Dit is in Groningen he?quote:Op zondag 13 december 2009 14:50 schreef thloreg het volgende:
In de buurt waar een maat van mij woont wonen dus van die c orpsballen die lid van RSG oid zijn.
I.i.g nu zie je dat die mongolen allerlei aandachttrekkende teksten op hun ramen hebben gespoten schijnbaar om nog meer aandacht te krijgen voor???
[ afbeelding ]
Klacht? Waarom moeten sommige studenten altijd zo debiel doen en daarmee andere studenten
een slechte naam geven als zijnde brallende,aandachtrekkende werklozen die eigenlijk studeren
omdat "student" zijn beter klinkt dan scholier-die-nog-geen-baan-heeft-en-hoger-onderwijs-volgt
quote:
ik zie een linkquote:
Het is nog bronstijd dus herten neuken op dit moment wat af.quote:Op zondag 13 december 2009 14:52 schreef osmo het volgende:
Omdat we zulke herten zijn?
Ga je nu weer een metafoor met honing en pindakaas verzinnen?quote:Op zondag 13 december 2009 14:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het is nog bronstijd dus herten neuken op dit moment wat af.
quote:Op zondag 13 december 2009 14:54 schreef TNA het volgende:
[..]
Ga je nu weer een metafoor met honing en pindakaas verzinnen?
quote:
Dat oranje bord achter het raam is wel van RSG hoor.quote:Op zondag 13 december 2009 15:06 schreef padlarf het volgende:
Tevens, aan de damesfietsen en de term herten te zien gaat het hier om corpsvrouwen. Van RVSV dus.
Gast, daar staat toch RSC/RVSV. Bovendien is het een Eurekaweek bord van dit jaar, RSC?RVSV hadden oranje, RSG had paars.quote:Op zondag 13 december 2009 15:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat oranje bord achter het raam is wel van RSG hoor.
Echt? Hmmm, ik las altijd RSG op die bordenquote:Op zondag 13 december 2009 15:14 schreef padlarf het volgende:
[..]
Gast, daar staat toch RSC/RVSV. Bovendien is het een Eurekaweek bord van dit jaar, RSC?RVSV hadden oranje, RSG had paars.
Hmm, dat zullen ze niet leuk vindenquote:Op zondag 13 december 2009 15:15 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Echt? Hmmm, ik las altijd RSG op die borden
Grappig, verder op de Oude Dijk zit er ook zo'n RVSV huis:quote:
Elk huis van 100 jaar oud is monumentaal?quote:Op zondag 13 december 2009 18:56 schreef RSie het volgende:
Hier in Leiden verneuken die corpskwallen allerlei monumentale panden door hun gebrek aan hygiene en geestelijk vermogen. Ik woon in een straat waarin vrijwel alle panden minimaal 100 jaar oud zijn en helaas is het merendeel bewoond door studentenverenigingen die die prachtpanden volledig uitleven en afraggen.
zodra er in de zomer de voordeurtjes openstaan en je er langsloopt ga je al bijna over je nek van de onhygienische beerput waar die brallers met zijn allen in vertoeven.![]()
zogenaamd gezien als de elite en de bovenlaag van de maatschappij, maar in werkelijkheid staan ze onderaan de ladder met hun holbewonergedrag.
Dat lees ik ook? Herten?quote:Op zondag 13 december 2009 15:28 schreef zovty het volgende:
Ik snap niet helemaal wat er staat.
Omdat we zulke herten zijn. Bruut x-mas.
nee, dat niet maar hier in de straat wel, aangezien ze allemaal deel uitmaken van het aangezicht van de binnenstad en ze dus deel uitmaken van de historie van Leiden.quote:Op zondag 13 december 2009 18:59 schreef Biels het volgende:
[..]
Elk huis van 100 jaar oud is monumentaal?
Nee, RSC is het Rotterdamse Corps. RSG is de iets alternatievere studentenvereniging.quote:
Iets alternatief? Over World of Warcraft praten onder het genot van een fristi terwijl de muziek van één of andere obscure zweedse metal-formatie uit de speakers knalt, dat is ongeveer de sfeer daar.quote:Op zondag 13 december 2009 19:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Nee, RSC is het Rotterdamse Corps. RSG is de iets alternatievere studentenvereniging.
Ah, een echte kennerquote:Op zondag 13 december 2009 19:53 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Iets alternatief? Over World of Warcraft praten onder het genot van een fristi terwijl de muziek van één of andere obscure zweedse metal-formatie uit de speakers knalt, dat is ongeveer de sfeer daar.
Gast, Fristi. Wat doe je?quote:Op zondag 13 december 2009 19:53 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Iets alternatief? Over World of Warcraft praten onder het genot van een fristi terwijl de muziek van één of andere obscure zweedse metal-formatie uit de speakers knalt, dat is ongeveer de sfeer daar.
Je mag het best zeggen als je er bij zit hoor.quote:Op zondag 13 december 2009 20:18 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik ben er een paar keer geweest, en de sfeer was gewoon normaal.
En dat had ik dan ook wel gedaanquote:Op zondag 13 december 2009 20:21 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Je mag het best zeggen als je er bij zit hoor.
quote:Op zondag 13 december 2009 19:53 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
je hebt vast wel tennisracket nog niet tegengekomenquote:Op zondag 13 december 2009 18:56 schreef RSie het volgende:
Hier in Leiden verneuken die corpskwallen allerlei monumentale panden door hun gebrek aan hygiene en geestelijk vermogen. Ik woon in een straat waarin vrijwel alle panden minimaal 100 jaar oud zijn en helaas is het merendeel bewoond door studentenverenigingen die die prachtpanden volledig uitleven en afraggen.
zodra er in de zomer de voordeurtjes openstaan en je er langsloopt ga je al bijna over je nek van de onhygienische beerput waar die brallers met zijn allen in vertoeven.![]()
zogenaamd gezien als de elite en de bovenlaag van de maatschappij, maar in werkelijkheid staan ze onderaan de ladder met hun holbewonergedrag.
Wow, ik heb minder dan de helft gelezen en alsnog klonk je kankergefrustreerd, gast , rook eens een jointjequote:Op dinsdag 15 december 2009 04:26 schreef Nietbelangrijk het volgende:
Knor knor knor knor
De echte studenten maak je bijna een etnische minderheid, jammer alleen dat het bij hen de andere kant op werkt voor je. Kan je heel stoer plaatjes gaan posten van molotovcocktails en dergelijken maar daar schiet je natuurlijk niets mee op... Je kan ook gewoon de andere kant op kijken, laat die mensen lol hebben. Blijkbaar ben je zelf óf een gefrustreerd nerdje dat nog op en neer gaat van de uni naar zijn ouders (omdat dat zo lekker makkelijk is en het al dat feesten en de viezigheid in studentenhuizen echt niets voor jou zijn... sukkel) óf je snapt er gewoon echt helemaal niets van omdat je totaal niemand in die omgeving kent. Nee dat is trouwens niet zo, dat laatste is je probleem sowieso. Genoeg van deze mensen hebben naast de studentenvereniging ook nog een leven én halen goede cijfers, misschien niet in hun eerste jaar maar uiteindelijk meestal wel. Daarnaast kan jij het gemaakt etc. noemen maar ik vraag me af of je met je 1000 posts op internet net zulke goede vrienden hebt als de meeste mensen op de verenigingen zelf.
Je hebt twee keuzes, niet meer zeiken en loskomen uit je bevooroordeelde besnorde sukkelige oogkleppen-dragende burgerbestaan of zelfmoord plegen. Dat eerste kan bereikt worden door het tweede te doen maar val ons iig niet lastig. Doe het dus niet voor de trein want daar reizen wij mee aangezien dat gratis is met onze OV-STUDENTENkaart en we hebben niet graag vertraging al zijn we zo lui.
Kusje
rapenburghquote:Op zondag 13 december 2009 19:45 schreef RSie het volgende:
[..]
nee, dat niet maar hier in de straat wel, aangezien ze allemaal deel uitmaken van het aangezicht van de binnenstad en ze dus deel uitmaken van de historie van Leiden.
en de straat waar ik het in dit geval over heb is de oude vest waar ook o.a. de leidse schouwburg en museum de lakenhal staan en dus echt daadwerkelijk deel uitmaakt van de geschiedenis van Leiden.
quote:Op zondag 13 december 2009 15:35 schreef padlarf het volgende:
[..]
Grappig, verder op de Oude Dijk zit er ook zo'n RVSV huis:
klik
Die zijn wel iets subtieler
AH, een "echte" student!quote:Op dinsdag 15 december 2009 04:26 schreef Nietbelangrijk het volgende:
Knor knor knor knor
De echte studenten maak je bijna een etnische minderheid, jammer alleen dat het bij hen de andere kant op werkt voor je. Kan je heel stoer plaatjes gaan posten van molotovcocktails en dergelijken maar daar schiet je natuurlijk niets mee op... Je kan ook gewoon de andere kant op kijken, laat die mensen lol hebben. Blijkbaar ben je zelf óf een gefrustreerd nerdje dat nog op en neer gaat van de uni naar zijn ouders (omdat dat zo lekker makkelijk is en het al dat feesten en de viezigheid in studentenhuizen echt niets voor jou zijn... sukkel) óf je snapt er gewoon echt helemaal niets van omdat je totaal niemand in die omgeving kent. Nee dat is trouwens niet zo, dat laatste is je probleem sowieso. Genoeg van deze mensen hebben naast de studentenvereniging ook nog een leven én halen goede cijfers, misschien niet in hun eerste jaar maar uiteindelijk meestal wel. Daarnaast kan jij het gemaakt etc. noemen maar ik vraag me af of je met je 1000 posts op internet net zulke goede vrienden hebt als de meeste mensen op de verenigingen zelf.
Je hebt twee keuzes, niet meer zeiken en loskomen uit je bevooroordeelde besnorde sukkelige oogkleppen-dragende burgerbestaan of zelfmoord plegen. Dat eerste kan bereikt worden door het tweede te doen maar val ons iig niet lastig. Doe het dus niet voor de trein want daar reizen wij mee aangezien dat gratis is met onze OV-STUDENTENkaart en we hebben niet graag vertraging al zijn we zo lui.
Kusje
Dit is dan wel weer een onvervalste Pot-ketel postquote:Je hebt twee keuzes, niet meer zeiken en loskomen uit je bevooroordeelde besnorde sukkelige oogkleppen-dragende burgerbestaan
Aggossie, een repliek.quote:
Ik ken iemand die daar zit ja, wat een figuren!quote:
quote:N3rd is het nieuwste dispuut. Zijn zinspreuk is "Slapen doe je maar als je later groot bent" en het werd opgericht op 11 december 2005. Zijn doelen zijn kennis, intelligentie en het algemene begrip van en respect voor nerds en nerd-activiteiten te verhogen.
Zo mee eens.quote:Op zondag 13 december 2009 15:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Corps kutjes zijn echt het laagste soort mensen. Lager nog dan corps balletjes...
spoorknorquote:Op dinsdag 15 december 2009 04:26 schreef Nietbelangrijk het volgende:
Doe het dus niet voor de trein want daar reizen wij mee aangezien dat gratis is met onze OV-STUDENTENkaart en we hebben niet graag vertraging al zijn we zo lui.
quote:
Je zou je toch ergens in verdiepen voordat je een mening vormtquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:16 schreef FunkyHomosapien het volgende:
wat een kansloze reacties op de eerste pagina, nog verstand van die organisaties hebben ook.
Het is Klaagbaak Bralg. Daar uit je frustraties. Imo ben je zelf even triest met je aan frustratie grenzende hersenloze kut post. Want, waerde heer, waarom zou TS bij een corps gaan kijken? Ik bedoel, het is makkelijker om vast te houden aan je eigen ongefundeerde mening.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:29 schreef Bramg het volgende:
Zo dit is triest hey, hoezo kan je je hier druk over maken? Je woont er toch niet zelf!? Kijk gewoon lekker de andere kant op, gefrustreerd paard. Man als ik zoals jou over straat zou moeten hier in Utrecht, zou ik een dagtaak hebben aan het maken van foto's.
Mensen hebben het gewoon prima naar hun zin val ze niet lastig. Beter dat je je op je eigen interesses stort en ons al helemaal niet lastig valt met dit soort nutteloze posts, waar er al 100 van bestaan. Of je zou eens moeten gaan kijken bij een vereniging misschien bevalt het je wel, kan je eens proeven. In plaats van blind al je posts op internet te knallen.
*Oink Oink!*
de andere grote vereniging uit nijmegenquote:Op dinsdag 15 december 2009 13:21 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Biton en Karpe noktem zijn zwaar alto. Wat vind je dan wel goed?
HA!quote:Op zondag 13 december 2009 20:58 schreef Opzet__ het volgende:
[..]
je hebt vast wel tennisracket nog niet tegengekomen
die is de baas van smerige studenten![]()
TS moet de afwas doen
Wat lief, een boze sjaars. Terug in je hok, vent.quote:Op dinsdag 15 december 2009 04:26 schreef Nietbelangrijk het volgende:
Knor knor knor knor
Kusje
Haha inderdaad, maar misschien was het probleem juist een overschot aan wiet en drank in het systeem, dan nog, kloteuitwerking...quote:Op dinsdag 15 december 2009 06:08 schreef Jonkowise het volgende:
[..]
Wow, ik heb minder dan de helft gelezen en alsnog klonk je kankergefrustreerd, gast , rook eens een jointje
Ovum Novum?quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:20 schreef gers het volgende:
[..]
de andere grote vereniging uit nijmegen
Jij ziet het ontstaan van een Stalinistische heilstaat in de nabije toekomst?quote:Op woensdag 16 december 2009 10:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Wachten op de revolutie jongens. Dan doen we bajonetoefeningen op dit soort herten
Omdat we zulke prachtige dames zijn een fijne kerst gewenstquote:Op zondag 13 december 2009 15:28 schreef zovty het volgende:
Nee, in Nederlandquote:Op woensdag 16 december 2009 10:28 schreef Rafelbaard het volgende:
[..]
Jij ziet het ontstaan van een Stalinistische heilstaat in de nabije toekomst?
quote:Op dinsdag 15 december 2009 04:26 schreef Nietbelangrijk het volgende:
Knor knor knor knor
Kusje
Hahaha dit is dan ook weer diep treurigquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:29 schreef Bramg het volgende:
Zo dit is triest hey, hoezo kan je je hier druk over maken? Je woont er toch niet zelf!? Kijk gewoon lekker de andere kant op, gefrustreerd paard. Man als ik zoals jou over straat zou moeten hier in Utrecht, zou ik een dagtaak hebben aan het maken van foto's.
Mensen hebben het gewoon prima naar hun zin val ze niet lastig. Beter dat je je op je eigen interesses stort en ons al helemaal niet lastig valt met dit soort nutteloze posts, waar er al 100 van bestaan. Of je zou eens moeten gaan kijken bij een vereniging misschien bevalt het je wel, kan je eens proeven. In plaats van blind al je posts op internet te knallen.
*Oink Oink!*
Alleen vrouwen zijn hertenquote:Op dinsdag 15 december 2009 07:21 schreef Jumparound het volgende:
[..]
AH, een "echte" student!
Ennuh, hoe is dat nou, een hert te zijn?
[..]
Dit is dan wel weer een onvervalste Pot-ketel post
quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:01 schreef Taurus het volgende:
Niks tegen corpsballen/studentenverenigingen in het algemeen, maar wat me wel stoort is dat wanneer je een groep studenten aantreft in de trein bijvoorbeeld er echt geen verschil in gedrag is in vergelijking met hooligans. Toch jammer, baldadig groepsgedrag raakt blijkbaar toch echt elk niveau.
Dan hebben de heren een identiteitscrisis!quote:Op woensdag 16 december 2009 11:14 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Alleen vrouwen zijn herten!
Vertel is, hoe vaak ben je nou werkelijk in een societeit van een corps geweest?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:59 schreef Fukjoeman het volgende:
Ze zijn inderdaad niet allemaal teringvervelend. Het meerendeel echter wel, een van de makkelijkst duidbare stereotyperingen.
In Twente misschien niet nee, maar de echte corpsbal zie ik anders vaak genoeg in Leiden en Delft hoor Lquote:Op woensdag 16 december 2009 13:08 schreef EdAtTheBar het volgende:
Gefeliciteerd, jullie falen allemaal.
Een corpsbal is per definitie lid van het corps. Bij de corpora wordt je heel duidelijk gemaakt dat je je normaal dient te gedragen buiten de sociëteit (externe eer). Een groot deel van de leden van het corps zul je er dan, even los van uiterlijke kenmerken, niet snel uitpikken. De echte corpsbal bestaat in de praktijk bijna niet meer.
Het zijn juist vaak de wannabees van het AHC die de 'corpsbal' uithangen, omdat ze denken dat dat zo hoort.
Hoe kun je nou zien of iemand een corpsbal is.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:21 schreef Seam het volgende:
[..]
In Twente misschien niet nee, maar de echte corpsbal zie ik anders vaak genoeg in Leiden en Delft hoor L
Eens.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:08 schreef EdAtTheBar het volgende:
Een corpsbal is per definitie lid van het corps. Bij de corpora wordt je heel duidelijk gemaakt dat je je normaal dient te gedragen buiten de sociëteit (externe eer). Een groot deel van de leden van het corps zul je er dan, even los van uiterlijke kenmerken, niet snel uitpikken. De echte corpsbal bestaat in de praktijk bijna niet meer.
Het zijn juist vaak de wannabees van het AHC die de 'corpsbal' uithangen, omdat ze denken dat dat zo hoort.
Zijn gedrag ? De mensen bij wie hij is ?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:22 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Hoe kun je nou zien of iemand een corpsbal is.
Anders lees je even de post waar je op reageertquote:Op woensdag 16 december 2009 13:29 schreef Seam het volgende:
[..]
Zijn gedrag ? De mensen bij wie hij is ?
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:08 schreef EdAtTheBar het volgende:
Herkenbaar.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:40 schreef Denkbaar het volgende:
Men noemt mij vaak een bal omdat ik halflang haar heb en vaak overhemden en nette schoenen draag, terwijl ik gewoon een knor benhad ik een keer m'n kop kaalgeschoren, dacht iedereen dat ik overgangsroeier was, 't is ook nooit goed...
Hert is corpstaal voor huppelkutjequote:Op zondag 13 december 2009 15:28 schreef zovty het volgende:
Amen. Ik ken een paar mensen die lid zijn van het corps, inderdaad niet echt van die brallers ofzo... Ik ben ook wel eens bij Albertus (AHC in Groningen) geweest en daar stikt het echt van de wannabe's met veel te grote bek.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:08 schreef EdAtTheBar het volgende:
Het is gewoon een mooi cultuurtje tijdens je studententijd. Neem het niet zo serieusquote:Op woensdag 16 december 2009 13:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Trieste mentaliteit. Je beter voelen omdat je bij een vereniging zit. Naar mijn idee is lid worden een keuze, en als je je beter voelt omdat je lid bent van een bepaalde vereniging en iemand anders niet heb je last van aangekocht prestige ofzo...
Dat doe ik ook niet. Ik vind zo'n corps best grappig, en ben er wel een paar keer geweest, erg gezellig. Maar die wannabe's die doen alsof ze 't zijn en een grote bek hebben zijn gewoon zielig.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:48 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Het is gewoon een mooi cultuurtje tijdens je studententijd. Neem het niet zo serieus
Hoi plebs, jullie ook hier?quote:Op dinsdag 15 december 2009 04:26 schreef Nietbelangrijk het volgende:
Knor knor knor knor
Kusje
Nouja, dat valt beide kampen te verwijten hoor..quote:Op woensdag 16 december 2009 13:48 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Het is gewoon een mooi cultuurtje tijdens je studententijd. Neem het niet zo serieus
Daar ben ik et wel mee eens, maar waarom ga je nog steeds met je ex om dan?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hert is corpstaal voor huppelkutje
[..]
Amen. Ik ken een paar mensen die lid zijn van het corps, inderdaad niet echt van die brallers ofzo... Ik ben ook wel eens bij Albertus (AHC in Groningen) geweest en daar stikt het echt van de wannabe's met veel te grote bek.
Een ex-vriendinnetje van me zit nu bij een sub-roeivereniging van het corps. Het heeft niet veel met elkaar te maken, alleen dat 't dan aan elkaar gelinkt is en ze soms feestjes op 't corps hebben. Ging ik laatst met haar sporten. Komt ze omgekleed en wel in haar veel te grote trui van de roeivereniging de sportzaal in. Dus ik vroeg haar of ze van plan was om te gaan sporten in een dikke trui. Nee zegt ze: die gaat zo uit. Heeft ze eerst 10 minuten lopen paraderen met dat logo op haar rug, om vervolgens die trui op te bergen en te gaan sporten
Nu ken ik een paar van haar roeimaatjes, maar die zijn precies hetzelfde. Trieste mentaliteit. Je beter voelen omdat je bij een vereniging zit. Naar mijn idee is lid worden een keuze, en als je je beter voelt omdat je lid bent van een bepaalde vereniging en iemand anders niet heb je last van aangekocht prestige ofzo...
Waar was dat ?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
Toen we met koninginnedag met de KLB bende die corpsballen eruit zopen en in elkaar trimden
Doe even FOK google en dan koninginnedag + KLB intikken.quote:
Lekkere ja, anders mogen ze afgaan zoals de moeder van bambi. Dikke wijvenquote:Op woensdag 16 december 2009 11:14 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Alleen vrouwen zijn herten!
Pics or it didn't happen.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Doe even FOK google en dan koninginnedag + KLB intikken.
Kom je vanzelf wel bij mijn topics uit.
Waarom is dat triest? Ik ben ook trots op mijn vereniging en loop vaak met m'n verenigingsshawl of das rond, maar ik voel me heus niet beter dan mijn medestudenten hoor, en ik vind het prima als ze er voor kiezen om geen lid te worden, waarom zou je je er verder aan storen?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:44 schreef Tommeke het volgende:
Nu ken ik een paar van haar roeimaatjes, maar die zijn precies hetzelfde. Trieste mentaliteit. Je beter voelen omdat je bij een vereniging zit. Naar mijn idee is lid worden een keuze, en als je je beter voelt omdat je lid bent van een bepaalde vereniging en iemand anders niet heb je last van aangekocht prestige ofzo...
Waarom heet zo'n ding eigenlijk een verenigingsshawl en niet een verenigingssjaal?quote:Op woensdag 16 december 2009 14:03 schreef Denkbaar het volgende:
[..]
Waarom is dat triest? Ik ben ook trots op mijn vereniging en loop vaak met m'n verenigingsshawl of das rond, maar ik voel me heus niet beter dan mijn medestudenten hoor, en ik vind het prima als ze er voor kiezen om geen lid te worden, waarom zou je je er verder aan storen?
Waarschijnlijk dezelfde reden als dat ze stuk voor stuk een das dragen, maar geen stropdas hoor!!11quote:Op woensdag 16 december 2009 14:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom heet zo'n ding eigenlijk een verenigingsshawl en niet een verenigingssjaal?
HELP! De juiste benaming gebruiken voor iets!quote:Op woensdag 16 december 2009 14:09 schreef fs180 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dezelfde reden als dat ze stuk voor stuk een das dragen, maar geen stropdas hoor!!11
Alsof stropdas fout is, gewoon minder gebruikt, destijds een hele discussie erover gehouden met zo'n corpshoer, want ''een stropdasss, neuh dat kan eeecht niet hoorrr". Ga toch studeren denk ik dan..quote:Op woensdag 16 december 2009 14:10 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
HELP! De juiste benaming gebruiken voor iets!
Das is de enige juiste benaming.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Alsof stropdas fout is, gewoon minder gebruikt, destijds een hele discussie erover gehouden met zo'n corpshoer, want ''een stropdasss, neuh dat kan eeecht niet hoorrr". Ga toch studeren denk ik dan..
Doet dat ertoe? Ik draag nou eenmaal shawls en dassen, en als jij die sjaals en stropdassen wilt noemen, ga je je gang maar.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom heet zo'n ding eigenlijk een verenigingsshawl en niet een verenigingssjaal?
quote:Op woensdag 16 december 2009 14:16 schreef Denkbaar het volgende:
[..]
Doet dat ertoe? Ik draag nou eenmaal shawls en dassen, en als jij die sjaals en stropdassen wilt noemen, ga je je gang maar.
Kan het niet vinden.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
Toen we met koninginnedag met de KLB bende die corpsballen eruit zopen en in elkaar trimden
Wiki als bron gebruikenquote:Op woensdag 16 december 2009 14:16 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Das is de enige juiste benaming.
'De benaming das is volgens de conventie correct; het woord "stropdas" wordt traditioneel niet gebruikt. Deze term is ontstaan nadat het strikken van een das verbasterd is tot het stroppen van een das.'
Aan een stropdas werd je vroeger opgehangen.
Van welke vereniging ben je lid?quote:Op woensdag 16 december 2009 14:25 schreef gers het volgende:
ik draag mijn verenigingstrui ook met trots
Zelfs vandale zit vaker goedquote:Op woensdag 16 december 2009 14:28 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Oh ja, nu is het niet meer waar
Je corps-maatje schijnt het nogal van belang te vindenquote:Op woensdag 16 december 2009 14:16 schreef Denkbaar het volgende:
[..]
Doet dat ertoe? Ik draag nou eenmaal shawls en dassen, en als jij die sjaals en stropdassen wilt noemen, ga je je gang maar.
Wil je hier serieus een discussie over beginnen? Zeg het maar, ik wil best even een paar andere bronnen citeren als je wikipedia niet goed genoeg vindt.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:31 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zelfs vandale zit vaker goed![]()
U hebt gezocht op het woord: das.
RESULTAAT
1das de; m -sen inheems, marterachtig roofdier
2das de; v(m) -sen 1 halsdoek, sjaal: iem de ~ omdoen de beslissende stoot toebrengen 2 stropdas
Nee, ik vond het gewoon gek staan. Ik dacht, misschien is er een essentieel verschil met een sjaal.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:16 schreef Denkbaar het volgende:
[..]
zeg ik liever niet omdat anders zo mijn hyves op straat ligtquote:Op woensdag 16 december 2009 14:29 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Van welke vereniging ben je lid?
Ik heb even zitten googlen omdat ik toch vakantie heb; en het schijnt geen bal (quote:Op woensdag 16 december 2009 14:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, ik vond het gewoon gek staan. Ik dacht, misschien is er een essentieel verschil met een sjaal.
Buiten dat is 't een leuk meiskequote:Op woensdag 16 december 2009 13:57 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Daar ben ik et wel mee eens, maar waarom ga je nog steeds met je ex om dan?
Ik heb ook genoeg vrijetijdskleding van m'n vereniging (studentensport), waar ik soms in rondloop. Maar die mensen lopen er zo mee te patsen. Zo'n 'kijk mij dan' manier waarmee ze rondlopen. Waarom zou je voordat je gaat sporten 10 minuten een trui aandoen? Alleen maar om te showen dat je lid bent van een subvereniging van het corps? Ik ga echt niet voor 10 minuten mijn trainingsjackje of een trui van de vereniging aandoen om te laten zien dat ik zo'n goede wielrenner benquote:Op woensdag 16 december 2009 14:03 schreef Denkbaar het volgende:
[..]
Waarom is dat triest? Ik ben ook trots op mijn vereniging en loop vaak met m'n verenigingsshawl of das rond, maar ik voel me heus niet beter dan mijn medestudenten hoor, en ik vind het prima als ze er voor kiezen om geen lid te worden, waarom zou je je er verder aan storen?
Dag kneusje, ga maar weer buiten spelenquote:Op woensdag 16 december 2009 14:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Zeg Ed, doen jullie ook weleens allemaal dezelfde trui aan, om dan ergens in een kroeg knor-geluiden te maken naar de untermenschen die geen lid zijn van jullie incestclubje?
quote:Op woensdag 16 december 2009 14:55 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Dag kneusje, ga maar weer buiten spelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het probleem niet, als dat meisje er gewoon trots op is, wat maakt het dan uit. Besides, toen ik roeide sportte ik ueberhaupt in verenigingskleding, omdat dat nou eenmaal m'n sportkleding was, zo storend is dat toch niet?quote:Op woensdag 16 december 2009 14:54 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb ook genoeg vrijetijdskleding van m'n vereniging (studentensport), waar ik soms in rondloop. Maar die mensen lopen er zo mee te patsen. Zo'n 'kijk mij dan' manier waarmee ze rondlopen. Waarom zou je voordat je gaat sporten 10 minuten een trui aandoen? Alleen maar om te showen dat je lid bent van een subvereniging van het corps? Ik ga echt niet voor 10 minuten mijn trainingsjackje of een trui van de vereniging aandoen om te laten zien dat ik zo'n goede wielrenner ben
Je mag er ook best trots op zijn. Ik sport ook altijd in kleding van m'n vereniging. Maar ik snap niet waarom je voor 10 minuten een dikke trui aandoet, om hem vervolgens uit te doen en te gaan sporten? Het zal bij haar misschien wel trots zijn, maar ze is nog maar een paar lid en heeft nu al een grote bek over andere roeiverenigingen. En ze snapt niet dat ik in kleding van mijn vereniging rondloop. Want dat is niet zo bekend, ze zou er daarom zelf niet in lopenquote:Op woensdag 16 december 2009 15:02 schreef Denkbaar het volgende:
[..]
Ik snap het probleem niet, als dat meisje er gewoon trots op is, wat maakt het dan uit. Besides, toen ik roeide sportte ik ueberhaupt in verenigingskleding, omdat dat nou eenmaal m'n sportkleding was, zo storend is dat toch niet?
Tja, ik begin je punt wel te zienquote:Op woensdag 16 december 2009 15:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je mag er ook best trots op zijn. Ik sport ook altijd in kleding van m'n vereniging. Maar ik snap niet waarom je voor 10 minuten een dikke trui aandoet, om hem vervolgens uit te doen en te gaan sporten? Het zal bij haar misschien wel trots zijn, maar ze is nog maar een paar lid en heeft nu al een grote bek over andere roeiverenigingen. En ze snapt niet dat ik in kleding van mijn vereniging rondloop. Want dat is niet zo bekend, ze zou er daarom zelf niet in lopen
Het komt nogal wannabe over, en daar heb ik meer moeite mee. Trots zijn is alleen maar mooi.
Nee, had ik destijds al gedaan.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:38 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Wil je hier serieus een discussie over beginnen? Zeg het maar, ik wil best even een paar andere bronnen citeren als je wikipedia niet goed genoeg vindt.
Veel corpsballen op medische studies?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:17 schreef wise het volgende:
als kanker een studie was, dan zijn dit degene die het volgen
Ja, dat vind ik dus ook zo storend. Ergens net komen kijken, en meteen de grootste bek over je eigen vereniging en andere verenigingen.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:12 schreef Denkbaar het volgende:
[..]
Tja, ik begin je punt wel te ziendie wannabe's zijn erg storend, vooral van die eerste/tweedejaars die zichzelf zonder prestaties al geweldig vinden.
Vooral het feit dat ze niet in kleding van een minder bekende vereniging zou willen lopen laat wel zien dat ze een flink bord voor haar hoofd heeft...
Trots heb ik nooit gevoeld in mijn sportclubtenue;) Dat zeg ik eerlijk.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben zelf natuurlijk ook trots als ik in m'n clubkleding in het sportcentrum rondloop (stiekem vindt bijna iedereen dat cool denk ik),
Ja, dat is misschien wel wat ik bedoel. Ik ben trots dat ik bij een groep mensen hoor die met z'n allen sporten ofzo... Beetje moeilijk te omschrijven he?quote:Op woensdag 16 december 2009 15:34 schreef joers1 het volgende:
[..]
Trots heb ik nooit gevoeld in mijn sportclubtenue;) Dat zeg ik eerlijk.
Geeft wel een soort gemeenschapsgevoel, dat dan weer wel.
quote:Op woensdag 16 december 2009 15:43 schreef dollarbill het volgende:
Knorretjes, knorretjes,
Jullie begrijpen hier duidelijk niets van. Om te beginnen, als je geeneens weet waar dit zich afspeelt, hou je erbuiten en ten tweede, als je geen student bent, hou je hier dan ook buiten want dit is niet voor jouw soort.
Typisch weer dat er weer wordt gereageerd op de acties van studenten, met name corpsleden. En wat is het probleem nu echt, dat raam? Het is maar kerstversiering. Smaken verschillen dus opzich kan je ook de andere kant op kijken. Bovendien vindt ook niet iedereen die 27 verlichte herten die in de tuinen van anderen staan mooi, maar daar wordt toch ook geen punt van gemaakt? Bovendien is dat ook nog eens milieuvervuilend.
Daarbij heeft degene die vindt dat studenten soms moeilijk veel op hooligans lijken het behoorlijk mis aangezien hooligans de maatschappij verslechteren (over hooligans gesproken, het was in ieder geval geen corpslid die een plaatje van een brandende fles postte). Al lijkt het niet zo, corpora zetten zich in voor de maatschappij, zowel financieel als actief.
Aan de studenten die niet lid zijn, je mist wat! Niet alleen mis je feesten (die overigens heersend zijn) en vrienden voor het leven, maar ook contacten waarvan elke student weet dat je daar ver mee komt in je carrière.
Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat een studentenleven mooi moet zijn en als je dat bij je ouders op de bank zo voorstelt, doe het vooral (daar maken wij toch ook geen fok topic voor aan?) maar ga dan niet zo gefrustreerd reageren op leden die het wat uitbundiger doen. Uiteindelijk worden corpsleden ook serieus en als zij dan succesvol zijn gaan hun verdiende centen naar, inderdaad, de laaggeschoolden en minderbedeelden die niet zo’n mooie tijd hebben mee mogen maken. Dus hou op met zeuren want later zullen velen er ook hun slaatje uit slaan.
Dagdag knorries!
Leuk hoe nieuwkomesr zo onwetend zijn, gewoon schattig.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:43 schreef dollarbill het volgende:
Knorretjes, knorretjes,
Jullie begrijpen hier duidelijk niets van. Om te beginnen, als je geeneens weet waar dit zich afspeelt, hou je erbuiten en ten tweede, als je geen student bent, hou je hier dan ook buiten want dit is niet voor jouw soort.
Typisch weer dat er weer wordt gereageerd op de acties van studenten, met name corpsleden. En wat is het probleem nu echt, dat raam? Het is maar kerstversiering. Smaken verschillen dus opzich kan je ook de andere kant op kijken. Bovendien vindt ook niet iedereen die 27 verlichte herten die in de tuinen van anderen staan mooi, maar daar wordt toch ook geen punt van gemaakt? Bovendien is dat ook nog eens milieuvervuilend.
Daarbij heeft degene die vindt dat studenten soms moeilijk veel op hooligans lijken het behoorlijk mis aangezien hooligans de maatschappij verslechteren (over hooligans gesproken, het was in ieder geval geen corpslid die een plaatje van een brandende fles postte). Al lijkt het niet zo, corpora zetten zich in voor de maatschappij, zowel financieel als actief.
Aan de studenten die niet lid zijn, je mist wat! Niet alleen mis je feesten (die overigens heersend zijn) en vrienden voor het leven, maar ook contacten waarvan elke student weet dat je daar ver mee komt in je carrière.
Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat een studentenleven mooi moet zijn en als je dat bij je ouders op de bank zo voorstelt, doe het vooral (daar maken wij toch ook geen fok topic voor aan?) maar ga dan niet zo gefrustreerd reageren op leden die het wat uitbundiger doen. Uiteindelijk worden corpsleden ook serieus en als zij dan succesvol zijn gaan hun verdiende centen naar, inderdaad, de laaggeschoolden en minderbedeelden die niet zo’n mooie tijd hebben mee mogen maken. Dus hou op met zeuren want later zullen velen er ook hun slaatje uit slaan.
Dagdag knorries!
hier winnen we de oorlog wel meequote:Op woensdag 16 december 2009 15:43 schreef dollarbill het volgende:
Knorretjes, knorretjes,
hou je hier dan ook buiten want dit is niet voor jouw soort.
Trollpostquote:Op woensdag 16 december 2009 15:43 schreef dollarbill het volgende:
Knorretjes, knorretjes,
Dagdag knorries!
quote:
Zo'n vereniging heeft ervoor gezorgd dat een paar studenten die ik ken hun aanwezigheid voor bepaalde blokken niet hebben gehaald omdat ze verplicht waren om op bepaalde tijdstippen aanwezig te zijn voor hun cantus. Mooie tijd my ass als je daardoor een jaar vertraging oplooptquote:Op woensdag 16 december 2009 15:43 schreef dollarbill het volgende:
Knorretjes, knorretjes,
Dagdag knorries!
Wat maakt zo'n jaar vertraging nou uit, boeiend. Gewoon lekker feesten en doen waar je zin in hebt is toch echt mooier dan in de collegebanken zitten. Ook onzin om te zeggen dat je achteraf spijt zou hebben, mensen die alleen maar gestudeerd hebben, die hebben spijt omdat ze veel beter van hun tijd hadden kunnen genieten. Ik heb bijna acht jaar gestudeerd en ik zou het zo weer doen.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:38 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Zo'n vereniging heeft ervoor gezorgd dat een paar studenten die ik ken hun aanwezigheid voor bepaalde blokken niet hebben gehaald omdat ze verplicht waren om op bepaalde tijdstippen aanwezig te zijn voor hun cantus. Mooie tijd my ass als je daardoor een jaar vertraging oploopt
bijna acht jaarquote:Op woensdag 16 december 2009 18:50 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wat maakt zo'n jaar vertraging nou uit, boeiend. Gewoon lekker feesten en doen waar je zin in hebt is toch echt mooier dan in de collegebanken zitten. Ook onzin om te zeggen dat je achteraf spijt zou hebben, mensen die alleen maar gestudeerd hebben, die hebben spijt omdat ze veel beter van hun tijd hadden kunnen genieten. Ik heb bijna acht jaar gestudeerd en ik zou het zo weer doen.
Studie is zes jaar. Wat zijn de studenten van tegenwoordig brave mietjes geworden zeg.quote:
Als je je studie in een normale tijd afrond is dat braafquote:Op woensdag 16 december 2009 18:53 schreef ssebass het volgende:
[..]
Studie is zes jaar. Wat zijn de studenten van tegenwoordig brave mietjes geworden zeg.
Ja dat vind ik wel. Alles conform de maatstaf. Als ik een half jaar op vakantie wil dan ga ik een half jaar op vakantie. Als ik een maand vrij wil dan neem ik die, wanneer kan dat beter dan tijdens de studententijd. Heeft niets met niveau te maken. Ik krijg nog steeds aan alle kanten banen aangeboden en heb op een top tien universiteit in de VS gezeten.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:55 schreef Seam het volgende:
[..]
Als je je studie in een normale tijd afrond is dat braafGetuigt eerder van niveau
Je bevestigt mijn ideeen over corpsballen opnieuwquote:Op woensdag 16 december 2009 19:02 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat vind ik wel. Alles conform de maatstaf. Als ik een half jaar op vakantie wil dan ga ik een half jaar op vakantie. Als ik een maand vrij wil dan neem ik die, wanneer kan dat beter dan tijdens de studententijd. Heeft niets met niveau te maken. Ik krijg nog steeds aan alle kanten banen aangeboden en heb op een top tien universiteit in de VS gezeten.
Ik heb ze wel gezien die brave hendrikken, die altijd netjes alles volgden en vervolgens een gemiddelde baan en een vrouw en kinderen. Prima, maar dat is niet mijn leven.
Ik ook een keer, toen was er een optreden van Jeckyl & Hydequote:Op woensdag 16 december 2009 18:56 schreef kurk_droog het volgende:
Mensen bij het corps die denken dat ze koning zijn. Ik ben paar keer bij feest geweest en moest huilen van de aankleding en sfeerKen betere feesten.
Niemand maakt er een punt van joh, ouwe heerser, we lachen jullie alleen even uit.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:43 schreef dollarbill het volgende:
Knorretjes, knorretjes,
Dagdag knorries!
quote:Op woensdag 16 december 2009 18:38 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Zo'n vereniging heeft ervoor gezorgd dat een paar studenten die ik ken hun aanwezigheid voor bepaalde blokken niet hebben gehaald omdat ze verplicht waren om op bepaalde tijdstippen aanwezig te zijn voor hun cantus. Mooie tijd my ass als je daardoor een jaar vertraging oploopt
Dit heeft niets met het corps te maken. Wat voor ideeen? Ga maar gauw weer studeren misschien komt je moeder je dan wel even een kopje thee brengen.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:05 schreef Seam het volgende:
[..]
Je bevestigt mijn ideeen over corpsballen opnieuw
Nee.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:55 schreef Seam het volgende:
[..]
Als je je studie in een normale tijd afrond is dat braafGetuigt eerder van niveau
Nominaal lopen is voor sukkels, spoorknorren en nerdsquote:Op woensdag 16 december 2009 18:38 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Daarbij schreeuwt zo'n cv: "Ik ben ongezellig en een regeltjesneuker".quote:Op woensdag 16 december 2009 21:10 schreef Agiath het volgende:
[..]
Nominaal lopen is voor sukkels, spoorknorren en nerds
Tranen gelachenquote:Op woensdag 16 december 2009 15:43 schreef dollarbill het volgende:
corpora zetten zich in voor de maatschappij, zowel financieel als actief.
Of het zegt; "Ik verdoe mijn tijd niet teveel aan onzinnige lutsers".quote:Op woensdag 16 december 2009 21:22 schreef ssebass het volgende:
[..]
Daarbij schreeuwt zo'n cv: "Ik ben ongezellig en een regeltjesneuker".
Ja dat zeg ik, ongezellig en regeltjesneuker.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Of het zegt; "Ik verdoe mijn tijd niet teveel aan onzinnige lutsers".
Nee dat zei je niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, ongezellig en regeltjesneuker.
Hou je bek juh, kankerstudent:{quote:Op woensdag 16 december 2009 16:52 schreef ssebass het volgende:
Deze topics worden door de jaren heen softer, men komt daadwerkelijk met argumenten, wat suf.
Dus als je je studie nominaal loopt heb je geen sociaal levenquote:Op woensdag 16 december 2009 21:22 schreef ssebass het volgende:
[..]
Daarbij schreeuwt zo'n cv: "Ik ben ongezellig en een regeltjesneuker".
Als je in het bestuur gezeten hebt werkt dit wel degelijk goed op je CV hoor.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:31 schreef Zith het volgende:
En mensen die denken dat dingen organiseren bij je corps goed staat op je CVJe kan de gracht dempen met dit soort CVs, het is al lang achterhaald.
dat is het vooroordeel jaquote:Op woensdag 16 december 2009 22:36 schreef Seam het volgende:
[..]
Dus als je je studie nominaal loopt heb je geen sociaal leven?
Ah stukken beterquote:Op woensdag 16 december 2009 22:33 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Hou je bek juh, kankerstudent:{
zo beter?
Dat geldt denk ik voor 'bestuur doen' in het algemeen.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:37 schreef Seam het volgende:
[..]
Als je in het bestuur gezeten hebt werkt dit wel degelijk goed op je CV hoor.
Oke, en nu dan weer terug naar je holmaten om de "herten" uit te hangen, belasting vretend niets uitvoerend eigenwijs stuk vreten.quote:
supertof....je vergeet 'gezellig' en supermooi....quote:Op woensdag 16 december 2009 23:04 schreef Jakie het volgende:
Overal heb je rotte appels tussen zitten. Sommige corps leden zijn arrogante kwallen maar ik ken er ook genoeg die supertof zijn.
Wat dus neerkomt op een verkapte ik ben sociaal niet echt te vaardigquote:Op woensdag 16 december 2009 22:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Of het zegt; "Ik verdoe mijn tijd niet teveel aan onzinnige lutsers".
Dat zijn de betere verhalen.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:40 schreef J-heronimus het volgende:
Trieste lui. Paar maanden geleden kregen ik en vriend na het uitgaan een woordenwisseling met twee van zulke balletjes in een friettent. Ze waren al de hele tijd denigrerend bezig tegen het personeel en andere klanten, toen wij hun accent nadeden kwamen ze naar ons toe en begonnen ze ons uit te maken voor arbeider en proleet (echt origineel zijn ze vaak niet). We vonden het in het begin wel lachwekkend, maar omdat ze niet ophielden hebben we ze op een gegeven moment letterlijk de friettent uitgeslagen. Ze besloten maar om het hazenpad te nemen maar één van de twee besloot toch nog keihard op straat mijn vriend voor MBO-er uit te maken, als gevolg kwamen er enkele buitenlandse gasten aan die hun ook nog te grazen namen.
Niet per definitie, maar de kans is wel groter dat 't minder is dan dat van iemand die niet nominaal looptquote:Op woensdag 16 december 2009 22:36 schreef Seam het volgende:
[..]
Volgens mij vereist je vrienden kiezen op basis van wat voor mensen het zijn meer sociale vaardigheid dan met z'n allen een paar weken door de stront kruipen om vervolgens elke week aan het jasje te trekken van die knakkers? (time to troll)quote:Op woensdag 16 december 2009 23:26 schreef zquing het volgende:
[..]
Wat dus neerkomt op een verkapte ik ben sociaal niet echt te vaardig
Kerel,quote:Op woensdag 16 december 2009 15:43 schreef dollarbill het volgende:
Knorretjes, knorretjes,
Dagdag knorries!
Nu moet je niet gaan denken dat ik balletje ben.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:11 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
supertof....je vergeet 'gezellig' en supermooi....
Dit zijn pas echte corpsmannen!
dat kan nietquote:
Als jij efficiëntie en ambitie zo wil omschrijven dan moet je dat vooral doen. Ook al sluit dat net zo min aan bij de daadwerkelijk betekenis als jouw conclusie over het tijd verdoen aan onzinnige lutsers.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:26 schreef zquing het volgende:
[..]
Wat dus neerkomt op een verkapte ik ben sociaal niet echt te vaardig
Het corps op je cv?quote:Op woensdag 16 december 2009 22:31 schreef Zith het volgende:
En mensen die denken dat dingen organiseren bij je corps goed staat op je CVJe kan de gracht dempen met dit soort CVs, het is al lang achterhaald.
ach krijg "proest" maar een ziekte ofzo, kansloze pauper. werk jezelf omhoog in de maatschappij en stop eens met zeurenquote:Op zondag 13 december 2009 18:56 schreef RSie het volgende:
Heeft iemand je al ooit eeder verteld dat je geen orginele naam hebt?quote:Op donderdag 17 december 2009 02:05 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
ach krijg "proest" maar een ziekte ofzo, kansloze pauper. werk jezelf omhoog in de maatschappij en stop eens met zeuren
jij nu bijdehandtjequote:Op donderdag 17 december 2009 02:09 schreef 49euro het volgende:
[..]
Heeft iemand je al ooit eeder verteld dat je geen orginele naam hebt?
koning jij hebt het begrepenquote:Op woensdag 16 december 2009 15:43 schreef dollarbill het volgende:
Knorretjes, knorretjes,
Dagdag knorries!
niet getreurd ben gelukkig irl wel met een originele naam geborenquote:Op donderdag 17 december 2009 02:11 schreef 49euro het volgende:
Ja kijk ik dacht iemand moet de eerste zijn.
Aan de hand van je reacties hier durf ik wel een wilde gok te doen: Bram-Evert ten Schapendonkquote:Op donderdag 17 december 2009 02:13 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
niet getreurd ben gelukkig irl wel met een originele naam geboren
Dat meen je nietquote:Op donderdag 17 december 2009 02:13 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
niet getreurd ben gelukkig irl wel met een originele naam geboren
mocht je willen stomme hokjesdenker, ik heb een buitenlandse naam, als je mijn topics doorleest kom je hem vast tegenquote:Op donderdag 17 december 2009 02:14 schreef Seam het volgende:
[..]
Aan de hand van je reacties hier durf ik wel een wilde gok te doen: Bram-Evert ten Schapendonk
aah dat is inderdaad erg orgineel ja!quote:Op donderdag 17 december 2009 03:13 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
mocht je willen stomme hokjesdenker, ik heb een buitenlandse naam, als je mijn topics doorleest kom je hem vast tegen
Is dat je beste argument, op welke trap van de ladder van de sociale klasse's sta je als ik mag vragen?quote:Op donderdag 17 december 2009 03:16 schreef 49euro het volgende:
[..]
aah dat is inderdaad erg orgineel ja!
Wil je dat ik vertel wat ik er van vind dan?quote:Op donderdag 17 december 2009 03:18 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Is dat je beste argument, op welke trap van de ladder van de sociale klasse's sta je als ik mag vragen?
nee eigenlijk niet, ik wil dat je antwoordt op mijn vraag tis toch een discussie met hoor en wederhoorquote:Op donderdag 17 december 2009 03:21 schreef 49euro het volgende:
[..]
Wil je dat ik vertel wat ik er van vind dan?
dan behoor je en het spijt me het te zeggen niet tot de toekomstige elite. Jij zou het moeten begrijpen wat verenigingen doen, maar aangezien je kort door de bocht bent zal het je in het leven niet voorspoedig vergaan met je carriere denk ikquote:Op donderdag 17 december 2009 03:33 schreef 49euro het volgende:
Ja natuurlijk, laat ik stellen dat ik mezelf als student beschouw of mag je jezelf tegenwoordig zo niet meer noemen als je aan een universitaire opleiding deelneemt.
Bij sommige studies is het nou eenmaal niet toegestaan om bij een vereniging te gaan. Daarnaast bestaan er ook nog studieverenigingen in Nederland en wat wil zo studieverenigingen staan nou eenmaal iets beter te boek dan studentenverenigingen.quote:Op donderdag 17 december 2009 04:14 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
dan behoor je en het spijt me het te zeggen niet tot de toekomstige elite. Jij zou het moeten begrijpen wat verenigingen doen, maar aangezien je kort door de bocht bent zal het je in het leven niet voorspoedig vergaan met je carriere denk ik
bij sommige studies is het niet toegestaan om bij een vereniging te gaan. Wat studeer je dan de koran ofzo? Iedere student is welkom bij een vereniging. Studieverenigingen heb je geen reet aan, je ontmoet alleen mensen van je eigen studie en bij studentenverenigingen van allerlei groepen. Beter voor je netwerk laterquote:Op donderdag 17 december 2009 04:19 schreef 49euro het volgende:
Bij sommige studies is het nou eenmaal niet toegestaan om bij een vereniging te gaan. Daarnaast bestaan er ook nog studieverenigingen in Nederland en wat wil zo studieverenigingen staan nou eenmaal iets beter te boek dan studentenverenigingen.
Dus jij wil zeggen dat alleen mensen uit verenigingen tot de elite gaan behoren? haha wie is er kort door de bocht, simpel of hoe je het wilt noemen.
Ik wens jou veel succes toe in je leven. Geloof me, je hebt het nodig.
Mijn gedachte. Je kunt beter netwerken in daadwerkelijk echte academische en politieke kringen wil je die contacten gebruiken voor je toekomstige carriere. Deze personen wil je als sparringpartners hebben, niet die achterlijke figuren die voornamelijk gericht zijn op zuipen en grootdoenerij.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:53 schreef Seam het volgende:
[..]
Trollpost
Als je een corps gaat gebruiken om te netwerken dan ligt dat eerder aan je slechte prestaties.
Jij leeft nog in de jaren '60, kneus.quote:Op donderdag 17 december 2009 04:14 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
dan behoor je en het spijt me het te zeggen niet tot de toekomstige elite. Jij zou het moeten begrijpen wat verenigingen doen, maar aangezien je kort door de bocht bent zal het je in het leven niet voorspoedig vergaan met je carriere denk ik
Als je een echte studie doet is dat inderdaad vrij lastig, maar er zijn inderdaad ook cursussen waarbij dat wel mogelijk is.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:36 schreef Seam het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 december 2009 21:10 schreef Agiath het volgende:
[..]
Nominaal lopen is voor sukkels, spoorknorren en nerds
Jouw buren zijn ook geen corps, das een AHC.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:48 schreef gers het volgende:
[..]
ondanks dat ik geen corpslid ben (lid van de buren
)
quote:Op donderdag 17 december 2009 09:23 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Als je een echte studie doet is dat inderdaad vrij lastig, maar er zijn inderdaad ook cursussen waarbij dat wel mogelijk is.
If you do'nt know me, do'nt judge me!quote:Op donderdag 17 december 2009 02:05 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
ach krijg "proest" maar een ziekte ofzo, kansloze pauper. werk jezelf omhoog in de maatschappij en stop eens met zeuren
toppost!quote:Op donderdag 17 december 2009 06:40 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Mijn gedachte. Je kunt beter netwerken in daadwerkelijk echte academische en politieke kringen wil je die contacten gebruiken voor je toekomstige carriere. Deze personen wil je als sparringpartners hebben, niet die achterlijke figuren die voornamelijk gericht zijn op zuipen en grootdoenerij.
- Edit
[..]
Jij leeft nog in de jaren '60, kneus.
'Tot de 19e eeuw werd de universiteit bezocht door een zeer select gezelschap van studenten en was het doel van de opleiding vooral het reproduceren van een elite die verschilde van de gewone burger. Een academische titel vormde het toegangsbewijs voor een leidinggevende positie in de maatschappij. De Verlichting (![]()
) en de Franse Revolutie brachten verandering in de positie van de universiteiten. Een universitaire opleiding kwam nu ook binnen het bereik van eerst een toplaag van de bourgeoisie en veel later van burgers in brede zin.
Het doel van een universitaire opleiding was niet langer het reproduceren maar het produceren van een elite. Om dat doel te bereiken, ontstond naast het officiële een informeel curriculum, voor verzorging waarvan de corpora en veel later andersoortige studentenorganisaties verantwoordelijk waren. Het stond in het teken van handhavende en beschavende activiteiten (Vindicat atque polit). De aandacht was gericht op brede maatschappelijk en intellectuele vorming alsmede karaktervorming. De studentenrevolte van 1968 en het zich bijgevolg openen van de weg naar de academie voor studenten uit alle langen van de bevolking leidde niet alleen het einde in van de burgerlijke elite-universiteit, maar ook de afkalving van het belang van studentenverenigingen. Aan een informeel curriculum leek geen behoefte meer te bestaan. De aandacht voor de brede maatschappelijke en intellectuele vorming verplaatste zich naar het officiële curriculum.'
Ik durf te wedden dat de top van deze (internationale) meritocratische samenleving beter te bereiken valt zonder een intensieve (gezelligheids)studentenvereniging. Een corpsvereniging is uitermate geschikt voor matige mensen die in een illusie leven dat het lidmaatschap van zo'n vereniging daadwerkelijk gaat bijdragen aan een toekomstige toppositie. Het punt is namelijk dat een persoon die van nature al matig/nietszeggend is (en 90% van de WO-studenten is dat), echt niet die top gaat bereiken door de 'contacten' van zijn vereniging. De corpsleden die ik in de afgelopen jaren heb ontmoet zijn juist personen die niet zo'n vereniging nodig hebben om te kunnen excelleren. Deze mensen hebben van nature al (leiderschaps)kwaliteiten die het best ontplooid kunnen worden in serieuze 'grote mensen'-verengingen zoals politieke en wetenschappelijke organisaties (deze organisaties staan juist open voor studenten die potentie hebben). Mijn advies: verspil geen tijd (je studeert waarschijnlijk niet langer dan 6 jaar). Klemzuipen kan altijd, dat hoeft echt niet elke week georganiseerd plaatsvinden (ook nog eens sociaal verplicht - anders val je buitenboord) .
Psst. De apostrof moet na de n.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:04 schreef RSie het volgende:
[..]
If you do'nt know me, do'nt judge me!
We make zwartgeld maar dat is met witgoedquote:Op woensdag 23 december 2009 00:31 schreef De_Groentenboer het volgende:
Het is bijzonder simpel een (corps)bal het zwijgen op te leggen, althans.. mij is het zonder veel moeite gelukt.
In de kroeg stond er een groepje balletjes een beetje jofel te doen, je kent het wel, de woordjes makker, kameraad en ik vermoed penis vlogen meerdere malen door de tent heen. Uiteindelijk was iemand aan de beurt met het halen van een rondje, echter had deze mooie gladde meneer geen geld meer, in ieder geval niet genoeg voor allemaal. Dus ik ben ín mijn trainingsbroek, mét mijn pet op naar die vent toegelopen en gaf 'm 20 euro zodat hij samen met zn ''makkerrrrs'' ook wat te drinken kon halen.
Toen ik even heel vies aangekeken werd vertelde ik ze dat ik mijn eigen vermogen opgebouwd heb met énkel een MBO4 diploma en dat ze altijd welkom waren in 1 van mijn tentjes in Arnhem.
Ze waren na 5 minuten weg. Samen mét de 20 euro.
Ik weet dat niemand me gaat geloven, maar dat hoeft verder niet.![]()
De rest is geschiedenis.quote:
Ach het was in elk geval mooi genoeg om een glimlach op mijn gezicht te toveren, of het nu verzonnen is of niet....quote:Op woensdag 23 december 2009 00:31 schreef De_Groentenboer het volgende:
Het is bijzonder simpel een (corps)bal het zwijgen op te leggen, althans.. mij is het zonder veel moeite gelukt.
In de kroeg stond er een groepje balletjes een beetje jofel te doen, je kent het wel, de woordjes makker, kameraad en ik vermoed penis vlogen meerdere malen door de tent heen. Uiteindelijk was iemand aan de beurt met het halen van een rondje, echter had deze mooie gladde meneer geen geld meer, in ieder geval niet genoeg voor allemaal. Dus ik ben ín mijn trainingsbroek, mét mijn pet op naar die vent toegelopen en gaf 'm 20 euro zodat hij samen met zn ''makkerrrrs'' ook wat te drinken kon halen.
Toen ik even heel vies aangekeken werd vertelde ik ze dat ik mijn eigen vermogen opgebouwd heb met énkel een MBO4 diploma en dat ze altijd welkom waren in 1 van mijn tentjes in Arnhem.
Ze waren na 5 minuten weg. Samen mét de 20 euro.
Ik weet dat niemand me gaat geloven, maar dat hoeft verder niet.![]()
Twente heeft helemaal geen corps. De steden met corpora zijn Amsterdam, Leiden, Delft, Wageningen, Rotterdam, Utrecht en Groningen. Olof in Tilburg pretendeert ook het corps te zijn, maar dit is niet het geval.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:58 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ach het was in elk geval mooi genoeg om een glimlach op mijn gezicht te toveren, of het nu verzonnen is of niet....
ik vind dit een leuk topic. zelf in Enschede gestudeerd, de corpsballen daar hadden helemaal een minderwaardigheidscomplex omdat ze zo weinig traditie hebben ivm de randstad
quote:Op woensdag 23 december 2009 10:58 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
omdat ze zo weinig traditie hebben ivm de randstad,
precies , dat bedoel ik, beter kun je het niet illustreren. Kan je nagaan HOE erg het moet zijn om corpsbal te zijn in Enschede. Je bestaat niet eens voor je grote voorbeelden.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:14 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Twente heeft helemaal geen corps. De steden met corpora zijn Amsterdam, Leiden, Delft, Wageningen, Rotterdam, Utrecht en Groningen. Olof in Tilburg pretendeert ook het corps te zijn, maar dit is niet het geval.
kOrsakov. Niet karsakov, dat zal wel een schaakkampioen zijn geweest ofzo. En stoer doen met je medische kennis, korsakov treedt pas na lange tijd alcoholmisbruik op. Je studententijd is over het algemeen niet lang genoeg om dat op te lopen (uitzonderingen daargelaten).quote:Op woensdag 23 december 2009 16:16 schreef Mister1977 het volgende:
Simpel: ze zijn het grootste deel van de tijd straalbezopen. Directe drokenschap dus en Karsakov.
1) Zeggen dat ik stoer doe met medische kennis terwijl ik de aandoening al fout schrijf.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:48 schreef dreamzk het volgende:
[..]
En stoer doen met je medische kennis, korsakov treedt pas na lange tijd alcoholmisbruik op. Je studententijd is over het algemeen niet lang genoeg om dat op te lopen (uitzonderingen daargelaten).
Werken is voor arbeiders.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:57 schreef Maikuuul het volgende:
Balletjes die stoer doen met pappa's geld en op hun 27ste nog nooit hebben gewerkt en dan toch neerbuigend doen naar mensen die op hun 18de een bijbaantje hebben
Royal Sadness.
Ja, en jij was vroeger de sjonnie van de klas, had een oorbelletje en een neophytejas, o, wat was je stoer toen, en anders sloeg je ze wel in elkaar met je lts vriendjes. Daarna heb je een tijdje nachtdiensten gedraaid aan de lopende band waardoor je eindelijk die Opel Manta kon kopen die je altijd al had gewild. Nu het economisch minder gaat ben je uitgefaseerd en drink je de hele dag thuis op de bank bier en rook je sjek, je hebt geen vrienden en je chick heet priscil. En als het je niet aan staat trim je haar in mekaar.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:22 schreef Angelonfire23 het volgende:
omdat ze losers zijn die graag bij een klikje willen horen, meestal zijn het de kakkies van je klas die vroeger zwaar gepest werden. hebben nu dus dezelfde lelijke kleren, doen hun haar in de zelfde grote lengte, denken dat bier drinken en lomp doen cool is en dat ze hiermee nu wel stoer zijn ivm vroeger. zeer triest eig,
Of... hij is gewoon een student die niet van corpsballen houdt..quote:
quote:Op zondag 3 januari 2010 23:15 schreef Kardash het volgende:
[..]
Of... hij is gewoon een student die niet van corpsballen houdt..
quote:Op woensdag 23 december 2009 17:57 schreef Maikuuul het volgende:
Balletjes die stoer doen met pappa's geld en op hun 27ste nog nooit hebben gewerkt en dan toch neerbuigend doen naar mensen die op hun 18de een bijbaantje hebben
Royal Sadness.
Dit topic is drie jaar oud vriendquote:Op zondag 12 februari 2012 21:58 schreef MijnIdee het volgende:
Typisch dit. Nu een grote mond omdat jullie zogenaamd hoger in de maatschappij staan. We praten weer verder als jullie bij ons het toilet aan het schoonmaken zijn.
[ afbeelding ]
Serieus? Zie ik nu pas.quote:
De echte denkers? De mbo'ers lijken me nou niet echte denkers.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:04 schreef Schpast het volgende:
Ik heb sowieso geen respect voor studenten die zich gedragen alsof ze bovenaan de sociale ladder staan. De echte denkers staan tussen het plebs.
Dunning-Kruger effect, wikipediaquote:Op zondag 12 februari 2012 22:37 schreef MijnIdee het volgende:
[..]
De echte denkers? De mbo'ers lijken me nou niet echte denkers.
Moest je van je dispuut knorren te grazen nemen...... op internet?quote:Op zondag 12 februari 2012 21:58 schreef MijnIdee het volgende:
Typisch dit. Nu een grote mond omdat jullie zogenaamd hoger in de maatschappij staan. We praten weer verder als jullie bij ons het toilet aan het schoonmaken zijn.
[ afbeelding ]
Sorry, ik ben niet zo'n hooligan als jij die ieder persoon dat op zijn teen staat in elkaar slaat.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Moest je van je dispuut knorren te grazen nemen...... op internet?![]()
Nee, hij is zelfs slechts een scholiertje dat op het VWO zit, zie z'n andere topic. Maar blijkbaar vindt hij het leuk om alvast te doen alsof hij lid isquote:Op zondag 12 februari 2012 22:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Moest je van je dispuut knorren te grazen nemen...... op internet?![]()
Wat is dezequote:Op zondag 12 februari 2012 23:36 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nee, hij is zelfs slechts een scholiertje dat op het VWO zit, zie z'n andere topic. Maar blijkbaar vindt hij het leuk om alvast te doen alsof hij lid is
bij welleke corps zit ik dan johquote:
En dan oude koeien uit de sloot halenquote:Op zondag 12 februari 2012 23:36 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nee, hij is zelfs slechts een scholiertje dat op het VWO zit, zie z'n andere topic. Maar blijkbaar vindt hij het leuk om alvast te doen alsof hij lid is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |