Jij hebt niets fout gedaan. Volgende keer(als die er komt) gewoon het op een beloop laten. Het komt vanzelf wel.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:05 schreef emiliana het volgende:
[..]
wel, ik heb nu eigenlijk het gevoel dat ik de boel te veel heb geforceerd. Ik wou een of andere vorm van bevestiging, maar een zoen hoefde dat nu niet per se te zijn. Ik voel me nu zelf een idioot dat ik zo heb aangedrongen op die zoen.
als ik terugdenk aan vroeger was ik zelf ook wel héééél bang om voor de allereerste keer te tongzoenen hoor, ik heb dat zelfs maanden uitgesteld. Dus ergens kan ik wel met hem meeleven. Maar 33 jaar...
Dus nogmaals, internetdates lijkt me echt niets voor diesels in de liefde en verlegen mensen. Mensen die traag iets willen opbouwen kunnen er niet terecht. Want niet gezoend is een slechte date ...
Uberhaupt de angst om niet te voldoen. Het wordt gewoon steeds moeilijker. En zeker op die leeftijd denk ik. Want je gaat er inderdaad (en dat is t krommequote:Op woensdag 16 december 2009 19:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer dat hij bang was om te zoenen maar meer bang om het niet goed te doen.
Dus toch die basis die ik eigenlijk wel verwacht van iemand.. maar zelfs dat zegt niks.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Da's met alles zo. Als ik mijn kleine neefje moet helpen met zijn jas dicht ritsen is dat moelijker dan wanneer ik mijn eigen jas moet doen.
quote:Op woensdag 16 december 2009 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Uberhaupt de angst om niet te voldoen. Het wordt gewoon steeds moeilijker. En zeker op die leeftijd denk ik. Want je gaat er inderdaad (en dat is t kromme) automatisch van uit dat je date meer ervaring heeft, in daten, in zoenen, in alles wat volgt. En de zenuwen breken uit. Kan ik me goed voorstellen. Faalangst.
Mijn ervaring heeft me geleerd dat een gebrek aan oefenmateriaal helemaal niks hoeft te betekenen. Zoenen is een wisselwerking die gladjes gaat, of niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:51 schreef rechtsafslaand-verkeer het volgende:
[..]
en als je nooit oefenmateriaal hebt gehad dan ?
Ik was ook zo. Behalve dan dat ik NIET de schade in ben gaan halen, zelfs niet toen het bloot onder mn neus lag. Gewoon NIET kunnen. Niet willen. Er MOET echts iets van gevoel bij komen kijken. Een hoer is ook niets voor mij. Gewoon een leuke meid. Klaar. Geen ONSjes ook. Blech.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja zo'n vriend had ik ook. Totdat het mis liep met zijn eerste "perfecte" relatie.
Toen heeft ie de schade alsnog ingehaald.
Dat dus. Vieze mossels. En dat is niet het enige, er zit nog een wezen aan vast dat denkt met die glibberige mossel alles voor elkaar te kunnen krijgen en arrogantie ten toon te spreiden.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:07 schreef Scarface2004 het volgende:
keiharde discipline of gewoon een kutjesvrees.
Omdat ze met het verkeerde kopje denken.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:24 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[..]
En wat ik dus niet kan begrijpen is dat er zoveel mannen zijn die overal zomaar intrappen.
En dat "te lief" zijn en het niet willen gebruiken van vrouwen is dus iets wat je los moet laten, want omgekeerd doen ze het net zo hard, nog veel harder zelfs. Zonder scrupules. Dus als je dat spelletje wilt spelen dan moet je er ook voor gaan. En anders moet je er niet over zeiken. Niet op jou gericht hoor, maar "je" in zn algemeenheid. Wederom.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:16 schreef rechtsafslaand-verkeer het volgende:
Tja, hoe is het zo gekomen ?
verlegen misschien ?, gebrek aan zelfvertrouwen ? zeg het maar !
En inderdaad, wat je niet kent dat mis je niet ook.
Vroeger ben ik altijd wel afgewezen en heb daardoor nogal een deuk opgelopen denk ik.
En vrouwen "gebruiken " daar ben ik te "lief" voor( dat hoor ik tenminste altijd, "rechtsafslaand-verkeer, je bent veel te lief voor zo'n onafhankelijke vrouw als ik").
Ja, en dat snap ik dus niet. Tuurlijk voel ik ook dergelijke dingen maar ik weet dat er tegenover elke actie een reactie staat. Natuurkunde hehquote:Omdat ze met het verkeerde kopje denken.
Ik kan niet door jouw ogen kijken, maar weet je zeker dat je het echt niet ziet? Of kan er misschien sprake van zijn dat je het eigenlijk gewoon niet wilt zien? Bij een 1e oogopslag ligt het niet zo simpel, maar aangezien je veel gepiekerd hebt eer je actie ondernam neem ik aan dat je wel meer tijd gehad hebt om signalen, of het gebrek daaraan, te kunnen opvangen.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En hoe werk je daar aan dan? Wat dat betreft heb ik echt een rood-witte stok nodig.
Ik heb vaak gedacht dat het goed zat en dat bleek dan tegen te vallen. En andersom heb ik eigenlijk nog niet mee gemaakt.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:27 schreef aimeudeus het volgende:
[..]
Ik kan niet door jouw ogen kijken, maar weet je zeker dat je het echt niet ziet? Of kan er misschien sprake van zijn dat je het eigenlijk gewoon niet wilt zien?
Dom. Oppervlakkig. En dat is de trend van tegenwoordig. C'est simple. Je kan er omheen draaien zoveel je wilt, maar daar komt het op neer.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:17 schreef yavanna het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mannen die niet alles neuken wat los en vast zit en vrouwen ook trouwens. Ik doe het ook liever niet dan met iemand waar ik niets voor voel.
Een man die op zijn 33-ste zo weinig ervaring heeft, niet alleen met zoenen/sex e.d. maar dus ook op andere gebieden ver achterloopt, daar zou ik absoluut niets mee beginnen.
Wat ik vooral krom vind is dat je nog steeds wel vatbaar bent voor datgene bent want je zelf terecht al als "bekrompenheid" hebt gekwalificeerd. Het zou je toch volledig koud moeten laten om te voldoen aan de eisen van een bekrompen geest. Ergens heeft het toch nog zijn invloed op je, en eigenlijk is dat zonde.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Uberhaupt de angst om niet te voldoen. Het wordt gewoon steeds moeilijker. En zeker op die leeftijd denk ik. Want je gaat er inderdaad (en dat is t kromme) automatisch van uit dat je date meer ervaring heeft, in daten, in zoenen, in alles wat volgt. En de zenuwen breken uit. Kan ik me goed voorstellen. Faalangst.
En zelf heb ik dat ook wel, ik ben niet groen meer, ik was er redelijk vroeg bij, maar toch.. Gek he dat mensen dat blijven hebben soms. Ik weet dat ik een redelijk leuk koppie heb en een vlotte babbel maar instinctief denk ik dat mannen toch liever verder kijken, dat hun lat hoger ligt. Op t moment zelf heb ik daar geen problemen mee over t algemeen.. Maar die hele aanloop daar naar toe.. Help. Dus ik kan me zeer zeker voorstellen dat t voor sommige mensen zo aanvoelt, en dan 10 keer erger, versterkt door bekrompenheid van de gro(o)t(st)e menigte
Als je toch geen normale bijdrage kunt leveren , post dan niks. Ga lekker terug naar je KLB/ONZ matties.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:37 schreef Slaif het volgende:
Ze moet hem gewoon eerst afwijzen en daarna ff neuken. Zou ik wel sympathiek van dr vinden.
Heel eerlijk? Je moet leren liegen. En je gevoel voor eerlijkheid "want het is toch een vrouw, dat zijn toch prinsesjes" uitzetten. Zij doen het nog veel rigoreuzer dan jij ooit zou doen. En zonder goede reden anders dan 1 of ander spook wat ze zelf verzonnen hebben. Meer is het niet. Sociale conditionering nog een laagje.... mwoah, dan hebben ze wel gelijk genoeg hoor in hun eigen beperkte wereld. Want ze zeggen wel dat die mannen achterlopen, maar zelf zijn ze emotioneel en psychisch klaarblijkelijk ook nog niet erg ver, laat staan zeker en stabiel. En dat weten ze donders goed, al zullen ze het nooit toegeven, zelfs tegenover zichzelf, maar dat is WEL de reden dat ze bepaald gedrag bij een man zoeken.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En de pest is: het gros van de mensen denkt zo.
Ikzelf heb echt geen idee meer hoe ik vrouwen duidelijk moet maken dat ik ze leuk vind. Het niet zeggen, het proberen te laten merken, het direct zeggen. In alle gevallen volgde na veel gepieker een desastreuze wanhoopsactie (smsje, hyves-berichtje, het recht in haar gezicht zeggen) en dan was het meestal gelijk afgelopen en duidelijk.
Soms zelfs wel eens direcht gezegd , want dan was ik tenminste van die onzekerheid af of ze me wel of niet leuk zou vinden.
Te veel respect wordt door de vrouwen ook niet echt gewaardeerd heb ik het idee.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:02 schreef emiliana het volgende:
aarskaboutertje, en weer moeten de vrouwen er aan geloven. Jouw gebrek aan respect voor vrouwen is echt stuitend
ik liegen? Dat zit niet echt in mijn aard en daar houd ik ook niet van. Temeer omdat de waarheid altijd wel een keer boven komt drijven.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:59 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Je moet leren liegen.
Dat wel. Ik plaats ze gauw op een voetstukje.quote:En je gevoel voor eerlijkheid "want het is toch een vrouw, dat zijn toch prinsesjes" uitzetten.
Er is een goeden middenwegquote:Op woensdag 16 december 2009 21:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Te veel respect wordt door de vrouwen ook niet echt gewaardeerd heb ik het idee.
Je hebt vast niet in de gaten dat je hier op fok niet bepaald respectvol overkomt.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Te veel respect wordt door de vrouwen ook niet echt gewaardeerd heb ik het idee.
RZ, hierboven zeg je ergens dat je niet goed weet hoe je aan een vrouw moet vetellen dat je ze leuk vind. Ik krijg de indruk dat je dan maar bruuske maatregelen neemt en het hen gewoon vertelt.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:04 schreef RealZeus het volgende:
quote:Op woensdag 16 december 2009 21:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je hebt vast niet in de gaten dat je hier op fok niet bepaald respectvol overkomt.
Ik heb je nooit in het echt ontmoet, maar wat ik van anderen heb gehoord, ben je in het echt ook niet al te gemakkelijk in de omgang enzo
Omdat ik meestal bang ben dat ze daar toch niet op zit te wachten. En dan heb ik het maar weer gehad. Zoals ik zei: het is meer een soort redmiddel om van dat onzekere gevoel af te komen.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:08 schreef emiliana het volgende:
[..]
RZ, hierboven zeg je ergens dat je niet goed weet hoe je aan een vrouw moet vetellen dat je ze leuk vind. Ik krijg de indruk dat je dan maar bruuske maatregelen neemt en het hen gewoon vertelt.
waarom doe je het niet subtieler, zoals haar eens uitvragen of zo. Ik zou het heel vreemd vinden als iemand me zou zeggen 'ik vind je leuk', ik ben het meer gewoon om te horen ' heb je zin om eens samen te doen ?'
WAAAAAT??? GETROUWD is geweest? En gescheiden? Hoe snel dan wel niet? Zijn er kinderen uit voort gekomen? Damn dude, realiseer je je wel dat je gelukkig net uit de klauwen van zo'n onnadenkend monster bent gebleven...quote:Op woensdag 16 december 2009 18:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik dit jaar ook achter gekomen. Zij bekende dat ze getrouwd geweest was en ik vond dat wel een mooi moment om te bekennen dat ik nul ervaring had.
Ik ga niet vertellen van wie ik het heb gehoord, maar ik heb dus weleens gehoord dat je naarmate de avond vorderde vrouwen hoeren ging noemen en zei dat ze allemaal hetzelfde waren en je niet waardeerden oid.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oh, dat laatste is nieuw voor mij en ik ben erg benieuwd van wie dat komt. En nog benieuwder waarom ze dat dan niet tegen mij zeggen.
En als ik gek op iemand ben dan draag ik haar op handen.
Het is ook een tastbaar probleem voor die mannen die op hun 30e nog maagd zijn hoorquote:Op woensdag 16 december 2009 21:11 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[..]
WAAAAAT??? GETROUWD is geweest? En gescheiden? Hoe snel dan wel niet? Zijn er kinderen uit voort gekomen? Damn dude, realiseer je je wel dat je gelukkig net uit de klauwen van zo'n onnadenkend monster bent gebleven...Ik zou niet met een vrouw willen zijn die op relationeel gebied zulke risico's neemt en zo makkelijk achter haar eierstokken aanhuppelt zonder om de gevolgen van het kind te denken hoor. Shiiiiit.... really, die meiden kan je beter bij uit de buurt blijven. Is toch niet normaal joh? Kijk, als wij onze hormonen, cq lul, achterna lopen een keertje en een rubbertje gebruiken dan heeft iemand misschien een keer een gebroken hartje. Naja, komt ze wel weer overheen. Maar als een vrouw haar hormonen achterna huppelt, en dat zijn er rond de 30 jaar heeeeuuul veul, dan zijn de consequenties minstens van invloed op 3 mensen: haarzelf, jij en het kind wat eruit voortkomt. En dan hebben die itches het lef om een man af te rekenen op zn gebrek aan ervaring? Dat er iets met hem mis is? Terwijl zij dus zelf eigenlijk een ongevoelige onnadenkende kille berekenende kinder-zonder-pappa-maker-waardoor-het-kind-gedoemd-is-tot-een-slechte(re)-opvoeding-want-hoe-goed-bedoeld-ook,-er-is-geen-mama-op-aarde-die-de-rol-en-voorbeeldfunctie-van-een-pappa-over-kan-nemen is? Wow. Dat is lef hebben van de dame in kwestie.
Zooww... we kunnen de rollen ook even om gaan draaien natuurlijk heh. Voor de dames die denken de wijsheid in pacht te hebben. Denk ff verder dan je neus lang is. Het is net zo makkelijk om jullie op van alles en nogwat af te rekenen. Van je eerste make-upje tot je laatste kind![]()
O, nee... want dan ben je een vrouwenhater, of iets anders ofzo...![]()
![]()
Oke, en nu weer even normaal..... zien jullie hoe makkelijk het is om dingen in je koppie te creeeren en spoken te creeeren? En dat wordt hier dus structureel door mensen als TS gedaan, zijn er van overtuigd, terwijl het kant noch wal raakt. Terwijl dat wat ik hierboven zeg wel degelijk een tastbaar maatschappelijk probleem aan het worden is. Maar ja, dat mag je niet zeggen natuurlijk
quote:Op woensdag 16 december 2009 21:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik ga niet vertellen van wie ik het heb gehoord, maar ik heb dus weleens gehoord dat je naarmate de avond vorderde vrouwen hoeren ging noemen en zei dat ze allemaal hetzelfde waren en je niet waardeerden oid.
Niks maar ik vind het verrekte interessant worden.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:13 schreef Laysa het volgende:
wat heeft dit verhaal nog met TS dr vraag te maken
ik vind het ietwat gefrustreerd klinkenquote:Op woensdag 16 december 2009 21:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Niks maar ik vind het verrekte interessant worden.
Je maakt een cruciale denkfout: het komt erop neer dat de dame in kwestie zo onzeker is van zichzelf en zo bekrompen in haar denk en gevoelswereld, dat ze zich iets aantrekt van een dergelijk iets.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:08 schreef Cue_ het volgende:
Het komt er gewoon op neer dat het afschrikt.. of dat nu terecht is of niet.
Net of jij normaal reageert gast. Ik bedoelde het eigenlijk serieus. Het is te begrijpen dat ze afgeknapt is, maar voor hem kan het een boost geven als hij de ervaring meekrijgt (drempel enzo). Ws is hij fasegewijs verder gegaan, dan ooit eerder bij een vrouw (qua vertrouwen/ kwetsbaar opstellen). Voor hem zou het dan toch gewoon prima zijn? Win-win: zij geen schuldgevoel, hij een belangrijke ervaring rijker (om uit de eerder genoemde vicieuze cirkel te komen).quote:Op woensdag 16 december 2009 20:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als je toch geen normale bijdrage kunt leveren , post dan niks. Ga lekker terug naar je KLB/ONZ matties.
Hij zou de man in het verhaal TS kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:13 schreef Laysa het volgende:
ik weet niet met wat voor vrouwen jij omgaat...of niet...maar ik denk dat je ietwat doorslaat met deze gedachtegangquote:Op woensdag 16 december 2009 21:17 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[..]
Je maakt een cruciale denkfout: het komt erop neer dat de dame in kwestie zo onzeker is van zichzelf en zo bekrompen in haar denk en gevoelswereld, dat ze zich iets aantrekt van een dergelijk iets.
Klopt beter, nietwaar? Het zit allemaal tussen de oortjes. Meer is het niet.
Dat is al wel een aardig tijdje geleden hoor.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
Misschien heb je zelf niet in de gaten dat je overkomt als iemand met totaal geen vertrouwen in de mensheid. Ik heb je hier ook weleens zien zeggen dat vrouwen alleen maar klootzakken willen en dat jij nooit goed genoeg bent oid. Dat de aardige mannen buiten de boot vissen, weet ik t.
Nee, als je dat gaat zeggen, knappen mensen af...
Oh, je verzint gewoon dus maar wat.quote:En misschien was het wat overdreven, maar niet geheel ongeloofwaardig, want ik zie je deze dingen soms gewoon zeggen. (of zag, want ik kom je niet zo vaak meer tegen)
De situaties die je schetst komen inderdaad voor bij de vleet, maar je draaft wel een beetje door in je generalisering. Toch zijn het vermakelijke stukjes om te lezen, zaken liggen lang niet altijd zo zoetsappig als men denkt dat ze liggen en egoïsme viert vaak hoogtij.quote:
Ehh, nee hoor, dit is wat ik heb gehoord. Dan was het daarvoor verzonnen.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is al wel een aardig tijdje geleden hoor.
[..]
Oh, je verzint gewoon dus maar wat.
inderdaad, kan je wat meer ontopic blijven, AK ? als je je frustraties over de vrouwen wil spuien open je zelf maar een topic?quote:Op woensdag 16 december 2009 21:13 schreef Laysa het volgende:
Onzeker en bekrompen omdat je graag een ervaren man wil in bed?quote:Op woensdag 16 december 2009 21:17 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[..]
Je maakt een cruciale denkfout: het komt erop neer dat de dame in kwestie zo onzeker is van zichzelf en zo bekrompen in haar denk en gevoelswereld, dat ze zich iets aantrekt van een dergelijk iets.
Klopt beter, nietwaar? Het zit allemaal tussen de oortjes. Meer is het niet.
Oftewel je kunt maar beter erover liegen. (en als dat lukt hoef je de volgende keer niet meer te liegenquote:Op woensdag 16 december 2009 16:05 schreef rechtsafslaand-verkeer het volgende:
[..]
Dat is waar ik als 36 jarige "groene" man altijd tegen aanloop.
In gesprekken met vrouwen komt altijd wel een keer de vraag tevoorschijn "en, heb jij al veel relaties gehad ?",
waarop ik dan altijd eerlijk antwoord "nee nog nooit " waarop de meeste vrouwen wel afhaken en degene die nog wel interesse blijven tonen komen vanzelf wel een keer met de vraag of je wel es wat intiemer geweest ben met een vrouw, waarop ik ook weer ontkennend moet antwoorden.
De dames die daarna nog interesse tonen blijken psychisch nogal verkreukeld te zijn en daar kan ik als "onervaren" man dan weer niets mee.
My point exactly.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat hebben we nu geleerd?
Spreken is zilver, zwijgen is goud
bij mij komt de boodschap van AK helemaal niet aan. Ik herken me niet in het minst in zijn epistels.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind RZ en AK nou niet direct respectloos. Direct misschien, en wat weinig subtiel, maar de boodschap komt wel aan. Mag ik toch wel zeggen als vrouw zijnde
De boodschap die ik er uit zou kunnen halen is:quote:Op woensdag 16 december 2009 21:30 schreef emiliana het volgende:
[..]
bij mij komt de boodschap van AK helemaal niet aan. Ik herken me niet in het minst in zijn epistels.
+1quote:Op woensdag 16 december 2009 21:37 schreef katerwater het volgende:
Zij moeten harder vechten om er te komen, maar zijn mateloos veel interessanter
Yep. Een keertje kan dat naar voren komen als het hoog zit, en daar kan je waarschijnlijk maar op 1 manier doorheen komen. Wat ik wel denk waar veel vrouwen misschien angst voor hebben, is dat ze niet willen dat zo'n man zich helemaal aan hen vast gaat klampen. Erg benauwend. En die kans loop je met "een eerste liefde" natuurlijk wel een stuk sneller. Maar ook dat zwakt wel weer af. Ik had ook zo'n vriendin die helemaal aan me ging hangen enzo... blech... aan de ene kant wel leuk, maar ergens ook naar. Toen dat eenmaal minder was, was het prima vertoeven met haar.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:18 schreef aimeudeus het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat gebrek aan ervaring over het algemeen vaak pas een punt wordt als de onervarene zich krampachtig op gaat stellen. Dat het bij wijze van spreken een groot issue is die duidelijk om je nek hangt, dat stoot veel mensen af.
Ik geloof niet dat onervarenheid an sich een groot probleem hoeft te zijn voor eventuele belangstellenden, en al zeker niet als iemand je echt leuk vind. En degenen die er wel een groot probleem van maken zou je moeten kunnen missen als kiespijn.
Maar waar is dan het vooroordeel in het feit dat je liever geen maagd van 33 wil daten?....das toch gewoon een keuze.....quote:Op woensdag 16 december 2009 21:37 schreef aimeudeus het volgende:
[..]
De boodschap die ik er uit zou kunnen halen is:
Wie vooroordelen heeft zal zelf ook vooroordelen moeten kunnen slikken…
Een keuze gebaseerd op....? Over het algemeen vooroordelen he?quote:Op woensdag 16 december 2009 21:40 schreef Laysa het volgende:
[..]
Maar waar is dan het vooroordeel in het feit dat je liever geen maagd van 33 wil daten?....das toch gewoon een keuze.....
Ja precies. Vul voor het gemak voor maagd slet in.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:40 schreef Laysa het volgende:
[..]
Maar waar is dan het vooroordeel in het feit dat je liever geen maagd van 33 wil daten?....das toch gewoon een keuze.....
Dat is lekker kort door de bocht.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:41 schreef aimeudeus het volgende:
[..]
Een keuze gebaseerd op....? Over het algemeen vooroordelen he?
Sex is overrated?quote:Op woensdag 16 december 2009 21:42 schreef dyna18 het volgende:
Het is jammer dat die man hier niet meereageert. Stel dat hij dat wel doet.
Wat zou je zo'n man nou voor advies moeten geven zodat hij wel meer relatieervaring krijgt?
En niet het simpele 'Hij moet neueken', want hij weet dus niet hoe hij dat bij een meisje moet bereiken.
we hebben deze vrijdag afgesproken, per mail.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:34 schreef kahaarin het volgende:
Om maar eens een on topic vraagje te stellen, Emiliana, heb je hem alweer gesproken?
Lijkt me een goed plan, baby-steps, je kunt altijd nog besluiten er een punt achter te zetten, eerst maar eens zien wat hij er van zegt. Wie weet snijdt het hout.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:47 schreef emiliana het volgende:
[..]
we hebben deze vrijdag afgesproken, per mail.
Ik heb er geen woord meer over gezegd, hij ook niet. Dat lijkt me het best. Ik ga het vrijdag luchtig houden, ik wil zijn verhaal wel eens horen.
Als de "maagdelijkheid" het hete hangijzer is mag ik toch aannemen dat daar automatisch bepaalde vooroordelen aan vastkleven? Zoals je er ook meerdere in dit topic hebt kunnen lezen..quote:
Heel sportief van je om hem niet meteen af te schrijven. Zorg er wel voor dat het hele gesprek niet gaat over dit issue, want dat is de spanning er natuurlijk helemaal af!quote:Op woensdag 16 december 2009 21:47 schreef emiliana het volgende:
[..]
we hebben deze vrijdag afgesproken, per mail.
Ik heb er geen woord meer over gezegd, hij ook niet. Dat lijkt me het best. Ik ga het vrijdag luchtig houden, ik wil zijn verhaal wel eens horen.
Ja... ik sta er ook van te kijken. Maar je twijfelt er zo erg over... wat is dan the best course of action? En wie zijn wij om daarin te sturen? Zometeen doe je misschien iets omdat wij je die kant op geduwt hebben terwijl je het ergens toch eigenlijk niet wilt. Het feit dat je hier om onze mening vroeg geeft wel aan dat je meer info/meningen wilde om hierover je beslissing te kunnen nemen, of om het gevoelsmatig beter te kunnen rechtvaardigen voor jezelf, toch? Dat is ok. Alleen denk ik wel dat het in beginsel zo zou moeten zijn dat je ZELF het denk en voelwerk bij al dit soort dingen hoort te doen en geen zak om de mening van jantje of klaasje zou moeten geven.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:24 schreef emiliana het volgende:
Gisteren vonden de meesten dat ik het een kans moest geven, nu zegt de meerderheid dat ze er niet aan zouden willen beginnen.
Inderdaad, je moet je eigen keuze maken.quote:[b]Op woensdag 16 december 2009 19:24
Gisteren vonden de meesten dat ik het een kans moest geven, nu zegt de meerderheid dat ze er niet aan zouden willen beginnen.
Nee niet enkel een vooroordeel, maar ook gevolgen/ consequenties. Natuurlijk zitten er vooroordelen bij, maar ze hoeft toch geen zin te hebben in een relatie waarin ze hem alles moet leren (niet alleen op het seksuele vlak). Het gaat sowieso gepaard met onzekerheid van zijn kant. Dat kan een afknapper zijn, wat geen vooroordeel is, maar een logisch resultaat van zijn onervarenheid. Niemand is één op één te vergelijken idd, maar nietszeggend is het niet. Dat is niet per definitie een vooroordeel, maar een logisch gevolg.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:52 schreef aimeudeus het volgende:
[..]
Als de "maagdelijkheid" het hete hangijzer is mag ik toch aannemen dat daar automatisch bepaalde vooroordelen aan vastkleven? Zoals je er ook meerdere in dit topic hebt kunnen lezen..
Ik ben van mening dat iedereen fijn zn eigen eisen mag stellen en keuzes mag maken op wat voor hen belangrijk is, oppervlakkig/non oppervlakkig whatever, zonder dat er een goed of fout-stickertje opgeplakt moet worden. Maar ik vind het pas kort door de bocht geredeneerd dat afwijzing op maagdelijkheid "vooroordeelloos" zou zijn...
Iedereen heeft wel vooroordelen, en Ik zie geen enkele reden om het zoeter te schetsen dan het is.
Dat dus. 100% mee eens. Maar op het moment dat je er zelf al zo over twijfelt, ondermijn je het geheel dan al niet? Zeker als je je mening nog door ons laat beinvloeden ook.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:31 schreef Sandoval het volgende:
Dan zal ik even helpen met de balans: Ik vind ook zeker dat je het een kans moet geven! Oke, het is raar, enigszins freaky e.d. maar ook wel goed te begrijpen. Er zijn een boel mensen die de eerste jaren van de puberteit buiten de boot vallen, en waar de eerder genoemde vicieuze cirkel dan roet in het eten gooit. De meesten doorbreken hem wel eens, maar ik kan me voorstellen dat het elk jaar lastiger wordt als dat niet gebeurt.
Hij is er zelf duidelijk mee bezig, anders zou 'ie niet daten met je. Gebrek aan ervaring wil ook al niet zeggen dat hij gebrek aan talent heeft. Er zijn genoeg mensen met zooien ervaring die er niks van bakken, en natuurtalenten die binnen no-time alle goede plekjes weten te vinden. Als je hem alleen maar voor een nachtje wil, kan je hem beter overslaan, dan zullen er beteren zijn. Maar er is niks dat erop wijst dat hij geen goede partner kan zijn in een relatie, en (op termijn) in bed. Plus, hij is zo exclusief als het maar kan. Hoe vaak krijg je die kans?
Kans geven, in het ergste geval gaat het mis, dat is tot nu toe toch ook altijd het geval geweest met al die jongens die wél ervaring hadden? En dan heb je in ieder geval ook zijn cirkel doorbroken en kan hij verder met zijn liefdesleven
Ik zie geen nadelen
Ik heb niet alles gevolgd, maar ik denk toch dat het ook afhangt van je gevoel. Ben je heel erg (seksueel) afgeknapt of intrigeert hij je nog wel. Een tweede kans/ date verdient hij wel (wat je ook doet), maar je kan je ogen er ook niet voor sluiten. Als een onzekere man een afknapper is, staat hij duidelijk in de min. Aan de andere kant zal hij je ws beminnen als nooit iemand tevorenquote:Op woensdag 16 december 2009 19:24 schreef emiliana het volgende:
Trust me. De dames die je dagelijks in het cafe of in de diso terugvind zijn toch meestal niet de emotioneel en psychisch volwassen vrouwen waar je een long-term committed relatie mee wilt... For anything else: go for it!quote:Op woensdag 16 december 2009 19:38 schreef rechtsafslaand-verkeer het volgende:
[..]
en in de discotheek en cafe alleen maar saaie muurversiering
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:46 schreef Stali het volgende:
[..]
Jammer dat jij nu de TS niet meer bent want je bent nu lastiger te vinden.
Ben wel benieuwd naar de afloop.
Krijg een beetje de indruk dat men via die datingsites heel snel een beslissing moet nemen. Niet erg relaxed.
Je kent deze jongen net een paar weken, leer elkaar eerst eens goed kennen voordat je een beslissing neemt?
Zolang je eerlijk bent hoef je hem toch niet aan het "lijntje" te houden?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... hahahahahah, ow wat ERG is dat hahaha. O shit man... als dat je eerste ervaring zou moeten zijn met een meid... als je als man dan al 33 bent. Fuck. Dan WIL je niet eens meer misschien hahaha. Freaking proppellortongetjes, DAT vind ik pas een afknapper. Zeker als er niet gereageerd wordt als je probeert het in juiste banen te leiden.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:53 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan heb je pech.
Ik heb zelf een keer gezoend maar zij dacht volgens mij dat ze een helicopter na moest doen en ik had echt zoiets van:"Is dit het?"
En dat zonder verdere ervaring.
Ehrm... serieus niet? Tot op de dag van vandaag niet? Nog nooit ervaren en ook niet het idee dat je het op zou pikken als het voor je neus staat?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is het punt, ik weet het dus niet. Een vriend van mij vertelt altijd dat je voelt als er wederzijdse interesse is maar ik heb echt geen idee wat hij bedoelt.
hier heb je waarschijnlijk wel een punt.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:57 schreef keesjeislief het volgende:
Is het niet gewoon zo dat TS stiekem veel te bang is om buiten de gebaande paadjes te gaan en dat zijn 'bijzonderheid' haar daarom afschrikt? Dat ze zelf gewoon niet zo'n sterke persoonlijkheid heeft, haar zelfvertrouwen haalt uit het voldoen aan gemiddelde standaarden en zich laat afschrikken door zaken die zich daarbuiten bevinden omdat ze geen idee heeft hoe ze daarmee om moet gaan?
Maar leg eens uit wat normaal is dan? Okay, hij is een laatbloeier maar het is toch niet zo dat hij een verschrikkelijke freak is? Beter dit dan een heleboel andere dingen.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:11 schreef emiliana het volgende:
[..]
hier heb je waarschijnlijk wel een punt.
Ik ben graag normaal, ik leid graag een normaal leven, ik voldoe graag aan alle standaarden. Ik heb zelf ook niet veel zelfvertrouwen, daar ben ik me van bewust.
Dat is toch ook per se negatief. Het geeft ws houvast. Twee onzekere zielen op één kussen...quote:Op woensdag 16 december 2009 22:11 schreef emiliana het volgende:
[..]
Ik ben graag normaal, ik leid graag een normaal leven, ik voldoe graag aan alle standaarden. Ik heb zelf ook niet veel zelfvertrouwen, daar ben ik me van bewust.
Ok, dan kan ik me voorstellen dat het wel heel lastig wordt en dat je erg twijfelt, als hij niet het gevoel heeft dat jij hem ten volle accepteert zal dat zijn onzekerheid alleen maar versterken lijkt me. Misschien kun je dan inderdaad beter op zoek gaan naar een man met meer zelfvertrouwen.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:11 schreef emiliana het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dat vaak niet zo goed, omdat geen van beiden het vermogen heeft om de heersende onzekerheid weg te nemen. Het zorgt ervoor dat ze geen van beiden écht op hun gemak zijn.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:16 schreef Slaif het volgende:
[..]
Dat is toch ook per se negatief. Het geeft ws houvast. Twee onzekere zielen op één kussen...
Een vooroordeel lijkt een beetje geïnterpreteerd te worden als een bij voorbaat ongegrond iets, en natuurlijk is dat lang niet altijd zoquote:Op woensdag 16 december 2009 22:00 schreef Slaif het volgende:
[..]
Nee niet enkel een vooroordeel, maar ook gevolgen/ consequenties. Natuurlijk zitten er vooroordelen bij, maar ze hoeft toch geen zin te hebben in een relatie waarin ze hem alles moet leren (niet alleen op het seksuele vlak). Het gaat sowieso gepaard met onzekerheid van zijn kant. Dat kan een afknapper zijn, wat geen vooroordeel is, maar een logisch resultaat van zijn onervarenheid. Niemand is één op één te vergelijken idd, maar nietszeggend is het niet. Dat is niet per definitie een vooroordeel, maar een logisch gevolg.
Het gaat toch niet alleen om de seks lijkt me? Hij heeft natuurlijk ook geen ervaring met het hebben van een relatie; samenzijn met een vrouw.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:25 schreef Loodje het volgende:
Weet je ook hoe het gekomen is?
Ik zou gewoon aankijken hoe jouw en zijn gevoelens zich ontwikkelen, mocht sex ervan komen dan kun je het dan oordelen. Als jij het voortouw zal nemen, zal hij zich waarschijnlijk ook meer op zijn gemak voelen en het allemaal makkerlijker gaan. Maar kijk het eerst lekker aan. Eens zal toch de eerste keer worden...
Maar bekijk je het dan niet heeeeeeeeeeeeeeeel erg eenzijdig?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]Klopt. Je beseft heel goed dat de kans dat een vrouw op je afknapt groot is.
Dat ligt niet aan mijn gebrek voor respect voor vrouwen. Ik respecteer vrouwen heel erg. Absoluut. Alleen een bepaald soort vrouwen niet. Ik geloof dat ik dat al in het vorige topic duidelijk uitgemeten had. Het is lekker makkelijk om dat naast je neer te leggen omdat ik kritiek op je uit, dat begrijp ik. En dan te reageren zoals je nu doet, maar onderschat mijn respect en liefde voor vrouwen in zn algemeenheid alsjeblieft niet. Ik ben moe, ik ben sjago, ik vind het superoppervlakkig en stom zoals er nu gelult word, en dus lul ik gewoon ff oppervlakkig en stom mee. Oke?quote:Op woensdag 16 december 2009 21:02 schreef emiliana het volgende:
aarskaboutertje, en weer moeten de vrouwen er aan geloven. Jouw gebrek aan respect voor vrouwen is echt stuitend
Nu alleen natuurlijk. Anders zou ik niet zo posten als ik vanavond doequote:Op woensdag 16 december 2009 21:03 schreef Cue_ het volgende:
Maar aarskabouter.. hoe is het eigenlijk voor je afgelopen dan? Nu aan de vrouw en kinders of nog altijd alleen?
quote:Op woensdag 16 december 2009 22:56 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[..]
Nu alleen natuurlijk. Anders zou ik niet zo posten als ik vanavond doe
Huh? heb je dan nooit via RP een leuke date gehad?quote:Op woensdag 16 december 2009 22:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik ben 27 en zit in hetzelfde 'schuitje' als die jongen. En van de zomer een leuke date gehad, en ook hij leek af te knappen op het feit dat ik nog totaal onervaren ben. beetje vicieus cirkeltje zo.
Ja, dat was dus de eerstequote:Op woensdag 16 december 2009 22:59 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Huh? heb je dan nooit via RP een leuke date gehad?
Juist. Het is gewoon verkopen. Liegen mag, bedriegen niet. Als je je bonus maar binnenhaalt.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach welnee, daar kraait geen haan naar. Het is ook niet te controleren.
Versieren is als solliciteren. Daar zet je ook niet op je CV wat een potentiele werkgever niet van je wil lezen.
Dat klooster is wel een goede tip. Gewoon zeggen dat je net monnik af bent, omdat je het toch niet volhield, dat celibataire leven tussen al die mannen. Dat je toch nieuwsgierig bent naar hoe dat nu is, dat met een vrouw. Geheid dat je er binnen notime overheen geweest bent!quote:Op woensdag 16 december 2009 19:09 schreef Quickie_Butt het volgende:omfg 33 jaar en groen als gras? Enkeltje klooster voor die man. Hij had ook gewoon naar de hoeren kunnen gaan of een straalbezopen breezertje kunnen nemen vroegah. Geen excuses voor zo'n slappe aanfluiting wat "man" heet. Met pek en veren de stad uitjagen zulke!
quote:Op woensdag 16 december 2009 23:04 schreef Sachertorte het volgende:
En weet je wat het mooie is? De vrouwtjes vinden het prachtig als je jezelf naar binnen lult. Niet voor niets richt (bijna) alle reclame zich op vrouwen.
Groentjes moeten niet naar de psycholoog, ze moeten de sales in.
Grappig, ik weet zeker dat niemand dat zou verwachten bij iemand die er zo leuk uitziet en zoveel leuke dingen buiten de deut doet als jij.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik ben 27 en zit in hetzelfde 'schuitje' als die jongen. En van de zomer een leuke date gehad, en ook hij leek af te knappen op het feit dat ik nog totaal onervaren ben. beetje vicieus cirkeltje zo.
Nee, ik had dat ook totaal niet van CherryLips verwacht.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:14 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Grappig, ik weet zeker dat niemand dat zou verwachten bij iemand die er zo leuk uitziet en zoveel leuke dingen buiten de deut doet als jij..
Lazer eens op met al die kutzooi, dat is volledig offtopic en niets meer dan slimme marketing gericht op al die wanhopieg vrijgezelle mannen van tegenwoordig. Smakeloos om daar je geld aan te verdienen.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:12 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[knip]
Ja, lach er maar om, maar ik heb wel gelijk. Een beetje denigrerend opstellen richting de vrouwtjes werkt prima. Ze moeten wel weten wie de baas is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |