Als Berlusconi ook toe zou staan om te onderzoeken hoe het nu precies zit met zijn link met de maffia (niet eens meer of, maar hoe) dan zou je punt sterker zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 20:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is een hufterige actie. De dader is gestoord en ik neem aan dat ze zullen uitzoeken of hem de actie aangerekend kan worden. Weerzinwekkend dat er idioten zijn die het goedkeuren.
Hmm dat komt meer door Berlusconi zelf dan die klap die hij op z'n bakkes heeft mogen ontvagnenquote:Op zondag 13 december 2009 19:51 schreef Ringo het volgende:
En toch krijg ik bij het zien van zulke beelden het gevoel dat de democratie op haar laatste benen loopt.
Zoals bowlingbal zei: volgens mij zijn de meeste reacties die enigszins positief ogen over dit incident meer in de trant van dat ze er niet warm of koud van worden ondanks dat geweld fout is.quote:Op zondag 13 december 2009 20:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is een hufterige actie. De dader is gestoord en ik neem aan dat ze zullen uitzoeken of hem de actie aangerekend kan worden. Weerzinwekkend dat er idioten zijn die het goedkeuren.
Klopt, want überhaupt is geweld gebruiken verkeerd, niet alleen tegen politici. Maar de medaille is dubbelzijdig in deze.quote:Op zondag 13 december 2009 20:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
Zijn aanvaller verdient dan zeker een corrigerende tik, gezien het merendeel van de bevolking nog steeds geweld tegen politici afkeurt.
quote:Op zondag 13 december 2009 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij heeft zelf honderden vreedzame demonstranten door de politie in mekaar laten rossen. Die hebben wel meer klappen gekregen dan één
Ik denk niet dat ze in Italië politiegeweld in dezelfde mate afkeuren als in Nederland, vandaar dat ik het had over geweld tegen politici.quote:Op zondag 13 december 2009 21:32 schreef OldJeller het volgende:
Klopt, want überhaupt is geweld gebruiken verkeerd, niet alleen tegen politici. Maar de medaille is dubbelzijdig in deze.
Onder andere als je iets als het volgende in het daglicht van dit incident plaatst:
[..]
Ik denk niet dat Berlusconi ervan zal leren. Degene die hem aanviel zal er daarentegen wel spijt van krijgen.quote:Op zondag 13 december 2009 20:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Enerzijds heb je daar zeker gelijk in.
Anderzijds: als een kind steeds dingen doet die niet mogen, dan keurt een merendeel van de bevolking een corrigerende tik goed. Op die manier luistert het kind vaak wél, en leert het van goed en fout.
Dat is zo goed als zeker.quote:Op zondag 13 december 2009 21:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Berlusconi ervan zal leren. Degene die hem aanviel zal er daarentegen wel spijt van krijgen.
Als Silvio B. daar een publiek pak slaag voor over heeft, kan ik niet anders zeggen dan dat het een baas is.quote:Op zondag 13 december 2009 21:46 schreef Reuzelbek het volgende:
De dader scheen een pyschiatrisch patient te zijn dus zijn actie wordt wellicht verklaart als buiten z'n eigen bewustzijn om. Het zou me overigens niet verbazen als dit in scene was gezegd gezien het negatieve nieuws dat rond Berlusconi naar buiten is gekomen
Toen ik dit filmpje bekeekquote:Op zondag 13 december 2009 21:46 schreef Reuzelbek het volgende:
De dader scheen een pyschiatrisch patient te zijn dus zijn actie wordt wellicht verklaart als buiten z'n eigen bewustzijn om. Het zou me overigens niet verbazen als dit in scene was gezegd gezien het negatieve nieuws dat rond Berlusconi naar buiten is gekomen
dacht ik dat hij uit de auto zou komen en je dan het incident zou zien. Maar wat bleek, hij was toen al klaarblijkelijk geslagen en in de auto ontfermden mensen over hem. Vervolgens kwam hij weer uit de auto waar hij een beetje verdwaasd rondkeek en goed liet zien wat er met zijn gezicht was gebeurd voor enige tijd.. daarna ging hij weer de auto in en werd hij weggereden.quote:
Je zou idd denken dat het in scene is gezet, ja, als er echt gevaar zou dreigen doe je dit niet ..quote:Op zondag 13 december 2009 21:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Toen ik dit filmpje bekeek
[..]
dacht ik dat hij uit de auto zou komen en je dan het incident zou zien. Maar wat bleek, hij was toen al klaarblijkelijk geslagen en in de auto ontfermden mensen over hem. Vervolgens kwam hij weer uit de auto waar hij een beetje verdwaasd rondkeek en goed liet zien wat er met zijn gezicht was gebeurd voor enige tijd.. daarna ging hij weer de auto in en werd hij weggereden.
In plaats van direct weg te rijden naar bv een ziekenhuis en vanwege wellicht nog enig gevaar dat zich kan voordoen, komt hij eerst de auto uit om iedereen even goed te laten dat hij bloed op z'n gezicht heeft, en dáárna gaan ze pas weg.
Vreemd.
ik vind de rechtse berlusconi anders een stuk gevaarlijker dan een slaande linkse.quote:Op zondag 13 december 2009 22:04 schreef Halcon het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe gevaarlijk Links is.
Dat is nog altijd te prefereren boven een celstraf die ongetwijfeld volgt als hij vervolgd wordt.quote:Op zondag 13 december 2009 21:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als Silvio B. daar een publiek pak slaag voor over heeft, kan ik niet anders zeggen dan dat het een baas is.
Zou hij in die auto aan iemand hebben gevraagd om hem nog wat harder op zijn bek te slaan, zodat het wat beter zou bloeden?quote:Op zondag 13 december 2009 21:55 schreef OldJeller het volgende:
In plaats van direct weg te rijden naar bv een ziekenhuis en vanwege wellicht nog enig gevaar dat zich kan voordoen, komt hij eerst de auto uit om iedereen even goed te laten dat hij bloed op z'n gezicht heeft, en dáárna gaan ze pas weg.
Vreemd.
Jij vindt een democratisch gekozen staatshoofd gevaarlijker dan zo'n terrorist? Rare gedachtengang houd je er op na.quote:Op zondag 13 december 2009 22:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik vind de rechtse berlusconi anders een stuk gevaarlijker dan een slaande linkse.
hij is democratisch gekozen, echter onder zijn democratische bewind is hij al over veel ruggen gegaan. van censuur tot het compleet negeren van een stad.quote:Op zondag 13 december 2009 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij vindt een democratisch gekozen staatshoofd gevaarlijker dan zo'n terrorist? Rare gedachtengang houd je er op na.
quote:Op zondag 13 december 2009 22:04 schreef Halcon het volgende:
quote:
Al likkebaardend en fappend wordt hierop door vele mensen gehoopt.quote:Op zondag 13 december 2009 22:04 schreef Halcon het volgende:
quote:Op zondag 13 december 2009 21:46 schreef Reuzelbek het volgende:
Wauw, je kan de politieke kleur van een blijkbaar psychiatrische patiënt ruiken op afstand .. hoe doe jij dat .. vertelquote:Op zondag 13 december 2009 22:04 schreef Halcon het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 13 december 2009 22:09 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
hij is democratisch gekozen, echter onder zijn democratische bewind is hij al over veel ruggen gegaan. van censuur tot het compleet negeren van een stad.
Halcon wel. Volgens hem komt al het kwade ook van links. Al Qaida is bijvoorbeeld een splintergroepering van GroenLinks.quote:Op zondag 13 december 2009 22:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Wauw, je kan de politieke kleur van een blijkbaar psychiatrische patiënt ruiken op afstand .. hoe doe jij dat .. vertel
Links voert al maanden een hetze tegen Berlusconi. Dan kun je verwachten dat een van die linkse patientjes doordraait en het omzet in harde actie.quote:Op zondag 13 december 2009 22:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Wauw, je kan de politieke kleur van een blijkbaar psychiatrische patiënt ruiken op afstand .. hoe doe jij dat .. vertel
Ome Bush heeft een oorlog gestart met honderdduizenden doden tot gevolg. En een of andere terrorist die een klap uitdeelt zou gevaarlijker zijn....quote:Op zondag 13 december 2009 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij vindt een democratisch gekozen staatshoofd gevaarlijker dan zo'n terrorist? Rare gedachtengang houd je er op na.
De beste man wordt al maanden geterroriseerd door "links", terwijl hij de goedheid zelve is.quote:Op zondag 13 december 2009 22:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Links voert al maanden een hetze tegen Berlusconi.
Ik vermoed dat die tanden toch al nep waren. Zijn neus waarschijnlijk ook. We bidden voor het herstel van zijn lippen.quote:Op zondag 13 december 2009 22:22 schreef Ron.Burgundy het volgende:
2 tanden kwijt en een gebroken neus voor Berlusconi
quote:Op zondag 13 december 2009 22:05 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Dat is nog altijd te prefereren boven een celstraf die ongetwijfeld volgt als hij vervolgd wordt.
In dit geval is een democratisch gekozen staatshoofd simpelweg een intelligente terrorist. Jij toetst de acties van Berlusconi teveel aan de wet, en te weinig aan moraal.quote:Op zondag 13 december 2009 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, dat zal het zijn .. en ondanks al die hetze is de beveiliging zo lek als een mandje en stapt die ook nog eevn rustig uit de auto om zijn verwondingen te laten zien aan de pers ..quote:Op zondag 13 december 2009 22:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Links voert al maanden een hetze tegen Berlusconi. Dan kun je verwachten dat een van die linkse patientjes doordraait en het omzet in harde actie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een boef is die Silvio toch ook.quote:Op zondag 13 december 2009 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zou hij in die auto aan iemand hebben gevraagd om hem nog wat harder op zijn bek te slaan, zodat het wat beter zou bloeden?
Hij zal hier in elk geval de komende dagen handig gebruik van weten te maken, met uiteraard het grootste deel van de media aan zijn zijde.
Een echte schavuitquote:Op zondag 13 december 2009 23:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat een boef is die Silvio toch ook.
oh wat erg, 2 tanden uit z'n vieze kunstgebitquote:Op zondag 13 december 2009 22:22 schreef Ron.Burgundy het volgende:
2 tanden kwijt en een gebroken neus voor Berlusconi
Ik hou niet zo van geweld gebruiken tegen mensen. Mag ik op basis van die opmerking concluderen dat jij daar geen problemen mee hebt?quote:Op zondag 13 december 2009 23:23 schreef DJ-Kool het volgende:
[..]
oh wat erg, 2 tanden uit z'n vieze kunstgebit
Inderdaad, erg laf dit.quote:Op zondag 13 december 2009 23:09 schreef IHVK het volgende:
Damn, je ziet ook ineens dat het eigenlijk een bejaarde man is.
Ik heb ook weinig met Berlusconi, maar dit is wel laf. Een bejaarde man slaan. Sowieso slaan in een democratisch proces. Weinig kaas gegeten van democratie.
Gezien de omstandigheden en dergelijke, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat dit hele incident niet in scene zou zijn gezet. Berlusconi weet als geen ander hoe hij het spelletje moet spelen.quote:Op zondag 13 december 2009 23:11 schreef IHVK het volgende:
Aan de andere kant kan het ook weer een show zijn, het blijft Berlusconi.
Maar in plaats dat hij gelijk afgevoerd werd, kwam hij nog even z'n auto ook. Erg vreemd.quote:Op maandag 14 december 2009 00:00 schreef -jos- het volgende:
Wow heftige shit die klap ziet er wel vrij echt uit dus lijkt me niet in scene gezet.
Het politieke spel is alweer begonnen.quote:Politici uit het rechtse Berlusconi-kamp verklaarden de aanval door te wijzen op een ''klimaat van confrontatie en haat'' jegens Berlusconi. Umberto Bossi van coalitiepartner Lega Nord sprak over een terreurdaad. Ook de linkse oppositie veroordeelde het geweld
euhm, als je echt aangeslagen bent ga je toch niet uitstappen om je gezicht even uitgebreid te tonen aan de fotografen?quote:Op zondag 13 december 2009 23:53 schreef waht het volgende:
Dit moet enigszins ontnuchterend zijn voor Berlusconi. Hij zag er daadwerkelijk aangeslagen uit. Voordien waande hij zichzelf onschendbaar, onaanraakbaar. Voor de wet maar ook voor tegenstanders.
En dan blijk je opeens menselijk te zijn.
Ben erg benieuwd wat hij nu gaat doen.
Tsja, waarom niet? Zag je de blik in z'n ogen? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat zo'n oude man even gaat acteren na een fikse klap.quote:Op maandag 14 december 2009 00:13 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, als je echt aangeslagen bent ga je toch niet uitstappen om je gezicht even uitgebreid te tonen aan de fotografen?
Hij zag er serieus aangeslagen uit, letterlijk en figuurlijkquote:Op maandag 14 december 2009 00:13 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, als je echt aangeslagen bent ga je toch niet uitstappen om je gezicht even uitgebreid te tonen aan de fotografen?
Een complot achter zoeken? Het gebeurt gewoon midden in beeld.quote:Op zondag 13 december 2009 20:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Sommigen zoeken ook echt overal een complot achter
De vraag is alleen hoeveel daarvan echt was .. mi kom je die auto niet meer uit als je er een keer in zit, als je het mediamoment wil pakken doe je dat wel, maar dan is die aangeslagenheid ook meteen discutabelquote:Op maandag 14 december 2009 00:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hij zag er serieus aangeslagen uit, letterlijk en figuurlijk
http://www.dumpert.nl/med(...)1209_ferito.flv.htmlquote:Op maandag 14 december 2009 00:30 schreef moussie het volgende:
[..]
De vraag is alleen hoeveel daarvan echt was .. mi kom je die auto niet meer uit als je er een keer in zit, als je het mediamoment wil pakken doe je dat wel, maar dan is die aangeslagenheid ook meteen discutabel
tegen dit soort idioten heb ik er geen probleem mee, en al helemaal niet als ze daarna hun bebloede kop nog eens dramatisch voor de camera's showen om zo meelij te wekken.quote:Op zondag 13 december 2009 23:26 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van geweld gebruiken tegen mensen. Mag ik op basis van die opmerking concluderen dat jij daar geen problemen mee hebt?
Die indruk heb ik ook. Hij is een macho, dus zijn instinct zegt dat hij geen slachtofferrol mag vervullen, maar hij oogt in de war (en idd een hele oude man). Hij is overigens niet door een boksbeugel geraakt, maar door een beeldje van de kathedraal van Milaan. De dader was geestesgestoord, dus eigenlijk is er geen politieke dimensie, maar slechts een serieus probleem met zijn beveiliging.quote:Op maandag 14 december 2009 00:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)1209_ferito.flv.html
kijk stukje van 0:30 als ze op zijn gezicht inzoomen nadat hij de auto uitstapte en 0:45 als die er weer in zit. Dit is geen toneel, hij is eerder in de war.
Was Hitler ook niet democratisch gekozen?quote:Op zondag 13 december 2009 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 december 2009 00:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Was Hitler ook niet democratisch gekozen?
En Bush. Tenminste, de 2e keer.quote:Op maandag 14 december 2009 00:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Was Hitler ook niet democratisch gekozen?
Tja , dan moest Silvio Berlusconi maar geen sex hebben met het 15-jarige zusje van de dader ...quote:Op zondag 13 december 2009 19:32 schreef Dawwa het volgende:
Italy's PM Silvio Berlusconi is bloodied by attack
Italian Prime Minister Silvio Berlusconi has been hit in the face and knocked to the ground after a political rally in Milan.
Pictures showed Mr Berlusconi bleeding from the mouth after the assault. A man has been arrested.
The prime minister was helped to his feet by aides and rushed away from the scene in a car.
One report said the assailant was holding an object.
[ afbeelding ]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8410946.stm
In zijn aars.quote:Op maandag 14 december 2009 01:59 schreef El_Matador het volgende:
De dader kan naar goed Italiaans gebruik een paardenkop in zijn bed verwachten...
Of hij wordt met Amanda Knox in een cel gezet.quote:Op maandag 14 december 2009 01:59 schreef El_Matador het volgende:
De dader kan naar goed Italiaans gebruik een paardenkop in zijn bed verwachten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |