Een van de dingen die je rond Otavalo kan doen is de verschillende buurtschappen bezoeken waar ze nog op traditionele manier dingen maken. Elk buurtschap heeft zijn eigen specialiteit, zoals riet verwerken, vilten hoeden maken, weven, etc .... Klinkt misschien een beetje kneuterig, maar ik vond het best wel leuk om te zien hoe dat gemaakt werk.quote:Op maandag 16 oktober 2006 09:56 schreef Hik het volgende:
Trouwens: hoe is Otavalo en omgeving? Moeite waard?
Ik had het eigenlijk al afgeschreven als een grote markt met veel standaard-spul wat je ook op de weekendmarkt in Quito wel krijgen kunt, maar een Ecuadoriaanse vriend van mij raadde het tóch aan dit weekend...![]()
Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:03 schreef Hik het volgende:
Heel gaaf! Heb niet zoveel met die koloniale kunst die er ook ligt, maar het schilderijen gedeelte is geweldig.
Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.quote:Bedankt voor de Papallacta-tip. Heb nog aan je gedacht hoor, tijdens het bubbelen, als dat een troost is...![]()
Shit... nee, dat herinner ik me inderdaad, dat je dat had gevraagd. Dat herinner ik me NU dus.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:10 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.
quote:Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.
Ik zit ook in ecuador, tot eind januari. Ik werk er voor mijn studie. Ik woon 2 huizen naast de mayo 68quote:Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef Hik het volgende:
Hi!
Even de Ecuador update!
Heb het maar dichtbij Quito gehouden deze keer...
Mijn eerste plan was om naar de kust te gaan, omdat het in Quito zelf een beetje waardeloos weer was. Omdat ik echter precies het weekend van de verkiezingen had uitgekozen voor mijn vrije dagen lag het allemaal nogal moeilijk met vervoer enzo. Uiteindelijk heb ik heerlijk in Quito rondgebanjerd, naar Guayasamín, ouders van een Ecuatoriaanse vriend uit Nederland bezocht, lekker gegeten en héél veel gedanst (Mayo 68). Ben een ochtend naar Mitad del Mundo geweest en heb ook zo'n heerlijke leipe foto genomen op het échte middelpunt (jawel). Verder een dag naar Papallacta (ik was de énige in de hele Spa en heb de hele dag een beetje bubbelend naar grazende koeien zitten kijken) en een dag met één van onze partners naar Otavalo en omgeving geweest. Erg gelachen en teruggekomen met gruwelijk veel kerst- en sinterklaascadeaus....
Verder welliswaar de Nederlandse verkiezingsnacht gemist, maar de Ecuatoriaanse daarvoor in de plaats gekregen. Was best leuk om mee te maken, al maakte het het grootste deel van de Ecuatorianen waarschijnlijk geen zak uit wie er won. In een krantenartikel dat ik las bleek wel 2% van hen nog vertrouwen te hebben in politieke partijen...(volgens een partner daar "waarschijnlijk diezelfde politici en hun familie"
). Uiteindelijk was de stemming in Quito toch nog wel ok toen "de mist slechte" van de twee (Correa) won. Overigens had de ándere kandidaat (Noboa) aangekondigd zodra hij verkozen werd een onderzoek te willen instellen naar diegenen die de hand hadden gehad in de val van Gutierrez, te weten naar een radiostation waar wij een project mee doen "en haar financiers"... Als het niet zo treurig was zou je je kapot lachen...
![]()
Een welbestede paar dagen dus...
Ik niet...quote:Op zondag 3 december 2006 23:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik zit ook in ecuador, tot eind januari. Ik werk er voor mijn studie. Ik woon 2 huizen naast de mayo 68. Leuke bar, wat kunnen ze daar dansen he? Zoals alle zuid amerikanen. Wat zijn nederlanders toch een houtirig volkje.
Over een paar maanden weer. Laat het wel weten...quote:Als je nog eens in quito bent, je kan langs komen..![]()
Dat is ook wel een goede...quote:Op donderdag 7 december 2006 12:35 schreef Hik het volgende:
Wat je ook altijd kunt doen is de organisatie zélf vragen om referenties: mailadressen van mensen die met hen hebben gereisd en die jij kunt mailen om hun ervaringen.
Waarom? Kun je nou werkelijk niets beters verzinnen dan een achterlijke tvp? Is iets als 'interessant topic, ik wil nog wel eens naar Ecuador dus ik ga dit topic volgen' te moeilijk?quote:Op zaterdag 9 december 2006 09:45 schreef anisubs het volgende:
tvp
Maar dan kun je een leuk stickertje erbij kopen als je een stukje cotopaxi/chimburazu beklommen hebt om d'r naast te plakken, dan ziet het printje er wat kleurrijker uit!quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:07 schreef Hik het volgende:
Je krijgt voor Ecador geen stempel maar een hypermodern printje op één van de bladzijden van je paspoort. Niet mooi, maar je kunt in elk geval zien dat je geweest bent!
Sterker nog 859 euro is absoluut niet duur(goedkoop). Ik ga vrijdag naar Ecuador met Iberia en betaal daarvoor ruim 1000 euro.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:42 schreef fishbeer het volgende:
even een vraagje over de vliegreis, gisteren wat zitten zoeken maar voor onder de 850 euro in juni en rond de 1000 in juli... ook via Peru (Lima) vliegen lijkt niet veel goedkoper... weet iemand goedkopere opties of zijn dit ongeveer wel realistische prijzen?
Groeten Martijn
Die heb ik beiden een stukje beklommen, maar die stickertjes heb ik nooit gezien.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:13 schreef virl3 het volgende:
Maar dan kun je een leuk stickertje erbij kopen als je een stukje cotopaxi/chimburazu beklommen hebt om d'r naast te plakken, dan ziet het printje er wat kleurrijker uit!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |