abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28867013
Dank je UIO.

Dat zal ook wel meteen de reden zijn waarom Equadorianen net als Argentijnen, Chilienen, Brazilianen en volgens mij Uruguayanen geen visa nodig hebben voor Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28873873
Brazilië is niet visumplichtig, maar de voorwaarden die gelden voor visumplichtige landen gelden ook voor Brazilianen. Bij de douane is de check. Dit geldt ook voor Uruguay.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28890506
Wat is het verschil dan met bijvoorbeeld Perú?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_28894025
Dat een Peruaan in Peru een visum moet aanvragen bij de Nederlandse ambassade, iemand uit Ecuador of Uruguay in principe niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28900183
Peruanen gaan ook massaal een paspoort halen in Equador en dan naar Spanje

Er zijn ook veel mensen van andere Latijns Amerikaanse landen die dit in Argentinie doen alleen duurt het veel langer voordat zij een Argentijns paspoort hebben
  maandag 18 juli 2005 @ 09:35:48 #206
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28902554
En bananen, vis, etc....
Zie ook: http://www.evd.nl/ (landen, ecuador, sectoroverzicht)

Uh: dit ging dus over Nederlandse investeringen in Ecuador (had even niet gezien dat er nog een pagina aanhing...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 31 juli 2005 @ 13:29:09 #207
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_29290958
Bananen doen de Nederlanders inderdaad niet, kunnen ze zelf wel. Er groeien inderdaad de mooiste bloemen (vooral veel rozen) van de wereld. Ben overigens inmiddels al weer een weekje terug van mijn trip naar Ecuador, was weer leuk. Naast een bezoek aan bedrijf van pa (bloemen dus ) ook een lang weekend naar de kust geweest. Dat laatste vlie niet helemaal mee, tis nu relatief gezien winter door de koude golfstroom. Geen zon gezien dus en vrij koud.

Anyway: leuke twee weken gehad.
  woensdag 28 december 2005 @ 11:47:19 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33465373
Even een vraagje: Hoe duur is het ongeveer om te vliegen van Quito naar Lima?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 14:31:18 #209
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33470121
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:47 schreef Hik het volgende:
Even een vraagje: Hoe duur is het ongeveer om te vliegen van Quito naar Lima?
Ik kom nu met fictieve data op een bedrag van ongeveer 270 euro (inclusief tax) met Avianca. Maar als je in Quito bij één van de vele reisbureautjes gaat kijken, kom je vast beter uit met een packagedeal (vlucht en 3/4 nachten hotel). Ik betaalde een paar jaar terug ongeveer $ 500 voor zo'n deal naar BsAs.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 28 december 2005 @ 14:56:10 #210
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33470917
Hmmm... hotel is niet echt nodig. Ik zou een vriend gaan opzoeken daar. Vind 270 euro nog best prijzig eigenlijk. Weet je nog meer maatschappijen die vliegen op deze route?
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 15:33:16 #211
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33472126
Lan Peru en Taca. Het is makkelijker zoeken als je wat data geeft.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 28 december 2005 @ 15:53:52 #212
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33472748
Snap ik, maar die heb ik (nog) niet. Wil waarschijnlijk de volgende keer als ik in Ecuador ben (dus nog niet aanstaande januari) even langs bij iemand die wat projecten doet vanuit Lima. Een paar dagen dus. En ik wilde gewoon een prijsindicatie.
pi_33495807
Veel goedkoper kan het niet, zelfs bij aftandse reisbureautjes wordt er meer dan 200 dollar gevraagd. Vliegen binnen ZA is een stuk duurder dan vliegen binnen Europa...
  donderdag 29 december 2005 @ 08:23:19 #214
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33496231
Ja, ik weet het. Maar collega van mij bezoekt af en toe haar zus in Colombia vanuit Quito, voor net iets meer dan 100 dollar... dus ik vond het het proberen waard...
pi_33531436
Hoe doet ze dat dan? Een binnenlandse vlucht kost vaak al meer.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:12:16 #216
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33686220
Hey Lucille...
quote:
Op maandag 2 januari 2006 10:33 schreef Lucille het volgende:
Mijn nieuwe paspoort heeft nu een stempeltje van Mitad del Mundo, het midden van de wereld. Ofwel de evenaar in Ecuador.
Waar is dat dan (de échte evenaar dus). Kon 'm zo snel niet vinden in de LP...
pi_33686328
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:12 schreef Hik het volgende:
Hey Lucille...
[..]

Waar is dat dan (de échte evenaar dus). Kon 'm zo snel niet vinden in de LP...
Een paar honderd meter naast de oude plek. Dit is de oude plek:

http://www.cruisinaltitud(...)_ecuador20010506.htm

En zo ziet de met GPS bepaalde plek er uit:

Als je voor de oude ingang staat ligt de GPS plek aan de rechterkant. En dit alles 22 km ten noorden van Quito.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 10:29:43 #218
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33686566
Ah Lucille. Rechts van Quito op de kaart kun je Papallacta zien liggen.

Rechts van Mittad del Mundo ligt ook een Ecuador monument. Net als links in Calacali.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:31:14 #219
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33686597
Uh... dus er zijn er een stuk of 5?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 10:51:23 #220
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33687094
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:31 schreef Hik het volgende:
Uh... dus er zijn er een stuk of 5?
Waarschijnlijk nog wel meer ook. Die evenaar is vrij lang.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:25:33 #221
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33763162
Zeg, nou lees ik net ergens dat de röntgenapperatuur op het vliegveld in Quito niet ok is voor je fotorolletjes. Is dat nou echt zo? Heb toch heel wat gevlogen in die hoek en nooit problemen gehad, maar ben niet van Quito gevlogen.
Iemand ervaring hiermee?
  Moderator vrijdag 6 januari 2006 @ 13:37:59 #222
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33763671
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:25 schreef Hik het volgende:
Zeg, nou lees ik net ergens dat de röntgenapperatuur op het vliegveld in Quito niet ok is voor je fotorolletjes. Is dat nou echt zo? Heb toch heel wat gevlogen in die hoek en nooit problemen gehad, maar ben niet van Quito gevlogen.
Iemand ervaring hiermee?
Nooit last mee gehad. Maar anders leg je ze toch gewoon in het bakje naast de apparatuur en haal je ze daar weer uit als je er doorheen bent.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:54:44 #223
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33764216
Dat probeerde ik ooit wel eens, maar dat vonden ze toen al niet goed. Kan me niet voorstellen dat het er in dat opzicht beter op is geworden...

Je kunt natuurlijk ook zo'n loden zak gaan kopen, maar volgens mij is het gewoon kul..
pi_38412883
Hallo,
Ik zit er over te denken om voor langere tijd richting ecuador te gaan. Eerst om me te orienteren en kijken of ik daar voor langere tijd wil blijven.
Na het lezen van dit topic heb ik een aardige indruk gekregen qua reizen in om en door ecuador.

Maar heeft er iemand ook ervaring met het werken voor langere tijd daar? en zo ja, deed je dat dan voor een europees bedrijf dat een vestiging/werkzaamheden daar had? of meer via lokale bedrijven.
graag hoor ik jullie ervaring

gr.
Arjan
pi_38504987
Ik heb gewerkt in vanuit Guayaquil in de plattenlandsontwikkeling van de Guayas provincie, projecten op het gebied van de relaties tussen bodem, water, vegetatie en landgebruik. Vanuit Nederland werk ik ook nog af en toe voor dat kantoor.(Oficina de proyectos de investigación de la Universidad Agraria del Ecuador) Over 2 jaar ga ik weer terug. Spreek je goed spaans en engels dan zijn er veel leuke banen en projecten voor een 'westerling' met een hbo of universitaire achtergrond in de Guayas provincie, vooral op het gebied van plattelandsontwikkeling, (duurzaam) watermanagement e.d. maar ook in de economische hoofdstad Guayaquil is er wel vraag naar 2 talige (engels en spaans) mensen in de marketing, commerciele dienstverlening, toerisme e.d.. beheers je je spaans echter niet zo goed of heb je geen hbo of universitaire achtergrond dan zou je eventueel net als de vele hippies uit alle windstreken nog altijd in Montańa (Montańita) op het strand zonnenbrillen en hoedjes kunnen gaan verkopen of cocktailtjes shaken. Wil je er voor langere tijd verblijven kun je het beste via een westerse organisatie aan het werk gaan. Heb je toevallig een boel geld over dan is Ecuador een erg geschikt land om te investeren in ecotoerisme dat is namelijk erg in opkomst. Even orienteren kan 3 maanden met een toeristen visum. Hou er rekening mee dat de lonen een stuk lager liggen dan in het westen (startloon in Ecuador is tussen de 500 en 1000 dollar per maand voor een Ingenieur, ongeschoolde arbeid tussen de 100 en de 400). Heb je toevallig geen diplomas of iets dergelijks maar beheers je het spaans en engels goed dan kun je goed aan de slag als docent engels, daar is veel vraag naar op zowel publieke als prive scholen in de stad Guayaquil en misschien ook in Quito, hoewel het talenonderwijs daar al erg ver ontwikkeld is. Bij je orientatie is het misschien verstandig om hiermee te beginnen, een baan als docent engels heb je vrij snel te pakken. In Guayaquil kost een mooie vila in de goedbeveiligde buitenwijken zon 60.000 dollar. In het centrum waar het over het algemeen prima wonen is naar mijn mening ligt de prijs een stuk lager, de huur van een appartement is tussen de 50 en 150 dollar per maand. In de armere buitenwijken (in noord, maar vooral zuid) liggen de prijzen het laagst maar zijn erg onveilig, veel werkloosheid dus veel drugsgebruik(base, de afvalproducten van de cocaine industrie),pandillas en rovers). De grondprijs voor landbouw of bouwgrond verschilt sterk per lokatie maar is een heel stuk goedkoper dan in Nederland.

Het beste is als je al relaties en netwerken hebt in Ecuador, zoniet deze te zoeken. Daarnaast kun je informeren bij de ambasade, in Ecuador gevestigde westerse organisaties, universiteiten etc.

Mijn ervaringen zijn zeer positief. Ik heb echter wel het geluk gehad dat ik familie heb in Ecuador(bezitten verschillende bananen cocao en rijst boerderijen in de Guayas provincie)

de groeten en veel succes!!
Oye Fidelito, cuando me vas enviar las Habanas que me prometiste pana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')