedeelte is geweldig.
Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.quote:Bedankt voor de Papallacta-tip. Heb nog aan je gedacht hoor, tijdens het bubbelen, als dat een troost is...![]()
Shit... nee, dat herinner ik me inderdaad, dat je dat had gevraagd. Dat herinner ik me NU dus.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:10 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.
quote:Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.
Ik zit ook in ecuador, tot eind januari. Ik werk er voor mijn studie. Ik woon 2 huizen naast de mayo 68quote:Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Hik het volgende:
Hi!
Even de Ecuador update!
Heb het maar dichtbij Quito gehouden deze keer...
Mijn eerste plan was om naar de kust te gaan, omdat het in Quito zelf een beetje waardeloos weer was. Omdat ik echter precies het weekend van de verkiezingen had uitgekozen voor mijn vrije dagen lag het allemaal nogal moeilijk met vervoer enzo. Uiteindelijk heb ik heerlijk in Quito rondgebanjerd, naar Guayasamín, ouders van een Ecuatoriaanse vriend uit Nederland bezocht, lekker gegeten en héél veel gedanst (Mayo 68). Ben een ochtend naar Mitad del Mundo geweest en heb ook zo'n heerlijke leipe foto genomen op het échte middelpunt (jawel). Verder een dag naar Papallacta (ik was de énige in de hele Spa en heb de hele dag een beetje bubbelend naar grazende koeien zitten kijken) en een dag met één van onze partners naar Otavalo en omgeving geweest. Erg gelachen en teruggekomen met gruwelijk veel kerst- en sinterklaascadeaus....
Verder welliswaar de Nederlandse verkiezingsnacht gemist, maar de Ecuatoriaanse daarvoor in de plaats gekregen. Was best leuk om mee te maken, al maakte het het grootste deel van de Ecuatorianen waarschijnlijk geen zak uit wie er won. In een krantenartikel dat ik las bleek wel 2% van hen nog vertrouwen te hebben in politieke partijen...(volgens een partner daar "waarschijnlijk diezelfde politici en hun familie"
). Uiteindelijk was de stemming in Quito toch nog wel ok toen "de mist slechte" van de twee (Correa) won. Overigens had de ándere kandidaat (Noboa) aangekondigd zodra hij verkozen werd een onderzoek te willen instellen naar diegenen die de hand hadden gehad in de val van Gutierrez, te weten naar een radiostation waar wij een project mee doen "en haar financiers"... Als het niet zo treurig was zou je je kapot lachen...
![]()
Een welbestede paar dagen dus...
Ik niet...quote:Op zondag 3 december 2006 23:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik zit ook in ecuador, tot eind januari. Ik werk er voor mijn studie. Ik woon 2 huizen naast de mayo 68. Leuke bar, wat kunnen ze daar dansen he? Zoals alle zuid amerikanen. Wat zijn nederlanders toch een houtirig volkje.
Over een paar maanden weer. Laat het wel weten...quote:Als je nog eens in quito bent, je kan langs komen..![]()
Dat is ook wel een goede...quote:Op donderdag 7 december 2006 12:35 schreef Hik het volgende:
Wat je ook altijd kunt doen is de organisatie zélf vragen om referenties: mailadressen van mensen die met hen hebben gereisd en die jij kunt mailen om hun ervaringen.
Waarom? Kun je nou werkelijk niets beters verzinnen dan een achterlijke tvp? Is iets als 'interessant topic, ik wil nog wel eens naar Ecuador dus ik ga dit topic volgen' te moeilijk?quote:Op zaterdag 9 december 2006 09:45 schreef anisubs het volgende:
tvp
Maar dan kun je een leuk stickertje erbij kopen als je een stukje cotopaxi/chimburazu beklommen hebt om d'r naast te plakken, dan ziet het printje er wat kleurrijker uit!quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:07 schreef Hik het volgende:
Je krijgt voor Ecador geen stempel maar een hypermodern printje op één van de bladzijden van je paspoort. Niet mooi, maar je kunt in elk geval zien dat je geweest bent!
Sterker nog 859 euro is absoluut niet duur(goedkoop). Ik ga vrijdag naar Ecuador met Iberia en betaal daarvoor ruim 1000 euro.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:42 schreef fishbeer het volgende:
even een vraagje over de vliegreis, gisteren wat zitten zoeken maar voor onder de 850 euro in juni en rond de 1000 in juli... ook via Peru (Lima) vliegen lijkt niet veel goedkoper... weet iemand goedkopere opties of zijn dit ongeveer wel realistische prijzen?
Groeten Martijn
Die heb ik beiden een stukje beklommen, maar die stickertjes heb ik nooit gezien.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:13 schreef virl3 het volgende:
Maar dan kun je een leuk stickertje erbij kopen als je een stukje cotopaxi/chimburazu beklommen hebt om d'r naast te plakken, dan ziet het printje er wat kleurrijker uit!![]()
Ik ook, op de chimborazo was het stickertje verkrijgbaar in de "refugio Edward Whymper” op 5000 meter en op de cotopaxi in de hut op 4800 meter en een kopjequote:Op maandag 22 januari 2007 13:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Die heb ik beiden een stukje beklommen, maar die stickertjes heb ik nooit gezien.
Ik heb exact hetzelfde gedaan.quote:Op woensdag 24 januari 2007 08:45 schreef virl3 het volgende:
Ik ook, op de chimborazo was het stickertje verkrijgbaar in de "refugio Edward Whymper” op 5000 meter en op de cotopaxi in de hut op 4800 meter en een kopje. En daarna ben ik weer terug gelopen naar 4500 meter or zo, op een mountainbike gestapt en van de berg af gefietst naar 3000 meter. Was leuk!!
![]()
Tip: Begeef je je onder de bevolking.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:49 schreef Werewolf het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk zullen we dit jaar naar Ecuador gaan.
We zijn nog een beetje aan het kijken naar de data, vluchtgegevens en prijzen, maar we zijn nu al erg enthousiast.
Heb de Lonely planet al voor de restaurantjes en andere informatie.
Daaruit al een aantal dingen gehaald die ik zeker moet meenemen.
Ben al een beetje Spaans aan het leren. Zal het niet vloeiend spreken, maar een paar basiszinnetjes en tellen moet me voor die tijd wel gaan lukken.
Ik ben ook nog op zoek naar een soort determinatieboekje voor de daar levende dieren.
Iemand die mee was op onze reis door Afrika had voor die landen een determinatieboekje met heel veel diersoorten die daar voorkomen. Dit lijkt me voor Ecuador en omstreken ook wel handig...
Als iemand verder nog tips heeft....die zijn altijd welkom!
Wat moet je met Central America dan? Ga je daar ook naar toe?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:57 schreef Werewolf het volgende:
Hey super! Ik werk in Den Haag en weet volgens mij die zaak wel te vinden....
Trouwens ook bij BOL.COM zie ik..
Dan moet ik denk ook die andere van Central America hebben,.
Geldt die van de Galapagos ook voor de rest van Ecuador dan?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:25 schreef Hik het volgende:
[..]
Wat moet je met Central America dan? Ga je daar ook naar toe?![]()
Wij hebben bezoekjes bij lokale bevolking inbegrepen in de reis.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Tip: Begeef je je onder de bevolking.
Lonely planet - Ecuador & en the galapagos islandsquote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:45 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Geldt die van de Galapagos ook voor de rest van Ecuador dan?
[..]
Wij hebben bezoekjes bij lokale bevolking inbegrepen in de reis.
We logeren, eten en werken een paar daagjes met een gezin mee, erg leuk...
Een beetje basiszinnetjes in het Spaans gaat wel lukken
Ik heb die Lonely planet, maar daar staan niet echt veel plaatjes in.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Lonely planet - Ecuador & en the galapagos islands
Staat veel in over dieren planten etc van de galapagos. Ook veel over de rest van ecuador. Ik weet niet wanneer je precies wil, maar ik ben net terug en er waren weinig toeristen. Al werkte ik daar gewoon..Let wel op dat het op zijn amerikaans geschreven is. amazing etc zie je er veel in terug. Maar ik ben over het algemeen enthousiast. De touristische dingen worden verteld, maar ook waar je lekker eenzaam met de bevolking in contact kan komen.
Leer je Zuid amerikaans spaans of spaans spaans?
Er zijn vast anderen die een goed boek voor je wetenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:57 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik heb die Lonely planet, maar daar staan niet echt veel plaatjes in.
Ik wil ook echt een soort gids waarmee je dieren die je spot kunt opzoeken.
We hebben in Afrika gemerkt dat dit erg handig, maar ook erg leuk is aangezien je heel veel diersoorten niet kent of niet bij naam kent.
Zoals ik al aangaf hebben wij een organisatie die een reis op maat kan maken voor ons. Hier zit een aantal dagen bij een "gastgezin" bij.
Je slaapt dan bij deze familie en eet ook met ze mee. Overdag kan je meehelpen met hetgeen ze doen; veeteelt, landbouw oid.
Ik pik talen meestal redelijk snel op. Ik hoef ook geen vloeiend Spaans te spreken of te kunnen verstaan, maar onder andere het tellen, vragen stellen: wat, hoe, hoe laat, waar? en dingen aangeven die, dit, deze etc. en een aantal basiswoordjes kom je denk ik wel een eind, toch?
Zit er zoveel verschil tussen de twee soorten Spaans dan?
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd hoor, maar "Central America" staat voor Midden-Amerika hier (Guatemala, Nicaragua, etc.). Daar heb je dus niet zoveel aan als je naar Ecuador (Zuid-Amerika) gaat...quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:45 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Geldt die van de Galapagos ook voor de rest van Ecuador dan?
Ah oké. Vanuit Riobamba dus, niet vanuit Quito. In Riobamba woonde mijn neef, maar verder ben ik niet veel Nederlanders daar toen tegengekomen. Geen eigenlijk. Het is ook al wat jaren terug.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:54 schreef virl3 het volgende:
Goeie vraag.. Het was een drieweekse rondreis van shoestring. Fietsen en kleding passen in een winkeltje in Riobamba. Het was een zijstraatje van de straat langs het station waarvandaan de duivelsneus trein vertrok. Er werkt in ieder geval 1 nederlandse vrouw. Beschrijving staat hier: http://www.digametours.com/dagtrips2.php
Digame tours is het eigen bedrijfje van de gids die ik had tijdens die shoestring rondreis.
Cotopaxit tour!, Banos, niet te spastisch met wat wel en niet eten, zonnebrand meequote:Op maandag 12 februari 2007 19:55 schreef Werewolf het volgende:
We hebben de knoop doorgehakt!
Op 1 augustus dit jaar stappen wij op het vliegtuig voor een maandje Ecuador en de Galapagos!!!!
Ik heb er zo'n zin in!
Laat de tips nu maar binnenstromen....
We zijn ook een paar daagjes in Baños. Verder let ik altijd goed op mijn spullen in drukke steden.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:00 schreef One_of_the_few het volgende:
-verhaal-
Voor een maand is het ander dan voor langere tijd, kan je niet helpen.quote:Op maandag 12 februari 2007 20:35 schreef Werewolf het volgende:
[..]
We zijn ook een paar daagjes in Baños. Verder let ik altijd goed op mijn spullen in drukke steden.
Portemonnee op het lichaam dragen.
In Afrika op marktjes zelfs met mijn rugzak voor me gelopen in verband met mijn camera die ik mee had.
Iemand een idee welke inentingen je nodig hebt?
Voor Afrika hadden we ook een consult bij de GG&GD. Vriendin en ik samen voor dezelfde reis. 1x uitzoeken (nouja, wij stippelden de reis uit op haar kaartje) en wel 2x consultkosten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:58 schreef Hik het volgende:
-verhaal-
Ga je in Quito ook in een gezin?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:18 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Voor Afrika hadden we ook een consult bij de GG&GD. Vriendin en ik samen voor dezelfde reis. 1x uitzoeken (nouja, wij stippelden de reis uit op haar kaartje) en wel 2x consultkosten.
Daarnaast maakte ze ook nog de fout ons geen middel tegen malaria voor te schrijven ondanks dat wij de Victoria Falls gingen bezoeken.
Ben dus niet erg te spreken over de GG&GD. Vandaar dat ik het zelf wel ga uitzoeken de dan de prikken wel ga halen.
Heb het trouwens al gevonden: Gele koorts, Hepatitus A , DTP en malaria...
We willen ook veel zien... De steden vind ik niet heel interessant. Als we in de steden zijn hebben we wel veel vrijheid. We verblijven soms bij gastgezinnen waar we zelf kunnen bepalen of we een excursie doen, de stad in gaan of het gastgezin helpen met het werk dat zij doen.
Alles daar is nog mogelijk. Alleen de locaties en het vervoer tussen de locaties staat vast.
Ik heb er ook in een gastgezin namelijkquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:40 schreef Werewolf het volgende:
Ik moet de uitgebreide reisbeschrijving nog krijgen, maar volgens mij wel ergens daar in de buurt.
Goed. Gezellige mensen en goed voor je spaans. en je ziet een beetje hoe het normale leven gaat. Dat is ook leuk om te zien. Het is zeker iets wat ik niet had willen missen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:45 schreef Werewolf het volgende:
En ....wat waren jouw ervaringen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |