Nee, een slippertje maakt het niet op slag waardeloos. Daarover liegen wel, want dan ga ik mezelf afvragen waar ze nog meer over liegt. En dan word ik een hele gemene partner, en dan ga ik allemaal dingen doen die ik niet wil doen in mijn relatie.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je een goede relatie hebt. Een slippertje maakt die relatie toch niet opeens waardeloos?
Ik heb inmiddels 10 jaar dezelfde monogame relatie. En die relatie is zo sterk, dat ik weet dat een slippertje geen deuk daarin zou kunnen slaan.
quote:Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef Taurus het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zou jij ook niet mogen vertellen dat je bent vreemdgegaan. Dan bepaal je evengoed wat wel en niet goed voor haar is. 'Je moet weten wat ik gedaan heb'. Waarom? 'Omdat je de waarheid verdient'. Maar ik ben gelukkig zo! 'Ja, maar ik ben een klootzak, dat is een realistisch beeld van mij, en dat moet je weten'. Nouja, dat mag. Punt is dat ik mezelf niet direct onvoorwaardelijk als een klootzak beschouw en dat ik mezelf nog wel de relatie waardig vind. Dus ik heb niet eens een reden om het hem te vertellen.
Oh, dus het gaat hier niet om het vreemdgaan...dat trek jij nog wel...maar alleen het liegen vind je te heftig voor je relatie. Klopt dat?quote:Op donderdag 10 december 2009 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, een slippertje maakt het niet op slag waardeloos. Daarover liegen wel, want dan ga ik mezelf afvragen waar ze nog meer over liegt. En dan word ik een hele gemene partner, en dan ga ik allemaal dingen doen die ik niet wil doen in mijn relatie.
Ja, mits verstande dat een eenmalig slippertje wel op te lossen valt, maar een affaire natuurlijk een stuk lastiger wordt.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dus het gaat hier niet om het vreemdgaan...dat trek jij nog wel...maar alleen het liegen vind je te heftig voor je relatie. Klopt dat?
Nee, want hij gaat moeite hebben met de relatie waardig vinden. Die moeite wil ik hem besparen (en mijzelf). Dat is ook zoiets irreeels: Ik kan nooit overbrengen aan hem hoe weinig het voor mij heeft voorgesteld. Dat is totaal ongelijkwaardig, als hij mij vertelt dat hij héél onschuldig een meisje heeft gezoend, hardstikke dronken was en ik was niet in de buurt en dat soort excuses, kan ik waarschijnlijk alleen maar aan dat meisje denken, en aan wat hij tegen haar heeft gezegd, en hoe hij over haar heeft gedacht. Niet prettig. Terwijl ik wel geloof dat het voor hem niets heeft voorgesteld. Voor de partner weegt het denk ik hoe dan ook zwaarder.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:36 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat heeft weer te maken met eerlijkheid vind ik.
Naar mijn mening wordt er dan niet iets voor iemand bepaald, maar wordt hooguit de waarheid verteld over iets dat helaas is gebeurd.
Dat jij jezelf de relatie waardig vind is je goed recht, maar laat dan je partner daar ook over beslissen.
Tja, aan de andere kant kun je het ook niet als een respect-kwestie maar een "oh nee hij maakt het uit"-kwestie.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:38 schreef Scorpie het volgende:
Ik trek het alleen slecht dat met zulke dingen mensen dan gaan liegen, alsof ik geen respect verdien binnen mijn relatie
Dan kent mijn partner mij niet goed genoeg, ik til zwaarder aan het gebrek aan eerlijkheid dan aan een wip buiten de deur.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant kun je het ook niet als een respect-kwestie maar een "oh nee hij maakt het uit"-kwestie.
Ok, nu heb ik een duidelijke uitleg gekregen en ik moet zeggen dat ik je wel begrijp.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:40 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, want hij gaat moeite hebben met de relatie waardig vinden. Die moeite wil ik hem besparen (en mijzelf). Dat is ook zoiets irreeels: Ik kan nooit overbrengen aan hem hoe weinig het voor mij heeft voorgesteld. Dat is totaal ongelijkwaardig, als hij mij vertelt dat hij héél onschuldig een meisje heeft gezoend, hardstikke dronken was en ik was niet in de buurt en dat soort excuses, kan ik waarschijnlijk alleen maar aan dat meisje denken, en aan wat hij tegen haar heeft gezegd, en hoe hij over haar heeft gedacht. Niet prettig. Terwijl ik wel geloof dat het voor hem niets heeft voorgesteld. Voor de partner weegt het denk ik hoe dan ook zwaarder.
En als je denkt: jij kan dat niet voor hem inschatten.. Ik ken mijn partner wel. Ik denk dat ik wel in staat ben dat in te schatten. Genoeg om mij te doen beslissen het niet te vertellen.
Heerlijk, 'n deel 2!
Heb ik gedaan. Bij meerdere mannen. Allen wilden het gewoon weten als ik een slippertje zou maken. Ik heb ze gezegd dat ik het dan zou vertellen, ik wil dat ze me kunnen vertrouwen of in ieder geval het gevoel hebben dat ze me kunnen vertrouwen. Anders houdt het op dat punt al op natuurlijk.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:44 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ok, nu heb ik een duidelijke uitleg gekregen en ik moet zeggen dat ik je wel begrijp.
Maar heeft je partner weleens tegen je gezegd dat hij het niet wil weten als je bent vreemdgegaan?
Dat ligt voor iedereen anders toch? Ik persoonlijk zou de waarheid willen weten en dat weet mijn vriendin ook en ik weet dat ook van haar.
Zou je dit op zijn minst niet eens ter sprake kunnen brengen bij je vriend. Indien hij bevestigend antwoord geeft hij zelf aan dat hij het wil weten. Dat lijkt me eerlijker dan het voor hem gaan beslissen toch?
Je moet het gewoon helemaal niet vertellen. En er gewoon lekker van genieten!quote:Op donderdag 10 december 2009 16:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Want het vertellen doe ik niet. Ik sta vierkant achter mijn theorie, en in deze ben ik wel wat arrogant> ik geloof dat het de betere keuze is het niet te vertellen. Ik vind niet dat hij per definitie 'recht' heeft op de waarheid als dat onze relatie schaadt.
Overigens heb ik andersom gezegd dat ik het niet wil weten.
Voor mij zou de reden om een "slippertje" op te biechten simpelweg zijn, dat ik vind dat mijn vriendin het recht heeft om te weten dat ik haar vertrouwen in mij getorpedeerd heb.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het wel vertellen is grotendeels ook eigenbelang natuurlijk. Vertel, waar ligt het voordeel voor je partner om het wel te vertellen? De enige reden die ik hier hoor om het wel te vertellen is ófwel de nietszeggende leus 'waarheid boven alles' zonder motivatie, ofwel de redenen 'ik kan niet leven met die schuld', bam! Daar istie weer, egoisme. Komt altijd kijken, maar er is wel een verschil in egoisme als in ontwikkelingswerk doen en je daardoor een beter mens voelen, en je geld houden en uitgeven en je daardoor een beter mens voelen. Je doet het beiden voor jezelf, maar de een heeft nog een gunstig effect. Dat ik hem de pijn en ellende van de confrontatie met mijn avontuurtje wil besparen is geen goedpraterij (hoe is dat goedpraterij? ik praat mijn daad niet goed, ik pleit er ook niet voor, ik vind het niet goed te keuren) , het is ook niet 'op zijn best' een bijkomend voordeel, het is een gigantisch voordeel. En voor mezelf ook, ja. Nogmaals, daar schaam ik me niet voor.
OK, stel je maakt een vergissing door met drank op te gaan rijden en rijdt een voetganger dood. Zou je dat melden aan de politie? Het is immers een vergissing. Foutje, iedereen maakt fouten... Toch? Daarbij, veroorzaak je veel pijn bij de familie mee. Dat moet je toch voorkomen? Toch?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat ligt weer aan hoe zwaar je het vergrijp beschouwt. Als ik 1 keer vreemdga en dat zelf als een vergissing beschouw, draag ik geen masker, hou ik nog steeds van hem, ben ik nog steeds de leuk en intelligente vrouw voor wie hij gevallen is, sta ik nog steeds voor hem klaar als hij me nodig heeft op alle vlakken. Er verandert niets aan de situatie. Als ik het vertel blijft dat gedeelte dus exact hetzelfde. Er is alleen maar 'n nadeel: een excusez-le-mot kutsituatie, een dilemma, een ondraaglijke pijn voor hem. Hoera, wat fijn dat zijn vriendin zo eerlijk is.
Ja maar waaróm heeft je vriendin dat recht? Waarom moet je vriendin lijden?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Voor mij zou de reden om een "slippertje" op te biechten simpelweg zijn, dat ik vind dat mijn vriendin het recht heeft om te weten dat ik haar vertrouwen in mij getorpedeerd heb.
Jij denkt dat ik die familie pijn bespaar als ik niet naar de politie ga?quote:OK, stel je maakt een vergissing door met drank op te gaan rijden en rijdt een voetganger dood. Zou je dat melden aan de politie? Het is immers een vergissing. Foutje, iedereen maakt fouten... Toch? Daarbij, veroorzaak je veel pijn bij de familie mee. Dat moet je toch voorkomen? Toch?
Net ff met mn vriendin over gehad... Ze heeft, irritant genoeg, dezelfde instelling als jij. Met dezelfde argumenten. Foutje kan, maar moet je je bek over houden.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja maar waaróm heeft je vriendin dat recht? Waarom moet je vriendin lijden?
Vond de vergelijking ook al niet zo goedquote:[..]
Jij denkt dat ik die familie pijn bespaar als ik niet naar de politie ga?Beetje raar voorbeeld, het is voor alle partijen juist beter als ik wel naar de politie ga. Zeker voor die familie, dan weten ze tenminste dat ik straf krijg en wie de dader is. Bovendien kan ik met een dood door mijn schuld denk ik niet leven. Met een slippertje wel
Ik heb er eentje: gewoon níet doen.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:43 schreef milana1988 het volgende:
Als vrouw moet je nooit vertellen dat je een toetje buitenshuis geproeft hebt.
Daar gaat mijnheer alleen maar raar van denken.
Maar neem wel altijd je maatregelen dat hij het niet kan ontdekken.
- extra gsm of simkaartje
- laat de heer het hotel betalen
- haal een dag van te voren al cash geld in huis zodat er niets raars op je bankafschrift komt te staan
-beter nog: zorg dat je een vriendin hebt die voor je in kan staan dat je bij haar was
De band tussen beste vriendinnen is vaak toch altijd sterker dan man/vrouw
- Laat je bellen door een oude klasgenote en ga daar een avondje mee stappen, je kent het wel. zodat je een goed excuus hebt om een nachtje weg te blijven.
- Beter is overdag, maar doe het nooit in je eigen huis.
- Geef ook niet je adres zo maar weg. Voor je het weet heb je een bos bloemen voor de deur en zie dat maar weer eens uit te leggen.
Wie heeft er nog meer ideeen?
Eens.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, een slippertje maakt het niet op slag waardeloos. Daarover liegen wel, want dan ga ik mezelf afvragen waar ze nog meer over liegt. En dan word ik een hele gemene partner, en dan ga ik allemaal dingen doen die ik niet wil doen in mijn relatie.
Wat is dit nou weer voor onzin? Als ik ontslagen word en jij mijn leven kapot maak merk ik dat toch? ongeacht wie de dader is? Natuurlijk is dat niet ok. Als ik een keer vreemdga merkt mijn vriend dat niet, snap je nou niet wat ik zeg of doe je alsof? Daarnaast wil ik trouwens best toegeven dat ook dat niet ok is hoor, verschil is alleen - moeilijk te begrijpen voor velen - dat ik dat niet erg vind. Ik doe wel eens dingen die niet ok zijn. En 'ik neuk je vriendinnen' begrijp ik niet helemaal, mijn vriendinnen mogen zelf weten wie ze in hun bed toelaten (??)quote:Op donderdag 10 december 2009 18:59 schreef Swatfire het volgende:
[..]
Das toch een drogreden? Als ik ervoor zorg dat jij ontslagen wordt, neuk je vriendinnen, maak je leven kapot zonder dat jij het weet dat ik het ben. Dan is het dus ok, omdat jij het toch niet weet en daarmee niet je vertrouwen in mij schaad. Misschien beetje over de top, maar jij denkt op deze manier wat betreft vreemdgaan.
Wat je feitelijk doet is de weg van de minste weerstand kiezen. Inplaats van te werken aan je relatie zou je ervoor kiezen om vreemd te gaan simpelweg omdat het makkelijker is. Dat noem ik persoonlijk zwak, maar daar mag iedereen natuurlijk zijn eigen invulling aan geven.
Extra gsmquote:Op donderdag 10 december 2009 21:43 schreef milana1988 het volgende:
- haal een dag van te voren al cash geld in huis zodat er niets raars op je bankafschrift komt te staan
-beter nog: zorg dat je een vriendin hebt die voor je in kan staan dat je bij haar was
- Laat je bellen door een oude klasgenote en ga daar een avondje mee stappen, je kent het wel. zodat je een goed excuus hebt om een nachtje weg te blijven.
- Geef ook niet je adres zo maar weg. Voor je het weet heb je een bos bloemen voor de deur en zie dat maar weer eens uit te leggen.
Ik dacht dat Milana1988 gewoon een troll was, maar dit soort mensen bestaan dus echtquote:Op donderdag 10 december 2009 22:35 schreef Taurus het volgende:
[..]
Extra gsmik ken serieus vrouwen die dat hebben, om die reden. En ook de 'alibi-regel' is belangrijk, dat van die 'zorg dat je een vriendin hebt die voor je in kan staan dat je bij haar was'.
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:43 schreef milana1988 het volgende:
Pas maar op als je ooit gaat samenwonenquote:Op donderdag 10 december 2009 22:44 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
Ik dacht dat Milana1988 gewoon een troll was, maar dit soort mensen bestaan dus echt
Als ik haar post zo lees, is er sprake van geplande vreemdgaan acties... Lijkt mij dat er dan sprake is van complete respectloosheid richting de partner.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Pas maar op als je ooit gaat samenwonen
Dat dusquote:Op donderdag 10 december 2009 22:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb er eentje: gewoon níet doen.
quote:Op donderdag 10 december 2009 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:43 schreef milana1988 het volgende:
een open relatie aangaan![]()
niet dan? Ik vind dat er een te groot taboe op hangt. Een open relatie is de perfecte oplossing voor mensen die moeite hebben met monogamie. Zou vaker moeten gebeuren, zou in ieder geval een hoop ellende besparen.quote:
Open relatie vind ik ook geen probleem (ook al zou ik dat zelf ook nooit doen..) maar vreemdgangers vind ik gewoon achterbakse respectloze mensenquote:Op vrijdag 11 december 2009 09:37 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
niet dan? Ik vind dat er een te groot taboe op hangt. Een open relatie is de perfecte oplossing voor mensen die moeite hebben met monogamie. Zou vaker moeten gebeuren, zou in ieder geval een hoop ellende besparen.
Ik zou het zelf trouwens niet kunnen/willen.
daarom vraag ik mij af waarom het niet zo vaak gebeurd. Bijvoorbeeld een user als Milana, is een open relatie niet beter voor jou? Dan kan je onder afspraak gewoon met een ander gaan zonder dat je daar je man mee kwetst. Vaak kunnen mensen met een open relatie seks en liefde los van elkaar zien, dus kunnen ze er ook mee leven als de partner met een ander gaat, omdat ze er vanuit gaan dat het alleen om de seks gaat. Dan blijft er dus alleen nog de liefde over tussen hun. Maarja dan vraag ik me weer af, tussen beste vrienden is er toch ook sprake van liefde? Mja ik dwaal af....quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:40 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Open relatie vind ik ook geen probleem (ook al zou ik dat zelf ook nooit doen..) maar vreemdgangers vind ik gewoon achterbakse respectloze mensen
Het probleem is, dat de meeste mensen waarschijnlijk geen open relatie willen. Dus als 1 van de partners het niet wil en de ander wel, is de kans groter dat deze vreemd zal gaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:43 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
daarom vraag ik mij af waarom het niet zo vaak gebeurd. Bijvoorbeeld een user als Milana, is een open relatie niet beter voor jou? Dan kan je onder afspraak gewoon met een ander gaan zonder dat je daar je man mee kwetst. Vaak kunnen mensen met een open relatie seks en liefde los van elkaar zien, dus kunnen ze er ook mee leven als de partner met een ander gaat, omdat ze er vanuit gaan dat het alleen om de seks gaat. Dan blijft er dus alleen nog de liefde over tussen hun. Maarja dan vraag ik me weer af, tussen beste vrienden is er toch ook sprake van liefde? Mja ik dwaal af....
voor de mensen hier die het prima vinden om vreemd te gaan en hierover te liegen heb ik wel een paar vraagjes;
1) Als jullie een relatie aangaan, laten jullie dan al merken aan de potentiele levenspartner wat jullie ideen hierover zijn dat het gewoon moet kunnen als het een keer gebeurd, of doen jullie helemaal alsof je het meest trouwe persoon bent dat er is?
2) Als jullie beste vriendin of jullie vriendin een broek aanheeft die haar kont dik maakt, en ze vraagt of die broek haar kont dik maakt, zeggen jullie dan eerlijk dat die broek niet echt flatteus is, of zeggen jullie gewoon 'nee joh, die broek staat je geweldig'?
Wat is dat voor domme hypocriete visie? Jij mag het wel, maar hij niet? Volgens mij heb je een beetje kleppen voor je ogenquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:51 schreef Taurus het volgende:
Tuurlijk geen open relatie. Je hoeft toch als vreemdganger niet te wíllen dat je partner ook vreemdgaat?Dit gaat over vreemdgaan, niet over open relaties.
Ik hoop het niet, anders is het wel erg triest gesteld met de wereldquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:09 schreef Garisson72 het volgende:
Als ik het goed begrijp worden in dit topic tips & tricks uitgewisseld om onbetrapt te kunnen vreemdgaan, alsook redenen om voor jezelf goed te praten dat vreemdgaan best door de beugel kan?
1) Ik heb maar één relatie gehad dus echt veel kan ik daar niet over zeggen. Ik dit geval hebben we het er wel over gehad, en hij heeft duidelijk gemaakt dat hij het per se wil weten, in dat geval zou ik het ook opbiechten. Ik vind overigens niet 'dat het gewoon moet kunnen'. Het moet absoluut niet gewoon kunnen, vreemdgaan is vreselijk. Maar áls het gebeurt, en het was eenmalig en ik weet zeker dat ik de relatie door wil zetten, zou ik het niet zeggen als mijn partner aangeeft het ook niet te willen weten. Echter hangt dat ook af van de situatie. Als ik bijvoorbeeld met zijn broer naar bed geweest zou zijn, dan zou er teveel kapot gaan en zou ik het misschien wel voor mezelf houden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:43 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
daarom vraag ik mij af waarom het niet zo vaak gebeurd. Bijvoorbeeld een user als Milana, is een open relatie niet beter voor jou? Dan kan je onder afspraak gewoon met een ander gaan zonder dat je daar je man mee kwetst. Vaak kunnen mensen met een open relatie seks en liefde los van elkaar zien, dus kunnen ze er ook mee leven als de partner met een ander gaat, omdat ze er vanuit gaan dat het alleen om de seks gaat. Dan blijft er dus alleen nog de liefde over tussen hun. Maarja dan vraag ik me weer af, tussen beste vrienden is er toch ook sprake van liefde? Mja ik dwaal af....
voor de mensen hier die het prima vinden om vreemd te gaan en hierover te liegen heb ik wel een paar vraagjes;
1) Als jullie een relatie aangaan, laten jullie dan al merken aan de potentiele levenspartner wat jullie ideen hierover zijn dat het gewoon moet kunnen als het een keer gebeurd, of doen jullie helemaal alsof je het meest trouwe persoon bent dat er is?
2) Als jullie beste vriendin of jullie vriendin een broek aanheeft die haar kont dik maakt, en ze vraagt of die broek haar kont dik maakt, zeggen jullie dan eerlijk dat die broek niet echt flatteus is, of zeggen jullie gewoon 'nee joh, die broek staat je geweldig'?
Denk dat je vreemdgaan beter kunt vergelijken met het wel of niet vertellen dat je homo/bi bent. In mijn ervaring, verandert dat de vriendschap met anderen fundamenteel.quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:32 schreef Kieswiel het volgende:
[..]
2) Ik zou zeggen dat een andere broek misschien een betere keus is. Dit is niet te vergelijken. Je vriendschap gaat niet onherroepelijk verloren als je zegt dat een broek haar dik maakt. Als dat wel het geval geweest zou zijn, dan zou ik inderdaad zeggen dat die broek haar geweldig staat.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk dat je vreemdgaan beter kunt vergelijken met het wel of niet vertellen dat je homo/bi bent. In mijn ervaring, verandert dat de vriendschap met anderen fundamenteel.
Ben benieuwd of de scheefschaatsers hier het zouden willen weten dat hun partner/beste vriend homo-/biseksueel is....
Dom is het niet, hypocriet wel, en dat heb ik al toegegeven. Bovendien gaat het niet specifiek om mij, ik probeer mij slechts iets in te denken.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:22 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Wat is dat voor domme hypocriete visie? Jij mag het wel, maar hij niet? Volgens mij heb je een beetje kleppen voor je ogen [ afbeelding ]
Dat moet ze helemaal niet, want het is bijna onmogelijk dat haar partner dat accepteert. En dat ze haar huidige relatie geen relatie kan noemen is niet aan jou, weet jij veel. Dat is haar privéleven.quote:Dit gaat ook over relaties. Als een vrouw zo nodig een neukertje moet hebben, dan moet ze dit bespreken en er een open relatie van maken. Doet ze dit niet kan ze haar huidige "relatie" ook geen relatie noemen![]()
[..]
Nogmaals: het wordt niet goedgepraat. Iedereen zal toegeven dat vreemdgaan verkeerd/fout/een doodzonde/niet netjes is (verschilt per visie, onthou dat, vreemdgaan betekent niet voor iedereen dezelfde misdaad). Verschil is alleen, en nu komt het moeilijke voor veel mensen hier, dat sommige mensen kunnen leven met het idee dat ze iets niet goed hebben gedaan. Het enige dat ze dan nog kunnen doen is bedenken hoe daarmee te leven: de een vertelt het omdat ze vindt dat haar partner recht heeft op de waarheid, of omdat ze niet met schuldgevoel kan leven, de ander vertelt het niet omdat ze haar relatie wil behouden en ze het simpelweg niet de moeite waard vindt om te vertellen.quote:Ik hoop het niet, anders is het wel erg triest gesteld met de wereld [ afbeelding ]
Dan zeg ik; jouw dikheid maakt jou dik, niet een broek.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:43 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
Ja, alleen daar lieg ik al. Als hij zegt: ik wil dat je me álles vertelt. Dan zeg ik: dat zal ik doen. Maar ik weet op dat moment al dat ik een in mijn ogen onschuldige kus of iets dergelijks niet zal vertellen. Als ik dat eerlijk zou zeggen, dat ik dat niet zal vertellen, kan hij me niet meer vertrouwen en gooi ik op dat moment de relatie al weg (terwijl ik niet vreemd zou gaan in de eerste plaats, dus dat zou zonde zijn).quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:43 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
Ik zeg eerlijk dat die broek niet flatteus is. Als een vriendin een borstvergroting voor honderden euro's heeft begaan en er zelf heel blij mee is, zeg ik niets. Gedane zaken nemen geen keer en ik vind in sommige gevallen de waarheid niet nodig, als ik en de ander er niet beter van worden bespaar ik ze die soms lelijke waarheid.quote:2) Als jullie beste vriendin of jullie vriendin een broek aanheeft die haar kont dik maakt, en ze vraagt of die broek haar kont dik maakt, zeggen jullie dan eerlijk dat die broek niet echt flatteus is, of zeggen jullie gewoon 'nee joh, die broek staat je geweldig'?
Mooie reactie, maar je hebt duidelijk geen vriendin!quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:09 schreef Coco98 het volgende:
Dan zeg ik; jouw dikheid maakt jou dik, niet een broek.
Standaard en onzeker
Hier moet op gereageerd worden met de "mannen-regels" (gevonden op dumpert)quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Mooie reactie, maar je hebt duidelijk geen vriendin!
Laats nog een leuk overzichtje op het volprezen cracked.com
[ afbeelding ]
Hoe zie jij het zelf dan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dom is het niet, hypocriet wel, en dat heb ik al toegegeven. Bovendien gaat het niet specifiek om mij, ik probeer mij slechts iets in te denken.
Dus jij vindt het ok dat 1 van de partners even buiten de deur gaat neuken, als daar behoefte aan is?quote:[..]
Dat moet ze helemaal niet, want het is bijna onmogelijk dat haar partner dat accepteert. En dat ze haar huidige relatie geen relatie kan noemen is niet aan jou, weet jij veel. Dat is haar privéleven.
Ik kan, tot nu toe nog tenminste, heel goed leven met de fouten die ik gemaakt heb. Ik kom er echter wel gewoon eerlijk voor uit.quote:[..]
Nogmaals: het wordt niet goedgepraat. Iedereen zal toegeven dat vreemdgaan verkeerd/fout/een doodzonde/niet netjes is (verschilt per visie, onthou dat, vreemdgaan betekent niet voor iedereen dezelfde misdaad). Verschil is alleen, en nu komt het moeilijke voor veel mensen hier, dat sommige mensen kunnen leven met het idee dat ze iets niet goed hebben gedaan. Het enige dat ze dan nog kunnen doen is bedenken hoe daarmee te leven: de een vertelt het omdat ze vindt dat haar partner recht heeft op de waarheid, of omdat ze niet met schuldgevoel kan leven, de ander vertelt het niet omdat ze haar relatie wil behouden en ze het simpelweg niet de moeite waard vindt om te vertellen.
Dat heb ik toch al talloze keren gezegd? Ik vertel het niet als het voor mij niets heeft voorgesteld. Ik zou het alleen vertellen als het een consequentie heeft voor onze relatie (als ik verliefd ben, als ik het onveilig heb gedaan, als een vriend van mijn vriend het weet, etc.). Verder wil ik niet vreemdgaan en streef ik naar monogamie maar ben ik wel een realist: het kan mis gaan. Alles kan mis gaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hier moet op gereageerd worden met de "mannen-regels" (gevonden op dumpert)
[ afbeelding ]:
[..]
Hoe zie jij het zelf dan?
[..]
Lees nou wat ik zeg! Niemand, ook ik niet, zal ontkennen dat 'buiten de deur neuken' NIET ok is! Ik zit toch geen Spaans te praten? Natuurlijk is dat niet ok!quote:Dus jij vindt het ok dat 1 van de partners even buiten de deur gaat neuken, als daar behoefte aan is?
[..]
Ik kan er ook goed mee leven, ik kom er meestal voor uit, maar er zijn ook gevallen waarbij ik dat niet nodig vind.quote:Ik kan, tot nu toe nog tenminste, heel goed leven met de fouten die ik gemaakt heb. Ik kom er echter wel gewoon eerlijk voor uit.
Je wil het helemaal niet begrijpen want je hebt het al 'n keer of vier gelezen: omdat ik het zelf niet als een gigantische overtreding beschouw. Niet zodanig dat ik het moet vertellen, niemand, maar dan ook niemand heeft er last van als ik deze zomer op vakantie met een andere man naar bed ben geweest dan mijn eigen partner. Als ik het hem niet vertel, ben ik de enige die het weet en ben ik de enige die met een schuldgevoel rondloop. Ik kan dat schuldgevoel aan, dus ik relativeer dat en leer ermee leven. Dan blijft de relatie behouden en is mijn vriend in de waan dat ik nooit ben vreemdgegaan> dan is hij gelukkig, en ik ook.quote:Kun je mij (nogmaals) uitleggen waarom jij het niet de moeite waard vindt om te vertellen aan je partner? Ik snap het echt niet en wil het wel begrijpen.
Dat had ik inderdaad al begrepen. Maar ik had nog nergens gelezen wat jouw reactie zou zijn, als je meerdere keren binnen een relatie dezelfde vergissing maakt. Is nu duidelijk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al talloze keren gezegd? Ik vertel het niet als het voor mij niets heeft voorgesteld. Ik zou het alleen vertellen als het een consequentie heeft voor onze relatie (als ik verliefd ben, als ik het onveilig heb gedaan, als een vriend van mijn vriend het weet, etc.). Verder wil ik niet vreemdgaan en streef ik naar monogamie maar ben ik wel een realist: het kan mis gaan. Alles kan mis gaan.
[..]
Lees nou wat ik zeg! Niemand, ook ik niet, zal ontkennen dat 'buiten de deur neuken' NIET ok is! Ik zit toch geen Spaans te praten? Natuurlijk is dat niet ok!
En dat lijkt me nou net hetgeen waar ik niet mee zou kunnen leven. Maar goed, we zijn allen verschillendquote:[..]
Ik kan er ook goed mee leven, ik kom er meestal voor uit, maar er zijn ook gevallen waarbij ik dat niet nodig vind.
Ik wil het zeker wel begrijpen. Echter, legde jij het steevast op dezelfde manier uit. En die uitleg begreep ik inderdaad niet.quote:[..]
Je wil het helemaal niet begrijpen want je hebt het al 'n keer of vier gelezen: omdat ik het zelf niet als een gigantische overtreding beschouw. Niet zodanig dat ik het moet vertellen, niemand, maar dan ook niemand heeft er last van als ik deze zomer op vakantie met een andere man naar bed ben geweest dan mijn eigen partner. Als ik het hem niet vertel, ben ik de enige die het weet en ben ik de enige die met een schuldgevoel rondloop. Ik kan dat schuldgevoel aan, dus ik relativeer dat en leer ermee leven. Dan blijft de relatie behouden en is mijn vriend in de waan dat ik nooit ben vreemdgegaan> dan is hij gelukkig, en ik ook.
Als ik het wel vertel doe ik hem verdriet en ben ik als gevolg daarvan mijn relatie kwijt, dit is toch ook niet zo moeilijk te begrijpen? Als het vreemdgaan voor mij dus niets heeft voorgesteld ga ik daar niet mijn relatie voor opgeven (en niet weer aankomen met: dan moet je niet vreemdgaan, dat is weer 'n andere kwestie, het is al gebeurd, laten we het daarop houden).
Nee, klopt. Niemand zou dat rationeel uit kunnen leggen, denk ik. Net zoals jij ook niet rationeel uit kan leggen waarom je het niet vertelt. Dit is namelijk een gevoelskwestie, en gevoelens zou nou eenmaal niet rationeel.quote:Niemand in ál deze topics heeft een rationeel en redelijk antwoord gegeven op waarom ik wél mijn partner op de hoogte zou moeten stellen van een avontuurtje dat niets heeft veranderd aan mijn gevoelens voor mijn partner. De enige concrete antwoorden die ik daar op krijg zijn normen als "je partner heeft recht op de waarheid" en "je relatie is gebaseerd op een leugen", beide uitspraken kloppen niet, want op het 'waarom heeft je partner recht op de waarheid' komt geen antwoord, en dat mijn relatie meer voorstelt dan alleen het idee dat ik altijd trouw ben geweest haalt die tweede uitspraak onderuit.
Ik vind mijn post wel rationeel genoeg erover, ik gun mijn partner geen liegende/bedriegende vrouw. Juist omdat ik van hem hou. Van elkaar houden betekend namelijk ook elkaar los kunnen laten. Wat heb je voor elkaar over? Mijn partner heeft dus recht op de waarheid, omdat ik van hem hou.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Niemand in ál deze topics heeft een rationeel en redelijk antwoord gegeven op waarom ik wél mijn partner op de hoogte zou moeten stellen van een avontuurtje dat niets heeft veranderd aan mijn gevoelens voor mijn partner. De enige concrete antwoorden die ik daar op krijg zijn normen als "je partner heeft recht op de waarheid" en "je relatie is gebaseerd op een leugen", beide uitspraken kloppen niet, want op het 'waarom heeft je partner recht op de waarheid' komt geen antwoord, en dat mijn relatie meer voorstelt dan alleen het idee dat ik altijd trouw ben geweest haalt die tweede uitspraak onderuit.
Mee eens. 'Ik deed het voor jou'. Right. Je deed 't gewoon voor jezelf, omdat je wist dat je de wind van voren kreeg als je 't wel zou zeggen, en daar had je geen zin in, dáárom deed je 't, niet om de ander 'niet ongerust' te maken.quote:Op maandag 14 december 2009 09:10 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
Ik vind het hele idee van 'pijn besparen' voor de ander gewoon een kutexcuus om geen 'gezeur' te krijgen van je partner.
Ja. Mijn reactie zou zijn: "waar ben ik mee bezig". Als ik meerdere keren over de schreef ga moet ik mezelf afvragen wat de relatie mij waard is. Ik denk niet dat dit me zou overkomen aangezien ik sowieso nogal kieskeurig een relatie in stap, ik neem relaties zeer serieus.quote:Op maandag 14 december 2009 05:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad al begrepen. Maar ik had nog nergens gelezen wat jouw reactie zou zijn, als je meerdere keren binnen een relatie dezelfde vergissing maakt. Is nu duidelijk.
[..]
Preciesquote:En dat lijkt me nou net hetgeen waar ik niet mee zou kunnen leven. Maar goed, we zijn allen verschillend
[..]
Ik ben nooit vreemdgegaan. Ik heb wel meerdere mannen gelijktijdig gedate waarbij ook af en toe wat 'gelieg' aan te pas kwam, ik heb in telefoons van relaties gegluurd waar in een ander topic iedereen al overheen viel, ik flirt als 'n malle - ook als ik in 'n relatie zit. Zolang ik al die dingen voor mezelf kan relativeren is mijn schuldgevoel weinig tot zero.quote:Ik wil het zeker wel begrijpen. Echter, legde jij het steevast op dezelfde manier uit. En die uitleg begreep ik inderdaad niet.
Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met vreemdgaan, dus weet ik ook niet of ik met het schuldgevoel zou kunnen, of willen, leven. Heb jij die ervaring al wel? (indien al gezegd, kan het me niet herinneren)
[..]
En dat is rationeel. Mijn redenering is juist gevoelloos - maar wel rationeel. Het komt voor alle partijen beter uit als ik m'n mond hou, dat is een feit. Ook voor mij. De enige die daar naast de positieve bijwerkingen óók een nadeel van ondervindt ben ik zelf - omdat ik dan zou leven met schuldgevoel. En dat lijkt me een gepaste straf, immers, ik ben het die over de schreef is gegaan. Jullie redeneren juist niet rationeel, namelijk uit principe verdient je partner de waarheid, of heeft ze daar zelfs recht op. En emotioneel gezien kunnen jullie niet leven met schuldgevoel. Dat is alles behalve rationeel. Wel mooi hoor, overigens, daar niet van, ik ben ook geen robot, maar mijn benadering makes total sense.quote:Nee, klopt. Niemand zou dat rationeel uit kunnen leggen, denk ik. Net zoals jij ook niet rationeel uit kan leggen waarom je het niet vertelt. Dit is namelijk een gevoelskwestie, en gevoelens zou nou eenmaal niet rationeel.
Jouw redenering lijkt rationeel, maar is enkel gebaseerd op het gevoel van jou om je partner geen verdriet te doen, ondanks jouw overtreding binnen de relatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |