abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2009 @ 16:05:34 #1
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_75732947
Hét vervolg op het topic De ego's van Oranje: Allemaal mee of iemand thuis laten?

Met de laatste twee berichten als quotes:
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:55 schreef Pool het volgende:
http://www.nu.nl/sport/21(...)ationals-oranje.html
[..]

Gaat duidelijk lekker!

Overigens denk ik dat Van Bommel hier ook weer bij betrokken is. Zo'n "Ja, maar...."-Limbo die continu loopt te zeiken op alles. Waarschijnlijk loopt 'ie bij Van Persie stiekem te zeuren over Sneijder en loopt hij bij Sneijder af te geven op Van Persie. En die mannetjes met een ego trappen daar natuurlijk volledig in.

Vervolgens gaat Sneijder niet naar het WK en worden we in de 1/8e finale uitgeschakeld door Slowakije, vanwege twee keer geel voor Van Bommel (wegens domme tackle in de 14e minuut en wegens zeiken in de 33e minuut).
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:08 schreef RM-rf het volgende:
het is juist best positief dat dit duidelijk ver voor het toernooi eruit komt ...
Een goede coach kan hier nu op reageren en zowel de druk van de ketel halen, maar soms ook juist meer druk erop zetten (wat dat betreft hoop ik niet dat Van Marwijk al tezeer alles gaat 'sussen'... met enkel smoren en garen win je geen WK)...

De truc is natuurlijk altijd ervoor te zorgen dat je ook conflicterende persoonlijkheden mee neemt, maar dat deze zich aan het teambelang onderwerpen ... Juist iemand als Sneijder is zo iemand, een geniale voetballer die je er altijd gewoon bij moet willen hebben, enkel niet onder zijn eigen voorwaarden, of voor zijn eigen belang.

Die goede coach is in mijn ogen hét gemis. Van Marwijk is geen peoplemanager zoals Hiddink of Rijkaard. Mijns inziens is zijn relatie met Van Bommel, ook een onruststoker, een belemmering om correct op te treden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Barca op 17-12-2009 16:21:11 ]
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_75733050
Van Bommel een onruststoker?
  donderdag 17 december 2009 @ 16:14:51 #3
30220 Barca
pi_75733311
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:08 schreef Rekkie het volgende:
Van Bommel een onruststoker?
Zie 1 van de quotes. Het valt nu niet op, maar Van Bommel is een zeikerdje, een zuiger. Kan het niet hebben als een ander het baasje is. Remember affaire met Davids? Bommeltje mag de schoenen van Davids nog niet poetsen!

Bommeltje is echt zo'n smeerlap die voor problemen zorgt. Zo'n mol.
  donderdag 17 december 2009 @ 16:15:13 #4
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_75733326
Heeft Sneijder trouwens echt die kansloze opmerking gemaakt richting Velthuizen? Of is dat speculatie.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  donderdag 17 december 2009 @ 16:19:00 #5
30220 Barca
pi_75733481
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:15 schreef ShevaJB het volgende:
Heeft Sneijder trouwens echt die kansloze opmerking gemaakt richting Velthuizen? Of is dat speculatie.
Daar is nog geen officiële verklaring over gegeven. Al had ik de indruk dat Van Marwijk het in Studio Voetbal niet ontkende. Hoe die opmerking exact gemaakt en bedoeld is ...

Kijk je echter naar wedstrijden en trainingen, dan vind ik Wesley S. een risico. Technisch en tactisch vind ik hem niet geschikt als basisspeler (indien Van der Vaart fit en beschikkend over wedstrijdritme). Tactisch en qua teamgeest vind ik hem niet geschikt voor de bank.

Maar dat gevoel heb ik bij meerdere spelers. Dat is denk ik een potentiële bom. Als die op het wk tot ontploffen komt ...
  donderdag 17 december 2009 @ 16:19:34 #6
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_75733507
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:15 schreef ShevaJB het volgende:
Van Marwijk heeft het niet ontkend tijdens de uitzending, dus ik denk dat die kansloze opmerking echt gemaakt is door die sleutelhanger.
I am not impressed by your performance
pi_75733583
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:14 schreef Barca het volgende:

[..]

Zie 1 van de quotes. Het valt nu niet op, maar Van Bommel is een zeikerdje, een zuiger. Kan het niet hebben als een ander het baasje is. Remember affaire met Davids? Bommeltje mag de schoenen van Davids nog niet poetsen!

Bommeltje is echt zo'n smeerlap die voor problemen zorgt. Zo'n mol.
En waarom mag Van Bommel de schoenen van Davids niet poetsen?
  donderdag 17 december 2009 @ 16:22:33 #8
30220 Barca
pi_75733647
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:21 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En waarom mag Van Bommel de schoenen van Davids niet poetsen?
Omdat Davids een veel betere speler was dan Van Bommel ooit zal worden. En dan heb ik het over een totaalplaatje.
pi_75733713
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:19 schreef GSP het volgende:

[..]

Van Marwijk heeft het niet ontkend tijdens de uitzending, dus ik denk dat die kansloze opmerking echt gemaakt is door die sleutelhanger.
Nee hij ontkende het niet idd, maar Sneijder kennende, lijkt me er wel iets van een waarheid inzitten. Maar eigenlijk lijkt me altijd zoiets te zijn geweest. Alleen komt het nu naar buiten. Ze doen maar, zolang ze op het wk goed spelen
Forza MVV: SJENGEEEE!!
pi_75733726
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:22 schreef Barca het volgende:

[..]

Omdat Davids een veel betere speler was dan Van Bommel ooit zal worden. En dan heb ik het over een totaalplaatje.
  donderdag 17 december 2009 @ 16:26:43 #11
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_75733817
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:24 schreef jordysjeng het volgende:

[..]

Nee hij ontkende het niet idd, maar Sneijder kennende, lijkt me er wel iets van een waarheid inzitten. Maar eigenlijk lijkt me altijd zoiets te zijn geweest. Alleen komt het nu naar buiten. Ze doen maar, zolang ze op het wk goed spelen
Nou dat baasje krijgt een beetje teveel praatjes blijkbaar. De spelers lijken ook een probleem te hebben met deze onruststoker. Wat mij betreft thuis laten, want anders krijgen we weer rellen op het WK met die gezwollen ego's.
I am not impressed by your performance
  donderdag 17 december 2009 @ 16:30:06 #12
30220 Barca
pi_75733950
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:26 schreef GSP het volgende:

[..]

Nou dat baasje krijgt een beetje teveel praatjes blijkbaar. De spelers lijken ook een probleem te hebben met deze onruststoker. Wat mij betreft thuis laten, want anders krijgen we weer rellen op het WK met die gezwollen ego's.
Maar ... er zijn meer spelers die voor problemen (kunnen) zorgen. Nu is niemand heilig, maar behalve de nadelen beschikken die spelers ook over kwaliteiten.
pi_75734119
Dan had Hugo dus blijkbaar een punt en liep die v. Marwijk of te liegen of gewoon weer te suffen, iets wat ie wel vaker doet.
-
pi_75734428

-
pi_75734910
Tvp
  donderdag 17 december 2009 @ 16:55:45 #16
30220 Barca
pi_75734969
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:34 schreef Ritmo het volgende:
Dan had Hugo dus blijkbaar een punt en liep die v. Marwijk of te liegen of gewoon weer te suffen, iets wat ie wel vaker doet.
Hugo stond echter zwak omdat hij slechts dat ene puntje noemde. Verder maakte zijn geschreeuw zijn verhaal zeker niet sterker. Journalistiek gezien had Borst slechts wat gebakken lucht.

Dat er in de selectie af en toe irritatie is, kan ik me best voorstellen. Het zijn vedetten, die hebben zo hun nukken. Af en toe een beetje ergernis mag ook best. Maar je moet wel waakzaam zijn en het, om Lowie te citeren, kunnen managen. Dát kan Bertje niet!

Bij mij doet een van de plaatjes (Van Persie) het overigens niet. Van Persie ging goed om met zijn rol als wisselspeler op het EK. Maar of dat op het wk ook zo zal zijn? Vraagtekens die je ook bij Huntelaar en Robben mag stellen.
pi_75735302
Die opmerking die Snijder gemaakt zou hebben klinkt meer gewoon als een (mislukte) grap.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 17 december 2009 @ 17:08:23 #18
30220 Barca
pi_75735403
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:05 schreef Roi het volgende:
Die opmerking die Snijder gemaakt zou hebben klinkt meer gewoon als een (mislukte) grap.
Mee eens. Echter, er zou echt wel eens meer kunnen spelen. Maar wat en in welke mate?
pi_75735554
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:55 schreef Barca het volgende:

[..]

Hugo stond echter zwak omdat hij slechts dat ene puntje noemde. Verder maakte zijn geschreeuw zijn verhaal zeker niet sterker. Journalistiek gezien had Borst slechts wat gebakken lucht.

Dat er in de selectie af en toe irritatie is, kan ik me best voorstellen. Het zijn vedetten, die hebben zo hun nukken. Af en toe een beetje ergernis mag ook best. Maar je moet wel waakzaam zijn en het, om Lowie te citeren, kunnen managen. Dát kan Bertje niet!

Bij mij doet een van de plaatjes (Van Persie) het overigens niet. Van Persie ging goed om met zijn rol als wisselspeler op het EK. Maar of dat op het wk ook zo zal zijn? Vraagtekens die je ook bij Huntelaar en Robben mag stellen.
Hugo had idd met meer concreets moeten komen. Maar of Bert uberhaupt wat heeft 'gemaneged' en of hij dat niet goed gedaan heeft kun je niet zeggen want dat weet je niet.

Overigens: v. Bommel erbij halen. Een Ajacied toont weer kuurtjes en iemand sleept v. Bommel er zonder reden en middels een pure aanname bij. Hij mag van mij Wesley helemaal de grond intrappen als hij daadwerkelijk zo vervelend is.
-
  donderdag 17 december 2009 @ 17:17:56 #20
30220 Barca
pi_75735757
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:12 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Hugo had idd met meer concreets moeten komen. Maar of Bert uberhaupt wat heeft 'gemaneged' en of hij dat niet goed gedaan heeft kun je niet zeggen want dat weet je niet.

Overigens: v. Bommel erbij halen. Een Ajacied toont weer kuurtjes en iemand sleept v. Bommel er zonder reden en middels een pure aanname bij. Hij mag van mij Wesley helemaal de grond intrappen als hij daadwerkelijk zo vervelend is.
Bertje lijkt me gewoon niet in staat om iets te managen als er iets speelt. Puur gevoel.

Wat betreft Van Bommel: dat heeft niets te maken met het feit dat Sneijder een ex-Ajacied is. Dat maak jij er van. In mijn ogen zijn Sneijder, Van Persie, Van Bommel, Huntelaar en Robben risico-factoren.

Van Bommel komt op mij over als een etter. Met name vanwege de situatie met Edgar Davids.

Als er al een conflict is, dan zou ik niet met zekerheid durven stellen dat dit puur de schuld is van Sneijder. Het is ook niet juist om iemand de grond in te trappen. Je moet het volwassen en professioneel oplossen. Iets wat Bommeltje in mijn ogen niet kan trouwens. En ook dat is gevoelsmatig.
  donderdag 17 december 2009 @ 17:20:08 #21
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_75735844
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:05 schreef Roi het volgende:
Wat had hij dan gezegd?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 17 december 2009 @ 17:22:14 #22
30220 Barca
pi_75735921
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:20 schreef kasper het volgende:

[..]

Wat had hij dan gezegd?
Iets van "Hé Pietje, verdien jij maar ¤ 400.000 bij Vitesse? Dan verdien ik meer dan 10x zo veel!"
pi_75735985
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:20 schreef kasper het volgende:

[..]

Wat had hij dan gezegd?
Hij had in de kantine aan iemand van de technische staf gevraagd hoeveel hij nou per jaar verdiende, wat 100.000 o.i.d. was. Hierop zei Sneijder "Goh, dan verdien ik 20x zoveel".
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_75736178
Lijkt me gewoon een mislukte grap van Wesley.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_75737235
Ik moet zeggen dat ik er stiekem wel om kan lachen, om die grap.
  donderdag 17 december 2009 @ 18:08:14 #26
30220 Barca
pi_75737344
Straks vraagt 'ie aan De Zeeuw "Hey Demy, hoe vaak per week neukte jij Asmara?" Als Demy dan zegt "4", dat 'ie dan zegt "Man, ik neukte haar alleen per dag al meer dan 10x zo veel!"
  donderdag 17 december 2009 @ 18:14:38 #27
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75737534
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:12 schreef Ritmo het volgende:
Dat was ik en ik ben niet meer voor Ajax dan voor PSV.

Ik vind Bommel gewoon een zuiger en iemand die escalerend werkt. Zowel op het veld als in een groep. Zo eentje van dat de coach zegt:
"En nu kappen met zeiken",
vervolgens Bommel zegt "Ja, maar..."
-"Nee kappen!"
"Ja, ja"

En dan vervolgens achter de rug om gewoon weer zeiken. Zo'n menneke is het in mijn ogen. Een intrigant, die dus ook conflictjes tussen andere spelers eerder uitvergroot dan verkleint.
  donderdag 17 december 2009 @ 18:18:20 #28
30220 Barca
pi_75737674
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:14 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik vind Bommel gewoon een zuiger en iemand die escalerend werkt. Zowel op het veld als in een groep. Zo eentje van dat de coach zegt:
-"Nee kappen!"
"Ja, ja"

En dan vervolgens achter de rug om gewoon weer zeiken. Zo'n menneke is het in mijn ogen. Een intrigant, die dus ook conflictjes tussen andere spelers eerder uitvergroot dan verkleint.
Mee eens.
pi_75738391
Heel die affaire Davids - Van Bommel was genant. En nee, Davids zijn schuld was het niet. Tenminste, hij was maar voor een gedeelte schuldig, het kleinste wel te verstaan. Zoals Barca al heeft gezegd: Van Bommel zal nooit aan Davids kunnen tippen.

Dat gedoe met Sneijder is volgens mij nog maar het begin. Na voor de zoveelste keer gemor bij het Nederlands elftal, gaat Nederland het denk ik heel slecht doen op het WK.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_75738844
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:14 schreef Pool het volgende:

[..]

-"Nee kappen!"
"Ja, ja"

Ok sorry, dacht aan weer een gefrusteerde Ajacied bij wij v. Nistelrooy of Bommel uberhaupt al niets goed kunnen doen en alle Ajax-spelers heilig zijn.
-
pi_75738898
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:39 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Heel die affaire Davids - Van Bommel was genant. En nee, Davids zijn schuld was het niet. Tenminste, hij was maar voor een gedeelte schuldig, het kleinste wel te verstaan. Zoals Barca al heeft gezegd: Van Bommel zal nooit aan Davids kunnen tippen.
Mwoah, het zijn niet-vergelijkbare spelers.
-
pi_75738982
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:50 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mwoah, het zijn niet-vergelijkbare spelers.
Het zijn beide middenvelders, maar idd, op bepaalde vlakken niet te vergelijken.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  donderdag 17 december 2009 @ 19:27:47 #33
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_75740498
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:49 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ok sorry, dacht aan weer een gefrusteerde Ajacied bij wij v. Nistelrooy of Bommel uberhaupt al niets goed kunnen doen en alle Ajax-spelers heilig zijn.
Gelul over gefrustreerde Ajacieden en heilige Ajax spelers is natuurlijk even zielig tov constant RVN en MVB afzeiken.Maar goed zoiets zal altijd wel blijven denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cantona_No.7 op 17-12-2009 19:33:25 ]
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
  donderdag 17 december 2009 @ 19:30:00 #34
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_75740612
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:52 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Het zijn beide middenvelders, maar idd, op bepaalde vlakken niet te vergelijken.
Zijn 2 vrij vergelijkbare spelers, alleen is Davids 3x technischer
LUHG
pi_75740968
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:30 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Zijn 2 vrij vergelijkbare spelers, alleen is Davids 3x technischer
En vele malen dommer.
  donderdag 17 december 2009 @ 19:38:16 #36
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_75741012
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:37 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

En vele malen dommer.
Geen idee vertel
LUHG
  donderdag 17 december 2009 @ 22:28:56 #37
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75748901
quote:

[..]

Nee, van Ruud ben ik juist fan.
pi_75748966
quote:

[..]

Altijd die waangedachte bij bepaalde niet-Ajacieden.
  donderdag 17 december 2009 @ 22:33:28 #39
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_75749047
Oh is het Hugo die ermee kwam?Goh toevallig Hugo, de man die een kkhekel heeft aan Sneijder, die moet dit weer melden.Denk dat er wel meer dingen van deze categorie gebeuren.
LUHG
  donderdag 17 december 2009 @ 22:34:41 #40
30220 Barca
pi_75749095
Tja ... waarom sommigen het idee hebben dat kritiek op bijv. een Van Bommel een soort eerwraak is voor kritiek op bijv. een Sneijder. Ik heb kritiek op meerdere spelers. Waaronder Sneijder en Van Bommel.
pi_75749542
Op Belgische Teletekst stond dat Sneijder een groepsgesprek wil, want 'er is te veel gelekt'. Of stond dat al in het vorige topic?

Ik denk dat Robben, van der Vaart, Huntelaar en van Persie uiteindelijk teamspelers zijn, die geen vreemd gedrag vertonen.

Van Bommel gedraagt zich poeslief onder deze bondscoach. Hij kan als geen ander ballen afpakken, dat is een unieke kwaliteit. Daarna moet hij ze wel zo snel mogelijk inleveren, want als hij de spelverdeler gaat acteren, gaat het volledig mis. Hij lijkt zich daar nu ook van bewust te zijn. Het incident met Davids was inderdaad genant, zoals iemand anders al postte, maar van Bommel heeft zijn gedrag in de loop der jaren wel verbeterd. Dit incident is van 2003!

Sneijder heeft eigenlijk zijn gehele loopbaan al vreemd gedrag vertoond. Ik bedoel daarmee dat het niet normaal is als je 21 bent en een grote bek hebt tegen scheidsrechters (o.a. Bossen maar eigenlijk iedere wedstrijd) en medespelers (Sonck, de teruggekeerde Litmanen). Ik geniet als voetballiefhebber van de tweebenigheid en het korte draaien van Sneijder, maar ik denk oprecht dat het TEAM beter is, zeker gedurende zo'n lange periode, wanneer Sneijder niet meegaat naar Zuid-Afrika. Zijn kinderlijke neiginkjes zijn alleen maar erger geworden naarmate hij ouder is geworden.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  donderdag 17 december 2009 @ 22:53:08 #42
30220 Barca
pi_75749770
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:45 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Op Belgische Teletekst stond dat Sneijder een groepsgesprek wil, want 'er is te veel gelekt'. Of stond dat al in het vorige topic?

Ik denk dat Robben, van der Vaart, Huntelaar en van Persie uiteindelijk teamspelers zijn, die geen vreemd gedrag vertonen.

Van Bommel gedraagt zich poeslief onder deze bondscoach. Hij kan als geen ander ballen afpakken, dat is een unieke kwaliteit. Daarna moet hij ze wel zo snel mogelijk inleveren, want als hij de spelverdeler gaat acteren, gaat het volledig mis. Hij lijkt zich daar nu ook van bewust te zijn. Het incident met Davids was inderdaad genant, zoals iemand anders al postte, maar van Bommel heeft zijn gedrag in de loop der jaren wel verbeterd. Dit incident is van 2003!

Sneijder heeft eigenlijk zijn gehele loopbaan al vreemd gedrag vertoond. Ik bedoel daarmee dat het niet normaal is als je 21 bent en een grote bek hebt tegen scheidsrechters (o.a. Bossen maar eigenlijk iedere wedstrijd) en medespelers (Sonck, de teruggekeerde Litmanen). Ik geniet als voetballiefhebber van de tweebenigheid en het korte draaien van Sneijder, maar ik denk oprecht dat het TEAM beter is, zeker gedurende zo'n lange periode, wanneer Sneijder niet meegaat naar Zuid-Afrika. Zijn kinderlijke neiginkjes zijn alleen maar erger geworden naarmate hij ouder is geworden.
Ja dat stond ook in vorige topic. Maar toch bedankt voor je bijdrage!

Ik blijf toch antipathie voelen betreffende Van Bommel. En dan heb ik het niet over zijn kwaliteiten als balafpakker en schwalbemaker.

Robben, Huntelaar, Van Persie en Van der Vaart zijn wel risico's maar ben het met je eens dat zij minder gevaarlijk zijn dan Sneijder.

Ik baal dat we deze coach hebben. Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat Hiddink en Rijkaard wel voor Seedorf hadden gekozen. Clarence wordt vaak als eigenwijs en bazig bestempeld maar ... 1. Hij lijkt me niet zo'n etter als Sneijder, 2. Sneijder wil graag het baasje zijn, Seedorf is een leider.

Zij (Rijkaard en zeker Hddink) zouden denk ik ook Sneijder thuis durven houden. Van Marwijk niet.
pi_75749879
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:34 schreef Barca het volgende:
Tja ... waarom sommigen het idee hebben dat kritiek op bijv. een Van Bommel een soort eerwraak is voor kritiek op bijv. een Sneijder. Ik heb kritiek op meerdere spelers. Waaronder Sneijder en Van Bommel.
Is idd onbegrijpelijk. Ook wel vermoeiend dat mensen dan onterecht gaan denken: ja, maar dat zegt hij omdat Sneijder dit of omdat Van Bommel dat.
Soms heeft iemand kritiek op die persoon. Of die persoon speelt voor de ploeg die hij/zij supportert doet dan idd niet ter zake.
  donderdag 17 december 2009 @ 23:04:06 #44
30220 Barca
pi_75750157
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:56 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Is idd onbegrijpelijk. Ook wel vermoeiend dat mensen dan onterecht gaan denken: ja, maar dat zegt hij omdat Sneijder dit of omdat Van Bommel dat.
Soms heeft iemand kritiek op die persoon. Of die persoon speelt voor de ploeg die hij/zij supportert doet dan idd niet ter zake.
Precies!

Maar dat vind ik nog altijd minder vervelend dan de (mogelijke) troubles van het Nederlands elftal.

Om zielig Calimero-gedrag kan ik nog wel glimlachen. Van de gedachte en het gevoel dat oranje een tijdbom is, en Bertje niet de kwaliteiten heeft van de bombsquad ... word ik toch wel wat gefrustreerd. En dat voor iemand die geen ruk om voetbal geeft!
pi_75750484
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:53 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja dat stond ook in vorige topic. Maar toch bedankt voor je bijdrage!

Ik blijf toch antipathie voelen betreffende Van Bommel. En dan heb ik het niet over zijn kwaliteiten als balafpakker en schwalbemaker.

Robben, Huntelaar, Van Persie en Van der Vaart zijn wel risico's maar ben het met je eens dat zij minder gevaarlijk zijn dan Sneijder.

Ik baal dat we deze coach hebben. Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat Hiddink en Rijkaard wel voor Seedorf hadden gekozen. Clarence wordt vaak als eigenwijs en bazig bestempeld maar ... 1. Hij lijkt me niet zo'n etter als Sneijder, 2. Sneijder wil graag het baasje zijn, Seedorf is een leider.

Zij (Rijkaard en zeker Hddink) zouden denk ik ook Sneijder thuis durven houden. Van Marwijk niet.
Van der Vaart zie ik toch niet als een risico. Misschien is het maar een gevoel, maar ik heb steeds meer het idee dat hij steeds meer volwassener aan het worden is.
Waar ik bij Sneijder een dalende lijn zie ( alhoewel, hij is eigenlijk altijd wel zo geweest, maar nu hij bij Inter speelt nog erger ) en het dus met jou eens bent, zie ik bij Van der Vaart een stijgende lijn.

Van Marwijk is een coach die zich absoluut niet verdiept ( of kan verdiepen, wat ik eigenlijk denk ) in de meest belangrijke zaken die er toe doen om van een team een winnend team te maken of iig aan het team duidelijkheid te verschaffen over het hoe en wat. Immers, dat ontbreekt nu en dat geruzie zal alsmaar oplopen als het zo blijft en er dus niets aan gedaan wordt.
Daarbij komt nog dat Van Marwijk de ballen mist om Sneijder eruit te flikkeren. Wat zou dat toch een hoop narigheid kunnen voorkomen.
Achter heel dit gedoe zit Kesler volgens mij. Zij wilden zo graag Van Marwijk, want die zou zich aan de strikte regels houden en toch niet al te veel tegengas geven. Daar zijn ze immers niet van gediend. Maar goed, dat is een andere discussie.

Onder Hiddink kan je écht als één team naar een grootse prestatie gaan en de Nederlandse supporters heel blij maken. Hiddink voorkomt al het geherrie. Ik weet het, 1996 niet, maar daar stond hij nog aan het 'begin', om het maar even zo te zeggen.

Nu zit je dus met een Sneijder.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat écht niet alleen Sneijder zo doet hoor. Huntelaar kan bv. ook zeker problemen veroorzaken, die naam noemde jij ook al.
Hoe kan dit Nederlands elftal, met zo'n lamentabele coach die een elftal kiest zonder een échte natuurlijke leider ( Seedorf ) komende zomer groots uitpakken.
Voor wie wil Van Marwijk zijn mond dichthouden? Wie wil hij beschermen?
Ik zal zeggen wat ik hiermee bedoel.
Toen Borst en Van Marwijk in Studio Voetbal zaten te hengelen naar elkaar en bijna gingen knokken met elkaar, viel me iets op dat ook jij opgevallen moet zijn.
Borst zei dat Sneijder die opmerking maakte en Van Marwijk was wel héél vlug om dat te ontkennen. Ik vond en vind dat toch wel verdacht. Misschien zoek ik te ver, maar spelen er niet nog veel meer zaken?

De waarheid gaat denk ik hard zijn.

Een heel goed topic.
  donderdag 17 december 2009 @ 23:22:31 #46
30220 Barca
pi_75750848
Ja, KeSSler ...

Van der Vaart kan teleurgesteld en gefrustreerd raken als hij niet speelt. Maar ... hij is in oranje regelmatig geen basisspeler geweest. Toch? En ja, hij is wél volwassen geworden!

Daarom ben ik voor een middenveld: Seedorf (De Zeeuw), Van der Vaart, Kuyt en daarachter Van Bommel op links en De Jong op rechts. Er voor in de spits Huntelaar of Van Persie. De Zeeuw en Van Bommel zou je nog van positie kunnen wisselen.

Van Marwijk zei dat Borst niet goed geïnformeerd was (Dat was hij denk ik wel maar hij kwam niet met concrete voorbeelden. Behalve deze mislukte grap over Pietje V.). Later stelde hij dat Adriaanse een punt had, en dat hij het genuanceerder bracht dan brulboei Hugootje. Wat gewoon het geval was.

1996 ... die shit was het gevolg van problemen bij Ajax (die al jaren speelden), zie biografie Seedorf. Of Hiddink daar iets aan had kunnen doen ... In ieder geval durfde hij Davids weg te sturen. Niet dat dit een oplossing was, maar hij stelde een daad. Bertje heeft daar de ballen niet voor in mijn ogen.

Ja, deze reeks maakt een positieve ontwikkeling door.
pi_75751626
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:22 schreef Barca het volgende:
Ja, KeSSler ...

Van der Vaart kan teleurgesteld en gefrustreerd raken als hij niet speelt. Maar ... hij is in oranje regelmatig geen basisspeler geweest. Toch? En ja, hij is wél volwassen geworden!

Daarom ben ik voor een middenveld: Seedorf (De Zeeuw), Van der Vaart, Kuyt en daarachter Van Bommel op links en De Jong op rechts. Er voor in de spits Huntelaar of Van Persie. De Zeeuw en Van Bommel zou je nog van positie kunnen wisselen.

Van Marwijk zei dat Borst niet goed geïnformeerd was (Dat was hij denk ik wel maar hij kwam niet met concrete voorbeelden. Behalve deze mislukte grap over Pietje V.). Later stelde hij dat Adriaanse een punt had, en dat hij het genuanceerder bracht dan brulboei Hugootje. Wat gewoon het geval was.

1996 ... die shit was het gevolg van problemen bij Ajax (die al jaren speelden), zie biografie Seedorf. Of Hiddink daar iets aan had kunnen doen ... In ieder geval durfde hij Davids weg te sturen. Niet dat dit een oplossing was, maar hij stelde een daad. Bertje heeft daar de ballen niet voor in mijn ogen.

Ja, deze reeks maakt een positieve ontwikkeling door.
Ah ok. Ik had het gevoel dat Van der Vaart dat altijd niet zo heel erg liet merken.

Hier de stats van Van der Vaart in het Nederlands elftal van 2009

Jouw middenveld zit wel wat in. Kuyt is een zwoeger en blijft gewoon ( zoals het hoort bij hem dan toch ) 90 minuten gaan en iedere tegenstander heeft het lastig met hem. ( niet doordat hij zo goed is, maar doordat hij zoveel zwoegt over heel de linie )
Seedorf de vanzelfsprekende leider met Van der Vaart er naast. Daarachter zou ik dan kiezen voor De Jong en De Zeeuw. ( of misschien zelfs Heitinga )

Over Adriaanse had Van Marwijk gelijk, maar ja, Adriaanse is nou net iemand die alles zo ontzettend rustig brengt en met goede argumentatie. Daarbij heeft Adriaanse het geduld om dingen uit te leggen aan anderen en het geduld om naar anderen te luisteren en daar op in te spelen. Borst heeft dat niet en daarom is het ook wel waar dat Van Marwijk dat zei.
Maar dat zo vlug ontkennen over 'de affaire Veldhuizen-Sneijder' blijf ik verdacht vinden.
Of zou Van Marwijk zich weldegelijk hebben voorbereid voordat hij in de studio verscheen en naast Borst ging zitten?
Maar ja, Borst heeft wel een puntje, alleen weet hij het nooit fatsoenlijk te brengen.
Ja, in 1996 ging er zoveel fout. Dat Davids toen weggestuurd was, was idd iets dat Van Marwijk nooit zou hebben gedurfd. Al was het alleen maar om dit soort dingen ( bv. Sneijder wegsturen ) tot een goed einde te brengen, dan zou Van Marwijk zichzelf al een stuk verbeteren.

Ik hoor dan wel eens van: ja, maar dat moet in je zitten. Altijd dat gelul vind ik.
pi_75751785
Zo dramatisch was die grap van Sneijder nu ook weer niet. Het is wel een voorbeeld van wat hij zich allemaal denkt te kunnen permitteren.

Kan moeilijk geloven dat jullie Seedorf er echt nog in willen hebben. Dat zou volgens mij niet werken. Kijk, de kwaliteiten van Seedorf zijn wel duidelijk, maar Milan speelt in een heel ander tempo dan dat Oranje wil. Seedorf mist ook een hoop kwaliteiten, die we bij Oranje wel nodig hebben (vaste trap op doel, passeeractie).
Jimmy Carter:
pi_75752135
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:49 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Zo dramatisch was die grap van Sneijder nu ook weer niet. Het is wel een voorbeeld van wat hij zich allemaal denkt te kunnen permitteren.

Kan moeilijk geloven dat jullie Seedorf er echt nog in willen hebben. Dat zou volgens mij niet werken. Kijk, de kwaliteiten van Seedorf zijn wel duidelijk, maar Milan speelt in een heel ander tempo dan dat Oranje wil. Seedorf mist ook een hoop kwaliteiten, die we bij Oranje wel nodig hebben (vaste trap op doel, passeeractie).
Van der Vaart wordt ook altijd door sommigen verweten dat hij zo langzaam is. Is het niet de bedoeling dat je kijkt naar de goede punten van een speler, in dit geval Van der Vaart? Bij de ene voetballer niet anders kijken dan bij de andere voetballr.
Van der Vaart denkt al verder dan menigeen van zijn ploeggenoten. Daarbij weet hij vanzichzelf dat hij ietwat snelheid ontbeert. Dat compenseert hij met goed kaatsen, inzicht, overzicht en fluwelen ingevingen.
Sneijder kan dan nog zo snel om zijn as draaien en een leuk schot hebben, maar Van der Vaart heeft ook een goed schot. Feit is alleen dat hij dat minder gebruikt en alleen in situaties waarin hij echt denkt te kunnen scoren.
Seedorf ook. Als hij een pass krijgt, weet hij vaak al wat hij wil en waar de mogelijkheden liggen.
Seedorf kan als de beste kaatsen. De bal zo laag en strak mogelijk over de grond houden of een lange pass over grote afstand door de lucht geven.
Als ik veel Nederlands elftal spelers dan zie ploeteren om een bal met een kaats in één keer bij een ploeggenoot te brengen ( wat dan vaak niet lukt ) dan wil ik alleen daarom al dat Seedorf terugkeert in het Nederlands elftal.
Daarbij stikt hij van de ervaring en weet hij een groep als geen ander te motiveren. ( remember Schotland, waarbij ploeggenoten van onder de indruk waren )
En hij is DE natuurlijke leider die het Nederlands elftal zo node mist.
pi_75752342
Je kunt niet na 3 jaar afwezigheid opeens De Leider in een groep brengen en dan verwachten dat die hierarchie zich meteen zo vormt zoals je denkt. Bestaat niet.

Schotland was prima inderdaad. Dat was een wedstrijd op zich. Die groteske persboycot was wat minder, maar goed.

Het gaat niet om loopsnelheid, maar om handelingssnelheid. Van der Vaart handelt sneller en is een 'slimmere' voetballer. Mooiste steekpass van de selectie.

Serieus: Seedorf zou als assistent-coach van mij wel mee mogen. Wel het ondersteunen en oppeppen, maar niet meespelen.
Jimmy Carter:
  vrijdag 18 december 2009 @ 00:08:19 #51
30220 Barca
pi_75752425
quote:
Op donderdag 17 december 2009 23:44 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ah ok. Ik had het gevoel dat Van der Vaart dat altijd niet zo heel erg liet merken.

Hier de stats van Van der Vaart in het Nederlands elftal van 2009

[ afbeelding ]

Jouw middenveld zit wel wat in. Kuyt is een zwoeger en blijft gewoon ( zoals het hoort bij hem dan toch ) 90 minuten gaan en iedere tegenstander heeft het lastig met hem. ( niet doordat hij zo goed is, maar doordat hij zoveel zwoegt over heel de linie )
Seedorf de vanzelfsprekende leider met Van der Vaart er naast. Daarachter zou ik dan kiezen voor De Jong en De Zeeuw. ( of misschien zelfs Heitinga )

Over Adriaanse had Van Marwijk gelijk, maar ja, Adriaanse is nou net iemand die alles zo ontzettend rustig brengt en met goede argumentatie. Daarbij heeft Adriaanse het geduld om dingen uit te leggen aan anderen en het geduld om naar anderen te luisteren en daar op in te spelen. Borst heeft dat niet en daarom is het ook wel waar dat Van Marwijk dat zei.
Maar dat zo vlug ontkennen over 'de affaire Veldhuizen-Sneijder' blijf ik verdacht vinden.
Of zou Van Marwijk zich weldegelijk hebben voorbereid voordat hij in de studio verscheen en naast Borst ging zitten?
Maar ja, Borst heeft wel een puntje, alleen weet hij het nooit fatsoenlijk te brengen.
Ja, in 1996 ging er zoveel fout. Dat Davids toen weggestuurd was, was idd iets dat Van Marwijk nooit zou hebben gedurfd. Al was het alleen maar om dit soort dingen ( bv. Sneijder wegsturen ) tot een goed einde te brengen, dan zou Van Marwijk zichzelf al een stuk verbeteren.

Ik hoor dan wel eens van: ja, maar dat moet in je zitten. Altijd dat gelul vind ik.
Raf is in dat opzicht gegroeid. Vroeger liet hij zijn teleurstelling duidelijker blijken en riep hij vaker dat hij vond dat hij in de basis moest staan.

Het middenveld: velen roepen om Van Persie, Sneijder/Van der Vaart, Robben of Kuyt, Van Persie/Van der Vaart, Robben. Ik zal niet ontkennen dat Van Persie, Sneijder en Robben goede spelers zijn maar (en ik heb het vaker gezegd): regelmatig komen hun aanvallende kwaliteiten er niet uit. Dan heb je met hen een groot probleem aangezien ze niet of nauwelijks kunnen verdedigen. Je wordt dan overlopen terwijl je met je spits en je aanvallende middenvelders al moet storen.

Heitinga heb ik, zie topic favoriete/ideale opstelling, centraal in een vijfmans verdediging. Seedorf zou ik graag opstellen in plaats van Van der Vaart (en dan als de wedstrijd er om vraagt Seedorf een linie laten zakken ten koste van Van Bommel of De Zeeuw, en Van der Vaart inbrengen op de plek van Seedorf).

Ja, Van Marwijk heeft of wat te verbergen of hij probeerde (met succes) een discussie over zijn vermogen om in te grijpen te vermijden. De opmerking dat Borst niet over goede info beschikte klopt denk ik niet. Hoe Borst zijn info bracht ... Gaat 'ie roepen "Zullen we Kees Jansma er bij halen?" Vertel gewoon wat je hebt gehoord. Zonder bron.

Sommige dingen zijn niet tot een goed einde te brengen met alles en iedereen aan boord. Soms moet je gewoon afscheid nemen van zaken of personen.

Dat soort dingen zit deels in je, maar je kunt het ook ontwikkelen. Maar dat wil Van Marwijk denk ik niet. Je weet hoe hij reageerde op voorstel van 5 verdedigers? Gewoon koppig stellen dat hij 4- 4 - 2 of 4 - 3 - 3 wil spelen. En maar stellen hoe andere landen spelen. Het gaat er niet om hoe anderen spelen, maar dat wij spelen op een manier dat we de meeste kans hebben op succes. Ook al is dat niet traditioneel.
pi_75752497
Zou ook lachen zijn als er een groepsgesprek komt en dan blijkt dat Jansma het lek is.
Jimmy Carter:
pi_75752577
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:05 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Je kunt niet na 3 jaar afwezigheid opeens De Leider in een groep brengen en dan verwachten dat die hierarchie zich meteen zo vormt zoals je denkt. Bestaat niet.

Schotland was prima inderdaad. Dat was een wedstrijd op zich. Die groteske persboycot was wat minder, maar goed.

Het gaat niet om loopsnelheid, maar om handelingssnelheid. Van der Vaart handelt sneller en is een 'slimmere' voetballer. Mooiste steekpass van de selectie.

Serieus: Seedorf zou als assistent-coach van mij wel mee mogen. Wel het ondersteunen en oppeppen, maar niet meespelen.
Ik denk dat het zich vlugger kan vormen dan jij denkt. Spelers van het Nederlands elftal zullen de tips van Seedorf en de 'uitleg' die hij te bieden heeft, graag aannemen en dan kan alles vlug gaan.

Die persboycot minder? Ik kan me daar heel goed iets bij voorstellen.

Excuseer me, Seedorf een mindere slimmere speler als Van der Vaart? Ik ben een groot voorstander van Van der Vaart, maar Seedorf als minder slim betitelen dan Van der Vaart ben ik het niet mee eens.
Seedorf is juist een enorm slimme speler in alles wat hij doet. Achter alles wat hij in het veld doet, zit een idee.
Bij Van der Vaart ook, maar Seedorf heeft dat ook. Dat beiden dat hebben is bijzonder en alleen daarom zouden zowel Van der Vaart als Seedorf moeten spelen.

Seedorf als assistent-coach mee, terwijl hij één van de betere veldspelers kan zijn?
Het Nederlands elftal heeft nog veel ondersteuning nodig, maar dat kan Seedorf ook in het veld brengen.
Samen met Van der Vaart de boel heerlijk regelen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 00:15:36 #54
30220 Barca
pi_75752631
Een goede leider (en dat is Seedorf in mijn ogen) weet hoe hij moet handelen als hij als de verlosser wordt binnengehaald. Seedorf had trouwens de afgelopen jaren niet moeten ontbreken. Dat dat wel zo was, is niet zijn fout maar die van de bondscoaches.

Ja, Seedorf speelde niet altijd goed in het Nederlandse elftal. Maar ... dat deden andere spelers ook niet, en daar hoor je dan veel minder over.

Ja, Sneijder draait snel om zijn as maar hij vertraagt het spel. Van der Vaart draait minder maar speelt de bal des te meer én beter af (naar voren).

Seedorf kan behoorlijk schieten. Recent nog na een prachtige penetratie. En ik heb passeerbewegingen van hem gezien ... Daarbij: Clarence begrijpt heel goed wat hij kan (en niet kan) en wat zijn ploeggenoten kunnen. Hij handelt daar ook op de juiste wijze naar.

Milan speelt trager dan oranje. Ja, en het Nederlands elftal moet eens gaan begrijpen dat het geren en gevlieg en naieve aanvallend denken ons geen succes oplevert. Eerst de defensie goed neerzetten om vervolgens geconcentreerd, gegroepeerd en weloverwogen aan te vallen.
pi_75752822
Ik vind het mooi dat je zo'n fan bent van Seedorf. Seedorf is een bijzonder mens en een zeer gewaardeerde voetballer.

Het is jou bekend dat Seedorf zelf inmiddels de deur al dicht heeft gedaan?
Jimmy Carter:
  vrijdag 18 december 2009 @ 00:29:11 #56
30220 Barca
pi_75752948
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:23 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ik vind het mooi dat je zo'n fan bent van Seedorf. Seedorf is een bijzonder mens en een zeer gewaardeerde voetballer.

Het is jou bekend dat Seedorf zelf inmiddels de deur al dicht heeft gedaan?
Belangrijke nuancering: Seedorf heeft gesteld dat hij niet mee wil naar het wk als Van Marwijk de coach is. Dat is iets anders dan dat hij niet meer voor oranje wil spelen.

Verder: ondanks dat hij niet meewil als Van Marwijk de coach is, kunnen we hier nog wel bespreken wat in onze ogen de meest geschikte ploeg is.

Of wij nu zeggen dat Sneijder wel of niet mee moet ... dat bepalen wij immers toch niet?

En de positie van Van Marwijk is niet heilig.
pi_75753046
Dat is toch ook niet sterk van Seedorf. Van Marwijk heeft hem toch niets misdaan?
Jimmy Carter:
pi_75753084
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:08 schreef Barca het volgende:

[..]

Raf is in dat opzicht gegroeid. Vroeger liet hij zijn teleurstelling duidelijker blijken en riep hij vaker dat hij vond dat hij in de basis moest staan.

Het middenveld: velen roepen om Van Persie, Sneijder/Van der Vaart, Robben of Kuyt, Van Persie/Van der Vaart, Robben. Ik zal niet ontkennen dat Van Persie, Sneijder en Robben goede spelers zijn maar (en ik heb het vaker gezegd): regelmatig komen hun aanvallende kwaliteiten er niet uit. Dan heb je met hen een groot probleem aangezien ze niet of nauwelijks kunnen verdedigen. Je wordt dan overlopen terwijl je met je spits en je aanvallende middenvelders al moet storen.

Heitinga heb ik, zie topic favoriete/ideale opstelling, centraal in een vijfmans verdediging. Seedorf zou ik graag opstellen in plaats van Van der Vaart (en dan als de wedstrijd er om vraagt Seedorf een linie laten zakken ten koste van Van Bommel of De Zeeuw, en Van der Vaart inbrengen op de plek van Seedorf).

Ja, Van Marwijk heeft of wat te verbergen of hij probeerde (met succes) een discussie over zijn vermogen om in te grijpen te vermijden. De opmerking dat Borst niet over goede info beschikte klopt denk ik niet. Hoe Borst zijn info bracht ... Gaat 'ie roepen "Zullen we Kees Jansma er bij halen?" Vertel gewoon wat je hebt gehoord. Zonder bron.

Sommige dingen zijn niet tot een goed einde te brengen met alles en iedereen aan boord. Soms moet je gewoon afscheid nemen van zaken of personen.

Dat soort dingen zit deels in je, maar je kunt het ook ontwikkelen. Maar dat wil Van Marwijk denk ik niet. Je weet hoe hij reageerde op voorstel van 5 verdedigers? Gewoon koppig stellen dat hij 4- 4 - 2 of 4 - 3 - 3 wil spelen. En maar stellen hoe andere landen spelen. Het gaat er niet om hoe anderen spelen, maar dat wij spelen op een manier dat we de meeste kans hebben op succes. Ook al is dat niet traditioneel.
Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat een aanvaller niet zijn maximale rendement kan behalen als hij niet meeverdedigt op de momenten dat dat van hem wordt gevraagd? Dan zou Van der Meijde ( who the fucking you say, juist hem neem ik dan als voorbeeld ) de beste rechtsbuiten voor het Nederlands elftal zijn, want hij verdedigde wel mee. Maar ja, zijn aanvallende kwaliteiten waren niet je van het.
Alhoewel ik dat preciezer wil zeggen. Dat Robben en Van Persie leuk kunnen dribbelen dat hun acties er swingend uitzien is leuk en aardig, maar zolang je niet genoeg naar je ploeggenoten omkijkt ( Robben bv. ) en alleen maar je eigen acties wil inzetten dan levert dat ook frustraties op bij ploeggenoten.
En Robben altijd maar met die handjes in de lucht en maar janken. Sorry, maar misschien is het beter om Robben als invaller te gebruiken, nu ik zo over alles is nadenk. Maar ja, ook bij een invalbeurt moet hij gewoon meeverdedigen. Van Persie verdedigt weliswaar al meer mee, maar nog niet genoeg.
Van der Meijde was voor zijn teamgenoten minder frustrerend omdat hij zijn taak als flankspeler goed begreep. Je actie maken als het kan en verdedigen waar nodig. En dan die actie ook nog is tot een goed eind brengen, zodat het team er veel aan heeft.
Dat levert ook minder frustraties op voor je teamgenoten en zo hoort het ook.

Met tot een goed einde brengen kan natuurlijk ook zijn dat je precies zegt wat er is gebeurd. Dat lucht op bij zowel de aanstekers als de slachtoffers.

Van Marwijk reageerde zo koppig op dat voorstel van Adriaanse omdat hij persé zijn eigen weg wil gaan en niet open staat voor andermans ingevingen over de speelwijze van het Nederlands elftal.
Dat beperkt je mogelijkheden als coach.

Als je als coach niet de vaardigheden hebt om bv. grote ruzies te voorkomen en daar vervolgens niet op kan inspelen, dan is het toch aan te raden een soort van voebtalpsycholoog in dienst te nemen.
Ik denk dat Van Marwijk daar wel baat bij heeft. Zeker om op het WK met heel de selectie naar iets moois te kunnen gaan qua prestaties. Daar draait het immers om.
Maar zolang dat groepsproces wordt verstoord door ruzies en zolang je daar niet mee weet om te gaan, wordt het zeer lastig om succes te boeken in Zuid-Afrika.
  vrijdag 18 december 2009 @ 00:47:21 #59
30220 Barca
pi_75753462
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:34 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat een aanvaller niet zijn maximale rendement kan behalen als hij niet meeverdedigt op de momenten dat dat van hem wordt gevraagd? Dan zou Van der Meijde ( who the fucking you say, juist hem neem ik dan als voorbeeld ) de beste rechtsbuiten voor het Nederlands elftal zijn, want hij verdedigde wel mee. Maar ja, zijn aanvallende kwaliteiten waren niet je van het.
Alhoewel ik dat preciezer wil zeggen. Dat Robben en Van Persie leuk kunnen dribbelen dat hun acties er swingend uitzien is leuk en aardig, maar zolang je niet genoeg naar je ploeggenoten omkijkt ( Robben bv. ) en alleen maar je eigen acties wil inzetten dan levert dat ook frustraties op bij ploeggenoten.
En Robben altijd maar met die handjes in de lucht en maar janken. Sorry, maar misschien is het beter om Robben als invaller te gebruiken, nu ik zo over alles is nadenk. Maar ja, ook bij een invalbeurt moet hij gewoon meeverdedigen. Van Persie verdedigt weliswaar al meer mee, maar nog niet genoeg.
Van der Meijde was voor zijn teamgenoten minder frustrerend omdat hij zijn taak als flankspeler goed begreep. Je actie maken als het kan en verdedigen waar nodig. En dan die actie ook nog is tot een goed eind brengen, zodat het team er veel aan heeft.
Dat levert ook minder frustraties op voor je teamgenoten en zo hoort het ook.

Met tot een goed einde brengen kan natuurlijk ook zijn dat je precies zegt wat er is gebeurd. Dat lucht op bij zowel de aanstekers als de slachtoffers.

Van Marwijk reageerde zo koppig op dat voorstel van Adriaanse omdat hij persé zijn eigen weg wil gaan en niet open staat voor andermans ingevingen over de speelwijze van het Nederlands elftal.
Dat beperkt je mogelijkheden als coach.

Als je als coach niet de vaardigheden hebt om bv. grote ruzies te voorkomen en daar vervolgens niet op kan inspelen, dan is het toch aan te raden een soort van voebtalpsycholoog in dienst te nemen.
Ik denk dat Van Marwijk daar wel baat bij heeft. Zeker om op het WK met heel de selectie naar iets moois te kunnen gaan qua prestaties. Daar draait het immers om.
Maar zolang dat groepsproces wordt verstoord door ruzies en zolang je daar niet mee weet om te gaan, wordt het zeer lastig om succes te boeken in Zuid-Afrika.
Nou ... ik vind dat je behoort mee te verdedigen maar ... als meeverdedigen te veel energie kost .... van een spits als Romario of Inzaghi werd/wordt ook niet gevraagd dat ze verdedigen. Echter, als je als aanvallende middenvelder in aanvallend opzicht niet tot je recht komt ... en je kunt niet verdedigen dan speelt je ploeg eigenlijk al met een man minder. Daarom stel ik: kies dan voor een speler die aanvallend misschien iets minder is, maar verdedigend veel beter.

We spelen een wk. Je moet de poulefase doorkomen. Iedere tegengoal kan funest zijn. En in de k.o.-fase is het nog een graad erger.

Zo'n psycholoog kan alleen functioneren als de leider (de bondscoach) hem de ruimte en de juiste doelen geeft. Dat kan Bert niet.

Inderdaad, te koppig (andere tactiek). Het past geheel bij hem. Geen inlevingsvermogen, geen helicopterview.

Nu nog een andere bondscoach aanstellen is heel gevaarlijk maar dat er betere coaches zijn lijkt me duidelijk.
pi_75753783
Bayern had onder andere een overwicht tegen Juventus, omdat middenvelder (!) Diego geen meter terugverdedigde.
Jimmy Carter:
pi_75753859
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:47 schreef Barca het volgende:

[..]

Nou ... ik vind dat je behoort mee te verdedigen maar ... als meeverdedigen te veel energie kost .... van een spits als Romario of Inzaghi werd/wordt ook niet gevraagd dat ze verdedigen. Echter, als je als aanvallende middenvelder in aanvallend opzicht niet tot je recht komt ... en je kunt niet verdedigen dan speelt je ploeg eigenlijk al met een man minder. Daarom stel ik: kies dan voor een speler die aanvallend misschien iets minder is, maar verdedigend veel beter.

We spelen een wk. Je moet de poulefase doorkomen. Iedere tegengoal kan funest zijn. En in de k.o.-fase is het nog een graad erger.

Zo'n psycholoog kan alleen functioneren als de leider (de bondscoach) hem de ruimte en de juiste doelen geeft. Dat kan Bert niet.

Inderdaad, te koppig (andere tactiek). Het past geheel bij hem. Geen inlevingsvermogen, geen helicopterview.

Nu nog een andere bondscoach aanstellen is heel gevaarlijk maar dat er betere coaches zijn lijkt me duidelijk.
Het compenseren van kwaliteiten, ja, dat doen redelijk wat spelers bij het Nederlands elftal idd niet goed.

Als er nu een andere bondscoach zou aangesteld worden zouden er twee dingen kunnen gebeuren:

1 ) Het hele gebeuren stort verder in elkaar en de volledige waarheid over de ruzies komt naar voren

2 ) Het team fleurt op en speelt een waanzinnig goed toernooi. ( Kampioen dus )
pi_75756954
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 01:00 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Bayern had onder andere een overwicht tegen Juventus, omdat middenvelder (!) Diego geen meter terugverdedigde.
Daar moest ik ook al direct aan denken inderdaad.

Kijk maar naar de Engelse topteams die de Champions League al 4-5 jaar domineren. Die flankspelers zoals Kuyt, Riera, zelfs Rooney verdedigen ALTIJD mee.

En als het even tegenzit( zie Juventus) wordt je gewoon compleet overlopen op het middenveld wat tegen Rusland dus al gebeurde omdat de mooiboys teveel voor eigen glorie gingen en we alleen De Jong hadden die de verdediging enigzins hielp.
pi_75758645
VBL leeft!!
Jimmy Carter:
  vrijdag 18 december 2009 @ 10:03:18 #64
30220 Barca
pi_75758989
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Daar moest ik ook al direct aan denken inderdaad.

Kijk maar naar de Engelse topteams die de Champions League al 4-5 jaar domineren. Die flankspelers zoals Kuyt, Riera, zelfs Rooney verdedigen ALTIJD mee.

En als het even tegenzit( zie Juventus) wordt je gewoon compleet overlopen op het middenveld wat tegen Rusland dus al gebeurde omdat de mooiboys teveel voor eigen glorie gingen en we alleen De Jong hadden die de verdediging enigzins hielp.
Inderdaad, want aan Van Persie, Sneijder en Robben heb je in defensief opzicht niets. (En hun aanvallende kwaliteiten komen er onvoldoende uit.) Die kan je dan beter niet opstellen. Daarbij: Sneijder is een vaatje buskruit en Robben een suikerklontje.
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 01:03 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Het compenseren van kwaliteiten, ja, dat doen redelijk wat spelers bij het Nederlands elftal idd niet goed.

Als er nu een andere bondscoach zou aangesteld worden zouden er twee dingen kunnen gebeuren:

1 ) Het hele gebeuren stort verder in elkaar en de volledige waarheid over de ruzies komt naar voren

2 ) Het team fleurt op en speelt een waanzinnig goed toernooi. ( Kampioen dus )
Valt er dus alleen iets te winnen. Bel jij Guus of doe ik het?
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:53:03 #65
198365 Morendo
The Real Deal
pi_75762908
Hoe zou jij het Saanse nationale elftal eigenlijk laten spelen Barca? Zonder Fabregas, Xavi, Iniesta, Alonso, Silva en Torres. En in plaats van hen zeven verdedigers en drie houthakkers op het middenveld? Ja, want aan die aanvallende en creatief ingestelde jongens heb je niets. Types Kuyt, die heb je nodig.
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:53:35 #66
283806 SupDog
Nu was toen later
pi_75762939
Die was goed
Tijd manipulatie zou het einde zijn voor de fouten die gemaakt worden.
  vrijdag 18 december 2009 @ 12:14:03 #67
30220 Barca
pi_75763690
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:53 schreef Morendo het volgende:
Hoe zou jij het Saanse nationale elftal eigenlijk laten spelen Barca? Zonder Fabregas, Xavi, Iniesta, Alonso, Silva en Torres. En in plaats van hen zeven verdedigers en drie houthakkers op het middenveld? Ja, want aan die aanvallende en creatief ingestelde jongens heb je niets. Types Kuyt, die heb je nodig.
Je hebt alleen iets aan creatieve aanvallende spelers als ze brengen wat ze kunnen. Dát is met Van Persie, Sneijder en Robben nu net het probleem. Zij brengen te weinig wat ze kunnen. (Dat had je al eerder kunnen lezen!)
pi_75766534
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:08 schreef Barca het volgende:

[..]

Dagje ouder en wijzer geworden. Blijkbaar heeft dat proces bij Sneijder wat meer tijd nodig ?

Dat gezegd hebbende is er niks mis mee teleurstelling te laten blijken. Het lijkt me ook niet goed, dat de wissel spelers in polonaise juichend naar de bank toe gaan om daar eens lekker 90 minuutjes een wedstrijd te gaan bekijken.

Het gaat er meer om hoe je met die teleurstelling omgaat. Sommigen zijn daar wat volwassener in dan anderen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 18 december 2009 @ 13:52:33 #69
30220 Barca
pi_75767557
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dagje ouder en wijzer geworden. Blijkbaar heeft dat proces bij Sneijder wat meer tijd nodig ?

Dat gezegd hebbende is er niks mis mee teleurstelling te laten blijken. Het lijkt me ook niet goed, dat de wissel spelers in polonaise juichend naar de bank toe gaan om daar eens lekker 90 minuutjes een wedstrijd te gaan bekijken.

Het gaat er meer om hoe je met die teleurstelling omgaat. Sommigen zijn daar wat volwassener in dan anderen.
Inderdaad.
pi_75769774
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:03 schreef Barca het volgende:

[..]

Inderdaad, want aan Van Persie, Sneijder en Robben heb je in defensief opzicht niets. (En hun aanvallende kwaliteiten komen er onvoldoende uit.) Die kan je dan beter niet opstellen. Daarbij: Sneijder is een vaatje buskruit en Robben een suikerklontje.
[..]

Valt er dus alleen iets te winnen. Bel jij Guus of doe ik het?
Eens en dat is dus verdomde zonde, want Nederland had in de afgelopen jaren. ( zeg maar vanaf 2004 ) minimaal een toernooi kunnen winnen. Of iig wedstrijden kunnen spelen waarbij types als Robben en Van Persie genoeg meeverdedigden.

Jij hebt de eer om Guus te bellen.
  zaterdag 19 december 2009 @ 10:27:17 #71
30220 Barca
pi_75798319
Na een bericht van Wesley S. http://www.sportweek.nl/v(...)leden_te_veel_gelekt

nú een bericht van Giovanni van B http://www.sportweek.nl/v(...)l_gesprek_bij_Oranje

Dan kan Bert van M wel zeggen dat er niets aan 't handje is http://www.sportweek.nl/v(...)rent_Wesley_Sneijder maar ik, simpele ziel, heb toch een ander gevoel.
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Eens en dat is dus verdomde zonde, want Nederland had in de afgelopen jaren. ( zeg maar vanaf 2004 ) minimaal een toernooi kunnen winnen. Of iig wedstrijden kunnen spelen waarbij types als Robben en Van Persie genoeg meeverdedigden.

Jij hebt de eer om Guus te bellen.
Ja, winst da's moeilijk te zeggen maar meer kans op toernooi winst, daar ben ik van overtuigd!

Voor alle "goede" lezers: ik ben dus niet tegen aanvallende spelers met creativiteit, ik vind alleen dat wanneer aanvallende spelers met creativiteit niet tot wasdom komen je ze niet moet gebruiken.

Ik zou ze niet (allemaal) in de basis zetten omdat je wél kunt schakelen van verdedigend/behoudend naar aanvallend/opportunistisch, maar in mijn ogen niet of nauwelijks andersom.

Wat we aan een zwoeger als Kuyt hebben? Aan iemand die dat zelf niet kan bedenken hoef ik niet te proberen dat uit te leggen. Ik ga ook niet tegen een baksteen zeggen dat 'ie geen hond is!

[ Bericht 48% gewijzigd door Barca op 19-12-2009 10:32:27 ]
  zondag 20 december 2009 @ 11:38:22 #72
30220 Barca
pi_75830160
Mag ik zeggen dat dit goed nieuws is? http://www.sportweek.nl/v(...)sterzege_Real_Madrid Ja, dat mag ik zeggen. Dus dat doe ik dan ook.

Ik hoop voor Ref én oranje dat hij structureel veel en goed zal blijven spelen. Dan is hij in mijn ogen de nummer 1 optie van spelmaker.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 20 december 2009 @ 15:05:59 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75838358
Ruzies zullen er altijd zijn, alleen dat gelek erover is ergerlijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 20 december 2009 @ 16:01:41 #74
30220 Barca
pi_75840656
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:05 schreef rubbereend het volgende:
Ruzies zullen er altijd zijn, alleen dat gelek erover is ergerlijk
Gelek zal er ook altijd zijn. Daar helpt geen Tena-lady tegen.
pi_75852059
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:38 schreef Barca het volgende:
Mag ik zeggen dat dit goed nieuws is? http://www.sportweek.nl/v(...)sterzege_Real_Madrid Ja, dat mag ik zeggen. Dus dat doe ik dan ook.

Ik hoop voor Ref én oranje dat hij structureel veel en goed zal blijven spelen. Dan is hij in mijn ogen de nummer 1 optie van spelmaker.
Juist, heerlijk dat Van der Vaart het op het moment uitstekend doet bij de Madrilenen.
Maar Van der Vaart zit wel in een lastige positie. Nu gaat het goed, maar in 2010 gaat Kaka er op den duur weer bijkomen. Zou hij dan alsnog vertrekken bij Madrid om zijn plekje in het Nederlands elftal wat meer 'op safe' te zetten?
Immers, soms raakt een speler zo enthousiast omdat hij goed speelt bij zijn club, dat hij wil blijven. En wat dan natuurlijk logisch is, maar Van der Vaart moet dus een belangrijke beslissing nemen. Vertrekken of blijven. Volgend jaar in Zuid-Afrika moet Van der Vaart uitblinken als DE spelmaker, daar kan geen speld tussen te krijgen zijn, want van de beschikbare spelers is hij daar het meest voor gemaakt.
pi_75852168
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 10:27 schreef Barca het volgende:
Na een bericht van Wesley S. http://www.sportweek.nl/v(...)leden_te_veel_gelekt

nú een bericht van Giovanni van B http://www.sportweek.nl/v(...)l_gesprek_bij_Oranje

Dan kan Bert van M wel zeggen dat er niets aan 't handje is http://www.sportweek.nl/v(...)rent_Wesley_Sneijder maar ik, simpele ziel, heb toch een ander gevoel.
[..]

Ja, winst da's moeilijk te zeggen maar meer kans op toernooi winst, daar ben ik van overtuigd!

Voor alle "goede" lezers: ik ben dus niet tegen aanvallende spelers met creativiteit, ik vind alleen dat wanneer aanvallende spelers met creativiteit niet tot wasdom komen je ze niet moet gebruiken.

Ik zou ze niet (allemaal) in de basis zetten omdat je wél kunt schakelen van verdedigend/behoudend naar aanvallend/opportunistisch, maar in mijn ogen niet of nauwelijks andersom.

Wat we aan een zwoeger als Kuyt hebben? Aan iemand die dat zelf niet kan bedenken hoef ik niet te proberen dat uit te leggen. Ik ga ook niet tegen een baksteen zeggen dat 'ie geen hond is!
Kuyt kan een tegenstander helemaal gek maken met dat gezwoeg en dat veranderen van plaats in het veld.
  zondag 20 december 2009 @ 21:05:12 #77
30220 Barca
pi_75853041
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Juist, heerlijk dat Van der Vaart het op het moment uitstekend doet bij de Madrilenen.
Maar Van der Vaart zit wel in een lastige positie. Nu gaat het goed, maar in 2010 gaat Kaka er op den duur weer bijkomen. Zou hij dan alsnog vertrekken bij Madrid om zijn plekje in het Nederlands elftal wat meer 'op safe' te zetten?
Immers, soms raakt een speler zo enthousiast omdat hij goed speelt bij zijn club, dat hij wil blijven. En wat dan natuurlijk logisch is, maar Van der Vaart moet dus een belangrijke beslissing nemen. Vertrekken of blijven. Volgend jaar in Zuid-Afrika moet Van der Vaart uitblinken als DE spelmaker, daar kan geen speld tussen te krijgen zijn, want van de beschikbare spelers is hij daar het meest voor gemaakt.
Sja ... ik denk dat hij bij bijv. Liverpool beter af is. De ploeg draait niet en zal Van der Vaart veel speeltijd geven om beter te gaan spelen. Verder heeft de club denk ik wél een visie in tegenstelling tot Real Madrid.
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Kuyt kan een tegenstander helemaal gek maken met dat gezwoeg en dat veranderen van plaats in het veld.
Iemand die zo respectloos en dom over spelers spreekt als degene die zich elders op dit forum afvraagt wat we toch met Kuyt moeten, die kan je niks duidelijk maken. Je kan een Amerikaanse racist niet duidelijk maken wie de 'native Americans' zijn. Je kan een Zuid-Afrikaanse racist niet duidelijk maken dat de blanken daar niet de oorspronkelijke bevolking zijn, en hun gekletst over dat zwarten niet thuis horen in Zuid-Afrika complete bullshit is!
pi_75853300
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:05 schreef Barca het volgende:

[..]

Sja ... ik denk dat hij bij bijv. Liverpool beter af is. De ploeg draait niet en zal Van der Vaart veel speeltijd geven om beter te gaan spelen. Verder heeft de club denk ik wél een visie in tegenstelling tot Real Madrid.
Opzich zit hier wat in. Bij de Madrilenen doet meer dan de helft van het elftal maar wat. Triest eigenlijk en alleen daardoor hoort Van der Vaart daar niet en moet hij daar eigenlijk weg. ( als het aan mij ligt zo snel mogelijk )
Liverpool weet ik niet of het zo'n goede keuze zou zijn. Zou het Engelse voetbal Van der Vaart wel liggen?
Maar ja, hoe dat in de praktijk gaat, weet niemand natuurlijk. Daarvoor moet Van der Vaart idd eerst in Engeland spelen.
Liverpool speelt natuurlijk wel hotseknotsebegonia-voetbal. Eigenlijk past Van der Vaart meer bij Arsenal, vind ik.
pi_75853301
Ik denk dat Huntelaar, van der Vaart, Babel en Suarez blijven zitten waar ze zitten.

Alleen Honda durft de gok aan.

Bij een nieuwe club moet je ook altijd maar afwachten weer.
Jimmy Carter:
  zondag 20 december 2009 @ 21:25:31 #80
30220 Barca
pi_75854100
Maar ... heeft Arsenal niet genoeg van hetzelfde? Ja, het is wel een voetballende ploeg.

Met het oog op het wk boeit Suarez me niet. Huntelaar, Van der Vaart en Babel verspelen een plek in de selectie als ze blijven waar ze nu zitten.
  zondag 20 december 2009 @ 21:27:45 #81
281369 tonedyt
stop met zweten
pi_75854227
kabouter wesley moet gewoon even wat tikken krijgen...hij is wel goed maar loopt altijd te zeiken.

ook tegen rusland, toen het niet liep ging hij meteen lopen kankeren en zag je zijn irritatie, daarna ging het steeds slechter..dus mijn advies kabouter wesley thuis laten of tikken uitdelen.

en yolante hoef ik al helemaal niet te zien!
pi_75854596
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:25 schreef Barca het volgende:
Maar ... heeft Arsenal niet genoeg van hetzelfde? Ja, het is wel een voetballende ploeg.

Met het oog op het wk boeit Suarez me niet. Huntelaar, Van der Vaart en Babel verspelen een plek in de selectie als ze blijven waar ze nu zitten.
Dat heeft Arsenal wel, alleen Van der Vaart hoort mijn inziens tot de absolute top die zeker bij Arsenal iedere keer in de basis kan staan en zodoende mee te gaan naar Zuid-Afrika.

Als er niet met twee maten gemeten wordt, gaat Huntelaar ( als hij niet weggaat ) opzeker niet mee.
Babel kan als invaller op het WK nog wel leuke dingen laten zien, alhoewel.

Ik vraag me eigenlijk écht af of Van Marwijk zich strikt aan de regels gaat houden. Niet spelen bij je club ( of iig niet veel ) is niet naar Zuid-Afrika. Dat zou eigenlijk normaal moeten zijn toch?
pi_75859405
Ik heb Babel er sowieso niet bij staan, omdat ik Robben en Elia op die positie beter vind, maar ik bedoel maar te zeggen dat Huntelaar en van der Vaart in ieder geval gewend zijn aan de clubs waar ze nu zitten en weten waar ze aan toe zijn. Weer een transfer lijkt me ook niet zo gunsitg, hoor. Het is niet alsof je dan meteen gewend bent en lekker voetbalt.
Jimmy Carter:
  zondag 20 december 2009 @ 23:03:10 #84
30220 Barca
pi_75859465
Ik vind Raf ook top (indien fit en beschikkend over wedstrijdritme).

Babel ... kan als invaller leuke dingen doen maar er zijn andere spelers die mijn voorkeur hebben. Zie topic favoriete opstelling. Dit omdat ik het zwaarte punt op de defensie (en het defensieve middenveld) leg. De aanvallers die ik verkies zijn dan met name aanvallende middenvelders. D.w.z. geen typische spitsen. Huntelaar (die misschien niet eens meegaat) is eigenlijk de enige centrumspits. Kuyt is dat in mijn ogen niet. Maar Dirk mag niet ontbreken!
pi_75860745
Huntelaar gaat wel mee.

Dirk gaat ook mee, maar niet om in de spits te spelen.
Jimmy Carter:
pi_75862530
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:03 schreef Barca het volgende:
Ik vind Raf ook top (indien fit en beschikkend over wedstrijdritme).

Babel ... kan als invaller leuke dingen doen maar er zijn andere spelers die mijn voorkeur hebben. Zie topic favoriete opstelling. Dit omdat ik het zwaarte punt op de defensie (en het defensieve middenveld) leg. De aanvallers die ik verkies zijn dan met name aanvallende middenvelders. D.w.z. geen typische spitsen. Huntelaar (die misschien niet eens meegaat) is eigenlijk de enige centrumspits. Kuyt is dat in mijn ogen niet. Maar Dirk mag niet ontbreken!
Kuyt is idd typisch zo'n speler waar het Nederlands elftal komende zomer nog veel aan kan hebben. Als hij niet verzaakt, maar dat is bij hem meestal het probleem niet.
En Kuyt is nou ook niet iemand die vaak voor ruzies zorgt en ik kan me zowiezo niet voorstellen dat bv. Kuyt niet meegaat om tactische redenen of wat er dan in dat geval schuil achter gaat.
Als bepaalde spelers het niet kunnen verdragen om eventueel op de bank te gaan zitten tijdens het WK ( Sneijder bv. ) dan tyfen ze echt maar op, om ook niet meer terug te komen.

Ik kan me zo goed voorstellen dat Huntelaar niet meegaat. Ik denk ook dat het voor de sfeer wel eens ten goed kan komen. Op het veld vind ik hem vaak zwaar gefrustreerd overkomen. Bij Ajax had hij dat erg, altijd maar dat gezeur op de scheids, altijd maar die handjes en dat genuk op ploeggenoten als ze hem niet goed aangespeeld hadden. ( terwijl feitelijk de bal dan wel goed was, maar hij zo klungelig was om de bal te verspelen )
pi_75863070
Nou, dat heb ik nooit gezien bij Huntelaar.

Nuchtere jongen, geen last mee.
Jimmy Carter:
  maandag 21 december 2009 @ 09:40:39 #88
30220 Barca
pi_75868446
Heb toch al een paar keer een gefrustreerde Huntelaar gezien. O.a. toen met die vrije trap.

Maar ... ik hoop toch dat hij meegaat en hij dan rustig blijft als hij eens niet speelt.
  maandag 21 december 2009 @ 12:54:15 #89
30220 Barca
pi_75875460
  donderdag 24 december 2009 @ 17:56:13 #90
30220 Barca
pi_76023856
pi_76023998
Leest niet echt lekker, steeds die links.

Wat staat er voor interessants in?
Jimmy Carter:
  donderdag 24 december 2009 @ 18:01:18 #92
30220 Barca
pi_76024065
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:59 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Leest niet echt lekker, steeds die links.

Wat staat er voor interessants in?
Dat de ploeg volgens de coach beter (defensief) is geworden, en dat hij graag begint aan de voorbereiding op het wk. Mijn mening is voorspelbaar.
  donderdag 24 december 2009 @ 18:26:43 #93
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_76025094
quote:
1 Wesley Sneijder kan in 2003 niet verkroppen dat hij bij Ajax op de bank zit tegen FC Volendam. De week ervoor was hij bij Oranje nog de uitblinker in de interland tegen Schotland. Na het duel van Ajax duikt hij meteen de kleedkamer in, zonder zijn collega’s en fans te bedanken. Sneijder is dan 19 jaar. Een dag later biedt hij zijn excuses aan.

2 Tijdens het duel om de Johan Cruijff Schaal in 2004 tegen FC Utrecht (2-4 nederlaag) is Wesley Sneijder slechts wisselspeler bij Ajax. Als hij later in het veld komt en scoort steekt hij zijn middelvinger op naar trainer Ronald Koeman en roept ‘fuck you’.

3 Sneijder komt in 2006 in opspraak, omdat hij zich laat gaan tijdens de nederlaag tegen Sparta (0-3). Hij noemt scheidsrechter Ruud Bossen ‘een blinde tyfushond’. Voor de tv-camera ontkent Sneijder, maar trainer Henk ten Cate zegt later dat blinde tyfushond ‘geaccepteerde straattaal’ is.

4 Sneijder zet in 2008 de verhoudingen binnen het Nederlands elftal op scherp, omdat hij boos is dat Robin van Persie tegen Rusland een vrije trap nam. Hij weigert die avond met de spelersbus naar het hotel in Lausanne te reizen.

5 Tijdens het WK-kwalificatieduel met Schotland dit jaar heeft bondscoach Bert van Marwijk geen basisplaats voor Sneij-der ingeruimd. Na afloop stormt hij meteen de kleedkamer in en raast met de taxi weg uit de Arena als zijn collega’s nog moeten douchen. Later zegt Sneijder: ‘Ik ben nou eenmaal een baasje, hè.’

6 Sneijder misdraagt zich tijdens de oefenwedstrijd tegen Japan in Enschede. Hij verdient eigenlijk de rode kaart na een genante overtreding en moet later zelf geblesseerd het veld verlaten. Yolanthe wacht hem op in de spelerstunnel.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_76025277
Ik begrijp nu wel beter het wereldbeeld van Sneijder. Hij ziet het als een persoonlijke aanval op hem als iemand anders ook eens een vrije trap wil nemen. Triest.
Jimmy Carter:
pi_76409157
Barca, wat is hier de status?

Rust terug gekeerd binnen Oranje?
Jimmy Carter:
  maandag 4 januari 2010 @ 20:34:45 #96
30220 Barca
pi_76412899
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:09 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Barca, wat is hier de status?

Rust terug gekeerd binnen Oranje?
Op dit moment kwamkwammertijd. Soort beleg. Maar, diverse internationals blijven in mijn ogen risicofactoren. Dat is sowieso al vervelend, maar met het oog op spelers die bij hun club weinig speelminuten hebben helemaal. Want als Van der Vaart en Huntelaar thuis moeten blijven omdat Bertje vindt dat zij te weinig hebben gespeeld, dan zullen Sneijder, Van Persie en Robben wel mee moeten vrees ik. Althans, zo zal Van Marwijk het zien. Babel en Bakkal zullen vast niet als geschikte vervangers worden gezien.
pi_76413001
Hm nee.

Kun je nog iets loslaten over hoe dat zit met je PM-inbox en liefdesverklaringen? Regel dat even dan. Je hebt je leven gebeterd toch.
Jimmy Carter:
  maandag 4 januari 2010 @ 20:51:31 #98
30220 Barca
pi_76413782
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:36 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hm nee.

Kun je nog iets loslaten over hoe dat zit met je PM-inbox en liefdesverklaringen? Regel dat even dan. Je hebt je leven gebeterd toch.
Slowchat door schrijver zelf verwijderd.

[ Bericht 55% gewijzigd door Barca op 04-01-2010 21:02:42 ]
pi_76414054
Ontopic: Van Marwijk acteert wel de nuchtere 'strenge' bondscoach maar iemand thuislaten die zich half misdraagt durft hij volgens mij echt niet.

[ Bericht 33% gewijzigd door NelsonWandelaar op 04-01-2010 21:10:53 ]
Jimmy Carter:
  maandag 4 januari 2010 @ 21:02:04 #100
30220 Barca
pi_76414275
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:57 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Nee man, wordt niet verwijderd. Even persoonlijke info tussendoor kan best. Nu je geen ban hebt, zou dit toch aangepast kunnen worden?

Ontopic: Van Marwijk acteert wel de nuchtere 'strenge' bondscoach maar iemand thuislaten die zich half misdraagt durft hij volgens mij echt niet.
Van Marwijk mist daadkracht én het vermogen om met mensen om te gaan. Daarom is het zo jammer dat Hiddink of Rijkaard niet de coach is.
pi_76654344
Ruzie is niet hip!
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 21:42:14 #102
30220 Barca
pi_76654638
Ruzie is zeker niet hip!

Nu ... op tv wijlen Roy Leisner! (Alleen foto.) Leraar op een school (De Reünie), en voormalig basketballcoach.
pi_76654715
Waar?
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 21:58:07 #104
30220 Barca
pi_76655734
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:43 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Waar?
Heel kort stukje. Nederland 1. KRO. De Reünie met Rob Kamhues.

Dhr. Roy Leysner is in 2004 overleden. Ik wist niet eens dat hij leraar op een middelbare school was. Als basketballcoach heb ik hem leren "kennen".

Kwam hem als tegenstander wel eens tegen, maar zelden tot nooit met hem gesproken. Hij is slechts 46 58 jaar oud geworden. Damn ... dat is wel erg jong!

[ Bericht 0% gewijzigd door Barca op 10-01-2010 22:05:32 ]
pi_76656157
Hoe is hij overleden dan?
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:08:55 #106
30220 Barca
pi_76656491
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:04 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hoe is hij overleden dan?
Dat kan ik niet vinden. Hij was voor zijn overlijden al geruime tijd ziek, vond ik zojuist. Ik vermoed dus zoiets als kanker.
pi_76656858
Ok gecondoleerd.

Ontopic: laatste tijd geen ruzie meer.

Sneijder-grap richting Velthuizen is gewoon geaccepteerd binnen de sfeer onderling.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:15:47 #108
30220 Barca
pi_76656991
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:14 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ok gecondoleerd.

Ontopic: laatste tijd geen ruzie meer.

Sneijder-grap richting Velthuizen is gewoon geaccepteerd binnen de sfeer onderling.
Uitleg, want ik ben bang dat het niet helemaal duidelijk is, Leysner is in 2004 overleden. Zijn foto werd getoond in dat programma omdat hij leraar was van deze klas.

Dergelijke grappen zijn nog goed in vergelijking met mijn grappen bij Media Markt.
pi_76657291
Uhh.. wat deed je bij Media-markt dan?

Ja, was ook best lachen. Borst overdreef.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:28:03 #110
30220 Barca
pi_76657868
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:20 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Uhh.. wat deed je bij Media-markt dan?

Ja, was ook best lachen. Borst overdreef.
Nou, ik haal daar regelmatig grappen uit. Net als bij de McDrive. Even een opsomming.

Door de moppencodecommissie verwijderd. Reden: niet grappig.
pi_76657950
hahahahaha...
Jimmy Carter:
pi_76658015
PM box al weer beschikbaar? Ik wil persoonlijke vragen stellen.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:31:30 #113
30220 Barca
pi_76658115
Nee, helaas. Maar eh ... persoonlijke vragen? Toevallig of we ergens collega's zijn geweest?
pi_76658147
Haha nee.. waar dacht je?
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:32:43 #115
30220 Barca
pi_76658190
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:32 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Haha nee.. waar dacht je?
bsc Groningen
pi_76658252
cendris bedoel je?
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:36:26 #117
30220 Barca
pi_76658475
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:33 schreef NelsonWandelaar het volgende:
cendris bedoel je?
Ja, zo heten ze nu. Was eerst bsc. Toen cendris bsc en nu dus cendris.
pi_76658565
Hm. Nee, nooit gewerkt.

Woon je nog steeds in Groningen dan?
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:41:29 #119
30220 Barca
pi_76658788
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:37 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hm. Nee, nooit gewerkt.

Woon je nog steeds in Groningen dan?
Ja. Je kan me wel mailen op een hotmail-adres.
pi_76658907
Ben je geboren in 1975 of klopt dat niet?
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:45:27 #121
30220 Barca
pi_76659014
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:43 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ben je geboren in 1975 of klopt dat niet?
Ja, dat klopt.
pi_76659164
Ok. Mail verzonden. Je kunt evt. editten als je geen spam wil.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:54:47 #123
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_76659595
Tering Barca, gestopt met lezen na de 2e pagina, maar aan alles druipt af dat jij een gefrustreerd ajaxsupportertje bent want niet zijn persoonlijke gevoelens opzij kan zetten jegens spelers van andere clubs, vooral Van Bommel heeft het veel te verduren bij jou, dat komt vooral door zijn tijd bij PSV en dat is en alles te lezen, je mening en feiten wat je zo lekker opsomt is iets wat jij maar ook echt jij alleen ziet, jij vind een uitstraling reden genoeg om iemand te haten. Nou laat ik je zeggen wat ik in mijn glazen bol zie, Sneijder is een irritant mannetje, je ziet het aan alles wat hij doet, stiekem gezicht, neukt andermans vriendin, schept op over zijn loon, daarbij lutser maak een eigen Van Bommel KLB topic als je zo de pis op die gast hebt, niks mis met die jongen, onder Van Marwijk luistert hij, en speelt hij goed, dat je geliefde wesley maar eens z'n koppie erbij houd.
pi_76659719
Blijf rustig, Barca. Denk aan je goede voornemens en je bloeddruk.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:59:03 #125
30220 Barca
pi_76659818
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:54 schreef VatosLoco het volgende:
Tering Barca, gestopt met lezen na de 2e pagina, maar aan alles druipt af dat jij een gefrustreerd ajaxsupportertje bent want niet zijn persoonlijke gevoelens opzij kan zetten jegens spelers van andere clubs, vooral Van Bommel heeft het veel te verduren bij jou, dat komt vooral door zijn tijd bij PSV en dat is en alles te lezen, je mening en feiten wat je zo lekker opsomt is iets wat jij maar ook echt jij alleen ziet, jij vind een uitstraling reden genoeg om iemand te haten. Nou laat ik je zeggen wat ik in mijn glazen bol zie, Sneijder is een irritant mannetje, je ziet het aan alles wat hij doet, stiekem gezicht, neukt andermans vriendin, schept op over zijn loon, daarbij lutser maak een eigen Van Bommel KLB topic als je zo de pis op die gast hebt, niks mis met die jongen, onder Van Marwijk luistert hij, en speelt hij goed, dat je geliefde wesley maar eens z'n koppie erbij houd.
Mijn geliefde Wesley. Lees het hele topic nog maar even! Van Bommel heeft in mijn ogen een vervelende uitstraling, maakt domme overtredingen en was mijns inziens de schuldige in de ruzie met Davids.

PSV? Ja hoor. Cocu was PSV-er. Afellay is een PSV-er. Engelaar, Pieters en Bakkal zijn PSV-ers. Koevermans is een PSV-er. Nee, Koevermans staat niet in mijn selectie, maar is wel een optie.
pi_76659868
Keurig.
Jimmy Carter:
pi_77452821
Velthuizen gaat Sneijder dubbelvouwen bij de eerstvolgende wedstrijd.
Jimmy Carter:
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:19:22 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_77455502
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:52 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Velthuizen gaat Sneijder dubbelvouwen bij de eerstvolgende wedstrijd.
Hoezo? Velthuizen zei zelf toch dat hij de ophef niet begreep en dat het slechts een onschuldig grapje was?
pi_77455561
Dat was dan weer een grap van Piet.

Hij verbouwt die kleine, geloof me nou.
Jimmy Carter:
  zondag 31 januari 2010 @ 18:35:04 #130
30220 Barca
pi_77483963
Als Pietje die Sneijder een kopje kleiner maakt, dan kan 'ie straks niet eens meer door de brievenbus naar binnen kijken!
pi_77484061
Barca, was je een tijdje weg? Heb je gemist.

Velthuizen is cult.
Jimmy Carter:
  zondag 31 januari 2010 @ 18:45:17 #132
30220 Barca
pi_77484251
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:38 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Barca, was je een tijdje weg? Heb je gemist.

Velthuizen is cult.
Nee hoor. Maar weinig te melden in dit topic.

Onze kabouter komt vanavond op tv. Ivo Niehe tv show op reis.
pi_77484319
Meen je.

Zou Ivo het onderwerp van temperament en anti-sociaal gedrag aan durven snijden?
Jimmy Carter:
  zondag 31 januari 2010 @ 18:50:23 #134
30220 Barca
pi_77484409
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:47 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Meen je.

Zou Ivo het onderwerp van temperament en anti-sociaal gedrag aan durven snijden?
Nee! Het gaat slechts over boodschappen doen met de Hummer en verder aandacht voor Yolanthe.
pi_77484443
Pff.

Verder: de echte test komt pas als iedereen fit is. Van Persie is sowieso nog wel even in de lappenmand.
Jimmy Carter:
  zondag 31 januari 2010 @ 18:54:17 #136
30220 Barca
pi_77484512
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:51 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Pff.

Verder: de echte test komt pas als iedereen fit is. Van Persie is sowieso nog wel even in de lappenmand.
Geen idee waar het over gaat maar kritische vragen over oranje? Ik reken er niet op.

Heb je de grappen over Sneijder gehoord over zijn Hummer?
pi_77484551
Bij Derksen? Ja, was wel geinig.

Alleen slaat het eigenlijk nergens op als ze het over zaken hebben die niet met voetbal te maken hebben, maar goed, ik lach lekker mee hoor.
Jimmy Carter:
  zondag 31 januari 2010 @ 21:48:36 #138
30220 Barca
pi_77492071
Toch iets over oranje en de rode kaarten in Italië.
pi_77492439
Oh je kijkt daar echt naar? Hehe.

Wat werd gezegd?
Jimmy Carter:
pi_77492486
Bij Jensen de kijkersvragen met Jan Paparazzi.

De heer P. Velthuizen te Nijmegen vraagt zich af of je nog een baantje voor hem hebt om wat bij te verdienen.
Jimmy Carter:
  zondag 31 januari 2010 @ 22:01:48 #141
30220 Barca
pi_77492811
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:55 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Oh je kijkt daar echt naar? Hehe.

Wat werd gezegd?
Dat hij het niet begrijpt hoe het is verzonnen (oranje) en dat hij graag wil winnen en daarom op het veld een andere Wesley is dan privé (rode kaarten, haantjes gedrag, enz.). Maar vooral aandacht voor Yolanthe en haar stichting (stop kindermisbruik) over kinderen van 7 die als prostituee moeten werken.

Yolanthe als doventolk!
pi_77493189
Netjes hoor.

Nu Robben ook al vrije trappen gaat binnenschieten kan Wes wel mee naar Thailand met z'n slooi.
Jimmy Carter:
  zondag 31 januari 2010 @ 22:10:13 #143
30220 Barca
pi_77493315
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:07 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Netjes hoor.

Nu Robben ook al vrije trappen gaat binnenschieten kan Wes wel mee naar Thailand met z'n slooi.
Robben? Laat die alsjeblieft in München blijven. Schwarzwalderkirsch eten of zo.
pi_77493829
Oh wat zeg je nu? Ik ga snel naar het Feedback-topic.
Jimmy Carter:
  zondag 31 januari 2010 @ 22:30:06 #145
30220 Barca
pi_77494435
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:18 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Oh wat zeg je nu? Ik ga snel naar het Feedback-topic.
pi_77494660
Mail me nog even als je binnenkort bier wil doen.
Jimmy Carter:
pi_77908130
3 Maart komt steeds dichterbij.

Yolanthe in de dug out?
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 02:09:35 #148
198365 Morendo
The Real Deal
pi_77908150
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:10 schreef Barca het volgende:

[..]

Robben? Laat die alsjeblieft in München blijven. Schwarzwalderkirsch eten of zo.
Hij verkeert momenteel in de vorm van zijn leven, absoluut meenemen dus.
pi_77908180
Mag hij zijn Unterhosen meenemen?
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:20:53 #150
30220 Barca
pi_77911360
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 02:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hij verkeert momenteel in de vorm van zijn leven, absoluut meenemen dus.
Ja, en? Dat alleen zegt niets.
pi_77914619
Barca, Robben moet dus echt wel mee. Hij is een superster.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:09:58 #152
30220 Barca
pi_77914833
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:03 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Barca, Robben moet dus echt wel mee. Hij is een superster.
Hij is goed in vallen en duiken. En in geblesseerd raken. Te egoïstisch. Niet goed voor de chemistry.
pi_77915028
Het is geen yoga-groepje, er moeten wedstrijden gewonnen worden en met Robben is die kans groter.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:02:27 #154
30220 Barca
pi_77918581
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:15 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Het is geen yoga-groepje, er moeten wedstrijden gewonnen worden en met Robben is die kans groter.
Dat er wedstrijden gewonnen moeten worden, ben ik met je eens. Ik word misselijk van dat gelul over mooi voetbal. Maar ik denk dat je zonder Robben, maar mét Van der Vaart meer kans maakt!
pi_77918685
Nou dat denk ik niet!
pi_77918781
Barca, het is toch geen keuze tussen die twee?
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:09:28 #157
30220 Barca
pi_77918874
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:07 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Barca, het is toch geen keuze tussen die twee?
Nee, tussen Elia en Robben als back-up van Van der Vaart. En, dan geef ik de voorkeur aan Elia.
pi_77919113
Van der Vaart kan alleen centraal, is te langzaam voor de linkerkant, dus het bijt elkaar niet.

De drie die jij noemt, gaan alle drie mee!
Jimmy Carter:
pi_77919380
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Van der Vaart kan alleen centraal, is te langzaam voor de linkerkant, dus het bijt elkaar niet.

Niet mee eens. Als Van der Vaart aan de linkerkant staat, kan hij het spel veel beter verdelen. Dan heeft hij meer overzicht en kan hij het team écht sturen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:23:58 #160
30220 Barca
pi_77919418
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:

Van der Vaart zou ik ook niet stijf aan de linker kant zetten. Die staat juist zo veel mogelijk centraal om het spel te kunnen maken.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:23 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Niet mee eens. Als Van der Vaart aan de linkerkant staat, kan hij het spel veel beter verdelen. Dan heeft hij meer overzicht en kan hij het team écht sturen.
Vanuit het centrum kun je in drie voorwaartse richtingen passen. Vanaf een flank slechts 2. Van Persie diep, Kuyt vanaf rechts. Kuyt diep, Van Persie vanaf rechts. Van Persie vanaf links en Kuyt vanaf rechts. Zo veel opties. Beweging voorin is belangrijk!

Ja, ik neem ook aan dat ze alle drie meegaan. Met een zeer kwetsbare ploeg (in defensief opzicht) als gevolg. Met Sneijder en Robben in de ploeg ben je verdedigend enorm kwetsbaar. Pure zelfmoord.

Als je met 4 vier verdedigers + Heitinga + De Jong & Van Bommel speelt, dan is er geen ruimte voor én Kuyt én Sneijder én Van der Vaart én Robben én Van Persie. Kuyt en Van Persie heb je gewoon nodig. Van der Vaart is de beste spelmaker.

Sneijder en Robben op de bank zetten, dat is vragen om ruzie.
pi_77919446
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:23 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Vanaf de linkerkant meer overzicht en beter verdelen dan centraal?

Stay off the crack.
Jimmy Carter:
pi_77919471
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:02 schreef Barca het volgende:

[..]

Dat er wedstrijden gewonnen moeten worden, ben ik met je eens. Ik word misselijk van dat gelul over mooi voetbal. Maar ik denk dat je zonder Robben, maar mét Van der Vaart meer kans maakt!
Laten we wel zijn, Nederlands elftal is geen counterploeg ( of zou het althans niet moeten zijn ) en kan niet spelen zoals Duitsers en Italianen. Wat Nederland wel kan is goed, mooi en verzorgd aanvallend voetbal spelen.
Elk land dient van eigen kracht uit te gaan en van Nederland is dat aanvallen, het liefst mooi, want daartoe is Nederland in staat.
pi_77919514
Countervoetbal kan ook mooi zijn. Zie eerste 2 wedstrijden EK 2008. Ge-wel-dig.
Jimmy Carter:
pi_77919561
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:24 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Vanaf de linkerkant meer overzicht en beter verdelen dan centraal?

Stay off the crack.
Ja, precies wat ik zeg. Of je het er mee een bent of niet, kan me niet zoveel schelen. Bij Ajax speelde hij ook vaak aan de linkerkant. Bij Nederland zeg ik Van der Vaart linkshalf en Seedorf op '10'. Op '10' is Seedorf niet minder dan Van der Vaart kan zijn.
pi_77919579
Oh niet weer dat Seedorf gebazel, please.
Jimmy Carter:
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 12 februari 2010 @ 14:28:29 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_77919594
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 02:12 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Mag hij zijn Unterhosen meenemen?
Oranje dan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:28:57 #167
30220 Barca
pi_77919611
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:25 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Laten we wel zijn, Nederlands elftal is geen counterploeg ( of zou het althans niet moeten zijn ) en kan niet spelen zoals Duitsers en Italianen. Wat Nederland wel kan is goed, mooi en verzorgd aanvallend voetbal spelen.
Elk land dient van eigen kracht uit te gaan en van Nederland is dat aanvallen, het liefst mooi, want daartoe is Nederland in staat.
Ik zeg ook niet dat we niet aanvallend moeten spelen. Het een hoeft het ander niet te bijten. Wat ik wel bedoel te zeggen is dat je niet moet spelen met een ploeg die defensief erg kwetsbaar is.
pi_77919616
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Oh niet weer dat Seedorf gebazel, please.
Nee hoor. Ik meldde gewoon iets. Als het je stoort, is het jouw probleem. Niet die van mij.
pi_77919632
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Oranje dan
Zou hij moeten doen! Het is ook winter in Zuid-Afrika in juni hè.

Na de dreads van Gullit en de bril van Davids de onderbroek van Robben. Whaha.
Jimmy Carter:
pi_77919664
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:29 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik meldde gewoon iets. Als het je stoort, is het jouw probleem. Niet die van mij.
Stoort me niet, maar je onzin is wel vermoeiend.
Jimmy Carter:
pi_77919682
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef Barca het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat we niet aanvallend moeten spelen. Het een hoeft het ander niet te bijten. Wat ik wel bedoel te zeggen is dat je niet moet spelen met een ploeg die defensief erg kwetsbaar is.
Allemaal leuk en aardig, maar Nederland is - als het om verdedigen gaat - toch niet sterk, dus ik denk dat vooral de aandacht naar de aanval toe moet en niet naar de verdediging.
Bij het WK zal onze verdediging niet sterk zijn, dat weet jij net zo goed als mij.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:31:17 #172
30220 Barca
pi_77919706
[quote]Op vrijdag 12 februari 2010 14:27 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Ja, precies wat ik zeg. Of je het er mee een bent of niet, kan me niet zoveel schelen. Bij Ajax speelde hij ook vaak aan de linkerkant. Bij Nederland zeg ik Van der Vaart linkshalf en Seedorf op '10'. Op '10' is Seedorf niet minder dan Van der Vaart kan zijn.
[/quoteHelaas ... Seedorf zal niet meegaan. Ook met Seedorf op 10 zou ik Van der Vaart niet stijf aan de lijn zetten. Beweging, positiewisselingen dát maakt ons gevaarlijk. Af en toe op rechts in een gat duiken kan voor veel dreiging zorgen.
pi_77919719
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:30 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Stoort me niet, maar je onzin is wel vermoeiend.
Jij vindt het onzin, dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk onzin is.
pi_77919744
Als de verdediging niet sterk is, moet daar toch juist aandacht naar toe? Ze kunnen ook niet met te veel ruimte in de rug spelen.

Of begrijp ik je nu verkeerd?
Jimmy Carter:
pi_77919763
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:31 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Jij vindt het onzin, dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk onzin is.
In dit geval wel. Geloof me.
Jimmy Carter:
pi_77919805
Toch blijf ik hopen Barca. Misschien ongegronde hoop, maar toch, wie weet ziet Van Marwijk het licht alsnog.

Van der Vaart moet ook niet stijf aan de linkerkant staan. Ietwat naar binnen spelen en dan af en toe positiewisselingen met Seedorf. Dan kan ook de linksback flink wat mee opkomen om aan het aanvallende spelletje mee te doen.
pi_77919825
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:32 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

In dit geval wel. Geloof me.
We verschillen hierover van mening. Niet erg, maar we zullen het zien op het WK.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:34:47 #178
30220 Barca
pi_77919844
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:30 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar Nederland is - als het om verdedigen gaat - toch niet sterk, dus ik denk dat vooral de aandacht naar de aanval toe moet en niet naar de verdediging.
Bij het WK zal onze verdediging niet sterk zijn, dat weet jij net zo goed als mij.
We zijn op EK's en wk's in de k.o.-fase keer op keer onmachtig in de aanval. Daar moet je dan ook niet het accent op leggen. Met een linie Van Persie, Sneijder en Robben achter een diepe spits (Huntelaar of Kuyt) speel je feitelijk 8 tegen 11.

Terwijl je met Heitinga voor een 4mans achterhoede en Kuyt en Van der Vaart achter een diepe spits gewoon 11 tegen 11 speelt.

Een wedstrijd is niet 90(+) minuten aanvallen. Maar nogmaals: het is niet zo dat we niet aanvallend moeten spelen. Met de door mij genoemde ploeg kunnen we prima aanvallend spelen.
pi_77919859
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:34 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

We verschillen hierover van mening. Niet erg, maar we zullen het zien op het WK.
Nee, want Clarence gaat niet mee en van der Vaart speelt alleen centraal.
Jimmy Carter:
pi_77919886
quote:
Als de verdediging niet sterk is, moet daar toch juist aandacht naar toe? Ze kunnen ook niet met te veel ruimte in de rug spelen.

Je begrijpt me niet verkeerd hoor. Ik denk juist dat Nederland veel meer aandacht moet besteden aan het aanvallende gedeelte dan de verdediging. Aanvallen is Neerlands sterkste kant en daar moet je dus als Nederland zijnde enorm gebruik van maken.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:36:43 #181
30220 Barca
pi_77919922
quote:

De aanval versterken is in ieder geval geen optie. Je kan toch moeilijk met 1 verdediger, 5 aanvallende middenvelders en 4 aanvallers gaan spelen.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:35 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet verkeerd hoor. Ik denk juist dat Nederland veel meer aandacht moet besteden aan het aanvallende gedeelte dan de verdediging. Aanvallen is Neerlands sterkste kant en daar moet je dus als Nederland zijnde enorm gebruik van maken.
Ja, leuk. Van Persie, Sneijder, Seedorf, Van der Vaart en Afellay. En daarvoor Robben, Kuyt, Huntelaar en Elia.

Gaan we heel ver mee komen.
pi_77919940
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:35 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Nee, want Clarence gaat niet mee en van der Vaart speelt alleen centraal.
Ik blijf de hoop houden dat Seedorf alsnog meegaat. Maar goed, we gaan het zien.
Bij Ajax heeft Van de Vaart in mijn ogen al bewezen dat hij aan de linkerkant minimaal zo goed is als centraal. En mijn mening is dat hij die rol ook bij het Nederlands elftal moet vervullen.
pi_77919982
Oranje speelt toch heel anders dan Ajax toen? Als je dat niet eens ziet...
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:44:08 #184
30220 Barca
pi_77920199
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:38 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Oranje maakt ook geen gebruik van kwaliteiten van spelers. Omdat de bondscoach niet ziet hoe spelers het meest renderen, en wat de zwakte is van de ploeg.
pi_77920226
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:36 schreef Barca het volgende:

[..]

De aanval versterken is in ieder geval geen optie. Je kan toch moeilijk met 1 verdediger, 5 aanvallende middenvelders en 4 aanvallers gaan spelen.
Het is maar te hopen dat Van Marwijk met een echte 'specialist' op '9' gaat spelen. De enige die daar kan spelen en die de mogelijkheden heeft om dat elke wedstrijd tot een goed einde te brengen ( omdat hij het spelletje snapt wat er als '9' in een 4-3-3 wordt gevraagd ) is Robin Van Persie.
Doet Van Marwijk dat niet, dan weet je dat de aanval is verzwakt.
Elia en Robben, vanaf welke zijkanten laat je ze komen? Vanwaar hebben beiden het meeste rendement of beter gezegd, wie hoort waar te spelen?
En op het middenveld kan er ook behoorlijk gesleuteld worden. Gaan we vol voor Sneijder met zijn afstandsschoten, met dan iemand als Nigel de Jong ter ondersteuning ( achter hem ) en dan Van der Vaart op links of wordt Van der Vaart op '10' uitgespeeld en dan Schaars aan de linkerkant?

Nederland beschikt op het middenveld en in de aanval over zijn meest sterke spelers. De spelers die een duel kunnen beslissen vanwege hun genialiteit, maar het rendement van dit soort spelers dient dus enorm omhoog getrokken worden. Ze moeten dus precies weten op welk moment ze de actie ( of het nou een steekpass of een dribbel is of wat dan ook ) het best kunnen inzetten. Dat moment dat dus ook het beste is voor het algemeen functioneren van het team.
pi_77920273
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:38 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Jawel, maar Van der Vaart kan de linkerkant bij het Nederlands elftal ook goed bestrijken. Maar goed, daar zullen we het toch niet over eens raken.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:48:27 #187
30220 Barca
pi_77920369
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:

[..]

Het is maar te hopen dat Van Marwijk met een echte 'specialist' op '9' gaat spelen. De enige die daar kan spelen en die de mogelijkheden heeft om dat elke wedstrijd tot een goed einde te brengen ( omdat hij het spelletje snapt wat er als '9' in een 4-3-3 wordt gevraagd ) is Robin Van Persie.
Doet Van Marwijk dat niet, dan weet je dat de aanval is verzwakt.
Elia en Robben, vanaf welke zijkanten laat je ze komen? Vanwaar hebben beiden het meeste rendement of beter gezegd, wie hoort waar te spelen?
En op het middenveld kan er ook behoorlijk gesleuteld worden. Gaan we vol voor Sneijder met zijn afstandsschoten, met dan iemand als Nigel de Jong ter ondersteuning ( achter hem ) en dan Van der Vaart op links of wordt Van der Vaart op '10' uitgespeeld en dan Schaars aan de linkerkant?

Nederland beschikt op het middenveld en in de aanval over zijn meest sterke spelers. De spelers die een duel kunnen beslissen vanwege hun genialiteit, maar het rendement van dit soort spelers dient dus enorm omhoog getrokken worden. Ze moeten dus precies weten op welk moment ze de actie ( of het nou een steekpass of een dribbel is of wat dan ook ) het best kunnen inzetten. Dat moment dat dus ook het beste is voor het algemeen functioneren van het team.
Zoals ik al zei: die kwaliteiten komen er traditiegetrouw niet uit. Dan zou je de voorhoede en het middenveld in aanvallend opzicht moeten versterken. Dat betekent je ploeg in defensief opzicht verzwakken. Én, we zijn defensief al zwak.

We moeten ook geen 4 - 3 - 3 spelen.
pi_77920542
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:48 schreef Barca het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: die kwaliteiten komen er traditiegetrouw niet uit. Dan zou je de voorhoede en het middenveld in aanvallend opzicht moeten versterken. Dat betekent je ploeg in defensief opzicht verzwakken. Én, we zijn defensief al zwak.

We moeten ook geen 4 - 3 - 3 spelen.
Maar stel dat Van Marwijk het er wel uitkrijgt? Of is dit nou een idioot idee met de gedachte dat Van Marwijk bondscoach is en geen Adriaanse of iets dergelijks?

Voor 4-3-3 heeft Nederland opzich wel de spelers voor, dus ja.
pi_77924535
Systeem wordt niet meer veranderd.

Jullie leven in het verleden met je 4-3-3.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:05:38 #190
30220 Barca
pi_77925386
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:38 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Systeem wordt niet meer veranderd.

Jullie leven in het verleden met je 4-3-3.
Ik ben voor 4 - 1 - 2 - 2 - 1 hoor.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:10:24 #191
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77925520
Het is heel simpel.

------------ Van Persie

Elia --------- Sneijder ---------- Robben

----Vd Vaart ------- Van Bommel

Bronckhorst - Mathijsen - Vlaar - Heitinga

------------- Vd Sar
Bedankt Hans.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:13:10 #192
30220 Barca
pi_77925572
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:10 schreef bascross het volgende:
Het is heel simpel.

------------ Van Persie

Elia --------- Sneijder ---------- Robben

----Vd Vaart ------- Van Bommel

Bronckhorst - Mathijsen - Vlaar - Heitinga

------------- Vd Sar

Heitinga faalt als rechtsback, Gio is over the hill, geen De Jong, Van Bommel is beter op links dan op rechts, Robben hoort (als je hem al selecteert) op links, Sneijder centraal verkiezen boven Van der Vaart

Deze ploeg wordt aan alle kanten weggetikt!
pi_77925603
Kan me wel vinden in de opstelling van bascross. Dan moet Elia wel wat beter gaan spelen weer zoals begin van het seizoen.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:15:30 #194
30220 Barca
pi_77925629
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:14 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Kan me wel vinden in de opstelling van bascross. Dan moet Elia wel wat beter gaan spelen weer zoals begin van het seizoen.
Ik niet. Elia schijnt de laatste weken op rechts te spelen.
pi_77925645
Ja, hoorde ik ook.

Labbadia faalt.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:18:49 #196
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77925701
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:13 schreef Barca het volgende:

[..]

Heitinga faalt als rechtsback, Gio is over the hill, geen De Jong, Van Bommel is beter op links dan op rechts, Robben hoort (als je hem al selecteert) op links, Sneijder centraal verkiezen boven Van der Vaart

Deze ploeg wordt aan alle kanten weggetikt!
Wat moet De Jong als je Vd Vaart hebt? Sneijder moet sowieso spelen, want die is goed. Een betere rechtsback is er niet, want Vd Wiel is kut. Braafheid is niet beter dan Gio, tenzij hij nu ineens gaat presteren bij Celtic. Van Bommel en De Jong wisselen elkaar ook altijd af op die positie, dus dat kan met Vd Vaart ook prima en dat is ook de bedoeling. Robben speelde bij Real Madrid ook een tijdje op rechts en hij deed dat erg goed.
Bedankt Hans.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:24:03 #197
30220 Barca
pi_77925862
De Jong is controlerend beter dan Van der Vaart. Van der Vaart zou moeten spelen in plaats van Sneijder. Raf is de betere spelverdeler. Sneijder is zwaar overschat. Robben is als rechteraanvallende middenvelder een verkeerde keuze ten opzichte van Kuyt. Dit omdat Dirk harder werkt, meer spelinzicht heeft, beter passt én beter verdedigd.

Ik vind Braafheid wel beter danVan Bronckhorst. Een betere rechtsback dan Heitinga is er wel. Melchiot, Stam en Van der Wiel zijn allen beter als rechtsback. Heitinga behoort centraal te spelen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:27:37 #198
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77925968
Ku(ij)t. Ik werk ook harder dan Robben, maar ik sta ook niet in het Nederlands elftal.

Sneijder is tweebenig en niet overschat. Hij moet altijd spelen. Braafheid moet eerst maar eens wat minuten gaan maken voordat hij aan het wk mag denken. Melchiot is nog nooit geselecteerd, Stam speelt in de eredivisie en Vd Wiel ook.
Bedankt Hans.
pi_77926058
Het leeft!

Maar... gaat dit eigenlijk nog wel over ruzies?
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:30:33 #200
30220 Barca
pi_77927781
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:30 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Het leeft!

Maar... gaat dit eigenlijk nog wel over ruzies?
Op dit moment zijn de berichten meer geschikt voor het topic "[WK 2010] Favoriete opstelling Nederland op het WK # 2"
pi_77927805
Ja.. nou ja..

Ik houd de mogelijke ruzies wel in het achterhoofd, hoor.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:33:46 #202
30220 Barca
pi_77927862
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:31 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ja.. nou ja..

Ik houd de mogelijke ruzies wel in het achterhoofd, hoor.
Ik ook. Da's ook de reden waarom ik Sneijder en Robben er niet bij wil hebben, en Huntelaar ook niet zou missen. Al staan technische en tactische redenen voorop!
pi_77927875
Met wie maakt Robben ruzie dan?
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:46:28 #204
30220 Barca
pi_77928243
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:34 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Met wie maakt Robben ruzie dan?
Nou ja, hij maakt op mij de indruk van iemand die erg gefrustreerd raakt als hij op een wk iedere wedstrijd op de bank moet zitten terwijl hij fit is. Teleurstelling is begrijpelijk, maar ik vrees dat het uit de hand zal lopen. Gewoonde indruk die hij al jaren op me maakt.
pi_77928281
Ja, hij heeft wel zo'n standaard jankbek inderdaad. Excusez le mot.

Denk niet dat hij op de bank gaat belanden trouwens.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:50:15 #206
30220 Barca
pi_77928347
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:47 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ja, hij heeft wel zo'n standaard jankbek inderdaad. Excusez le mot.

Denk niet dat hij op de bank gaat belanden trouwens.
Ik vrees het ook. En daarmee graaft oranje zijn eigen graf. Robben in de basis is, gezien zijn defensieve zwakte en de traditionele onmacht van de ploeg als geheel in aanvallend opzicht, vragen om moeilijkheden. Die krijgen we ook.
pi_77928366
Robben als invaller het laatste half uur zou misschien idealer zijn.
Jimmy Carter:
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 februari 2010 @ 18:55:34 #208
7889 tong80
Spleenheup
pi_77928486
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:50 schreef Barca het volgende:

[..]

Ik vrees het ook. En daarmee graaft oranje zijn eigen graf. Robben in de basis is, gezien zijn defensieve zwakte en de traditionele onmacht van de ploeg als geheel in aanvallend opzicht, vragen om moeilijkheden. Die krijgen we ook.
Precies aanvallers moeten mee kunnen verdedigen. Begreep ook nooit dat Maradona Pele en Cruijff steeds weer werden opgesteld. Als er spelers zijn die niet konden verdedigen waren zij het wel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_77928567
Hehe.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:59:58 #210
30220 Barca
pi_77928612
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:51 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Robben als invaller het laatste half uur zou misschien idealer zijn.
Ja, dat is nog wel een optie. Maar goed, dat kan Elia ook. En die heeft er denk ik minder moeite mee om steeds een uur op de bank te zitten.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 februari 2010 @ 19:04:53 #211
7889 tong80
Spleenheup
pi_77928799
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:59 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja, dat is nog wel een optie. Maar goed, dat kan Elia ook. En die heeft er denk ik minder moeite mee om steeds een uur op de bank te zitten.
Goeie optie. Je beste spelers op de bank laten beginnen. Als Argentinië maar niet meeleest qua Messi.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_77928841
Elia is niet zo goed als Robben.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:14:56 #213
30220 Barca
pi_77929183
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:05 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Elia is niet zo goed als Robben.
Goed genoeg als invaller.
pi_77929220
Je wil toch wereldkampioen worden?
Jimmy Carter:
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 februari 2010 @ 19:16:10 #215
7889 tong80
Spleenheup
pi_77929241
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:14 schreef Barca het volgende:

[..]

Goed genoeg als invaller.
Er is een briljante coach aan je verloren gegaan.

pi_77929276
Tong vs Barca

popcorn.
Jimmy Carter:
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:17:46 #217
30220 Barca
pi_77929316
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:15 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Je wil toch wereldkampioen worden?
Ja, en dan is een goed team (dus ook qua sfeer) belangrijk. Dan heb je meer aan Elia als sub dan aan Robben.

Robben in de basis in plaats van Van der Vaart is vragen om moeilijkheden. Samen kan niet. Je mag niet met 12 man spelen.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Tong vs Barca

popcorn.
Er is geen match. Jij had anders scheidsrechter willen zijn? Scheidsrechters zijn niet te vertrouwen!
pi_77929443
Niet zo generaliseren, lieverd.
Jimmy Carter:
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 februari 2010 @ 19:23:54 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_77929582
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:17 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja, en dan is een goed team (dus ook qua sfeer) belangrijk.
Arie Ribbens is weer aan het trainen.

pi_77929814
Kan die ook al voetballen dan?
Jimmy Carter:
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 februari 2010 @ 19:35:11 #221
7889 tong80
Spleenheup
pi_77930038
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:17 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja, en dan is een goed team (dus ook qua sfeer) belangrijk.
pi_77933116
Oh zooooooooooooo.

En nu serieus!

Jimmy Carter:
pi_78833286
Vraag me af of het gedrag van Nigel de Jong ook nog door zijn teamgenoten is gecorrigeerd.
Jimmy Carter:
  zondag 7 maart 2010 @ 00:12:09 #224
30220 Barca
pi_78833709
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:00 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Vraag me af of het gedrag van Nigel de Jong ook nog door zijn teamgenoten is gecorrigeerd.
Nee, want ze willen Afellay en Engelaar in de basis i.p.v. De Jong en Van Persie.
pi_78833796
???
Jimmy Carter:
  zondag 7 maart 2010 @ 00:20:45 #226
30220 Barca
pi_78834018
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:14 schreef NelsonWandelaar het volgende:
???
In opdracht van Fred Rutten heeft Van Bommel bij Van Marwijk aangedrongen op de volgende basis:

Stekelenburg;

Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Braafheid;

Van Bommel, Engelaar;

Afellay, Sneijder, Robben;

Kuyt
pi_78834093
Stay off crack.
Jimmy Carter:
  zondag 7 maart 2010 @ 00:24:51 #228
30220 Barca
pi_78834176
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:22 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Stay off crack.
No shit! Alleen Bertje is eigenwijs en zal kiezen voor Vlaar en Gio i.p.v. Heitinga en Braafheid.
pi_78834296
Braafheid is toch niet van het niveau Oranje. Kom op nou.
Jimmy Carter:
  zondag 7 maart 2010 @ 00:33:36 #230
30220 Barca
pi_78834462
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:28 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Braafheid is toch niet van het niveau Oranje. Kom op nou.
Maar PSV wil 'm graag hebben. Rutten is goed bevriend met Van Bommel. En veel PSV-ers in de basiself is goed voor PSV.
pi_78834805
Ja, behalve als ze zo opvallen dat ze worden verkocht.
Jimmy Carter:
  zondag 7 maart 2010 @ 02:35:41 #232
30220 Barca
pi_78837356
quote:
Op zondag 7 maart 2010 00:46 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ja, behalve als ze zo opvallen dat ze worden verkocht.
Dat gaat wel meevallen. Maar dan nog, ook dat is goed voor PSV. Ze hebben geen grote verkoop meer gedaan de laatste jaren. Ook Lazovic is dat niet.
pi_78837845
Bert had De Jong eruit moeten halen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79118546
De Jong denkt dat hij is als Neeskens. Wat een domheid.
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 09:51:32 #235
30220 Barca
pi_79119174
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:11 schreef NelsonWandelaar het volgende:
De Jong denkt dat hij is als Neeskens. Wat een domheid.
Neeskens was meer een aanvaller. De Jong is als een Haan of Van der Kerkhof?
pi_79119179
De Jong is als ... Cor Lems, Raymond Atteveld.
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 09:59:25 #237
30220 Barca
pi_79119262
quote:
Op zondag 14 maart 2010 09:52 schreef NelsonWandelaar het volgende:
De Jong is als ... Cor Lems, Raymond Atteveld.
Dat is een belediging van Lems en Atteveld!
pi_79119270
Haha. Hoezo?
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 10:09:20 #239
30220 Barca
pi_79119339
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:00 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Haha. Hoezo?
Nou, zij waren toch wél 100 klassen beter dan prutshoofd Nigel!
pi_79119344
.. maar hebben allebei nooit Oranje gehaald.
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 10:13:08 #241
30220 Barca
pi_79119373
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:10 schreef NelsonWandelaar het volgende:
.. maar hebben allebei nooit Oranje gehaald.
Dat zegt toch niks? Seedorf was onder de laatste twee bondscoaches geen international. Nou ja, Bassie selecteerde hem wel maar behandelde Clarence S toen zo zwak! Maar, dat Seedorf een topper is (nee, hij zingt niet met Geer en Goor), daarover mag geen twijfel bestaan.
pi_79119392
Als ik zeg Joop Lankhaar, wat zeg jij dan?
Jimmy Carter:
pi_79119398
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:13 schreef Barca het volgende:

[..]

Dat zegt toch niks? Seedorf was onder de laatste twee bondscoaches geen international. Nou ja, Bassie selecteerde hem wel maar behandelde Clarence S toen zo zwak! Maar, dat Seedorf een topper is (nee, hij zingt niet met Geer en Goor), daarover mag geen twijfel bestaan.
Seedorf heeft wel 60 interlands toch?
Lems en Atteveld nul.
Met die twee had je wat dit topic betreft wel wat meer voer gehad nog denk ik.
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 10:18:38 #244
30220 Barca
pi_79119433
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:15 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Als ik zeg Joop Lankhaar, wat zeg jij dan?
Langhaar? EUh ... wie is dat?
pi_79119450
Dat is een speler die wel in het Panini-album van Euro 88 bij Nederland stond, maar in werkelijkheid niet bij de selectie zat.

Spookvoetballer. Dat is nou een echt Phantom, Roy.
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 10:27:04 #246
30220 Barca
pi_79119526
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:20 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Dat is een speler die wel in het Panini-album van Euro 88 bij Nederland stond, maar in werkelijkheid niet bij de selectie zat.

Spookvoetballer. Dat is nou een echt Phantom, Roy.
Oh. En, was die net zo goed als een kennis van me? Zo'n gast die roept dat 'ie al 10 dartstoernooien won met finishes van 180. En dat 'ie vaak vleespakketten wint door 8 darters te gooien.
pi_79119530
Heb je hier al gepost? VBL: wie is wie? #2.
Ben wel benieuwd naar jouw antwoorden.
Jimmy Carter:
pi_79119535
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:27 schreef Barca het volgende:

[..]

Oh. En, was die net zo goed als een kennis van me? Zo'n gast die roept dat 'ie al 10 dartstoernooien won met finishes van 180. En dat 'ie vaak vleespakketten wint door 8 darters te gooien.
Raymond van B.?
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 10:30:52 #249
30220 Barca
pi_79119579
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:27 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Raymond van B.?
Nee, want die kent de spelregels! Je kan nl. geen finish gooien van 180. En, een 8 darter kan ook niet.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:27 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Heb je hier al gepost? VBL: wie is wie? #2.
Ben wel benieuwd naar jouw antwoorden.
Doe ik zo!
pi_79119590
9 is het minimum toch?
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 10:33:35 #251
30220 Barca
pi_79119613
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:31 schreef NelsonWandelaar het volgende:
9 is het minimum toch?
Ja.
pi_79119652
Darten vind ik niet zo veel aan, maar dat wist ik nog net.

Hoe vond je Van der Vaart tegen Lyon invallen?
Jimmy Carter:
  zondag 14 maart 2010 @ 10:40:21 #253
30220 Barca
pi_79119719
quote:
Op zondag 14 maart 2010 10:36 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Darten vind ik niet zo veel aan, maar dat wist ik nog net.

Hoe vond je Van der Vaart tegen Lyon invallen?
Niet gezien. Beetje voetbal moe. Ach, straks met het wk zal ik wel weer warmlopen. BBQ en Corona/Desperado.
pi_79119751
Nodig me maar uit.
Jimmy Carter:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: