abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75549311
Mohammed Enait boos weg bij P&W

De advocaat Mohammed 'Faizel' Enait is gisteravond boos weggelopen bij het live praatprogramma Pauw & Witteman. Enait was daar te gast omdat Het Hof van Discipline de berisping van de Raad van Discipline tegen Enait had vernietigd. De advocaat kreeg de berisping onder meer omdat hij weigert op te staan voor rechters.

De discussie tussen presentator Jeroen Pauw en Enait liep hoog op. Voor de uitzending had Pauw gezegd 'niet in de multiculturele samenleving te geloven'. Toen Enait geďrriteerd raakte over het feit dat de presentator doorvroeg over waarom Enait een hoofddeksel droeg, vloog bij beiden de vlam in de pan.

Pauw verloor duidelijk zijn rol als journalist door opmerkingen als "Doe niet zo raar", "He vriend, ontspan je" en "Je bent een provocateur".

Enait beschuldigde de presentator er vervolgens van 'elite-racist' te zijn, net zoals de rest van alle media, omdat zij alle orthodoxe moslims in een hoek zouden zetten. Pauw zou geen objectieve journalist zijn volgens de advocaat.
Kort daarna verliet Enait tijdens het vaste programmaonderdeel 'de Zapservice' buiten beeld de studio.

Discussier ook op het forum verder over het incident.
Mohammed Enait gisteravond bij Pauw & Witteman

Poll: ging jeroen pauw te ver?
  • nee,
  • ja,
  • ja en nee, want hierdoor kwam wel de ware aard boven tafel
  • kwee nie
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Die Jeroen Pauw is wel in mijn achting gestegen door deze actie.
    Paul Witteman juist gedaald door te zeggen dat het applaus uit respect voor die nepadvocaat was terwijl hij ook wel wist dat het was omdat hij was opgebokt.

maar
    Ik kijk P&W dagelijks met plezier, maar vond Pauw echt wel te ver gaan. Enait is geen fijne kerel, zo ga je niet met een gast om.

neemt niet weg dat ik wel van meer journalisten zou willen weten of ze geloven in "multiculturele" samenleving.

De gezichten van J.Cramer en de andere gasten bij PenW tijdens het "gesprek" enige malen in beeld sprak boekdelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door gtotep op 12-12-2009 16:31:52 ]
  • pi_75549433
    Ach, die advocaat is meer een aandachtszoeker geworden, ik kan me nog wel herinneren dat het eens ging om sexfoto's vanuit zijn kantoor. Als je dan daar wel over blijft doorpraten en niet wegloopt, en nu wel, hoe serieus ben je dan nog te nemen, vraag ik me dan tenminste af, verder moeten beide kanten zich aanpassen, we moeten bepaalde cultuuraspecten accepteren, maar zij net zo goed.
      zaterdag 12 december 2009 @ 15:10:04 #3
    136343 BasEnAad
    , die clown en die acrobaat!
    pi_75549487
    Enait is een mongool, maar Pauw bleef behoorlijk zuigen door steeds dezelfde vraag te stellen waar hij al 30 keer antwoord op had. Ik snapte het niet zo.
    pi_75549514
    Dat van Paul over dat applaus was duidelijk een grap.
    pi_75549746
    Ik vond dat die Enait een behoorlijk compleet en duidelijk en logisch antwoord gaf op een vraag die eigenlijk nergens op sloeg
    pi_75549801
    Die man vind het echt geweldig om in plaats van Mohamed, een ellenlange onverstaanbare naam te mompelen .

Verschrikkelijke aandachtshoer, geef hem aub geen aandacht meer.
    Goede actie van Pauw. Mag ook eens een keer. Hoewel iets te zuigerig misschien...
    pi_75549841
    Van dat koeterwaals van Mohammed Faizel Ali bin Mohammed Racheed bin Mohammed Karamullah bin Mohammed Enait ( ) heb ik ook wel genoeg na 10 minuten.

edit: Ik kon mijn lach ook niet inhouden toen ik de titel van zijn afstudeerscriptie zag:
    Terrornoia: how the propa-ugandists used the omni-territorialization of terror for the fundamentalismanization of criminal law in a multi-cultus-ritualistic society.

[ Bericht 43% gewijzigd door Fides op 12-12-2009 15:29:36 ]
    pi_75550318
    Enait is een paljas, die met intense verontwaardiging zo veel mogelijk woorden zo fout mogelijk gebruikt ("u bent dedain!" ), maar Pauw had de verkeerde toon en de verkeerde insteek. Ik zie met genoegen potsierlijke zonderlingen als Enait met de grond gelijk gemaakt worden (zie één van de weinige echt goede interviews van Clairie Polak), maar dit wat kinderachtige gezuig was noch slim, noch onderhoudend.

En het jammere is dat het, in plaats van deze kwast neer te zetten waar hij thuishoort (namelijk in het kamp van de compromisloze extremisten, die het systeem misbruiken om hun eigen wereldvreemde en in velerlei opzichten kwalijke en discriminerende denkbeelden te legitimeren), dit hem (en degenen die denken dat de raaskallende blaaskaak ergens een punt moet hebben) juist bevestigt in zijn waandenkbeelden dat iedereen tégen hem is, en wij allen slechts "classificeerbaar zijn als wittemans-cultuuraboriginals die de maatschappij opdelen in bipolaire conceptualisaties".
    Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
    pi_75550342
    Ben het helemaal eens met Pauw. Zag het gisteravond ook en hoewel je van een journalist verwacht dat hij/zij objectief blijft, is en blijft Pauw ook gewoon een mens met een eigen mening. De vraag van Pauw was simpel, had Enait daar geen aanstoot aan genomen en de vraag gewoon simpel beantwoord, dan was er niets aan handje geweest.

Maar dat is juist het hele probleem van Enait. Hij neemt aanstoot aan alles en dat kun je bevechten, maar is het niet veel logischer dat Enait zich afvraagt wat hij hier in Nederland nog doet? Enait kan proberen alles wat haaks op zijn geloof staat te veranderen, maar wij hebben hier gewoontes, een andere cultuur etc. Net zoals in Enait's thuisland ook weer andere gewoontes gelden. In de eerste plaats dient hij zich aan te passen, dat kunnen wij ook tot een zekere grens. Andersom zouden wij als Nederlanders dat ook moeten doen bij emigratie naar zijn land van herkomst.

Ik zie liever dat Enait gewoon verdwijnt uit dit land. Niet alle moslims zijn zoals Enait, maar de vervelende moslims waar wij in Nederland last van hebben, zullen aan het gedrag van Enait voorbeeld nemen. En van dat soort moslims wordt ik erg moe.
      zaterdag 12 december 2009 @ 15:44:08 #10
    270206 54cm
    Groot, groter, grootst!
    pi_75550346
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef Fides het volgende:
    Van dat koeterwaals van Mohammed Faizel Ali bin Mohammed Racheed bin Mohammed Karamullah bin Mohammed Enait ( ) heb ik ook wel genoeg na 10 minuten.

edit: Ik kon mijn lach ook niet inhouden toen ik de titel van zijn afstudeerscriptie zag:
    Terrornoia: how the propa-ugandists used the omni-territorialization of terror for the fundamentalismanization of criminal law in a multi-cultus-ritualistic society.
    Die man is echt zo'n figuur die moeilijke woorden gebruikt om intelligent over te komen.
    En ik wil niet zeggen dat hij dat niet is, maar een beetje triest en lachwekkend is het wel.
    Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
    pi_75550353
    "classificeerbaar zijn als wittemans-cultuuraboriginals die de maatschappij opdelen in bipolaire conceptualisaties".

pi_75550589
    Raar ventje, die Mohammed Enait. Hij staat niet op voor de rechter maar wel voor Pauw & Witteman.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_75550659
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef Rucebo het volgende:
    Die man vind het echt geweldig om in plaats van Mohamed, een ellenlange onverstaanbare naam te mompelen .

Verschrikkelijke aandachtshoer, geef hem aub geen aandacht meer.
    Goede actie van Pauw. Mag ook eens een keer. Hoewel iets te zuigerig misschien...
    Dat klopt. Maar als je het filmpje terugkijkt zie je dat hij zich verstruikeld, de laatste keer gooit hij de volgorde van de woorden om.
      zaterdag 12 december 2009 @ 15:57:46 #14
    18159 Dlocks
    Zoek het maar op met Google...
    pi_75550693
    Ik ben het inhoudelijk niet op alle punten eens met Enait (en over het algemeen wel met Paul), maar objectief gezien had Enait groot gelijk dat hij gisteren de studio verliet.
    pi_75551048
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 15:57 schreef Dlocks het volgende:
    Ik ben het inhoudelijk niet op alle punten eens met Enait (en over het algemeen wel met Paul), maar objectief gezien had Enait groot gelijk dat hij gisteren de studio verliet.
    Waarom? Hij houdt zelf zo van provoceren. Krijgt ie een keer een koekje van eigen deeg verlaat ie als een klein kind snel de studio.
    Latest releases: http://www.dekooker.nl
      zaterdag 12 december 2009 @ 16:13:43 #16
    136343 BasEnAad
    , die clown en die acrobaat!
    pi_75551121
    Overigens wel stuitend dat die vent gelijk heeft gekregen en dus niet hoeft op te staan voor de rechter.
    pi_75551186
    God, dit soort zelfbenoemde moslimintellectuelen is zo vervelend. Al die taalfouten, al die pretenties die niet worden waargemaakt. Je zal die vent maar hebben als advocaat!

Maar Jeroen Pauw is ook wel behoorlijk bot en weinig respectvol, hoewel hij nog enigzins grappig was. Enait is niet grappig, maar pretentieus en irritant.
    Sum es est, sumus estis sunt
    pi_75551287
    Enait is bijna net zo leuk als Prem, maak die man een sidekick eens in de week bij DWDD of P&W.
      zaterdag 12 december 2009 @ 16:20:15 #19
    126003 Daniel1976
    de omnibus dubitandum
    pi_75551317
    Enait heeft er wel gelijk in dat Paul een soort van elitie journalist is en hij vergeet nog weleens dat er ook mensen zijn met andere meningen.

Verder mag ik Enait niet, mij hij is maar een gek. Veel belachelijker is dat het hof van beroep heeft bepaald dat het hij het gewoon mag blijven doen. Het slaat nergens op.
    Die mensen zijn gek. Ik dacht dat we allemaal gelijk waren in de rechtbank.

Dit is een beetje volgens het principe van alle dieren zijn gelijk maar moslimdieren zijn gelijker dan de andere dieren.

Logisch dat wilders stemmen krijgt dat lok je hiermee uit.
    pi_75551329
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
    Overigens wel stuitend dat die vent gelijk heeft gekregen en dus niet hoeft op te staan voor de rechter.
    ja en dat zegt veel over onze wetten.en de makers daarvan.
    en over de rechtspraak natuurlijk.
    pi_75551348
    Pauw doet eindelijk 'ns zijn werk goed. Net zo lang kritisch ondervragen tot het hoge woord eruit is bij Enait.

"jullie zijn racisten!"

Het enige wat eikels als Enait kunnen is de argumenten herhalen die ze jarenlang zijn voorgeschoteld door relativisten, progressieven, linksen of hoe je dat ook noemen wilt.
    Het is natuurlijk een feit dat Enait hier niet thuishoort, maar beter op zijn plek is in Saoedi-Arabië ofzo, of anders op de bodem van de Noordzee. Hij haat het Westen, maar verhult dat gewoon met wollig taalgebruik dat hem, nogmaals, jarenlang is aangereikt.
    Maar vroeg of laat gaat natuurlijk het maskertje af. Dát is de prestatie geweest van Pauw. Aantonen dat Enait helemaal niet genuanceerd en beschaafd is.
    pi_75551399
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:20 schreef gtotep het volgende:

[..]

Of over het kennispeil van degenen die dit soort opmerkingen maken natuurlijk. Lees je eens in zou ik zeggen.
    pi_75551442
    er lopen meer gekken vrij rond dan dat er vast zitten
    1 gek kan meer vragen(oproepen) dan 10 wijzen kunnen beantwoorden
    pi_75551503
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Of over het kennispeil van degenen die dit soort opmerkingen maken natuurlijk. Lees je eens in zou ik zeggen.
    verklaar je nader ik begrijp je niet
    pi_75551534
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:26 schreef gtotep het volgende:

[..]

verklaar je nader ik begrijp je niet
    Nee, dat idee had ik al a.d.h.v. de reacties die je plaatst.
    pi_75551715
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dat idee had ik al a.d.h.v. de reacties die je plaatst.

help me dan even
    pi_75551769
    "en dat handjes schudden, hoort dat ook bij je geloof"

Alsof ze het allemaal voor het eerst horen

Ik was in Enait's positie ook weggelopen
    Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
      † In Memoriam † zaterdag 12 december 2009 @ 16:36:19 #28
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_75551796
    Dit is die zogeheten 'kwaliteitsTV'?
    Carpe Libertatem
    pi_75551851
    Ik ben redelijk fan van P&W, maar het was duidelijk vanaf zo'n beetje het begin dat P. er op uit was te provoceren. Vooral om het hoofddeksel steeds maar weer een muts te noemen en er maar op te blijven hameren, lang nadat hij al antwoord gegeven had...

In principe heeft hij natuurlijk gelijk, het is gewoon net zoiets als een keppel of een hoed... het gezeik erover was gewoon op de man gespeeld.
    pi_75551930
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:21 schreef sneakypete het volgende:

Het is natuurlijk een feit dat Enait hier niet thuishoort, maar beter op zijn plek is in Saoedi-Arabië ofzo, of anders op de bodem van de Noordzee. Hij haat het Westen, maar verhult dat gewoon met wollig taalgebruik dat hem, nogmaals, jarenlang is aangereikt.

Met fucking slecht taalgebruik ook nog. En het ergste is nog dat hij het van zichzelf totaal niet in de gaten lijkt te hebben. Hoe kan zo iemand als advocaat dienen? Dan dien je toch op zijn minst een beetje eloquent te zijn,
    pi_75551991
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:37 schreef bijderechter het volgende:
    Ik ben redelijk fan van P&W, maar het was duidelijk vanaf zo'n beetje het begin dat P. er op uit was te provoceren. Vooral om het hoofddeksel steeds maar weer een muts te noemen en er maar op te blijven hameren, lang nadat hij al antwoord gegeven had...

In principe heeft hij natuurlijk gelijk, het is gewoon net zoiets als een keppel of een hoed... het gezeik erover was gewoon op de man gespeeld.
    Pauw was gewoon ontzettend vooringenomen, maar het ontbrak Enait aan de benodigde welsprekendheid om dat duidelijk te maken. Als Enait zijn verhaal beter had gebracht had hij de overduidelijke winnaar van het debat kunnen zijn.
      zaterdag 12 december 2009 @ 17:15:11 #32
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_75552896
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:40 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Met fucking slecht taalgebruik ook nog. En het ergste is nog dat hij het van zichzelf totaal niet in de gaten lijkt te hebben. Hoe kan zo iemand als advocaat dienen? Dan dien je toch op zijn minst een beetje eloquent te zijn,
    Dat dacht ik ook. Maar hoe vaak je officiers van justitie ziet die staan te hakkelen en een slecht betoog hebben; een betoog dat weliswaar niet zo erbarmelijk is als dat van Enait, maar desondanks. Vooral de advocaten in de low-profile zaken en de aanklagers van justitie zijn niet een feest om naar te luisteren.

Maar ik vond wel dat Pauw te ver ging, het ‘doe rustig joh’, was meer uitdagend, treiterend. Zoiets kan hij best zeggen, maar dan met een kwinkslag gebracht, of gewoon geruststellend, dit was echter provocatie.

Die provocatie ging over en weer, maar die Enait is wat dat betreft gewoon een oude reller, en Pauw had zich wat dat betreft niet zo moeten laten irriteren.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      zaterdag 12 december 2009 @ 17:25:13 #33
    18159 Dlocks
    pi_75553258
    quote:
    Die mensen zijn gek. Ik dacht dat we allemaal gelijk waren in de rechtbank.
    Als dat zo was dan had men voorheen niet hoeven op te staan voor een rechter. Of stonden rechters en anderen aanwezigen ook altijd op als er bijvoorbeeld een verdachte, een advocaat of 'publiek' binnen kwam lopen?
    pi_75553432
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:40 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme
    quote:
    Het stijf-formalistische of hoogdravende type: is overmatig beleefd en vormelijk. Door hun goede intelligentie weten zij hun problemen te compenseren en camoufleren. Zij leren sociale regels uit het hoofd en overleven op basis van aangeleerde of verworven scripts. Ze missen evenwel de intuďtie, nodig om de subtiliteiten van het intermenselijk verkeer te begrijpen. Gebrek aan empathie en sociale naďviteit kenmerken deze groep het meest.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      zaterdag 12 december 2009 @ 17:55:16 #35
    248844 Bowlingbal
    Leuk je weer te zien :)
    pi_75554106
    quote:
    De gemiddelde user hier op FOK?
    In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
    - Donald Love
      zaterdag 12 december 2009 @ 18:39:54 #36
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_75555312
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:13 schreef BasEnAad het volgende:
    Hoezo? Je kunt het niet anders dan als een zgn. Flawless Victory aannemen. Daar heeft Enait echt mijn respect voor.

˛
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
      zaterdag 12 december 2009 @ 19:58:21 #37
    212634 Ron.Burgundy
    Milk was a bad choice
    pi_75557781
    Ik heb het gisteravond ook gezien en het optreden van beide partijen was erg slecht. Vooral van Pauw vond ik het erg tegenvallen. Die niveau was gewoon ondermaats.
    You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
    pi_75557891
    Wat een circus zeg,
    pi_75557995
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 15:11 schreef Tja..1986 het volgende:
    Dat van Paul over dat applaus was duidelijk een grap.
    Dat geloof ik niet. Ik vond het een poging om onbeschoft gedrag van het publiek te matigen. Mislukt, dat wel.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_75558132
    Even over de OP, volgens mij bedoelde Witteman het (lichtelijk) sarcastisch...
    pi_75558141
    laat maar
    pi_75558145
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 20:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Wat een circus zeg,
    Circus BAF wel teverstaan, je weet wel. Zestien zeeleeuwen zonder meester die orde weet te stichten.
    pi_75558214
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef Rucebo het volgende:
    Dat was het maar gedeeltelijk. Moslims gebruiken vaak een toevoeging bij namen van diverse heiligen of profeten. Een deel van dat onverstaanbare was zo'n toevoeging. Als ikhet goed heb, gebruiken ze bij Mohammed iets als: gezegend zij zijn naam. of: vrede zij met hem.

Ik heb voor de grap wel eens een tijdje hier volgehouden: Verdonk (mzidsz). Tot iemand vroeg wat dat betekende.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_75558250
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:35 schreef Teteteterek het volgende:
    "en dat handjes schudden, hoort dat ook bij je geloof"

Alsof ze het allemaal voor het eerst horen

Ik was in Enait's positie ook weggelopen
    Waarom pak je z'n hand niet vast (hihi) en neem 'm mee op een reis richting één of ander islamitisch georiënteerd landje.
    pi_75558291
    Op het einde zeiden ze: Wij zijn er volgende week weer. Ja toch? Met zo een bedenkelijk gezicht. Was dat als in: we worden bedreigd door moslims of als in we worden nu ontslagen voor de VARA/NPS
    pi_75558345
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 16:20 schreef gtotep het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. Het Hof van Beroep heeft gewoon de wet er eens op nagelezen en geconcludeerd, dat niemand hoeft op te staan voor de rechter. Dus Enait ook niet.
    Het opstaan was gewoon een gewoonte, net als handenschudden. Een goede gewoonte in mijn ogen, maar dus geen verplichting.
    Dan kan die Enait wel een lul zijn, maar hij is dan wel een lul die gelijk heeft.
    pi_75558719
      † In Memoriam † zaterdag 12 december 2009 @ 20:51:30 #48
    137949 Disana
    pi_75559368
    quote:
    Waarom? Ze zitten in twee subfora. Bovendien hebben ze elk een eigen smaakje
    pi_75563201
    Dit kan ik wel waarderen. Enait heeft geen enkele zin in discussie. Pauw speelt daar, de goede interviewer die hij is, prima op in. Hij gaat op hetzelfde niveau zitten als Faizel. Niet verwonderlijk dat het kleinzerige kutjoch dan jankend wegloopt.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      zondag 13 december 2009 @ 01:05:55 #50
    149454 GSbrder
    Les extręmes se touchent
    pi_75567831
    Helaas zien wij hier als kijkers slechts een klein deel van de discussie en het verbaal gevecht tussen Paul en Enait. Het is overduidelijk dat er wat meer speelt dan dit en ook de referentie aan een eerder onthaal en het blijven aanhalen van gebeurtenissen achter de set is oorzaak aan deze escalatie.

Ben het helemaal eens met Pauw, maar zou hij is geen Theo Maassen bij DWDD die Paay afzeikt of een Hans Teeuwen bij de Meiden van Halal. Zijn positie in deze is bemiddelaar, een onafhankelijke reporter zou hij moeten zijn. Geen grappige sidekick die heilige huisjes tegen de vlakte probeert te knallen. Overigens wel typisch en totaal in de lijn der verwachtingen dat Enait wegloopt.
    Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
    The closer you are to the source, the higher your property value.
    pi_75568675
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 18:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoezo? Je kunt het niet anders dan als een zgn. Flawless Victory aannemen. Daar heeft Enait echt mijn respect voor.

˛
    Hoezo kan je niet anders? Of mag je geen kritiek meer uiten op gedane gerechtelijke uitspraken? Met je flawless victory.
      zondag 13 december 2009 @ 03:05:09 #52
    259569 ZodiaX
    ..:: 0-Day all the way ::..
    pi_75569456
    Jeroen Pauw ging wat te ver ja, hij zocht duidelijk ruzie en verloor daarbij zijn neutraliteit. Als hij zonodig die kerel wilde afkraken kan hij dat veel subtieler doen.

Maar, aan de andere kant, die Enait had het rustig kunnen afhandelen maar in plaats daarvan laaide hij de discussie op. en viel niet alleen Jeroen Pauw aan maar de hele media die "elite racisten" zijn.

Het lijkt me typisch zo'n advocaat die alleen maar tegen benen schopt, die alleen maar racisme zaken doet. Na wat ik heb gelezen over hem weet ik het wel zeker.
    Die gast is een idioot en discrimineert nederlanders.

Dat zijn juist van die enge moslim gastjes, die meteen op hun tenen getrapt zijn en meteen uithalen.

Als je de westerse cultuur zo haat, flikker dan op en ga terug naar je eigen land.. En nee je krijgt dan geen kinderbijslag of enig ander uitkering meer. (waarschijnlijk wel maar...sshh.)
    ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
    pi_75569825
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 20:14 schreef IHVK het volgende:
    Op het einde zeiden ze: Wij zijn er volgende week weer. Ja toch? Met zo een bedenkelijk gezicht. Was dat als in: we worden bedreigd door moslims of als in we worden nu ontslagen voor de VARA/NPS
    Wat mij betreft dat laatste Pauw heeft met zulke uitspraken niets meer te zoeken bij de VARA.
    My soul is painted like the wings of butterflies
    pi_75570165
    Die dikke Mocro is een gevaar voor onze samenleving. Land uit met zulke gasten.

Pauw is een held. Lang leve de PVV !!
    pi_75570872
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 06:28 schreef PierreBetfair het volgende:

Mocro.

Je bent wel een typische PVV-er, dat blijkt wel weer.
    Allah Al Watan Al Malik
      † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 10:28:13 #56
    137949 Disana
    pi_75570902
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 10:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mocro.

Wat hij wel is weet ik niet, maar een Marokkaan is hij duidelijk niet

Hij lijkt een mixje.
    pi_75571026
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 10:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Hij lijkt een mixje.
    Surinamer.
    Allah Al Watan Al Malik
      † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 10:42:53 #58
    137949 Disana
    pi_75571073
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 10:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Surinamer.
    Ik vind hem niet typisch negroďde, mogelijk zit er iets Hindoestaans in. Maar dat doet er ook eigenlijk niet toe. Wat er toe doet is dat hij ruimte heeft gekregen zijn privégeloofje in de rechtszaal te belijden.
      zondag 13 december 2009 @ 11:37:25 #59
    248844 Bowlingbal
    Leuk je weer te zien :)
    pi_75572005
    quote:

Alle Limburgers terug naar Friesland!
    In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
    - Donald Love
    pi_75572385
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 10:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Hij lijkt een mixje.
    Ik ben 75% Nederlander en 25% Belg
    pi_75574024
    Het is gewoon een beetje uitlokken door de naam van de profeet met al zijn titels in het Arabisch te zeggen op tv, zeg dan gewoon in Nederlands de profeet Mohammed.
    Christenen zeggen toch ook niet in een gesprek'' ja ik ben gestopt met drinken dankzij de hulp van Jezus van Nazareth el savador Christ''.
    'There are no Rights and Wrongs. Only Power' - Sarkar
      † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 12:53:17 #62
    137949 Disana
    pi_75574082
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 11:54 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik ben 75% Nederlander en 25% Belg
    Maar jij mag je gelukkig prijzen dat je Enait niet bent
    pi_75576177
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 12:51 schreef Sarkar het volgende:
    Het is gewoon een beetje uitlokken door de naam van de profeet met al zijn titels in het Arabisch te zeggen op tv, zeg dan gewoon in Nederlands de profeet Mohammed.
    Christenen zeggen toch ook niet in een gesprek'' ja ik ben gestopt met drinken dankzij de hulp van Jezus van Nazareth el savador Christ''.
    Ah ja. En wat christenen doen, moet iedereen doen?
    pi_75576239
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 10:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mocro.

Gewoon terugsturen naar Turkije.
      zondag 13 december 2009 @ 16:14:34 #65
    18159 Dlocks
    pi_75580885
    quote:

Ik dacht dat P&W en de rest van de publieke omroep volgens PVV tokkies allemaal links tuig was.
    pi_75582027
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef Fides het volgende:

als je er maar genoeg dure woorden ingooit dan wordt het vanzelf goed

Idd wat een gebrabbel van die kerel
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_75582161
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 03:05 schreef ZodiaX het volgende:
    Jeroen Pauw ging wat te ver ja, hij zocht duidelijk ruzie en verloor daarbij zijn neutraliteit. Als hij zonodig die kerel wilde afkraken kan hij dat veel subtieler doen.
    Enait zoekt elk interview zelf ruzie. We herinneren ons allemaal nog het interview met Polak waar hij Polak beschuldigde bij het Wilders-kamp te horen.

Als hij zo graag z'n extreme standpunten wil verkondigen mag hij dat doen. Maar niet op deze manier. Pauw heeft juist gehandeld. Het is zijn taak als journalist de waarheid boven water te krijgen. De waarheid is dat Faizel te kleinzerig is om in het Westen te wonen. Wisten we al, het is nu wederom bevestigd.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_75582890
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah ja. En wat christenen doen, moet iedereen doen?
    ee tuurlijk niet maar de niet gelovige en dan wel seculiere gelovige vinden het gewoon niet nodig om bij een naam een hele zin er achteraan te plakken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
    Tuurlijk mag hij het doen, maar hij kan dan wel verwachten dat mensen zeggen praat eens normaal of doe rustig.
    'There are no Rights and Wrongs. Only Power' - Sarkar
    pi_75587165
    Geweldig filmpje. Enait zit wel heel erg vastgeroest in zijn slachtofferrol als hij Pauw aanziet als racist.
    pi_75620352
    Deze man is toch wel het bewijs dat goed kunnen leren iets anders is dan slim zijn.
    -
    pi_75620392
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:05 schreef Ritmo het volgende:
    Deze man is toch wel het bewijs dat goed kunnen leren iets anders is dan slim zijn.
    Rechten is natuurlijk sowieso een beetje het universitaire afvoerputje.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_75620469
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Rechten is natuurlijk sowieso een beetje het universitaire afvoerputje.
    Valt wel mee toch? Of is in Nederland het algemene niveau van de advocatuur zo laag? Maar goed, zelfs dan heeft hij natuurlijk een hoger diploma dan 90 % van Nederland.
    -
    pi_75624504
    Wat een smerige dikzak zeg
    pi_75630117
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:09 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Of is in Nederland het algemene niveau van de advocatuur zo laag? Maar goed, zelfs dan heeft hij natuurlijk een hoger diploma dan 90 % van Nederland.
    Rechten is natuurlijk weinig 'wetenschap bedrijven' maar toch vooral regels uit je hoofd leren en die toepassen.
    pi_75630609
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:49 schreef Fides het volgende:

[..]

Rechten is natuurlijk weinig 'wetenschap bedrijven' maar toch vooral regels uit je hoofd leren en die toepassen.
    Dat is waar, maar je moet wel ontzettend veel discipline hebben én goed stof in je hoofd kunnen stampen. Bovendien moet je denk ik ook nog wel beschikken over een bepaald inzicht.
    -
    pi_75636796
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 17:20 schreef Sarkar het volgende:

[..]

ee tuurlijk niet maar de niet gelovige en dan wel seculiere gelovige vinden het gewoon niet nodig om bij een naam een hele zin er achteraan te plakken. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
    Tuurlijk mag hij het doen, maar hij kan dan wel verwachten dat mensen zeggen praat eens normaal of doe rustig.
    Oh, dan ligt het dus anders: wat de niet-gelovige doet moeten alle mensen doen? Want dan is het normaal? En iedereen moet normaal doen?

Zowel Pauws vraag als Enaits antwoord waren onbevredigend en polariserend.
    Pauw had het moeten weten en Enait had rustig antwoord kunnen geven.

Waarbij ik edit, dat interviewers op tv vaker vragen stellen om de geďnterviewde enige uitleg voor de kijker te laten geven. De geďnterviewde wordt dan geacht gewoon uitleg te geven.
    Soms geven de interviewers zelf uitleg: "Dit woord betekent ....."
    pi_75636902
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is waar, maar je moet wel ontzettend veel discipline hebben én goed stof in je hoofd kunnen stampen. Bovendien moet je denk ik ook nog wel beschikken over een bepaald inzicht.
    Je moet ook een goed overzicht hebben en verschillende wetgevingen met elkaar in verband kunnen brengen.
    En wat heel erg helpt: begrijpen waarom iets geregeld is zoals het geregeld is. Er is namelijk altijd een reden voor een wet.
    pi_75663031
    PAUWned!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')