Ik kom nu met fictieve data op een bedrag van ongeveer 270 euro (inclusief tax) met Avianca. Maar als je in Quito bij één van de vele reisbureautjes gaat kijken, kom je vast beter uit met een packagedeal (vlucht en 3/4 nachten hotel). Ik betaalde een paar jaar terug ongeveer $ 500 voor zo'n deal naar BsAs.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:47 schreef Hik het volgende:
Even een vraagje: Hoe duur is het ongeveer om te vliegen van Quito naar Lima?
Waar is dat dan (de échte evenaar dus). Kon 'm zo snel niet vinden in de LP...quote:Op maandag 2 januari 2006 10:33 schreef Lucille het volgende:
Mijn nieuwe paspoort heeft nu een stempeltje van Mitad del Mundo, het midden van de wereld. Ofwel de evenaar in Ecuador.
Een paar honderd meter naast de oude plek. Dit is de oude plek:quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:12 schreef Hik het volgende:
Hey Lucille...
[..]
Waar is dat dan (de échte evenaar dus). Kon 'm zo snel niet vinden in de LP...
Waarschijnlijk nog wel meer ook. Die evenaar is vrij lang.quote:
Nooit last mee gehad. Maar anders leg je ze toch gewoon in het bakje naast de apparatuur en haal je ze daar weer uit als je er doorheen bent.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Hik het volgende:
Zeg, nou lees ik net ergens dat de röntgenapperatuur op het vliegveld in Quito niet ok is voor je fotorolletjes. Is dat nou echt zo? Heb toch heel wat gevlogen in die hoek en nooit problemen gehad, maar ben niet van Quito gevlogen.
Iemand ervaring hiermee?
De kans bestaat dat er wat relletjes zijn rond de verkiezingen, dat gebeurt wel vaker (al zullen veel mensen vooral blij zijn dat Palacio vertrekt). Maar als toerist (tenzij je er middenin gaat staan) zul je daar weinig problemen van ondervinden, de rellen zijn niet gericht op toeristen en zijn meestal gewoon vlammende speeches en demonstraties. Het meeste zul je ervan merken in Quito, gok ik, omdat daar de meeste overheidsgebouwen zijn. Maar dat is absoluut geen reden om Quito te mijden!! Het beste is om de aanloop naar de verkiezingen een beetje in de gaten te houden. Op www.noticias.nl staan meestal wel stukjes. Je krijgt dan een beetje gevoel van wat er speelt en hoe groot de kans op ongeregeldheden is. Ik zou me (tenzij het erg heftig is, wat ik me niet kan voorstellen) niet laten afschrikken door het reguliere nieuws, in de zin dat Quito een enorme stad is, met veel verschillende stadsdelen. Als er iets gebeurt is het meestal zo beperkt, dat jij er weinig van merkt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:07 schreef ImLyck het volgende:
Hallo!
Wij gaan in september 6 weken naar Ecuador! Wij hebben gehoord dat er in oktober verkiezingen zullen zijn daar. Heeft iemand enig idee of dit in ecuador voor problemen kan zorgen? Zijn er bepaalde plaatsen waar je dan beter niet kunt komen?
Voor het strand en lekker weer is die periode niet helemaal perfect. Ik ben vorig jaar in juli geweest en ten eerste waren de stranden beetje leluk en kut (vond ik dan). En dat is niet de strandperiode (die schijnt in december ofzo te zijn). Wij hadden 1 dagje zon van de 5 dagen. In het binnenland in Ecuador schijnt overigens wel bijna de hele dag de zon maar dat verschilt dus per gebied.quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:51 schreef fishbeer het volgende:
denk dat het komende augustus (jaja, nog ver weg) ook 4 weekjes Ecuador gaat worden, beetje regenwoud, galapagos, beetje strand en lekker weer.... kheb er nu al zin in!
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:13 schreef Hik het volgende:
Dus wat wél? Het mag stad zijn, het mag dorp zijn of natuur. Geen enorme afstanden reizen van Quito en ook niet persé hostel-cultuur. Wat zijn je aanraders?![]()
Even inhaken, fietsen van de Cotapaxi af is inderdaad erg leuk, maar een weekend naar Papallacta? Ik zou zeggen dat een middagje lang zat is. Probeer dan wel de weekenden te mijden, door de week is het veel rustigerquote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:24 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]Weekendje warmwaterbronnen van Papallacta.
Het restaurant van het resort is goed en er gaat niets boven midden in de nacht je cabana uitstrompelen met deze of gene en dan plaatsnemen in een heet bad met alleen de bergen en de sterren om je heen. (Eerst wel de bewaking omkopen zodat ze tijdens hun nachtronde niet langs het bad komen.)quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:19 schreef Eyeopener het volgende:
Even inhaken, fietsen van de Cotapaxi af is inderdaad erg leuk, maar een weekend naar Papallacta? Ik zou zeggen dat een middagje lang zat is. Probeer dan wel de weekenden te mijden, door de week is het veel rustiger.
Een van de dingen die je rond Otavalo kan doen is de verschillende buurtschappen bezoeken waar ze nog op traditionele manier dingen maken. Elk buurtschap heeft zijn eigen specialiteit, zoals riet verwerken, vilten hoeden maken, weven, etc .... Klinkt misschien een beetje kneuterig, maar ik vond het best wel leuk om te zien hoe dat gemaakt werk.quote:Op maandag 16 oktober 2006 09:56 schreef Hik het volgende:
Trouwens: hoe is Otavalo en omgeving? Moeite waard?
Ik had het eigenlijk al afgeschreven als een grote markt met veel standaard-spul wat je ook op de weekendmarkt in Quito wel krijgen kunt, maar een Ecuadoriaanse vriend van mij raadde het tóch aan dit weekend...![]()
Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:03 schreef Hik het volgende:
Heel gaaf! Heb niet zoveel met die koloniale kunst die er ook ligt, maar het schilderijen gedeelte is geweldig.
Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.quote:Bedankt voor de Papallacta-tip. Heb nog aan je gedacht hoor, tijdens het bubbelen, als dat een troost is...![]()
Shit... nee, dat herinner ik me inderdaad, dat je dat had gevraagd. Dat herinner ik me NU dus.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:10 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik ben zeker vergeten te vragen of je een boek met voorbeelden van zijn werk wilde meenemen voor me. M'n moeder is aan het schilderen geslagen en wil wat van zijn werk namaken. Overigens draait op de IDFA een documentaire over Cuba van een Ecuadoriaanse filmmaakster genaamd Guayasamin. Ongetwijfeld familie.
quote:Het is een mooi beeld dat ik nu voor ogen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |