abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:32:24 #241
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_42649348
UIO, Guayasamin staat inderdaad al een tijdje op mijn lijstje. Ik zal m'n best doen voor je!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 16 oktober 2006 @ 09:56:02 #242
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_42715874
Trouwens: hoe is Otavalo en omgeving? Moeite waard?
Ik had het eigenlijk al afgeschreven als een grote markt met veel standaard-spul wat je ook op de weekendmarkt in Quito wel krijgen kunt, maar een Ecuadoriaanse vriend van mij raadde het tóch aan dit weekend...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:00:13 #243
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_42728111
Ik zit nu 3 weken in ecuador. Het bevalt me hier erg goed. Ik woon in Quito en heb daar mijn stage project. De verkiezingen zijn vrij rustig verlopen. Vandaag de eerste protesten over fraude.
In Quito zijn veel Roldos en Correa aanhangers. Die hebben beide dik gewonnen. 40% ongeveer. Helaas heeft men in Quayaquil voor Noboa gestemd. Helaas volgens veel mensen die ik gesproken heb. De 2e ronde gaat nu tussen hem en correa. Beide zijn vrij extreem. De 1 betaald geld en natura voor stemmen, de ander wil de dollar afschaffen en op een chavez tour. Het klinkt beide niet goed. Ik weet niet hoe de andere kandidaten waren, maar in quito zijn veel mensen teleurgesteld.

Ik weet niet of er ergens een apart verkiezingen topic is. Vandaar dat ik het hier plaats. Ik vermaak me hier verder wel. Mocht er echt interessante dingen geburen omtrend verkiezingen dan meld ik het wel. Ik ga er vooral van genieten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_42728375
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 09:56 schreef Hik het volgende:
Trouwens: hoe is Otavalo en omgeving? Moeite waard?
Ik had het eigenlijk al afgeschreven als een grote markt met veel standaard-spul wat je ook op de weekendmarkt in Quito wel krijgen kunt, maar een Ecuadoriaanse vriend van mij raadde het tóch aan dit weekend...

Een van de dingen die je rond Otavalo kan doen is de verschillende buurtschappen bezoeken waar ze nog op traditionele manier dingen maken. Elk buurtschap heeft zijn eigen specialiteit, zoals riet verwerken, vilten hoeden maken, weven, etc .... Klinkt misschien een beetje kneuterig, maar ik vond het best wel leuk om te zien hoe dat gemaakt werk.

Verder is er de veemarkt die best interessant is. En wat zeker de moeite waard is dat is de wandeling vanuit het dorp de berg op richting de waterval en bovenop de berg het vogel centrum, wat geleid wordt door een Nederlander. Opgezet met geld van de Stichting Doen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_42956124
Ik ga in februari naar Ecuador(Quito) voor een stage van ruim 5 maanden .
Dus vroeg ik me af of er nog meer tijdens die periode van plan zijn om naar Ecuador te gaan voor vakantie/stage.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:52:16 #246
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44018887
Hi!

Even de Ecuador update!
Heb het maar dichtbij Quito gehouden deze keer...
Mijn eerste plan was om naar de kust te gaan, omdat het in Quito zelf een beetje waardeloos weer was. Omdat ik echter precies het weekend van de verkiezingen had uitgekozen voor mijn vrije dagen lag het allemaal nogal moeilijk met vervoer enzo. Uiteindelijk heb ik heerlijk in Quito rondgebanjerd, naar Guayasamín, ouders van een Ecuatoriaanse vriend uit Nederland bezocht, lekker gegeten en héél veel gedanst (Mayo 68 ). Ben een ochtend naar Mitad del Mundo geweest en heb ook zo'n heerlijke leipe foto genomen op het échte middelpunt (jawel). Verder een dag naar Papallacta (ik was de énige in de hele Spa en heb de hele dag een beetje bubbelend naar grazende koeien zitten kijken) en een dag met één van onze partners naar Otavalo en omgeving geweest. Erg gelachen en teruggekomen met gruwelijk veel kerst- en sinterklaascadeaus....

Verder welliswaar de Nederlandse verkiezingsnacht gemist, maar de Ecuatoriaanse daarvoor in de plaats gekregen. Was best leuk om mee te maken, al maakte het het grootste deel van de Ecuatorianen waarschijnlijk geen zak uit wie er won. In een krantenartikel dat ik las bleek wel 2% van hen nog vertrouwen te hebben in politieke partijen... (volgens een partner daar "waarschijnlijk diezelfde politici en hun familie" ). Uiteindelijk was de stemming in Quito toch nog wel ok toen "de mist slechte" van de twee (Correa) won. Overigens had de ándere kandidaat (Noboa) aangekondigd zodra hij verkozen werd een onderzoek te willen instellen naar diegenen die de hand hadden gehad in de val van Gutierrez, te weten naar een radiostation waar wij een project mee doen "en haar financiers"... Als het niet zo treurig was zou je je kapot lachen...

Een welbestede paar dagen dus...
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 11:57:14 #247
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44019050
Ik ben jaloers. Hoe vond je Guayasamin?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 30 november 2006 @ 12:03:04 #248
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44019265
Heel gaaf! Heb niet zoveel met die koloniale kunst die er ook ligt, maar het schilderijen gedeelte is geweldig.

Bedankt voor de Papallacta-tip. Heb nog aan je gedacht hoor, tijdens het bubbelen, als dat een troost is...
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 12:10:36 #249
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44019525
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:03 schreef Hik het volgende:
Heel gaaf! Heb niet zoveel met die koloniale kunst die er ook ligt, maar het schilderijen gedeelte is geweldig.
Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.
quote:
Bedankt voor de Papallacta-tip. Heb nog aan je gedacht hoor, tijdens het bubbelen, als dat een troost is...
Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 30 november 2006 @ 12:29:17 #250
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44020038
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:10 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.
Shit... nee, dat herinner ik me inderdaad, dat je dat had gevraagd. Dat herinner ik me NU dus.
Sorry... Volgende keer?

Enige kans dat die docu bij de beste vier gaat horen?
quote:
Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.
  zondag 3 december 2006 @ 23:55:43 #251
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_44120126
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Hik het volgende:
Hi!

Even de Ecuador update!
Heb het maar dichtbij Quito gehouden deze keer...
Mijn eerste plan was om naar de kust te gaan, omdat het in Quito zelf een beetje waardeloos weer was. Omdat ik echter precies het weekend van de verkiezingen had uitgekozen voor mijn vrije dagen lag het allemaal nogal moeilijk met vervoer enzo. Uiteindelijk heb ik heerlijk in Quito rondgebanjerd, naar Guayasamín, ouders van een Ecuatoriaanse vriend uit Nederland bezocht, lekker gegeten en héél veel gedanst (Mayo 68 ). Ben een ochtend naar Mitad del Mundo geweest en heb ook zo'n heerlijke leipe foto genomen op het échte middelpunt (jawel). Verder een dag naar Papallacta (ik was de énige in de hele Spa en heb de hele dag een beetje bubbelend naar grazende koeien zitten kijken) en een dag met één van onze partners naar Otavalo en omgeving geweest. Erg gelachen en teruggekomen met gruwelijk veel kerst- en sinterklaascadeaus....

Verder welliswaar de Nederlandse verkiezingsnacht gemist, maar de Ecuatoriaanse daarvoor in de plaats gekregen. Was best leuk om mee te maken, al maakte het het grootste deel van de Ecuatorianen waarschijnlijk geen zak uit wie er won. In een krantenartikel dat ik las bleek wel 2% van hen nog vertrouwen te hebben in politieke partijen... (volgens een partner daar "waarschijnlijk diezelfde politici en hun familie" ). Uiteindelijk was de stemming in Quito toch nog wel ok toen "de mist slechte" van de twee (Correa) won. Overigens had de ándere kandidaat (Noboa) aangekondigd zodra hij verkozen werd een onderzoek te willen instellen naar diegenen die de hand hadden gehad in de val van Gutierrez, te weten naar een radiostation waar wij een project mee doen "en haar financiers"... Als het niet zo treurig was zou je je kapot lachen...

Een welbestede paar dagen dus...
Ik zit ook in ecuador, tot eind januari. Ik werk er voor mijn studie. Ik woon 2 huizen naast de mayo 68 . Leuke bar, wat kunnen ze daar dansen he? Zoals alle zuid amerikanen. Wat zijn nederlanders toch een houtirig volkje.
Je bentdus ook naar het museum met de proefjes geweest. Het ´officiele´ complex doet een beetje kitsch aan vind ik.

De politieke situatie is idd een beetje lachwekkend. Wel is het kap van Correa dat hij heeft gewonnen. Anderhalf jaar geleden is hij pas begonnen. Nog niet eerder had iemand van buiten de bestaande partijen zo gewonnen. Beetje hetzelfde als fortuyn premier was geworden..
Het weekend van de verkiezingen was ik in Mindo, een aanrader als je er nog niet bent geweest. Heerlijk warm en je kan er goed tubing doen en watervallen bezoeken.

Dit weekdn blijf ik in quito vanwege de grote feesten. Die duren tot woensdag wanneer de oprichting van quito wordt gevierd. Feesten bouwen kunnen ze hier wel..
Als je nog eens in quito bent, je kan langs komen..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 4 december 2006 @ 11:48:02 #252
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44126913
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik zit ook in ecuador, tot eind januari. Ik werk er voor mijn studie. Ik woon 2 huizen naast de mayo 68 . Leuke bar, wat kunnen ze daar dansen he? Zoals alle zuid amerikanen. Wat zijn nederlanders toch een houtirig volkje.
Ik niet...
(Daarom ging ik er ook heen natuurlijk )
quote:
Als je nog eens in quito bent, je kan langs komen..
Over een paar maanden weer. Laat het wel weten...
pi_44171622
Hallo!

Wij zijn inmiddels ook erg enthousiast geworden over Ecuador en denken er over na om volgend jaar onze vakantie daar te gaan vieren.
We zitten alleen met een heleboel vragen waar jullie ons misschien wel mee kunnen helpen.

We willen (denk ik) geen volledig georganiseerde reis. Dit hebben we eerder al eens gedaan en vooral het niet in de hand hebben van het programma is ons daarvan niet bevallen.

Uit een eigen topic (http://forum.fok.nl/topic/949717) kwam al naar voren dat Ecuador erg mooi is en dat het goed te doen is om zelf het land door te reizen.
Wij willen dan ook voor het eerst gaan backpacken.

We willen eigenlijk ons eigen programma een beetje samenstellen en toch ook een aantal georganiseerde dingen willen doen zoals een meerdaagse jungle tocht, wellicht de Galapagos eilanden bezoeken (als de financiën dat toelaten) maar ook wat culturele dingen zoals marktjes bezoeken en eventueel meelopen met de plaatselijke bevolking (heb ergens gelezen dat dit op sommige plekken mogelijk is).

Na even googlen kwamen we uit bij de volgende site http://www.nativeandgreen.nl/
Hier kan je een complete wensenlijst invullen voor je reis naar Ecuador en daarbij aangeven wat excursies je zou willen doen en welke aard die excursies moeten hebben.

Heeft iemand toevallig ervaring met "Native and green" of andere organisaties die dit soort dingen ook voor je kunnen regelen?
  woensdag 6 december 2006 @ 12:03:10 #254
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44188813
Het ziet er heel uitgebreid uit, dat "native and green". Ik ben wel bang dat je uiteindelijk nog uitkomt op iets volledig georganiseerds. Veel van de dingen die zij aanbieden zijn gewoon héél makkelijk zelf te doen.
pi_44199013
Ik heb ze al een mailtje gestuurd met wat vragen.
Ik heb even wat reisverslagen via hun site doorgekeken en het is misschien wel wat we willen.
Een stel was samen met een paar indianen het oerwoud in voor een paar dagen.
Dat is wel wat anders dan dat je moeite moet doen om met je verrekijker geen andere toerist te spotten.

Vaak zie je dat lokale organisaties zoveel mogelijk toeristen tegelijk mee laten gaan op "een trip", wat het voor mij al een stuk minder leuk maakt.

Ze hebben op maat gemaakte reizen met veel inbreng (zie de zelf samen te stellen lijst van activiteiten en de aard daarvan).
Maar je kunt ook groepsreizen doen via deze organisatie.

Vandaar dat ik even hier probeer of iemand anders daar ook ervaring mee heeft.
Ik wacht nog even hun mailtje af, want ook het ontbreken van prijzen op de site beangstigd mij een beetje...
pi_44218957
Niemand hier ervaring met http://www.nativeandgreen.nl/ ???
  donderdag 7 december 2006 @ 12:35:53 #257
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44219621
Wat je ook altijd kunt doen is de organisatie zélf vragen om referenties: mailadressen van mensen die met hen hebben gereisd en die jij kunt mailen om hun ervaringen.
pi_44220542
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:35 schreef Hik het volgende:
Wat je ook altijd kunt doen is de organisatie zélf vragen om referenties: mailadressen van mensen die met hen hebben gereisd en die jij kunt mailen om hun ervaringen.
Dat is ook wel een goede...
Vooralsnog wacht ik nog op antwoord van mijn eerste mailtje...
  donderdag 7 december 2006 @ 13:13:08 #259
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44220685
Hey, het is Ecuador hè... even geduld hebben!
pi_44270839
tvp
Amstelveen de beste
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 13:16:34 #261
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44273755
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 09:45 schreef anisubs het volgende:
tvp
Waarom? Kun je nou werkelijk niets beters verzinnen dan een achterlijke tvp? Is iets als 'interessant topic, ik wil nog wel eens naar Ecuador dus ik ga dit topic volgen' te moeilijk?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:34:09 #262
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_44429287
Gisteren m'n ticket naar Ecuador geboekt voor februari, verblijf dan een goede week bij mijn vader die in Quito (Cumbaya) woont en z'n 50e verjaardag viert . * Eyeopener heeft er op zich wel zin in, wordt de zesde keer volgens mij...
pi_45408654
effe wat vraagjes:

wat kost een weekje Galapagos ongeveer?
We willen ongeveer 4 weken, is het dan leuk om nog een stukje Peru mee te nemen (bijvoorbeeld heen vliegen op Peru en dan terug vanaf Quito)?
En eigenlijk wil ik wel een keertje over de Amazone varen maar ik zag dat die niet in Ecaudor stroomt maar dan toch echt naar Brazilie moet.... is het regenwoud wel erg tof? Zit nog te twijfelen of een ander land niet leuker is, ben alleen nog maar naar midden-amerika (Honduras, Guatemala, Mexico, Belize) geweest en nog nooit eerder in Zuid-Amerika, misschien is een ander land wel leuker/makkelijker?

Groeten Martijn
  woensdag 17 januari 2007 @ 10:42:36 #264
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_45430706
Het leuke van Ecuador vind ik dat je re;atief veel verschillende landschappen en culturen hebt op een relatief klein gebied. Er is meer dan genoeg om je 4 weken bezig te houden, zeker als je ook Galapagos erbij "doet". Voor Galapagos kun je zomaar een dag of 5-6 uittrekken. Ik heb zelf nooit echt goed gekeken wat het allemaal kost, maar tegen de 1000 euro ben je wel snel kwijt (met vlucht, fees voor het park en daar een beetje rondrennen).
Hoewel de eigenlijke amazone niet in Ecuador stroomt doet dit niets af aan de jungle. Ik ken alleen de jungle in Venezuela en Suriname en daar is het prachtig. Over Ecuador heb ik ook hele goede verhalen gehoord. De jungle zelf schijnt prachtig te zijn, er zijn hele mooie lodges om te verblijven (als je wat geld te spenderen hebt) en je kunt ook lokale dorpjes bezoeken. daarnaast worden er veel activiteiten gedaan in (andere delen van) de jungle, zoals raften.
De hooglanden zijn ook heel mooi (Cuenca, Otavalo, Baños en omgeving) en weer totaal anders qua sfeer. En de kust is wéér anders. Tenslotte is Quito een hele gave stad.

Méér dan genoeg dus!

Als je Peru er ook bij wilt "pakken" smeer je je weken wel erg dun uit, ben ik bang. Ik zou zeker 4 weken uittrekken voor Ecuador alleen!
pi_45432729
wel veel geld voor de galapagos maar ja, nu hebben we de mogelijkheid dus om daar nu niet naar toe te gaan... ik denk idd dat we het beperken tot Ecuador zelf... en het belangrijkste: we krijgen toch wel een stempel in ons paspport he? Ik las dat er geen visum nodig is voor Ecuador....

Groeten Martijn
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:07:30 #266
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_45433031
Je krijgt voor Ecador geen stempel maar een hypermodern printje op één van de bladzijden van je paspoort. Niet mooi, maar je kunt in elk geval zien dat je geweest bent!
pi_45436841
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:07 schreef Hik het volgende:
Je krijgt voor Ecador geen stempel maar een hypermodern printje op één van de bladzijden van je paspoort. Niet mooi, maar je kunt in elk geval zien dat je geweest bent!
Maar dan kun je een leuk stickertje erbij kopen als je een stukje cotopaxi/chimburazu beklommen hebt om d'r naast te plakken, dan ziet het printje er wat kleurrijker uit!
Dit is een Signature....
pi_45573963
even een vraagje over de vliegreis, gisteren wat zitten zoeken maar voor onder de 850 euro in juni en rond de 1000 in juli... ook via Peru (Lima) vliegen lijkt niet veel goedkoper... weet iemand goedkopere opties of zijn dit ongeveer wel realistische prijzen?

Groeten Martijn
pi_45576791
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:42 schreef fishbeer het volgende:
even een vraagje over de vliegreis, gisteren wat zitten zoeken maar voor onder de 850 euro in juni en rond de 1000 in juli... ook via Peru (Lima) vliegen lijkt niet veel goedkoper... weet iemand goedkopere opties of zijn dit ongeveer wel realistische prijzen?

Groeten Martijn
Sterker nog 859 euro is absoluut niet duur(goedkoop). Ik ga vrijdag naar Ecuador met Iberia en betaal daarvoor ruim 1000 euro.
Tot zover ik weet is vliegen met iberia het goedkoopste.
  Moderator maandag 22 januari 2007 @ 13:36:58 #270
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_45577506
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:13 schreef virl3 het volgende:
Maar dan kun je een leuk stickertje erbij kopen als je een stukje cotopaxi/chimburazu beklommen hebt om d'r naast te plakken, dan ziet het printje er wat kleurrijker uit!
Die heb ik beiden een stukje beklommen, maar die stickertjes heb ik nooit gezien.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')