quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:30 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, zit die Turk er weer met al z'n moeilijke woorden
Hij heeft een woordenboek uit z'n hoofd geleerd.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:34 schreef koningdavid het volgende:
Ik vind hem baas.
Zijn woordenschat.
Stel je voor dat zo'n man eens een KLB-OP zou schrijven.quote:“Locke pointeert frequent en iteratief naar dit klaarblijkelijke bewijs van verstompte hypocrisie en stelt dat de religieuze fanaten die haarkloven over doctrinaire nulliteiten en muggenziften over sektarische futiliteiten relatief placide de meer in het oog springende morele zonden zouden recipiëren.”
Ik kan zelfs die van Cacciatore beter volgenquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:37 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Stel je voor dat zo'n man eens een KLB-OP zou schrijven.
Nee, dit topic is daar nog schoon van en dat blijft zo!quote:
Toch vond ik het te ver gaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:43 schreef Eenskijken het volgende:
Wat een faalhaas, als Jeroen Pauw even wat harder wordt en ertegenin gaat, kan zijn kwetsbare zieltje dat blijkbaar niet aan en vertrekt ie maar
@ iszinloos: Komt omdat ie die zinnen zo snel en onduidelijk uitsprak en geen verdere uitleg wilde geven dat pauw ook maar wat harder werd. terecht imo. Moet die man maar duidelijker spreken of uitleg geven als daarom gevraagd wordt.
Wat voor dingen? Als ik er op Google komt er 1 fok topic naar boven.quote:
Precies dat. Vraag met trouwens af wat er in het hoofd van Mohammed Enait omgaat als hij 's ochtends voor de spiegel staat met zijn 'muts'.quote:
Tis niet eens een Arabier.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:51 schreef Confetti het volgende:
Jeroen vond ik toch wel erg negatief en hard. Probeer altijd neutraal te blijven.
Maargoed, die arabier was ook lomp bezig
Tenenkrommend slecht en respectloos. Dat heeft niets met hard te maken.quote:
Kan niet, want als die enait in een show is zijn je tenen al dermate krom dat ze weer in je voeten gegroeid zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:07 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Tenenkrommend slecht en respectloos. Dat heeft niets met hard te maken.
Ik ben het niet met de standpunten van die kerel eens en dat hoef je als interviewer ook niet te zijn. Dan kun je die man wel nog in zijn waarde laten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:08 schreef McKillem het volgende:
[..]
Kan niet, want als die enait in een show is zijn je tenen al dermate krom dat ze weer in je voeten gegroeid zijn.
Pauw en hij hadden al voor de uitzending mot, dat bleek uit de manier waarop Pauw zijn vragen stelde en ook de manier waarop Enait antwoordde.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:13 schreef Ringo het volgende:
Wat een nare teringlijer is die kerel.
Wedden dat die psychoot wraak wil nemen op "elite-racist" Pauw? Die stuurt een mannetje op hem af. Ik vertrouw die gek voor geen meter.
Omdat hij een muts een muts noemde? Dit is Nederland, en hier heet een slap hoofddeksel gewoon een muts. Niks mis mee om het zo te noemen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik ben het niet met de standpunten van die kerel eens en dat hoef je als interviewer ook niet te zijn. Dan kun je die man wel nog in zijn waarde laten.
Nederlanhanistan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat hij een muts een muts noemde? Dit is Nederland, en hier heet een slap hoofddeksel gewoon een muts. Niks mis mee om het zo te noemen.
Als het over hoofddoekjes gaat, mogen we niet zeggen dat het hoofddeksels zijn, dan is het ineens een kledingstuk. Nu noemt Pauw het stukje stof bij zijn naam, muts, is het weer niet goed.
Het is volgens mij niet moeilijk om ruzie met die gast te krijgen. Zelfs Clairy Polak wist hij destijds het bloed onder de nagels vandaan te halen. Same with Jeroen P. Maar die gaf iets meer tegengas. En toen lag ook het schild van Enait snel aan diggelen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pauw en hij hadden al voor de uitzending mot, dat bleek uit de manier waarop Pauw zijn vragen stelde en ook de manier waarop Enait antwoordde.
Hij refereerde meermaals dat hij het als een hoofddeksel betitelde. In de letterlijke zin van het woord kun je muts gebruiken, maar omdat het voorwerp ook een religieuze waarde heeft voor die man is dat wellicht niet de juiste benaming. Als je als interviewer beschikt over enig inlevingsvermogen dan begrijp je dat wel.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat hij een muts een muts noemde? Dit is Nederland, en hier heet een slap hoofddeksel gewoon een muts. Niks mis mee om het zo te noemen.
Als het over hoofddoekjes gaat, mogen we niet zeggen dat het hoofddeksels zijn, dan is het ineens een kledingstuk. Nu noemt Pauw het stukje stof bij zijn naam, muts, is het weer niet goed.
Zelfs Meki zou mot kunnen krijgen met Enait. Zou die man ooit lachen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pauw en hij hadden al voor de uitzending mot, dat bleek uit de manier waarop Pauw zijn vragen stelde en ook de manier waarop Enait antwoordde.
Nu op Nederland 1. Morgen op uitzendinggemist volgens mij.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:22 schreef McKillem het volgende:
[..]
Komt dat altijd gelijk online? Heb het gemist.
Het was anders wel aardig dat Enait zelf even refereerde naar het gesprek voorafgaande aan de uitzending. Pauw is gewoon niet objectief, er is een groot verschil met Witteman. Maar goed, dan moet Enait zich ook niet zo laten uitlokken door Pauw (als je dat al van te voren weet). Pauw merkte blijkbaar ook dat hij iets niet goed had gedaan, gezien the look on his face na de zapp-service.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is volgens mij niet moeilijk om ruzie met die gast te krijgen. Zelfs Clairy Polak wist hij destijds het bloed onder de nagels vandaan te halen. Same with Jeroen P. Maar die gaf iets meer tegengas. En toen lag ook het schild van Enait snel aan diggelen.
Dat is fundamentalistisch egalitarisme, huh? Een mens is een mens, rechter of niet. En een muts is een muts, hoofddeksel of niet. Geen respect willen tonen voor degenen die het zelf aan respect ontbreekt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:21 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Hij refereerde meermaals dat hij het als een hoofddeksel betitelde. In de letterlijke zin van het woord kun je muts gebruiken, maar omdat het voorwerp ook een religieuze waarde heeft voor die man is dat wellicht niet de juiste benaming. Als je als interviewer beschikt over enig inlevingsvermogen dan begrijp je dat wel.
Maar we hoeven toch zeker niet op onze teentjes te lopen om maar vooral niet de tere moslimzieltjes te raken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:21 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Hij refereerde meermaals dat hij het als een hoofddeksel betitelde. In de letterlijke zin van het woord kun je muts gebruiken, maar omdat het voorwerp ook een religieuze waarde heeft voor die man is dat wellicht niet de juiste benaming. Als je als interviewer beschikt over enig inlevingsvermogen dan begrijp je dat wel.
Op dat gebied ben ik het zeker met je eens. Door niet op te staan toont hij in mijn ogen ook geen respect voor de rechtsprekende macht.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is fundamentalistisch egalitarisme, huh? Een mens is een mens, rechter of niet. En een muts is een muts, hoofddeksel of niet. Geen respect willen tonen voor degenen die het zelf aan respect ontbreekt.
2de item.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:25 schreef Seam het volgende:
Hoe laat kan ik die discussie ongeveer verwachten ?
Zeer zeker niet, wat dat betreft mogen mensen met een religieuze overtuiging ook iets meer veerkracht hebben in mijn ogen. Alleen er is natuurlijk wel altijd een grens tussen respectvol en niet respectvol omgaan daarmee. In mijn ogen ging Pauw hierin gewoon te ver en dat kwam de discussie niet echt ten goedequote:Op zaterdag 12 december 2009 00:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar we hoeven toch zeker niet op onze teentjes te lopen om maar vooral niet de tere moslimzieltjes te raken.
Als die man gewoon meteen fatsoenlijk geantwoord had, was er niks aan de hand geweest.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:28 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Zeer zeker niet, wat dat betreft mogen mensen met een religieuze overtuiging ook iets meer veerkracht hebben in mijn ogen. Alleen er is natuurlijk wel altijd een grens tussen respectvol en niet respectvol omgaan daarmee. In mijn ogen ging Pauw hierin gewoon te ver en dat kwam de discussie niet echt ten goede
Dus dan moet je als host maar zo lomp doen? Hallo, also professional interviewer moet je gewoon in je rol blijven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die man gewoon meteen fatsoenlijk geantwoord had, was er niks aan de hand geweest.
Jeroen vroeg waarom Fayzal die muts droeg en Fayzal antwoordde wat de redenen kunnen zijn waarom moslims dat dragen. Dat is niet wat Jeroen vroeg. Hij vroeg waarom HIJ die muts droeg en niet waarom moslims die mutsen dragen. Door tot drie keer toe geen antwoord te geven toont hij ook niet bepaald respect.
Voor mij was die link toch heel eenvoudig te leggen, een beetje interviewer snapt dat ook wel. Fayzal is een moslim dus dan kun je aannemen dat hij het ook om die reden draagt. Als dat antwoord niet duidelijk is dan vraag je: Jij draagt het dus ook om religieuze redenen. Die vraag had hij waarschijnlijk met een: "Ja" beantwoord dan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die man gewoon meteen fatsoenlijk geantwoord had, was er niks aan de hand geweest.
Jeroen vroeg waarom Fayzal die muts droeg en Fayzal antwoordde wat de redenen kunnen zijn waarom moslims dat dragen. Dat is niet wat Jeroen vroeg. Hij vroeg waarom HIJ die muts droeg en niet waarom moslims die mutsen dragen. Door tot drie keer toe geen antwoord te geven toont hij ook niet bepaald respect.
Hoezo lomp doen? Hij herhaalt alleen de vraag, omdat hij geen antwoord krijgt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus dan moet je als host maar zo lomp doen? Hallo, also professional interviewer moet je gewoon in je rol blijven.
Ze hadden die gast niet uit moeten nodigen. Van die interviews gaat niemand zich beter voelen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus dan moet je als host maar zo lomp doen? Hallo, also professional interviewer moet je gewoon in je rol blijven.
Pauw liet zich provoceren en had zichzelf niet meer in de hand. Dat is niet sterk. Maar blijkbaar is dat de kracht van deze slechtgemutste kwezel.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Hij draait namelijk wel vaker om de hete brij heen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:34 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Voor mij was die link toch heel eenvoudig te leggen, een beetje interviewer snapt dat ook wel. Fayzal is een moslim dus dan kun je aannemen dat hij het ook om die reden draagt. Als dat antwoord niet duidelijk is dan vraag je: Jij draagt het dus ook om religieuze redenen. Die vraag had hij waarschijnlijk met een: "Ja" beantwoord dan.
Als Fayzal meteen had uitgelegd hoe zo'n ding heet en waarom hij het draagt, was er geen probleem geweest.quote:Daarnaast had hij natuurlijk dat eenvoudiger kunnen formuleren, maar Fayzal die goochelt liever met woorden en zinsconstructies. Het was een slecht optreden van allebei de personen. Maar als interviewer moet je je eigenlijk niet tot dat niveau verlagen.
Pauw wel als hij de kijkcijfers straks te zien krijgt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:38 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ze hadden die gast niet uit moeten nodigen. Van die interviews gaat niemand zich beter voelen.
Dat is natuurlijk ook waar, maar dat weet je als je hem uitnodigt in je programma.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Hij draait namelijk wel vaker om de hete brij heen.
[..]
Het optreden van zowel Pauw als Fayzal was slecht. In mijn ogen moet je je als professionele interviewer niet verlagen tot dat niveau. Fayzal is iemand die streng religieus is en als je daar ook maar een beetje aankomt dan wordt alles zwart voor zijn ogen (kan ook zijn dat zijn kufi afgezakt is op dat moment of dat zijn baard in de weg zitquote:Op zaterdag 12 december 2009 00:39 schreef Gia het volgende:
Als Fayzal meteen had uitgelegd hoe zo'n ding heet en waarom hij het draagt, was er geen probleem geweest.
En ja, ik vond inderdaad ook dat Pauw wat overdreven het woord muts benadrukte, maar om hem dan meteen als elite-racist te betitelen is ook niet bepaald netjes.
Goed beschouwd heeft Jeroen Pauw niet echt iets verkeerds gezegd, maar Fayzal wel.
Ik zit er al klaar voor.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:39 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Pauw wel als hij de kijkcijfers straks te zien krijgt.
Stukje integratiequote:Op zaterdag 12 december 2009 00:51 schreef tho_Omas het volgende:
Hij heeft wel een pen in het borstzakje van zijn gewaad.
Voor dat geld bleef ik ook graag zitten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:59 schreef tho_Omas het volgende:
Hij is weg.En dat voor een advocaat met een uurtarief van 500 euro.
??quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:00 schreef Ringo het volgende:
Maar WAT is er gebeurd tijdens de Zappservice??
Nee vind ik niet. Paul stelde, althans in het begint, hele rechtlijnige vragen en die mafkees schiet gelijk vol in de aanval zonder amper een aanloop en begint mensen te beschuldigen van racisme bij de eerste de beste glimp van mogelijkheid die hij zag.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:00 schreef Eenskijken het volgende:
Ik heb het nog een keer teruggezien en ik moet een beetje terugkomen op mijn eerdere reply.
Jeroen is idd een beetje vreemd bezig als hij steeds zegt ''ontspan je'' en op het laast noemde ie 'm vriend enzo. Maar enait reageert natuurlijk ook achterlijk. Beide zijn eigenlijk fout bezig.
Daar verstond ik ook geen flikker van nee.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:13 schreef Levolution het volgende:
Die Enait is echt een grap.
Gast, geef gewoon antwoord man. Met je profeet Muhmedihnaijallahhaneilllaa.
Wat is er mis mee als je niet in de multiculturele samenleving gelooft? Er zijn genoeg redenen uit de praktijk te halen om van mening te zijn dat een multiculturele samenleving niet werkt. Dat heeft niks met racisme te maken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:21 schreef ShinobizWinter het volgende:
Fayzal spoort niet echt nee, maar Pauw was dus echt veel beter bezig hoor. Ze hadden al een woordje gewisseld voor de uitzending waarin Pauw zei dat hij niet geloofde in de multiculturele samenleving, dat droeg bij aan het feit dat Fayzal Pauw een elite racist noemde. Het is dus niet "zomaar uit de lucht komen vallen". Of het terecht was zeg ik niet.
Dit dus, en meneer muts is er een glimmend voorbeeld van. Constant is er wrijving constant is er bonje.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat is er mis mee als je niet in de multiculturele samenleving gelooft? Er zijn genoeg redenen uit de praktijk te halen om van mening te zijn dat een multiculturele samenleving niet werkt. Dat heeft niks met racisme te maken.
Ik heb daarover niks gezegd, ik geef alleen aan dat dat wellicht heeft bijgedragen om Pauw een elite racist te noemen. Wie weet wat er nog meer is gezegd voor de uitzending.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat is er mis mee als je niet in de multiculturele samenleving gelooft? Er zijn genoeg redenen uit de praktijk te halen om van mening te zijn dat een multiculturele samenleving niet werkt. Dat heeft niks met racisme te maken.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:13 schreef Levolution het volgende:
Die Enait is echt een grap.
Gast, geef gewoon antwoord man. Met je profeet Muhmedihnaijallahhaneilllaa.
Vzmh, vrede zij met hem -- maar dan in het Arabisch.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:24 schreef tho_Omas het volgende:
Kan iemand toelichten wat Enaďt zei na Mohammed? Iets wat ik in Nederland nog nooit gehoord heb in ieder geval.
Ik wil u dringend edoch vriendelijk verzoeken om niet te participeren in een patstelling die kant nog wal zou kunnen raken, daar deze niet eens aanwezig geacht mogen worden in de betreffende vete.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:21 schreef ynuhh het volgende:
Ik vond Jeroen te lang door gaan met het woord Mutsje, dit kan als kwetsend ervaren worden door iemand die het als een religieus iets draagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |